Σε σοβαρές καταγγελίες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη προχώρησε ο
πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας, ο οποίος κατήγγειλε και
το 2017 τις ίδιες ελλείψεις, μετά τον εκτροχιασμό τρένου στο Άδενδρο
Θεσσαλονίκης.
Ωστόσο, ο κ. Γενιδούνιας, ο οποίος είναι σήμερα μέλος της Κεντρικής Επιτροπής
του ΣΥΡΙΖΑ, παρέλειψε να υπενθυμίσει ότι και το 2017 κατήγγειλε τις ίδιες
ακριβώς ελλείψεις.
«Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα.
Είμαστε στο manual (χειροκίνητο) σε όλη τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη»,
κατήγγειλε στην ΕΡΤ ο κ. Γενιδούνιας για την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
Και συμπλήρωσε: «Δεν λειτουργούν ούτε οι ενδείξεις, ούτε τα φωτοσήματα, ούτε ο
έλεγχος της κυκλοφορίας. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπανε την
κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ
τους».
Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών ΟΣΕ τόνισε η κατάσταση με τη μη λειτουργία των
συστημάτων συμβαίνει «το τελευταίο χρονικό διάστημα» και οι εργαζόμενοι έχουν
διαμαρτυρηθεί πολλές φορές για αυτό.
Τα συστήματα ασφαλείας δεν λειτουργούσαν ούτε το 2017
Ωστόσο, ο κ. Γενιδούνιας ήταν ο ίδιος που επί ΣΥΡΙΖΑ, το 2017, κατήγγειλε σε
συνέντευξη τύπου ότι η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα δεν λειτουργούσαν και
αυτό προκάλεσε το δυστύχημα με 4 νεκρούς στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης.
Πράγματι, εκτροχιασμός τρένου στο Άδενδρο έλαβε χώρα στις 13 Μαΐου 2017 όταν
ένα υπεραστικό τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη,
εκτροχιάστηκε λόγω υπερβολικής ταχύτητας και προσέκρουσε σε σπίτι της
περιοχής. Από το δυστύχημα σκοτώθηκαν τέσσερα άτομα δυο μέλη του πληρώματος, ο
μηχανοδηγός και ένας επιβάτης) και τραυματίστηκαν δέκα.
Την τότε συνέντευξη του Κ. Γενιδούνια ανήρτησε χρήστης στο Twitter:
Ακούστε τις καταγγελίες του για την παντελή έλλειψη συστημάτων ασφαλείας το
2017, επί ΣΥΡΙΖΑ:
Μετά βέβαια εκλέχτηκε στην πολιτική επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ και άλλαξε τροπάριο. Τώρα βγαίνει στα κανάλια με την ιδιότητα του συνδικαλιστή του ΟΣΕ pic.twitter.com/xideI6ORuo
— Nikos Michael (@NikosMichael6) March 2, 2023
Οι καταγγελίες του Κ. Γενιδούνια για τις ελλείψεις το 2017:
«Στο μεγαλύτερο μέρος του δικτύου δεν λειτουργεί κανένα σύστημα ή σχεδόν
υπολειτουργούν εκεί που λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας. Τι εννοούμε εμείς
όταν λέμε συστήματα ασφαλείας, εμείς οι μηχανοδηγοί; Εννοούμε την
τηλεδιοίκηση, αυτή δηλαδή που χαράσσει την πορεία των τρένων, τα φωτοσήματα,
αυτά που δείχνουν στον μηχανοδηγό τις ενδείξεις για την αλλαγή της πορείας
αλλά και τις αλλαγές της ταχύτητας και το σύστημα έναντι του ανθρώπινου
λάθους, το ECDS, τα οποία όλα αυτά έχουν εγκατασταθεί, έχουν ολοκληρωθεί από
τις αρχές της δεκαετίας του 2000 και σήμερα δεν λειτουργούν.
Μέρος αυτών, όπως εμείς έχουμε διαπιστώσει έχει λεηλατηθεί πλέον, δηλαδή οι
εγκαταστάσεις έχουν λεηλατηθεί, βρίσκονται σε φάση αλλού ανακατασκευής και
αλλού δεν γνωρίζουμε πότε και πως αυτά θα λειτουργήσουν. Αυτά για εμάς
αποτελούν και την κύρια αιτία του δυστυχήματος στο Άδενδρο».
Με τον Α. Τσίπρα συναντήθηκε ο Κ. Γενιδούνιας
Χθες ο συνδικαστής του ΟΣΕ, και μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, Κ.
Γενιδούνιας συναντήθηκε με τον Αλέξη Τσίπρα στο αμαξοστάσιο του Ρέντη και τον
ενημέρωσε μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
«Είναι γεγονός ότι αυτό που αντίκρισα, αυτό που μου είπανε είναι πως είχαν
κάνει επανειλημμένες προσπάθειες να αναδείξουν το πρόβλημα. Μου περιέγραψαν το
χρονικό μιας προαναγγελθείσας τραγωδίας, τα αίτια της οποίας καμία σκοπιμότητα
δεν μπορεί να κρύψει», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς να αναφέρει ότι οι
προειδοποιήσεις των μηχανοδηγών και εργαζομένων στα τρένα γίνονταν και επί
δικής του κυβερνήσεως.
