Αιχμές εναντίον της τουριστικήςΤ πολιτικής που άσκησε και ασκεί η κυβέρνηση, άφησε η Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας στην 5η διοργάνωση των Greek Hospitality Awards, κατηγορώντας την ότι δεν έχει ξεκάθαρη στρατηγική
“Σε όλους και όλες εμάς που αγαπάμε τον ελληνικό τουρισμό, είναι διάχυτη πλέον η αίσθηση της έλλειψης συγκροτημένου σχεδίου για το μέλλον. Ο τουρισμός είναι ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο προϊόν που χρειάζεται ξεκάθαρη στρατηγική και διαρκή αναπροσαρμογή στις νέες συνθήκες που δημιουργούνται.
Αυτή την ετοιμότητα δυστυχώς δεν την βλέπω, ιδίως τώρα που υπάρχει μια σειρά παραγόντων που δημιουργούν ανησυχία. Οι φορολογικές επιβαρύνσεις επάνω στο τουριστικό προϊόν είναι τεράστιες. Διαμονή, εστίαση, τέλος διανυκτέρευσης, αύξηση του κόστους για τον επισκέπτη σε σειρά προϊόντων και υπηρεσιών, όλα αυτά την ώρα που οι γειτονικές και ανταγωνίστριες χώρες κάνουν ακριβώς το αντίθετο.”
Η κ. Κεφαλογιάννη τόνισε επίσης ότι “το υπουργείο τουρισμού οφείλει να είναι ο θεσμικός θεματοφύλακας. Δεν υποκαθιστά την τουριστική δουλειά. Δεν είναι tour operator.
Οφείλει να είναι η θεσμική εγγύηση ενός κράτους που προστατεύει και δρα για το καλό του τομέα. Μιας κυβέρνησης που πιστεύει ότι ο Τουρισμός, είναι εθνική υπόθεση. Και απαιτεί τη συμμετοχή όλων των εταίρων.”
Η πρώην υπουργός Τουρισμού ανέφερε το πλαίσιο και στους άξονες του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας για τον τουρισμό: “Άμεση προτεραιότητα θα πρέπει να είναι ο δίκαιος επανασχεδιασμός και η αποσυμπίεση των τεράστιων φορολογικών βαρών που δέχεται ο τουρισμός τα τελευταία χρόνια.
Αποδείξαμε και στο παρελθόν, με τον φόρο στην εστίαση, ότι ξέρουμε και να διαπραγματευόμαστε και να πετυχαίνουμε τους στόχους μας. Δεν πρόκειται να αφήσουμε τον τουρισμό έρμαιο της υπερφορολόγησης. Δεν πρόκειται να τον μετατρέψουμε σε κλάδο «πειραματόζωο» των υπερπλεονασμάτων.
Ο ελληνικός τουρισμός χρειάζεται ένα νέο, επικαιροποιμένο εθνικό σχέδιο. Εμείς πιστεύουμε στην ανάπτυξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας. Πιστεύουμε ότι η διασύνδεση και οι οριζόντιες πολιτικές μπορούν να αποφέρουν τεράστια οφέλη για τη χώρα.
Χρειάζεται ένα νέο αναπτυξιακό σχέδιο που θα προωθεί την υγιή επιχειρηματικότητα και θα ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της χώρας. Ανάπτυξη, με προτεραιότητες, με σχέδιο, με στόχους.
Μακροχρόνια ανάπτυξη, με στροφή στον ποιοτικό τουρισμό, που ξεφεύγει από τις μονοδιάστατες λογικές μέτρησης των αφίξεων, που λαμβάνει σοβαρά υπόψη την κοινωνική συνοχή και την καταπολέμηση των ανισοτήτων.
Γνωρίζουμε καλά τι πρέπει να γίνει. Και το γνωρίζετε και εσείς. Τόσα χρόνια, καταφέραμε να χτίσουμε μια αμοιβαία σχέση εμπιστοσύνης. Μια σχέση που στηρίζεται σε ένα βασικό αξίωμα. Δεν υποσχόμαστε τίποτα που δεν μπορούμε να κάνουμε. Δεν κάνουμε μικροπολιτική στις πλάτες του τουριστικού κλάδου. Δεν «παίζουμε» με τις τύχες και τις ζωές χιλιάδων εργαζόμενων, χιλιάδων επιχειρηματιών του τουρισμού.
Δεν ζούμε ούτε με αυταπάτες ούτε με ψευδαισθήσεις. Ο λόγος μας μετράει. ”
Η Όλγα Κεφαλογιάννη υπενθύμισε πως λειτούργησε η κυβέρνηση το 2012, όταν ο Ελληνικός Τουρισμός, ήταν βαριά τραυματισμένος από την κρίση: “Όλοι μαζί, Υπουργείο Τουρισμού, ξενοδόχοι, όλα τα επαγγέλματα του τουριστικού τομέα, κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε μία πρωτόγνωρη κατάσταση για τον Ελληνικό Τουρισμό. Μέσα στην πιο βαθιά δίνη της κρίσης χρέους, έπρεπε να βρούμε λύσεις για την αντιμετώπιση της χαμηλής ζήτησης.
Για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των Ελληνικών ξενοδοχείων. Για την ενίσχυση της Εθνικής οικονομίας. Και αυτό το «μαζί», δεν ήταν – και δεν είναι – μια απλή φιλοφρόνηση. Δεν ήταν και δεν είναι, ένα σχήμα λόγου που ηχεί ωραία στα αυτιά του κλάδου. Ήταν και είναι ο πυρήνας της φιλοσοφίας μας. Η αρχή και το τέλος κάθε πολιτικής μας πρωτοβουλίας.
Τίποτα δεν έγινε, τίποτα δεν γίνεται χωρίς αυτό το «μαζί». Την συνεργασία, τις συνέργειες, τη διαρκή διαβούλευση.”
Αναφερόμενη στα βραβεία των Greek Hospitality Awards τα χαρακτήρισε ημέρα γιορτής για τον κλάδο της ξενοδοχίας και αναφερόμενη στον κλάδο είπε ότι διακρίνεται για την εργατικότητα, την δημιουργικότητα, τα ταχύτατα αντανακλαστικά του να προσαρμόζεται και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της κάθε εποχής.
“Ένα κλάδος που γνωρίζει να αγωνίζεται και να κατακτά διακρίσεις, αδιαφορώντας για τις δυσκολίες και ξεπερνώντας τις αντιξοότητες. Ένας κλάδος που έχει ανάγκη από κίνητρα και φορολογική σταθερότητα για να αναπτυχθεί. Ιδίως σήμερα, που αρχίζουν και φαίνονται τα πρώτα σύννεφα στον ορίζοντα. Οι Έλληνες ξενοδόχοι όμως, έχουν αποδείξει επανειλημμένα τις ικανότητές τους.”
https://www.thepresident.gr