11 Ιανουαρίου 2025

📺Ο ΜΑΛ@ΚΑΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ🤷🏻‍♂️🤦🏻‍♂️


Στη μεσαία λωρίδα και με φουλ ταχύτητα επέλεξε να μετακινηθεί νεαρός αναβάτης ηλεκτρικού πατινιού, στην αρχή της λεωφόρου Καρέα, το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής.  

Στο βίντεο, που τράβηξε πολίτης, ο αναβάτης του πατινιού όχι μόνο δεν χρησιμοποιεί τη δεξιά λωρίδα, όπως επιβάλλεται από τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας για οχήματα χαμηλής ταχύτητας, αλλά επιλέγει να κινηθεί στη μεσαία λωρίδα της λεωφόρου, ανάμεσα σε αυτοκίνητα που αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες.

Η εικόνα προκαλεί έκπληξη, καθώς ο οδηγός του πατινιού, με μόνο προστατευτικό εξοπλισμό ένα κράτος, θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο τη δική του ζωή, αλλά και την ασφάλεια των άλλων οδηγών στον δρόμο.


Οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι τα πατίνια δεν είναι σχεδιασμένα για να κινούνται σε ταχύτητες συμβατές με τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας, όπως η Αττική Οδός, και τονίζουν την ανάγκη για αυστηρότερα μέτρα και ελέγχους.

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), τα ηλεκτρικά πατίνια κατατάσσονται στα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ). Ο κανονισμός προβλέπει ότι επιτρέπεται η χρήση τους σε δρόμους με όριο ταχύτητας έως 50 χλμ./ώρα. Σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας, όπως η Αττική Οδός, απαγορεύεται αυστηρά η κυκλοφορία τους. Οι οδηγοί οφείλουν να κινούνται στις δεξιές λωρίδες κυκλοφορίας και να μην εμποδίζουν την κυκλοφορία άλλων οχημάτων. Υποχρεωτικός είναι ο προστατευτικός εξοπλισμός, όπως κράνος, για την ασφάλεια του χειριστή. Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα για τα ηλεκτρικά πατίνια είναι 25 χλμ./ώρα. Η παραβίαση αυτών των κανόνων επιφέρει πρόστιμα και διοικητικές κυρώσεις, ενώ σε περιπτώσεις ατυχημάτων οι οδηγοί ενδέχεται να βρεθούν αντιμέτωποι με βαρύτερες ποινές.

Σοβαρά ατυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια

Τα τελευταία χρόνια έχουν καταγραφεί πολλά περιστατικά ατυχημάτων που εμπλέκουν ηλεκτρικά πατίνια, αναδεικνύοντας την επικινδυνότητα της κακής χρήσης τους.

Το 2021, στη Θεσσαλονίκη, ένας 30χρονος άνδρας τραυματίστηκε σοβαρά όταν το πατίνι του συγκρούστηκε με ΙΧ σε κεντρικό δρόμο της πόλης. Ο οδηγός του πατινιού δεν φορούσε κράνος και υπέστη σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Το 2022, στην Αθήνα, ένα 12χρονο αγόρι παρασύρθηκε από αυτοκίνητο καθώς διέσχιζε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με ηλεκτρικό πατίνι. Ο οδηγός του οχήματος ανέφερε ότι δεν μπόρεσε να το δει εγκαίρως λόγω της χαμηλής ταχύτητας και του μικρού μεγέθους του πατινιού. Το 2023, στην Πάτρα, νεαρή γυναίκα τραυματίστηκε όταν το πατίνι της ανετράπη σε πλακόστρωτο σημείο χωρίς κατάλληλο φωτισμό. Η έλλειψη προστατευτικού εξοπλισμού οδήγησε σε σοβαρά τραύματα στα άκρα και το κεφάλι. Το 2024, στη Ρόδο, τουρίστας σκοτώθηκε σε παραλιακό δρόμο όταν το πατίνι του χτυπήθηκε από μοτοσικλέτα. Το περιστατικό οδήγησε σε έντονες αντιδράσεις και εκκλήσεις για αυστηρότερους κανονισμούς.

Φρίξος Δρακοντίδης
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ