09 Μαρτίου 2023

Τέμπη: Διόρθωσαν με μπλάνκο την ώρα αλλαγής βάρδιας των σταθμαρχών μετά την φονική σύγκρουση; Νέες αποκαλύψεις


Νέα ερωτήματα προκύπτουν για τα όσα συνέβησαν στο σταθμαρχείο της Λάρισας τις κρίσιμες στιγμές πριν και μετά την φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, ο 59χρονος κατηγορούμενος σταθμάρχης που έχει ήδη προφυλακιστεί, φέρεται να κατέθεσε ότι μετά το τραγικό συμβάν, η ώρα της παράδοσης – παραλαβής που καταγράφεται στο αντίστοιχο βιβλίο σβήστηκε με διορθωτικό.

Αυτό προκύπτει από ρεπορτάζ της εκπομπής TLive, που επικαλείται την κατάθεση του 59χρονου σταθμάρχη. Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα σχετικά με τις ευθύνες των άλλων σταθμαρχών, που θα έπρεπε να βρίσκονται μαζί με τον 59χρονο άπειρο σταθμάρχη μέχρι τις 23:00 το βράδυ της περασμένης Τρίτης.

«Δεν πρόλαβα να ενημερώσω τον προϊστάμενό μου ή την επιθεώρηση ότι είχαν αποχωρήσει στις 22:15 με 22:20 ο παλιός σταθμάρχης και στις 22:05 με 22:10 ο νεότερος, λόγω του φόρτου εργασίας μου. Όπως διαπίστωσα από την κατάθεση του προϊσταμένου μου, αυτός είχε δώσει εντολή στους σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας να καθίσουν μέχρι τις 23:00, ενώ και ο κεντρικός σταθμάρχης Λάρισας έδωσε εντολή στον παλαιότερο σταθμάρχη να καθίσει μέχρι να περάσει και η αμαξοστοιχία 62», κατέθεσε ο 59χρονος, σύμφωνα με την εκπομπή.

«Ο κάθε σταθμάρχης μετά τη βάρδιά του παραδίδει και παραλαμβάνει ο νέος και αυτή η παράδοση – παραλαβή εντυπώνεται εγγράφως στο βιβλίο και καταγράφεται η ώρα έναρξης και λήξης της προηγούμενης βάρδιας. Μετά το συμβάν, η ώρα παράδοσης – παραλαβής διορθώθηκε με μπλάνκο στο βιβλίο παράδοσης-παραλαβής που τηρείται στο γραφείο του σταθμάρχη», ανέφερε ο 59χρονος.

«Δεν θυμάμαι ποια ήταν η ώρα που υπογράψαμε ότι παρέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται πάντα ανοιχτό στο γραφείο του σταθμάρχη, τοποθετημένο σε ένα ράφι και διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα. Η πραγματική ώρα αναχώρησης του παλιού σταθμάρχη είναι γύρω στις 22:20 και του νέου γύρω στις 22:10», κατέθεσε μεταξύ άλλων ο 59χρονος.

«Από τις 22:25 περίπου μένω μοναδικός σταθμάρχης στον σταθμό της Λάρισας, περιμένοντας την άφιξη της αμαξοστοιχίας 2597 προαστιακός από Θεσσαλονίκη για Λάρισα, η οποία θα ερχόταν στις 22:35 περίπου στον σταθμό, όπως και ήρθε», συμπλήρωσε ο κατηγορούμενος σταθμάρχης.

Από την πλευρά του, ο προϊστάμενος του σταθμάρχη και επιθεωρητής έχει δώσει τρεις καταθέσεις στις Αρχές και έχει περιγράψει όλα όσα συνέβησαν τη νύχτα της τραγωδίας στα Τέμπη.

Σύμφωνα με την κατάθεσή του, όταν κάλεσε τον 59χρονο για να μάθει τι έγινε (στις 23:44), ο κατηγορούμενος σταθμάρχης φέρεται να παραδέχθηκε το λάθος του και του είπε ότι έχει μείνει μόνος του από τις 22:15. «Ο σταθμάρχης μου απαντούσε με εμφανή σύγχυση και πανικόβλητος μου είπε επ’ ακριβώς ‘δεν μπορώ να προσδιορίσω σε ποια γραμμή έχω διώξει την επιβατική αμαξοστοιχία», κατέθεσε μεταξύ άλλων.

Ο προϊστάμενος τονίζει στην κατάθεσή του ότι είχε δώσει εντολή στους άλλους σταθμάρχες να μείνουν μέχρι τις 23:00 για να είναι σίγουροι για την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας, ενώ επιρρίπτει ευθύνες και στον μηχανοδηγό.

«Τον ρώτησα αν είχε επιδώσει υπόδειγμα 1001 δελτίου ειδοποίησης που αναφέρει ότι η αμαξοστοιχία 62 κινείται αντίθετα σε μονή γραμμή καθόδου μεταξύ Λάρισας και Νέων Πόρων. Αυτός απάντησε: “Δεν έδωσα 1001 όπως θα έπρεπε να αναζητήσουν οι μηχανοδηγοί  ης αμαξοστοιχίας, γιατί κινούνταν σε αντίθετη κατεύθυνση μεταξύ Λάρισας και Νέων Πόρων. Δεν μου ζήτησαν υπόδειγμα 1001 και με αριθμό τηλεγραφήματος 47 ανέφερα στους 2 μηχανοδηγούς ότι έχουν γραμμή ελεύθερη μέχρι τους Νέους Πόρους, χωρίς να προσδιορίσω σε ποια γραμμή θα κινηθούν…”», κατέθεσε μεταξύ άλλων ο προϊστάμενος.

«Αν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας κατά την αναχώρηση από τη Λάρισα, έκανε εκφώνηση μέσω ραδιοτηλεφώνου, ότι κινείται μεταξύ Λάρισας και Νέων Πόρων σε γραμμή καθόδου, αντίθετα, όπως και όφειλε να εκφωνήσει, ίσως να μπορούσε να αποφευχθεί το δυστύχημα», κατέθεσε ο προϊστάμενος, σύμφωνα με τις πληροφορίες της εκπομπής.