16 Φεβρουαρίου 2021

Φιλιππίδης: Παρέλαβε τις καταγγελίες, ετοιμάζει υπόμνημα για να απαντήσει-Νέα καταγγελία: «Με έπιασε από το σβέρκο, μου φώναζε πάρτον στο στόμα»

Χθες δόθηκαν από το ΣΕΗ στους δικηγόρους του ηθοποιού οι καταγγελίες που τον αφορούν ώστε ο ηθοποιός να προετοιμάσει την τοποθέτησή του

Στα χέρια του Πέτρου Φιλιππίδη και των νομικών του βρίσκεται από χθες ο φάκελος με τις καταγγελίες των γυναικών που τον κατηγορούν για εργασιακό εκφοβισμό και σεξουαλική παρενόχληση, σύμφωνα με πληροφορίες από τον θεατρικό χώρο. Οι δικηγόροι του παρέλαβαν τις υποθέσεις που τον αφορούν από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, ώστε ο ηθοποιός-σκηνοθέτης να ετοιμάσει την δική του απολογία-απάντηση τις επόμενες ημέρες.

Άγνωστος ωστόσο παραμένει ο αριθμός των καταγγελιών που τον αφορούν εκτός από αυτές που έχουν ήδη δει το φως της δημοσιότητας μέχρι στιγμής. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για διψήφιο αριθμό για τις οποίες ο σκηνοθέτης θα κληθεί να απαντήσει για την καθεμία εξ’ αυτών με τον τρόπο που θα επιλέξει.

Οι ίδιες πληροφορίες λένε ότι δεν θα μεταβεί ο ίδιος στην συνεδρίαση του Πειθαρχικού όπου θα συζητηθεί η περίπτωσή του, αλλά θα απαντήσει με υπόμνημα και μάρτυρες που θα καταθέσουν υπέρ του σε κάποιες από αυτές. Παραμένει άγνωστο ποιοι θα είναι αυτοί και τι θα πουν για να υπερασπίσουν τον ηθοποιό που βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα μετά τα όσα έγιναν γνωστά από την Άννα Μαρία-Παπαχαραλάμπους, την Λένα Δροσάκη και την Πηνελόπη Αναστασοπούλου στις καταγγελίες τους.

Κανείς επίσης δεν γνωρίζει αν οι τρεις γυναίκες θα παραστούν σε κάποια από τις συνεδριάσεις του Πειθαρχικού για την υπόθεση του ανθρώπου που κατηγορούν, ο οποίος προετοιμάζεται από χθες να δώσει τις δικές του απαντήσεις για τα όσα φέρεται να έχει διαπράξει. Αυτά που αποδόμησαν τον μέχρι πρότινος πολύ δημοφιλή ηθοποιό-σκηνοθέτη-θιασάρχη, που παραμένει απομονωμένος στην κατοικία του στο Ψυχικό.

Επιτυχημένος, οικονομικά άνετος και με εξουσίες στα χέρια του ο Πέτρος Φιλιππίδης ίσως και να πίστευε ότι τίποτε δεν θα μπορούσε να τον αγγίξει. Μόνο που από εκείνη την αλήστου μνήμης Δευτέρα του Φλεβάρη και το περίφημο εξώδικο που παρέπεμπε στην παροιμία «όποιος έχει την μύγα μυγιάζεται», όλα άλλαξαν στην ζωή του μέσα σε λίγα 24ωρα.

Τέλος και οι επαναλήψεις

Χρειάστηκε να περάσουν μόλις δύο 24ωρα για να επιβεβαιωθεί επώνυμα αυτό που συζητιόταν για το πρόσωπό του μετά τις αποκαλύψεις για τον Γιώργο Κιμούλη και τον πρώην σύντροφο της Αλίκης Βουγιουκλάκη. Οι τρεις συγκεκριμένες καταγγελίες για τα όσα βίωσαν συνεργαζόμενες μαζί του η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, η Λένα Δροσάκη και η Πηνελόπη Αναστασοπούλου διέλυσαν τον κόσμο του μέσα σε λίγες ώρες.

Την νοσηλεία στο «Υγεία» ακολούθησε η αποκαθήλωση που είχε ήδη ξεκινήσει, με την αποπομπή του από το σήριαλ «Χαιρέτα μου τον πλάτανο», την καμπάνια της DIGEA και την δεδομένη για όλους λύση της συνεργασίας του με τον θεατρικό επιχειρηματία Κάρολο Παυλάκη. Επίσης θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο, ότι όλα τα κανάλια που φιλοξένησαν σειρές με πρωταγωνιστή τον Πέτρο Φιλιππίδη φέρονται αποφασισμένα να μην τις προβάλλουν ξανά ως επαναλήψεις, τακτική πολύ συνηθισμένη ειδικά τα καλοκαίρια για να καλυφθούν τα κενά μέχρι την έναρξη της νέας τηλεοπτικής σεζόν.

Στο ερώτημα για τις καταγγελίες που ακούγονται για τον σκηνοθέτη-ηθοποιό φίλο του ο Γιάννης Μπέζος τόνισε σε συνέντευξή του: «Φίλοι ναι, για να πω την αλήθεια έχω να μιλήσω μαζί του μήνες, πριν την πρεμιέρα του. Υπήρξαμε συνεργάτες και ειλικρινά όλα αυτά που συμβαίνουν με στεναχωρούν βαθιά. Στις τρεις-τέσσερις φορές που συνεργαστήκαμε δεν συνέβη κάτι. Το συζητούσα τις προάλλες με την Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους και μου έλεγε "Ναι, γιατί μπροστά σου δεν τα έκανε"».

Στο τσουνάμι συμπαράστασης προς τις τρεις γυναίκες που βγήκαν μπροστά και μίλησαν, προστέθηκε και μια νέα καταγγελία για απόπειρα βιασμού από τον Πέτρο Φιλιππίδη που έγινε γνωστή από γυναίκα-ηθοποιό την περασμένη Παρασκευή. Οι συγκλονιστικές λεπτομέρειες που δημοσιεύθηκαν στην ιστοσελίδα documentonews.gr, για ένα ραντεβού που παραλίγο να καταλήξει σε βιασμό σύμφωνα με τα όσα έκανε γνωστά η Α.Γ. άφησαν άφωνη την κοινή γνώμη.

Είναι αυτή που βλέπει καθημερινά να δημοσιοποιούνται τα ανομολόγητα μυστικά που ήταν γνωστά χρόνια στον θεατρικό χώρο για τον Πέτρο Φιλιππίδη και άλλους γνωστούς πρωταγωνιστές και σκηνοθέτες. Ανθρώπους με συμπεριφορές που φέρεται να άνοιξαν βαθιές πληγές, από αυτές που δεν κλείνουν καθόλου εύκολα κι ας πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που άνοιξαν. Άνοιξαν, επειδή κάποιος πίστεψε ότι μπορούσε να κάνει ότι θέλει, επειδή ήταν επιτυχημένος και διάσημος, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον ίδιο και τους ομοίους του στον χώρο. Έναν χώρο που βοά και ζητάει πλέον την «κάθαρση» και την «λύτρωση» από συμπεριφορές που μόνο με την τέχνη δεν συνάδουν.

Πρωταγωνιστής σε τραγωδία αποκαθήλωσης

Όπως έλεγε χαρακτηριστικά άνθρωπος που γνωρίζει πολύ καλά την κατάστασή του, ο Πέτρος Φιλιππίδης έχει καταρρεύσει ψυχολογικά. Άριστα ενημερωμένες πηγές υποστηρίζουν ότι εκτός από την κάκιστη ψυχολογία, που τον κρατάει σχεδόν όλη μέρα μέσα σε ένα δωμάτιο της μεζονέτας του Ψυχικού, φέρεται να υπάρχει και κάτι άλλο, πολύ πιο δύσκολο να διαχειριστεί. Κι αυτό είναι η σχέση του ηθοποιού με τον γιο του Δημήτρη που για κάποιους περνάει μια μεγάλη κρίση, αναμενόμενη μετά τα όσα δημοσιοποιήθηκαν για τον πατέρα του.

Κάτι όμως που διαψεύδουν φίλοι της οικογένειας, τονίζοντας ότι ο ηθοποιός, η σύζυγός του και το παιδί τους είναι ενωμένοι σε αυτή την ιστορία, από την πρώτη στιγμή. Την ίδια στιγμή δημοσιεύματα θέλουν τον ηθοποιό να πουλάει την μεζονέτα του Ψυχικού, προκειμένου να μετακομίσει για κάποιο διάστημα εκτός Αθηνών. Κάτι που δεν ισχύει αφού η κατοικία τελεί σε καθεστώς πλειστηριασμού από τράπεζα για μη αποπληρωμή δανείου, ο οποίος έχει «παγώσει» όπως και όλοι λόγω της πανδημίας.
Επίσης δεν φέρεται να εξετάζεται επ’ ουδενί η μετακόμιση εκτός Αθηνών, τουλάχιστον στην παρούσα φάση, όπου ο Πέτρος Φιλιππίδης επιθυμεί να απαντήσει στις κατηγορίες που του προσάπτουν.

Μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο ο ταλαντούχος ηθοποιός ήταν πρωταγωνιστής στην παράσταση «Την Πέμπτη κύριε Γκριν» έχοντας ως συμπρωταγωνιστή του πάνω στην σκηνή τον ταλαντούχο Δημήτρη Γκοτσόπουλο. Ο νεαρός ηθοποιός σε κατ' ιδίαν συζητήσεις τις τελευταίες ημέρες φέρεται να είπε ότι δεν μπορεί μετά από όσα είδαν το φως της δημοσιότητας να συνυπάρξει μαζί του όταν και αν επιστρέψουμε σε μια θεατρική κανονικότητα.

Επίσης σύμφωνα με τα όσα ακούγονται στον χώρο των θεατρικών παρασκηνίων παρά το γεγονός ότι σκηνοθέτησε το «Ο Θεός της Σφαγής» της Γιασμίνας Ρεζά, η παράσταση όταν ανέβει, θα ανέβει με άλλο σκηνοθέτη.

Τέλος εποχής

Ούτως ή άλλως και με δεδομένη την διαμορφωθείσα κατάσταση, ακόμη και μια βόλτα για έναν καφέ στο χέρι στο Ψυχικό μάλλον θα προκαλούσε καταστάσεις που μόνο ευχάριστες δεν θα είναι για τον ηθοποιό. Μπορεί να μην θέλει να το πιστέψει-ποιος θα ήθελε άλλωστε-αλλά εκτός από την επαγγελματική πτώση συνετελέσθη και μια κοινωνική αποκαθήλωση στο πρόσωπό του, την οποία ήδη υφίσταται. Τα τηλέφωνα του δεν χτυπάνε πια όπως παλιά, άνθρωποι που θεωρεί φίλους δεν πήγαν στο νοσοκομείο να τον δουν και κάποιοι φέρονται να μην σηκώνουν πλέον το τηλέφωνο τους.

Κι όλο αυτό φαντάζει σκληρό για έναν άνθρωπο που πίστεψε ότι θα ήταν πάντα στην κορυφή, με ότι αυτό συνεπάγεται, χωρίς να διανοείται καν ότι θα γκρεμιζόταν από τον θρόνο του τόσο απότομα. Μετά όμως από τα «αποκαλυπτήρια» και τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες των τριών ηθοποιών για τα όσα έζησαν συνεργαζόμενες μαζί του, η όποια επιστροφή του μέχρι πρότινος δημοφιλούς ηθοποιού σε μια επαγγελματική κανονικότητα καθίσταται πλέον αδύνατη λένε στελέχη του θεατρικού χώρου σε κατ' ιδίαν συζητήσεις.

Ο Φιλιππίδης θεωρείται εδώ και μέρες persona non grata στην τηλεόραση, το θέατρο και τον διαφημιστικό χώρο. Όπως έλεγε χαρακτηριστικά σε φίλους του γνωστός παραγωγός «υπάρχει κανείς που θα ρισκάρει να πάρει τον συγκεκριμένο άνθρωπο στο θέατρό του μετά από όλα αυτά που είδαν το φως τη δημοσιότητας; Ποιος θα πληρώσει για να τον δει;». Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει με σιγουριά αν και πότε ο χώρος θα δεχτεί την επιστροφή του Πέτρου Φιλιππίδη με δεδομένη πλέον την ματαίωση της παράστασης που ετοίμαζε για το καλοκαίρι με το έργο του Ουίλιαμ Σέξπιρ «Βασιλιάς Ληρ» έχοντας ως παρτενέρ του την Λένα Παπαληγούρα, ή με τον «Ταρτούφο» όπως γράφτηκε.

Ο Σπύρος Μπιμπίλας στην ραδιοφωνική συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό «ΘΕΜΑ 104,6» είπε μια φράση απόλυτα ταιριαστή σε ότι αφορά την πορεία του αλήστου μνήμης τηλεοπτικού Λάκη του γλυκούλη: «Ποιος θα βάλει στην μαρκίζα του κάποιον που τον φτύνει ο κόσμος;». Περνώντας από την πλατεία Καρύτση οι φωτογραφίες του Πέτρου Φιλιππίδη δεσπόζουν ακόμη στην πρόσοψη του Θεάτρου «Μουσούρη» και στους τοίχους δίπλα από την κλειστή είσοδο. Είναι ίσως το τελευταίο απομεινάρι της έσχατης θεατρικής του δουλειάς με τίτλο «Την Πέμπτη κύριε Γκριν», μια κωμωδία με δραματικές προεκτάσεις του Τζεφ Μπάρον.
Έτσι την χαρακτήρισε ο ίδιος ο συγγραφέας, που στο συγκεκριμένο έργο καταπιάνεται με το θέμα της μοναξιάς και τις σχέσεις που μπορούν να αναπτυχθούν ανάμεσα σε δύο διαφορετικές γενιές ανθρώπων.

Κάποιοι ηθοποιοί που περνάνε καθημερινά από εκεί αποστρέφουν γρήγορα το βλέμμα τους από τις φωτογραφίες, ενώ έχουν ήδη αρχίσει τα στοιχήματα για το πότε θα «εξαφανιστούν», σε έναν χώρο που μέχρι πρότινος κρατούσε ως κοινό μυστικό κάποια μόνο από τα όσα δημοσιοποιήθηκαν. Κι όταν έσπασε αυτή η ομερτά δεκαετιών και τα στόματα άνοιξαν ο Πέτρος Φιλιππίδης διαπίστωσε ότι έστω και αργά όλα άλλαξαν και τίποτε δεν είναι όπως παλιά.

Διονύσης Θανάσουλας
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Νέα καταγγελία για Φιλιππίδη: «Με έπιασε από το σβέρκο, μου φώναζε πάρτον στο στόμα»


Μία συγκλονιστική καταγγελία πασίγνωστης ηθοποιού για απόπειρα βιασμού που φέρεται να τελέστηκε κατά το παρελθόν από τον ηθοποιό Πέτρο Φιλιππίδη δημοσιεύει το documentonews.gr.

Η ηθοποιός Α.Γ. (το πλήρες όνομα είναι στη διάθεση του Documento) μιλά αποκλειστικά στο documentonews.gr και καταθέτει την δική της εμπειρία με το γνωστό ηθοποιό το καλοκαίρι του 2014. Τα όσα περιγράφει, είναι συγκλονιστικά και ταυτόχρονα ανατριχιαστικά.

Ο Πέτρος Φιλιππίδης φέρεται κατά την ίδια να χρησιμοποίησε τη θέση και τη φήμη που είχε προκειμένου να την εκμεταλλευτεί σεξουαλικά με αντάλλαγμα μία θέση εργασίας. Τα όσα καταγγέλλει δείχνουν ένα άλλο πρόσωπο του γνωστού ηθοποιού. Ένα αίσθημα εξουσίας και κτήσης πάνω στη νεαρή κοπέλα, με ταυτόχρονη βεβαιότητα ότι κανείς δεν μπορεί να τον αγγίξει. Είναι χαρακτηριστικό ότι την ώρα που η ηθοποιός τον προειδοποιεί, ότι θα τον καταγγείλει στα κανάλια αυτός της απαντά κυνικά πως «τα κανάλια θα μου κλάσουν τα @@…». Προηγουμένως έχει απλώσει ήδη το χέρι του, όπως καταγγέλλει η ίδια πάνω της και την αγγίζει. Αυτή αρνείται. Άλλωστε με τον ηθοποιό συναντήθηκε μόνο για δουλειά, αρχικά σε ένα καφέ. Στη συνέχεια ο ηθοποιός προσφέρεται να τη γυρίσει στο σπίτι. Την οδηγεί όμως σε έναν αδιέξοδο δρόμο στο Παλαιό Ψυχικό. Κλειδώνει την πόρτα του αυτοκινήτου για να μην μπορεί να βγει. Παρά το γεγονός ότι η ίδια ζητεί να σταματήσει, δεν την ακούει. Φτάνει στο σημείο να αυνανιστεί μπροστά της. Της φωνάζει «πάρτον στο στόμα». Αυτή συνεχίζει να αρνείται, αντιστέκεται. Τότε τη βρίζει και την πετά έξω από το αυτοκίνητο. «Άντε γ…., που θες και ρόλο» της λέει. Την παρατά και φεύγει.

Σας παραθέτουμε ακριβώς την καταγγελία όπως μας τη μετέφερε. Τα όσα περιγράφει μιλούν από μόνα τους, για όσα κρύβονται πίσω από τις αυλαίες των θεάτρων και τα φώτα και του κινηματογράφου.

Διαβάστε αναλυτικά την καταγγελία:

«Δεν είναι εύκολο να μιλάς μετά από χρόνια για κάτι που προσπαθείς όλα αυτά τα χρόνια να ξεχάσεις.

Όχι εγώ δεν το θυμήθηκα τώρα, το θυμόμουν κάθε φορά που άκουσα να λένε πως είναι φοβερός κωμικός και πως τον στηρίζει ο κόσμος στο θέατρο.

Το θυμόμουν, κάθε φορά που με ρωτούσαν γνωστοί γιατί δεν δουλεύω μαζί του και κάθε φορά ,που έτυχε να ακούσω να έχει κάνει κάτι ανάλογο σε άλλη συνάδελφο.

Πώς θα μπορούσα να ξεχάσω;

Και τι να έλεγα;

Ότι το καλοκαίρι του 2014 και ενώ ήμασταν και οι δύο σε καλοκαιρινές περιοδείες ,άρχισε να μου στέλνει μηνύματα και επέμενε να βρεθούμε για να με δει και να του δώσω βιογραφικό μου στο επόμενο ρεπό του.

Χάρηκα, κολακεύτηκα ,αγχώθηκα πήρα ταξί και πήγα!

Ήταν Παρασκευή 1η Αυγούστου, 12:30 το πρωί.

Έκανε πολλή ζέστη στην Αθήνα .. πόσες φορές σκέφτηκα, έπειτα, πως δεν έπρεπε να φοράω φορεματάκι εκείνο το πρωί;

Δώσαμε ραντεβού σε πολύ κεντρικό καφέ. Ήρθε με έπαρση ομορφονιού και με κοιτούσε σαν αρπακτικό απ’ την κορυφή ως τα νύχια.

Δεν είχαμε προλάβει να πούμε σχεδόν τίποτα και ένας φίλος του μπήκε στο καφέ. Έτυχε να τον γνωρίζω και εγώ οπότε έκατσε στο τραπέζι, μαζί μας, για λίγο.

Όταν έφυγε και μείναμε πάλι οι δυο μας του είπα ότι είχα παράσταση το βράδυ και έπρεπε να φύγω. Προσφέρθηκε να με γυρίσει στο σπίτι με το αυτοκίνητό του..

Δεν ήθελα, μα επέμενε. Βρήκα πολλές δικαιολογίες αλλά το ύφος του δεν μου άφηνε περιθώρια. Λάθος μου, γιατί είχα ήδη αρχίσει να νιώθω άβολα.

Αναγκάστηκα όμως, αν και υποψιασμένη, να δεχτώ και σκέφτηκα θετικά, ότι θα μπορούσαμε να μιλήσουμε παραπάνω για δουλειά και να με έπαιρνε στο θέατρο.

Απ’ τον φάρο του Ψυχικού όμως ,και αντί να στρίψει δεξιά για τη Λεωφόρο Μεσογείων, όπου του είπα ότι μένω ,εκείνος έστριψε αριστερά και μπήκε σε δρόμους του παλαιού Ψυχικού που οδηγούν σε αδιέξοδο.

Πάτησε το κεντρικό κλείδωμα και άρχισε να απλώνει το χέρι του πάνω μου και να μου σηκώνει το φόρεμα.

Του άρπαξα τα χέρια και του είπα να σταματήσει. “Κόφτο! Θα σε βγάλω στα κανάλια”. Γέλαγε και χαϊδευόταν !

“Τα @@ θα μου κλάσουν τα κανάλια!”, είπε.

Τον έβλεπα να ξεφεύγει .Άνοιξε το παντελόνι και άρχισε να αυνανίζεται.

Είχε ιδρώσει και ήταν απαίσιος!

Του φώναζα να ανοίξει τις πόρτες. Με έπιασε από το σβέρκο και με τράβηξε πάνω του.

Ο σιχαμένος!

Δεν ξέρω.. ίσως θα έπρεπε να τον δαγκώσω με λύσσα και να του κάνω ζημιά. Ούτε αυτό όμως άντεχα να κάνω εκείνη τη στιγμή.

Έκανα πως παθαίνω κρίση. Χτυπιόμουν! Χέρια… πόδια ..γόνατα.. αγκώνες.. Υστερία. Σοκ. Κρίση!

Στην αρχή του άρεσε. Έβαζε περισσότερη δύναμη και πόθο.’ Πάρτον ! Πάρτον στο στόμα’ ,μου έλεγε σχεδόν αυτιστικά .Μετά από λίγα λεπτά και αφού είχε δίπλα του ένα αγρίμι ,άνοιξε την πόρτα και με πέταξε έξω απ το αυτοκίνητο. Έπεσα με τα γόνατα.

‘Άντε γαμήσου!.. που θες και ρόλο!’, με ”έφτυσε”.

Εκεί είδα και το άλλο πρόσωπό του. Και αυτό τέρας!

Πρόλαβα να πάρω το βιογραφικό μου, πατημένο και σκισμένο, απ το πατάκι του συνοδηγού ενώ μου έκλεινε θυμωμένος την πόρτα.

Γύρισα με τα πόδια από χωματόδρομο ,με το φορεματάκι που ποτέ δεν ξαναφόρεσα από τότε, μέσα στη ζέστη ,με γόνατα ματωμένα, κρατώντας το βιογραφικό μου στο χέρι.

Με είχε προσβάλει ως γυναίκα ,ως ηθοποιό και ως άνθρωπο»

Το Documento επικοινώνησε με την πλευρά του ηθοποιού αλλά δεν έλαβε κάποιο σχόλιο για την καταγγελία.

Βαγγέλης Τριάντης
documentonews.gr.