23 Ιουνίου 2026

Δήμος Ρόδου: Τιμητική διάκριση σε Γεωργιάδη, Ροϊλό και Δημητριάδη Ευγενίδη για την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας στη Νότια Ρόδο


Στο Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου σχετική εισήγηση – Η Δημοτική Κοινότητα Γενναδίου εισηγείται την απονομή τιμητικής διάκρισης στον διοικητή της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου κ. Χρήστο Ροϊλό, στον πρόεδρο του Ιδρύματος Ευγενίδου κ. Λεωνίδα Δημητριάδη Ευγενίδη και στον υπουργό Υγείας κ. Άδωνι Σπυρίδωνα Γεωργιάδη, ως αναγνώριση της συμβολής τους στη δημιουργία νέου κέντρου υγείας.

Μια υπόθεση που τραβούσε για χρόνια χωρίς λύση και κατέληξε στη δημιουργία ενός σύγχρονου κέντρου υγείας φαίνεται πως κλείνει με μια συμβολική κίνηση αναγνώρισης. Το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Γενναδίου, στη συνεδρίαση της 8 Ιουνίου 2026, αποφάσισε κατά πλειοψηφία να εισηγηθεί προς τα αρμόδια όργανα του Δήμου Ρόδου την απονομή τιμητικής διάκρισης σε τρεις προσωπικότητες που, όπως αναφέρεται στην απόφαση, στάθηκαν καθοριστικοί παράγοντες για την αναβάθμιση της υγειονομικής περίθαλψης στην περιοχή.

Μια αναβάθμιση που έμεινε στα χαρτιά επί μία δεκαετία

Το χρονικό ξεκινά πολύ νωρίτερα. Με το υπ’ αριθμόν 773 Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, τεύχος δεύτερο, ημερομηνίας 28 Απριλίου 2009, το Αγροτικό Ιατρείο Γενναδίου αναβαθμιζόταν σε Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Νότιας Ρόδου, με σύσταση θέσεων προσωπικού. Όπως προκύπτει από την απόφαση, η ρύθμιση αυτή δεν υλοποιήθηκε από το 2009 έως το 2019, οπότε και ανέλαβε καθήκοντα το νέο τοπικό συμβούλιο.

Η κινητοποίηση ήρθε αργότερα. Με πρωτοβουλία της Κοινότητας Γενναδίου και πρόσκληση που στάλθηκε στις 18 Ιανουαρίου 2021 προς τους προέδρους των υπόλοιπων κοινοτήτων της Νότιας Ρόδου, ανάμεσά τους Κατταβιάς, Απολακκιάς, Ιστρίου, Προφύλιας, Βατίου, Ασκληπιείου, Λαχανιάς και Μεσαναγρού, τέθηκε το ζήτημα της υγείας των κατοίκων και της ίδρυσης του Πολυδύναμου Περιφερειακού Ιατρείου. Ακολούθησε η ομόφωνη απόφαση 1/2020, που ενέκρινε το αίτημα. Στήριξη ήρθε τόσο από τον Δήμο Ρόδου, με την υπ’ αριθμόν 30/2021 ομόφωνη απόφασή του, όσο και από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με την υπ’ αριθμόν 25/2021 απόφαση.

Το συνέδριο που έφερε γιατρούς, νοσηλεύτριες και ασθενοφόρα

Καθοριστικό σημείο αποτέλεσε η εμπλοκή του διοικητή της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας Πειραιώς και Αιγαίου, του κ. Χρήστου Ροϊλού. Όλες οι αποφάσεις κατατέθηκαν στον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και διευθυντή της ορθοπεδικής κλινικής του Νοσοκομείου Ρόδου, τον κ. Μιχαήλ Σοκορέλο, ο οποίος οργάνωσε συνέδριο για την υγεία στη Νότια Ρόδο, με καλεσμένους βουλευτές Δωδεκανήσου, εκπροσώπους της Περιφέρειας και του Δημάρχου, τον αντιδήμαρχο Νότιας Ρόδου και τους τοπικούς προέδρους.

Την επομένη του συνεδρίου, ο κ. Ροϊλός επισκέφθηκε τα ιατρεία της περιοχής που βρίσκονταν σε λειτουργία, στο Γεννάδι, στην Κατταβιά και στην Απολακκιά. Μέσα στο επόμενο εικοσιτετράωρο, οι 3 αγροτικοί ιατροί έγιναν 5, ενώ προσλήφθηκαν 3 νοσηλεύτριες στο Αγροτικό Ιατρείο Γενναδίου, εκεί όπου προηγουμένως δεν υπηρετούσε καμία.

Οι προσπάθειες δεν σταμάτησαν στις προσλήψεις. Ο κ. Ροϊλός ζήτησε την προμήθεια 2 ασθενοφόρων για τις διακομιδές σε ολόκληρο το νησί. Όταν η αγορά δεν κατέστη δυνατή ούτε μέσω του Δήμου ούτε μέσω της Περιφέρειας, απευθύνθηκε στις 24 Νοεμβρίου 2021 στον πρόεδρο του Ιδρύματος Ευγενίδου, τον κ. Λεωνίδα Δημητριάδη Ευγενίδη. Το Ίδρυμα ανταποκρίθηκε στις 3 Δεκεμβρίου 2021, γνωστοποιώντας την πρόθεσή του να δωρίσει 2 ασθενοφόρα, ένα για το κέντρο υγείας Ίου και ένα για το Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Γενναδίου. Στις 21 Δεκεμβρίου 2021, το Υπουργείο Υγείας αποδέχθηκε τη δωρεά.

Από το ΕΚΑΒ Νότιας Ρόδου στο νέο κέντρο υγείας

Για τη στελέχωση του ασθενοφόρου δημιουργήθηκε τομέας ΕΚΑΒ Νότιας Ρόδου, με έδρα το Γεννάδι. Ο διορισμός του προσωπικού δημοσιεύθηκε στο υπ’ αριθμόν 3655 Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, τεύχος τρίτο, της 1 Οκτωβρίου 2025, με αποτέλεσμα η υπηρεσία να λειτουργεί πλέον σε εικοσιτετράωρη βάση.

Στο τελευταίο στάδιο, η Κοινότητα ζήτησε οι διαθέσιμοι πόροι να μην διατεθούν σε επεμβάσεις στο υφιστάμενο κτίριο των 180 τετραγωνικών μέτρων, αλλά στη μεταστέγαση του ιατρείου σε ισόγειο χώρο 600 τετραγωνικών μέτρων του κτιρίου του πρώην Δήμου Νότιας Ρόδου. Με σύμφωνη γνώμη και του Ιατρικού Συλλόγου Ρόδου, η Κοινότητα γνωμοδότησε θετικά με την υπ’ αριθμόν 3/2023 απόφασή της. Το Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου, με την υπ’ αριθμόν 455 απόφαση της 7 Σεπτεμβρίου 2023, αποφάσισε τη δωρεάν παραχώρηση του ισογείου στη 2η ΥΠΕ. Το συμφωνητικό παραχώρησης υπεγράφη στις 27 Σεπτεμβρίου 2023 από τον τότε δήμαρχο, τον κ. Αντώνη Β. Καμπουράκη, και τον διοικητή κ. Χρήστο Ροϊλό, με τη νέα μελέτη να εντάσσεται στη συνέχεια στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Η εισήγηση και τα επόμενα βήματα

Με βάση τον Κανονισμό Απονομής Τιμητικών Διακρίσεων του Δήμου Ρόδου και τις σχετικές αποφάσεις περί συγκρότησης της αρμόδιας επιτροπής, η Κοινότητα Γενναδίου εισηγείται την απονομή τιμητικής διάκρισης στους κ.κ. Χρήστο Ροϊλό, διοικητή της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου, Λεωνίδα Δημητριάδη Ευγενίδη, πρόεδρο του Ιδρύματος Ευγενίδου, και Άδωνι Σπυρίδωνα Γεωργιάδη, υπουργό Υγείας, ως ένδειξη αναγνώρισης για τη συμβολή τους στην ενίσχυση των υπηρεσιών υγείας της περιοχής.

Η απόφαση έλαβε αύξοντα αριθμό 2/2026 και αποτελεί πρόταση εισήγηση της Κοινότητας προς τα αρμόδια όργανα του Δήμου Ρόδου, τα οποία έχουν την τελική αρμοδιότητα λήψης τέτοιας απόφασης.

 Πηγή:www.dimokratiki.gr