12 Φεβρουαρίου 2020

Το μεγάλο neo της Aegean είναι εδώ

Του Γιώργου Δασκαλόπουλου

Κάτι… neo φέρνει η Aegean στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και αυτό είναι το νέο αεροσκάφος Α-320 neo, το οποίο θα διαμορφώσει τα επόμενα χρόνια τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής αεροπορικής και το εφαλτήριό της για την κατάκτηση νέων στόχων στην ελληνική και κυρίως τη διεθνή αεροπορική αγορά. Πρόκειται για το προϊόν της σύμβασης - μαμούθ, άνω των 5 δισ. ευρώ που υπέγραψε η ελληνική εισηγμένη πριν σχεδόν ενάμιση χρόνο και πλέον αποκτά σάρκα και οστά.

Για τους γνώστες της αεροπορικής αγοράς το «neo» δεν είναι απλώς κάτι… νέο, αλλά η τεχνολογία New Engine Option (n.e.o.) με την οποία η Airbus εξοπλίζει τη νέα γενιά της οικογένειας των Α-320. Πρόκειται για την τεχνολογία που μετά από ενδελεχή έρευνα επέλεξε η Aegean, για να συνεχίσει το ταξίδι της στους ευρωπαϊκούς (και όχι μόνο) ουρανούς.

Η σειρά neo, φέρνει νέους, οικονομικότερους, αλλά και αποδοτικότερους κινητήρες, γεγονός που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση πόρων για την αεροπορική. Παράλληλα, ενσωματώνει νέες τεχνολογίες που καθιστούν τα αεροσκάφη περισσότερο ασφαλή, ενώ αναβαθμίζουν και την εμπειρία πτήσης για τους επιβάτες. Η τακτική της Aegean για τη διαρκή ανανέωση του στόλου της και την τήρηση ενός εξαιρετικά χαμηλού μέσου όρου ηλικίας στόλου αεροσκαφών, αντανακλά ακριβώς την πρακτική αυτή, για την εξασφάλιση ενός ποιοτικού πλεονεκτήματος απέναντι στον ανταγωνισμό. Έναν ανταγωνισμό, που όπως έχουν δείξει τα αποτελέσματα των τελευταίων ετών, γνωρίζει να διαχειρίζεται.

Η παραλαβή του πρώτου αεροσκάφους της οικογένειας A320neo πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σε ειδική τελετή που έγινε στην έδρα της Airbus στην Τουλούζη της Γαλλίας. Μερικές ημέρες αργότερα, το αεροσκάφος έφτασε στην Ελλάδακαι σήμερα παρουσιάζεται και επίσημα , ανοίγοντας την αυλαία της νέας εποχής της Aegean. Η στιγμή, είναι ιδιαίτερα σημαντική για την οικογένεια της Αεροπορίας Αιγαίου.

Πρόκειται για το πρώτο αεροσκάφος από τη μεγάλη παραγγελία των 46 νέων αεροσκαφών της οικογένειας Α320neo και Α321neo, τελικής αξίας 6 δισ. δολαρίων σε τιμές καταλόγου έως το 2024 που έχει κάνει η ελληνική εταιρεία, ώστε να ανανεώσει σταδιακά τον στόλο της. Η αρχική παραγγελία του Ιουνίου του 2018 για 30 αεροσκάφη αυτού του τύπου προς την Airbus, ήδη επεκτάθηκε με 16 επιπρόσθετα, χάρη στην υποστήριξη των χρηματοπιστωτικών οργανισμών αλλά και τα δεδομένα που κατέδειξε η επιτυχία έκδοσης του ομολογιακού δανείου που σύναψε η αεροπορική την περασμένη άνοιξη για τον σκοπό αυτό. Το αμέσως επόμενο διάστημα, θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες εκπαίδευσης και προετοιμασίας υποστήριξης για τα νέα αεροσκάφη, με στόχο την ένταξή τους στον στόλο της εταιρείας, προκειμένου να πραγματοποιήσουν τα πρώτα τους δρομολόγια το αμέσως επόμενο διάστημα.

Τα νέα αεροσκάφη Α320neo, εξοπλισμένα με τη νέα γενιά κινητήρων GTFTM της Pratt & Whitney, συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση των εκπομπών CO2 και NOx, ανά πτήση και ανά επιβάτη, ενώ περιορίζουν ιδιαίτερα σημαντικά και το αποτύπωμα θορύβου. Παράλληλα με τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμων, ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, ενώ αυξάνουν την εμβέλεια πτήσης με δυνατότητα πρόσβασης σε νέους προορισμούς. Και ταυτόχρονα, θα αποτελέσουν επίσης μια εξαιρετική πλατφόρμα για τη σταδιακή ανάπτυξη νέων, κυρίως ψηφιακών, υπηρεσιών προς τους επιβάτες της.

Χάρη στην εξέλιξη αυτή, το πρόγραμμα της Aegean Airlines για το 2020 προβλέπει μια νέα επέκταση τόσο σε αεροπλάνα, όσο και σε προορισμούς αλλά και στις προσφερόμενες θέσεις. Στην σαιζόν που ξεκινά την άνοιξη, θα προστεθούν έξι νέα αεροσκάφη, 1,5 εκατ. επιπλέον θέσεις, ώστε μέσα στη χρονιά να φτάσουν συνολικά τις 19,2 εκατ. διαθέσιμες θέσεις! Έτσι, μέσα στο 2020 η αεροπορική θα πετά σε 155 προορισμούς με 65 αεροσκάφη, συμπεριλαμβανόμενων και των πρώτων έξι Airbus της οικογένειας A320/321neo που θα παραληφθούν το πρώτο εξάμηνο του έτους. Πρόκειται για (μακράν) το μεγαλύτερο πτητικό έργο της ιστορίας στη χώρα.

https://www.liberal.gr/economy/to-megalo-neo-tis-aegean-einai-edo/286365