Αλλαγές έρχονται στα εισιτήρια του Μετρό. Οι αρμόδιοι φορείς προχωρούν σε μια κίνηση για την καταπολέμηση της μη επικύρωσης εισιτηρίων. Συγκεκριμένα, εισάγουν ένα νέο σύστημα που «σφραγίζει» οριστικά το φαινόμενο της διπλής χρήσης.
Το μετρό αποτελεί για χιλιάδες πολίτες καθημερινό μέσο μετακίνησης, ένα δίκτυο που λειτουργεί αδιάκοπα χάρη σε ένα σύνολο συρμών, τεχνολογικών συστημάτων και προσωπικού που απαιτεί σταθερή χρηματοδότηση για τη λειτουργία και τη συντήρησή του.
Η τιμή του εισιτηρίου έχει οριστεί βάσει αυτών των αναγκών, όμως εδώ και χρόνια ένα διαδεδομένο φαινόμενο «ροκανίζει» τα έσοδα του συστήματος, το μοίρασμα του εισιτηρίου.
Η ισχύς των 90 λεπτών από την πρώτη επικύρωση (ή 70 λεπτών, στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης) επέτρεπε σε ορισμένους επιβάτες να αφήνουν το εισιτήριο σε εμφανείς σημεία για να το χρησιμοποιήσει κάποιος άλλος, πρακτική που μπορεί να φαίνεται αθώα αλλά σε μεγάλη κλίμακα δημιουργεί σημαντική απώλεια εσόδων, επιβαρύνοντας τελικά τους χρήστες που πληρώνουν κανονικά.
Στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου από τη Δευτέρα τέθηκε σε εφαρμογή νέο σύστημα ελέγχου στα εισιτήρια μίας διαδρομής. Πλέον, κατά την επικύρωση στην έξοδο, τα μηχανήματα ακυρώνουν οριστικά το εισιτήριο.
Το συγκεκριμένο μέτρο δεν έρχεται τυχαία. Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης το φαινόμενο της «δεύτερης χρήσης» είχε πάρει διαστάσεις, αφού πολλοί άφηναν το εισιτήριο ώστε να εκμεταλλευτεί κάποιος άλλος το χρονικό περιθώριο ισχύος των 70 λεπτών.
Με τη νέα διαδικασία, το εισιτήριο μίας διαδρομής, το οποίο παραμένει στα 0,60 ευρώ, χάνει αυτόματα την ισχύ του μόλις επικυρωθεί στην έξοδο, αποκλείοντας οποιαδήποτε περαιτέρω χρήση.
Η εφαρμογή του μέτρου αναμένεται να ενισχύσει τον έλεγχο, να περιορίσει τις απώλειες εσόδων και να συμβάλει σε ένα πιο δίκαιο σύστημα για όλους όσοι χρησιμοποιούν καθημερινά το μετρό. Αντίστοιχες αλλαγές δεν αποκλείεται να δούμε και σε άλλα μέσα σταθερής τροχιάς στο μέλλον.