Στην άσκηση νέων ποινικών διώξεων κατά τριών προσώπων για τη τραγωδία από τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη προχώρησαν οι εισαγγελικές αρχές.
Συγκεκριμένα, διώξεις ασκήθηκαν κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον προφυλακισμένο πλέον και ήδη κατηγορούμενο σταθμάρχη της Λάρισας αλλά και κατά δύο σταθμαρχών που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας το πόστο του.
Τα αδικήματα για τα οποία ασκήθηκαν οι διώξεις είναι για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είναι κακούργημα με ποινές από δέκα χρόνια ως ισόβια καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα.
Εν τω μεταξύ για αύριο Παρασκευή έχει οριστεί να συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας, προκειμένου να επιλέξει τους δύο εφέτες ανακριτές που θα αναλάβουν στο εξής τις έρευνες για την τραγωδία στα Τέμπη.
Τη σύγκλιση της Ολομέλειας των Εφετών της Λάρισας έχει ζητήσει ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών της Θεσσαλικής πρωτεύουσας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, προκειμένου η υπόθεση να ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή.
Αναλυτικότερα, ο κ. Δασκαλόπουλος στο σχετικό έγγραφό του σημείωνε: «Ενόψει των τεράστιων και πολυσύνθετων ευθυνών που ανακύπτουν από τα μέχρι αποδεικτικά στοιχεία επιβάλλεται να εξεταστούν σύντομα και ενδελεχώς τα πάντα είτε στο πλαίσιο της συμμετοχής άλλων προσώπων στο έγκλημα του άρθρου 291του Ποινικού Κώδικα (διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, είτε στο πλαίσιο διάπραξης άλλων συναφών εγκλημάτων)».
«Πόσο να κάτσω να τον φυλάω;»: Ο διάλογος που «καίει» τον παλαιότερο σταθμάρχη
Ανήσυχος για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών στη Λάρισα, λόγω της απειρίας του 59χρονου σταθμάρχη που εκτελούσε τη νυχτερινή βάρδια, ήταν το μοιραίο βράδυ ο σταθμάρχης Γιώργος Ζήντρος, που εργαζόταν από τις 14:00 έως τις 23:00 στα Παλαιοφάρσαλα, δηλαδή στον προηγούμενο σταθμό από τη Λάρισα.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την κατάθεση του κ. Ζήντρου που φέρνει στο φως το iefimerida.gr, λίγη ώρα πριν από το πολύνεκρο δυστύχημα είχε επικοινωνήσει με τη Λάρισα για να δει τι εικόνα επικρατεί.
Δυσκολίες στη συνεργασία
«Όταν αναχώρησε το τρένο από τα Παλαιοφάρσαλα (σ.σ.: η αμαξοστοιχία 62 που συγκρούστηκε στη συνέχεια με το εμπορικό τρένο) μίλησα με τον σταθμάρχη Λάρισας Β.Σ. (τον 59χρονο σταθμάρχη της νυχτερινής βάρδιας που έχει προφυλακιστεί). Ο Β.Σ. είναι άπειρος και υπάρχει μια δυσκολία στη συνεργασία όταν υπάρχουν ανωμαλίες στην κυκλοφορία», φέρεται να είπε ο κ. Ζήντρος αναφερόμενος στην καθυστέρηση που είχε εκείνο το βράδυ το μοιραίο τρένο.
Στη συνέχεια ο κ. Ζήντρος -που έχει χαρακτηρίσει και σε δημόσιες τοποθετήσεις του επιπόλαιο τον σταθμάρχη Β.Σ.- επικοινώνησε με τον άλλο συνάδελφό του, τον εμπειρότερο, που είχε βάρδια στη Λάρισα μέχρι τις 11 το βράδυ, αλλά όπως έγινε γνωστό έφυγε νωρίτερα από το πόστο του.
Όταν υπάρχει φόρτος εργασίας δεν φεύγει κανείς
«Αφού μίλησα με τον Σ., μετά από λίγο κάλεσα τον Π. στον κινητό του περί ώρα 22:45 και τον ρώτησα πού βρίσκεται και μου απάντησε ότι είχε φύγει. Τον ρώτησα γιατί έφυγε και μου απάντησε "Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;"», είπε σύμφωνα με πληροφορίες ο Γιώργος Ζήντρος στην κατάθεσή του, τονίζοντας σχετικά με τις βάρδιες πως «συνήθως, όταν υπάρχει φόρτος εργασίας δεν φεύγει κανείς».
Η κατάθεση του επιθεωρητή Νικολάου
Στην κατάθεση που έδωσε στις 2 το μεσημέρι της 3ης Μαρτίου στην ανακρίτρια Λάρισας ο 63χρόνος επιθεωρητής Δημήτριος Νικολάου, και αποκαλύπτει το protothema.gr, περιγράφει με λεπτομέρειες όλα όσα έγιναν τη μοιραία νύχτα, αλλά και το πώς λειτουργεί το σύστημα με τις προσλήψεις, την εκπαίδευση και τις βάρδιες των σταθμαρχών.
«Ο μηχανοδηγός, σίγουρα αντιλήφθηκε ότι ήρθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001. Ο συγκεκριμένος οδηγός Κουτσούμπας Γεώργιος, απ’ όσο γνωρίζω το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα», είπε και επισημαίνει «Όταν στη 01:15 συνάντησα τον Βασίλη Σαμαρά, τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του, ενώ υπήρχε σταθμάρχης μου απάντησε ότι ο Παυλόπουλος παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50. Τον Παυλόπουλο, τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε, κι αυτός μου απάντησε ότι αυτός παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν Παυλόπουλος εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα…».
Μάλιστα τις τελευταίες ημέρες ο συγκεκριμένος επιθεωρητής βρέθηκε στο «μάτι του κυκλώνα» και γιατί αμέσως μετά την τραγωδία με τους 57 νεκρούς πήγε στο νοσοκομείο του Βόλου και κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες πήρε αναρρωτική άδεια ενός μήνα γιατί είχε πρόβλημα με τη μέση του!