Δυσάρεστες εκπλήξεις περίμεναν την κοινοπραξία που αγόρασε το 67% του ΟΛΘ, σύμφωνα με τη νέα διοίκηση
Δυσάρεστες εκπλήξεις περίμεναν την κοινοπραξία που αγόρασε το 67% του ΟΛΘ, σύμφωνα με τη νέα διοίκηση. Παρ' όλα αυτά, οι επενδυτές αισιοδοξούν ότι θα βρουν τη στήριξη του ελληνικού κράτους, «σύμφωνα με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη σύμβαση».
Ειδικότερα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτ. Θεοφάνης, τόνισε ότι «αντιμετωπίσαμε και θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα. Παρ' όλα αυτά, θα πραγματοποιήσουμε το όραμά μας. Βρήκαμε τον εξοπλισμό του λιμανιού σε χειρότερη κατάσταση απ' ότι μας το είχαν περιγράψει κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού. Αισθανόμαστε ότι η εικόνα που πήραμε είναι διαφορετική απ' αυτή που περιμέναμε και πρέπει να το επισημάνουμε στο ΤΑΙΠΕΔ».
Σύμφωνα με τον κ. Θεοφάνη, οι επενδύσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα για τη βελτίωση του μηχανολογικού εξοπλισμού είναι ύψους 27 εκατ. ευρώ, κεφάλαια τα οποία δεν είχαν προγραμματιστεί να διατεθούν, όπως υπογραμμίζει το newmoney.gr.
Ορκωτοί λογιστές
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στη συνέχεια αναφέρθηκε και στον προβληματισμό των επενδυτών για τα πραγματικά οικονομικά στοιχεία που θα προκύψουν από τον έλεγχο των ορκωτών λογιστών στο τέλος του Απριλίου. «Περιμένουμε τους ορκωτούς λογιστές για να δούμε ποια είναι η εικόνα στην οικονομική κατάσταση της εταιρείας» είπε χαρακτηριστικά.
Οι επενδύσεις και το οδικό & σιδηροδρομικό δίκτυο
Όπως είπε ο κ. Θεοφάνης, δύο άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζει άμεσα η κοινοπραξία αφορούν στη βελτίωση του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, που, όπως είπε, αποτελούν υποχρέωση του κράτους και τα οποία είναι κομβικής σημασίας για την εξέλιξη του λιμανιού. «Όσες επενδύσεις και αν γίνουν στο λιμάνι, αν δεν εκσυγχρονιστεί το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο, θα πάνε χαμένες» δήλωσε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Είναι υποχρέωση του ελληνικού κράτους».
Ο ίδιος στάθηκε και στην πρόσφατη διάταξη που πέρασε, σύμφωνα με την οποία, εάν δεν γίνουν τα έργα από το κράτος στον προβλεπόμενο χρόνο, τότε θα δίνεται παράταση ενός χρόνου στον ΟΛΘ για να υλοποιήσει τις δικές του συμβατικές υποχρεώσεις. Πρόσθεσε, ωστόσο, πως «το θέμα είναι να γίνουν οι υποχρεωτικές επενδύσεις γρήγορα και μάλιστα απ' τα επτά χρόνια που προβλέπει η σύμβαση, αυτά να ολοκληρωθούν σε τέσσερα έως πέντε και να μην παίρνουμε παρατάσεις».
Τελωνειακοί υπάλληλοι
Ένα ακόμη πρόβλημα που επισήμανε ο κ. Θεοφάνης είναι το γεγονός ότι οι τελωνειακοί υπάλληλοι συνεχίζουν να απέχουν από την τρίτη βάρδια ανά 24ωρο. «Κύριος στόχος μας είναι η επανάκτηση της εμπιστοσύνης των πελατών, οι οποίοι έχουν φύγει από τον ΟΛΘ, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες, λόγω της στάσης των Τελωνειακών Αρχών. Είναι στοιχειώδης η υποχρέωση του ελληνικού κράτους να παρέχει ελεγκτικούς μηχανισμούς σε 24ωρη βάση, όπως εμείς λειτουργούμε το λιμάνι σε 24ωρη βάση».
«Δυσκολότερο το έργο των μάνατζερ»
Σε ερώτηση του newmoney.gr στον διευθύνοντα σύμβουλο του Deutsche Invest Equity Partners και μέλος του ΔΣ του ΟΛΘ, Alexander Von Mellenthin, για το εάν υπάρχει απογοήτευση απ' τις δυσκολίες που ανέκυψαν απ' την πρώτη στιγμή και τις διαφορετικές συνθήκες που βρήκαν σε σχέση με αυτές που περιγράφονταν στο διαγωνισμό, απάντησε: «Όταν κάνεις μία επένδυση, όταν ανοίγεις το πακέτο με το δώρο, έχει πάντα μέσα τις αρνητικές και θετικές εκπλήξεις. Είναι σύνηθες. Δεν μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε με κάθε λεπτομέρεια το μηχανολογικό εξοπλισμό και τα οικονομικά μεγέθη του ΟΛΘ. Θέλουμε χρόνο να δούμε προσεκτικά τα νούμερα. Κάθε επένδυση βασίζεται σε κάποιες εκτιμήσεις που πράγματι έχουν αλλάξει σε κάποιο βαθμό πλέον. Αυτό θα κάνει δυσκολότερο το έργο των μανατζερ, για να φέρουν αποτελέσματα». Και συμπλήρωσε με νόημα πως «σε αυτή τη συμφωνία υπάρχουν δύο μέρη και θα πρέπει όλες οι πλευρές να τηρήσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις».
Οι άμεσες επενδύσεις
Όσον αφορά στις επενδύσεις που θα γίνουν άμεσα, ο κ. Θεοφάνης είπε: «Θα φέρουμε 12 οχήματα μεταφοράς και στοίβαξης εμπορευματοκιβωτίων, θα επισκευάσουμε εννέα από τα υπάρχοντα που επιδέχονται επισκευές, θα επισκευάσουμε τρεις γερανογέφυρες, οι οποίες θα λειτουργήσουν για τα επόμενα 2,5 με 3 χρόνια, έως ότου έλθουν οι καινούριες. Θα γίνουν άμεσες επενδύσεις στην Προβλήτα 6 για εκβάθυνση της λιμενικής λεκάνης στα 16,5 μέτρα, προέκταση της Προβλήτας κατά 440 μέτρα και αγορά 5 γερανογεφυρών». Ως προς τις τελευταίες, τόνισε πως άμεσος στόχος είναι η αγορά 2 γερανογεφυρών, οι οποίες «θα είναι παραδοτέες σε 18 μήνες απ' την ημερομηνία της παραγγελίας».
Τα πρώτα θετικά βήματα
Ο κ. Θεοφάνης πρόσθεσε πως μέσα σε 15 μέρες τα θετικά βήματα που έχουν γίνει είναι: τρεις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες εμφανίστηκαν στο λιμάνι με δικά τους πλοία, μειώθηκε ο χρόνος αναμονής από 130 ως 145 ώρες που ήταν το Δεκέμβριο του '17 σε κάτω από 115 ώρες. Έχουν μειωθεί δραστικά οι χρόνοι μη λειτουργίας μηχανημάτων λόγω βλάβης και χωρίς ακόμα να έχουμε κάνει επενδύσεις. Βελτιώσαμε τα θέματα ασφάλειας και υγιεινής της εταιρείας, μιλάμε για μικρές νίκες που όμως θα μας δώσουν το έναυσμα για να προχωρήσουμε και να αποκαταστήσουμε την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού.
Ο ανταγωνισμός με την Cosco
Όσον αφορά τον ανταγωνισμό με την Cosco, ο Boris Wenzel, διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link και αναπλ. πρόεδρος του ΔΣ του ΟΛΘ δήλωσε: «Στην κοινοπραξία μας, εκτός απ' την Terminal Link, συμμετέχει και η China Merchant Port International, που είναι η έκτη μεγαλύτερη εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και μεγάλος ανταγωνιστής της Cosco. Πρέπει να γίνουμε λιμάνι που θα μπορεί να υποδέχεται πλοία με μεγάλο βύθισμα. Είναι λιμάνι εξαγωγικό και είμαστε πολύ χαρούμενοι, καθώς ως Terrminal δεν είχαμε μέχρι τώρα παρουσία στην περιοχή. Έχουμε ανταγωνιστές κυρίως σε λιμάνια της Ρουμανίας και της Αδριατικής».
Όσον αφορά τον ανταγωνισμό με την Cosco, συμπληρωματικά, ο κ. Σωτ. Θεοφάνης τόνισε «τα δύο λιμάνια, ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη, αναφέρονται σε διαφορετικές αγορές. Ο Πειραιάς στην Αττική ενδοχώρα που είναι ο μισός πληθυσμός της Ελλάδας και λειτουργεί ως λιμάνι μεταφόρτωσης και κεντρικό λιμάνι της Μεσογείου. Η Θεσσαλονίκη έχει άλλα χαρακτηριστικά με κυρίως εξαγωγικό προσανατολισμό. Είναι το μεγάλο εξαγωγικό λιμάνι της χώρας. Τα δύο λιμάνια στην πράξη δεν είναι ανταγωνιστικά».
Ο στόχος των Βαλκανίων
Ο αναπλ. διευθύνων σύμβουλος και γεν. εμπορικός διευθυντής του ΟΛΘ, Rui Pinto, τόνισε πως πρόκειται για πολύ σημαντικό λιμάνι για την Ελλάδα, ειδικά με τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα. Είναι σημαντικός ο ρόλος του λιμανιού για την ανάπτυξη της χώρας και στρατηγικής σημασίας. Το λιμάνι επηρεάζει περιοχές και έξω απ' τα σύνορα της Ελλάδας, όπως η Βουλγαρία και το FYROM τις οποίες εξυπηρετούμε. Στόχος του ΟΛΘ είναι να δέχεται πλοία με μεγάλο βύθισμα που θα αλλάξει τελείως το ρόλο του και τη σημασία του. Η εξυπηρέτηση του ΟΛΘ είναι μέχρι σήμερα στις όμορες γεωγραφικά χώρες όμως μπορεί να φθάσει μέχρι τις χώρες στην Κεντρικής Ευρώπης.
«Θα γίνει δυναμικό λιμάνι»
Από την πλευρά του, ο Arthur Davidyan, μέλος του ΔΣ του ΟΛΘ και διευθύνων σύμβουλος στην BELTERRA INVESTMENTS, συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη, δήλωσε: «Είμαστε περήφανοι, είναι μεγάλη τιμή για εμάς να συμμετέχουμε σε αυτή τη δυνατή κοινοπραξία από εταιρείες καινοτόμες και κορυφαίες στην Ευρώπη. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι περιουσιακό στοιχείο μεγάλης σημασίας για τη Β. Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Η Θεσσαλονίκη θα γίνει ένα δυναμικό λιμάνι».
Μηνάς Τσαμόπουλος
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ