Διότι, πριν από τα επίσημα αποκαλυπτήρια, η τοπική εφορεία αρχαιοτήτων, η οποία και παρέλαβε την επιγραφή, διαπίστωσε αμέσως το ορθογραφικό λάθος. Παράγγειλε αμέσως νέα στήλη, η οποία και παραδόθηκε εγκαίρως. Ω του θαύματος όμως, η πινακίδα που τοποθετήθηκε στην είσοδο του αρχαίου θεάτρου των Φιλίππων ήταν αυτή με το ελλίπον «l». Έτσι, ο «κόσμος», εξαιτίας ενός μόνο χαμένου γράμματος, έγινε «λέξη».
Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες που έχουν ήδη πλημμυρίσει το διαδίκτυο (είτε οι αυθεντικές, είτε με το κατάλληλο «πείραγμα» στο πλαίσιο του ακατάσχετου τρολαρίσματος που επακολούθησε), η υπουργός Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου αποκαλύπτει περιχαρής τη στήλη τραβώντας το καθιερωμένο λευκό ύφασμα. Και, προφανώς, δεν αντιλαμβάνεται, πιθανώς και λόγω της εκτυφλωτικής ηλιοφάνειας, του contre-lumière κ.λπ, ότι το «μπαστουνάκι» έχει ξεγλιστρήσει από τη λέξη «world».
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι υπεύθυνοι έμειναν εμβρόντητοι βλέποντας την λανθασμένη επιγραφή να έχει καταφέρει να στηθεί εμπρός από το φακό των φωτογράφων. Η ανορθόγραφη στήλη διέφυγε της σύλληψης και όλων των ελέγχων που, με πάσα ευσυνειδησία και τη μέγιστη προσοχή, διενεργήθηκαν πριν από την έλευση της υπουργού. Οι λόγοι γι' αυτό ίσως είναι μεταφυσικοί και να άπτονται του αποκρυφισμού. Ή, ίσως, η Ελλάδα να διανύει φάση γενικότερης επαναπροσέγγισης των γλωσσικών κανόνων, μια διαδικασία κατά την οποίαν ο λαός θρέφει καρπούς κ.ο.κ.
Βασίλης Τσακίρογλου
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ