Η Σταυρούλα Καρύδη, μητέρα του 29χρονου μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας Δημήτρη Μασσαλή, που ενεπλάκη στο δυστύχημα των Τεμπών, μίλησε σήμερα το πρωί στο Open.
Η κυρία Καρύδη εξήγησε ότι ή έρευνα στο Κουλούρι αυτές τις ημέρες γίνεται μετά
από δικό της αίτημα, μίλησε για τα όσα ακούγονται περί μεταφοράς παράνομου
φορτίου από την εμπορική και προέβαλε τις ενστάσεις της για πράγματα και
υποθέσεις που έχουν ακουστεί το τελευταίο διάστημα σε σχέση με την εμπορική
αμαξοστοιχία. «Στη δική μου την περίπτωση μετά από δύο χρόνια, εκτός του ότι
πενθώ το παιδί μου, πρέπει να ακούω στις τηλεοράσεις ότι πιθανόν για
χαρτζιλίκι μετέφερε παράνομο φορτίο», ανέφερε μεταξύ άλλων.
«Εγώ σκέφτηκα να βγω για να μιλήσω για την εμπορική αμαξοστοιχία που μας
αφορά. Γιατί για το ''τι διαδραματίζεται'' νομίζω έχουν πάρει θέση και οι
υπόλοιποι γονείς και οι ειδικοί και ο κόσμος. Είναι γνωστά, είναι γνωστά όλα
αυτά και πώς τα έχουμε αξιολογήσει σαν οικογένειες. θα ήθελα να πω κάποια
πράγματα που δεν είχα τη δυνατότητα να πω. Για εμάς αυτή την εβδομάδα ήταν στο
επίκεντρο η εμπορική αμαξοστοιχία. Για πολλούς λόγους. Καταρχήν, θέλω να
απαντήσω στο ερώτημα που πλανάται εδώ και 2-3 μέρες, από την Τρίτη, μετά την
Καθαρά Δευτέρα που έγινε και το αίτημα, του κλιμακίου που πήγε στο Κουλούρι
για να κάνει την αυτοψία. Θέλω να ξέρετε ότι δεν πήγε μετά από δύο χρόνια
ξαφνικά. Την εντολή την παρήγγειλα εγώ, σαν μητέρα του μηχανοδηγού, μαζί με
τον δικηγόρο μου. Εμείς ζητήσαμε, μετά από αυτά που άρχισαν να ακούγονται,
μετά τη συνέντευξη του ΕΔΟΑΣΑΑΜ και τις ατυχείς τοποθετήσεις θα έλεγα... ».
«Η εμπορική αμαξοστοιχία έχει ελεγχθεί από την κορυφή ως τα νύχια»
«Με επίσημο τρόπο παρήγγειλα να γίνει αυτή η επίσημη πραγμοτογνωμοσύνη, παρότι
είχα τη διαβεβαίωση από τον δικηγόρο μου ότι... ας μην κοροϊδευόμαστε, η
εμπορική αμαξοστοιχία έχει ελεγχθεί από την κορυφή μέχρι τα νύχια. Μην ακούει
ο κόσμος και θεωρεί ότι για πρώτη φορά πήγαν στο Κουλούρι να την δούνε. Παρότι
λοιπόν μέσα στις χιλιάδες σελίδες που υπάρχουν της δικογραφίας έχει ελεγχθεί,
από όλες τις μεριές, μετά όμως από αυτή την ατυχή τοποθέτηση τελοσπάντων του
προέδρου ότι -βέβαια το πήρε πίσω μετά ότι εκ παραδρομής, δεν εννοούσε τη
συγκεκριμένη, αλλά τελοσπάντων δόθηκε μια αφορμή να υπάρχουν υπόνοιες ότι θα
μπορούσε να μπει στις μηχανές το πιθανό εύφλεκτο υλικό που λέει το πόρισμα...
Τα οποία δεν ισχύουν και νομίζω ότι και αυτοί που τα διακινούν γνωρίζουν τη
δικογραφία και ξέρανε ότι δεν ισχύει τίποτα από όλα αυτά. Παρόλα αυτά η εντολή
δόθηκε γιατί εμείς έπρεπε να είμαστε καλυμμένοι και για να είμαστε καλυμμένοι
επειδή το μόνο πράγμα που τελοσπάντων δεν έχει ελεγχθεί, γιατί δεν υπήρχε ποτέ
περίπτωση στις δύο μηχανές να υπάρξει -θεωρούσαμε- υποψία λόγω του ότι είναι
πλέον γνωστό στο πανελλήνιο και από τις φωτογραφίες ότι οι δύο μηχανές δεν
ενεπλάκησαν στην πυρκαγιά, είναι άκαυτες, τα σώματα των παιδιών είναι τα μόνα
άκαυτα, άκαπνα, ακέραια, δεν μπορούσαμε ποτέ να φανταστούμε λοιπόν ότι θα
φτάσουμε μέχρι τις μηχανές».
«Όσο το φορτίο προσπαθούσε να τοποθετηθεί πίσω από τις ηλεκτράμαξες, όσο
προσπαθούσε να τοποθετηθεί πίσω από την τρίτη φορτάμαξα με τις λαμαρίνες, μέσα
σε τεράστια -θυμάμαι τον πρώτο καιρό- δοχεία που βλέπαμε και στην φωτογραφία
που ήταν ειδικά για ξυλόλια κλπ., όταν απορρίφθηκε αυτό το σενάριο μετά το
βίντεο στην Λεπτοκαρυά, το οποίο όσο καιρό υπήρχε υπόνοια ότι κάτι δείχνει η
σκιά, όταν αναλύθηκε από τις οικογένειες και τους πραγματογνώμονες, δεν έδειξε
απολύτως τίποτα πάνω στις τρεις αυτές άμαξες, μετά προσπάθησαν να τα ανεβάσουν
πάνω στις λαμαρίνες. Βέβαια για να τα ανεβάσουν πάνω στις λαμαρίνες, θυμάμαι
ότι μειώθηκε λίγο η ποσότητα από τα 30 δηλαδή ας πούμε κυβικά ψάχναμε γύρω στα
10-15. Οταν τα βίντεο, και όχι μόνο τα βίντεο, ο κόσμος δεν ξέρει τη
δικογραφία -και δεν θα τη μάθει ακόμη- στην οποία υπάρχουν ατράνταχτα στοιχεία
ότι δεν ήταν δυνατό επάνω σε αυτές να υπάρχει, τότε λοιπόν και επειδή πιστεύω
ότι το ξέρουν και αυτοί που το διακινούν, τότε λοιπόν προσπάθησαν για να
υποστηρίξουν την άποψή τους να μειώσουν από τις 30 στις 15 στους 2 τόνους
γιατί τόση μπορούσαν να χωρέσουν σε μία μηχανή. Σας πληροφορώ λοιπόν ότι οι
δύο μηχανές -γιατί έχω ζητήσει να ελεγχθεί, προσέξτε, και η πρώτη φορτάμαξα
πίσω από τη δεύτερη μηχανή, μέσα στο πόρισμα και επειδή φοβάμαι ότι το μόνο
που έχει μείνει είναι η πρώτη μηχανή που ήταν το παιδί μου, ζητάω να γίνει
αυτοψία και στην πρώτη μηχανή γιατί πολύ φοβάμαι ότι οι δύο τόνοι μπορεί να
γίνουν και μισός τόνος και να μπουν κάτω από τα πόδια του παιδιού μου».
«Στην περίπτωση της εμπορικής είμαστε δύο οικογένειες που δεν ακούγονται ποτέ»
«Προσέξτε, οι συγγενείς στην προκειμένη περίπτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας
είναι μόνο δύο οικογένειες που δεν ακούγονται ποτέ. Μέχρι τώρα ο πόνος μου
ήταν ότι η εμπορική αντιμετωπίζεται μόνο ως φορτίο. Μέσα υπήρχαν δύο παιδιά.
Το έχω ξαναπεί ο γιος μου ήταν 29 ετών και πτυχιούχος και προσελήφθη νόμιμα.
Από την αρχή παρακολουθούσα, διότι ενδιαφερόμουν και εγώ να μάθω, αν εν αγνοία
του μπορεί να χαρακτηριστεί λαθρέμπορος. Οσο καιρό το φορτίο προσπαθούσε να
μπει σε κοντέινερ, στις φορτάμαξες, έβγαινα και έλεγα ότι το μόνο που με
απασχολεί είναι η υπόληψή του και η υστεροφημία του, γιατί από τις μηχανές και
πίσω δεν έχει καμία ευθύνη. Από την ώρα όμως που μπήκαν υπόνοιες για τις
μηχανές στις οποίες είναι υπεύθυνοι οι μηχανοδηγοί καταλαβαίνετε ότι έπρεπε να
πάρουμε δραστικά μέτρα».
Και συνέχισε αναφερόμενη στα δείγματα από τα μεταλλικά μέρη: «Εχουν πάρει, δεν
πήγαν να πάρουν τώρα δείγματα, είχαν πάρει τους πρώτους μήνες και δεν έδειξε,
γιατί δεν ακούγεται αυτό; Δεν έδειξε ότι υπήρχαν ενδείξεις χημικών στα βαγόνια
στις μηχανές. Δεν πήγαν να πάρουν τώρα. Τώρα πήγα να επαληθεύσω εγώ. Υπάρχουν
ήδη στη δικογραφία. Εξηγήστε μου εσείς σαν καθηγητής χημείας, εγώ ειλικρινά
δεν ξέρω, μας λένε ότι ένα κομμάτι που μπορεί να φύγανε τα μπιτόνια και πήγανε
απέναντι που κάψανε, αν δηλαδή στο πορτ παγκάζ του αυτοκινήτου υπάρχουν
υδρογονάνθρακες πώς τους λέτε και φύγουν και κάψουν το αυτοκίνητο με το οποίο
τρακάρανε, είναι δυνατόν το υπόλοιπο αυτοκίνητο να μείνει ακέραιο, άκαυτο και
ο οδηγός και ο συνοδηγός με τα ρούχα τους και τα γυαλιά στο πρόσωπο;».
Και εξήγησε σε ότι αφορά τους δύο μηχαδηγούς της εμπορικής. «Ακαυτοι άκαπνοι,
γράφει ακέραιοι, το παιδί μου βρέθηκε με τα γυαλιά του.
Εντωμεταξύ, οι οικογένειες είχαν πάρει δείγματα όταν πρωτοπήγαν στο Κουλούρι
έστω και μετά από 4 μήνες και δεν βρήκαν κάτι, θεώρησαν ότι είχε περάσει ο
καιρός. Οτι όμως οι αμαξοστοιχίες όπως και οι φορτάμαξες δεν έχουν ίχνη
ουδεμία καύσης, ούτε και εγώ μπορώ να το εξηγήσω. Και η πρώτη
πραγματογνομωσύνη που έγινε ήταν στο πρώτο βαγόνι που ακολουθούσε το οποίο
ήταν και το μόνο παραμορφωμένο. Και ζήτησαν πραγματογνωμοσύνη που βγήκε και
έδειξε ότι ήταν απόρροια σύγκρουσης και έτσι απορρίφθηκε η μικρή παλέτα που
ακολουθούσε με το μπιτόνι».
Και συνέχισε πιο κάτω: «Μέσα στη μηχανή βρεθήκανε τα παιδιά, δύο μηχανές ήταν
και βρεθήκανε ακέραιες. Η μία πάνω στην άλλη. Κάτω από τη μηχανή βρέθηκαν.
Στην οποία μηχανή ήταν φορτωμένα τα μπιτόνια στην πίσω μεριά, λέει τα οποία
φύγανε και πήγανε απέναντι».
«Πρέπει να ακούω στις τηλεοράσεις ότι το παιδί μου πιθανόν για χαρτζιλίκι
μετέφερε παράνομο φορτίο»
Οσον αφορά την ψυχική της κατάσταση η μητέρα του μηχανοδηγού ανέφερε:
«Στη δική μου την περίπτωση μετά από δύο χρόνια, εκτός του ότι πενθώ το παιδί
μου, πρέπει να ακούω στις τηλεοράσεις ότι πιθανόν, για χαρτζιλίκι, μετέφερε
παράνομο φορτίο. Οταν ειδικοί, την πυρόσφαιρα αρχικά, την δικαιολόγησαν μόνο
με 30 τόνους, από τη μία ομάδα ειδικοί, μετά την ίδια πυρόσφαιρα μπορεί να την
τροφοδότησαν 20 τόνοι...».
Και συνέχισε: «Σπούδαζα ένα παιδί 20 χρόνια και τώρα βγαίνω και προσπαθώ
τουλάχιστον την υστεροφημία του να την υπερασπιστώ. Τα παιχνίδια που παίζονται
σε βάρος μας. Η ίδια πυρόσφαιρα τώρα μπορεί να τροφοδοτηθεί και με δύο... Εγώ
περιμένω το πόρισμά μου, αν τελικά το μόνο που έμεινε άψαχτο είναι υποτίθεται
η καμπίνα του παιδιού, μετά ας πάνε απέναντι στην επιβατική να ψάξουν από εκεί
που ξεκίνησε η φωτιά. Είναι το τελευταίο που μπορούμε να ψάξουμε από την
επιβατική, ελπίζω ο κόσμος να γνωρίζει ότι τα βαγόνια και τα 10 ανοίχτηκαν
παρουσία εισαγγελέα και είχαν μέσα ακριβώς ό,τι έγραφε η φορτωτική. Ζωοτροφές,
γαριδάκια, πατατάκια, μπύρες, ακριβώς ότι έγραφε υπήρχε».
Ο διάλογος σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό για τις πλατφόρμες με τα ελάσματα
Μετέφερε και έναν διάλογο που της μετέφερε ο δικηγόρος της από τη δικογραφία.
«Και κάτι που έμαθα πρόσφατα να το ακούσετε. Κάποιοι πατάνε ότι τα βίντεο πολύ
κακώς, γιατί τίποτα δεν έγινε σωστά από τον ΟΣΕ δεν υπάρχει καμία βοήθεια, δεν
δουλεύει τίποτα εκεί πέρα, ούτε οι εργαζόμενοι ούτε τίποτα, δεν υπάρχουν
βίντεο υπάρχουν όμως πολλές καταθέσεις γιατί ξέρετε δεν ήταν φάντασμα,
σταμάταγε κάθε τρία τέταρτα σε σταθμούς, υπάρχουν δέκα σταθμάρχες που έχουν
καταθέσει τι υποδέχθηκαν. Να σας αποκαλύψω έναν διάλογο που έμαθα πρόσφατα από
τη δικογραφία, απαντώ στο ερώτημα όταν βγήκαν τα βίντεο κάποιοι που δεν
γνώριζαν τι μεταφέρουν τα τρία πρώτα και θεωρούσαν ότι ήταν άδεια και
κοροϊδεύουν τον κόσμο.
Ηταν όντως πλατφόρμες που είχαν λεπτά φύλλα ελασμάτων. Ακούστε διάλογο που
υπάρχει στη δικογραφία. Σε ηχητικά και σε κατάθεση. Σταματά η εμπορική
αμαξοστοιχία με το παιδί μου στον σταθμό Πλαταιών και ο σταθμάρχης ρωτάει.
"Εμπορικό, έχει βάλει τις άδειες πλατφόρμες μπροστά και τα κοντέινερ πίσω;
Ποιος το σκέφτηκε αυτό; Το ξέρετε ότι παρακάτω θα εκτροχιαστείτε;". Και
απάντηση. ''Κύριε σταθμάρχα τα φαινόμενα απατούν. Δέστε καλύτερα, αυτές που
φαίνονται άδειες, μεταφέρουν 40 τόνους ελάσματα''. Ο ανακριτής όπως μου λέει ο
δικηγόρος μου από αυτή την κατάθεση και το ηχητικό δεν μπορεί να
στοιχειοθετήσει ότι υπήρχαν επάνω βυτία κρεμασμένα, όταν ο σταθμάρχης κάνει
παρατήρηση ότι οι πλατφόρμες είναι άδειες γιατί είχαν μόνο 4-5 σειρές φύλλα
και τους κάνει παρατήρηση ότι έπρεπε να τις έχουν στο τέλος μέχρι να του
διασφαλίσουν ότι ήταν φορτωμένο με τόνους και μπορείτε να συνεχίσετε. Υπάρχουν
τέτοια πράγματα σοβαρά που δεν ακούγονται. Αν θέλουμε να βρούμε την αλήθεια ας
ασχοληθούμε με σοβαρά στοιχεία που πρέπει να διερευνηθούν και όχι με υποθέσεις
οι οποίες προσέξτε κάνουν κακό στην υπόθεσή μας. Πράγματα τα οποία θα
απορριφθούν θα κάνουν κακό στη δική μας υπόθεση».