To αυτονόητο για τον περισσότερο κόσμο, ότι δηλαδή πρέπει να πληρώνουμε το αντίτιμο όταν αγοράζουμε ένα προϊόν, φαίνεται πως... διαφεύγει από μία κοινωνική ομάδα που απασχολεί όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια την επικαιρότητα.
Πρόκειται για τους influencers, χρήστες των social media και γενικώς του διαδικύου, που «ακολουθούνται» από ευρύ κοινό και χρησιμοποιούν την απήχησή τους για να προωθούν προϊόντα - φυσικά έναντι αδράς αμοιβής - από εταιρείες και επιχειρηματίες.
Το φαινόμενο να εμφανίζονται αυτοαποκαλούμενοι influencers σε διάφορες επιχειρήσεις ή καταστήματα και να ζητούν τσάμπα προϊόντα, με την υπόσχεση να τα προωθήσουν στη σελίδα τους, δεν είναι κάτι καινούργιο ούτε ασυνήθιστο. Παρόλο που υπάρχουν πολλά τέτοια περιστατικά και στην χώρα μας, στις ΗΠΑ το φαινόμενο έχει λάβει διαστάσεις «επιδημίας».
Πρόσφατα μάλιστα, ένας παγωτατζής από το Λος Άντζελες, εξοργισμένος από το θράσος των influencers να του ζητούν επί καθημερινής βάσης δωρεάν παγωτά, αποφάσισε να λάβει δραστικά μέτρα.
Έτσι, κρέμασε στο φορτηγό-παγωτατζίδικό του μια πινακίδα με ένα σύντομο και ξεκάθαρο μήνυμα: «Οι influencers πληρώνουν τα διπλά».
Ο Joe Nicchi, ιδιοκτήτης του δημοφιλέστατου, CVT Soft Serve, είχε πραγματικά εξοργιστεί με τα συνεχή αιτήματα για δωρεάν παγωτά. Έτσι βρήκε αυτόν τον έξυπνο τρόπο για να επωφεληθεί από τους influencers, χωρίς ωστόσο να τους δώσει δεκάρα. Η ανάρτησή του στο Instagram με τη φωτογραφία της εν λόγω πινακίδας έγινε viral, αυξάνοντας τους followers του, και μετατρέποντας και τον ίδιο σε ένα είδος... influencer.
«Είμαστε οι influencers κατά των influencer», είπε ο επιχειρηματίας στην εφημερίδα Guardian την Τετάρτη. Όπως είπε, ελπίζει πως η χειρονομία του θα εμπνεύσει και άλλες μικρές επιχειρήσεις να ακολουθήσουν το παράδειγμά του και να... συμμετέχουν στο κίνημα αντίστασης.
Νάνσυ Κουλούρα
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ