Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια από τον πρωθυπουργό - «Παραδίδουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, πάγιο αίτημα τριών περιφερειών» - Τα χαρακτηριστικά και η ιστορία του έργου
Τις αναπτυξιακές και επενδυτικές προοπτικές που με τη σειρά τους θα φέρουν και
νέες θέσεις εργασίας τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του για την
τελετή παράδοσης του νέου οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία, το μεσημέρι της
Τετάρτης
Ο πρωθυπουργός τόνισε, επίσης, τη σημασία του έργου όσον αφορά το επίπεδο της
οδικής ασφάλειας στέλνοντας το μήνυμα ότι «η κυβέρνηση αυτή θα εξακολουθεί να
δρομολογεί το σημαντικό έργο της ενίσχυσης των υποδομών».
«Καλοτάξιδος ο δρόμος και να συνεχίσουμε να παραδίδουμε με τον ίδιο ρυθμό έργα
που βελτιώνουν την καθημερινότητα των Ελλήνων» κατέληξε ο πρωθυπουργός στον
χαιρετισμό του για τον οδικό άξονα που θα παραδοθεί στο κοινό μέσα στο
Σαββατοκύριακο.
Δείτε την εκδήλωση και την ομιλία του πρωθυπουργού
Για ηλιόλουστες προοπτικές του τόπου τον οποίο διασχίζει ο νέος οδικός άξονας
Άκτιου-Αμβρακίας έκανε λόγο ο πρωθυπουργός ξεκινώντας την ομιλία του με τον
ίδιο να τονίζει τη συστηματικότητα με την οποία η κυβέρνηση λειτούργησε για να
ξεμπλοκάρει το έργο με νέες διαγωνιστικές διαδικασίες.
Παραδίδουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο μήκους 50 χιλιομέτρων, ένα πάγιο
αίτημα τριών περιφερειών, συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι με το
έργο αυτό ανοίγουν νέες αναπτυξιακές προοπτικές σε μια περιοχή που παρέμενε
αναξιοποίητη.
Όπως είπε ο κ. Μητσοτάκη «η ύπαρξη του δρόμου αυτού θα συνεισφέρει καθοριστικά
ώστε η περιοχή να κερδίσει περισσότερο επενδυτικό ενδιαφέρον και να
δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας» με τον πρωθυπουργό να τονίζει τη
σημασία του έργου και στο επίπεδο της οδικής ασφάλειας.
«Η κυβέρνηση δίνει μεγάλη σημασία στην υλοποίηση των εργων υποδομής και στη
συνεργασία με τις κατασκευαστικές εταιρείες με όρους ειλικρίνειας και
συνεργασίας» πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος εξήγγειλε ότι τον
Νοέμβριο του 2024 θα παραδοθεί το Μετρό της Θεσσαλονίκης και μέσα στο 2025 η
εθνική Πατρών-Πύργου
Όπως υποργάμμισε «η κυβέρνηση αυτή θα εξακολουθεί να δρομολογεί το σημαντικό
έργο της ενίσχυσης των υποδομών αντιμετωπίζοντας και απρόβλεπτες καταστάσεις
όπως ο Daniel αλλά θα το κάνουμε με συνέπεια έχοντας εξασφαλίσει χρηματοδοτική
ωριμότητα»
«Ο δρόμος αυτός θα αλλάξει την όψη της δυτικής Ελλάδας, θα ξεκλειδώσει νέες
αναπτυξιακές προοπτικές και θα εξυπηρετεί τους πολίτες που θα μπαίνουν στο
αυτοκίνητό τους χωρίς να τρέμει το φυλλοκάρδι τους. Καλοτάξιδος ο δρόμος και
να συνεχίσουμε να παραδίδουμε με τον ίδιο ρυθμό έργα που βελτιώνουν την
καθημερινότητα των Ελλήνων» κατέληξε ο πρωθυπουργός
Κυριάκος Μητσοτάκης: Στη μεγαλύτερη επένδυση αποθήκευσης ενέργειας στην Αμφιλοχία - Δείτε φωτογραφίες
Θα μειώσει το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας - Προηγήθηκε η ξενάγηση του κ. Μητσοτάκη στο εργοτάξιο και η ενημέρωση για την πορεία των εργασιών από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργο Περιστέρη
Το εργοτάξιο όπου κατασκευάζεται η μονάδα αντλησιοταμίευσης Αμφιλοχίας, που αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας στην Ελλάδα, ύψους 650 εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο την υποστήριξη της περαιτέρω διείσδυσης ανανεώσιμων πηγών στο ενεργειακό μείγμα της χώρας επισκέφθηκε το πρωί της Τετάρτης ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Επισκέφθηκα σήμερα το εργοτάξιο όπου κατασκευάζεται η μονάδα αντλησιοταμίευσης Αμφιλοχίας. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας στην Ελλάδα, ύψους 650 εκ. ευρώ. Ένα πρωτοποριακό έργο για τα ελληνικά, αλλά και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. pic.twitter.com/D1upI2gCr0
— Prime Minister GR (@PrimeministerGR) January 31, 2024
«Εδώ στα ορεινά της Αμφιλοχίας δρομολογείται ένα πρωτοποριακό έργο, όχι μόνο για τα ελληνικά αλλά και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Αυτό το σημαντικό έργο αντλησιοταμίευσης ουσιαστικά θα πρέπει να το φανταστούμε ως μια πολύ μεγάλη μπαταρία. Όταν έχουμε πλεόνασμα ηλεκτρικής ενέργειας μετακινούμε νερό από τον χαμηλό ταμιευτήρα στον υψηλό και όποτε το σύστημα χρειάζεται ηλεκτρική ενέργεια γίνεται ακριβώς η αντίστροφη πορεία» είπε ο πρωθυπουργός.
Όπως σημείωσε «το έργο αυτό έχει ιδιαίτερα μεγάλη σημασία διότι, όπως είπε και
ο κ. Περιστέρης, θα μειώσει τελικά το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας και θα
μας επιτρέψει να χρησιμοποιούμε περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και
να τις αξιοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
Προηγήθηκε η ξενάγηση του κ. Μητσοτάκη στο εργοτάξιο και η ενημέρωση για την πορεία των εργασιών από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργο Περιστέρη, και τον Διευθυντή του έργου Δημήτρη Βράγκο.
«Είναι ένα έργο το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης με 250 εκατομμύρια και όταν με το καλό ολοκληρωθεί, μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια, θα έχει μια σημαντικότατη προστιθέμενη αξία για τη συνολική σταθερότητα του ηλεκτρικού συστήματος, καθώς δεν μπορούμε να προσδοκούμε στη μέγιστη δυνατή διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας χωρίς να έχουμε μεθόδους αποθήκευσης. Και η αντλησιοταμίευση είναι εκείνη η μέθοδος αποθήκευσης που έχει και τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία, καθώς σε αυτό το εργοτάξιο θα απασχοληθούν στην πλήρη του ανάπτυξη σχεδόν 1.000 εργαζόμενοι, οπότε μιλάμε και για πολλές περισσότερες δουλειές για την ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Οπότε, προσβλέπουμε στη γρήγορη ολοκλήρωση αυτού του πολύ καινοτόμου όπως είπα και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα έργου και με το καλό να ξαναβρεθούμε εδώ να το εγκαινιάσουμε», πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Είναι ένα έργο που έχει πολύ μεγάλη εγχώρια προστιθέμενη αξία, 70% θα μείνει στην Ελλάδα από τη δαπάνη του έργου εν αντιθέσει με άλλα συστήματα αποθήκευσης. Και προχωράμε ταχύτατα με μεγάλη απασχόληση. Πιστεύουμε σε λίγα χρόνια αυτό θα μπορεί να εξυπηρετεί το ηλεκτρικό σύστημα όλης της χώρας και να επιτρέψει την περαιτέρω διείσδυση των ΑΠΕ ούτως ώστε η Ελλάδα να γίνει πιο αυτάρκης και πιο φτηνή σε ηλεκτρισμό», ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Περιστέρης.
Τα οφέλη για το ηλεκτρικό σύστημα, μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας για τους καταναλωτές και θέσεις εργασίας στην περιοχή
Ο σταθμός αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία θα έχει συνολική ισχύ 680 MW και τη δυνατότητα να παράγει περισσότερες από 800 γιγαβατώρες πράσινης ενέργειας ανά έτος, συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης εισαγόμενων καυσίμων και εξυπηρετώντας τους στόχους της πράσινης μετάβασης.
Τα συνολικά οφέλη από την ένταξή του στο ηλεκτρικό σύστημα εκτιμάται ότι θα υπερβούν τα 120 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, με σημαντική ελάφρυνση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας για τους καταναλωτές.
Για την κατασκευή του σταθμού, που θα διαθέτει δύο ανεξάρτητους άνω ταμιευτήρες, δημιουργούνται περίπου 1.000 θέσεις εργασίας. Στη φάση της λειτουργίας θα δημιουργηθούν 60 νέες θέσεις εργασίας, που θα αφορούν εξειδικευμένο και βοηθητικό προσωπικό.
Οι τεχνικές μελέτες του έργου, το οποίο αναμένεται να συμβάλλει και στη μεταφορά ενέργειας μεταξύ Ελλάδας και άλλων κρατών, συγχρηματοδοτήθηκαν από το πρόγραμμα «Connecting Europe Facility», ενώ μέρος της συνολικής επένδυσης χρηματοδοτείται από τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Προηγήθηκε η ξενάγηση του κ. Μητσοτάκη στο εργοτάξιο και η ενημέρωση για την πορεία των εργασιών από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργο Περιστέρη, και τον Διευθυντή του έργου Δημήτρη Βράγκο.
«Είναι ένα έργο το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης με 250 εκατομμύρια και όταν με το καλό ολοκληρωθεί, μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια, θα έχει μια σημαντικότατη προστιθέμενη αξία για τη συνολική σταθερότητα του ηλεκτρικού συστήματος, καθώς δεν μπορούμε να προσδοκούμε στη μέγιστη δυνατή διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας χωρίς να έχουμε μεθόδους αποθήκευσης. Και η αντλησιοταμίευση είναι εκείνη η μέθοδος αποθήκευσης που έχει και τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία, καθώς σε αυτό το εργοτάξιο θα απασχοληθούν στην πλήρη του ανάπτυξη σχεδόν 1.000 εργαζόμενοι, οπότε μιλάμε και για πολλές περισσότερες δουλειές για την ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Οπότε, προσβλέπουμε στη γρήγορη ολοκλήρωση αυτού του πολύ καινοτόμου όπως είπα και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα έργου και με το καλό να ξαναβρεθούμε εδώ να το εγκαινιάσουμε», πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Είναι ένα έργο που έχει πολύ μεγάλη εγχώρια προστιθέμενη αξία, 70% θα μείνει στην Ελλάδα από τη δαπάνη του έργου εν αντιθέσει με άλλα συστήματα αποθήκευσης. Και προχωράμε ταχύτατα με μεγάλη απασχόληση. Πιστεύουμε σε λίγα χρόνια αυτό θα μπορεί να εξυπηρετεί το ηλεκτρικό σύστημα όλης της χώρας και να επιτρέψει την περαιτέρω διείσδυση των ΑΠΕ ούτως ώστε η Ελλάδα να γίνει πιο αυτάρκης και πιο φτηνή σε ηλεκτρισμό», ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Περιστέρης.
Τα οφέλη για το ηλεκτρικό σύστημα, μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας για τους καταναλωτές και θέσεις εργασίας στην περιοχή
Ο σταθμός αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία θα έχει συνολική ισχύ 680 MW και τη δυνατότητα να παράγει περισσότερες από 800 γιγαβατώρες πράσινης ενέργειας ανά έτος, συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης εισαγόμενων καυσίμων και εξυπηρετώντας τους στόχους της πράσινης μετάβασης.
Τα συνολικά οφέλη από την ένταξή του στο ηλεκτρικό σύστημα εκτιμάται ότι θα υπερβούν τα 120 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, με σημαντική ελάφρυνση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας για τους καταναλωτές.
Για την κατασκευή του σταθμού, που θα διαθέτει δύο ανεξάρτητους άνω ταμιευτήρες, δημιουργούνται περίπου 1.000 θέσεις εργασίας. Στη φάση της λειτουργίας θα δημιουργηθούν 60 νέες θέσεις εργασίας, που θα αφορούν εξειδικευμένο και βοηθητικό προσωπικό.
Οι τεχνικές μελέτες του έργου, το οποίο αναμένεται να συμβάλλει και στη μεταφορά ενέργειας μεταξύ Ελλάδας και άλλων κρατών, συγχρηματοδοτήθηκαν από το πρόγραμμα «Connecting Europe Facility», ενώ μέρος της συνολικής επένδυσης χρηματοδοτείται από τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.