Μετά το σάλο που προκλήθηκε όταν το Εργαστήρι Ελευθέρων Σπουδών "Αστροπαιδεία" όταν ανήρτησε πως πλέον είναι πιστοποιημένο και ως Κέντρο Διά Βίου Μάθησης, το υπουργείο Παιδείας... τρέχει για αλλαγές.
Οι εκπρόσωποι του Εργαστηρίου Ελευθέρων Σπουδών σε δηλώσεις τους έκαναν λόγο για νομότυπη διαδικασία, σημειώνοντας ότι ο φάκελος επανεξετάζεται και αναμένουν -σε περίπτωση απόρριψης- αιτιολογία.
Σύμφωνα με πηγές του "Ελεύθερου Τύπου" της Κυριακής, ο σχετικός νόμος δεν αφήνει αυτή τη στιγμή πολλά περιθώρια για διαλογή, μιας και υποχρέωση του αιτούντος είναι απλά η δήλωση του προγράμματος σπουδών. "Δεν απαγορεύεται διά νόμου η εκμάθηση της αστρολογίας ούτε είναι κάτι παράνομο για να μην αδειοδοτηθεί. Βέβαια, αν είναι να μιλήσουμε σοβαρά, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστεί ως συνεχιζόμενη κατάρτιση".
Το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά στα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης και την αδειοδότησή τους από τον αρμόδιο φορέα ΕΟΠΠΕΠ (Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού) εστιάζει κυρίως σε κτηριολογικά κριτήρια με τα κέντρα που αιτούνται άδειας να περιλαμβάνουν στον αρμόδιο φάκελο ένα έγγραφο με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών. Το «τυράκι» για όσους επιθυμούν να λάβουν πιστοποίηση ως Κέντρα Διά Βίου Μάθησης είναι ότι στη συνέχεια μπορούν να αιτηθούν να λάβουν χρηματοδότηση σε προγράμματα του υπουργείου Εργασίας.
Εταιρείες που προωθούν προϊόντα μακιγιάζ, επιμορφωτικά κέντρα σε εναλλακτικές θεραπείες ή είδος γυμναστικής (ρέικι, γιόγκα) αλλά και μαγειρικής είναι μερικά παραδείγματα Κέντρων Διά Βίου Μάθησης. Στελέχη του υπουργείου επισημαίνουν ότι η συζήτηση για το θέμα έχει ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό, κάνουν λόγο για ένα ανεπαρκές νομοθετικό πλαίσιο που πρέπει οπωσδήποτε να αντικατασταθεί, όμως παραδέχονται ότι η διαλογή δεν είναι τόσο εύκολη.
Κέντρα δια βίου μάθησης: Τι ισχύει, τι αλλάζει στο υπουργείο
Αυτήν την στιγμή υπάρχουν δύο κατηγορίες Κέντρων ∆ιά Βίου Μάθησης, το 1 και το 2 που αφορούν προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και γενικής εκπαίδευσης. Αδειοδοτούνται ως προς κτιριολογικά κριτήρια. Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η σύνδεση των Κέντρων ∆ιά Βίου Μάθησης με την αγορά εργασίας. Γι’ αυτό και οι συζητήσεις γίνονται από κοινού με το υπουργείο Εργασίας. Το σχέδιο αφορά σε μία αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας με πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών, ελεγκτικούς μηχανισμούς και κυρίως κυρώσεις, σε περίπτωση που τα αδειοδοτούμενα Κέντρα δεν συνεχίζουν να πληρούν τις προϋποθέσεις. Σχετικά με τα Κέντρα Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ο σχεδιασμός προβλέπει αυστηρό πλαίσιο με ειδικότητες που ανταποκρίνονται στην αγορά εργασίας και αφορούν σε τομείς εξειδίκευσης. Στη γενική εκπαίδευση, θα υπάρχει πιο «λάιτ» -όπως σημειώνουν πηγές του υπουργείου- αδειοδότηση, μιας και συνδέεται κυρίως με την προσωπική εξέλιξη του κάθε ενδιαφερομένου και δεν χρειάζεται απαραίτητα να έχει ανταπόκριση και στην αγορά εργασίας. Αν και η κεντρική ιδέα υπάρχει, το πρόβλημα έγκειται στη διαλογή των ειδικοτήτων, γεγονός που γνωρίζουν και οι ιθύνοντες του υπουργείου, γι’ αυτό άλλωστε και αποφεύγουν να μπουν σε περισσότερες λεπτομέρειες επί του θέματος.
Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ