Υπήρξαν επί δεκαετίες αχώριστοι στη ζωή και στη μουσική, ήταν ο μέντορας και ο συνθέτης πολλών τραγουδιών της - Για ποιον λόγο του είχε αποστείλει εκείνη εξώδικο στο παρελθόν
Μια δυσάρεστη οικογενειακή ιστορία ήρθε στο φως της δημοσιότητας μετά την αποκάλυψη πως ο πατέρας της διεθνούς φήμης ερμηνεύτριας Βίκυς Λέανδρος, ο 101 ετών Λέανδρος Παπαθανασίου, γνωστός καλλιτεχνικά σε Ελλάδα και εξωτερικό ως Λεό Λέανδρος και ταυτόχρονα μέντοράς της, παραγωγός της, μάνατζέρ της και συνθέτης των τραγουδιών της επί δεκαετίες, τής απέστειλε εξώδικο απαγορεύοντάς της να συμπεριλάβει τα δεκάδες τραγούδια που έχει γράψει για τη φωνή της, στη μεγάλη, αποχαιρετιστήρια συναυλία που θα δώσει την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου, στο Ηρώδειο. Τι συνέβη, όμως, και οι σχέσεις πατέρα – κόρης, οι οποίοι υπήρξαν αχώριστοι, όχι μόνον στη ζωή αλλά και στη μουσική, έφθασαν σε αυτό το ακραίο σημείο;
Η Βίκυ Λέανδρος με τον πατέρα της σε παλαιότερες ευτυχισμένες στιγμές
Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr οι δυο τους απομακρύνθηκαν, σταδιακά, την τελευταία 20ετία. Η σταγόνα ωστόσο που φαίνεται πως έκανε το γυαλί να ραγίσει οριστικά φέρεται να ήταν η απόφαση της Βίκυς Λέανδρος να καταθέσει, το 2013, ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του πατέρα της διεκδικώντας δύο πίνακες ζωγραφικής που κατείχε. Εν τέλει η υπόθεση δεν οδηγήθηκε στα δικαστήρια καθώς η ερμηνεύτρια παραιτήθηκε τελικά των διεκδικήσεών της. Όλη αυτή η ιστορία πάντως μοιάζει να ήταν η αρχή του τέλους για τη σχέση τους, καθώς όπως λέγεται, ο Λέανδρος Παπαθανασίου, αισθάνθηκε βαθιά προσβεβλημένος και πικραμένος.
Την ίδια αυτή αίσθηση παντελούς έλλειψης σεβασμού προς το πρόσωπό του αισθάνθηκε, σύμφωνα με πηγές από το περιβάλλον του, μέσα στον περασμένο Ιούλιο όταν κυκλοφόρησε το δελτίο τύπου της συναυλία της στο Ηρώδειο στο οποίο δεν αναφερόταν πουθενά το όνομά του μεταξύ των συνθετών των τραγουδιών της, παρότι ο ίδιος έχει βάλει τη μουσική υπογραφή του στο 80% περίπου των τραγουδιών που ηχογράφησε μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του ‘90. Ανάμεσά τους και το πασίγνωστο «Apres Toi» με το οποίο τής χάρισε την πρώτη θέση στον διαγωνισμό της Eurovision ανοίγοντας το δρόμο για τη τεράστια διεθνή καριέρα της.
Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr οι δυο τους απομακρύνθηκαν, σταδιακά, την τελευταία 20ετία. Η σταγόνα ωστόσο που φαίνεται πως έκανε το γυαλί να ραγίσει οριστικά φέρεται να ήταν η απόφαση της Βίκυς Λέανδρος να καταθέσει, το 2013, ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του πατέρα της διεκδικώντας δύο πίνακες ζωγραφικής που κατείχε. Εν τέλει η υπόθεση δεν οδηγήθηκε στα δικαστήρια καθώς η ερμηνεύτρια παραιτήθηκε τελικά των διεκδικήσεών της. Όλη αυτή η ιστορία πάντως μοιάζει να ήταν η αρχή του τέλους για τη σχέση τους, καθώς όπως λέγεται, ο Λέανδρος Παπαθανασίου, αισθάνθηκε βαθιά προσβεβλημένος και πικραμένος.
Την ίδια αυτή αίσθηση παντελούς έλλειψης σεβασμού προς το πρόσωπό του αισθάνθηκε, σύμφωνα με πηγές από το περιβάλλον του, μέσα στον περασμένο Ιούλιο όταν κυκλοφόρησε το δελτίο τύπου της συναυλία της στο Ηρώδειο στο οποίο δεν αναφερόταν πουθενά το όνομά του μεταξύ των συνθετών των τραγουδιών της, παρότι ο ίδιος έχει βάλει τη μουσική υπογραφή του στο 80% περίπου των τραγουδιών που ηχογράφησε μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του ‘90. Ανάμεσά τους και το πασίγνωστο «Apres Toi» με το οποίο τής χάρισε την πρώτη θέση στον διαγωνισμό της Eurovision ανοίγοντας το δρόμο για τη τεράστια διεθνή καριέρα της.
Δεδομένου, σύμφωνα με τον πατέρα της, αυτή είναι μια τακτική που
επαναλαμβάνει η Βίκυ Λέανδρος στα ενημερωτικά όλων των συναυλιών της τα
τελευταία χρόνια, ο ίδιος, ο οποίος ζει πλέον μόνιμα στο Πευκί Ευβοίας,
τής απέστειλε εξώδικο, στις αρχές Αυγούστου, απογορεύοντάς της τη δημόσια
χρήση των τραγουδιών που ο ίδιος έχει συνθέσει: «Ο τρόπος με τον οποίο
εξαρχής περιγράφηκε και προωθήθηκε η συναυλία αυτή με τις «μεγαλύτερες
επιτυχίες» της Βίκυς, σε συνδυασμό με την τόσο «ηχηρή» παράλειψη αναφοράς
του ονόματός μου, υποβαθμίζει και απομειώνει τόσο έμενα ως συνθέτη και
δημιουργό, όσο και τα έργα μου, προσβάλλοντας έτσι τα δικαιώματα και την
προσωπικότητά μου. Οι δε όψιμες επικοινωνιακές προσπάθειες αναφοράς σε
εμένα και στο όνομά μου που μαθαίνω ότι μεσολάβησαν ύστερα από την επίδοση
του εξωδίκου, δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να επιβεβαιώνουν την προσβολή
αυτή» αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος και προσθέτει: «Αυτή τη φορά όμως
αναγκάστηκα να επικαλεστώ τις διατάξεις του νόμου για την προστασία της
προσωπικότητας και του έργου μου, διότι το οφείλω στην πορεία, την καριέρα
και στον ίδιο μου τον εαυτό, εκατό και πλέον ετών. Εύχομαι καλή επιτυχία
στη διοργάνωση της συναυλίας και στην κόρη μου Βίκυ, προσμένοντας την
επίδειξη του δέοντος σεβασμού στις δηλώσεις μου».
Η κοινή διαδρομή πατέρα – κόρης
Ο Λέανδρος Παπαθανασίου υπήρξε μουσικός, συνθέτης και γνωστός τραγουδιστής με επιτυχημένη πορεία στο εξωτερικό. Ξεκίνησε την καριέρα του στην Ελλάδα ερμηνεύοντας ελαφρά τραγούδια και συνεργαζόμενος με διάφορους γνωστούς συνθέτες της εποχής. Στις αρχές της δεκαετίας του ‘50 ωστόσο μετανάστευσε με την σύζυγό του στη Γερμανία προκειμένου να κυνηγήσει το όνειρό του για μια μουσική καριέρα. Η κόρη του, Βασιλική, θα μείνει πίσω στην Ελλάδα με τη γιαγιά της και θα εγκατασταθεί με τους γονείς της στην Γερμανία, το 1958, σε ηλικία 8 ετών. Μετά από τρία χρόνια ωστόσο οι γονείς της θα χωρίσουν και η μικρή Βίκυ θα εκδηλώσει την επιθυμία να μείνει με τον πατέρα της στο Αμβούργο.
Ήταν μόλις 13 ετών όταν τού εκμυστηρεύθηκε πως θέλει να γίνει και η ίδια τραγουδίστρια. Εκείνος, παρότι αρχικά την αποθάρρυνε καθώς γνώριζε πως το επάγγελμα ήταν σκληρό, πείστηκε από την επιμονή της και τής έκανε μαθήματα φωνητικής ενώ υπό την καθοδήγησή του κυκλοφόρησε στα 16 της χρόνια τον πρώτο της δίσκο.
Ο Λέανδρος Παπαθανασίου υπήρξε μουσικός, συνθέτης και γνωστός τραγουδιστής με επιτυχημένη πορεία στο εξωτερικό. Ξεκίνησε την καριέρα του στην Ελλάδα ερμηνεύοντας ελαφρά τραγούδια και συνεργαζόμενος με διάφορους γνωστούς συνθέτες της εποχής. Στις αρχές της δεκαετίας του ‘50 ωστόσο μετανάστευσε με την σύζυγό του στη Γερμανία προκειμένου να κυνηγήσει το όνειρό του για μια μουσική καριέρα. Η κόρη του, Βασιλική, θα μείνει πίσω στην Ελλάδα με τη γιαγιά της και θα εγκατασταθεί με τους γονείς της στην Γερμανία, το 1958, σε ηλικία 8 ετών. Μετά από τρία χρόνια ωστόσο οι γονείς της θα χωρίσουν και η μικρή Βίκυ θα εκδηλώσει την επιθυμία να μείνει με τον πατέρα της στο Αμβούργο.
Ήταν μόλις 13 ετών όταν τού εκμυστηρεύθηκε πως θέλει να γίνει και η ίδια τραγουδίστρια. Εκείνος, παρότι αρχικά την αποθάρρυνε καθώς γνώριζε πως το επάγγελμα ήταν σκληρό, πείστηκε από την επιμονή της και τής έκανε μαθήματα φωνητικής ενώ υπό την καθοδήγησή του κυκλοφόρησε στα 16 της χρόνια τον πρώτο της δίσκο.
Η πρωτιά στην Eurovision, το 1972, ως εκπρόσωπος του
Λουξεμβούργου, και οι τεράστιοι δρόμοι που ανοίχτηκαν μπροστά στην
κόρη του έκαναν το πατέρα της να εγκαταλείψει την επιτυχημένη
καριέρα του τραγουδιστή, που διέγραφε με το όνομα Λεό Λέανδρος,
και να αφοσιωθεί στην ανερχόμενη Βίκυ. Υπέγραφε τη μουσική των
τραγουδιών της, με το ψευδώνυμο Mario Panas και αναλάμβανε
αποκλειστικά την παραγωγή των δίσκων και των συναυλιών της ενώ
παράλληλα έκανε παραγωγές και για άλλους σημαντικούς καλλιτέχνες
όπως ο ο Χούλιο Ιγκλέσιας, Ντέμης Ρούσος και η Νάνα Μούσχουρη.
Μέχρι το 1993, που αποφάσισε να αποσυρθεί προκειμένου να
αφοσιωθεί στη νέα οικογένεια που είχε δημιουργήσει και την μόλις
τριών ετών τότε μικρότερη κόρη του, το όνομά του ήταν απόλυτα
συνυφασμένο με την καριέρα της Βίκυς Λέανδρος. Ήταν εκείνος
μάλιστα που είχε ανακοινώσει το διαζύγιό της με τον με τον
Γερμανό βαρόνο Enno Von Rufin το 2005.
Σιγά σιγά όμως άρχισαν να προκύπτουν διάφορα αγκάθια ανάμεσά τους που έκαναν τη σχέση τους να αιμορραγεί, αργά αλλά σταθερά, μέχρι να έρθει η μεγάλη έκρηξη.
Σιγά σιγά όμως άρχισαν να προκύπτουν διάφορα αγκάθια ανάμεσά τους που έκαναν τη σχέση τους να αιμορραγεί, αργά αλλά σταθερά, μέχρι να έρθει η μεγάλη έκρηξη.
Αυτόγραφο του Λεό Λέανδρος την εποχή που σημείωνε μεγάλη
επιτυχία στη Γερμανία ως τραγουδιστής
Να σημειωθεί πάντως πως η Βίκυ Λέανδρος δεν έχει κάνει ποτέ
δημόσια αναφορά στη διαμάχη που υπάρχει ανάμεσα σε εκείνη και
τον πατέρα της. Σε επικοινωνία πάντως που είχε το
protothema.gr με τον κ. Γιώργο Λυκιαρδόπουλο, η εταιρεία του
οποίου έχει αναλάβει την παραγωγή της συναυλίας του Ηρωδείου,
εκφράστηκε η αισιοδοξία πως το θέμα θα λυθεί και δεν θα
υπάρξουν προβλήματα: «Τρέφουμε τεράστιο σεβασμό προς τον
άνθρωπο και τον καλλιτέχνη Λέανδρο Παπαθανασίου και πρόθεση
τόσο δική μας όσο και της Βίκυς Λέανδρος είναι να
αποκατασταθεί αυτή η παρεξήγηση που έχει δημιουργηθεί. Ήδη
έχει αναρτηθεί διαφημιστικό βίντεο της συναυλίας στην οποία
συμπεριλαμβάνεται το όνομά του» μάς είπε χαρακτηριστικά.
Αναστασία Κουκά
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ