09 Απριλίου 2017

11 έφιπποι ξεκινούν για το Κάσελ της Γερμανίας -Θα διανύσουν 3.000 χλμ. με τα άλογά τους [εικόνες]

Η αξιοπερίεργη έφιππη πομπή ένδεκα αλόγων με τους αναβάτες τους σήμερα στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου σηματοδότησε την έναρξη των εκδηλώσεων της documenta 14.

Από νωρίς, φωτογράφοι διεθνών μέσων και εκατοντάδες φίλοι της διεθνούς εικαστικής έκθεσης προστέθηκαν στον έτσι κι αλλιώς πολυπληθή κυριακάτικο περίπατο του ιστορικού κέντρου.

Οι καβαλάρηδες με τα πολύχρωμα ρούχα θα διανύσουν με τα άλογά τους 3.000 χιλιόμετρα μέσα σε τρεις μήνες για να καταλήξουν στο Κάσελ, την έδρα της documenta 14.


Ποιά η σημασία ενός έφιππου ταξιδιού στα ίχνη της παλιάς «διαδρομή των περιηγητών» ανά την Ελλάδα, την πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, Σερβία, Κροατία, Σλοβενία, Αυστρία, Γερμανία;

«Είναι μια γραμμή που τραβάμε και συνδέει πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Γνωρίζαμε εξ αρχής την πολυπλοκότητα και το κόστος του ταξιδιού αλλά πρόκειται για ένα μακρύ και ωραίο ταξίδι.

Κατ' αρχήν για τους αναβάτες και τους ανθρώπους των πόλεων που θα το βιώσουν και δευτερευόντως μια αλληγορική πορεία σε άγνωστους τόπους που ενδυναμώνει τη σχέση του αλόγου με τον άνθρωπο, μια σχέση αμφίδρομης εξημέρωσης και πολιτισμού ξεχασμένη.

Ό,τι προκύψει θα είναι μέρος του ταξιδιού» χαιρέτησε ο Άνταμ Σίμτσικ καλλιτεχνικός διευθυντής της documenta 14, κηρύσσοντας την έναρξη των εκδηλώσεων.


Η ιδέα ήταν του καλλιτέχνη Ρος Μπίρελ, εμπνευσμένη από το έφιππο ταξίδι Μπουένος Άιρες- Νέα Υόρκη τη δεκαετία του ΄20 που είχε πραγματοποιήσει ο ιππέας Tschiffely διασχίζοντας τότε μεθοριακές περιοχές και εμπόλεμες ζώνες.

Ο Μπίρελ αποκαλεί το έργο του «Μετάβαση του Ερμή» καθώς, όπως εξήγησε, την πομπή συνοδεύει ένα καθαρόαιμο άλογο Αραβάνι «πλαγιοτροχαστής» από τα βουνά της Αρκαδίας που το ονομάζει Ερμή.


Τι διακηρύσσουν μεταξύ άλλων, οι αναβάτες της πομπής Αθήνα- Κάσσελ; «Τη διαφύλαξη του πολιτιστικού αγαθού της ιππασίας και της οδήγησης, την προστασία και διατήρησης της φύσης, τη μεταχείριση των αλόγων με σεβασμό», υποστηρίζουν «τη διατήρηση των ιστορικών ταχυδρομικών και εμπορικών οδών ως πολιτιστική κληρονομιά, και το θεμελιώδες δικαίωμα του ανθρώπου και του αλόγου στην πρόσβαση στη φύση χωρίς περιττούς περιορισμούς».