Οι θεσμικοί τουριστικοί παράγοντες σημειώνουν ότι ενδεχομένως να φτάσουμε και τα 12 δις έσοδα φέτος από τον τουρισμό. Και είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι έχουμε 20% αύξηση στη μέση δαπάνη του επισκέπτη στη χώρα μας.
Αυτό μεταξύ άλλων ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξή του στην τηλεόραση της ΕΡΤ, στην εκπομπή “Συνδέσεις” και τους δημοσιογράφους Κώστα Παπαχλιμίντζο και Χριστίνα Βίδου.
Είναι σωστό να επενδύσουμε και στην data based policy πλέον. Δηλαδή να έχουμε τα στοιχεία έτσι ώστε να μπορέσουμε να υπολογίσουμε επιστημονικά και με στρατηγική τι θα κάνουμε.
Οι αναθεωρημένοι δείκτες των προβλέψεων για την ελληνική οικονομία έχουν εν πολλοίς να κάνουν με την αύξηση των τουριστικών ροών
Οι αναθεωρημένοι δείκτες των προβλέψεων για την ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη, έχουν εν πολλοίς να κάνουν με την αύξηση των τουριστικών ροών στη χώρα μας τους τελευταίους μήνες.
Η προσδοκία είναι να μπορέσουμε αυτή την εξαιρετική τουριστική εμπειρία που προσφέρουμε σε όλους τους επισκέπτες μας, να την έχουμε σε υψηλά επίπεδα για το φθινόπωρο και τον Οκτώβριο, ίσως και για τις αρχές του Νοεμβρίου.
2 εκ. ευρώ για την τουριστική καμπάνια της Εύβοιας το 2022
Ο Πρωθυπουργός διόρισε έναν άνθρωπο με πολύ μεγάλη εμπειρία στην αυτοδιοίκηση και στα κοινά της χώρας, τον Σταύρο Μπένο, ο οποίος μου παρουσίασε χθες ένα ολιστικό σχέδιο ανασυγκρότησης της Εύβοιας, κυρίως της Βόρειας Εύβοιας, μετά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες του καλοκαιριού.
Και ο ίδιος τόνισε ότι τουρισμός είναι η αιχμή του δόρατος στο να μπορέσει να επανέλθει η περιοχή και να ευημερήσουν οι κάτοικοί της.
Μαζί με τις οριζόντιες δράσεις για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος που θα κάνουμε εκεί, ξεκινώντας από τις αρχές του 2022, σε συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό αποφασίσαμε να στηρίξουμε περαιτέρω το τουριστικό προϊόν στην Εύβοια με 2 εκατομμύρια ευρώ για την καμπάνια.
Επιστρέφουμε στους πολίτες το μέρισμα της ευημερίας που δίνει ο τουρισμός στη χώρα
Το Υπουργείο Τουρισμού είναι ένα αναπτυξιακό Υπουργείο, ένα οικονομικό Υπουργείο. Υπάρχουν 4 βασικοί πυλώνες για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος. Επιστρέφουμε στους πολίτες το μέρισμα της ευημερίας που δίνει ο τουρισμός στη χώρα.
Θέλουμε να προφυλάξουμε τους πολύ διαδεδομένους νησιωτικούς προορισμούς μας από τον υπερτουρισμό, στηρίζοντας τις υποδομές τους και να διαφυλάξουμε τη βιωσιμότητα του προϊόντος, όπως είπε πρόσφατα και ο Πρωθυπουργός.
Είναι υποχρέωσή μου να συνεργαστώ με τους συναρμόδιους Υπουργούς, έτσι ώστε να υλοποιηθούν οι λύσεις οι οποίες με επιστημονικό τρόπο έχουν βρεθεί σχετικά με τις υποδομές μας, την ύδρευση, τα συστήματα αποχέτευσης.
Δώσαμε μεγάλη μάχη για να παραμείνουν ανοιχτές οι πτήσεις από την Αμερική
Δώσαμε μεγάλη μάχη να παραμείνουν μέχρι το τέλος της τουριστικής σεζόν ανοιχτές οι πτήσεις από την Αμερική. Μιλάμε για 8 πτήσεις από Αμερικανικές εταιρείες και μία από την Emirates, που έδωσαν τεράστια προστιθέμενη αξία και στην Αθήνα και την Αττική και σε όλη τη χώρα.
Δεν υπήρχε αυτό ως δεδομένο πριν από μερικά χρόνια. Το ότι θα παραμείνουν ανοιχτές αυτές οι πτήσεις μέχρι το τέλος της σεζόν και μάλιστα τώρα με τα πολύ ευχάριστα νέα, τα οποία χθες προανήγγειλε ο κύριος Λαμπρινίδης, ότι από 1η Νοεμβρίου ανοίγει η δυνατότητα των εμβολιασμένων Ευρωπαίων πολιτών να επισκέπτονται την Αμερική
Αυτό σημαίνει ότι οι πτήσεις θα επιστρέφουν γεμάτες. Είναι μια προστιθέμενη αξία στην προσπάθεια που έχουμε κάνει, για τους τουρίστες οι οποίοι έρχονται, μένουν για πολλές μέρες στη χώρα μας, ξοδεύουν παραπάνω και θέλουν να ζήσουν μια τουριστική εμπειρία υψηλού επιπέδου.
Τέτοιου είδους τουρίστες θέλουμε και θα θέλαμε με αυτόν τον τρόπο να επεκτείνουμε και την τουριστική περίοδο. Έχουν γίνει πλέον σημαντικές επενδύσεις με καταλύματα τα οποία έχουν γήπεδα γκολφ, γήπεδα τένις, διοργανώνουν αθλητικά τουρνουά και επεκτείνεται η περίοδος. Υπάρχουν ανεξερεύνητα συγκεκριμένα σημεία της ελληνικής υπαίθρου που θα στηρίξουμε.
Ψηφιοποίηση στον τουρισμό με δημιουργία ψηφιακού χάρτη στον ΕΟΤ
Δημιουργείται ψηφιακός χάρτης στον ΕΟΤ έτσι ώστε να μπορούν πολύ πιο εύκολα οι δυνητικοί επισκέπτες από όλο τον κόσμο να έχουν πρόσβαση, να μπουν και να δουν ακριβώς τι θέλουν, φυσικά με διασύνδεση με τα πολιτιστικά μας μνημεία. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να πάμε τον τουρισμό και τις δυνατότητες πρόσβασης και ενημέρωσης στην επόμενη φάση.
Κρίσιμος πυλώνας η διαχείριση κρίσεων
Η διαχείριση κρίσεων είναι πάρα πολύ σημαντική. Έρχεται ως «προίκα» από το Υπουργείο Υγείας στο οποίο είχα την τιμή να υπηρετήσω με βάση την απόφαση του Πρωθυπουργού.
Είπατε ότι ενδεχομένως παρουσιάζονται προβλήματα αποχέτευσης, παλαιότερα παρουσιάζονταν προβλήματα ηλεκτροδότησης. Είναι λογικό όταν 1 στα 4 ευρώ από το ΑΕΠ σου, προέρχεται έμμεσα ή άμεσα από τον τουρισμό, αυτό να θες να το περιφρουρήσεις, φτιάχνοντας δομές τέτοιες που να μπορούν να αντιμετωπίσουν ad hoc και οργανωμένα την οποιαδήποτε πρόκληση παρουσιαστεί.
Τα δύο προηγούμενα χρόνια ήταν η Covid. Βλέπετε ότι η κλιματική αλλαγή δημιουργεί νέα δεδομένα. Είμαστε υποχρεωμένοι να αντιμετωπίσουμε οτιδήποτε μπορεί να προκύψει στο μέλλον και να περιφρουρήσουμε την ανάπτυξη.
Πολύ σημαντικό το θέμα της τουριστικής εκπαίδευσης
Ίσως το πιο σημαντικό είναι το θέμα της εκπαίδευσης. Δηλαδή το upgrading, upskilling, η δυνατότητα να δημιουργήσουμε τέτοιες δομές στη χώρα, έτσι ώστε να μπορέσουμε να εκπαιδεύσουμε, τους ανθρώπους που θέλουν να ασχοληθούν με το τουριστικό προϊόν.
Ήρθε η Accor, ένας τεράστιος ξενοδοχειακός όμιλος, και ενδιαφέρεται να εμπλακεί στη δημιουργία τουριστικής ακαδημίας στη χώρα μας.
Είναι ένας τρόπος διασφάλισης ότι και νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν και αυτές οι νέες θέσεις εργασίας θα είναι ποιοτικές και καλά πληρωμένες.
Το ερώτημα που έχουν τα παιδιά της μέσης ελληνικής οικογένειας «τι θα μπορούσα να κάνω έτσι ώστε να εξασφαλίσω το μέλλον μου», βρίσκει απάντηση σε ένα κομμάτι του σε αυτό. Το έχουμε ανάγκη και πρέπει να στηρίξουμε τη νέα γενιά και μέσα από αυτή την οδό, σε συνεργασία με τα ελληνικά Πανεπιστήμια, με τρόπο τέτοιο που να είναι βιώσιμες αυτές οι επενδύσεις που θα γίνουν στη γνώση, στην εκπαίδευση.
Η δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας, καλά πληρωμένων θέσεων εργασίας και καταρτισμένου προσωπικού είναι η κεντρική στόχευσή μας.
Τα προβλήματα του κλάδου
Ο τουρισμός δεν πηγαίνει στον αυτόματο πιλότο. Υπάρχει ένα παγκόσμιο πλαίσιο, ασταθές ακόμα, με πολλά ζητούμενα και πολλά δεδομένα.
Στο πλαίσιο αυτό, θα ασχοληθούμε βραχυπρόθεσμα και με όλα τα προβλήματα του κλάδου. Παράλληλα, θα τρέξουμε μεταρρυθμίσεις οι οποίες έχουν να κάνουν με τη διασφάλιση αυτού του πλαισίου, όπως για παράδειγμα πώς θα διαχειριστούμε την οποιαδήποτε κρίση ή πώς θα ενδυναμώσουμε τουρισμό στην ηπειρωτική χώρα, σε δευτερογενείς προορισμούς.
Η επικοινωνία είναι πάρα πολύ σημαντική, αλλά δεν είναι μόνο η επικοινωνία. Και ο ρόλος του ΕΟΤ, του ΣΕΤΕ και του Marketing Greece είναι κομβικός. Ο ΕΟΤ είναι ο εκτελεστικός μας βραχίονας, πολύ σημαντικός στη χάραξη της πολιτικής και στην υλοποίηση, όπως φυσικά και οι εταίροι μας.
Θα συνομιλήσω με όλους και θα πάω παντού σε όλη την Ελλάδα, και θα συνεργαστούμε με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, Περιφέρειες και Δήμους, που γνωρίζουν προφανώς τις τοπικές ιδιαιτερότητες καλύτερα από όλους.
Δεν μπορεί να μείνει πίσω ο θρησκευτικός τουρισμός, το wellness, το κομμάτι του ιατρικού τουρισμού, το οποίο είναι άνευ πλαισίου αυτή τη στιγμή στη χώρα. Θα μας ενδιέφερε να υπήρχε κεντρικά από την Ευρώπη χρηματοδότηση από τα υπόλοιπα μεγάλα ασφαλιστικά ταμεία των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών, για τέτοια προγράμματα στη χώρα μας.