18 Μαρτίου 2019

Η αριστερή dolce vita στους αιθέρες: Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ σπάνε κάθε ρεκόρ σε αριθµό πτήσεων

Έχουν µετατρέψει τα κυβερνητικά αεροσκάφη σε λουσάτα learjets - Τα gourmet πιάτα, οι ανέσεις και οι παραινέσεις για λιτό βίο, που τελικά έμειναν μόνο στα λόγια

Στη Γαλλία, όταν ήθελαν να περιγράψουν κάποιους αριστερούς που η ζωή τους δεν συνάδει µε τα πιστεύω τους, µιλούσαν για τους λεγόµενους «gauche caviar». Τους αριστερούς του χαβιαριού, δηλαδή. Κατ’ αναλογία, στην Ελλάδα έχουµε τους αριστερούς που έχουν γοητευτεί από τις ανέσεις, την ακριβή ζωή, τα ταξίδια, τα πούρα και τις ευκολίες σε όλα τα επίπεδα. Εγκαταλείποντας, κοινώς, τον λιτό βίο, για τον οποίο έγιναν γνωστοί και σεβαστοί πολλοί από τους πολιτικούς προγόνους του ΣΥΡΙΖΑ.

Είναι εµφανές ότι τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ γοητεύτηκαν από τα «καλά του καπιταλισµού» και αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητες της εξουσίας. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγµα είναι αυτό της (κατά)χρησης των τριών κυβερνητικών αεροσκαφών.

Αυτών που όταν ο κ. Τσίπρας ήταν στα έδρανα της αντιπολίτευσης κατηγορούσε τους τότε κυβερνώντες για τη χρήση τους. Οπως επίσης τους πρώτους µήνες της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. έλεγε από του βήµατος της Βουλής ότι «βάζουµε προς πώληση το κυβερνητικό αεροσκάφος, γιατί το παράδειγµα του λιτού βίου πρέπει να ξεκινήσει από εµάς». Ηταν, δε, η εποχή που ο πρωθυπουργός προέτρεπε τους υπουργούς και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ να προσέχουν τον βίο τους, να µην προκαλούν και να µην κάνουν χρήση των προνοµίων της Βουλής.

Το ίδιο διάστηµα, σε τακτική βάση έκαναν τον γύρο του ∆ιαδικτύου οι φωτογραφίες που µοίραζε το επικοινωνιακό επιτελείο του Μεγάρου Μαξίµου µε τον πρωθυπουργό και τους συνεργάτες του να ταξιδεύουν σε οικονοµική θέση. Τις συνόδευαν µε σχόλια για το πόσο «αγκαλιάζουν» οι πολίτες τον πρωθυπουργό, αλλά και για την εκτίµηση που δείχνουν οι συνεπιβάτες του κ. Τσίπρα για το γεγονός ότι δεν επιλέγει την πρώτη θέση.

ΑΛΛΑΓΗ

Φαίνεται ότι η «κωλοτούµπα» σε σχέση µε το Μνηµόνιο επηρέασε και τη συµπεριφορά του πρωθυπουργού και των υπόλοιπων κυβερνητικών στελεχών. Σταδιακά, οι «Σειρήνες» της εξουσίας γοήτευσαν τον κ. Τσίπρα, ο οποίος εγκατέλειψε την οικονοµική θέση και τις εµπορικές πτήσεις και άρχισε να χρησιµοποιεί κατά κόρον τα τρία πρωθυπουργικά αεροσκάφη.

Και µάλιστα να σπάει κάθε ρεκόρ σε χρόνο χρήσης και αριθµό πτήσεων σε σχέση µε τους προκατόχους του.

Με βάση τα επίσηµα στοιχεία, όπως προέκυψαν από την απάντηση που έδωσε ο υπουργός Αµυνας σε σχετική ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή Γιώργου Αµυρά, ο πρωθυπουργός το διάστηµα 2015-2018 χρησιµοποίησε 117 φορές τα κυβερνητικά αεροσκάφη! Οχι, µόνο, δηλαδή, αυτά δεν πωλήθηκαν, όπως δεσµευόταν ο κ. Τσίπρας, αλλά έγινε απίστευτη κατάχρησή τους. ∆εν αρκέστηκε, όµως, µόνο στη χρήση των αεροσκαφών.

ΤΟ ΜΕΝΟΥ

Σεβόµενος, προφανώς, τη λογική που λέει ότι µια ωραία πτήση πρέπει να συνοδεύεται και από ένα ωραίο πρωινό, γεύµα ή δείπνο, προσάρµοσε το µενού στα ακριβά του γούστα, ξεκινώντας από τους τέσσερις τύπους πρωινού, όπου περιλαµβάνονται: α) οµελέτα και µανιτάρια ψητά, β) οµελέτα µε τυρί, λουκάνικο και πατάτες, γ) οµελέτα µε ζαµπόν, τυρί και πατάτες και δ) αυγά scrabble µε ζαµπόν και πατάτες.

Φυσικά προσφέρονται επίσης γάλα, βουτήµατα, κρουασάν βουτύρου, ψωµί µπριός, λευκό και πολύσπορο, βούτυρο, µέλι και µαρµελάδα. Αυτά για το πρωί, διότι το µεσηµεριανό και το βραδινό γεύµα φτάνουν τα… 15 πιάτα, κοινώς για όλα τα γαστριµαργικά γούστα.

Με βάση τη σύµβαση που υπέγραψε το ∆ηµόσιο, προβλέπονται οι επιλογές µεταξύ κρέατος και ψαριού, ενώ στο µενού κάθε πτήσης περιλαµβάνονται και πιάτα ζυµαρικών, αλλά και προτεινόµενα γεύµατα για χορτοφάγους, ώστε «να καλύπτουν τυχόν ιδιαίτερες επιθυµίες και πιθανές αλλεργίες»! Αναλυτικότερα, το µενού του πρωθυπουργικού αεροσκάφους θυµίζει τα πλέον ακριβά εστιατόρια: Βοδινό φιλέτο και κοτόπουλο στήθος φιλέτο στη σχάρα, µε σάλτσα, πατάτες καρέ και ψητά λαχανικά αποτελούν τη βασική πρόταση κρέατος. Σολοµός, φιλέτο σχάρας και πέρκα φιλέτο φούρνου αλά σπετσιώτα, συνοδευόµενα µε ρύζι και ψητά λαχανικά, γαριδοµακαρονάδα και χταπόδι µε κοφτό µακαρονάκι είναι οι επιλογές ψαριών και θαλασσινών.

Βεβαίως, µουσακάς και παραδοσιακά πιάτα λαδερών, µεταξύ αυτών γεµιστά, αγκινάρες αλά πολίτα, φασολάκια πράσινα µε κόκκινη σάλτσα και πατάτες κ.ά. Για τους φίλους των ζυµαρικών υπάρχει πληθώρα, όπως πένες µε λαχανικά και µακαρόνια σπαγγέτι µε κόκκινη σάλτσα, ενώ οι λάτρεις των χάµπουργκερ µπορούν να τα απολαύσουν είτε µε µοσχαρίσιο µπιφτέκι είτε µε µπιφτέκι κοτόπουλου, συνοδεύοντάς τα µε µαριναρισµένες πατάτες µε φλοιό. Από σαλάτες προσφέρονται του Καίσαρα, Romana, χωριάτικη, αγγουροντοµάτα και πράσινη µε cherry τοµάτες και κρουτόν.

ΤΑΚΤΙΚΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ

Ο Αλέξης Τσίπρας δεν είναι ο µόνος που αξιοποιεί κατά κόρον τα κυβερνητικά αεροσκάφη. Υπάρχουν υπουργοί που δείχνουν ιδιαίτερη αδυναµία στην άνεση των συγκεκριµένων αεροσκαφών και µάλιστα τρεις από αυτούς, χωρίς να είναι ακόµα γνωστά τα ονόµατα, έπαιρναν συχνά µαζί και τις συζύγους τους. Μετά τον πρωθυπουργό, πρώτος στη χρήση ήταν, βεβαίως, ο πρώην υπουργός Αµυνας, Πάνος Καµµένος, ο οποίος χρησιµοποίησε 67 φορές τα τρία αεροσκάφη.

Είναι γνωστή, άλλωστε, η αδυναµία του στα εναέρια µέσα, καθώς οι πληροφορίες και τα δηµοσιεύµατα τον έφερναν να χρησιµοποιεί σε τακτική βάση και τα ελικόπτερα του Στρατού, πολλές φορές ακόµα και για τις καθηµερινές του µετακινήσεις από τα νότια προάστια, όπου βρίσκεται η κατοικία του, προς το Πεντάγωνο.

Πρέπει, επίσης, να σηµειωθεί ότι ο κ. Καµµένος αρνούνταν να απαντήσει στις επανειληµµένες ερωτήσεις στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου για τη χρήση των αεροσκαφών. Τα στοιχεία έγιναν γνωστά µετά την αποχώρησή του από το υπουργείο Αµυνας, καθώς ο κ. Αποστολάκης, όταν του ζητήθηκαν, τα έδωσε αµέσως στη δηµοσιότητα.

Πέραν του πρωθυπουργού και του πρώην υπουργού Αµυνας, τα τρία κυβερνητικά αεροσκάφη έχουν χρησιµοποιήσει 50 φορές ο Νίκος Κοτζιάς µε την ιδιότητα του υπουργού Εξωτερικών, όπως επίσης οκτώ φορές ο υπουργός Οικονοµικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, δύο φορές ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης ∆ραγασάκης κ.λπ. Επιπροσθέτως, 10 φορές χρησιµοποίησε τα κυβερνητικά αεροσκάφη ο πρώην αρχηγός ΓΕΕΘΑ, ενώ 4 φορές έγινε χρήση τους για τη µεταφορά του Αγίου Φωτός. Την τριετία 2015-2018 οι συνολικές ώρες πτήσης ανήλθαν σε 2.082.

Υπέρογκο κόστος και αντιφατικές απαντήσεις

Ο ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ αριθµός ωρών πτήσεων φέρνει εκ των πραγµάτων τη συζήτηση στο κόστος, µιας και µιλάµε για εκατοµµύρια ευρώ. Αξίζει, δε, να σηµειωθεί ότι σε προηγούµενα δηµοσιεύµατα του Τύπου είχαν καταγραφεί αναλυτικά τα ποσά που στοιχίζουν τα ταξίδια, µε βάση τις ώρες πτήσεων, το προσωπικό, τα καύσιµα, τη διαµονή κ.λπ. Ιδιαίτερες αναφορές είχαν γίνει και στα υπερατλαντικά ταξίδια του τότε υπουργού Αµυνας, Π. Καµµένου. Το ΓΕΑ είχε επιλέξει να απαντήσει µε γενικόλογο και συνάµα αντιφατικό τρόπο. ∆ιότι από τη µία έλεγε ότι τα δηµοσιεύµατα του Τύπου δεν ανταποκρίνονται στην πραγµατικότητα, ωστόσο είχε διατάξει ένορκη διοικητική εξέταση για τη διαρροή στοιχείων στις εφηµερίδες.

ΟΙ ΣΥΖΥΓΟΙ Πρέπει, επίσης, να τονιστεί ότι στην πρόσφατη απάντηση που έδωσε ο κ. Ευάγγελος Αποστολάκης στον Γιώργο Αµυρά επισηµαινόταν πως «σε ορισµένες περιπτώσεις υπήρξε συνοδεία των ως άνω από τις συζύγους τους». Οι κανόνες διαφάνειας σε µια κανονική ∆ηµοκρατία επιβάλλουν να πληροφορηθούµε επισήµως ποιες ήταν οι σύζυγοι των υπουργών και ποιοι ήταν οι λόγοι για τους οποίους συνόδευαν τους υπουργούς στα επίσηµα ταξίδια. Και αυτό γιατί το (τεράστιο) κόστος το πληρώνουν οι Ελληνες φορολογούµενοι!

Ανδρέας Παπαδόπουλος
*Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ