Την υπογραφή γιατρού του ευρύτερου τομέα Χειρουργικής του Γενικού Νοσοκομείου Βόλου «Αχιλλοπούλειο» φέρει σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες το έγγραφο της αναρρωτικής άδειας του επιθεωρητή Δημήτρη Νικολάου, λίγες ώρες μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο γιατρός φέρεται να εξέδωσε το έγγραφο χωρίς να εξετάσει το πρόσωπο για το οποίο γνωμάτευσε ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα νευροχειρουργικής φύσεως. Ο φερόμενος ως ασθενής επιθεωρητής υπέβαλε ηλεκτρονικά την αναρρωτική άδεια στην αρμόδια υπηρεσία του ΕΦΚΑ, όπως προβλέπεται.
Κατά πληροφορίες, ο γιατρός που υπογράφει την αναρρωτική άδεια υποστήριξε δίδοντας εξηγήσεις ότι δέχθηκε εντολή από ανώτερό του στην ιεραρχία του τμήματος. Η διαδικασία συνεχίζεται και με την κλήση για εξηγήσεις του γιατρού που έχει κατονομαστεί από τον υπογράφοντα την άδεια.
Έρευνα για το πόσους έβαλε σε «υπηρεσία σταθμάρχη» ο επιθεωρητής Λάρισας πριν την τραγωδία
Ο επιθεωρητής Λάρισας στην ευθύνη του οποίου είναι το σταθμαρχείο της πόλης στο οποίο είχε τοποθετηθεί ο Βασίλης Σαμαράς, ο σταθμάρχης που εμπλέκεται στη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη φαίνεται ότι έχει μπει στο μικροσκόπιο των εν εξελίξει ερευνών ειδικά μετά το γεγονός ότι πληροφορίες τον θέλουν να ζήτησε και να έλαβε αναρρωτική άδεια λίγο μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους 57 νεκρούς. Αυτό που εξετάζεται είναι το αν επιβεβαιώνεται ή όχι ο ισχυρισμός του ότι είχε τοποθετήσει περισσότερους του ενός σταθμαρχών το επίμαχο βράδυ
Στο πλαίσιο αυτό ο προϊστάμενος του σταθμάρχη Λάρισας, Δημήτρης Νικολάου, έχει τεθεί ήδη σε αργία «μέχρι τη διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του σταθμάρχη για υπηρεσία στον σταθμό της πόλης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τον ίδιο να υποστηρίζει ότι η ενέργεια αυτή «στερείται νομικής βάσης».
Από την πλευρά του, πάντως, το υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε το μεσημέρι της Δευτέρας (6/3) ότι ξεκινά έρευνα για τους όρους και τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες χορηγήθηκε αναρρωτική άδεια στον επιθεωρητή Λάρισας αμέσως μετά το τραγικό δυστύχημα.
Τι υποστηρίζει ο ίδιος
Ο προϊστάμενος του σταθμάρχη Λάρισας, πάντως, εμφανίζεται να έχει ήδη ζητήσει νομική σύνδρομή μετά την θέση του σε αργία υποστηρίζοντας ότι στερείται κάθε νομικής βάσης.
«Μετέβη και κατέθεσε αυτοβούλως, δεν του το ζήτησε κανείς, προκειμένου να διευκολύνει το έργο των ανακριτικών αρχών. Για ποιόν λόγο τίθεται σε αργία; Δεν υπάρχει νομική βάση στην απόφαση που ελήφθη. Πρέπει ο ΟΣΕ να εξηγήσει σε ποια διάταξη βασίστηκε η απόφασή του, ειδάλλως πρόκειται για νομικό σφάλμα» τόνιζαν, σύμφωνα με το taxydromos.gr, νομικές πηγές στις οποίες απευθύνθηκε ο προϊστάμενος κυκλοφορίας της Επιθεώρησης Λάρισας του ΟΣΕ.
«Στην περίπτωση του δεν έχει ασκηθεί καμία πειθαρχική ή άλλη δίωξη, άρα δεν συντρέχει περίπτωση τέλεσης κατάφωρου αδικήματος ώστε να ενεργοποιηθεί η διαδικασία της αργίας» πρόσθεταν οι ίδιες πηγές.
Ο επιθεωρητής φέρεται, επίσης, να έχει επικαλεστεί το φύλλο παρουσιών σύμφωνα με το οποίο στη νυχτερινή βάρδια θα έπρεπε να εργάζονται τρεις σταθμάρχες. Ο ένας που η βάρδια του τελείωνε στις 11 το βράδυ και άλλοι δύο από τις 10 το βράδυ έως και τις 7 το πρωί. Αλλά σημειώνει ότι ο πιο έμπειρος εκ των δύο δεν παρουσιάστηκε στην υπηρεσία του, με αποτέλεσμα ο 59χρονος να μείνει μόνος του.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ στο πλαίσιο των ερευνών κλήθηκε να καταθέσει ένας σταθμάρχης, συνάδελφος του κατηγορουμένου Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος εμφανίζεται διατεθειμένος να καταθέσει το χαρτί των βαρδιών από το επίμαχο βράδυ.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες στο έγγραφο αυτό αναφέρεται ότι από τις 11 το βράδυ της Τρίτης υπήρχε ένας και μόνος σταθμάρχης στη Λάρισα. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι τόσο στην πρωινή (6:00-15:00) όσο και στην απογευματινή βάρδια (14:00-23:00) υπήρχαν δύο σταθμάρχες ενώ παράλληλα έχει υποβληθεί καταγγελία ότι ο απογευματινός σταθμάρχης έφυγε από τη θέση του μισή ώρα νωρίτερα από το κανονικό.
Ο μοιραίος σταθμάρχης εμφανίζεται να αναλαμβάνει καθήκοντα κανονικά στις 10 το βράδυ της περασμένης Τρίτης όπως και προέβλεπε η βάρδιά του (22:00-07:00).
Πού και πώς πήρε αναρρωτική άδεια
Με την εντολή που έδωσε ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, ζήτησε κατεπείγουσα έρευνα προκειμένου να αναζητηθούν άμεσα ευθύνες από τους γιατρούς που χορήγησαν την αναρρωτική άδεια ενώ παράλληλα δόθηκε εντολή να τεθούν σε αργία όσοι προκύψει ότι εμπλέκονται. Πηγές του υπουργείου Υγείας αναφέρουν ότι η αναρρωτική άδεια δόθηκε από γιατρό δημόσιας δομής Υγείας.
Από την πλευρά της η ΕΡΤ πασουσίασε δύο σενάρια με το πρώτο να θέλει - σύμφωνα με τον πρόεδρο των νοσοκομειακών γιατρών Βόλου - τον επιθεωρητή Λάρισας να επισκέπτεται το Τμήμα Επειγόντων του νοσοκομείου Βόλου, να δηλώνει ότι πονάει η μέση του και να του χορηγείται αναρρωτική άδεια. Το δεύτερο σενάριο, όμως, θέλει την άδεια να του χορηγείται μετά το τραγικό δυστύχημα από επιμελητή κατόπιν εντολής συναδέλφου του της ίδιας κλινικής διευθυντής της οποίας είναι ο πρόεδρος των νοσοκομειακών γιατρών Βόλου.
Σημειώνεται πως η παρατεταμένη χρονική διάρκεια της αναρρωτικής άδειας, αλλά και το γεγονός ότι αυτή ελήφθη από το Νοσοκομείο του Βόλου και όχι αυτό της Λάρισας, όπου και εξελίχθηκαν τα τραγικά γεγονότα, φαίνεται να προβληματίζει τις Αρχές.
Κατεπείγουσα έρευνα για την αναρρωτική άδεια του επιθεωρητή του σταθμάρχη στη Λάρισα
Με εντολή του υπουργού Υγείας Θάνου Πλεύρη ζητήθηκε κατεπείγουσα έρευνα για να εξετασθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις που χορηγήθηκε αναρρωτική άδεια αμέσως μετά το τραγικό δυστύχημα στον προϊστάμενο του σταθμάρχη που τον τοποθέτησε στη βάρδια προκειμένου να αναζητηθούν άμεσα ευθύνες από τους γιατρούς που τη χορήγησαν.
Παράλληλα δόθηκε εντολή να τεθούν σε αργία όσοι προκύψει ότι εμπλέκονται.
Σύμφωνα με πληροφορίες η αναρρωτική άδεια δόθηκε από γιατρό δημόσιας δομής Υγείας.
Τι είπε ο επιθεωρητής
Στο μεταξύ ο επιθεωρητής Λάρισας έχει τεθεί σε αργία μέχρι τη διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του σταθμάρχη για υπηρεσία.
Σύμφωνα με το OPEN, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που κατάγεται από τον Βόλο, υποστήριξε πως η απόφαση «στερείται νομικής βάσης» και περιμένει να απαντήσει αφού έρθει στο φως η επίσημη αιτιολόγηση της συγκεκριμένης απόφασης.
Μάλιστα, ο επιθεωρητής επικαλείται το φύλλο παρουσιών σύμφωνα με το οποίο στη νυχτερινή βάρδια θα έπρεπε να εργάζονται τρεις σταθμάρχες. Ο ένας που η βάρδια του τελείωνε στις 11 το βράδυ και άλλοι δύο από τις 10 το βράδυ έως και τις 7 το πρωί. Αλλά σημειώνει ότι ο πιο έμπειρος εκ των δύο δεν παρουσιάστηκε στην υπηρεσία του, με αποτέλεσμα ο 59χρονος να μείνει μόνος του.
Ωστόσο, εντύπωση προκαλεί η πληροφορία ότι λίγες ώρες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στη Λάρισα ο επιθεωρητής, ο οποίος είναι συνδικαλιστής της ΠΑΣΚΕ, έσπευσε να πάρει αναρρωτική άδεια ενός μήνα.