29 Σεπτεμβρίου 2019

Αποκάλυψη του Γ.Γ. Μεταφορών – Δεν υπήρχε καμία μελέτη για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Μια αποκάλυψη βόμβα έκανε ο Γενικός  Γραμματέας Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, σε σημερινη του συνέντευξη. Ο κ. Καραγιάννης αναφέρει ξεκάθαρα ότι δεν υπήρχαν έτοιμες μελέτες για το μετρό της Θεσσαλονίκης από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα μιλώντας στην εφημερίδα Μακεδονία ανέφερε χαρακτηριστικά πως «Ανάμεσα στους μύθους που διακινούσαν όσοι θέλουν να φτιάξουν μια εικονική πραγματικότητα που καταδικάζει τελικά τη Θεσσαλονίκη να μην έχει Μετρό, ήταν και ότι δήθεν για τη μέθοδο που απορρίψαμε υπήρχαν έτοιμες μελέτες. Όπως αποδείχτηκε, όμως, η οριστική μελέτη επιπέδου 2 στατικών για το υπόγειο τμήμα της λύσης με την in situ παραμονή των αρχαίων, απορρίφθηκε από την προηγούμενη διοίκηση της Αττικό Μετρό» .

Στην συνέχεια πρόσθεσε ότι «Το κόστος της συγκεκριμένης λύσης εκτιμάται σε πρώτη φάση περίπου στα 35 εκατ. ευρώ επιπλέον, χωρίς τις πρόσθετες αρχαιολογικές εργασίες, με μεγάλη αβεβαιότητα για το χρόνο ολοκλήρωσης. Στη λύση που επιλέγουμε, ο σταθμός προσαρμόζεται όσο το δυνατόν καλύτερα στα πλαίσια της αρχικής λύσης που υπάρχει στη σύμβαση, με μικρές αποκλίσεις από την αρχική προσφορά. Η μελέτη του είναι βατή, πολύ κοντά στις μελέτες των υπολοίπων σταθμών του έργου. Συνεπώς γρήγορα θα έχουμε την οριστική μελέτη και τη μελέτη εφαρμογής, ώστε με το πέρας της αρχαιολογικής εκσκαφής να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής».

Παράλληλα τόνισε πως αυτό είναι ναι η μόνη λύση που εξασφαλίζει ότι και το Μετρό θα ολοκληρωθεί -και μάλιστα συντομότερα και με χαμηλότερο κόστος- και τα αρχαία θα προστατευτούν και θα αναδειχτούν.

«Κι αυτό είναι σημαντικό γιατί χωρίς το σταθμό Βενιζέλου, όλοι καταλαβαίνουμε ότι το έργο θα ήταν κολοβό. Και προσέξτε: Αν το Μετρό ξεκινούσε να λειτουργεί χωρίς το σταθμό Βενιζέλου, σύντομα θα έπρεπε να κλείσουν και οι σταθμοί ΝΣΣ, Δημοκρατίας, Αγία Σοφία, για διάστημα έως 18 μήνες. Δηλαδή θα είχαμε δήθεν «Μετρό»-κοροϊδία, χωρίς τους 4 κεντρικότερους σταθμού» είπε χαρακτηριστικά.