Ήταν αληθινό υπόδειγμα καμουφλάζ, επινοητικότητας και οργάνωσης: κρυμμένα στα πυκνά δάση κωνοφόρων της νότιας Γερμανίας, οι Γερμανοί είχαν στήσει ένα απίστευτο δίκτυο μονάδων συναρμολόγησης αεροσκαφών Me 262, το τζετ που μπορούσε να αλλάξει τις τύχες του πολέμου εάν είχε παραχθεί νωρίς και σε επαρκείς αριθμούς για να κάνει την διαφορά.
Με τις μονάδες παραγωγής μαχητικών της Messerschmitt στο Άουγκσμπουργκ και στο Ρέγκενσμπουργκ να σφυροκοπούνται ανελέητα από την Αεροπορία των Συμμάχων, το ίδιο και τα πολεμικά αεροδρόμια στο Λέχφελντ και το Γκίμπελστατ, τα δάση και οι σπηλιές ήταν το μόνο μέρος για να μπορέσουν να ολοκληρωθούν τα μερικώς έτοιμα αεροσκάφη-θαύματα. Μετά την ολοκλήρωσή τους θα ρυμουλκούντο στους χώρους διασποράς για να αναλάβουν αποστολές ή θα χρησιμοποιούσαν ως διάδρομο τμήματα του Εθνικού Αυτοκινητοδρόμου που είχαν γλυτώσει τον όλεθρο από τα συμμαχικά αεροπλάνα.
Όταν εισήλθαν στην νότια Γερμανία οι προελαύνουσες αμερικανικές δυνάμεις της 7ης Στρατιάς, ανακάλυψαν έκπληκτοι τζετ σε διάφορα στάδια ολοκλήρωσης, μερικά με τα πυροβόλα τους έτοιμα να οπλισθούν με βλήματα, άλλα μισά, πολλά χωρίς κινητήρες... Τα "εργοστάσια του δάσους" (Waldwerke) με τις κωδικές ονομασίες Kuno I στο Λάϊπχαϊμ και Kuno II στο Μπούργκαου ήταν η τελευταία ελπίδα του Γ' Ράϊχ. Ό,τι κι αν έκαναν όμως, τίποτε δεν μπορούσε πια να σώσει την ναζιστική Γερμανία, ούτε καν τα "Wunderwaffen", τα "Όπλα Θαύματα". Οι φωτογραφίες εποχής του αμερικανικού Στρατού μιλούν από μόνες τους.
Εντυπωσιασμένοι Αμερικανοί ανακαλύπτουν τί έκρυβαν τα δάση που "στέγασαν" την πολεμική προσπάθεια των Ναζί.
Έτοιμα ουραία τμήματα, στοιβαγμένα σε μια από τις εισόδους των μυστικών εργοστασίων των Ναζί. Απρίλιος 1944.
Τα Me 262 ήταν ένα βήμα μπροστά από την εποχή τους αλλά όχι τόσα για να αλλάξουν την πορεία του πολέμου...
Έτοιμα ρύγχη τα οποία δεν πρόλαβαν να προσαρμοσθούν σε αεροπλάνα, κείτονται άχρηστα στο έδαφος.
Κινητήρες τζετ Junkers Jumo 004 όπως βρέθηκαν στο Waldwerk Kuno, ανεκτίμητο λάφυρο για τους Συμμάχους.
Ένα τζετ σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής επιθεωρείται από Αμερικανό αξιωματικό του Τεχνικού.
Τα "εργοστάσια του δάσους" ήταν υπόδειγμα παραλλαγής για την προστασία τους από αεροπορικές επιδρομές...
"Γραμμή παραγωγής" ημιτελών αεριωθούμενων μαχητικών Me 262 -η τελευταία ελπίδα της Luftwaffe του Χίτλερ.
Ένα τζετ χωρίς κινητήρες γίνεται αντικείμενο περιέργειας ανδρών της προελαύνουσας 7ης αμερικανικής Στρατιάς.
Τα αεροπλάνα έβγαιναν από τις κρυψώνες τους πάνω σε πρόχειρους αλλά καλοφτιαγμένους ξύλινους "τροχοδρόμους".
Αεροφωτογραφία συμμαχικού αναγνωριστικού προκεχωρημένης βάσης της Luftwaffe στα δάση της νότιας Γερμανίας.
Αμερικανοί επιθεωρούν ένα τζετ που είχε προλάβει να εξοπλισθεί με βλήματα πριν εγκαταλειφθεί βιαστικά...
Με φόντο τα δίκτυα παραλλαγής του Waldwerk Kuno I στο Leipheim, ένα Me 262 γίνεται λάφυρο για τους Συμμάχους.
Δίπλα στην Autobahn, αυτό το τζετ βρέθηκε και φωτογραφήθηκε από τους φωτογράφους του αμερικανικού Στρατού.
Μαχητικό Me 262 "Schwalbe" σχεδόν έτοιμο για το βαφείο. Έτσι το βρήκαν οι προελαύνοντες Αμερικανοί στρατιώτες.
Συντρίμμια μαχητικών Μe 262 καταγράφονται στο βομβαρδισμένο εργοστάσιο της Messerschmitt στο Regensburg.
Το αεροδρόμιο του Giebelstadt μετά το συμμαχικό σφυροκόπημα, παντελώς άχρηστο για επιχειρήσεις αεροσκαφών.
Αυτό το μονοθέσιο Me 262 "πιάστηκε" έξω στον Αυτοκινητόδρομο από την Συμμαχική Αεροπορία κι έμεινε εκεί...
Όσα σώθηκαν από την καταστροφή, μεταφέρθηκαν στην Βρετανία και τις ΗΠΑ ως "λάφυρα πολέμου" και αξιολογήθηκαν.
http://www.onalert.gr/stories/waldwerke-ta-kryfa-ergostasia-aeroplanwn-tzet-twn-nazi/56076