30 Νοεμβρίου 2023

Δίκη για την 21χρονη Έμμα: «Την ώρα της παράσυρσης ο οδηγός έτρεχε με ταχύτητα 104 χλμ/ώρα», κατέθεσε ο πραγματογνώμονας


Με την απολογία του 27χρονου οδηγού του αυτοκινήτου θα ολοκληρωθεί αύριο η δίκη για τη θανατηφόρα παράσυρση της 21χρονης Έμμας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο του 2022.

Η σημερινή συνεδρίαση ξεκίνησε με την κατάθεση της συνοδηγού του μοιραίου αυτοκινήτου και ολοκληρώθηκε με τις καταθέσεις του πραγματογνώμονα που όρισε το δικαστήριο και του ιδιώτη που όρισε η πλευρά της υπεράσπισης του κατηγορουμένου.

Ο πραγματογνώμονας του δικαστηρίου που εξέτασε το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο 27χρονος, κατέθεσε στο δικαστήριο πως τη στιγμή της παράσυρσης της άτυχης φοιτήτριας ο κατηγορούμενος έτρεχε με ταχύτητα 104 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός πως το αυτοκίνητο είχε υποβληθεί σε πολλές μετατροπές, τόσο στον κινητήρα που από 1.400 κυβικά έγινε 1.800 κυβικά και προστέθηκε σε αυτό "τούρμπο", όσο και στο πλαίσιό του.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «οι επεμβάσεις έγιναν στο αυτοκίνητο για να τρέχει πιο γρήγορα", ενώ απαντώντας σε ερωτήσεις της έδρας τόνισε ότι "φυσικά και είναι επικίνδυνο ένα τέτοιο όχημα, εξαιρετικά επικίνδυνο για τη κυκλοφορία. Αυξάνει πολύ γρήγορα ταχύτητα - επιτάχυνση με αποτέλεσμα να είναι ανασφαλές για την κυκλοφορία στον αστικό ιστό. Ένα τέτοιο όχημα θα μπορούσε να κυκλοφορεί σε αγώνες dragster και πίστες, όχι στον δρόμο. Δεν έχω ξανά δει τέτοιες αλλαγές σε αυτοκίνητο».

Προσέθεσε, δε, ότι στο αυτοκίνητο διαπιστώθηκε μεγάλη απόκλιση σε σχέση με τα αρχικά του χαρακτηριστικά, σε βαθμό 90% από τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. "Η κατασκευαστρια εταιρεία δε θα έδινε ποτέ έγκριση για τέτοιες αλλαγές, τις θεωρεί παράνομες. Είναι αδιανόητες οι αλλαγές που έγιναν στο αυτοκίνητο", επεσήμανε.

Ο πραγματογνώμονας που όρισε η πλευρά της υπεράσπισης υποστήριξε ότι το αυτοκίνητο δε πήγαινε με 104χλμ/ώρα αλλά με 54χλμ/ώρα, με την κατάθεσή του να προκαλεί την αντίδραση της οικογένειας της 21χρονης Εμμας.

Η κατάθεση της συνοδηγού

Νωρίτερα είχε καταθέσει στο δικαστήριο - για δεύτερη ημέρα - η 20χρονη συνοδηγός του αυτοκινήτου, η οποία ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι δεν αντέδρασε μετά το τροχαίο γιατί φοβήθηκε τον κατηγορούμενο και ήταν σε κατάσταση σοκ.

"Όταν βλέπεις να χτυπάει έναν άνθρωπο, να τον εγκαταλείπει και μετά να σε πιάνει το χέρι όταν επιχειρείς να κατέβεις και να σε βάζει μέσα σε δύναμη, τότε φοβάσαι τι θα κάνει και σε εσένα. Εκείνη τη τώρα δε ξέρεις. Ήξερα μόνο το όνομά του, ούτε τι δουλειά κάνει, ούτε τι θα έκανε μετά. Δεν ήξερα τι θα μου κάνει. Φοβήθηκαν εξ αρχής αυτόν. Μετά μου είπε ότι η κοπέλα δεν είναι βαριά χτυπημένη και όταν γύρισα σπίτι είδα ότι είναι διασωληνωμένη", κατέθεσε και πρόσθεσε ότι ήταν σε κατάσταση σοκ.

Η νεαρή γυναίκα είχε κριθεί κατηγορούμενη ωστόσο απαλλάχθηκε με βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης, καθώς κρίθηκε ότι δε φέρει ευθύνη για τη φονική παράσυρση και την εγκατάλειψη της άτυχης φοιτήτριας.

Περιγράφοντας τις συνθήκες της φονικής παράσυρσης, είπε ότι ξεκίνησαν από νυχτερινό μαγαζί της Τούμπας όταν ο κατηγορούμενος προσφέρθηκε να την μεταφέρει σε άλλο μαγαζί στα Λαδάδικα.