Ο Τραμπ άφησε να εννοηθεί ότι ο Μασκ μπορεί να χρειαστεί να επιστρέψει στη διαχείριση των εταιρειών του - «Κάποια στιγμή ο Ίλον θα θέλει να επιστρέψει»
Οι ημέρες του Ίλον Μασκ ως ανώτερου συμβούλου του Λευκού Οίκου μπορεί να είναι μετρημένες – μαζί με το Τμήμα του Κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας (Department of Government Efficiency - DOGE) που έχει ως αποστολή μεγάλες περικοπές στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση.
Ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ άφησε να εννοηθεί τη Δευτέρα ότι ο στενός του σύμμαχος μπορεί να χρειαστεί να επιστρέψει στη διαχείριση των εταιρειών του και ότι η επεισοδιακή αποστολή του DOGE
θα έχει ολοκληρωθεί μετά την απόλυση δεκάδων χιλιάδων κυβερνητικών υπαλλήλων.
«Νομίζω ότι είναι καταπληκτικός, αλλά πιστεύω επίσης ότι έχει μια μεγάλη εταιρεία να διευθύνει και έτσι κάποια στιγμή θα επιστρέψει», είπε ο Τραμπ για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Tesla. «Αυτό θέλει. Θα τον κρατούσα όσο μπορούσα να τον κρατήσω» ισχυρίστηκε.
Τα σχόλια του προέδρου έγιναν εν μέσω της εντεινόμενης ανησυχίας της αμερικανικής κοινής γνώμης για το χάος και την αναταραχή που προκάλεσε το DOGE - και ενόσω η άλλοτε «ιπτάμενη» σε πωλήσεις Tesla φαίνεται να οδεύει προς αναγκαστική προσγείωση.
Ο Μασκ χαρακτηρίζεται ως προσωρινός κρατικός υπάλληλος, με ανώτατο όριο 130 ημερών στις υπηρεσίες του στον Λευκό Οίκο. Σύμφωνα με αυτόν τον ορισμό, η θητεία του θα ολοκληρωνόταν στα τέλη Μαΐου. Ωστόσο, ένας αξιωματούχος του Λευκού Οίκου είπε στο Politico τον Φεβρουάριο ότι δεν προβλέπεται ολοκλήρωση της δουλειάς του δίπλα στον Τραμπ και ότι ήταν «εδώ για να μείνει».
Από τότε που μπήκε στην κυβέρνηση, ο Μασκ - σύμφωνα με τη δική του περιγραφή - χρησιμοποίησε ένα «αλυσοπρίονο» για τις περικοπές στο ομοσπονδιακό εργατικό δυναμικό, με την εξάλειψη φορέων όπως η Υπηρεσία των Ηνωμένων Πολιτειών για τη Διεθνή Ανάπτυξη (USAID) και το Ινστιτούτο Ειρήνης των Ηνωμένων Πολιτειών. Ωστόσο, η προσπάθεια δεν είναι δημοφιλής, καθώς περισσότεροι από τους μισούς ψηφοφόρους σε πρόσφατη δημοσκόπηση της εταιρείας Quinnipiac λένε ότι ο δισεκατομμυριούχος και το DOGE βλάπτουν τη χώρα.
Ο Τραμπ επέμεινε στους δημοσιογράφους στον Λευκό Οίκο ότι η επιρροή του DOGE θα παραμείνει, επειδή τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου και οι επικεφαλής των υπηρεσιών «έχουν λάβει μεγάλη εκπαίδευση» από την εμπειρία. «Θα υπάρξει ένα σημείο στο οποίο οι υπουργοί θα μπορούν να κάνουν αυτή τη δουλειά».
Η Tesla, εν τω μεταξύ, δέχεται μεγάλες αναταράξεις. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων πέφτουν κατακόρυφα σε όλο τον κόσμο, καθώς η οργή που τροφοδοτείται από τον Μασκ κάνει τα οχήματα όλο και πιο αντιδημοφιλή στους καταναλωτές που κάποτε συνέρρεαν για χάρη της μάρκας. Η τιμή της μετοχής της εταιρείας υποχώρησε 36% το πρώτο τρίμηνο.
Ο Μασκ φάνηκε να θέτει ο ίδιος τις βάσεις για την αποχώρησή του στις 130 ημέρες σε συνέντευξή του στο Fox News την περασμένη εβδομάδα, λέγοντας «νομίζω ότι θα έχουμε ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος του έργου που απαιτείται για να μειώσουμε το έλλειμμα κατά ένα τρισεκατομμύριο δολάρια μέσα σε αυτό το χρονικό πλαίσιο».
Ο Μασκ «καίει» το brand της Tesla: Οι πωλήσεις αυτοκινήτων της σε σημαντικές αγορές μειώθηκαν ξανά τον Μάρτιο
Η πολιτική του Ίλον Μασκ φαίνεται να «καίει» το brand της Tesla. Οι πωλήσεις της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές μειώθηκαν ξανά τον Μάρτιο, σύμφωνα με στοιχεία της Τρίτης, ενισχύοντας τις ενδείξεις ότι οι οδηγοί αποφεύγουν τη μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς ο ανταγωνισμός από την Κίνα σκληραίνει, και ορισμένοι διαμαρτύρονται για τις αμφιλεγόμενες πολιτικές του απόψεις.
Οι πωλήσεις νέων Tesla στη Γαλλία και τη Σουηδία μειώθηκαν για τρίτο συνεχόμενο μήνα, προσθέτοντας στα χαμηλότερα ποσοστά πωλήσεων πρώτου τριμήνου στις δύο χώρες από το 2021.
Ο δισεκατομμυριούχος διευθύνων σύμβουλος, στενός σύμμαχος του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις φλερτάροντας με ακροδεξιά κόμματα στην Ευρώπη, επιβαίνοντας επίσης της πωλήσεις της Tesla ενόψει της πολυαναμενόμενης κυκλοφορίας του νέου της μεσαίου SUV με την ονομασία Model Y.
«Ποτέ μια μάρκα αυτοκινήτου δεν υπέστη τέτοια πτώση παγκοσμίως», δήλωσε χαρακτηριστικά στο Reuters o Κουέντιν Γουίλσον, ιδρυτής του βρετανικού ομίλου FairCharge και ιδιοκτήτης ο ίδιος ενός Tesla.
Οι αναλυτές αναμένουν την Τετάρτη νέα στοιχεία από την Ισπανία και άλλες ευρωπαϊκές αγορές για περισσότερες ενδείξεις σχετικά με τις παραδόσεις του πρώτου τριμήνου του ομίλου, και για τα συναισθήματα των καταναλωτών έναντι της μάρκας.
Η Tesla κατέγραψε τον Μάρτιο 3.157 πωλήσεις αυτοκινήτων στη Γαλλία, 911 στη Σουηδία και 2.211 στη Νορβηγία, σημειώνοντας πτώση 36,83%, 63,9% και 1% αντίστοιχα σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.
Στη Δανία, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 593, μειωμένες κατά 65,6%, ενώ μειώθηκαν κατά 61% στις 1.536 στην Ολλανδία.
Οι τριμηνιαίες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 41,1% στη Γαλλία, 55,3% στη Σουηδία, 12,5% στη Νορβηγία, 56,4% στη Δανία και 49,7% στην Ολλανδία.
Το μερίδιο αγοράς του ομίλου στη Γαλλία μειώθηκε στο 1,63% το τρίμηνο που έληξε τον Μάρτιο. Έχασε έδαφος σε μάρκες που ομαδοποιήθηκαν στην κατάταξη ως «άλλες» από τον εθνικό φορέα αυτοκινήτων PFA. Αυτές περιλαμβάνουν τη BYD και άλλους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και είδαν το μερίδιό τους να αυξάνεται στο 3,19%.
Η Πορτογαλία ήταν η εξαίρεση στην καθοδική τάση, με τις ταξινομήσεις Tesla να αυξάνονται κατά 2% τον μήνα, αλλά να μειώνονται κατά 26% στο τρίμηνο, παρά την επιταχυνόμενη τάση ηλεκτροδότησης στη συγκεκριμένη αγορά.
Η Tesla αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις στην Ευρώπη σχολιάζει το Reuters. Έχει μια μικρή, γερασμένη σειρά αυτοκινήτων, ενώ οι παραδοσιακοί ανταγωνιστές της, οι καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και οι νεοεισερχόμενοι Κινέζοι λανσάρουν νέα, συχνά φθηνότερα EV.
Η υποστήριξη του Μασκ στα ακροδεξιά κόμματα στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της γερμανικής AfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία) που ήρθε δεύτεη στις εθνικές εκλογές του Φεβρουαρίου, φαίνεται επίσης να έχει πλήξει τις πωλήσεις της Tesla στην ήπειρο. «Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η στρατηγική θα ήταν η πίεση, θα ήταν η σύνδεση με τον πατριωτισμό και η στροφή προς τα δεξιά», δήλωσε ο Έρικ Σίφερ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ιδιωτικών κεφαλαίων Patriarch Organization στο Λος Άντζελες.
«Η στρατηγική για την Ευρώπη θα αντιμετωπίσει περισσότερες προκλήσεις, και θα πρέπει να ασχοληθεί περισσότερο με την αξία και τις ανταγωνιστικές διαφορές με την αγορά εκεί», είπε.
Ως απάντηση στον δεξιό ακτιβισμό του Μασκ, τα αυτοκίνητα της Tesla έχουν γίνει στόχοι βανδαλισμών σε αρκετές χώρες.