08 Απριλίου 2019

ΓΙΑ ΧΙΛΙΟΣΤΗ ΦΟΡΑ! ΤΑΙΠΕΔ: Το καλοκαίρι μπουλντόζες στο Ελληνικό-Ιδιωτικοποιήσεις «φιλέτων» 1,2 δισ. ευρώ για το 2019

Μετά το καλοκαίρι αναμένεται να μπει μπουλντόζα στο Ελληνικό – Οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας αναμένεται να προκηρυχθούν μετά το Πάσχα

Περιουσιακά στοιχεία - «ναυαρχίδες» έχουν ενταχθεί στο φετινό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ, μετά τα 2 δισ. ευρώ του 2018, ένα ποσό ρεκόρ.

Ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Άρης Ξενόφος εμφανίστηκε βέβαιος ότι μετά το καλοκαίρι θα μπει μπουλντόζα στο Ελληνικό, σημειώνοντας ότι «είμαστε πολύ κοντά στο να ολοκληρωθεί η εμβληματική αυτή επένδυση».

Ο κ. Ξενόφος μίλησε στο συμπόσιο που πραγματοποίησε στη Θεσσαλονίκη η Ελληνική Επιτροπή του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC), με θέμα "Η Θεσσαλονίκη Πύλη Ανάπτυξης για την Ευρώπη και τη Μεσόγειο".

Προς ιδιωτικοποίηση 10 περιφερειακά λιμάνια

Το ΤΑΙΠΕΔ συμπεριέλαβε στο χαρτοφυλάκιό του και το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών. Παράλληλα, προγραμματίζει την ιδιωτικοποίηση των δέκα περιφερειακών λιμανιών της χώρας. Μετά το Πάσχα αναμένεται ότι θα «τρέξει» η διαδικασία για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας.

Αμέσως μετά έχει προγραμματιστεί να ακολουθήσει ομάδα μαρίνων. «Ευελπιστώ να ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα στις 16/4 ο διαγωνισμός για τη μαρίνα Αλίμου», ανέφερε ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, προαναγγέλλοντας νέες μαρίνες τόσο στο Αιγαίο όσο και στο Ιόνιο.

Ποιο είναι το πρόγραμμα για τον τομέα ενέργειας 

Στο πλάνο πάντως του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με τον κ. Ξενόφο, συμπεριλαμβάνονται ιαματικές πηγές. Την ίδια ώρα, το Ταμείο σχεδιάζει την πώληση της εμπορικής δραστηριότητας της ΔΕΠΑ και τη δημιουργία υπόγειας αποθήκης αερίου στην Καβάλα, μια παρέμβαση που θεωρείται «στρατηγικής φύσης».

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ πάντως προειδοποίησε ότι παρά τη βελτίωση της ελληνικής οικονομίας «τα προβλήματα δεν επιλύθηκαν, πρέπει να γίνει μεγάλη προσπάθεια και στα χρόνια που ακολουθούν». Διευκρίνισε μάλιστα ότι το Ταμείο «σχεδιάζει μία στρατηγική όχι με βάση τα έσοδα, αλλά "παντρεύοντας" την υποχρέωση για ταμειακή διαχείρηση και διάθεση των περιουσιακών στοιχείων μαζί με ένα επενδυτικό πρόγραμμα με υποχρεωτικές επενδύσεις, ώστε να αναδειχθεί το περιουσιακό στοιχείο και να γυρίσει το αποτέλεσμα στην κοινωνία»

Τέλος του 2022 ολοκληρώνεται το σχέδιο στο λιμάνι Θεσσαλονίκης 

Τη δέσμευσή του ότι τέλος του 2022 θα ολοκληρωθεί το επενδυτικό σχέδιο ύψους 180 εκατ. ευρώ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έδωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι δεν είναι υποχρεωτικές βάσει της σύμβασης παραχώρησης που υπογράφηκε, αλλά επειδή είναι απαραίτητες για το λιμάνι. «Περιμένουμε και το ελληνικό δημόσιο να ανταποκριθεί σε όσα ανάλαβε και να εκτελέσει τα έργα συνδέσεων του ΟΛΘ με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο", πρόσθεσε και επισήμανε: "η κοινοπραξία δεν πήρε το λιμάνι πέρυσι τον Μάρτιο σε πολύ καλή κατάσταση, αφού ναι μεν είχε καλά οικονομκά μεγέθη, αλλά του έλειπαν υποδομές, εξοπλισμός και όραμα και προοπτικά με καινούρια έργα».

Η διοίκηση του ΟΛΘ εργάζεται για δίκτυο συνεργαζόμενων υποδομών στις γειτονικές περιοχές με τα dry ports. Σύμφωνα με τον κ. Θεοφάνη, εδώ και ένα χρόνο έχει υπάρξει σημαντική μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των πλοίων, από 28,5 ώρες κατά μέσο όρο στη ράδα, σε 8,1 ώρες τον Μάρτιο.

Σημαντικό χαρακτήρισε το άνοιγμα των νέων αγορών όπως αυτή του Κοσόβου, ενώ προανήγγειλε ανακοινώσεις πριν το Πάσχα για το νέο δίκτυο υποδομών. Στόχος του ΟΛΘ δεν είναι να συγκεντρώσει όλες τις δραστηριότητες μέσα στο λιμάνι αλλά να "χτίζει" συνεργασίες με όλη την αλυσίδα των επιχειρήσεων logistics, σημείωσε.

Αλλαγή προφίλ για τον σιδηρόδρομο το 2020 

Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, υποστήριξε ότι «μέσα στο 2020 η εικόνα του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα θα είναι τελείως διαφορετική».

Μέσω του επενδυτικού σχεδίου για την περίοδο 2019-2023, η εταιρεία, μέλος του ιταλικού ομίλου F.S.I., θα φέρει νέα τρένα. Παράλληλα, όπως είπε, μέσα στον μήνα θα δοθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η διπλή ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα, ώστε το νέο γρήγορο δρομολόγιο να ξεκινήσει στις αρχές Μαΐου, ενώ τόνισε ότι μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα διαρκεί περίπου τέσσερις ώρες και θα εκτελείται σε πρώτη φάση από μία νέα αμαξοστοιχία, ενώ θα προστεθούν συνολικά πέντε τρένα.

Κατά τον ίδιο, μετά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα έχουν εγκατασταθεί τα απαραίτητα συστήματα, ώστε να μειωθεί ο χρόνος ακόμη περισσότερο στις 3 ώρες και 20 λεπτά.

Το σχέδιο ανάπλασης του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης εξέθεσε το νέο σχέδιο ανάπλασης του εκθεσιακού κέντρου στη Θεσσαλονίκη.

«Μπορούμε να είμαστε ηγέτες στην περιοχή των Βαλκανίων, που είναι μια αγορά 50-60 εκατ. ανθρώπων, ωστόσο δεν βοηθούν οι υποδομές. Κάποια περίπτερα που λειτουργούν, κτίσθηκαν με το Σχέδιο Μάρσαλ. 17 περίπτερα χτίστηκαν τη 10ετία του 1950 μέχρι και τη δεκαετία του 1980, με διαφορετικές αρχιτεκτονικές προσεγγίσεις και λειτουργικότητα. Έχουμε μια έκταση 90.000 τετραγωνικών μέτρων και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μόνο τα 40.000 τ.μ.», ανέφερε.

Το νέο εκθεσιακό κέντρο δεν θα είναι πολύ μεγάλο, λόγω της τάσης που είναι για έξυπνα γεγονότα και μικρές εκθέσεις. «Χρειαζόμαστε σε δόμηση γύρω στις 50.000 τ.μ., σύγχρονο συνεδριακό κέντρο, ξενοδοχείο δυναμικότητας 120 δωματίων και χρειαζόμαστε και θέσεις στάθμευσης» ανακοίνωσε. Παράλληλα, η ΔΕΘ – Helexpo θα δώσει τις υπηρεσίες φιλοξενίας και εστίασης σε συνεργάτες, οutsorcing. Επίσης, ένας μεγάλος χώρος, γύρω στα 80 στρέμματα θα αποδοθεί σαν μητροπολιτικό πάρκο στην πόλη.

Με βάση τον προγραμματισμό, εάν το προεδρικό διάταγμα εκδοθεί μέσα στο 2019, η διοίκηση ετοιμάζει τα τεύχη δημοπράτησης για την προκήρυξη του έργου, ώστε το 2026 να λειτουργήσει το νέο εκθεσιακό κέντρο στις 3 Οκτωβρίου, στην επέτειο των 100 χρόνων από την 1η ΔΕΘ.