Οι εγκαταστάσεις του νέου σταθμού των ΚΤΕΛ θα έχουν συνολική επιφάνεια που θα υπερβαίνει τα 30 στρέμματα, ενώ οι ελεύθεροι χώροι - συμπεριλαμβανομένων και των χώρων πρασίνου - θα ανέλθουν σε περίπου 20 στρέμματα. Στο σταθμό θα κατασκευαστούν χώροι στάθμευσης 572 θέσεων, ενώ όταν ολοκληρωθούν τα έργα, θα μεταφερθεί στον Ελαιώνα το σύνολο των 42 γραμμών ΚΤΕΛ, οι οποίες τώρα βρίσκονται στους σταθμούς του Κηφισού και της οδού Λιοσίων.
Αν και το έργο έχει καθυστερήσει πολύ, η εκπόνηση των μελετών για το έργο ξεκίνησε το 2004 και σχεδόν 15 χρόνια αργότερα δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα ολοκληρωμένο επενδυτικό σχέδιο για τον καθορισμό των λειτουργικών απαιτήσεων και των οικονομικών αναλύσεων, πλέον μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.
Το εγχείρημα αυτό θα αναλάβει να φέρει εις πέρας η εταιρεία Grant Thornton, η οποία μειοδότησε σε σχετικό διαγωνισμό της Αττικό Μετρό με συνολικό τίμημα ύψους 457.000 ευρώ. Η διάθεση του ποσού εγκρίθηκε με απόφαση του υπουργού Υποδομών την περασμένη Δευτέρα.
Η εταιρεία έχει περιθώριο δύο ετών προκειμένου να καταλήξει στο χρηματοοικονομικό μοντέλο, να επιλέξει τη βέλτιστη στρατηγική δημοπράτησης και να καταρτίσει τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού.
Στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου, έχει πραγματοποιηθεί μελέτη που αφορά στα τεχνικά και κατασκευαστικά ζητήματα του νέου σταθμού, από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, με κόστος το οποίο ανέρχεται σε ένα εκατομμύριο ευρώ.
Η διαγωνιστική διαδικασία θα υλοποιηθεί από τον Κεντρικό Σταθμό Αθηνών Υπεραστικών Λεωφορείων Ελλάδος (ΚΣΑΥΛΕ). Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει αρχικό επενδυτικό ενδιαφέρον για το έργο παρά το γεγονός πως η διαδικασία βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, λεπτομέρειες για το σχεδιασμό του νέου σταθμού έχουν ζητήσει ορισμένοι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, όπως ο όμιλος Κοπελούζου αλλά και ο Ιβάν Σαββίδης.
Το πλέον ακανθώδες ζήτημα αφορά στον τρόπο χρηματοδότησης του έργου με τα επικρατέστερα σενάρια έως τώρα να είναι δύο:
- Σε επαφές που έχει πραγματοποιήσει ο ΚΣΑΥΛΕ με επενδυτές, προτείνει την παραχώρηση 18 στρεμμάτων τα οποία προορίζονται για εμπορικές χρήσεις για διάστημα 40 ετών.
- Το δεύτερο σενάριο είναι η επιβολή τέλους στα εισιτήρια των ΚΤΕΛ. Το ενδεχόμενο αυτό ωστόσο, δεν συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες δεδομένου πως είναι δύσκολο να υπολογισθεί η επιβατική κίνηση, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν αντιδράσεις από τους πολίτες που χρησιμοποιούν τα υπεραστικά λεωφορεία.
Πηγές που παρακολουθούν την εξέλιξη των μελετών για την υλοποίηση του έργου, τονίζουν πως για να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός θα πρέπει να παραχωρηθεί με νομοθετική παρέμβαση η έκταση στον ΚΣΑΥΛΕ.
Αχιλλέας Τόπας
https://www.economistas.gr/epiheiriseis/3662_megales-business-gyro-apo-neo-stathmo-ton-ktel