21 Απριλίου 2018

ΜΙΛΑΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ KΙ ΑΠ ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΕΛΕΓΕ ΣΤΑ ΓΙΔΙΑ ΝΑ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ΟΧΙ! Κώστας Γαβράς για τους ΛΑΘΡΟ: Δεν πρόκειται για εισβολείς, αλλά για θαρραλέους ανθρώπους

Ο Κώστας Γαβράς 51 χρόνια από το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου 1967, μιλάει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, για τα γεγονότα εκείνης της εποχής. Ο γνωστός σκηνοθέτης σημειώνει ότι «ήταν μία στρατιωτική δικτατορία υπερβολικά βίαιη, υπερβολικά ορατή». Παράλληλα αναφέρεται στη σημερινή εποχή μιλώντας για το «σήμερα και τη «δικτατορία των τραπεζών και του χρήματος. Τα τανκς είναι πλέον περιττά. Και πολύ πιο δύσκολο το να τα καταπολεμήσει κανείς».

Σχετικά με τις ροές προσφύγων που έρχονται στην Ελλάδα είπε πως «δεν πρόκειται για εισβολείς, αλλά για θαρραλέους ανθρώπους που, με ρίσκο την ίδια τους τη ζωή, διασχίζουν χιλιάδες χιλιόμετρα θάλασσας και στεριάς για να εξασφαλίσουν ένα στοιχειώδες μέλλον. Και αυτή η τάση θα συνεχίσει να κλιμακώνεται».

Παράλληλα ο κ. Γαβράς αναφέρει ότι οι προτάσεις που είχε καταθέσει σε παλαιότερη κυβέρνηση για τον κινηματογράφο έπεσαν στο κενό. Για το σήμερα, πιστώνει στην τωρινή κυβέρνηση και τον υπουργό Νίκο Παππά ότι «κάνουν σημαντικές προσπάθειες για να προσελκύσουν ξένες παραγωγές».

Αναφορικά με την αξιοποίηση αρχαιολογικών χώρων από τον κινηματογράφο ο γνωστός σκηνοθέτης υπογραμμίζει ότι «η αρχαιολογική κληρονομιά ανήκει στην Ελλάδα, αλλά ανήκει επίσης στον κόσμο όλο. Νομίζω ότι επιβάλλεται μία ελεύθερη πρόσβαση όσον αφορά την προβολή τους με τον όρο ότι θα εγγυάται την ηθική τους υπόσταση και ότι θα έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προς αποφυγήν φθορών των μνημείων».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Κώστας Γαβράς την προηγούμενη Τετάρτη παρουσίασε το βιβλίο-αυτοβιογραφία του "Va où il est impossible d'aller" (Πήγαινε εκεί όπου είναι αδύνατον να πας) που θα κυκλοφορήσει στη Ελλάδα από τις εκδόσεις Gutenberg το φθινόπωρο του 2018», στο βιβλιοπωλείο Librairie Kléber στο Στρασβούργο.

Μαζί του ήταν η γυναίκα του και παραγωγός του, Michelle Ray-Gavras, καθώς στα απομνημονεύματά του αναφέρεται τόσο στην καλλιτεχνική του πορεία από τον ερχομό του στη Γαλλία και μετά, αλλά και στη προσωπική του ζωή και την σχέση του με την σύντροφό του εδώ και 50 χρόνια. Η συνέντευξή του μαζί του είναι, συνεπώς, και ένας σύντομος απολογισμός της παρουσίας του στην 'Εβδομη Τέχνη, ενώ μοιράζεται με το ΑΠΕ-ΜΠΕ την άποψή του για τη εξέλιξη της κινηματογραφικής παραγωγής στην Ελλάδα και το εξωτερικό.