12 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κωνσταντίνος Ζούλας αποχαιρετώντας την ΕΡΤ διηγήθηκε απρόοπτο με διάγγελμα του πρωθυπουργού το 2020


Ένα ευτράπελο, το οποίο είχε κοντέψει να τον οδηγήσει εκτός ΕΡΤ, λίγους, μόλις, μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, αποκάλυψε ο Κωνσταντίνος Ζούλας.

Σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής με αφορμή την αλλαγή σκυτάλης στην ΕΡΤ, ο απερχόμενος πρόεδρος του σταθμού αναφέρθηκε στα πεπραγμένα της πενταετούς θητείας του, ενώ αποκάλυψε και ένα περιστατικό στην έναρξη αυτής, το οποίο λίγο έλειψε να τον οδηγήσει εκτός δημόσιας Τηλεόρασης.

Όπως είπε, το περιστατικό έλαβε χώρα το 2020, όταν, λόγω της παλαιότητας του τεχνικού εξοπλισμού του καναλιού, παραλίγο να μην παίξει στην ώρα του το διάγγελμα του πρωθυπουργού για την ανακοίνωση της Κατερίνας Σακελλαροπούλου, στη θέση της Προέδρου της Δημοκρατίας.

Τελικά, το διάγγελμα του Κυριάκου Μητσοτάκη, έμελλε να προβληθεί σε πανελλαδικό δίκτυο από ένα δικό του στικάκι USB, με τον ίδιο να... καρδιοχτυπά, διερωτώμενος τι άλλο είχε αποθηκεύσει στο εν λόγω στικάκι.

Κωνσταντίνος Ζούλας: «Δεν εύχομαι να το πάθει ούτε ο χειρότερος εχθρός μου»

«Είναι 15 Ιανουαρίου του 2020, νομίζω δεν θα ξεχάσω ποτέ αυτή τη μέρα. Δέχομαι γύρω στις 4 το απόγευμα ένα τηλεφώνημα από τον τότε κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα. Μου είπε ότι ετοιμάζεται ένα διάγγελμα του πρωθυπουργού και ότι η ΕΡΤ πρέπει να το μεταδώσει και να διαθέσει με πουλ σε όλα τα ιδιωτικά κανάλια στις 7 ακριβώς. Είναι μια διαχρονικώς συνήθης διαδικασία αυτή. Η ΕΡΤ μεταδίδει και όλα τα ιδιωτικά κανάλια -εννοείται δωρεάν- αναμεταδίδουν.

Ο Στέλιος Πέτσας με ρώτησε τι ώρα πρέπει να μας το στείλει το Μαξίμου για να είμαστε απολύτως έτοιμοι για να το προβάλλουμε στις 7. Καθώς αμέσως κατάλαβα ότι επρόκειτο για το διάγγελμα ανακοίνωσης του ονόματος της/του Προέδρου της Δημοκρατίας του απάντησα ότι πρέπει να μας σταλεί στις 7 παρά 20 -δεν ήθελα νωρίτερα για να μην γίνει καμιά διαρροή- και για προφανείς λόγους του ζήτησα να μην μου αποκαλύψει το όνομα.

Ενημέρωσα αμέσως τη διεύθυνση ειδήσεων να ετοιμάσει μια σουίτα μοντάζ και να τηρηθεί όσο γίνεται μυστικότητα. Και όντως το διάγγελμα σε μορφή mp4 ήρθε στο προσωπικό μου mail και το αντέγραψα σε ένα δικό μου στικάκι στο οποίο είχα μέσα και κάποια βίντεο και φωτογραφίες από τις διακοπές μου με την κόρη και τη γυναίκα μου το καλοκαίρι που είχε προηγηθεί. Κρατήστε αυτή την λεπτομέρεια.

Στις 7 παρά τέταρτο είμαι ήδη μαζί με τον Φώτη Καφαράκη στη σουίτα του μοντάζ και αρχίζει η διαδικασία μεταφοράς του διαγγέλματος από το στικάκι μου στον εξοπλισμό της ΕΡΤ. 

Θέλω να με φανταστείτε να παρακολουθώ σε έναν πολύ παλιό υπολογιστή μια γραμμή που φτάνει από το 0 ως το 100 αλλά αυτή να ανεβαίνει με βασανιστικά αργό τρόπο. Η ώρα είχε πάει 7 παρά δώδεκα και το ποσοστό αυτής της γραμμής ήταν μόλις στο 4%. Πόση ώρα παίρνει συνήθως ρώτησα τη συνάδελφο μοντέρ. Όχι πολύ κε πρόεδρε μου απάντησε, αλλά διέκρινα μια αγωνία στο ύφος της. Η ώρα προχωρούσε πήγε 7 παρά 8, 7 παρά 7 και η γραμμή είχε ανέβει μόλις στο 22%. Εκεί άκουσα ξαφνικά την μοντέρ να ρώτα τον Φώτη αν η κασέτα που της είχε φέρει ήταν καινούργια ή μεταχειρισμένη και συνειδητοποίησα ότι μετά από αυτή τη διαδικασία - της βασανιστικής γραμμής που δεν ανέβαινε-  θα πρέπει αντιγράψουμε το διάγγελμα και σε μια κασέτα για να παίξει στον αέρα.  Δηλαδή αλλά 7,5 λεπτά, όσο διαρκούσε το διάγγελμα. 

Έστειλα ομολογώ κάθιδρος ένα μήνυμα στο Στέλιο Πέτσα και του είπα ότι είμαι πάνω από το μηχάνημα και ότι ενδεχομένως θα καθυστερήσουμε λίγο. Όσο περνούσαν, όμως, τα λεπτά τόσο με έλουζε κρύος ίδρωτας διότι φανταζόμουν και τα στούντιο έξι ιδιωτικών σταθμών με τους παρουσιαστές τους και όλους τους συντελεστές στα κοντρόλ τους να είναι πανέτοιμοι περιμένοντας την ΕΡΤ να μεταδώσει το διάγγελμα ακριβώς στις 7 και χωρίς λεπτό καθυστέρηση. 

Μην τα πολυλογώ, στις 7 παρά 4 ακριβώς ο υπολογιστής της ΕΡΤ κράσαρε. Πλήρως. Η συνάδελφος μοντέρ μπήκε σε μια διπλανή σουίτα για να ξεκινήσει ξανά η διαδικασία. Η γραμμή ξεκίνησε ξανά και για κάποια δευτερόλεπτα την κοιτούσαμε όλοι προσμένοντας ίσως σε κάποιο θαύμα. Μην τα πολυλογώ στην απόγνωσή μου διότι έβλεπα ήδη μπροστά στα μάτια μου την παραίτηση μου 4 μήνες αφού ανέλαβα, είπα στην συνάδελφο βγάλε το στικάκι τώρα και δώστο μου. Σαν το άγαλμα της ελευθερίας μπήκα μέσα στο κοντρόλ ειδήσεων της ΕΡΤ και είπα ότι θέλω αυτό το στικάκι να παίξει τώρα στον αέρα μας. Προκλήθηκε τεράστια αναστάτωση κάποιος φώναξε ότι αυτό δεν γίνεται, δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ στην ΕΡΤ, απάντησα ότι σήμερα θα είναι η πρώτη φορά και γύρω στις 7.03’ σε πανελλαδικό δίκτυο έπαιξε το στικάκι μου σε όλα τα κανάλια από ένα αρχαίο PC που υπήρχε στο κοντρόλ μέσω του προγράμματος  VLC.

Θέλω να φανταστείτε πόσα χρόνια της ζωής μου έχασα αυτά τα 7,5 λεπτά μέχρι να ολοκληρωθεί το διάγγελμα. Διότι μεταξύ άλλων προσπαθούσα να θυμηθώ τι άλλα αρχεία και βίντεο έχω μέσα στο ίδιο στικάκι και τον κίνδυνο να μεταδοθούν ξαφνικά στον αέρα, όχι μόνο της ΕΡΤ, αλλά και από όλα, ανεξαιρέτως, τα ιδιωτικά κανάλια. Ειλικρινά δεν εύχομαι να το πάθει ούτε ο χειρότερος εχθρός μου», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Ζούλας.