Πυλαίας – Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, «χρειάστηκε πολύς χρόνος και κόπος, προκειμένου να πάρουμε τις τελικές εγκρίσεις από όλους αυτούς τους φορείς, όμως με επιμονή και υπομονή, με μεθοδικότητα και σκληρή δουλειά τα καταφέραμε. Πλέον προχωρούμε τις διαδικασίες, προκειμένου με διεθνή διαγωνισμό να γίνει η έναρξη κατασκευής της μαρίνας, αναλόγως και του επενδυτικού ενδιαφέροντος που θα υπάρξει». Ο δήμαρχος επισημαίνει ότι η μαρίνα θα αποτελέσει πόλο έλξης για την περιοχή και θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη συνολικά του παραλιακού μετώπου, όχι μόνο της Πυλαίας, αλλά όλης της Θεσσαλονίκης.
Όλα, όπως τόνισε, έγιναν πράξη μετά την έγκριση του γενικού πολεοδομικού σχεδίου του δήμου, που ήταν η κρίσιμη παράμετρος της όλης διαδικασίας. Σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχει γίνει η μαρίνα θα έχει δυναμικότητα 440 σκαφών, εκ των οποίων τα εννέα προβλέπεται να είναι τα λεγόμενα «Mega yachts», που είναι και τα μεγαλύτερα ιδιωτικά σκάφη παγκοσμίως. Ο «τουριστικός λιμένας Πυλαίας», όπως ονομάζεται, περιλαμβάνει μια σειρά από υποδομές εξυπηρέτησης των σκαφών που θα ελλιμενίζονται, μεταξύ των οποίων και επτά κτήρια (τέσσερα μονώροφα και τρία διώροφα) συνολικής δομήσιμης επιφάνειας 5.547 τ.μ.
Έχουν μάλιστα προσδιοριστεί και οι χρήσεις των κτηρίων. Το πρώτο θα φιλοξενεί καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, λιμενικό σταθμό και χώρους υγιεινής, το δεύτερο γραφεία διοίκησης, πληροφορίες, ιατρείο, Τράπεζα, αποθήκη αποσκευών και χώρους υγιεινής και το τρίτο θα είναι το φυλάκιο εισόδου. Επίσης, το τέταρτο κτήριο θα φιλοξενεί καταστήματα yachting, εμπορικά καταστήματα, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και χώρους υγιεινής. Το πέμπτο κτήριο προορίζεται για yachting club (με εξωτερικό εξώστη), lockers, χώρους υγιεινής, λουτήρες και αποδυτήρια, το έκτο για πλυντήρια και χώρους υγιεινής και το τελευταίο κτήριο για επισκευή και συντήρηση σκαφών.
Τα σχέδια και οι μακέτες της μαρίνας είναι εντυπωσιακά, καθώς έχει καμπυλωτό σχήμα και μαζί με τον κυματοθραύστη των 229 μέτρων και τα παραλιακά κρηπιδώματα 464,5 μέτρων διαμορφώνουν ένα προσήνεμο λιμάνι που αναδεικνύει τις δυνατότητες της περιοχής. Τα σκάφη θα δένουν σε τρεις πλωτούς προβλήτες 170, 200 και 180 μέτρων, ενώ θα κατασκευαστεί πύργος ελέγχου της μαρίνας, αντλίες καυσίμων, αλλά και ελικοδρόμιο! Η χερσαία ζώνη που προβλέπεται να καταλάβει το έργο είναι 39.000 τ.μ. και περιλαμβάνει ακόμη και 270 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, εγκαταστάσεις αθλοπαιδιών και χώρους πρασίνου.
Πηγή: voria.gr