Στην κατάθεσή της, η Δήμητρα Χαλικιά ενέπλεξε τον πρώην πρόεδρο του Οργανισμού Γρηγόρη Βάρρα και την υπάλληλο Παρασκευή Τυχεροπούλου που έχει πρωτοστατήσει στις αποκαλύψεις για τις παράνομες επιδοτήσεις
Σε σοβαρές καταγγελίες για πολλαπλές απευθείας συμβάσεις που αφορούσαν το ίδιο
έργο και για παράτυπη παρέμβαση στο σύστημα πληρωμών του ΟΠΕΚΕΠΕ προκειμένου
να πληρωθούν «μπλοκαρισμένα» ΑΦΜ προχώρησε η πρώην αντιπρόεδρος του οργανισμού
Δήμητρα Χαλικιά κατά την κατάθεση της στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής που
ελέγχει τον μηχανισμό καταβολής αγροτικών ενισχύσεων.
Η μάρτυρας αν και αναφέρθηκε στην περίοδο 2020 - 2024, κατά την οποία η ίδια
δεν βρισκόταν στον οργανισμό (σ.σ. ήταν αντιπρόεδρος το 2013-14) σημείωσε ότι
οι καταγγελίες της βασίζονται σε επίσημα έγγραφα και έχουν ήδη κατατεθεί στην
Οικονομική Εισαγγελία.
Μεταξύ άλλων η κυρία Χαλικιά αναφέρθηκε στην θητεία του κ. Ευάγγελου
Σημανδράκου υποστηρίζοντας ότι δόθηκαν δεκάδες απευθείας αναθέσεις στην
εταιρεία Cogniterra και σε συνδεδεμένες με αυτήν εταιρείες ύψους εκατοντάδων
χιλιάδων ευρώ. Πρόσθεσε δε ότι η οργανισμός πλήρωσε για το ίδιο έργο - τον
πηγαίο κώδικα - τρεις φορές. Χαρακτηριστικό πως κατά την κα Χαλικιά ο πηγαίος
κώδικας πληρώθηκε τρεις φορές για το ίδιο πράγμα.
Οι αιχμές της μάρτυρα επεκτάθηκαν και στην δράση της κυρίας Παρασκευής
Τυχεροπούλου καθώς υποστήριξε ότι συμμετείχε σε όλες τις ομάδες παραλαβής των
έργων που προέβλεπαν οι σχεδόν 40 απευθείας αναθέσεις της διοίκησης
Σημανδράκου χωρίς όμως να πραγματοποιείται κανένας έλεγχος.
Χαρακτηριστική είναι και η απάντηση της κυρίας Χαλικιά στο ερώτημα του
εισηγητή της ΝΔ Μακάριου Λαζαρίδη για το περιεχόμενο πρόσφατης κατάθεσης της
κυρίας Τυχεροπούλου:
Λαζαρίδης: Η κυρία Τυχεροπούλου πρόσφατα σε δίκη κατέθεσε ότι μέσα στον
ΟΠΕΚΕΠΕ λειτουργούσε κύκλωμα υπαλλήλων που ήταν σε επικοινωνία με παραγωγούς…
Χαλικιά: Φαίνεται ότι η κυρία Τυχεροπούλου αποκτά αυτογνωσία. Ελπίζω με την
βοήθεια του εισαγγελέα να κάνει και αυτοκριτική.
Παράλληλα, η μάρτυρας κατήγγειλε ότι επί διοίκησες Σημανδράκου και την περίοδο
που επικεφαλής της διεύθυνσης ελέγχου ήταν η κυρία Τυχεροπούλου, υπάλληλοι
έμπαιναν στο σύστημα και άλλαζαν τις δηλώσεις ΟΣΔΕ.
«Είχε βγει εγκύκλιος που έλεγε ότι όσοι βάζουν αιτήσεις ΟΣΔΕ που δεν
συνοδεύονται με συμβόλαια θα μηδενίζονται χωρίς έφεση. Μπαίνουν στο σύστημα 98
ΑΦΜ από ΚΥΔ της Κοζάνης χωρίς συμβάσεις . Κάνουν ενστάσεις και απαντά τότε ο
πρόεδρος Δ. Μέλας ότι αυτά κόβονται. Έφυγε μετά ο Μέλας, ήρθε ο Σημανδράκος
και πληρώθηκαν όσοι είχαν κοπεί νομίμως. Πληρώθηκαν από κάποιους που μπήκαν
στο σύστημα . Ο ένας είναι γνωστός και φαίνεται το όνομά του. Ο άλλος είναι με
κωδικό “1700”. Αν ρωτήσετε στον ΟΠΕΚΕΠΕ θα σας πουν ποιος είναι. Αυτά βέβαια
τα ελέγχει ο διευθυντής. Εκτός αν έχεις τον διευθυντή που σε βοηθά ή σου δίνει
εντολή να το κάνεις ή το κάνει ο ίδιος» είπε.
Να σημειωθεί ότι η ΝΔ δήλωσε πως θα καλέσει την Διοίκηση του οργανισμού να
στείλει όλα τα απαραίτητα έγγραφα που αποκαλύπτουν την πραγματική ταυτότητα
του υπαλλήλου πίσω από τον κωδικό «1700».
Σε άλλο σημείο αναφερόμενη στον πρώην Πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ Γρηγόρη Βάρρα
κατήγγειλε ότι χωρίς να έχει δικαίωμα πήρε τις βάσεις δεδομένων και στοιχεία
για ΑΦΜ στο σπίτι του.
Η διαφωνία με τη Μιλένα Αποστολάκη
Με τις τοποθετήσεις και τις απαντήσεις της κυρίας Χαλικιά διαφώνησε η
εισηγήτρια του ΠΑΣΟΚ Μιλένα Αποστολάκη υποστηρίζοντας ότι η μάρτυρας είναι
αναρμόδια για την περίοδο που αφορούν οι καταγγελίες της. Στην συνέχεια ωστόσο
η κα Αποστολάκη κάλεσε την μάρτυρα να απαντήσει για πρόσωπα και περιστατικά
της συγκεκριμένης περιόδου ενώ υπαινίχθηκε πως η κυρία Χαλικιά συνδέεται με
συγκεκριμένες εταιρείες και πρόσωπα που βρίσκονται υπό έλεγχο.
Η εξέταση μάλιστα είχε αρκετές εντάσεις και ειρωνικά σχόλια όταν η κυρία
Χαλκιά υποστήριξε ότι η εισηγήτρια του ΠΑΣΟΚ κάνει συνεχώς χρήση του
περιεχομένου των αγωγών που έχουν καταθέσει εναντίον της εταιρείες και
αγροτικοί συνεταιρισμοί:
Αποστολάκη: Γιατί χωρίς να σας το ζητήσει κανείς σπεύσατε να πείτε ότι δεν
σχετίζεστε με τον Γαργαλάκο και την neuropublic (ανταγωνιστές της Cognitera)
Χαλικιά: Γιατί το περιεχόμενο των εξώδικων της Cognitera εσείς κυρίως
επικαλείστε στην εξεταστική
Αποστολάκη: Τι είπατε κυρία μου;
Χαλικιά: Αυτό που σας είπα
Αποτολάκη: Τι είπατε κυρία μου. Σας παρακαλώ. Σας είπε κανείς εδώ μέσα ότι
είστε με τον κ. Γαργαλάκο;
Χαλικιά: Ναι εσείς.
Αποστολάκη: Τι είπατε κυρία μου; Εκτεθήκατε. Σας παρακαλώ κ. Πρόεδρε να την
επαναφέρετε στην τάξη
Χαλικιά: Την ώρα που απαντούσα με χλευάζατε. Οπότε μιλούσα για την Cognitera
γελούσατε και γυρνούσατε πίσω … να λέμε την αλήθεια.
Αποστολάκη: Είστε εδώ αναρμοδίως. Από που μάθατε εσείς ενώ είστε υπάλληλος της
ΜΟΔ όσα μας καταθέσατε σήμερα ;
Χαλικιά: Σας είπα ότι καταθέτω έγγραφα που βρήκα από ανοικτά δεδομένα.
Αποστολάκη: Είπατε ότι μάθατε . Από πού μάθατε;
Χαλικιά: Έμαθα από τα έγγραφα που βρήκα από ανοικτά δεδομένα
Αποστολάκη: Έχετε πληροφοριοδότες στον ΟΠΕΚΕΠΕ;
Χαλικιά: Όχι
Αποστολάκη: Φύγατε από το 2014 από τον ΟΠΕΚΕΠΕ και από τότε είστε βουτηγμένη
στη Διαύγεια και ψάχνετε.
Χαλικιά: Οχι. Από το 2021 που έκανα αίτηση στον διαγωνισμό για την θέση
διοίκησης του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Αποστολάκη: Και στεναχωρηθήκατε που δεν βγήκατε;
Χαλικιά: Δεν περίμενα ότι θα επιλεγόμουν όπως δεν περίμενα ότι θα έβγαινα 3η.
Περίμενα ότι θα με είχαν κόψει νωρίτερα
Αποστολάκη: Μιλάτε για την περίοδο 2020 και σπεύσατε να διευκρινίσετε ότι δεν
συνδέετε όσα καταλογίζετε με την κυβέρνηση αλλά με τον Βάρρα. Γιατί;
Χαλικιά: Γιατί είναι ο πιο επικίνδυνος πρόεδρος
Αποστολάκη: Γιατί σπεύσατε να απαλλάξετε την κυβέρνηση; Η κυβέρνηση επέλεξε
τον Βάρρα;
Χαλικιά: Δεν καταλάβατε! Όσα είπα και όσα κατέθεσα συνδέονται με ποινικές
ευθύνες της διοίκησης. Οι πολιτικές ευθύνες ανήκουν σε όλους
Αποστολάκη: Είπατε ότι δεν είστε νομικός, πως κρίνετε τις ποινικές ευθύνες ;
Χαλικιά: Δεν είμαι νομικός αλλά ξέρω πολύ καλά τις δημόσιες συμβάσεις είτε ως
υπάλληλος ευρωπαϊκής αρχής είτε στην ΜΟΔ. Αν έβλεπα σε όλες τις συμβάσεις που
έγιναν έστω και μια υπογραφή υπουργού θα έλεγα ότι έχει ποινική ευθύνη.
Αποστολακη: Ευτυχώς που η απόδοση ποινικών ευθυνών γίνεται από τη Δικαιοσύνη
και όχι από υπάλληλο ΜΟΔ. Καλύτερα να μην ακούσουμε την γνώμη σας γιατί δεν
έχει καμία σημασία
Χαλικιά: Δεν θα μου πείτε τι θα πω όπως δεν σας επιβάλλω και εγώ τι θα πείτε .
Θα σας παρακαλέσω να με αφήνετε να απαντώ όπως νομίζω. Και στην εισήγηση μου
όπως σας διάβασα ρίχνω τις πολιτικές ευθύνες σε όλες τις κυβερνήσεις από το
2000 και έπειτα και στην δική μου του ΣΥΡΙΖΑ. Εγώ μέχρι εκεί μπορώ να φτάσω.
Το τι θα γίνει και αν υπάρχουν πολιτικοί εμπλεκόμενοι θα το βρείτε εσείς,
είναι σίγουρο! Εγώ σας έφερα συμβάσεις που αφορούν διοικητικά πρόσωπα ανώτερα
και ανώτατα και αυτά είναι ποινικά
Αποστολάκη: Γιατί καταθέσατε την καταγγελία σας στην Οικονομική εισαγγελία και
όχι στην ευρωπαϊκή; Μήπως γιατί θεωρείτε αστεία την δικογραφία;
Χαλικιά: Κάνετε λάθος. Η καταγγελία εστάλη και στην ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Με
κάλεσαν και μου είπαν ότι η ευρωπαϊκή εισαγγελία ενεργοποιείται μόνο όταν
υπάρχει και ένα ευρώ ευρωπαϊκών κονδυλίων. Οι συμβάσεις τις οποίες καταγγέλλω
πληρώθηκαν με εθνικούς πόρους
Αποστολάκη: Είναι γελοία η δικογραφία της ευρωπαϊκής εισαγγελίας;
Χαλικιά: Είναι αστήρικτη. Αυτό που διάβασα ότι ο Βορίδης κατηγορείται για το
Συμφωνώ είναι αστήρικτο.
Αποστολική: Είναι και γελοίο;
Χαλικιά: Ναι είναι και γελοίο
Αποστολακη: Λέτε ότι ο Βορίδης είναι αθώος και επικαλείστε τον λόγο της τιμής
σας
Χαλικιά: Επικαλείστε μια ανάρτηση στο Facebook για όνομα του θεού. Θεωρώ ότι
ένας άνθρωπος όπως ο κ. Βάρρας δεν θα έπρεπε να είναι στο γραφείο του
πρωθυπουργοπύ. Εφόσον όλοι συνομολογείτε ότι δεν πρέπει να είναι ζητήστε
προανακριτική για τον πρωθυπουργό
Αποστολακη: Το τι θα κάνουμε είναι δικό μας θέμα
Χαλικιά: Και το τι λέω είναι δικό μου θέμα
Αποστολάκη: διαβάζω την ανάρτηση σας
Χαλικιά: Δεν καταλάβατε ότι ειρωνεύομαι τις προτάσεις προανακριτικής χωρίς
δικογραφίες . Θα σας κάνω φίλη μου στο Facebook να διαβάζετε καλύτερα τις
αναρτήσεις μου
Αποστολάκη: Φοβάμαι δεν θα έχω χρόνο
Χαλικιά: Οπως δεν έχω και εγώ να βλέπω τα τικ τοκ σας
Αποστολάκη: Είστε στρατευμένη
Χαλικιά: Εσείς θα έπρεπε να είστε στρατευμένη στην αλήθεια
Αποστολακη: Ο κ. Γεωργαντάς έκανε καλό που έκλεισε την πόρτα στον Ξυλούρη και
πως αξιολογείτε την θητεία του κ Γεωργαντά;
Χαλικιά: Στην συνάντηση που έκανα με τον κ. Γεωργαντά κάναμε αναλυτική
συζήτηση για το gov και πως θα λειτουργήσει ο οργανισμός. Όταν ο Γεωργαντάς
αλλαχθηκε του έστειλα μήνυμα και του είπα ότι λυπάμαι που φεύγετε. Εκτιμώ
θετικά ότι έκανε ο κ. Γεωργαντάς την περίοδο που ήταν υπουργός.
Ο υπάλληλος “1.700” και οι παράτυπες πληρωμές που ξεπέρασαν τα 870 χιλ
ευρώ
Η εξέταση επανήλθε στο ζήτημα υπαλλήλων του ΟΠΕΚΕΠΕ οι οποίοι επί διοίκησης
Σημανδράκου έμπαιναν παράτυπα στο σύστημα και πλήρωναν “μπλοκαρισμένα” ΑΦΜ.
Σύμφωνα πάντα με την κυρία Χαλικιά με τον τρόπο αυτό πληρώθηκαν από τους
Σημανδράκο - Τυχεροπούλου 13 ιεραρχικές προσφυγές με πάνω από 870 χιλ. ευρώ αν
και είχαν αρχικά απορριφθεί τελεσίδικα.
Κτιστάκης: θέλατε κάτι να μας πείτε για τις ιεραρχικές προσφυγές;
Χαλικιά: Οι ιεραρχικές προσφυγές δεν αποφασίζονται έτσι. Περνάνε πρώτα από την
περιφερειακή διεύθυνση γίνονται ενστάσεις, υπάρχουν απαντήσεις και στο τέλος
πάνε στα κεντρικά για να ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία. Αυτές οι 13 ιεραρχικές
είχαν απορριφθεί. Όλες. Είχαν απορριφθεί από τα περιφερειακά και είχε
απαντήσει αρνητικά ο τότε πρόεδρος Δ. Μελάς. Άρα η μια από τις 13 υποθέσεις
που αφορούσε την κυρία 72 ετών δεν έπρεπε να πληρωθεί ή έπρεπε να επιστρέψει
ως αχρεώστητα 432 χιλ ευρώ.
Κτιστάκης: και τελικά τι έγινε
Χαλικιά: ενώ είχε τελειώσει η διαδικασία έρχεται τελικά απόφαση έγκρισης.
Απόφαση χωρίς σκεπτικό. Όχι μόνο για την 72χρονη αλλά και για τις 13
προσφυγές.
Κτιστάκης: Πώς πληρώθηκαν;
Χαλικιά: Θα το δείτε και εσείς από τα έγγραφα, μπήκε στο σύστημα ο υπάλληλος
με τον κωδικό 1700 και πληρώνει. Πληρώνει τα 432 χιλ. στην 72χρονη που είχε
απορριφθεί.
Κτιστάκης: Αφού ήταν αρνητικά όλα ποιος αποφάσισε την πληρωμή;
Χαλικιά: Ο Σημανδράκος και η Τυχεροπούλου. Φαίνονται στα χαρτιά. Πληρώθηκαν οι
13 ιεραρχικές προσφυγές με πάνω από 870 χιλ ευρώ.