19 Αυγούστου 2022

F1: Πόσα χρήματα βγάζει ο κάθε οδηγός;


Το επάγγελμα του οδηγού αγώνων είναι από τα πιο ιδιαίτερα που υπάρχουν. Απαιτεί έναν σπάνιο συνδυασμό χαρισμάτων αλλά και απόλυτη αφοσίωση. Όπως είναι φυσικό, η F1 ως κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού πληρώνει καλύτερα από κάθε άλλη κατηγορία αγώνων. Πόσα χρήματα, όμως, θα κερδίσει κάθε οδηγός του grid το 2022;

Υποθέτουμε ότι οι περισσότεροι αναγνώστες έχουν μία ιδέα για το ποιοι είναι οι πιο ακριβοπληρωμένοι οδηγοί της F1. Ωστόσο, ακόμη και εκείνοι που δεν βρίσκονται ανάμεσα στους υψηλότερα αμειβόμενους κερδίζουν ποσά τα οποία μόνο να ονειρευτούν μπορούν οι περισσότεροι από εμάς.

Οι ομάδες είναι αρκετά φειδωλές στην δημοσιοποίηση λεπτομερειών από τα συμβόλαια που υπογράφουν με τους οδηγούς τους. Παρά ταύτα, πάντα υπάρχουν διαρροές κατά καιρούς οι οποίες μας δίνουν μια αρκετά καλή ιδέα για το που κυμαίνονται οι μισθοί των 20 οδηγών. Τουλάχιστον για το 2022.

Mercedes-AMG Petronas F1




Όπως θα ανέμενε κανείς, ο Lewis Hamilton είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός του grid. Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής κερδίζει με το παρόν του συμβόλαιο περί τα 35 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Η συμφωνία είναι μέχρι και το τέλος της επόμενης σεζόν, ωστόσο και οι δύο πλευρές φαίνονται διατεθειμένες να ανανεώσουν την συνεργασία τους. Σε ότι αφορά τον νέο teammate του Βρετανού, το ποσό είναι αρκετά μικρότερο. Ο Geroge Russell έχει διετές συμβόλαιο με την Mercedes που του αποφέρει 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Oracle Red Bull Racing




Ο Max Verstappen αυτήν την στιγμή είναι ο δεύτερος πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός στην F1. Το παρόν του συμβόλαιο του αποφέρει περί τα 20 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Όμως, ο πρωταθλητής του 2021 έχει πρόσφατα υπογράψει πενταετή επέκταση στο συμβόλαιό του μέχρι και το τέλος του 2028.

Η επέκταση αυτή ήρθε και με σημαντική αύξηση της αμοιβής του Ολλανδού ο οποίος από το 2024 θα παίρνει τα ίδια χρήματα με τον Hamilton, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη τις εξωτερικές χορηγίες. Διετή επέκταση, όμως, έκανε και ο Sergio Perez με την ομάδα τον Μάιο. Ο Μεξικανός με το παρόν του συμβόλαιο κερδίζει περί τα 7 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο.

Scuderia Ferrari




Ο Mattia Binotto δήλωσε πρόσφατα ότι δεν θεωρεί πως στην Ferrari υπάρχει νούμερο ένα οδηγός. Και τα συμβόλαια των Leclerc-Sainz το επιβεβαιώνουν. Οι δύο οδηγοί κερδίζουν ετησίως από 12 εκατομμύρια ευρώ. Για τον Μονεγάσκο, βέβαια φημολογείται επέκταση του συμβολαίου του μέχρι και το 2026. Σε μία τέτοια περίπτωση ασφαλώς και η πληρωμή του θα αυξηθεί.

McLaren F1 Team




Οι εντυπωσιακές επιδόσεις του Lando Norris έπεισαν την McLaren να ανανεώσει την συνεργασία της με τον Βρετανό μέχρι και το 2025. Ο Lando θα γίνεται πλουσιότερος κατά 24 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, σύμφωνα με το νέο του συμβόλαιο. Από την άλλη η αμοιβή του Ricciardo παραμένει στα 15 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Σε περίπτωση, φυσικά, που η McLaren διατηρήσει τον Αυστραλό στις τάξεις της και για το 2023. Σε διαφορετική περίπτωση η βρετανική ομάδα θα πρέπει να πληρώσει μία “γενναία” αποζημίωση στον Daniel για χάρη του Oscar Piastri.

Alpine F1 Team




Μετά τις πρόσφατες εξελίξεις γνωρίζουμε ότι ο Fernando Alonso δεν θα οδηγεί του χρόνου για την Alpine. Κατά συνέπεια η γαλλική ομάδα θα “απαλλαχθεί” και από τα 18 εκατομμύρια ευρώ που της κόστιζε ετησίως ο Ισπανός. Μέχρι να καταλήξουν οι της Alpine για τον δεύτερο οδηγό της ομάδας, δεδομένη παραμένει μόνο η ετήσια αμοιβή των 5 εκατομμυρίων ευρώ για τον Ocon.

Scuderia AlphaTauri




Ο Pierre Gasly θα παίρνει και εκείνος 5 εκατομμύρια κάθε χρόνο μέχρι και το τέλος του 2023, οπότε και λήγει το συμβόλαιό του με την ιταλική ομάδα. Όσο για το τι μέλλει γενέσθαι με τον Tsunoda, αυτό παραμένει άγνωστο. Όλα δείχνουν ότι η AlphaTauri μάλλον θα τον κρατήσει αν και ο Ιάπωνας δεν έχει βοηθήσει ιδιαίτερα τον εαυτό του φέτος. Η τρέχουσα ετήσια αμοιβή του είναι “μόλις” 700 χιλιάδες ευρώ.

Aston Martin Cognizant F1 Team




Ο Sebastian Vettel αποφάσισε να αποχωρήσει στο τέλος του 2022. Αυτό, θα του στερήσει -πέρα από το προνόμιο του να οδηγεί στην F1- περί τα 13 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Όχι ότι ο Seb δεν έχει βγάλει ήδη αρκετά χρήματα από την μεγάλη καριέρα του. Σε ότι αφορά τον Stroll, φημολογείται ότι πληρώνεται με 9 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Μάλλον, η μόνη ομάδα που είναι διατεθειμένη να πληρώνει τόσα λεφτά στον Καναδό.

Williams Racing




Ο Albon ανανέωσε πριν από λίγες μέρες με την Williams. Το πιθανότερο είναι πώς θα πληρώνεται κατά τι περισσότερο από τα 2 εκατομμύρια που προβλέπει η τρέχουσα συμφωνία των δύο πλευρών. Η αμοιβή του Latifi αγγίζει τα 900 χιλιάδες ευρώ. Όμως, κατά πάσα πιθανότητα, αυτή θα είναι και η τελευταία του σεζόν στην F1.

Alfa Romeo Racing F1 Team Orlen




Η ετήσια αποζημίωση του Valtteri Bottas δείχνει πόσο μετράει η προϋπηρεσία του στην Mercedes. Ο Φιλανδός θα γίνεται κατά 10 εκατομμύρια ευρώ πλουσιότερος κάθε χρόνο μέχρι και το 2025. Από την άλλη, ο Zhou αμείβεται με 900 χιλιάδες ευρώ.

Haas F1 Team




Ο Kevin Magnussen είναι ένας γρήγορος αλλά και έμπειρος οδηγός F1. Για τον λόγο αυτό η Haas θα πληρώνει ετησίως 6 εκατομμύρια ευρώ για τις υπηρεσίες του μέχρι και το 2023. Αντιθέτως, πιο συγκεχυμένα είναι τα πράγματα στην περίπτωση του Mick Schumacher.

Ο Γερμανός πληρώνεται ουσιαστικά από την Ferrari -κοντά στο 1 εκατομμύριο ευρώ ανά έτος- όμως φημολογείται ότι δεν πρόκειται να ανανεώσει με την ακαδημία οδηγών της Scuderia πέραν του 2022. Αυτό, θέτει εν αμφιβόλω την παρουσία του στο grid της επόμενης χρονιάς. Ο Steiner έχει δηλώσει ότι η όποια απόφαση θα παρθεί μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα.

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης
newsauto.gr