Ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης τονίζει πως «κατά το ισχύον Ελληνικό
Σύνταγμα (άρθρο 86), ή Ευρωπαϊκή ή η οποιαδήποτε άλλη Εισαγγελική αρχή δεν
μπορεί να ασκήσει Δίωξη κατά Υπουργών ή πρώην Υπουργών αλλά στέλνει, χωρίς
ποινική αξιολόγηση φακέλους στην Βουλή, όταν κατά την άσκηση των καθηκόντων
της πέφτει πάνω σε πολιτικά πρόσωπα».
Η ένταση ξεκίνησε από την παρουσία του υπουργού Υγείας σε πάνελ στο Action24
μετά από ερώτηση της Ελένης Καλογεροπούλου «πώς θα στεκόταν σε οποιαδήποτε
χώρα της Ευρώπης μία Κυβέρνηση που αρνείται στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία την
άσκηση Δίωξης για ποινικά αδικήματα δύο Υπουργών της;». Ο κ. Γεωργιάδης
απάντησε πως κατά το ισχύον Ελληνικό Σύνταγμα (άρθρο 86), ή Ευρωπαϊκή ή η
οποιαδήποτε άλλη Εισαγγελική αρχή δεν μπορεί να ασκήσει Διώξη κατά Υπουργών ή
πρώην Υπουργών αλλά στέλνει, χωρίς ποινική αξιολόγηση φακέλους στην Βουλή,
όταν κατά την άσκηση των καθηκόντων της πέφτει πάνω σε πολιτικά πρόσωπα. Το
Σύνταγμα άρθρο 86 παράγραφος 1 ρητώς ορίζει ότι καμμία τέτοια πράξη δεν μπορεί
να γίνει χωρίς την άδεια της Βουλής.
Και πώς αποφασίζει η Βουλή για το εάν θα παράσχει ή όχι αυτή την άδεια; Εάν
κατατεθεί μια πρόταση από τον έγκυρο αριθμό των βουλευτών (60) τότε ακολουθεί
συζήτηση και η Βουλή είτε αποδέχεται είτε απορρίπτει αυτή την πρόταση.
Και πώς τεκμαίρεται η απόφαση της Βουλή; με την καταμέτρηση των ψήφων των
Βουλευτών σε ειδική μυστική ψηφοφορία, δηλαδή σε ψηφοφορία που δεν υφίσταται ή
έννοια της κομματικής πειθαρχίας. Αν η πλειοψηφία δηλαδή 151+ βουλευτές, πουν
ναι τότε ξεκινά η διαδικασία, εάν 151+ λένε όχι δεν ξεκινά. Αυτό ονομάζεται
Συνταγματικά ως «η Αρχή της Πλειοψηφίας».
Αυτή του την τοποθέτηση η κ. Λιακουλη του ΠΑΣΟΚ την χαρακτήρισε "χούντα" ενώ η
κ. Διαμαντοπούλου τη χαρακτήρισε "μαγκιά".
«Οταν λέμε ναι είμαστε προδότες, όταν λέμε όχι είμαστε Χούντα….την ίδια
εβδομάδα! Παιδιά κάπου ώπα!»
Σε ανάρτηση του σήμερα ο κ. Γεωργιάδης απαντάει στις βουλευτίνες του ΠΑΣΟΚ:
"Προχθές κατά την συνέντευξη μου στο Action24 και την εκπομπή του κ. Πιέρρου,
η κα Καλογεροπούλου μου απηύθυνε την εξής ερώτηση:
«Πώς θα στεκόταν σε οποιαδήποτε Χώρα της Ευρώπης μία Κυβέρνηση που αρνείται
στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία την άσκηση Δίωξης για ποινικά αδικήματα δύο Υπουργών
της;»
Και της απήντησα ότι κάνει λάθος διότι κατά το ισχύον Ελληνικό Σύνταγμα (άρθρο
86), ή Ευρωπαϊκή ή η οποιαδήποτε άλλη Εισαγγελική αρχή δεν μπορεί να ασκήσει
Διώξη κατά Υπουργών ή πρώην Υπουργών αλλά στέλνει, χωρίς ποινική αξιολόγηση
φακέλους στην Βουλή, όταν κατά την άσκηση των καθηκόντων της πέφτει πάνω σε
πολιτικά πρόσωπα. Το Σύνταγμα άρθρο 86 παράγραφος 1 ρητώς ορίζει ότι καμμία
τέτοια πράξη δεν μπορεί να γίνει χωρίς την άδεια της Βουλής.
Και πώς αποφασίζει η Βουλή για το εάν θα παράσχει ή όχι αυτή την άδεια; Εάν
κατατεθεί μια πρόταση από τον έγκυρο αριθμό των βουλευτών (60) τότε ακολουθεί
συζήτηση και η Βουλή είτε αποδέχεται είτε απορρίπτει αυτή την πρόταση.
Και πώς τεκμαίρεται η απόφαση της Βουλή; με την καταμέτρηση των ψήφων των
Βουλευτών σε ειδική μυστική ψηφοφορία, δηλαδή σε ψηφοφορία που δεν υφίσταται ή
έννοια της κομματικής πειθαρχίας. Αν η πλειοψηφία δηλαδή 151+ βουλευτές, πουν
ναι τότε ξεκινά η διαδικασία, εάν 151+ λένε όχι δεν ξεκινά. Αυτό ονομάζεται
Συνταγματικά ως «η Αρχή της Πλειοψηφίας».
Όλη μου η απάντησή, για την οποία κανιβαλίζομαι από χθες, δεν είναι τίποτε
άλλο παρά η αναφορά μου στον Σύνταγμα. Σημειώστε ότι όλοι οι Βουλευτές έχουμε
ορκιστεί Πίστη σε αυτό το Σύνταγμα.
Από χθες ακούω ότι αυτό που είπα, δηλαδή το Σύνταγμα, ότι είναι «Χούντα»!!!
Δηλ «Χούντα» είναι η αρχή της Πλειοψηφίας. Πολύ θα ήθελα να μου προτείνει
κάποιος, κάποιον άλλο τρόπο για να αποφασίζουμε στις Δημοκρατίες, διότι τόσα
χρόνια πάντα πίστευα ότι χωρίς αυτή την Αρχή, Δημοκρατία δεν δύναται να
υπάρξει. Μπορεί κάποιοι να προτείνουν άλλους τρόπους να αποφασίζουν τα
Κοινοβούλια, αλλά εγώ δεν γνωρίζω κανέναν άλλο τρόπο, σε κανένα Κοινοβούλιο
του κόσμου…
Η σοβαρή και δεν το λέω ειρωνικά, κυρία Διαμαντοπούλου που ακολούθησε μετά από
εμένα, με έψεξε για «μάγκικο ύφος» δηλ η αρχή της Πλειοψηφίας κατά την σοβαρή
κυρία Διαμαντοπούλου είναι μαγκιά;
Εγώ ως βουλευτής και έχοντας αυτήν την Συνταγματική Αρμοδιότητα και ασκώντας
την, υποστηρίζω δημοσίως ότι δεν βλέπω κανέναν λόγο να πω ναι σε αυτή την
πρόταση, διότι δεν κρίνω ούτε καν την ύπαρξη αποχρωσών ενδείξεων ποινικών
ευθυνών των δύο Υπουργών. Δηλ για να μην έχω μάγκικο ύφος και να μην έχουμε
Χούντα, εγώ πρέπει υποχρεωτικά να συμφωνώ με το ΠΑΣΟΚ και τον Σύριζα; Μα
πραγματικά δεν υπάρχουν εδώ ποινικές ευθύνες των Υπουργών και με ήσυχη την
συνειδηση μου θα πω όχι. Δεν δέχομαι για πολιτικούς σκοπούς να τρέχω ανθρώπους
στα Δικαστήρια, δεν το έχω κάνει ποτέ στην ζωή μου και δεν θα το έκανα ούτε
για τον Πολάκη. Εάν πίστευα ότι είχαν, θα το έλεγα, αλλά δεν έχουν! Τί να
κάνουμε τώρα, να κατηγορήσουμε δύο ανθρώπους άδικα; Για να μην μας λέει το
ΠΑΣΟΚ ότι έχουμε χούντα;
Αλλά εδώ το πράγμα έχει ξεφύγει, χθες 14 βουλευτές μας κατηγορήθηκαν για το
αδίκημα της έσχατης προδοσίας, διότι κατά την μήνυση, «δεν τήρησαν τις
διαδικασίες του Συντάγματος δηλ του άρθρου 86» στην τραγωδία των Τεμπών και
έστειλαν κατευθείαν την υπόθεση στην Δικαιοσύνη. Εκεί είπαμε ναι αλλά επειδή
δεν έγινε έρευνα από την Βουλή αλλά ανατέθηκε απευεθείας στην Δικαιοσύνη, πάλι
φταίμε και μάλιστα ως προδότες.
Οταν λέμε ναι είμαστε προδότες, όταν λέμε όχι είμαστε Χούντα….την ίδια
εβδομάδα! Παιδιά κάπου ώπα!
Η τήρηση του Συντάγματος δεν μπορεί να είναι Χούντα. Η αρχή της Πλειοψηφίας
δεν μπορεί να είναι μαγκιά. Και η προσπάθεια να πας κάποιον αδίκως στο
δικαστήριο για την επίτευξη πολιτική στόχων, αγαπητή κυρία Διαμαντοπουλου,
παραμένει μία βαθιά ανήθικη πράξη, όπως και να την παρουσιάσετε."
Και πρόσθεσε ο Άδωνις Γεωργιάδης:
"Τέλος να υπενθυμίσω ότι το ΠΑΣΟΚ στην Συνταγματική Αναθεώρηση του Άρθρου 86
επί Κώστα Σημίτη, όχι μόνον υποστήριξε την ύπαρξη του άρθρου αυτού και της
διαδικασίας αυτής, που τώρα το ΠΑΣΟΚ το βρίσκει ως «χούντα» ή ως «μαγκιά»,
αλλά τότε προσέθεσε και την σύντομη αποσβεστική προθεσμία που οδηγούσε στην
παραγραφή για την οποία φωνάζει τώρα, προφανώς υποκριτικά, ο κ. Ανδρουλάκης.
Η σχετική παραγραφή είναι Σύνταγμα του ΠΑΣΟΚ.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως Πρωθυπουργός αφαίρεσε από το άρθρο 86 την τότε
παράγραφο 2 και έτσι δεν υφίσταται πλέον η σύντομη αποσβεστική προθεσμία. Η
παραγραφή είναι έργο ΠΑΣΟΚ κύριε Ανδρουλάκη, η μή παραγραφή έργο Νέας
Δημοκρατίας και Κυριάκου Μητσοτάκη. Ασφαλώς και άλλα κόμματα (Σύριζα, ΠΑΣΟΚ
κλπ το ψήφισαν επίσης αλλά είπαμε η Πλειοψηφία αποφασίζει και αν ο
Μητσοτάκης έλεγε όχι δεν θα είχε αλλάξει το σχετικό άρθρο. Γιατί στο τέλος
θα μας τρελάνουν….
Δεύτερον ο Πρωθυπουργός αυτός, ο Κυριάκος Μητσοτακης δηλ έχει προτείνει στην
επικείμενη Αναθεώρηση να καταργηθεί εντελώς αυτό το άρθρο 86 και να
απεμπλακεί εντελώς η Βουλή από αυτή την διαδικασία. Θα δούμε τί θα γίνει
τότε και το τι τότε θα πουν τα κόμματα, αλλά σήμερα το Σύνταγμα ισχύει ως
έχει και αυτή την διαδικασία υποχρεούμαστε να ακολουθούμε.
Δεν υπερασπίστηκα λοιπόν καμμία Χούντα αλλά το Σύνταγμα στο οποίο όλοι μας
έχουμε ορκιστεί υπακοή και δεν είχα καμμία μαγκιά απλά ανέφερα την αυτονόητη
και παγκόσμια Αρχή της Πλειοψηφίας!
Υγ. Αναφέρομαι στην κυρία Διαμαντοπούλου μόνον από ειλικρινή σεβασμό,
κάποιοι άνθρωποι είναι καταδικασμένοι να είναι σοβαροί και δεν της ταιριάζει
κατά την γνώμη μου ο τοξικός λαϊκισμός των ημερών. Εχει διατελέσει Υπουργός
και επιτυχημένη και σίγουρα μέσα της ξέρει ότι αυτές οι κατηγορίες, ειδικά
για πράξη κανονιστικού χαρακτήρα, δεν στέκονται σε κανένα δικαστήριο. Ειναι
ντροπή και που το συζητάμε.
Σας παραθέτω το άρθρο 86 ως ισχύει μετά την τελευταία αναθεώρηση αλλά σας
θυμίζω και την αναθεώρηση που έγινε επί ΠΑΣΟΚ, με Πρωθυπουργό τον Κώστα
Σημίτη και εισηγητή τον Ευάγγελο Βενιζέλο όταν και θεσπίστηκε η σύντομη
περιοδος της παραγραφής που τώρα εμείς αφαιρέσαμε.
Και η πολιτική υποκρισία έχει τα όρια της
🔹 Άρθρο 86 – Ποινική ευθύνη των Υπουργών
1.
Μόνον η Βουλή έχει αρμοδιότητα να ασκεί δίωξη κατά των μελών της Κυβέρνησης
ή Υφυπουργών για αξιόποινες πράξεις που τέλεσαν κατά την άσκηση των
καθηκόντων τους.
Απαγορεύεται κάθε άλλη ανάμειξη σε ανάκριση ή προανάκριση για τις πράξεις
αυτές χωρίς προηγούμενη απόφαση της Βουλής.
2:
Η Βουλή αποφασίζει αμελητί για την πρόταση άσκησης δίωξης.
Η πρόταση πρέπει να υπογράφεται από το ένα πέμπτο (1/5) του συνόλου των
βουλευτών, και να εγκρίνεται από την Ολομέλεια με την απόλυτη πλειοψηφία του
συνόλου των μελών της.
3.
Η Βουλή συγκροτεί Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη διενέργεια
προκαταρκτικής εξέτασης, σύμφωνα με τον Κανονισμό της.
Αν από την εξέταση αυτή προκύψουν ενδείξεις ενοχής, η Βουλή μπορεί να
παραπέμψει τον ελεγχόμενο στο αρμόδιο Ειδικό Δικαστήριο.
4.
Το Ειδικό Δικαστήριο συγκροτείται κατά το άρθρο 100 του Συντάγματος (μικτό
σώμα από ανώτατους δικαστές του Αρείου Πάγου και του Συμβουλίου της
Επικρατείας, που επιλέγονται με κλήρωση).
5.
Η Βουλή μπορεί να ασκήσει την αρμοδιότητά της μόνο για αδικήματα που
σχετίζονται με την άσκηση των υπουργικών καθηκόντων.
Για πράξεις εκτός καθηκόντων, ισχύει η κοινή δικαιοσύνη.
………
Άρθρο 86
✅ Κύρια προσθήκη στην Αναθεώρηση του 2000 επί Κώστα Σημίτη:
Ρητή πρόβλεψη για παραγραφή μετά από δύο συνόδους
• Προστέθηκε η παράγραφος 3 (παλαιά αρίθμηση), με τη διατύπωση:
«Η Βουλή μπορεί να ασκήσει την κατά την παράγραφο 1 αρμοδιότητά της μέχρι το
τέλος της δεύτερης τακτικής συνόδου της βουλευτικής περιόδου που άρχισε μετά
την τέλεση της πράξης.
Μετά την προθεσμία αυτή, κάθε δίωξη παραγράφεται."
Τέλος να υπενθυμίσω ότι το ΠΑΣΟΚ στην Συνταγματική Αναθεώρηση του Άρθρου 86 επί Κώστα Σημίτη, όχι μόνον υποστήριξε την ύπαρξη του άρθρου αυτού και της διαδικασίας αυτής, που τώρα το ΠΑΣΟΚ το βρίσκει ως «χούντα» ή ως «μαγκιά», αλλά τότε προσέθεσε και την σύντομη αποσβεστική…
— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) July 17, 2025