Ο υφυπουργός Παιδείας, Νίκος Παπαϊωάννου, αναφέρθηκε στην ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων και στους διορισμούς εκπαιδευτικών
Για τις εξελίξεις σε δύο κρίσιμους τομείς της Παιδείας, δηλαδή την ίδρυση μη
κρατικών πανεπιστημίων και την κάλυψη κενών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση, αναφέρθηκε ο Νίκος Παπαϊωάννου λίγες ημέρες πριν από την έναρξη
της νέας σχολικής χρονιάς.
Ο υφυπουργός Παιδείας μιλώντας το πρωί της Δευτέρας (1/9) στο ΕΡΤNews, ανέφερε
αρχικά ότι για πρώτη φορά στη χώρα τέσσερα μη κρατικά ξένα πανεπιστήμια πήραν
το «πράσινο φως» και θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τον Οκτώβριο. Όπως είπε
ο Νίκος Παπαϊωάννου, πρόκειται για «ιστορική μεταρρύθμιση», που άργησε να
γίνει λόγω ιδεοληψιών του παρελθόντος.
Οι φάκελοι των πανεπιστημίων πέρασαν από αυστηρή αξιολόγηση, ώστε να
εξασφαλιστούν όλες οι νομικές και ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. Από τις 12
αιτήσεις που κατατέθηκαν, μόνο οι τέσσερις πληρούσαν τα κριτήρια. Τα υπόλοιπα
οκτώ ιδρύματα μπορούν να επανέλθουν αφού συμπληρώσουν τους φακέλους τους.
Θα εγγράφονται μόνο οι υποψήφιοι που έχουν δώσει πανελλαδικές εξετάσεις και
έχουν πιάσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής (ΕΒΕ). Το κόστος φοίτησης κυμαίνεται
από 5.000 έως 27.000 ευρώ ετησίως, ανάλογα με τη σχολή. Όπως χαρακτηριστικά
ανέφερε ο υφυπουργός Παιδείας: «Το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο είναι ισχυρό
και δεν έχει να φοβηθεί τίποτα», επισημαίνοντας ότι στόχος είναι η ακαδημαϊκή
άμιλλα και όχι η δημιουργία πανεπιστημίων «δύο ταχυτήτων».
10.000 νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών
Επιπροσθέτως, ο Νίκος Παπαϊωάννου ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκαν στις 19
Αυγούστου οι 10.000 νέες προσλήψεις σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση.
Αναλυτικά:
- 6.000 γενικής παιδείας
- 3.900 ειδικής αγωγής
- 1.900 μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού (ψυχολόγοι, νοσηλευτές κ.λπ.)
Όσον αφορά τα κενά που ενδέχεται να παραμείνουν, αυτά θα καλυφθούν μέσω
αναπληρωτών μέχρι τις 11 Σεπτεμβρίου, ώστε όλα τα σχολεία να ξεκινήσουν
απρόσκοπτα. Καταλήγοντας ο υφυπουργός Παιδείας δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει
ότι «εκεί όπου υπάρχει παιδί, έστω κι ένα, θα υπάρχει σχολείο», δίνοντας ως
παράδειγμα την Ψέριμο, όπου ανοίγει σχολική μονάδα για μόλις δύο μαθητές.