20 Αυγούστου 2018

Scorpios στη Μύκονο: Οι Γερμανοί που κερδίζουν μισό εκατ. ευρώ κάθε Κυριακή απόγευμα!

Το «Gala» βουτάει στα άδυτα του beach restaurant «Scorpios» της Μυκόνου, που τολμά να ρίχνει πόρτα σε 2.000 άτομα και κλείνει τραπέζια με ελάχιστη κατανάλωση τα 10.000 ευρώ - Την ίδια στιγμή, μοιράζει στους υπαλλήλους φιλοδωρήματα 1.000.000 ευρώ, τους κουράρει με ψυχολόγους και ετοιμάζει boutique hotel αποκλειστικά για τη διαμονή τους

Eνας γυμνασμένος άνδρας τρέχει στον περιφερειακό δρόμο του νησιού φορώντας μόνο ένα σορτσάκι και τα αθλητικά του παπούτσια. Το κάνει κάθε μέρα, στην ίδια περιοχή, την ίδια ώρα, με στρατιωτική πειθαρχία. Είναι ο ένας από τους δύο ιδιοκτήτες μιας παραθαλάσσιας επιχείρησης που είναι χτισμένη στο άγονο κυκλαδίτικο έδαφος κάτω από έναν βράχο. Μιας επιχείρησης που ξεπερνάει σε τζίρο τα 17 εκατ. ευρώ μέσα σε χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών. Ο λόγος για το beach restaurant με την επωνυμία «Scorpios».

Ο γερμανικής καταγωγής Μάριο Χέρτελ γνωρίζει άριστα κάθε σπιθαμή του νησιού, αφού έχει περάσει στη Μύκονο τα τελευταία 15 καλοκαίρια της ζωής του. Από το 2004 συγκεκριμένα, όταν μαζί με τον συμπατριώτη του Τόμας Χέιν ήρθαν ως παραθεριστές. Λίγο αργότερα κατέληξαν να μανατζάρουν ένα από τα διασημότερα μαγαζιά του νησιού, το «Paradise», και μετά από έξι χρόνια το ξενοδοχείο «San Giorgio» στην Παράγκα.

Ανάμεσα σε άλλα εντυπωσιακά, οι ιδιοκτήτες του κατάφεραν να συνδέσουν αεροπορικά το «Scorpios» με το αεροδρόμιο της Ιμπιζα ναυλώνοντας ιδιωτικό τζετ με αεροσυνοδούς που φορούσαν bohemian στολές και μουσικές με ήχους από το κλαρίνο του Σαλέα



O εγκρατής και χαμηλών τόνων Τόμας Χέιν είναι το δεύτερο μέλος του επιχειρηματικού διδύμου του «Scorpios» κι αυτός που επιδρά ως ηρεμιστικό στον υπερδραστήριο εγκέφαλο του Μάριο, ο οποίος μπορεί να επεξεργάζεται ταυτόχρονα εκατό διαφορετικά projects.

Από το πώς θα καταφέρει να συνδέσει αεροπορικά το «Scorpios» με το αεροδρόμιο της Ιμπιζα (Aeroport d’Eivissa) ναυλώνοντας ιδιωτικό τζετ βαμμένο στα χρώματα της επιχείρησής του, με αεροσυνοδούς που θα φορούν στολές σε bohemian style και μουσικές από τα decks του «Scorpios» με ήχους από το κλαρίνο του Σαλέα, μέχρι το όραμα μιας ξενοδοχειακής επένδυσης στο μακρινό Μπαλί της Ινδονησίας, υπό την καθοδήγηση του βασικού μετόχου της επιχείρησης, του ακριβοθώρητου Κλάους Σέντλινγκερ. Ενός παντοδύναμου στον τομέα των ξενοδοχείων επιχειρηματία, τον οποίο είναι εξαιρετικά σπάνιο να συναντήσεις, αφού διαχειρίζεται ταυτόχρονα περισσότερα από 300 ξενοδοχεία σε 60 χώρες, τα περίφημα Design Hotels.

Ο Τόμας Χέιν γνώρισε τον Μάριο Χέρτελ πριν από 15 χρόνια στις παραλίες της Ιμπιζα. Ο Τόμας ασχολιόταν με το real estate στο Αουγκσμπουργκ, όπου είχε φτιάξει ένα κλασικό κλαμπ με DJ και χορεύτριες από το Αμστερνταμ, ενώ ο Βαυαρός Μάριο είχε ένα καφέ και ασχολιόταν επιτυχώς με εστιατόρια, κλαμπ και ξενοδοχεία. Οταν άρχισαν να κάνουν παρέα, θέλησαν να ανοίξουν επιχειρηματικά τα φτερά τους σε ολόκληρο τον κόσμο και η Μύκονος ήταν το πλέον κατάλληλο περιβάλλον για τα ξενοδοχεία, τα πάρτυ και τα λαμπερά events που είχαν στο μυαλό τους.
Πριν από τέσσερα χρόνια κατάφεραν να πραγματοποιήσουν το πλέον φιλόδοξο project τους, χτισμένο εξ ολοκλήρου από πέτρα στη δεξιά άκρη της παραλίας της Παράγκας, το «Scorpios».

Εδιωξαν 2.000 πελάτες


«Ξεκινήσαμε κάτι χαλαρό και στην αρχή τουλάχιστον ούτε καν φανταζόμασταν ότι θα γινόταν τόσος μεγάλος χαμός», λέει ο Μάριο Χέρτελ λίγες μέρες μετά τη μεγάλη αναστάτωση που προκλήθηκε έξω από την είσοδο του «Scorpios», όταν για λόγους ασφάλειας και προκειμένου να μην ενοχληθούν οι σταθεροί πελάτες του έδωσε εντολή να φάνε πόρτα 2.000 άτομα που αδημονούσαν να βιώσουν την εμπειρία που προσφέρει το μαγαζί.

Είναι γεγονός ότι η λαοθάλασσα που πλημμύρισε τον υπαίθριο χώρο, ακριβώς έξω από την πόρτα του μαγαζιού αργά το απόγευμα της 29ης Ιουλίου, έφερε σε αρκετά δύσκολη θέση τους υπεύθυνους του «Scorpios», οι οποίοι αναγκάστηκαν να γίνουν οι κακοί της υπόθεσης για το καλό όλων.

Η φράση «thank you and goodnight» επαναλήφθηκε εκατοντάδες φορές, με το πλήθος να μη θέλει να καταλάβει ή να κάνει ότι δεν καταλαβαίνει, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν προστριβές και αντεγκλήσεις, ενώ δεν έλειψαν και οι χειροδικίες μεταξύ του κόσμου που σπρωχνόταν για να μπει μέσα.

Η εμφάνιση ασθενοφόρου έπειτα από τηλεφώνημα για αντιμετώπιση λιποθυμικού επεισοδίου, καθώς και η παρουσία περιπολικών της Αστυνομίας για να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία σε έκαναν να αισθάνεσαι ότι πίσω από τις ερμητικά κλειστές πόρτες δεν βρισκόταν απλώς ένα beach bar, αλλά ένας συναυλιακός χώρος όπου ετοιμάζονταν να εμφανιστούν οι... Rolling Stones.
Οποιος έκανε το λάθος εκείνη τη βραδιά να φύγει... για λίγο από το μαγαζί και να επιστρέψει χρειάστηκε περισσότερες από δύο ώρες για να ξαναπεράσει την είσοδο.

Κι όμως, ο Μάριο δεν φαίνεται ικανοποιημένος, καθώς μου εξηγεί ότι «καθώς μπαίνουμε στον Αύγουστο, ο κόσμος αλλάζει, οι καλοί πελάτες εγκαταλείπουν το νησί και τη θέση τους παίρνουν οι πιο χαμηλού επιπέδου τουρίστες και οι πιο ζωηροί», έστω κι αν ο τζίρος των κυριακάτικων events συνεχίζει να μετράται με εξαψήφια νούμερα.



Μισό εκατομμύριο ευρώ τζίρο κάθε Κυριακή


Σε μια... καλή Κυριακή οι ταμειακές μηχανές του «Scorpios» χτυπάνε νούμερα που υπερβαίνουν το μισό εκατ. ευρώ μόλις σε έξι ώρες, από τις 5 το απόγευμα έως τη 1 τα ξημερώματα, όταν αυτόματα ανάβουν τα φώτα για να καταλάβει ο κόσμος ότι το πάρτυ έχει τελειώσει. Διαφορετικά, θα μπορούσαν να «χτυπιούνται» ασταμάτητα μέχρι να βγει ο ήλιος.
«Εμείς δεν θέλουμε να κορεστεί ο πελάτης», εξηγεί ο Μάριο Χέρτελ, «οπότε πιστεύουμε ότι μέχρι τη 1 τα ξημερώματα έχει βιώσει απόλυτα την εμπειρία που προσφέρει το “Scorpios” και μπορεί να πάει να ξεκουραστεί ή να συνεχίσει τη διασκέδασή του σε κάποιο από τα μαγαζιά στη Χώρα».

Πώς γίνεται όμως ένα beach bar-restaurant να τζιράρει μισό εκατ. ευρώ πουλώντας φαγητό και ποτό; «Πολύ εύκολα», είναι η απάντηση που εισπράττεις, καθώς υπάρχουν τραπέζια με ελάχιστη κατανάλωση 10.000 ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι η πιστωτική κάρτα του πελάτη χρεώνεται με το παραπάνω χρηματικό ποσό με το που θα καθίσει στο τραπέζι. Αυτοί είναι οι πελάτες που έρχονται με ιδιωτικές πτήσεις από την άλλη όχθη του Ατλαντικού, από τη Νέα Υόρκη, το Μαϊάμι και το Λος Αντζελες για να διασκεδάσουν δύο μέρες στο «Scorpios», δεν φείδονται χρημάτων και κάνουν λογαριασμούς που μπορεί να υπερβούν και τις 100.000 ευρώ.



Υπάρχουν, επίσης, άνθρωποι που εμφανίζονται από το πουθενά και απαιτούν εδώ και τώρα να εξυπηρετηθούν, έχοντας τη δυνατότητα να δώσουν 30 με 40 χιλιάρικα στον μετρ μόνο και μόνο για να διώξει μια παρέα από κάποιο τραπέζι για να κάτσουν αυτοί, όπως συνέβαινε στα «καλά» μαγαζιά της Ιμπιζα προτού επέλθει ο κορεσμός και οι θαμώνες της, ως άλλοι Χριστόφοροι Κολόμβοι, ανακαλύψουν τη Μύκονο.

«Εμείς δεν θα γίνουμε Ιμπιζα, ούτε θα κάνουμε στους πελάτες μας αυτά που τους έκαναν στην Ιμπιζα», μου λέει ο Γιώργος Μπαβέλας, ο άνθρωπος που αποτελεί τον συνδετικό κρίκο των ιδιοκτητών της επιχείρησης με το προσωπικό και τους πελάτες.

Εμπάργκο στους παπαράτσι


Το «Scorpios» θεωρείται -άτυπα- το καταφύγιο των celebrities, αφού η φιλοσοφία της επιχείρησης απαγορεύει την πρόσβαση των παπαράτσι στο εσωτερικό του, ο αδιάκριτος φακός των οποίων θα ενοχλούσε τους διάσημους πελάτες της.

Εξάλλου, το να εντοπίσεις τον Βρετανό σούπερ σταρ της Φόρμουλα 1 Λιούις Χάμιλτον μέσα σε χίλιους και πλέον επισκέπτες θα ήταν πρακτικά αδύνατο αν δεν υπήρχε το Instagram, όπως επίσης και τον απόλυτο εραστή της αυτοπροβολής στα social media Νταν Μπιλζέριαν με τους 7 εκατομμύρια followers.

«Δεν μας ενδιαφέρει αν κάποιος είναι διάσημος ή δεν είναι», λέει ο Μάριο Χέρτελ. «Δεν θα δώσουμε ξεχωριστή σημασία σε έναν διάσημο εις βάρος ενός μη διάσημου πελάτη. Εδώ είναι όλοι καλοδεχούμενοι. Σεβόμαστε μάλιστα ιδιαίτερα το γεγονός ότι για να κάτσει κάποιος σε ένα από τα τραπέζια μας ίσως χρειαστεί να κάνει κράτηση τέσσερις βδομάδες πριν, οπότε καταλαβαίνεις...», συμπληρώνει.



Ενα εκατομμύρια ευρώ σε tips

Οι υπάλληλοι της επιχείρησης «Scorpios» μπορούν να υπερηφανεύονται -και ίσως όχι άδικα- ότι έχουν «την καλύτερη δουλειά στο κόσμο», ατάκα που θα την ακούσεις από πολλούς.
Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι πληρώνονται με συνέπεια ελβετικής τράπεζας, ούτε το ότι κερδίζουν πολλά περισσότερα χάρη στα παχυλά tips που αφήνουν οι γαλαντόμοι πελάτες, τα οποία δεν είναι αμελητέα, αφού πρόπερσι το προσωπικό μοιράστηκε από tips το ποσό των 800.000 ευρώ, πέρυσι άγγιξε το 1.000.000 ευρώ, ενώ φέτος αναμένεται να το ισοφαρίσει, ενδεχομένως και να το ξεπεράσει σύμφωνα με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις.

Αυτό όμως που κάνει την εργασία στο «Scorpios» «την καλύτερη δουλειά στον κόσμο» είναι μια σειρά άλλων παροχών που προσφέρουν κίνητρο ώστε το προσωπικό να αποδώσει τα μέγιστα.
Δύο από αυτά είναι η συνδρομή ειδικών ψυχολόγων, οι οποίοι, όπως είχαμε αναφέρει σε παλαιότερο ρεπορτάζ στο «Gala», βοηθούν το προσωπικό να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες μιας ιδιαίτερα απαιτητικής σεζόν, αλλά και η φροντίδα για το καυτό θέμα της στέγασής τους. Ηδη οι ιδιοκτήτες της επιχείρησης έχουν ξεκινήσει εργασίες για να χτίσουν σε οικόπεδο που αγόρασαν στην Ανω Μερά ένα boutique hotel αποκλειστικά για τη διαμονή των υπαλλήλων τους, πράγμα πρωτόγνωρο για το νησί.

Μάριο Χέρτελ (αριστερά) - Τόμας Χέιν (δεξιά)


Φρίξος Δρακοντίδης
Φωτογραφίες Στάθης Μπουζούκας
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ