Παρότι το Vision EQXX δείχνει μεγάλο στις φωτογραφίες, είναι πιο κόμπακτ σε διαστάσεις από αυτό που φαίνεται. Για την ακρίβεια είναι μικρότερο σε μήκος από την υπάρχουσα Mercedes-Benz C-Class (σχεδόν 121 mm) και με ελαφρώς κοντύτερο μεταξόνιο (65 mm). Παρόλα αυτά το εντυπωσιακά αεροδυναμικό σχήμα του αυτοκινήτου ξεγελά το μάτι δίνοντας την αίσθηση μιας μεγαλύτερης κατασκευής.
O συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd), που είναι μόλις 0.17, έχει επιτευχθεί χάρη και σε αρκετές ακόμα έξυπνες λύσεις, όπως ο ρυθμιζόμενος σε μήκος διαχύτης, η ρύθμισης της ψύξης της μπαταρίας μόνο όταν αυτό είναι απαραίτητο με τις ειδικές «κουρτίνες», οι τροχοί που κατασκευαστήκαν από την Bridgestone αποκλειστικά για τις ανάγκες του Vision EQXX κ.α.
Στα ενδότερα, το περιβάλλον γίνεται ακόμα πιο φαντεζί τόσο σε εμφάνιση όσο και σε τεχνολογία. Υπάρχει μια 47,5’’ ψηφιακή οθόνη αφής ανάλυσης 8k που καλύπτει κατά μήκος το ταμπλό και όσο κι αν προκαλεί εντύπωση δεν είναι η μεγαλύτερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε κάποια Mercedes-Benz αφού η EQS «φοράει» 56άρα Hyperscreen! Είναι όμως η πρώτη με τα νέα χαρακτηριστικά λειτουργικότητας και συνδεσιμότητας της γερμανικής φίρμας και η πρώτη επίσης τόσο μεγάλη οθόνη η οποία κατασκευάεται σε ένα ενιαίο τμήμα (η 56άρα της EQS αποτελείται από τρία κομμάτια).
Πέραν όμως των τεχνολογικών gadgets, που πραγματικά είναι αμέτρητα, μεγάλη βαρύτητα δόθηκε από τη Mercedes-Benz και στα υλικά κατακευής. Υπάρχουν καθίσματα από Dessertex, ταπετσαρία που προέρχεται από κάκτους, vegan δέρμα φτιαγμένο από μανιτάρια αλλά και βιώσιμο πλαστικό, που «γεννήθηκε» από ανακυκλωμένα απορρίμματα.
Κάτω τώρα από το φουτουριστικό περιτύλιγμα, η Mercedes-Benz Vision EQXX, δε διαθέτει κάποια τεράστια μπαταρία για την αυτονομία της αλλά μία 900 volt που αναπτύχθηκε από κοινού με τη High Performance Powertrains (HPP), την εταιρεία που κατασκευάζει τις υβριδικές μονάδες ισχύος της Mercedes-Benz για τα μονοθέσια της Formula 1, η οποία έχει χωρητικότητα 100 kWh, ίδια δηλαδή με αυτή της EQS 450+, είναι όμως 50% μικρότερη σε μέγεθος και 30% ελαφρύτερη, ζυγίζοντας μόλις 495 kg.
H εξοικονόμηση έξτρα βάρους από τις συστοιχίες των μπαταριών, τις ζάντες μαγνησίου, τους δίσκους φρένων από κράμα αλουμινίου, τις πλαστικές πόρτες οι οποίες είναι ενισχυμένες με άνθρακα και γυαλί αλλά και το λεπτό πάνελ οροφής, το οποίο διαθέτει 117 ηλιακές κυψέλες, συνέβαλαν τα μέγιστα στη διατήρηση του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου στα 1.750 kg.
Εδώ αξίζει βέβαια να κάνουμε μια αναφορά και στο ηλιακό πάνελ της οροφής το οποίο προσφέρει 25 km στην ηλεκτρική αυτονομία του οχήματος και τροφοδοτεί κατά βάση με την ενέργεια του το σύστημα κλιματισμού, το infotainment, τα φώτα και αρκετά ακόμα περιφερειακά ηλεκτρικά συστήματα του πρωτότυπου μοντέλου.
Σε ότι αφορά τον ηλεκτροκινητήρα, δε σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό με την ισχύ του, καθώς η απόδοση του ανέρχεται στους 201 PS (150 kW), είναι όμως απίστευτα αποδοτικός αφού σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα το 95% της ενέργειας του περνάει στους πίσω τροχούς...
Η Mercedes-Benz, υποστηρίζει ότι το VISION EQXX απαιτεί μόλις 10 kWh/100 km, που σημαίνει μέγιστη αυτονομία κίνησης 1.000 km ή αλλιώς ένα ταξίδι από το Βερολίνο στο Παρίσι χωρίς στάση για ανεφοδιασμό.
To Volkswagen ID. Buzz είναι το μέλλον
Η Volkswagen είναι έτοιμη να δώσει με κάθε επισημότητα ζωή στο ID. Buzz την άνοιξη του 2022.
Πίσω στο 2001 είχε παρουσιαστεί ένα πρωτότυπο μικρό βαν στην Έκθεση Αυτοκινήτου Βόρειας Αμερικής, όμως δεν το είδαμε ποτέ να περνά στην παραγωγή. Ανά τα χρόνια το βλέπαμε σε διάφορες εκθέσεις να παίρνει διαφορετική μορφή, ενώ το 2017 πήρε για πρώτη φορά την ονομασία ID. Buzz.
Οι αναφορές περί επίσημης αποκάλυψής του άρχισαν να γίνονται ολοένα και περισσότερες, με την Volkswagen να το περιλαμβάνει στην αποκάλυψη του ID.5. Το μοντέλο θα προστεθεί στην οικογένεια ID. διευρύνοντας την εξηλεκτρισμένη γκάμα της γερμανικής φίρμας.
Τώρα η Volkswagen έδωσε στη δημοσιότητα ένα νέο teaser βίντεο με το μοντέλο επιβεβαιώνοντας πως θα αποκαλυφθεί επίσημα μέσα στο 2022. Στο βίντεο αυτό δεν βλέπουμε ιδιαίτερες λεπτομέρειες, όμως η υπογραφή των LED φωτιστικών σωμάτων είναι εμφανής.
Το αμιγώς ηλεκτρικό ID. Buzz αναμένεται να κυκλοφορήσει σε πολλές διαφορετικές εκδόσεις. Το μοντέλο αναμένεται να έχει και έκδοση με λειτουργία αυτόνομης οδήγησης. Παράλληλα θα διαθέτει πληθώρα κινητήριων συνόλων με κίνηση σε δύο ή και τέσσερις τροχούς με την απόδοση να ξεκινά από τα 150 kW και να φτάνει τα 220 kW.
2022 is coming soon: the year of the new #VWIDBuzz! 🚐
— Volkswagen News (@volkswagen) December 23, 2021
Buckle up and catch a first glimpse! #WayToZero #VolkswagenWayToZero #idbuzz #volkswagen #vw #vwn #vwnutzfahrzeuge #vwcv pic.twitter.com/o3IQN6ORYU