Μετά την ημέρα των εκλογών τα κόμματα μετρούν απώλειες και κέρδη και σχεδιάζουν τις επόμενες κινήσεις τους για την επόμενη μέρα.
Ο Δημήτρης Μαύρος, διευθύνων σύμβουλος της MRB, εξηγεί στο κεντρικό δελτίο του OPEN πως εν τέλει ο κόσμος ψήφισε με βάση ουσιαστικά το τι συμβαίνει στην τσέπη του. Στη διαχείριση των οικονομικών του θεμάτων, επικράτησε -και επικρατούσε ήδη από πριν- η Νέα Δημοκρατία, κατά κράτος.
Κάθε φορά που οι Έλληνες ρωτούνταν για το πόσο αποτελεσματικά ήταν τα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια, η απάντηση ήταν πως «δεν ήταν αποτελεσματικά». Ωστόσο, όταν το ζητούμενο ρεαλιστικοποιούταν, δηλαδή πως με βάση της δυνατότητας της ελληνικής οικονομίας σήμερα, εάν θεωρούσαν πως τα μέτρα που πάρθηκαν ήταν περισσότερα ή λιγότερα από ό,τι ήταν δυνατό, τότε τα ποσοστά του αθροίσματος των περισσότερων έφτανε το 40%. Αυτό έδειχνε ένα πολύ ισχυρό ποιοτικό στοιχείο που έδινε το εύρος στο οποίο μπορούσε να φτάσει η ΝΔ.
«Νάρκη» τα «της τελευταίας στιγμής» του ΣΥΡΙΖΑ
Επίσης, υπάρχουν πράγματα που «συνέβησαν την τελευταία στιγμή». Αυτά, δεν ήταν η αιτία αλλά ήταν η αφορμή, όπως εξηγεί ο κ. Μαύρος, όπως για παράδειγμα το θέμα του Γιώργου Κατρούγκαλου. Αυτά τα «της τελευταίας στιγμής» ζητήματα πυροδότησαν τα πράγματα πολύ άγρια.
Συγκεκριμένα, στην περίπτωση του κ. Κατρούγκαλου επικράτησε πάλι η ατζέντα της κυβέρνησης που έλεγε πως «είναι μαρτυριάρης» και πως υπάρχει «κρυφή ατζέντα από πίσω».
Επίσης, ο ειδικός επισημαίνει ότι ενώ στη μέση Ελλάδα ή ΝΔ πήρε 40 προς 20, μέσα στους αυτοαπασχολούμενους και τους ελεύθερους επαγγελματίες τα ποσοστά των δύο κομμάτων ήταν 55 προς 13, κάτι που σημαίνει πως κατέρρευσε σε αυτό το κοινό ο ΣΥΡΙΖΑ και αυτό είναι ένα ζήτημα που πρέπει να ληφθεί υπόψιν.
Ωστόσο, ο κ. Μαύρος επισημαίνει ξανά ότι αυτό δεν ήταν η αιτία αλλά «μία από τις αφορμές».
«Σοκαριστικό εύρημα» το πώς ψήφισαν οι νέοι
Όσον αφορά στα social media, ο Δημήτρης Μαύρος αρχικά ανέφερε πως «παραδοσιακά, τα συντηρητικά κοινά δεν μπορούσαν να έχουν σωστή τοποθέτηση στα social media» και ήταν «προνομιακός χώρος του ΣΥΡΙΖΑ και της αριστεράς». Αυτή τη φορά τα social χάθηκαν για τον ΣΥΡΙΖΑ και κέρδισε εκεί η ΝΔ, κατά κράτος.
Αυτό συνδέεται και με τις νεότερες ηλικίες, όπου σύμφωνα με τον ίδιο, σε αυτή την ομάδα «έχουμε ένα σοκαριστικό εύρημα»:
«Όταν αναλύσει κανείς το πώς ψήφισαν οι νέοι άνθρωποι, το πράγμα είναι δραματικό. Ενώ παραδοσιακά κέρδιζε κατά κράτος ο ΣΥΡΙΖΑ στις μικρές ηλικίες, στο 17-24 ετών για παράδειγμα, η διαφορά ανάμεσα στα δύο κόμματα είναι 10 μονάδες υπέρ της ΝΔ. Αυτό είναι πλήρης ανατροπή και είναι ένα θέμα που πρέπει να συζητηθεί».
Στις ηλικίες πάνω από 55 ετών, η αναλογία ψήφου μεταξύ Νέας Δημοκρατίας και ΣΥΡΙΖΑ είναι 47% προς 20%.
Το 34% αποφάσισε τελευταία στιγμή τι θα ψηφίσει
Όταν ο κόσμος ρωτήθηκε για το πότε αποφάσισε, το 34% απάντησε «σήμερα και την τελευταία εβδομάδα. Από το 34% όμως, το 20% είναι "σήμερα", δηλαδή μέσα στο παραβάν. Αυτό είναι ένα τεράστιο ποσοστό και αυτοί που ψήφισαν και αποφάσισαν "σήμερα", η ψήφος τους είναι 51,3% ΝΔ και 13% ΣΥΡΙΖΑ».
«Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος περίμενε το ΣΥΡΙΖΑ μέχρι την τελευταία στιγμή, μήπως αντιδράσει», τονίζει ο ίδιος.