29 Δεκεμβρίου 2024

📺Νότια Κορέα: Η στιγμή που πτηνό χτυπάει στην τουρμπίνα του αεροπλάνου – Ανακτήθηκε το μαύρο κουτί


Τραγωδία σημειώθηκε στη Νότια Κορέα την Κυριακή, όταν επιβατικό αεροσκάφος που μετέφερε 181 άτομα πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση χωρίς να ανοίξει με επιτυχία το σύστημα τροχών του, καταλήγοντας να συγκρουστεί στον τοίχο της περίφραξης του διεθνούς αεροδρομίου της κομητείας Μουάν.

Από τους επιβαίνοντες, 177 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ενώ δύο ακόμη αγνοούνται. Δύο μέλη του πληρώματος κατάφεραν να επιβιώσουν.

Οι Αρχές ανακοίνωσαν πως οι έρευνες για τους δύο αγνοούμενους διακόπηκαν για τη νύχτα και θα συνεχιστούν το πρωί της Δευτέρας.

Αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα: Συγκλονιστικές μαρτυρίες για την τραγωδία της Jeju Air – «Να πω τα τελευταία μου λόγια;»

Μία από τις χειρότερες αεροπορικές τραγωδίες στη Νότια Κορέα

Το δυστύχημα αυτό αποτελεί μία από τις πιο φονικές αεροπορικές τραγωδίες στην ιστορία της Νότιας Κορέας και τη χειρότερη που αφορά τοπική αεροπορική εταιρεία μετά τη συντριβή αεροσκάφους της Korean Air στο Γκουάμ το 1997, που κόστισε τη ζωή σε 225 άτομα.

Η Jeju Air, ιδρυθείσα το 2005, είναι αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους που εκτελεί πτήσεις προς Ιαπωνία, Ταϊλάνδη, Φιλιππίνες, καθώς και εγχώριες διαδρομές. Το αεροσκάφος Boeing 737-800 που εμπλέκεται στο δυστύχημα κατασκευάστηκε το 2009.

Ο έκπτωτος πρόεδρος της Νότιας Κορέας, Γιουν Σουκ Γιολ, εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων μέσω ανάρτησης στο Facebook.

Προειδοποίηση για σμήνος πουλιών
Σύμφωνα με το Υπουργείο Γης, Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο είναι υπεύθυνο για την αεροπορική ασφάλεια της χώρας, ο πύργος ελέγχου είχε εκδώσει προειδοποίηση για πιθανή σύγκρουση με σμήνος πουλιών στις 8:57 π.μ. (τοπική ώρα), μόλις έξι λεπτά πριν το δυστύχημα.

«Κατά την προσπάθεια προσγείωσης στον διάδρομο Νο. 1, ο πύργος ελέγχου εξέδωσε προειδοποίηση για πιθανή σύγκρουση με σμήνος πουλιών και ο πιλότος δήλωσε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λίγο αργότερα», ανέφερε το υπουργείο.

Ο πιλότος εξέδωσε σήμα συναγερμού (mayday) στις 8:59 π.μ., ενώ η πρώτη προσπάθεια προσγείωσης έγινε στις 9:00 π.μ.

Το αεροσκάφος συνετρίβη στις 9:03 π.μ., χωρίς να έχει ανοίξει το σύστημα τροχών για την προσγείωση.


Ο πύργος ελέγχου έδωσε άδεια για προσγείωση με κατεύθυνση αντίθετη από τον διάδρομο, αλλά η προσγείωση δεν ήταν επιτυχής, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να συγκρουστεί με το προστατευτικό τείχος του αεροδρομίου.

Βίντεο από τη στιγμή που πτηνό εισέρχεται στον κινητήρα


Αύξηση των περιστατικών με σμήνη πτηνών
Το Υπουργείο απέρριψε τους ισχυρισμούς ότι το μήκος του διαδρόμου συνέβαλε στο δυστύχημα. Ο διάδρομος στο αεροδρόμιο του Μουάν έχει συνολικό μήκος 2.800 μέτρα, αλλά λόγω έργων κατασκευής η διαθέσιμη απόσταση ήταν περίπου 2.500 μέτρα.

Η Κορεατική Αρχή Αεροδρομίων (KAC) ανέφερε ότι τα 14 διεθνή και εγχώρια αεροδρόμια που διαχειρίζεται έχουν σημειώσει αύξηση περιστατικών με σμήνη πτηνών τα τελευταία χρόνια.

Συγκεκριμένα:
  • 76 το 2020
  • 109 το 2021
  • 131 το 2022
  • 152 το 2023
Η KAC υπογράμμισε ότι χρησιμοποιεί ηχητικά συστήματα που τα αποτρέπουν να πλησιάσουν και άλλα μέτρα για την απομάκρυνση των πτηνών από τις περιοχές προσγείωσης και απογείωσης.

Ανακτήθηκε το μαύρο κουτί

Το Υπουργείο Μεταφορών της χώρας έστειλε μέλη του Συμβουλίου Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων στο αεροδρόμιο του Μουάν το απόγευμα της Κυριακής.

Οι ερευνητές ανέκτησαν το λεγόμενο «μαύρο κουτί», που καταγράφει τα δεδομένα πτήσης από το αεροσκάφος, και βρίσκονται στη διαδικασία εξασφάλισης του καταγραφέα συνομιλιών του πιλοτηρίου.

Με πληροφορίες από: Reuters, Yonhap News