04 Νοεμβρίου 2025

Οι Ελληνες πλοιοκτήτες σαρώνουν στα ναυπηγεία – Σχεδόν το 18% του παγκόσμιου orderbook φέρει ελληνική υπογραφή (γραφήματα)


Η Ελλάδα επιβεβαιώνει την παγκόσμια ναυτιλιακή της κυριαρχία, με πάνω από 650 πλοία υπό ναυπήγηση σε όλους τους βασικούς τύπους στόλων, σύμφωνα με την έκθεση της Xclusiv Shipbrokers (Οκτώβριος 2025)

Η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο των παγκόσμιων ναυπηγικών εξελίξεων. Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της Xclusiv Shipbrokers, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν σχεδόν το 18% των παγκόσμιων παραγγελιών νέων πλοίων, αριθμώντας περισσότερες από 650 ναυπηγήσεις σε εξέλιξη.

Από bulk carriers και tankers μέχρι containerships και LNG/LPG carriers, οι Έλληνες πρωτοπορούν στην ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό των στόλων τους, επενδύοντας σε πράσινες τεχνολογίες, ενεργειακή αποδοτικότητα και ναυπηγεία αιχμής.

Η στρατηγική αυτή δεν είναι απλώς επενδυτική — είναι εθνική ναυτιλιακή πολιτική στην πράξη, που διασφαλίζει ότι η Ελλάδα θα παραμείνει στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας και στην εποχή της ενεργειακής μετάβασης.



Bulk Carriers

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαθέτουν 156 bulk carriers υπό ναυπήγηση, ποσοστό 11,5% του παγκόσμιου orderbook. Οι περισσότερες παραγγελίες εστιάζουν στα Kamsarmax και Panamax (62%), με στόχο τη βελτιστοποίηση κατανάλωσης και αποδοτικότητας. Ο παγκόσμιος στόλος ξηρού φορτίου έχει μέση ηλικία 12,5 ετών, γεγονός που ενθαρρύνει τη συνέχιση των επενδύσεων σε νέα πλοία.



Tankers

Με 285 νέα δεξαμενόπλοια υπό κατασκευή, οι Έλληνες ηγούνται με 23,7% του παγκόσμιου συνόλου. Οι παραγγελίες επικεντρώνονται σε Suezmax (30%) και Aframax/LR2 (22%), δείχνοντας την εμπιστοσύνη των Ελλήνων σε πλοία ευέλικτα, ενεργειακά αποδοτικά και κατάλληλα για χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ελληνική παρουσία στον ναυπηγικό χάρτη των τελευταίων ετών.



Containerships

Οι Έλληνες κατέχουν 111 νέες παραγγελίες containerships, περίπου 10% του παγκόσμιου orderbook. Ξεχωρίζει η δυναμική παρουσία στα Neo-Panamax (43% των ελληνικών παραγγελιών), που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις των διεθνών λιμένων και γραμμών υψηλής χωρητικότητας. Το orderbook του κλάδου διεθνώς αγγίζει το 32% του στόλου, αποτυπώνοντας την αναγέννηση της αγοράς των εμπορευματοκιβωτίων.



LNG & LPG

Στον τομέα του φυσικού αερίου, οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν 55 LNG carriers, αντιπροσωπεύοντας το 17% του παγκόσμιου orderbook, με έμφαση στα μεγάλα πλοία των 141.000–200.000 CBM.

Στα LPG carriers, η ελληνική παρουσία φτάνει τα 44 πλοία (14% του παγκόσμιου συνόλου), με ισχυρότερη θέση στα VLGCs (48%) και τα MGCs (20%). Οι κινήσεις αυτές αποδεικνύουν την προσαρμογή των Ελλήνων στην ενεργειακή μετάβαση και στις νέες μορφές μεταφοράς καυσίμων χαμηλών εκπομπών.

Αθροιστικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν υπό ναυπήγηση 651 πλοία, κατανέμοντας την επενδυτική τους παρουσία ως εξής:


ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
newmoney.gr