Το Volkswagen Group μπορεί να έχει χάσει κάποιες πωλήσεις κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, αλλά δεν θα ανησυχεί πολύ -ανακοινώνοντας αυτή την εβδομάδα ότι το λειτουργικό της κέρδος το α’ 3μηνο του 2017 έχει αυξηθεί κατά 40%.
Ο γερμανικός όμιλος έκλεισε μεν στο αστρονομικό ποσό των €23 δισ. κερδών για το 2016, αλλά ήταν και μια από τις χειρότερες εκκαθαρίσεις λόγω του Dieselgate. Ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι το VW Group κλιμακώνει την κερδοφορία του, με λειτουργικά κέρδη €4,37 δισ. για το πρώτο 3μηνο του 2017, έναντι €3,13 δισ. το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Διαφορά που αντιπροσωπεύει αύξηση 40%!
Το VW Group ανέφερε σε δήλωσή του ότι το κέρδος του ενισχύθηκε σε μεγάλο βαθμό, χάρη στην εξοικονόμηση κόστους στην ομώνυμη μάρκα, με το λειτουργικό περιθώριο του Ομίλου Volkswagen να βρίσκεται ακόμη στο στόχο μεταξύ 6 και 7% για ολόκληρο το έτος.
Αν και το λειτουργικό περιθώριο του 2016 για τον Όμιλο ήταν 6,7%, κυρίως λόγω των τεράστιων περιθωρίων κέρδους από την Porsche και την Audi, τα λειτουργικά κέρδη του πρώτου τριμήνου 2017 σημείωσαν αύξηση 7,8%, ενώ τα έσοδα του Ομίλου ανήλθαν σε €56,2 δισ., αυξημένα κατά 10,3% για την ίδια περίοδο του 2016
«Εξαργυρώνουμε τις προσπάθειές μας για βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της παραγωγικότητας σε όλους τους τομείς της εταιρείας», είπε ο Matthias Mueller, διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group.
H μάρκα Volkswagen είδε τα κέρδη της να αυξάνονται από τα 73 εκατ. στα 869 εκατ. ευρώ, ενώ η Bentley μείωσε τις ζημίες της σε μόλις €30 εκατ. και η μηχανή παραγωγής μετρητών, η Audi, είδε το κέρδος της να ολισθαίνει ελαφρά από τα 1,3 στα 1,2 δισ. ευρώ.
Στις κερδοφόρες μάρκες του Ομίλου συγκαταλέγεται τόσο η Porsche που παρέμεινε δυνατή (€832 εκατ. κέρδη) όσο πλέον και οι SEAT και Škoda που βελτίωσαν τη θέση τους. Η μεν πρώτη παρουσίασε αύξηση 56% και €54 εκατ. κέρδη ύστερα από πολυετείς απώλειες, ενώ το κέρδος της Škoda ανέβηκε κατά 32%, στα €415 εκατ.
Η πρόβλεψη για ύστερα από το 2017
Η Volkswagen έχει φιλόδοξα σχέδια για την κύρια μάρκα της, στοχεύοντας σε άνοδο κατά 4% στο λειτουργικό περιθώριο μέχρι το 2020 και 6% μέχρι το 2025. Και τα δύο είναι μια χρήσιμη αύξηση από το περιθώριο του 1,8% που επετεύχθη το 2016. Η Porsche ηγείται του Ομίλου όσον αφορά την κερδοφορία με 18,5% λειτουργικά κέρδη, ακολουθούμενη από τη Škoda με 9,6%, την Audi 8,7%, τη Volkswagen με 4,6% και τη SEAT με 2,3%.
Γιάννης Κουτσουφλάκης
http://www.drive.gr/news/kosmos/megali-ayxisi-kerdon-gia-ti-volkswagen