07 Σεπτεμβρίου 2023

Πειραιάς: 10 ερωταπαντήσεις της Attica Group για τον θάνατο του Αντώνη - Οι ευθύνες στον καπετάνιο και η απαγόρευση εισόδου «για λόγους ασφαλείας»


[Η ανακοίνωση για την οποία ακούμε ουρλιαχτά 2 μέρες είναι τελικά από άλλο πλοίο🤦‍♂️🤦‍♂️]

Περισσότερες από 24 ώρες έχουν περάσει από τη στιγμή που ήρθε στο φως της δημοσιότητας το πρώτο βίντεο, που αποκάλυψε τις εγκληματικές ενέργειες των μελών του πληρώματος του Blue Horizon της Blue Star, που έριξαν στη θάλασσα του Πειραιά τον 36χρονο Αντώνη, ο οποίος λίγες στιγμές αργότερα έχασε τη ζωή του από πνιγμό. Κανείς, ούτε από το πλοίο ούτε από τις Λιμενικές Αρχές (που μυστηριωδώς απουσίαζαν από το σημείο) δεν έκανε την παραμικρό για να τον σώσει.

Την ώρα που οι τέσσερις κατηγορούμενοι για την δολοφονία του 36χρονου, έλαβαν προθεσμία προκειμένου να απολογηθούν για τις πράξεις τους και ο υπουργός Ναυτιλίας διέταξε ΕΔΕ για πιθανά λάθη και παραλείψεις του Λιμενικού, η «μαμά» - πλοιοκτήτρια εταιρεία, Attica Group προέβη σε μια πρωτότυπη κίνηση.

Με non paper προσπαθεί να απαντήσει σε 10 κρίσιμα ερωτήματα για τον θάνατο του Αντώνη και ενώ στην πρώτη ανακοίνωση που ακούστηκε από τα μεγάφωνα του πλοίου, υποστήριζε ότι το πλήρωμα, ουδεμία ευθύνη έφερε για την δολοφονία, τώρα ρίχνει τις ευθύνες στον καπετάνιο, ενώ επισημαίνει ότι, η απαγόρευση εισόδου στο θύμα επιβλήθηκε για λόγους ασφαλείας… Βέβαια δεν εξηγεί για ποιο λόγο, οι κατηγορούμενοι θεώρησαν περισσότερο ασφαλές να ρίξουν έναν άνθρωπο στο νερό την ώρα που το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και να ξεκινήσει το ταξίδι σαν να μην συνέβη τίποτα.

Αναλυτικά, οι 10 ανταπαντήσεις της εταιρείας για το έγκλημα στον Πειραιά

1. Γιατί ο πλοίαρχος έβγαλε ανακοίνωση ότι το πλοίο πρέπει να καθυστερεί λόγω συμβάντος για το οποίο δεν ευθύνεται το πλοίο;

Η ανακοίνωση που αποδίδεται στο Blue Horizon, και στην οποία φέρεται να ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά δεν έγινε από το Blue Horizon. Η ανακοίνωση έγινε από το παρακείμενο πλοίο ΕΛΥΡΟΣ, το οποίο πήρε εντολή από τις Λιμενικές Αρχές να παραμείνει στο λιμάνι.

2. Γνώριζε ο καπετάνιος τι συνέβαινε στον καταπέλτη; Γιατί δεν σταμάτησε αμέσως το πλοίο και γιατί δεν ρίχτηκε σωσίβιο με σχοινί ή άλλο μέσο προκειμένου να διασωθεί;

Την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την κάμερα της Γέφυρας. Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική.

3. Τι προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας για τον απόπλου του πλοίου; Τηρήθηκαν;

Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν.

4. Ποιοι έπρεπε να αντιδράσουν άμεσα όταν έπεσε άνθρωπος στη θάλασσα;

Πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν.

5. Γιατί απαγορεύτηκε η είσοδος στο θύμα αφού είχε ήδη ανέβει στον καταπέλτη και ο κίνδυνος ήταν άμεσος;

H απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί. Η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο.

6.Είχε εισιτήριο το θύμα;

Ναι, είχε εισιτήριο και είχε επιβιβαστεί νωρίτερα στο πλοίο.

7.Τι ώρα ακριβώς απέπλευσε το πλοίο και τι ώρα ήταν προγραμματισμένο να αποπλεύσει; Έφυγε νωρίτερα ή είχε καθυστέρηση;

Η προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν στις 21:00 και το πλοίο αναχώρησε 21:13.

8. Διεξάγει η εταιρεία τη δικιά της εσωτερική έρευνα και αν ναι πότε ξεκίνησε αυτή και τι έχει δείξει μέχρι στιγμής;

Η εταιρεία έχει ξεκινήσει τη διαδικασία έρευνας αμέσως μετά το συμβάν συλλέγοντας στοιχεία. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη.

9. Γιατί το πλοίο χρειάστηκε 42 ολόκληρα λεπτά για να επιστρέψει στον Πειραιά;

Αναμένουμε πληροφόρηση από το Λιμενικό σχετικά με αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση. Διερευνάται σε συνεργασία με τις Αρχές.

10. Ο Πλοίαρχος είχε προϋπηρεσία και εμπειρία;

Ο συγκεκριμένος Πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρεία μας 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως Ύπαρχος στην εταιρεία, τους 39 από τους οποίους στο Blue Horizon. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα Πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο.