Φορτηγό πλοίο που μετέφερε περίπου 3.000 αυτοκίνητα, ανάμεσά τους και 800 ηλεκτρικά, τυλίχθηκε στις φλόγες αργά το βράδυ της Τρίτης, ανοιχτά της Αλάσκας.
Και οι 22 ναυτικοί που επέβαιναν στο πλοίο απομακρύνθηκαν με ασφάλεια, αφού
δεν κατάφεραν να σβήσουν τη φωτιά, σύμφωνα με την εταιρεία διαχείρισης Zodiac
Maritime.
Οι ναυτικοί επιβιβάστηκαν σε σωσίβια λέμβο και στη συνέχεια διασώθηκαν από το
εμπορικό πλοίο Cosco Hellas, που έσπευσε για βοήθεια. Σημειώνεται ότι το Cosco
Hellas έχει λιμάνι νηολόγησης τον Πειραιά.
Το πλοίο που πήρε φωτιά, φέρει σημαία Λιβερίας και είχε ξεκινήσει από την Κίνα
στις 26 Μαΐου με προορισμό το Μεξικό. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, ο καπνός
φάνηκε να ξεκινά από κατάστρωμα όπου ήταν φορτωμένα ηλεκτρικά οχήματα. Δεν
έγινε γνωστό ποια μάρκα αυτοκινήτων μετέφερε.
The crew of a cargo ship carrying around 3 000 vehicles, including 800 electric vehicles, abandoned it off the coast of Alaska after a fire broke out onboard, its operator Zodiac Maritime said on Wednesday.https://t.co/1uDEOxNZfO pic.twitter.com/8YK5ZFtEL8
— Channel Africa (@channelafrica1) June 4, 2025
Να σημειωθεί ότι οι φωτιές που προκαλούνται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι
ιδιαίτερα επικίνδυνες, καθώς είναι δύσκολο να σβηστούν και μπορεί να
αναζωπυρωθούν για πολλές μέρες.
Η Ακτοφυλακή έστειλε αεροσκάφη και πλοίο για να βοηθήσουν στην κατάσταση, ενώ
ήδη τρία άλλα πλοία βρίσκονται στο σημείο.
Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Το 2022, ένα πλοίο με 4.000
πολυτελή αυτοκίνητα, μεταξύ αυτών Porsche και Bentley, βυθίστηκε στα ανοιχτά
των Αζορών δύο εβδομάδες μετά από πυρκαγιά.
A #ship carrying about 3,000 cars, including 800 #EVs, to Mexico was abandoned in the mid-Pacific Ocean after catching #fire on Tuesday. The vessel, named #MorningMidas, had departed from Yantai Port in China on May 26. All 22 crew were evacuated to a nearby merchant ship. pic.twitter.com/ObYVY7KML7
— Shanghai Daily (@shanghaidaily) June 5, 2025
Οι πυρκαγιές σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και κοντέινερ είναι μεγάλο
πρόβλημα για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Η ασφαλιστική εταιρεία Steamship
Mutual, που καλύπτει το Morning Midas, δεν σχολίασε το περιστατικό.
Σύμφωνα με την Allianz Commercial, τέτοιου είδους συμβάντα έφτασαν σε επίπεδο
ρεκόρ το 2024. Όπως επισημαίνεται στην έκθεση της Allianz για το 2025, «ο
κίνδυνος παραμένει υψηλός, λόγω του μεγάλου μεγέθους αυτών των πλοίων και της
δυσκολίας στη διαχείριση πυρκαγιών και επιχειρήσεων διάσωσης».