05 Μαρτίου 2018

Oι μεγάλοι νικητές της 90ης απονομής των Όσκαρ - ΒΙΝΤΕΟ - ΦΩΤΟ

Η 90η απονομή των Όσκαρ ολοκληρώθηκε με τους μεγάλους νικητές να είναι το φιλμ «Η Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Ντόρο που κέρδισε και το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, ο Γκάρι Όλντμαν που ως άλλος Τσώρτσιλ είχε μία συγκλονιστική ερμηνεία στο «The Darkest Hour» και η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ που κέρδισε το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα.


Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας στο «Η μορφή του Νερού»

Η ταινία Η Μορφή του Νερού του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, ένα σκοτεινό και αλληγορικό παραμύθι με φόντο τον Ψυχρό Πόλεμο στην Αμερική του 1962, κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας στην 90ή τελετή απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

«Όταν ήμουν παιδί στο Μεξικό, έβλεπα ταινίες του κλασικού σινεμά. Κι ο Στίβεν Σπίλμπεργκ μου είπε, αν ανέβεις απόψε στη σκηνή, να νιώσεις μέρος αυτής της κληρονομιάς και να είσαι περήφανος. Αφιερώνω το βραβείο στους νέους, που μας δείχνουν πώς γίνονται τα πράγματα, σε όλες τις χώρες. Μεγαλώνοντας στο Μεξικό, ποτέ δεν πίστευα ότι θα μου συνέβαινε αυτό -- αλλά μου συνέβη. Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε τη φαντασία για να μιλήσετε για όλα αυτά που συμβαίνουν στον κόσμο σήμερα, μπορείτε να το κάνετε. Αυτή είναι μια πόρτα, κλοτσήστε την και μπείτε!», είπε στον ευχαριστήριο λόγο του ο σκηνοθέτης.

Η ταινία του μεξικανού σκηνοθέτη επικράτησε ανάμεσα στις υπόλοιπες οκτώ υποψήφιες: τις Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, Τρέξε! του Τζόρνταν Πιλ, Lady Bird της Γκρέτα Γκέργουιγκ, Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου του Λούκα Γκουαντανίνο, Δουνκέρκη του Κρίστοφερ Νόλαν, Η πιο Σκοτεινή Ώρα του Τζο Ράιτ, The Post: Απαγορευμένα Μυστικά, του Στίβεν Σπίλμπεργκ, και Αόρατη Κλωστή του Πολ Τόμας 'Αντερσον.

Μετά την περσινή γκάφα με την λάθος ανακοίνωση, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου απέδειξε ότι έχει χιούμορ, επιλέγοντας για δεύτερη χρονιά τον Γουόρεν Μπίτι και τη Φέι Ντάναγουεϊ να παρουσιάσουν ξανά το Βραβείο για την Καλύτερη Ταινία -- αυτή τη φορά σωστά. Ανεβαίνοντας στη σκηνή για να παραλάβει το βραβείο ο Μεξικανός σκηνοθέτης πήρε το φάκελο με το αποτέλεσμα και τον... κοίταξε για να σιγουρευτεί ότι είναι ο ίδιος νικητής, δείχνοντας τον στη συνέχεια στο κοινό.

Η Μορφή του Νερού, που είχε συνολικά 13 υποψηφιότητες, κέρδισε τέσσερα Όσκαρ, ανάμεσά τους τα βραβεία Σκηνοθεσίας και Καλύτερης Ταινίας.

Στον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο το Όσκαρ Σκηνοθεσίας


Ο Μεξικανός σκηνοθέτης, Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, κέρδισε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας για τη Μορφή του Νερού, ένα σκοτεινό, αλληγορικό παραμύθι με φόντο τον Ψυχρό Πόλεμο στην Αμερική του 1962.

«Είμαι μετανάστης, σαν τον Αλεχάντρο, τον Γκαέλ, τη Σάλμα και τα τελευταία 25 χρόνια ζω σ' ένα κόσμο που είναι παντού. Νομίζω το ωραιότερο πράγμα είναι να σβήνουμε τα όρια. Το 2014 είχα μια τρελή ιδέα για έναν αμφίβιο θεό και μία μουγκή γυναίκα και κάποιοι πίστεψαν ότι αυτή η ταινία ήταν σίγουρο στοίχημα. Ευχαριστώ τους φίλους και την οικογένειά μου», είπε ο Ντελ Τόρο παραλαμβάνοντας το βραβείο.



Σημειώνεται ότι για τη Μορφή του Νερού, ο 54χρονος δημιουργός κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο φετινό φεστιβάλ Βενετίας, βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα και Bafta σκηνοθεσίας, ενώ τον τίμησε επίσης το Σωματείο Αμερικανών Σκηνοθετών. Με το βραβείο αυτό γίνεται ο τρίτος Μεξικανός από το 2014 που παίρνει στο σπίτι του το χρυσό αγαλματάκι, μετά τους Αλφόνσο Κουαρόν (Gravity) και Αλεχάντρο Γκονσάλες Ινιάριτου (Birdman, Η Επιστροφή).

Συνυποψήφιοι του ήταν ο Αμερικανός Πολ Τόμας Άντερσον με την Αόρατη Κλωστή, ο Τζόρνταν Πιλ με το Τρέξε! που βλέπει την καριέρα του ν' απογειώνεται καθώς αυτό το φιλμ φιγουράρει σε όλες τις λίστες των καλύτερων ταινιών της χρονιάς, η Γκρέτα Γκέργουιγκ με το σκηνοθετικό της ντεμπούτο Lady Bird, το οποίο έσπασε τα ταμεία, τουλάχιστον στο αμερικάνικο box office, ξεπερνώντας τα 40 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις, καθώς και ο Κρίστοφερ Νόλαν με τη Δουνκέρκη.

Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου στην Φράνσις Μακ Ντόρμαντ

Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ κέρδισε το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, όπου υποδύεται μια μητέρα που ζητά εκδίκηση από την τοπική αστυνομία της πόλης της επειδή δεν κάνει ό,τι μπορεί για να βρει τον βιαστή και δολοφόνο της κόρης της.



«Έχω κάποια πράγματα να πω. Ευχαριστώ τον Μάρτιν ΜακΝτόνα - δες τι έκανες. Είμαστε ένα μάτσο αναρχικοί, αλλά τα καταφέρνουμε καλά» είπε η ηθοποιός και κάλεσε όλες τις γυναίκες που ήταν υποψήφιες απόψε, σε κάθε κατηγορία, να σηκωθούν. «Μη μας μιλάτε μόνο απόψε στο πάρτι, καλέστε μας στα γραφεία σας να μιλήσουμε για τη δουλειά μας», συμπλήρωσε.

Πρόκειται για το δεύτερο Όσκαρ στην καριέρα της Αμερικανίδας ηθοποιού, 21 χρόνια μετά το βραβείο που είχε πάρει για το Fargo των αδελφών Κόεν. Η 61χρονη ΜακΝτόρμαντ έχει ήδη κερδίσει φέτος Χρυσή Σφαίρα και το βραβείο του Σωματείου των Ηθοποιών για το συγκεκριμένο ρόλο.

Το βραβείο απένειμε στην ηθοποιό η Τζόντι Φόστερ και η Τζένιφερ Λόρενς στη θέση του Κέισι Άφλεκ, που πέρσι κέρδισε το Όσκαρ καλύτερου ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία Μια πόλη δίπλα στη θάλασσα. Ο Άφλεκ αποφάσισε να αποσυρθεί από την παρουσίαση του βραβείου καλύτερης γυναικείας ερμηνείας, εξαιτίας των κατηγοριών για σεξουαλική παρενόχληση από γυναίκες που συμμετείχαν στα γυρίσματα παλαιότερων ταινιών του.

Υποψήφιες στην ίδια κατηγορία ήταν επίσης, η Σάλι Χόκινς που ερμηνεύει μία μοναχική καθαρίστρια στη Μορφή του Νερού, η Μάργκo Ρόμπι στο Εγώ, η Τόνια, για το ρόλο της διάσημης αθλήτριας καλλιτεχνικού πατινάζ Τόνια Χάρντινγκ, η Ιρλανδέζα Σέρσια Ρόναν που ενσαρκώνει μία καλλιτεχνικά ανήσυχη έφηβη που πασχίζει να βρει την ταυτότητά της στο Lady Bird και η Μέριλ Στριπ, η οποία με την ερμηνεία της στο The Post: Απαγορευμένα Μυστικά του Στίβεν Σπίλμπεργκ είναι πλέον κάτοχος αριθμού υποψηφιοτήτων - ρεκόρ: 21 συνολικά.

Το Όσκαρ για μακιγιάζ και μαλλιά κερδίζει το Darkest Hour

Στην κατηγορία μακιγιάζ και μαλλιά, μάλλον, επιβεβαιώθηκαν τα προγνωστικά.

Το Όσκαρ κατέληξε στο Darkest Hour, όπου ο Γκάρι Όλντμαν έγινε Γουίνστον Τσόρτσιλ.

Το Όσκαρ κουστουμιών στην «Αόρατη Κλωστή»

Και στην κατηγορία για το Όσκαρ κουστουμιών επιβεβαιώθηκαν τα προγνωστικά.

Κέρδισε η «Αόρατη Κλωστή» στην οποία πρωταγωνιστεί ο Ντάνιελ Ντέι Λούις. Το βραβείο πήρε ο Μαρκ Μπρίτζες από τα χέρια της αειθαλής Εύα Μαρί Σεντ.

Το αστείο του Κίμελ για το περσινό φιάσκο και η υπόσχεση για το τζετ σκι

Με ένα αστείο για την περσινή γκάφα της απονομής των βραβείων Όσκαρ ξεκίνησε τον μονόλογο του ο παρουσιαστής της βραδιάς, Τζίμι Κίμελ.

«Φέτος όταν ακούτε το όνομα σας, θα δίνετε ένα λεπτό», είπε χαρακτηριστικά ο Τζίμι Κίμελ.

Θυμίζουμε το περσινό φιάσκο, όταν ανακοινώθηκε ότι κέρδισε το La la land, για να έρθει λίγο αργότερα η διόρθωση με το χρυσό αγαλματίδιο να καταλήγει στο Moonlight.

Σε μεγάλα κέφια φαίνεται να είναι ο παρουσιαστής της βραδιάς, Τζίμι Κίμελ.

Προτρέπει τους νικητές των Όσκαρ να μιλήσουν όσο λιγότερο μπορούν και όπως λέει όποιος μιλήσει λιγότερο θα κερδίσει ένα τζετ σκι.

Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου στον Σαμ Ρόκγουελ

Το πρώτο χρυσό αγαλματίδιο της βραδιάς ανήκει στον Σαμ Ρόκγουελ.

Πρόκειται για τον ηθοποιό που μάγεψε με την μοναδική του ερμηνεία στο «3 πινακίδες έξω από το Εμπινγκ του Μιζούρι».

Στο Icarus το Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ

Το Icarus των Μπράιαν Φόγκαλ και Νταν Κόγκαν κέρδισε το Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ.

Στην ίδια κατηγορία υποψήφια ήταν επίσης:
Abacus: Small Enough to Jail

Faces Places

Last Men in Aleppo

Strong Island

Το Icarus αναφέρεται στο μεγάλο σκάνδαλο ντοπαρίσματος της Ρωσικής ολυμπιακής ομάδας. Συγκινημένοι οι δημιουργοί δήλωσαν πως ελπίζουν το ντοκιμαντέρ να «δώσει έναυσμα όχι μόνο για μια καλύτερη γνώση της πραγματικότητας στη Ρωσία, αλλά και της αλήθειας σ' όλο τον κόσμο».

Δύο Όσκαρ η «Δουνκέρκη»: Πήρε για τη μίξη και το μοντάζ ήχου

Δύο Όσκαρ μετρά αισίως στη βραδιά η «Δουνκέρκη» του Κρίστοφερ Νόλαν.

Κατέκτησε το Όσκαρ για το καλύτερο μοντάζ ήχου, ενώ κατέκτησε το βραβείο και για τη μίξη.

Το Όσκαρ για την διεύθυνση παραγωγής στο "Σχήμα του Νερού" του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο

Το Όσκαρ για τη διεύθυνση παραγωγής είναι το πρώτο βραβείο στη βραδιά για το «Σχήμα του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, το οποίο έχει συγκεντρώσει 13 υποψηφιότητες.

Το πολιτικό σχόλιο του Τζίμι Κίμελ με αποδέκτες στον Λευκό Οίκο

Και στη φετινή απονομή των Όσκαρ, ο παρουσιαστής, Τζίμι Κίμελ δεν απέφυγε να κάνει το πολιτικό του σχόλιο.

Συγκεκριμένα, παρουσιάζοντας το Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ, ο Κίμελ υποστήριξε ότι από τις υποψηφιότητες καταλαβαίνει κανείς ότι υπάρχει σκοτάδι αλλά και ελπίδα. «Εκτός από τον Λευκό Οίκο όπου η ελπίδα παραιτήθηκε την τεταρτη», είπε εννοώντας την στενή σύμβουλο του Τραμπ, Χοουπ Χικς.

Δείτε το βίντεο:


Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου στην Άλισον Τζένι για την υπέροχη ερμηνεία της στο "I Tonya"

Και στο Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου επιβεβαιώθηκαν τα προγνωστικά.

Η Άλισον Τζένι ήταν το απόλυτο φαβορί μετά την υπέροχη ερμηνεία της στο «I Tonya» και έτσι πήρε το χρυσό αγαλματίδιο.



Η 59χρονη ηθοποιός χρειάστηκε να παίξει σε πάνω από 100 ταινίες προτού προταθεί για πρώτη φορά στην καριέρα της για το χρυσό αγαλματίδιο. «Τα έκανα όλα μόνη μου», αστειεύτηκε η Άλισον Τζάνεϊ και ευχαρίστησε τις συνυποψήφιες της, την «οικογένεια της ταινίας», όλους τους συνεργάτες της και την Τζόαν Γούντγουορντ που της έδωσε κουράγιο παλιότερα για να κυνηγήσει μια καριέρα στην υποκριτική.

Οι υπόλοιπες υποψήφιες στην ίδια κατηγορία ήταν η Λέσλι Μάνβιλ (Αόρατη Κλωστή), η Μέρι Τζ. Μπλάιτζ (Mudbound), η Λόρι Μέτκαλφ (Lady Bird) και η Οκτάβια Σπένσερ (Η Μορφή του Νερού).

Η Τζάνεϊ είχε ήδη κερδίσει Χρυσή Σφαίρα για τον ίδιο ρόλο.

Όσκαρ animation μικρού μήκους στον Κόμπι Μπράιαντ

Ακόμη μία μεγάλη διάκριση για τον έναν και μοναδικό Κόμπι Μπράιαντ.



Η ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους με τίτλο «Dear Basketball» του πρώην σούπερ σταρ των Λέικερς και του Γκλεν Κιν πήρε το Όσκαρ.

Στη Χιλή πήγε το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας

Η ταινία "Μια Φανταστική Γυναίκα" του Σεμπαστιάν Λέλιο από τη Χιλή κέρδισε το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Πρόκειται για την δεύτερη υποψηφιότητα της Χιλής: η προηγούμενη ήταν το 2013 με την ταινία Νο του Πάμπλο Λαραΐν. Ο Λέλιο ευχαρίστησε την πρωταγωνίστρια της ταινίας Ντανιέλα Βέγα σημειώνοντας πως ήταν η έμπνευσή του.

Για το συγκεκριμένο βραβείο διαγωνίζονταν επίσης οι ταινίες The Insult του Ζιαντ Ντουεΐρι (Λίβανος), Χωρίς Αγάπη του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ (Ρωσία), Η Ψυχή και το Σώμα της Ίλντικο Ενιέντι (Ουγγαρία) και Το Τετράγωνο του μεγάλου νικητή του περσινού φεστιβάλ Καννών Ρούμπεν Έστλουντ (Σουηδία).

Όσκαρ οπτικών εφέ στο Blade Runner 2049 - Πήρε και το αγαλματίδιο για το μοντάζ για την Δουνκέρκη

Η «Δουνκέρκη» συνεχίζει να συλλέγει χρυσά αγαλματίδια.



Μετά το Όσκαρ για το καλύτερο μοντάζ ήχου και για τη μίξη, πήρε και αυτό για το μοντάζ. Όσο για το Blade Runner επιβεβαίωσε τα προγνωστικά και κατέκτησε αυτό των οπτικών εφέ.

Αυτό ήταν το κλου της βραδιάς

Ο παρουσιαστής της βραδιάς των Όσκαρ, Τζίμι Κίμελ συνηθίζει να κάνει εκπλήξεις και φρόντισε να το αποδείξει και στην 90η τελετή απονομής των χρυσών αγαλματιδίων.

Μαζί με μεγάλους σταρ του Χόλιγουντ εισέβαλε σε διπλανό κινηματογράφο και επικράτησε παροξυσμός στο κοινό που έμεινε έκπληκτο.

Δείτε το βίντεο:


Ανατροπή... Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου στο "Get Out"

Ο Τζόρνταν Πιλ κέρδισε το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου για το φιλμ Τρέξε!.

«Σταμάτησα 20 φορές να γράφω αυτή την ταινία, γιατί θεώρησα ότι δεν μπορούσε να γίνει, αλλά πίστεψα ότι αν γυριζόταν, ο κόσμος θα την έβλεπε» ανέφερε ο Τζόρνταν Πιλ ευχαριστώντας τη μητέρα του που τον έμαθε να δείχνει αγάπη ακόμα και μπροστά στο μίσος, αλλά και τους θεατές που αγόρασαν εισιτήριο για να δουν την ταινία.

Στην ίδια κατηγορία υποψήφιοι για το βραβείο ήταν ο Μάρτιν ΜακΝτόνα για τις Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι, η Γκρέτα Γκέργουιγκ για το Lady Bird, ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο και η Βανέσα Τέιλορ για την ταινία H Μορφή του Νερού και η Έμιλι Β. Νόρτον και ο Κουμάιλ Ναντζιάνι για το Έρωτας Μετ' Εμποδίων.

Έγραψε ιστορία με το Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου ο 90χρονος Τζέιμς Άιβορι

Ο 90χρονος Τζέιμς Άιβορι κέρδισε το Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου για το λυρικό, ερωτικό δράμα του Λούκα Γκουαντανίνο Να Με Φωνάζεις Με το Όνομά Σου.

Στην πρώτη του υποψηφιότητα ως σεναριογράφος, ο Άιβορι διασκεύασε το ομώνυμο βιβλίο του Αντρέ Ασιμάν. «Ο πρώτος μου κανόνας είναι να ευχαριστώ τον συγγραφέα και ο Ασιμάν είναι εδώ απόψε. Όλοι περνάμε τον πρώτο έρωτα, και -ελπίζω- επιβιώνουμε. Ευχαριστώ τον λογικό κι ευαίσθητο σκηνοθέτη μας, Λούκα Γκουαντανίνο», είπε παραλαμβάνοντας το αγαλματίδιο.



Στο παρελθόν ο Τζέιμς Άιβορι ήταν υποψήφιος τρεις φορές, αλλά για Όσκαρ σκηνοθεσίας: για τα φιλμ Δωμάτιο με Θέα (1985), Howards End (1992) και Τ' Απομεινάρια μιας Μέρας (1993).

Στην ίδια κατηγορία υποψήφιοι ήταν οι Άαρον Σόρκιν για το Molly's Game, Σκοτ Νιουστάντερ και Μάικλ Χ. Γουέμπερ για το The Disaster.