06 Μαρτίου 2023

Τέμπη: Υπερκατανάλωνε ρεύμα η γραμμή, η ένδειξη 10 λεπτά πριν το δυστύχημα -Τα τηλεφωνήματα σε σταθμάρχες


Νέες πληροφορίες έρχονται διαρκώς στο φως της δημοσιότητας για τη μοιραία νύχτα στα Τέμπη όταν τα δύο τρένα -η εμπορική και η επιβατική αμαξοστοιχία- συγκρούστηκαν με αποτέλεσμα τον θάνατο 57 ανθρώπων.

Την ώρα που ο σταθμάρχης οδηγήθηκε στη φυλακή, καθώς κρίθηκε προφυλακιστέoς μετά την απολογία του, και ενώ σε αργία έχει ήδη τεθεί ο προϊστάμενος του ΟΣΕ που βγάζει τις βάρδιες, νέες πληροφορίες για τις ενδείξεις που αγνοήθηκαν και θα μπορούσαν να είχαν προλάβει την τραγωδία έρχονται στο φως.

Ο σταθμάρχης έκανε ένα τραγικό λάθος βάζοντας την επιβατική αμαξοστοιχία στη λάθος γραμμή, ουσιαστικά τοποθετώντας την σε τροχιά σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία, καθώς η διαχείριση των τρένων, ελλείψει τηλεδιοίκησης, είχε αφεθεί στα χέρια των ανθρώπων της εκάστοτε βάρδιας.

Κάνοντας ουσιαστικά μια από τις πρώτες του βάρδιες στον εν λόγω σταθμό (έναν από τους μεγαλύτερους στη χώρα) και μάλιστα μόνος του εκείνη την ώρα, ο σταθμάρχης έκανε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες το λάθος και ακολούθως, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τα στοιχεία που έχουν έρθει στο φως, ενδείξεις αγνοήθηκαν, συστήματα δεν λειτούργησαν, πρωτόκολλα δεν εφαρμόστηκαν.

Τέμπη: Η ένδειξη για υπερκατανάλωση ρεύματος που κίνησε υποψίες

Σύμφωνα με αποκάλυψη του MEGA, υπάρχει ένα τμήμα στη Θεσσαλονίκη, το Ρ6, το οποίο καταγράφει το πόσο ηλεκτρικό ρεύμα καταναλώνει η κάθε γραμμή. Κάποια στιγμή βλέπουν οι αρμόδιοι ότι υπάρχει μεγάλη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, πολύ μεγαλύτερη από αυτή πο θα κατανάλωνε μόνη της η εμπορική αμαξοστοιχία.

Από το Ρ6 επικοινωνούν με την σταθμάρχη των Νέων Πόρων και αναζητούν γιατί υπάρχει αυτή η κατανάλωση ενέργειας. Η σταθμάρχης ενημέρωσε πως γνωρίζει πως υπάρχει μόνο η εμπορική αμαξοστοιχία η οποία κινείται στη γραμμή.

Στη συνέχεια επικοινωνούν με τη Λάρισα και από εκεί και πέρα δεν υπάρχει ενημέρωση, ενώ όλα αυτά συμβαίνουν στο κρίσιμο 10 λεπτό της σύγκρουσης.

Λόγω της τεράστιας έλλειψης προσωπικού, δεν υπάρχει εδώ και καιρό δεύτερος σταθμάρχης, αλλά ένας κλειδούχος ο οποίος, εάν χρειαστεί πηγαίνει και χειροκίνητα να κινήσει το κλειδί.

Ο προηγούμενος της βάρδιας, στον οποίο ο 59χρονος σταθμάρχης προσπαθεί να επιρρίψει ευθύνες ότι τον άφησε μόνο του και έφυγε νωρίτερα, έληγε η βάρδιά του στις 10.00 και έμεινε μέχρι τις 10.30, υπέγραψε με τον 59χρονο προφυλακισθέντα σταθμάρχη το πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής, και μετά αποχώρησε.

Σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA, εάν στον σταθμό της Λάρισας έμπαιναν στη διαδικασία να εξετάσουν αυτό που τους είπε το Ρ6, εάν δεν είχε φύγει ο προαστιακός, λόγω της μεγάλης κατανάλωσης ενέργειας, δεν θα είχε ρεύμα να κινηθεί ο προαστιακός.