«Σε δύο καλοκαίρια θα είναι έτοιμα και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσίνελ.
«Νέοι χώροι check-in, νέα εστιατόρια, καινούρια εμπορικά καταστήματα, νέα τέρμιναλ», είπε στη Welt, αναφερόμενος στο τι αλλάζει στα αεροδρόμια. Σταδιακά φέτος ολοκληρώνονται τα έργα αναβάθμισης και επέκτασης στα αεροδρόμια της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Ρόδου, της Σκιάθου, του Ακτίου και της Κεφαλονιάς.
Το πρόγραμμα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των υποδομών θα ολοκληρωθεί το 2021 με την παράδοση των νέων αεροδρομίων σε Κω, Σαντορίνη, Μύκονο, Κέρκυρα, όπως και το «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.
Αυξήθηκε ο αριθμός επιβατών στα αεροδρόμια
Η Fraport Greece, έχει καταβάλει στην Ελλάδα εφάπαξ προκαταβολή ύψους 1,234 δισ. ευρώ, δίνει ετήσια αμοιβή παραχώρησης ύψους 22,9 εκατ. ευρώ, ενώ προβλέπεται ετήσια μεταβλητή αμοιβή παραχώρησης 28,5% των λειτουργικών κερδών με την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος για τα αεροδρόμια.
Ο Τσίνελ δήλωσε στη Welt ότι όταν ήρθε στην Ελλάδα, πριν από τρία χρόνια, άκουσε πολλά. Οι γερμανικές εταιρείες είναι «κατακτητές, όχι επενδυτές», άκουγε να λένε. «Ακόμη και σήμερα, οι επικριτικές φωνές δεν έχουν σταματήσει, αλλά η εχθρότητα έχει περιοριστεί πολύ», δήλωσε ο Τσινέλ, σύμφωνα με το ΑΠΕ. Άλλωστε, σημειώνει, ο αριθμός των επιβατών στα 14 αεροδρόμια από το 2016 αυξήθηκε κατά 20% και πέρυσι για πρώτη φορά ξεπέρασε το φράγμα των 30 εκατομμυρίων.
«Σκληρή η γραφειοκρατία»
«Η Fraport Greece είναι κατά 99,5% ελληνική», λέει ο Τσίνελ, αναφέροντας ότι υπάρχουν μόνο τέσσερις ξένοι: δύο Γερμανοί, ένας Αμερικανός και ένας Αυστριακός, ο ίδιος. Περισσότερα από 700 άτομα απασχολούνται τώρα στα 14 αεροδρόμια- 200 εργάζονται στην έδρα της Αθήνας και 500 στα αεροδρόμια.
«Η ευρέως διαδεδομένη στη Γερμανία επιφύλαξη ότι οι Έλληνες είναι πολύ τεμπέληδες για να εργαστούν, δεν ευσταθεί» λέει ο Τσίνελ. Το πρόβλημά του ήταν άλλο. «Η γραφειοκρατία ήταν ακόμα πιο σκληρή από ό, τι αναμενόταν», εξήγησε. Αυτός ήταν και ο κύριος λόγος για τον οποίο, αντί του Νοεμβρίου του 2016, η Fraport ανέλαβε την ευθύνη των αεροδρομίων τον Απρίλιο του 2017. Τους τελευταίους 48 μήνες η Fraport επένδυσε αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στα αεροδρόμια. Αν και αρχικά είχε προγραμματίσει να επενδύσει 330 εκατομμύρια ευρώ, μέχρι σήμερα έχει επενδύσει 415 εκατομμύρια ευρώ.