22 Ιουνίου 2026

Αβραμόπουλος μετά το ένταλμα σύλληψης: Δεν θα κάνω χρήση της ασυλίας, ζητώ πλήρη δικαστική έρευνα, το Qatargate δεν με αφορά


«Ξαναζεσταίνουν» οι βελγικές Αρχές τα περί ανάμειξης του πρώην Επιτρόπου Δημήτρη Αβραμόπουλου στο Qatargate, μέσω της συμμετοχής του στην ΜΚΟ του πρώην ευρωβουλευτή Αντόνιο Παντσέρι, ο οποίος θεωρείται ως ο «εγκέφαλος» του σκανδάλου, το οποίο πάντως λιμνάζει ως προς την δικαστική διερεύνησή του. Η βελγική Δικαιοσύνη εξέδωσε ένταλμα σύλληψης του Αβραμόπουλου και η Βουλή θα κληθεί να άρει την ασυλία του. Ο ίδιος πάντως δηλώνει ότι δεν πρόκειται να την επικαλεστεί και μιλά για απολύτως αβάσιμο ζήτημα, ενώ ζητά πλήρη δικαστική έρευνα. 

«Το ζήτημα που επιχειρήθηκε να συνδεθεί με το όνομά μου έχει κλείσει εδώ και τρία χρόνια, με πλήρη θεσμική διαφάνεια και με τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατόπιν απόφασης υπογεγραμμένης από την Πρόεδρό της, Ursula von der Leyen. Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity, μαζί με σημαντικές διεθνείς προσωπικότητες, ήταν απολύτως νόμιμη, ελεγμένη, εγκεκριμένη, δηλωμένη και φορολογημένη. Δεν υπήρξε καμία εμπλοκή μου, άμεση ή έμμεση, σε οτιδήποτε επιλήψιμο» ξεκαθαρίζει.

Δηλώνει, δε, αναφορικά με το ένταλμα σύλληψής του από τη βελγική Δικαιοσύνη, ότι δεν πρόκειται να κάνει χρήση οποιασδήποτε βουλευτικής ασυλίας, αλλά, αντιθέτως, θα απευθυνθεί ο ίδιος στην ελληνική Δικαιοσύνη, ζητώντας να ερευνηθεί πλήρως το θέμα και να αποφανθεί.

Αναλυτικά η δήλωση του Δημήτρη Αβραμόπουλου για το θέμα Fight Impunity

Μου περιήλθε η πληροφορία από δημοσιογράφους ότι φέρεται να έχει σταλεί έγγραφο από τις βελγικές αρχές προς τις ελληνικές, στο οποίο επιχειρείται, χωρίς καμία βάση, η σύνδεση του ονόματός μου με την υπόθεση Fight Impunity.

Η υπόθεση αυτή δεν με αφορούσε ποτέ.

Το ζήτημα που επιχειρήθηκε να συνδεθεί με το όνομά μου έχει κλείσει εδώ και τρία χρόνια, με πλήρη θεσμική διαφάνεια και με τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατόπιν απόφασης υπογεγραμμένης από την Πρόεδρό της, Ursula von der Leyen.

Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity, μαζί με σημαντικές διεθνείς προσωπικότητες, ήταν απολύτως νόμιμη, ελεγμένη, εγκεκριμένη, δηλωμένη και φορολογημένη.

Δεν υπήρξε καμία εμπλοκή μου, άμεση ή έμμεση, σε οτιδήποτε επιλήψιμο.

Κάθε προσπάθεια επαναφοράς του θέματος από τις βελγικές αρχές και εμπλοκής του ονόματός μου σε οποιοδήποτε ζήτημα αφορά το Fight Impunity, είτε μέσω αβάσιμων αναφορών είτε μέσω διαστρέβλωσης πραγματικών περιστατικών, είναι αυθαίρετη, απαράδεκτη, ύποπτη και θα αντιμετωπισθεί με κάθε νόμιμο μέσο.

Παρότι πρόκειται για ένα απολύτως αβάσιμο ζήτημα, δηλώνω ευθέως ότι δεν πρόκειται να κάνω χρήση οποιασδήποτε βουλευτικής ασυλίας. Αντιθέτως, θα αποταθώ ο ίδιος στην ελληνική Δικαιοσύνη, ζητώντας να ερευνηθεί πλήρως το θέμα και να αποφανθεί.

Ένταλμα σύλληψης από τους Βέλγους

Προηγουμένως, την άρση ασυλίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου προκειμένου ο πρώην Επίτροπος να δώσει εξηγήσεις στη βελγική Δικαιοσύνη, ζήτησε με ένταλμα σύλληψης η βελγική Δικαιοσύνη.

Ο πρώην Επίτροπος συμμετείχε σε ΜΚΟ του Αντόνιο Παντσέρι, πρώην ευρωβουλευτή που εμπλέκεται στο σκάνδαλο Qatargate, για το οποίο είχε προφυλακιστεί η Εύα Καϊλή. 

Ο πρώην Επίτροπος αναφέρει πως έχει δηλώσει στο Πόθεν Έσχες του όλες τις αμοιβές που πήρε από τη ΜΚΟ για το έτος 2019, ωστόσο η βελγική Δικαιοσύνη υποστηρίζει ότι πήρε χρήματα από «εγκληματικό δίκτυο».

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ελληνικές δικαστικές αρχές έχουν ήδη ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή. Ωστόσο, το ένταλμα δεν μπορεί να εκτελεστεί άμεσα, καθώς απαιτείται προηγουμένως η άρση της βουλευτικής ασυλίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου από τη Βουλή.

Όπως προβλέπεται από τη διαδικασία, ο σχετικός φάκελος διαβιβάζεται από την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και στη συνέχεια, μέσω του υπουργείου Δικαιοσύνης, καταλήγει στη Βουλή για τις απαιτούμενες ενέργειες.

Δικαστικές πηγές ανέφεραν ακόμη ότι ο κ. Αβραμόπουλος επισκέφθηκε το μεσημέρι την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών. Υπενθυμίζεται ότι, από την έναρξη της έρευνας για το Qatargate, ο ίδιος έχει απορρίψει κάθε υπόνοια παρατυπίας, επιμένοντας ότι όλες οι ενέργειές του ήταν απολύτως νόμιμες.

Στις 19 Δεκεμβρίου του 2022 ο Δημήτρης Αβραμόπουλος δήλωνε σχετικά:

«Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity ήταν εξ αρχής απολύτως χωρίς εκτελεστικές ή διαχειριστικές αρμοδιότητες.

Η επιτροπή που συμμετείχα, μεταξύ των άλλων μαζί με προσωπικότητες όπως η Φ. Μογκερίνι, ο Γάλλος πρώην ΠΘ Bernard Cazeneuve και η Γερουσιαστής Emma Bonino, ήταν τιμητική.

Για τη συμμετοχή μου και την αποζημίωση που θα την συνόδευε ζήτησα την έγκρισή της ευρωπαϊκής επιτροπής η οποία και μου δόθηκε γραπτώς, από την Πρόεδρο Φον ντερ Λάιεν.

Αντίστοιχη θετική γνωμοδότηση για τη συμμετοχή μου στην τιμητική επιτροπή της Οργάνωσης, δόθηκε από την ανεξάρτητη επιτροπή ηθικής (Independent Ethical Committee) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 10 Δεκεμβρίου 2020.

Η αποζημίωση ήταν για ένα χρόνο, από τον Φεβρουάριο του 2021 έως τον Φεβρουάριο του 2022, με το ποσό των 5.000 ευρώ μηνιαίως, το οποίο δηλώθηκε και φορολογήθηκε στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο. (τελικό ποσό: 3.750€)

Μετά από ένα χρόνο, τον Φεβρουάριο του 2022, επειδή η δραστηριότητα του Οργανισμού είχε ατονήσει, ζήτησα και σταμάτησε η αποζημίωση.

Από τον Μάρτιο και μετά, η συμμετοχή μου είχε ουσιαστικά τελειώσει.

Μόλις δε πληροφορήθηκα τα όσα συνέβησαν πρόσφατα στις Βρυξέλλες, υπέβαλα αμέσως και αμετάκλητα την παραίτησή μου και ζήτησα να αφαιρεθεί το όνομα μου από το website, από κοινού με τις άλλες προσωπικότητες που μετείχαν στην επιτροπή».

Μαρινάκης: Προσβλητική για τους καλοπληρωτές η πρόταση της ΕΛΑΣ-Τι ψέλισε η Κουφονικολάκου;


Η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη, μέσω της Θέωνης Κουφονικολάκου, απάντησε στον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Παύλο Μαρινάκη, ο οποίος χαρακτήρισε την πρόταση του νεοσύστατου κόμματος για την προστασία της πρώτης κατοικίας, ως προσβλητική για τους καλοπληρωτές. 

Τι μας είπε σήμερα ο κύριος Μαρινάκης;
Η πρόταση της ΕΛ.ΑΣ. για την προστασία της πρώτης κατοικίας και των δανειοληπτών από το τσουνάμι πλειστηριασμών των funds και των servicers είναι προσβλητική για τους καλοπληρωτές.
Έτσι βλέπει η Νέα Δημοκρατία την κοινωνική πολιτική... ως προσβλητική 
Τι δεν μας είπε ο κύριος Μαρινάκης;
Μα, τι προτίθεται να κάνει με την απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου που έκρινε ότι ο υπολογισμός του επιτοκίου πρέπει να γίνει επί της μηνιαίας δόσης και όχι επί του κεφαλαίου της οφειλής.
Το Υπουργείο Οικονομικών βέβαια ανέφερε ότι μελετά ακόμη την απόφαση και ότι θα βρει τη χρυσή τομή στην εφαρμογή της. 
Έτσι, μάθαμε και κάτι καινούργιο. Ότι η εφαρμογή των δικαστικών αποφάσεων εναπόκειται στη «δημιουργική ερμηνεία» αυτής της κυβέρνησης...
Ο δε Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος μας είπε πως η απόφαση δεν είναι καθαρή και επιδέχεται πολλών αναγνώσεων. 
Αυτά συμβαίνουν όταν ολόκληρη η κυβέρνηση και εκείνοι που την υπηρετούν πιστά έχουν μόνο κομματική και καθόλου κοινωνική συνείδηση.
Αυτά γίνονται όταν εκείνοι που μας εκπροσωπούν δεν έχουν την αναγκαία αποφασιστικότητα να συγκρουστούν με τα συμφέροντα και καμία διάθεση να στηρίξουν την κοινωνία.

Πηγή: skai.gr

Eurostat: Τη δεύτερη μεγαλύτερη μείωση της τιμής στο πετρέλαιο κίνησης στην ΕΕ πέτυχε η Ελλάδα μεταξύ Απριλίου-Μαΐου


Τη δεύτερη μεγαλύτερη μείωση της τιμής του πετρελαίου κίνησης ανάμεσα στα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης πέτυχε η Ελλάδα μεταξύ Απριλίου και Μαΐου.

Πρόκειται για μία ένδειξη ότι η χώρα κατάφερε να συγκρατήσει τις ανατιμήσεις στο πιο κρίσιμο καύσιμο για την εφοδιαστική αλυσίδα, εν μέσω της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης που προκάλεσε ο πόλεμος στον Κόλπο.

Tο κόστος του ντίζελ στην αντλία μειώθηκε κατά 8,5% τον Μάιο σε σύγκριση με τον Απρίλιο
Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της Eurostat, το κόστος του ντίζελ στην αντλία μειώθηκε κατά 8,5% τον Μάιο σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, μολονότι τα Στενά του Ορμούζ εξακολουθούσαν τότε να είναι κλειστά, ο εφοδιασμός της παγκόσμιας αγοράς με αργό πετρέλαιο αντιμετώπιζε σοβαρές δυσκολίες και επικρατούσε αβεβαιότητα για τη βιωσιμότητα της εκεχειρίας μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν.

Μετά την ανακοίνωση για συμφωνία η μέση τιμή του ντίζελ πανελλαδικά έχει υποχωρήσει κατά 8,5 λεπτά ανά λίτρο

Σημειώνεται πως, με βάση τα ημερήσια δελτία του παρατηρητηρίου τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης, την πρώτη εβδομάδα μετά τη συμφωνία 60 ημερών για το άνοιγμα του Ορμούζ, που ανακοινώθηκε την περασμένη Κυριακή, η μέση τιμή του ντίζελ πανελλαδικά έχει υποχωρήσει κατά 8,5 λεπτά ανά λίτρο, που σημαίνει ότι η υποχώρηση της τιμής συνεχίζεται.

Υπενθυμίζεται πως ο Μάιος ήταν ο δεύτερος μήνας κατά τον οποίο η κυβέρνηση εφάρμοσε την επιδότηση της τάξης των 20 λεπτών ανά λίτρο για το πετρέλαιο κίνησης, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο συγκεκριμένο καύσιμο, καθώς επηρεάζει το κόστος των μεταφορών και συνεπώς μπορεί να προκαλέσει ευρείες και μεγάλες πληθωριστικές πιέσεις σε πολλά αγαθά και υπηρεσίες.

Μολονότι πολλές ευρωπαϊκές χώρες επέλεξαν τη λύση της προσωρινής μείωσης του ΦΠΑ ή του ειδικού φόρου στα καύσιμα ώστε να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες του πολέμου, μόνο η Γερμανία πέτυχε μεγαλύτερη μείωση της τιμής του ντίζελ σε σχέση με την επιδότηση που διάλεξε η Ελλάδα μεταξύ Απριλίου και Μαΐου, μήνες που καλύπτουν περίπου τα δύο τρίτα της σύρραξης στη Μέση Ανατολή.

Η μέση μείωση για το πετρέλαιο κίνησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 5,8%, σαφώς μικρότερη από τη μείωση της τιμής του στην Ελλάδα.

Η επιδότηση του ντίζελ έχει παραταθεί και για τον Ιούνιο, αλλά κατά 15 λεπτά ανά λίτρο.

Το Ιράν δείχνει στον Τραμπ πόσο δύσκολη θα είναι η ειρήνη - Τα 4 βασικά σημεία


Αν κάτι κατέδειξαν οι προσπάθειες και οι οπισθοδρομήσεις στις διαπραγματεύσεις ΗΠΑ και Ιράν για το μνημόνιο κατανόησης που αποτελεί το πλαίσιο των εν εξελίξει συνομιλιών, είναι ότι η επίτευξη μιας οριστικής ειρήνης με την Τεχεράνη θα αποδειχθεί εξίσου δύσκολη -και ενδεχομένως ακόμη δυσκολότερη- από τη διεξαγωγή του πολέμου.

Οι πρώτες προσπάθειες του Τζέι Ντι Βανς στις συνομιλίες της Ελβετίας συναντούν ήδη σοβαρές δυσκολίες. Ωστόσο, ο Αμερικανός αντιπρόεδρος δήλωσε ότι το Σαββατοκύριακο σημειώθηκε σημαντική πρόοδος.

Το μνημόνιο κατανόησης που υπέγραψε ο Ντόναλντ Τραμπ στη Γαλλία την περασμένη εβδομάδα προβλέπει κατάπαυση των εχθροπραξιών, άνοιγμα του Στενού του Ορμούζ και οικονομικά κίνητρα προς το Ιράν, με αντάλλαγμα τη δέσμευση της Τεχεράνης να μην αναπτύξει ποτέ πυρηνικά όπλα.

Ωστόσο, αφήνει ανοιχτά κρίσιμα ζητήματα, όπως το μέλλον του ιρανικού πυρηνικού προγράμματος και των αποθεμάτων εμπλουτισμένου ουρανίου, τα οποία θα πρέπει να διευθετηθούν μέσα από διαπραγματεύσεις που θα διαρκέσουν 60 ημέρες.

Το σημαντικότερο πλεονέκτημα της συμφωνίας είναι ότι έβαλε τέλος στην άμεση αντιπαράθεση μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν.

«Υπάρχει τουλάχιστον μια αρκετά καλή πιθανότητα να διατηρηθεί η εκεχειρία, απλώς επειδή αυτό εξυπηρετεί τα συμφέροντα και των δύο πλευρών», δήλωσε στο CNN και τον Φαρίντ Ζακαρία ο Φίλιπ Γκόρντον, πρώην ανώτερος αξιωματούχος εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ.

Όπως σημείωσε, η Τεχεράνη έχει πλέον τη δυνατότητα να αρχίσει να αποκομίζει έσοδα εκατομμυρίων δολαρίων ημερησίως από τις εξαγωγές πετρελαίου.

«Το Ιράν έχει συμφέρον να τηρήσει τη συμφωνία. Και οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επίσης συμφέρον να την τηρήσουν, επειδή δεν επιθυμούν την επανέναρξη του πολέμου», ανέφερε.

Το Κατάρ και το Πακιστάν, που μεσολαβούν στις συνομιλίες, ανέφεραν σε κοινή ανακοίνωσή τους αργά το βράδυ της Κυριακή  ότι οι διαπραγματεύσεις διεξήχθησαν σε «θετικό και εποικοδομητικό κλίμα» και ότι σημειώθηκε «ενθαρρυντική πρόοδος».

Οι δύο χώρες ανακοίνωσαν επίσης ότι συμφωνήθηκε ένας οδικός χάρτης για την επίτευξη οριστικής συμφωνίας εντός 60 ημερών.

Την επόμενη των συνομιλιών, τη Δευτέρα, ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς δήλωσε ότι το Ιράν συμφώνησε να επιτρέψει την είσοδο διεθνών επιθεωρητών πυρηνικών εγκαταστάσεων στη χώρα.

Ωστόσο, η συμφωνία παραμένει εύθραυστη, καθώς οι ίδιες εντάσεις και οι διαφωνίες που οδήγησαν στον πόλεμο απειλούν τώρα και την ειρήνη.

Το Ιράν επιχειρεί να αξιοποιήσει τη νέα διαπραγματευτική ισχύ που απέκτησε και υποστηρίζει ότι έχει κλείσει το Στενό του Ορμούζ. Ο Τραμπ απάντησε την Κυριακή με νέες απειλές για χρήση βίας, προειδοποιώντας ότι η ιρανική διαπραγματευτική ομάδα ενδέχεται να μην επιστρέψει καν στη χώρα της. Παράλληλα, η αντιπαράθεση μεταξύ Ισραήλ και Ιράν για τον Λίβανο απείλησε να εκτροχιάσει ολόκληρη τη διαδικασία.

Στην Ουάσιγκτον και τα δύο κομματικά στρατόπεδα ανησυχούν ότι ο Αμερικανός πρόεδρος παραχώρησε υπερβολικά πολλά προκειμένου να επιτευχθεί η συμφωνία, ενώ εκφράζουν αμφιβολίες για τη διάρκειά της, παρά την ανακούφιση που προκαλεί η προοπτική μόνιμου τερματισμού των συγκρούσεων.

Η αναταραχή αυτή αποδυναμώνει τους ισχυρισμούς του Τραμπ ότι πέτυχε μια ιστορική νίκη και υποδηλώνει ότι η ανακούφιση της παγκόσμιας οικονομίας από τον τερματισμό του πολέμου παραμένει εύθραυστη.

Η Τεχεράνη δείχνει ότι είναι αποφασισμένη να διαπραγματευτεί σκληρά με την Ουάσιγκτον.

Σε ευρύτερο επίπεδο, η ένταση επαναφέρει στο προσκήνιο την κριτική των αντιπάλων του Τραμπ, οι οποίοι θεωρούν ότι ο πρόεδρος διέπραξε στρατηγικό λάθος ξεκινώντας έναν πόλεμο που τώρα δίνει τη θέση του σε μια περίπλοκη και ενδεχομένως πολύμηνη διαδικασία διαχείρισης των συνεπειών του.

Ωστόσο, το μνημόνιο κατανόησης εξακολουθεί να αποτελεί την καλύτερη ελπίδα για να αποφευχθεί η επιστροφή σε μια σύγκρουση που θα μπορούσε να κοστίσει πολλές ακόμη ζωές Ιρανών και Αμερικανών, να επαναφέρει τα κράτη του Κόλπου στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης και να προκαλέσει νέα αναταραχή στην παγκόσμια οικονομία.

Μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγούσε εκ νέου σε αύξηση των τιμών για τους καταναλωτές, οι οποίοι ήδη δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στο κόστος της καθημερινής ζωής,  ένα επιχείρημα που επικαλέστηκε και ο Ντόναλντ Τραμπ την περασμένη εβδομάδα, επιχειρώντας να δικαιολογήσει τη συμφωνία.

Παρότι οι Δημοκρατικοί επικριτές του Τραμπ επισημαίνουν τα στρατηγικά λάθη της κυβέρνησής του, εξακολουθεί να υπάρχει ισχυρό αμερικανικό εθνικό συμφέρον να διατηρηθεί η συμφωνία σε ισχύ και η κυβέρνηση να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή τελική διευθέτηση.

Δοκιμάζοντας τα όρια της συμφωνίας

Το τεταμένο Σαββατοκύριακο που ακολούθησε την επιστροφή του Τραμπ από την Ευρώπη ανέδειξε με σαφήνεια τις στρατηγικές προκλήσεις που βρίσκονται μπροστά.

1. Ο Ντόναλντ Τραμπ εξακολουθεί να εμφανίζεται βαθιά απογοητευμένος από το Ιράν. Επαναλαμβάνει απειλές παρόμοιες με εκείνες που δεν κατάφεραν να κάμψουν την Τεχεράνη κατά τη διάρκεια του πολέμου, προκειμένου να την αναγκάσει να συμμορφωθεί με το μνημόνιο κατανόησης.

Την Κυριακή, για παράδειγμα, απείλησε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα αναλάβουν οι ίδιες τον έλεγχο του Στενού του Ορμούζ, εάν το Ιράν δεν το ανοίξει εκ νέου. Ωστόσο, το τεράστιο κόστος μιας τέτοιας επιχείρησης ήταν ο λόγος που η Ουάσιγκτον δεν επιχείρησε κάτι αντίστοιχο κατά τη διάρκεια του πολέμου. Για τον λόγο αυτό, η Τεχεράνη ενδέχεται να αμφισβητεί την αξιοπιστία της προειδοποίησής του.

Η ιρανική ηγεσία αντιλαμβάνεται επίσης ότι ο Τραμπ βιάζεται, καθώς επιδιώκει να αποκομίσει τα οικονομικά και πολιτικά οφέλη μιας ειρηνευτικής συμφωνίας πριν από τις ενδιάμεσες εκλογές του Νοεμβρίου.

«Δεν αναρωτιούνται ποτέ ότι αν οι απειλές τους είχαν πράγματι αποτέλεσμα, δεν θα είχαν φτάσει σήμερα σε αυτό το επίπεδο απελπισίας;» έγραψε την Κυριακή στην πλατφόρμα Χ ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ιράν, Μοχαμάντ Μπαγκέρ Γκαλιμπάφ.

Η τοποθέτησή του δείχνει ότι η Τεχεράνη δεν έχει καμία πρόθεση να προσφέρει στον Αμερικανό πρόεδρο μια γρήγορη συμφωνία που θα του επέτρεπε να διεκδικήσει άμεσα μια πολιτική νίκη.

Από την πλευρά του, ο Τζέι Ντι Βανς αρνήθηκε ότι οι απειλές του Τραμπ παραλίγο να εκτροχιάσουν τις συνομιλίες.

«Αυτό που είπαμε χθες στους Ιρανούς είναι ότι όταν επιδίδεστε σε αυτό που η γενιά των millennials θα αποκαλούσε “trash talk”, δεν μπορείτε να περιμένετε ότι ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών δεν θα απαντήσει και δεν θα αποκαταστήσει την πραγματικότητα», δήλωσε.

2. Το ιρανικό καθεστώς φαίνεται επίσης να επιδιώκει να δείξει ότι η επιβίωσή του δημιούργησε μια νέα στρατηγική πραγματικότητα στον Περσικό Κόλπο. Η ανακοίνωσή του ότι το Στενό του Ορμούζ παραμένει κλειστό, κατά παράβαση του μνημονίου κατανόησης, είχε ως στόχο να εξαναγκάσει τον Τραμπ να επιβάλει κατάπαυση του πυρός στον Λίβανο μετά τα ισραηλινά πλήγματα εναντίον της φιλοϊρανικής Χεζμπολάχ.

Το Ιράν δοκιμάζει τόσο την ικανότητα του Τραμπ να επηρεάσει τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου όσο και την αποφασιστικότητα της Ουάσιγκτον, δείχνοντας παράλληλα ότι σκοπεύει να διατηρήσει την περιφερειακή του ισχύ μέσω των οργανώσεων-συμμάχων του.

Παρότι ο Τραμπ και ο Τζέι Ντι Βανς έχουν ασκήσει σκληρή κριτική στο Ισραήλ, ο Αμερικανός πρόεδρος έστειλε το δικό του μήνυμα προς την Τεχεράνη την Κυριακή, προειδοποιώντας ότι θα την πλήξει «πολύ σκληρά» εάν δεν συγκρατήσει τη Χεζμπολάχ.

3. Η ιστορία δείχνει ότι το Ισραήλ συχνά συνεχίζει στρατιωτικές επιχειρήσεις μέχρι και μετά την έναρξη μιας εκεχειρίας, προκειμένου να δείξει ότι δεν πρόκειται να συμβιβαστεί σε ζητήματα που θεωρεί ζωτικά για την εθνική του ασφάλεια.

Το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι έπληξε στόχους της Χεζμπολάχ στον Λίβανο την Παρασκευή και το Σάββατο. Ωστόσο, με την έναρξη των συνομιλιών στην Ελβετία επικράτησε μια εύθραυστη κατάπαυση του πυρός.

Ο Νετανιάχου βρίσκεται σε δύσκολη θέση, καθώς βρίσκεται ανάμεσα στις πιέσεις του Τραμπ και στην αντίθεση πολλών Ισραηλινών απέναντι στη συμφωνία που προωθεί ο Αμερικανός πρόεδρος.

Την ίδια στιγμή, η επιμονή του Ιράν για τον πλήρη τερματισμό των εχθροπραξιών στον Λίβανο σημαίνει ότι μια χώρα η οποία συχνά έχει βρεθεί παγιδευμένη στους πολέμους άλλων δυνάμεων θα μπορούσε και πάλι να ανατρέψει τις ελπίδες για περιφερειακή ειρήνη.

4. Παρά τις δυσοίωνες προοπτικές, η κυβέρνηση Τραμπ πραγματοποιεί ένα τολμηρό πολιτικό και διπλωματικό στοίχημα, όπως φάνηκε και από τις δηλώσεις του Βανς πριν από την έναρξη των συνομιλιών, απευθυνόμενος στον ιρανικό λαό.

«Αν η ηγεσία σας είναι πρόθυμη να πάψει να αποτελεί παράγοντα αποσταθεροποίησης στην περιοχή και αν είναι διατεθειμένη να εγκαταλείψει μακροπρόθεσμα τις φιλοδοξίες της για απόκτηση πυρηνικών όπλων, τότε οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι πρόθυμες να μεταμορφώσουν θεμελιωδώς τη σχέση τους με τη χώρα σας», δήλωσε.

Ωστόσο, η ιστορία δείχνει ότι ένας τέτοιος στόχος μπορεί να αποδειχθεί λανθασμένη εκτίμηση. Για σχεδόν πέντε δεκαετίες, οι ηγέτες της Ισλαμικής Επανάστασης στο Ιράν έχουν οικοδομήσει την ταυτότητα του καθεστώτος τους πάνω στην αντιπαράθεση με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Υπάρχουν ελάχιστες ενδείξεις ότι στην Τεχεράνη έχει αναδειχθεί μια νέα γενιά πραγματιστών ηγετών πρόθυμων να αγκαλιάσουν ένα οικονομικό άνοιγμα προς τη Δύση, το οποίο θα μπορούσε να αποδυναμώσει τον ασφυκτικό πολιτικό και κοινωνικό έλεγχο που ασκεί το καθεστώς.

Ο Τραμπ αντιμέτωπος με εσωτερικές διαφωνίες

Οι επιπτώσεις του μνημονίου κατανόησης προκαλούν επίσης πολιτική αναταραχή στην Ουάσιγκτον.

Η συμφωνία επιδείνωσε επίσης τις σχέσεις μεταξύ του προέδρου και Ρεπουμπλικανών γερουσιαστών, οι οποίες είχαν ήδη δοκιμαστεί από τη σύγκρουση γύρω από την επιλογή του Μπιλ Πούλτε για τη θέση του προσωρινού διευθυντή Εθνικών Πληροφοριών, καθώς και από τις προσπάθειές του να εξαναγκάσει μια απρόθυμη ρεπουμπλικανική πλειοψηφία να εγκρίνει σαρωτικές αλλαγές στους εκλογικούς κανόνες πριν από τις ενδιάμεσες εκλογές.

Παράλληλα, υπάρχει έντονος σκεπτικισμός για τους όρους του μνημονίου κατανόησης, οι οποίοι περιλαμβάνουν την άρση κυρώσεων στις εξαγωγές ενέργειας και φαρμακευτικών προϊόντων του Ιράν όσο βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις των 60 ημερών, καθώς και τη δημιουργία ταμείου ύψους 300 δισ. δολαρίων για την αναζωογόνηση της ιρανικής οικονομίας, το οποίο, σύμφωνα με τις ΗΠΑ, θα χρηματοδοτηθεί από περιφερειακές δυνάμεις.

Οι επικριτές του Τραμπ υποστηρίζουν ότι ουσιαστικά «πλήρωσε» για το άνοιγμα του Στενού του Ορμούζ και ότι σπατάλησε σημαντικά διαπραγματευτικά πλεονεκτήματα των ΗΠΑ ενόψει των δύσκολων συνομιλιών που θα ακολουθήσουν για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα.

Ωστόσο, ο Ρεπουμπλικανός γερουσιαστής Λίντσεϊ Γκρέιαμ, γνωστός για τις σκληρές θέσεις του στην εξωτερική πολιτική και στενός σύμμαχος του προέδρου, υπερασπίστηκε την προσέγγιση του Τραμπ, παρότι εμφανίστηκε επιφυλακτικός για τις πιθανότητες επιτυχίας της.

«Αν δεν υπάρχει διπλωματική οδός μέσω του μνημονίου κατανόησης, τότε θα πρέπει να πάμε σε πόλεμο ή σε κάποια άλλη μορφή εξαναγκασμού. Ας το δοκιμάσουμε. Ας δοκιμάσουμε μια διπλωματική λύση», δήλωσε. Ωστόσο πρόσθεσε: «Πιστεύω ότι θα αποτύχει».

Από την άλλη πλευρά, ο Δημοκρατικός γερουσιαστής του Νιου Τζέρσεϊ Κόρι Μπούκερ χαρακτήρισε τη συμφωνία με το Ιράν «καταστροφική αποτυχία που οφείλεται στις επιλογές του ίδιου του Τραμπ» και «άνευ όρων παράδοση».

Οι συγκρουσιακές εξελίξεις των τελευταίων ημερών δείχνουν ότι το όραμα του Τραμπ για ένα Ιράν χωρίς πυρηνικά και για μια μεταμορφωμένη Μέση Ανατολή παραμένει, προς το παρόν, μια μακρινή επιδίωξη.

Υποδηλώνουν επίσης ότι το στρατηγικό αδιέξοδο που δημιούργησε με την έναρξη του πολέμου συνοδεύεται πλέον από ένα αντίστοιχο αδιέξοδο που εμποδίζει την πορεία προς την ειρήνη.

Ο πόλεμος δεν κατάφερε να επιτύχει τους στόχους των Ηνωμένων Πολιτειών. Και η δύσκολη εκκίνηση των ειρηνευτικών προσπαθειών δείχνει ότι και η ειρήνη μπορεί να αποδειχθεί εξίσου ανέφικτη.

Πηγή: skai.gr

🤣🤣Ισπανία: Στη φυλακή για 24 χρόνια το «δεξί χέρι» του Σάντσεθ – Διακοπές, ερωμένες και εκδιδόμενες γυναίκες με κρατικό χρήμα


Ποινή κάθειρξης 24 ετών για υπόθεση διαφθοράς επέβαλε το Ανώτατο Δικαστήριο της Μαδρίτης στον Χοσέ Λουίς Άμπαλος, ο οποίος υπήρξε κορυφαίο στέλεχος του Σοσιαλιστικού Κόμματος, στενός σύμμαχος του πρωθυπουργού Πέδρο Σάντσεθ, καθώς και πρώην υπουργός Μεταφορών της Ισπανίας.

Η υπόθεση, που αφορούσε υποψίες για παράτυπα συμβόλαια πώλησης μασκών κατά την διάρκεια της πανδημίας της Covid-19, αποτελεί «αγκάθι» για τον Ισπανό Πρωθυπουργό, μέλη του προσωπικού και του επαγγελματικού περιβάλλοντος του οποίου εμπλέκονται σε σειρά δικαστικών υποθέσεων.

Οι ποινές των κατηγορουμένων

Το Ανώτατο Δικαστήριο καταδίκασε τον πρώην υπουργό σε κάθειρξη 24 ετών και τον πρώην σύμβουλό του, τον Κόλδο Γκαρθία, σε κάθειρξη 19 ετών για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, για διαφθορά, για υπεξαίρεση δημοσίων πόρων και για αθέμιτη άσκηση επιρροής.

Οι δύο καταδικασθέντες τελούν υπό καθεστώς προσωρινής κράτησης.

Με την απόφαση, η οποία υιοθετήθηκε με ομοφωνία, «συμπεραίνεται ότι οι τρεις κατηγορούμενοι είχαν συστήσει εγκληματική οργάνωση με κατανομή λειτουργιών, η οποία διέπραξε σοβαρά αδικήματα διαφθοράς».

Το τρίτο πρόσωπο που δικαζόταν μαζί τους, ο επιχειρηματίας Βίκτορ ντε Αλντάμα, καταδικάσθηκε σε φυλάκιση 4 ετών και έξι μηνών, ανακοίνωσε το δικαστήριο.

Η εκτέλεση της ποινής του έχει ανασταλτικό χαρακτήρα εξαιτίας της συμβολής του στην έρευνα.

Το σκάνδαλο και τα ανταλλάγματα

Αυτή η πολύπλοκη υπόθεση βρέθηκε στις πρώτες σελίδες του ισπανικού Τύπου επί μήνες.

Με αντάλλαγμα την ανάθεση συμβολαίων σχετικά με την πώληση εκατομμυρίων μασκών κατά την διάρκεια της πανδημίας, ο Χοσέ Λουίς Αμπαλος λάμβανε επιπλέον μηνιαίες αποδοχές, πληρωμή των οικογενειακών του διακοπών, εξυπηρετήσεις για τις ερωμένες του και ακόμη και την πληρωμή εκδιδόμενων γυναικών.

Παράνομη χρηματοδότηση

Ο επιχειρηματίας Βίκτορ ντε Αλντάμα δήλωσε ενώπιον του δικαστηρίου ότι, ο πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ ήταν ο επικεφαλής της «συμμορίας» που ήταν επικεφαλής του δικτύου και ότι το Σοσιαλιστικό Κόμμα (PSOE), ηγέτης του οποίου είναι από το 2017 ο Ισπανός Πρωθυπουργός, είχε επωφεληθεί από παράνομη χρηματοδότηση μέσω αυτών των αθέμιτων προμηθειών.

Ο πρώην υπουργός ήταν σημαντικός παράγοντας στην πορεία του Πέδρο Σάντσεθ προς την κορυφή και υπήρξε ο ισχυρότερος άνδρας στο κόμμα ως διευθυντής οργανωτικού.

Ο Πέδρο Σάντσεθ, που δέχεται τις δριμείες επιθέσεις της αντιπολίτευσης, αρνείται τυχόν σχέσεις με το τρίο των καταδικασθέντων και τα χρήματα που δαπανήθηκαν από το PSOE και αρνείται ότι ήταν σε γνώση οποιασδήποτε παράνομης δραστηριότητας.

Ενώπιον της Δικαιοσύνης ο Μπαλάσκας για την υπόθεση της Σταυρούλας, είχε χαρακτηρίσει «γκάφα» της Αστυνομίας ότι είχαν αφήσει ελεύθερο τον Σκοπιανό


Ενώπιον της Δικαιοσύνης για διασπορά ψευδών ειδήσεων μετά από μήνυση αξιωματικών της Ασφάλειας Χανίων αναμένεται να βρεθεί ο πρώην συνδικαλιστής Αστυνομικός και τηλεοπτικός αναλυτής, Σταύρος Μπαλάσκας εξαιτίας ενός σχολίου που έκανε για την υπόθεση Λεβεντάκη.

Ο κ. Μπαλάσκας είχε χαρακτηρίσει γκάφα το γεγονός ότι οι Αρχές είχαν αφήσει ελεύθερο τον 43χρονο Σκοπιανό ενοικιαστή της Σταυρούλας Λεβεντάκη έπειτα από δύο καταθέσεις και εκείνος είχε εξαφανιστεί για σχεδόν μιάμιση μέρα.

«Υπάρχουν νεύρα, και τα νεύρα είναι δικαιολογημένα. Γιατί ο Κανέλλος, ο στρατηγός, άστραψε και βρόντηξε και δίκιο είχε. ΓΚΑΦΑ. Τους είπε "Υπάρχει και η άτυπη παρακολούθηση. Αφού αυτόν είχαμε και αυτόν υποπτευόμασταν. Κάντε τη λεγόμενη άτυπη παρακολούθηση να ξέρουμε ανά πάσα στιγμή πού είναι. Ξέρουμε ότι νομικά εκείνη την στιγμή δεν μπορούμε να τον κρατήσουμε για κάτι. Κάντε κάτι να ξέρουμε πού στο διάβολο είναι"» είχε αναφέρει ο κ. Μπαλάσκας σε τηλεοπτικό του σχόλιο στην εκπομπή Live News.

Όμως όπως αποδείχθηκε, οι κινήσεις των Αρχών ήταν μελετημένες, κάτι το οποίο επιβεβαίωσε και η εκπρόσωπος Τύπου της Αστυνομίας, Κωνσταντία Δημογλίδου σε χθεσινή της τηλεφωνική επικοινωνία με την τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

«Επειδή ακούστηκαν πολλά ότι για ένα διάστημα ο άντρας αυτό εξαφανίστηκε και δεν μπορούσαν να τον εντοπίσουν οι αστυνομικοί, εμείς που είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πράγματα για την υπόθεση, σας πληροφορώ ότι δόθηκε ο χρόνος στον δράστη να κάνει λάθη και να μπορέσουμε να έχουμε περισσότερα στοιχεία για την έρευνα» είπε η κ. Δημογλίδου.

Πλέον, και μετά την κυνική ομολογία του 43χρονου Σκοπιανού πως αυτός είναι ο δολοφόνος της Σταυρούλας Λεβεντάκη και αφού εντοπίστηκε και η σορός της στο σημείο που υπέδειξε, ο Σταύρος Μπαλάσκας σύμφωνα με αστυνομικές πηγές και όπως αναφέρει το parakritika.gr, θα βρεθεί ενώπιον της Δικαιοσύνης, μετά από μηνυτήρια αναφορά από αξιωματικούς της ΕΛΑΣ τους οποίους ενέπλεξε με τα περί «γκάφας».

Μαρινάκης για υπόθεση Ασημακοπούλου: «Δεν τίθεται ζήτημα επηρεασμού της εκλογικής διαδικασίας» – Απέκλεισε το ενδεχόμενο διαγραφής


Σειρά πολιτικών και οικονομικών ζητημάτων βρέθηκαν στο επίκεντρο της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Παύλο Μαρινάκη να απαντά σε ερωτήσεις για την ακρίβεια, τις αναφορές για παράλληλο νόμισμα την περίοδο 2015, την υπόθεση Ασημακοπούλου, αλλά και τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων.

Αναφορικά με τις δηλώσεις του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννη Στουρνάρα για συζητήσεις περί παράλληλου νομίσματος την περίοδο Βαρουφάκη, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος μετέφερε το ερώτημα προς τον Αλέξη Τσίπρα, εκφράζοντας την προσδοκία «αυτή τη φορά να δοθούν σαφείς απαντήσεις» για το τι πραγματικά συζητήθηκε εκείνη την κρίσιμη περίοδο της διακυβέρνησής του.

Στο μέτωπο της ακρίβειας και με αφορμή τις δηλώσεις του Νίκου Ανδρουλάκη για το «καλάθι βασικών αναγκών», επισημάνθηκε ότι τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, από 38,6 ευρώ το 2019 σε πάνω από 60 ευρώ σήμερα, υποστήριξε ότι βασίζονται σε συγκεκριμένο δημοσίευμα με περιορισμένο αριθμό προϊόντων.

Ο κ. Μαρινάκης υπογράμμισε ότι πρόκειται για μη τεκμηριωμένη γενίκευση, σημειώνοντας πως, βάσει υπολογισμών με τις πλέον συμφέρουσες επιλογές για 12 βασικά προϊόντα, το κόστος διαμορφώνεται περίπου στα 42 ευρώ, δηλαδή αύξηση της τάξης του 27%. Όπως τόνισε, «δεν επιχειρούμε να ωραιοποιήσουμε την κατάσταση, αλλά να δίνουμε ρεαλιστικές απαντήσεις», με έμφαση στην αύξηση των εισοδημάτων ως βασικό εργαλείο αντιμετώπισης της ακρίβειας.

Σε πολιτικό επίπεδο, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος άσκησε κριτική στον Αλέξη Τσίπρα για την περίοδο διακυβέρνησής του, υποστηρίζοντας ότι «επέβαλε δεκάδες φόρους στη μεσαία τάξη», ενώ κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι επιμένει σε μια λογική υπερφορολόγησης. «Η δική μας προσέγγιση είναι διαφορετική. Μείωση φόρων, ενίσχυση της ανάπτυξης και αύξηση των δημοσίων εσόδων μέσα από περισσότερες επενδύσεις και θέσεις εργασίας», σημείωσε.

Ερωτήματα τέθηκαν και για τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων και τον ρόλο των funds, με την πλευρά της κυβέρνησης να καλεί την αξιωματική αντιπολίτευση να παρουσιάσει την ολοκληρωμένη πρότασή της, υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι «επί των ημερών Τσίπρα δόθηκαν τα δάνεια σε funds».

Για την υπόθεση της Άννας – Μισέλ Ασημακοπούλου

Σχετικά με την υπόθεση της Άννας-Μισέλ Ασημακοπούλου και τη διαρροή e-mail, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος υπογράμμισε ότι «δεν τίθεται ζήτημα επηρεασμού της εκλογικής διαδικασίας», κάνοντας λόγο για «ένα μεμονωμένο περιστατικό αποστολής e-mail».

Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν σχολιάζει δικαστικές διαδικασίες, επισημαίνοντας πως ισχύει το τεκμήριο αθωότητας μέχρι την τελεσίδικη κρίση της Δικαιοσύνης. Σε πολιτικό επίπεδο, τόνισε ότι «δεν μπορεί να γίνεται εξίσωση ενός τέτοιου περιστατικού με σοβαρές εγκληματικές υποθέσεις», ενώ αποκλείστηκε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο διαγραφών για τα εμπλεκόμενα πρόσωπα.

Για το πολιτικό τοπίο ενόψει εκλογών

Αναφορά έγινε και στο πολιτικό τοπίο ενόψει εκλογών, με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο να τονίζει ότι πρόκειται για «μαραθώνιο και όχι για κατοστάρι», εκτιμώντας ότι η εκλογική αναμέτρηση τοποθετείται χρονικά στην άνοιξη του 2027 και υπογραμμίζοντας ότι «οι εκλογές δεν κρίνονται μόνο στην προεκλογική περίοδο».

Ως προς τα εσωκομματικά ζητήματα και αναφορές σε στελέχη όπως ο Κώστας Καραμανλής, ο κ. Μαρινάκης κράτησε χαμηλούς τόνους, σημειώνοντας ότι πρόκειται για «ένα ενεργό πολιτικό κεφάλαιο που ανήκει στην πρώτη γραμμή του δημόσιου διαλόγου».

📺Άγρια κόντρα Καιρίδη – Δούκα: «Αποτυχημένος δήμαρχος, είναι πολιτικό περιθώριο, τίποτα» – «Ο εκφασισμός της πολιτικής ζωής σε όλο του το μεγαλείο»


Άγρια κόντρα έχει ξεσπάσει ανάμεσα στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της ΝΔ, Δημήτρη Καιρίδη και τον δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα.

Ο κ. Καιρίδης μιλώντας το πρωί στην εκπομπή, «Καλημέρα Ελλάδα» του ΑΝΤ1 για την πολιτική επικαιρότητα και αναφερόμενος στο ΠΑΣΟΚ, εξαπέλυσε «πυρά» εναντίον του Χάρη Δούκα.

Όπως υποστήριξε, «το ΠΑΣΟΚ έχει αφήσει έναν αποτυχημένο δήμαρχο να τους παρασύρει στην καταστροφή με το 14% του πρώτου γύρου. Αντί να ασχοληθεί με το πώς θα καθαρίσει το κέντρο της Αθήνας, που είναι σε άθλια κατάσταση, πολιτικολογεί… Το ΠΑΣΟΚ φταίει. Παρασύρεται από ένα “πολιτικό περιθώριο”, “ένα τίποτα” που εξελέγη μέσα από μια τυχαία συγκυρία και δεν πρόκειται να επανεκλεγεί».

Είχαν προηγηθεί χθες δηλώσεις του κ. Καιρίδη στο Action24, όπου είπε «το ΠΑΣΟΚ έχει βάλει έναν αποτυχημένο δήμαρχο στην Αθήνα που σέρνεται πίσω από την ουρά του». Και πρόσθεσε: «Δεν απαξιώνω την ψήφο, απαξιώνω τον δήμαρχο και το έργο του».


Η απάντηση του Χάρη Δούκα

Η απάντηση του Χάρη Δούκα ήρθε μέσα από ανάρτησή του στο Facebook.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Δήμαρχος Αθηναίων:

«Σε διατεταγμένη υπηρεσία, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Δημήτρης Καιρίδης μέσα σε δύο μέρες εξαπέλυσε τρεις ακραίους χαρακτηρισμούς εναντίον μου. 

Όσοι διαφωνούμε πολιτικά μαζί τους είμαστε «αποτυχημένοι», «περιθώριο» και «τίποτα».

Ο εκφασισμός της πολιτικής ζωής από τους «άριστους» της κυβέρνησης σε όλο του το μεγαλείο.

Όσο για την Αθήνα, ας μην την πιάνουν στο στόμα τους. Ευτυχώς, άφησε πίσω της την περιπέτεια του Μεγάλου Περίπατου και τους αυτοσχεδιασμούς στη Βασιλίσσης Όλγας και αλλάζει σελίδα.

ΥΓ. Το αμφιθέατρο των 1000 θέσεων το ξηλώσατε στο Ζάππειο. Τα λεφτά ποιος τα πληρώνει;  Για αυτό πρέπει να αποτελέσουν γρήγορα παρελθόν”.


Καρανίκας κατά Τσίπρα: «Φεουδάρχης με υπηκόους» – Νέα σκληρή επίθεση για το ΙΧ κόμμα


Με μια ιδιαίτερα αιχμηρή και εκτενή ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Νίκος Καρανίκας εξαπολύει νέα σφοδρή επίθεση κατά του Αλέξη Τσίπρα, κατηγορώντας τον ότι έχει διαμορφώσει γύρω του ένα περιβάλλον πολιτικής υποταγής και προσωπολατρίας.

Ο πρώην στενός συνεργάτης του πρώην πρωθυπουργού περιγράφει έναν «νέο ανθρωπότυπο», ο οποίος – όπως υποστηρίζει – θυμίζει περισσότερο τις σχέσεις αφέντη και υπηκόου της φεουδαρχικής εποχής παρά τις δημοκρατικές και συλλογικές αρχές της Αριστεράς.

Η θεωρία του «ευεργέτη»

Κατά τον Καρανίκα, πολλοί από όσους πλαισιώνουν σήμερα τον Αλέξη Τσίπρα αντιμετωπίζουν τον πρώην πρωθυπουργό ως «ευεργέτη», θεωρώντας ότι δεν δικαιούνται να του ασκήσουν πολιτική κριτική.

«Ουδείς αχαριστότερος του ευεργετηθέντος», υποστηρίζει ότι είναι η λογική που κυριαρχεί σε ένα τμήμα των στελεχών που στηρίζουν το νέο πολιτικό εγχείρημα του Τσίπρα.

Βολές για το «ΙΧ κόμμα»

Στην ανάρτησή του ο Καρανίκας επαναφέρει την κατηγορία περί «ΙΧ κόμματος», υποστηρίζοντας ότι το νέο πολιτικό σχήμα περιστρέφεται αποκλειστικά γύρω από το πρόσωπο του Αλέξη Τσίπρα και όχι γύρω από συλλογικές διαδικασίες και προγραμματικές θέσεις.

Όπως αναφέρει, όσοι ακολουθούν τον πρώην πρωθυπουργό δεν αντιδρούν ούτε σε πολιτικές μετατοπίσεις ούτε σε αλλαγές στρατηγικής, καθώς προτεραιότητά τους είναι η επιστροφή στην εξουσία.

«Δεν είναι πλέον Αριστερά»

Ο πρώην σύμβουλος του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι το εγχείρημα Τσίπρα έχει απομακρυνθεί από τις παραδοσιακές αξίες της Αριστεράς, κάνοντας λόγο για εγκατάλειψη των συλλογικών χαρακτηριστικών και ενίσχυση της προσωποκεντρικής λειτουργίας.

Μάλιστα, επιμένει ότι η έννοια της Αριστεράς δεν μπορεί να συνυπάρξει με προσωποπαγή κόμματα και ηγεμονικές αντιλήψεις.

Η «αυλή» και οι «ακόλουθοι»

Ιδιαίτερα σκληρή είναι η γλώσσα που χρησιμοποιεί για όσους στηρίζουν τον Τσίπρα.

Κάνει λόγο για «αυλή», «ακόλουθους» και «υποτελείς», υποστηρίζοντας ότι η πολιτική κριτική έχει αντικατασταθεί από τη λογική της προσωπικής αφοσίωσης στον ηγέτη.

Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρεται και σε πρόσωπα που συμμετέχουν στο νέο πολιτικό εγχείρημα, κατηγορώντας τα ότι αντιμετωπίζουν κάθε κριτική προς τον Αλέξη Τσίπρα ως πράξη «αχαριστίας».

Ολόκληρη η ανάρτηση του Νίκου Καρανίκα: 


Διαρροή email ψηφοφόρων: Ένοχοι Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου και ακόμη 3 κατηγορούμενοι


Ένοχοι κρίθηκαν από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών οι τέσσερις κατηγορούμενοι για τη διαρροή ηλεκτρονικών διευθύνσεων αποδήμων Ελλήνων, υπόθεση που είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις ενόψει των Ευρωεκλογών του 2024. Το δικαστήριο επέβαλε ποινές φυλάκισης από 8 έως 20 μήνες, με τριετή αναστολή.

Δίκη για τα email των αποδήμων: Την ενοχή της Άννας Μισέλ Ασημακοπούλου πρότεινε η εισαγγελέας
Στην πρώην ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου και στον πρώην γενικό γραμματέα του υπουργείου Εσωτερικών Μιχάλη Σταυριανουδάκη επιβλήθηκαν, σύμφωνα με το dikastiko.gr,  ποινές 20 και 18 μηνών αντίστοιχα, καθώς κρίθηκαν ένοχοι για παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου και της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Ο τότε γραμματέας Αποδήμων της ΝΔ Νίκος Θεοδωρόπουλος και ο Μένιος Κορομηλάς, ο οποίος κατείχε τη θέση του οργανωτικού γραμματέα Αυτοδιοίκησης και Διαχείρισης Κρίσεων του κόμματος, καταδικάστηκαν σε ποινές 8 και 12 μηνών αντίστοιχα για παραβίαση της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Ειδικότερα, η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου κρίθηκε κατά πλειοψηφία ένοχη για την παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου, με την πρόεδρο του δικαστηρίου να μειοψηφεί υπέρ της αθώωσής της, ενώ για την παραβίαση της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων κρίθηκε ομόφωνα ένοχη.

Κατά πλειοψηφία ένοχος και για τις δύο πράξεις κρίθηκε ο Μιχάλης Σταυριανουδάκης, με την πρόεδρο να διατυπώνει τη μειοψηφούσα άποψη ότι θα έπρεπε να απαλλαγεί και από τις δύο κατηγορίες.

Ο Νίκος Θεοδωρόπουλος αθωώθηκε ομόφωνα για την παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου, ωστόσο κρίθηκε κατά πλειοψηφία ένοχος για την παραβίαση της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων, με την πρόεδρο να τάσσεται υπέρ της αθώωσής του. Αντίθετα, ο Μένιος Κορομηλάς κρίθηκε ομόφωνα ένοχος για την παραβίαση της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Την αναγνώριση του ελαφρυντικού του σύννομου βίου πρότεινε η εισαγγελέας της έδρας για όλους τους κατηγορούμενους, ενώ ζήτησε την απόρριψη του ελαφρυντικού της μετέπειτα καλής συμπεριφοράς, με το δικαστήριο να υιοθετεί την πρόταση της

Ευρωομάδα Ν.Δ.: «Απάντηση στην κινδυνολογία και στον άκρατο λαϊκισμό»


«Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με πολύ μεγάλη πλειοψηφία (431 υπέρ, 201 κατά) τάχθηκε υπέρ της συμφωνίας του Συμβουλίου και της Κομισιόν, για την εφαρμογή των Νέων Γονιδιωματικών Τεχνικών στην παραγωγή προϊόντων», τονίζει η Ευρωομάδα της Νέας Δημοκρατίας σε ανακοίνωσή της. 

«Ενώ η θέση του Κοινοβουλίου είναι κατά των μεταλλαγμένων, ψήφισε υπέρ των ΝΓΤ, επειδή δεν πρόκειται για μεταφορά γονιδίων από ένα φυτό σε άλλο (πχ από καλαμπόκι σε ντομάτα) αλλά για εξέλιξη του ίδιου του φυτού με παρέμβαση της επιστήμης, ώστε να χρειάζεται λιγότερα φυτοφάρμακα, λιγότερα λιπάσματα, λιγότερο νερό. Λύσεις υπερ των αγροτών για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής κρίσης και υπέρ των καταναλωτών που ήδη εφαρμόζονται σε ΗΠΑ και Ασία», αναφέρει η ανακοίνωση της Ευρωομάδας.

«Γι' αυτό ακριβώς και η μεγαλύτερη οργάνωση αγροτών στην Ε.Ε. (CopaCogeca) που εκπροσωπεί 22 εκατ. αγρότες και 22.000 συνεταιρισμούς, καθώς και 32 ενώσεις παραγωγών, τάχθηκαν δυναμικά υπέρ.

Υπερ τάχθηκε και το Σοσιαλιστικό Κόμμα, γραμμή την οποία τήρησαν τα 3/4 των ευρωβουλευτών του και κάποιοι από το ΠΑΣΟΚ (και μόνο 30 στους 137 ψήφισαν κατά)», προσθέτει  η Ευρωομάδα της Νέας Δημοκρατίας.

Το πλαίσιο που ψηφίστηκε προβλέπει ειδικές ρυθμίσεις ώστε οι πατέντες να μην μείνουν στα χέρια λίγων, αλλά να έχουν πρόσβαση αγρότες και συνεταιρισμοί. Όσον αφορά στη σήμανση υπάρχουν δύο κατηγορίες. Στη μία που θεωρείται εξέλιξη του ίδιου του φυτού θα υπάρχει σήμανση στον σπόρο και σε δημόσια πλατφόρμα.

Οι ευρωβουλευτές της Νέας Δημοκρατίας πιστεύουν ότι πρέπει να υπάρχει σήμανση παντού, ώστε να υπάρχει πλήρης ενημέρωση και γι' αυτό δεν καταψήφισαν τη σχετική τροπολογία που κατατέθηκε. Εκεί που υπάρχουν πιο σημαντικές παρεμβάσεις θα υπάρχει σήμανση παντού, όπως προβλέπει ήδη ο νέος κανονισμός. Το εύρος των παρεμβάσεων κρίνεται από τον αρμόδιο ευρωπαϊκό οργανισμό (EFSA) που τηρεί τα πιο αυστηρά πλαίσια ασφάλειας σε όλο τον κόσμο και δίνει ή όχι την σχετική άδεια», συμπληρώνει η Νέα Δημοκρατία.

«Αυτή είναι η αλήθεια και γι' αυτό το Ευρωκοινοβούλιο, που γενικά είναι κατά των μεταλλαγμένων, τάχθηκε υπέρ των νέων τεχνικών. Τα θέματα προστασίας των καταναλωτών είναι πολύ σοβαρά και δεν προσφέρονται για κινδυνολογία και άκρατο λαϊκισμό στον οποίο έχουν συνηθίσει μερικοί», καταλήγει η Ευρωομάδα της Νέας Δημοκρατίας.

📺Φορτισμένος ο Στάρμερ ανακοίνωσε την παραίτησή του από πρωθυπουργός της Βρετανίας, δείτε βίντεο


Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας, Κιρ Στάρμερ ανακοίνωσε, σε κλίμα συγκίνησης, την παραίτησή του από την ηγεσία των Εργατικών το πρωί της Δευτέρας στην είσοδο της Ντάουνινγκ Στριτ ενώ όπως ανέφερε έχει ενημερώσει τον Βασιλιά Κάρολο για την απόφασή του.

Παράλληλα παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα για την υποβολή υποψηφιοτήτων για τη διαδοχή του λέγοντας ότι η διαδικασία από την Εθνική Εκτελεστική Επιτροπή των Εργατικών θα ξεκινήσει στις 9 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί πριν τις καλοκαιρινές διακοπές της κοινοβουλευτικής περιόδου, στις 16 Ιουλίου.

Ο Βρετανός πρωθυπουργός τόνισε ότι αποδέχεται «με καλή διάθεση» την απόφαση πως δεν είναι το κατάλληλο πρόσωπο για να οδηγήσει το Εργατικό Κόμμα στις επόμενες γενικές εκλογές».


«Το ερώτημα που θέτει τώρα το κόμμα μου είναι αν είμαι ο καταλληλότερος για να ηγηθώ της παράταξής μας στις επόμενες γενικές εκλογές. Άκουσα την απάντηση της κοινοβουλευτικής μας ομάδας σε αυτό το ερώτημα και την αποδέχομαι με καλή διάθεση και σεβασμό. Κάθε απόφαση που πήρα είχε ως γνώμονα να βάζω πρώτα τη χώρα που αγαπώ. Για αυτόν τον λόγο θα παραιτηθώ από την ηγεσία του Εργατικού Κόμματος. Το πρωί μίλησα με την Αυτού Μεγαλειότητα τον Βασιλιά για να τον ενημερώσω για την απόφασή μου» είπε, κάνοντας γνωστή την παραίτησή του από την προεδρία του κόμματος. Μάλιστα, προς το τέλος των δηλώσεών του, με δυσκολία κατάφερε να κρύψει τη συγκίνησή του.

Η δήλωση αυτή σηματοδοτεί την πρόθεση του Κιρ Στάρμερ να αποχωρήσει από την ηγεσία των Εργατικών, υπογραμμίζοντας ότι η απόφασή του ελήφθη με γνώμονα, όπως είπε, το συμφέρον της χώρας και του κόμματός του.

Ο Στάρμερ ζήτησε από την Εθνική Εκτελεστική Επιτροπή του Εργατικού Κόμματος να καταρτίσει χρονοδιάγραμμα, σύμφωνα με το οποίο η υποβολή υποψηφιοτήτων για την ηγεσία θα ξεκινήσει στις 9 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές. Αυτό σημαίνει ότι ο νέος ηγέτης θα έχει αναλάβει τα καθήκοντά του πριν από την επανέναρξη των εργασιών του Κοινοβουλίου τον Σεπτέμβριο. Μέχρι τότε, όπως δηλώνει, θα παραμείνει στη θέση του πρωθυπουργού.

Στην αρχή της δήλωσής του, είπε μεταξύ άλλων πως «μια νέα κυβέρνηση των Εργατικών, η πρώτη έπειτα από 14 χρόνια. Μια νέα σελίδα στην ιστορία της χώρας μας άνοιξε ύστερα από χρόνια απογοήτευσης και αδιεξόδων, προσφέροντας την ευκαιρία να αλλάξουμε προς το καλύτερο τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ασχολήθηκα με την πολιτική.

Η πορεία μέχρι εκείνο το σημείο δεν ήταν εύκολη. Πριν από έξι χρόνια, ανέλαβα ένα Εργατικό Κόμμα που ήταν πολιτικά, οικονομικά και ηθικά χρεοκοπημένο.

Μου έλεγαν ξανά και ξανά ότι το κόμμα μου είχε τελειώσει, ότι ανήκαμε πλέον στο παρελθόν και ότι η κατάκτηση της πλειοψηφίας στις γενικές εκλογές – πόσο μάλλον μιας σαρωτικής νίκης – ήταν αδύνατη.


Qatargate: Ένταλμα σύλληψης για τον Αβραμόπουλο από τη βελγική Δικαιοσύνη, έχω δηλώσει στο Πόθεν Έσχες τις αμοιβές μου από τη ΜΚΟ, απαντά


Ζητείται η άρση της ασυλίας του, ώστε να δώσει εξηγήσεις στις βελγικές Αρχές - Ο πρώην Επίτροπος έχει δηλώσει στην Εφορία τις 70.000 ευρώ που έχει λάβει ως αμοιβή για τη συμμετοχή του στη ΜΚΟ του Παντσέρι το 2019 - Κατηγορείται ότι πήρε χρήματα από «εγκληματικό δίκτυο»

Την άρση ασυλίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου προκειμένου ο πρώην Επίτροπος να δώσει εξηγήσεις στη βελγική Δικαιοσύνη ζητά με ένταλμα σύλληψης η βελγική Δικαιοσύνη.

Ο πρώην Επίτροπος συμμετείχε σε ΜΚΟ του Αντόνιο Παντσέρι, πρώην ευρωβουλευτή που εμπλέκεται στο σκάνδαλο Qatargate, για το οποίο είχε προφυλακιστεί η Εύα Καϊλή.

Ο πρώην Επίτροπος αναφέρει πως έχει δηλώσει στο Πόθεν Έσχες του όλες τις αμοιβές που πήρε από τη ΜΚΟ για το έτος 2019, ωστόσο η βελγική Δικαιοσύνη υποστηρίζει ότι πήρε χρήματα από «εγκληματικό δίκτυο».

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ελληνικές δικαστικές αρχές έχουν ήδη ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή. Ωστόσο, το ένταλμα δεν μπορεί να εκτελεστεί άμεσα, καθώς απαιτείται προηγουμένως η άρση της βουλευτικής ασυλίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου από τη Βουλή.

Όπως προβλέπεται από τη διαδικασία, ο σχετικός φάκελος διαβιβάζεται από την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και στη συνέχεια, μέσω του υπουργείου Δικαιοσύνης, καταλήγει στη Βουλή για τις απαιτούμενες ενέργειες.

Δικαστικές πηγές αναφέρουν ακόμη ότι ο κ. Αβραμόπουλος επισκέφθηκε το μεσημέρι την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών. Υπενθυμίζεται ότι, από την έναρξη της έρευνας για το Qatargate, ο ίδιος έχει απορρίψει κάθε υπόνοια παρατυπίας, επιμένοντας ότι όλες οι ενέργειές του ήταν απολύτως νόμιμες.

Στις 19 Δεκεμβρίου του 2022 ο Δημήτρης Αβραμόπουλος δήλωνε σχετικά:

«Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity ήταν εξ αρχής απολύτως χωρίς εκτελεστικές ή διαχειριστικές αρμοδιότητες.

Η επιτροπή που συμμετείχα, μεταξύ των άλλων μαζί με προσωπικότητες όπως η Φ. Μογκερίνι, ο Γάλλος πρώην ΠΘ Bernard Cazeneuve και η Γερουσιαστής Emma Bonino, ήταν τιμητική.

Για τη συμμετοχή μου και την αποζημίωση που θα την συνόδευε ζήτησα την έγκρισή της ευρωπαϊκής επιτροπής η οποία και μου δόθηκε γραπτώς, από την Πρόεδρο Φον ντερ Λάιεν.

Αντίστοιχη θετική γνωμοδότηση για τη συμμετοχή μου στην τιμητική επιτροπή της Οργάνωσης, δόθηκε από την ανεξάρτητη επιτροπή ηθικής (Independent Ethical Committee) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 10 Δεκεμβρίου 2020.

Η αποζημίωση ήταν για ένα χρόνο, από τον Φεβρουάριο του 2021 έως τον Φεβρουάριο του 2022, με το ποσό των 5.000 ευρώ μηνιαίως, το οποίο δηλώθηκε και φορολογήθηκε στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο. (τελικό ποσό: 3.750€)

Μετά από ένα χρόνο, τον Φεβρουάριο του 2022, επειδή η δραστηριότητα του Οργανισμού είχε ατονήσει, ζήτησα και σταμάτησε η αποζημίωση.

Από τον Μάρτιο και μετά, η συμμετοχή μου είχε ουσιαστικά τελειώσει.

Μόλις δε πληροφορήθηκα τα όσα συνέβησαν πρόσφατα στις Βρυξέλλες, υπέβαλα αμέσως και αμετάκλητα την παραίτησή μου και ζήτησα να αφαιρεθεί το όνομα μου από το website, από κοινού με τις άλλες προσωπικότητες που μετείχαν στην επιτροπή».

Δείτε τα ευρωπαϊκά έγγραφα, που επικαλείται η πλευρά Αβραμόπουλου, για να καταδείξει ότι είχε την άδεια τόσο της Independent Ethical Committee της ΕΕ όσο και του γραφείου της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για να συμμετάσχει στην Fight Impunity του Παντσέρι ως πρώην Επίτροπος:


Το έγγραφο από το γραφείο της Φον ντερ Λάιεν
@



Τα έγγραφα από την Independent Ethical Committee της ΕΕ

📺Γεωργιάδης: Το ΠΑΣΟΚ πάει για εκλογική συντριβή, στην ΕΛΑΣ του Τσίπρα το μόνο που ονειρεύονται είναι πώς θα αρπάξουν τα λεφτά των άλλων ως γνήσιοι αριστεροί


Την εκτίμηση ότι το ΠΑΣΟΚ «πηγαίνει για εκλογική συντριβή» και ότι στην ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα «το μόνο που ονειρεύονται είναι πώς θα αρπάξουν τα λεφτά των άλλων ως γνήσιοι αριστεροί» διατύπωσε το πρωί της Δευτέρας ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Με αφορμή όσα είπε την περασμένη εβδομάδα για την Άννα Διαμαντοπούλου, ο κ. Γεωργιάδης είπε στον ΣΚΑΪ ότι «είναι λίγο αργά (σ.σ. για το στέλεχος του ΠΑΣΟΚ) γιατί οι θέσεις του Δούκα έχουν γίνει συνεδριακές στο ΠΑΣΟΚ. Το ΠΑΣΟΚ είναι περισσότερο του Δούκα και λιγότερο της Διαμαντοπούλου, αν δεν το βλέπει η αγαπητή κυρία Διαμαντοπούλου, υπάρχει πρόβλημα».

Συνεχίζοντας ο υπουργός Υγείας είπε ότι «ο λόγος που έχει κακή δημοσκοπική εικόνα το ΠΑΣΟΚ είναι ότι ο κ. Ανδρουλάκης έχασε μια συγκλονιστική ευκαιρία που του έδωσε η ιστορία 2 χρόνια με το να κυνηγάει τους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ που πήγαν στο ΣΥΡΙΖΑ το 2012-2013. Αυτό το έκανε με πολύ άγαρμπο τρόπο, ξεχνώντας τους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ που έμειναν το 2012-2013. Τώρα μετά από 2 χρόνια που πήγε να το παίξει ΣΥΡΙΖΑ πράσινος, έγινε ντεμοντέ με την έλευση Τσίπρα. Μεταξύ του Τσίπρα και του Ανδρουλάκη, ο Τσίπρας στον χώρο του λαϊκισμού και των ανοησιών της αριστεράς είναι καλύτερος. Το ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να το ανταγωνιστεί και πηγαίνει προς συντριβή. Το ΠΑΣΟΚ πηγαίνει για εκλογική συντριβή, δεν έχει καμία ελπίδα να βγει δεύτερο είναι δεδομένο αυτό».

Με αφορμή τις τοποθετήσεις μελών της ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα το Σαββατοκύριακο, ο Άδωνις Γεωργιάδης παρακάλεσε «να τους βγάζετε περισσότερο στην τηλεόραση γιατί μιλάνε 10 ημέρες μόνο για φόρους. Όλη την ημέρα ασχολούνται με ποιους θα φορολογήσουν. Έχετε ακούσει πρόταση πώς η Ελλάδα θα αυξήσει τον πλούτο της; Το μόνο που ονειρεύονται είναι πώς θα αρπάξουν τα λεφτά των άλλων ως γνήσιοι αριστεροί».

«Δεν έχουν καταλάβει πώς λειτουργεί το όριο δαπανών. Αυτό που δεν έχει καταλάβει κανείς από αυτούς είναι άντε και τους φορολόγησες, και; Αφού η Ελλάδα έχει όριο δαπανών, αν εισπράττεις παραπάνω λεφτά το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να μειώνεις το χρέος. Δεν έχει ποια σημασία αν θα εισπράξεις περισσότερο, σημασία έχει από πού θα κόψεις» πρόσθεσε ο κ. Γεωργιάδης.

Ο υπουργός Υγείας δήλωσε, ακόμα, «πιστεύω ότι δεν θα γίνει κόμμα Σαμαρά» καθώς και ότι «δεν δίνω καμία πιθανότητα για εκλογές τον φθινόπωρο, ο πρωθυπουργός είπε στο συνέδριο εκλογές του 2027 ο Μητσοτάκης είναι θεσμικός και το έχει αποδείξει».

Ειδικά για τη ΝΔ είπε ότι «έχει αυτή τη στιγμή δημοσκοπικά χαρακτηριστικά παρόμοια με αυτά των αρχών του 2023. Άντε να είμαστε 1,5 μονάδα πιο κάτω. Δημοσκοπικά είναι πολύ εφικτή η αυτοδυναμία. Το αν θα κερδίσουμε με αυτονομία, θα το αποφασίσει το μεγάλο αφεντικό ο λαός. Αν κάτι από εφικτό, θα γίνει πραγματικότητα θα το δούμε. Αν όλοι οι υπουργοί κάνουμε τη δουλειά μας».


📺Για χαβαλέ τα λένε δηλ.;🤣🤡ΒΙΝΤΕΟ


Δηλ καλαμπούρι κάνουνε χωρίς να ξέρουν τα στοιχεία; Γιατί μέχρι τώρα
μας λέγανε ότι έχουν "εξειδικευμένες και κοστολογημένες προτάσεις"....

Κουφονικολάκου: Είπε ο Τσίπρας 500 ευρώ αύξηση σε γιατρούς και νοσηλευτές αλλά θα το δούμε γιατί δεν έχουμε ακόμα όλα τα οικονομικά στοιχεία


📺Έχει κάτι απορίες κι ο Άρης😆😆


Ρητορικά τα ερωτήματα του Άρη Πορτοσάλτε, γιατί δεν φαντάζομαι να βγεί ο Αλέξης και να πει "ο Βαγγέλας και κάτι άλλοι μου τα πληρώνουν"🤪🤣

Πορτοσάλτε: Τα χρήματα του Τσίπρα προέρχονται, λένε, από το υστέρημά του. Επειδή έκανε το super deal στο Σούνιο για τη μονοκατοικία με 500 ευρώ, να μας πει πώς έκανε super deal και για τα γραφεία στην Αμαλίας.


Σκάνδαλα και κατάρρευση της Υγείας στην Ισπανία-πρότυπο για Τσίπρα και Ανδρουλάκη


Σοφία Βούλτεψη

Η Ισπανία, χώρα-πρότυπο της ελληνικής Αριστεράς, βυθίζεται σε σκάνδαλα και κατάρρευση του συστήματος Υγείας.

Η Ισπανία συγκλονίζεται από τα σκάνδαλα, η ισπανική Δικαιοσύνη δεν προλαβαίνει να ασχολείται με πρώην και νυν υψηλόβαθμα στελέχη του Σοσιαλιστικού Κόμματος, η μία δικογραφία ανοίγει μετά την άλλη, πότε για την πρόεδρο του κόμματος, πότε για τη σύζυγο του γραμματέα του κόμματος και πρωθυπουργού, πότε για πρώην υπουργούς που κάθονται ήδη στο εδώλιο του κατηγορουμένου, πότε για τον σοσιαλιστή πρώην πρωθυπουργό Θαπατέρο και τις σχέσεις του με τη Βενεζουέλα.

Μόλις στις 27 του περασμένου Μαΐου, η ισπανική αστυνομία εισέβαλε και πραγματοποίησε έρευνα στην έδρα του Σοσιαλιστικού Κόμματος (PSOE) στη Μαδρίτη κατόπιν δικαστικής εντολής, για να συλλέξει, σύμφωνα με την⁠ «El Pais» και άλλα ισπανικά μέσα ενημέρωσης, «πληροφορίες σχετικά με παράνομο μηχανισμό χρηματοδότησής του».

Εδώ στην Ελλάδα, πέρασε ανεπιστρεπτί ο καιρός που ο Τσίπρας μάς παρουσίαζε την Ισπανία ως χώρα-πρότυπο, έστελνε αντιπροσωπείες στις εκλογές για συμπαράσταση στους Podemos, πανηγύριζε για τα εκλογικά αποτελέσματα και μας έλεγε πως «η Ιβηρική Χερσόνησος δείχνει τον δρόμο».

Τότε που πανηγύριζε επειδή τελικά ο Ιγκλέσιας συμφώνησε να στηρίξει, μετά τις εκλογές του Απριλίου 2019, μια κυβέρνηση μειοψηφίας υπό τον Σάντσεθ. «Κάλλιο αργά παρά ποτέ», είχε σχολιάσει τότε ο κ. Τσίπρας.

Για δε αυτό καθαυτό το αποτέλεσμα των ισπανικών εκλογών του 2019, ο ΣΥΡΙΖΑ, με αρχηγό τον Τσίπρα –άρα ο Τσίπρας– είχε πει κάτι που σήμερα, με αυτά που λέει ο Τσίπρας της ΕΛΑΣ, αποδεικνύεται προφητικό. Ουσιαστικά, όχι απλώς προφητικό, αλλά μέρος μελλοντικού σχεδίου.

Στην ανακοίνωσή τους (29/4/2019), λοιπόν, μιλούσαν για τη «μεγάλη άνοδο του Σοσιαλιστικού Κόμματος, μετά την αριστερή στροφή του, και την αποκήρυξη του νεοφιλελευθερισμού».

Στο μυαλό των Τσίπρα και Ανδρουλάκη

Κάπως έτσι «καθοδηγήθηκε» και ο κ. Ανδρουλάκης, φθάνοντας στο σημείο να πιστέψει πως κάνοντας στροφή προς τα αριστερά θα ανέβαζε τα ποσοστά του.

Συνέβη το αντίθετο –βλέπετε εδώ δεν έχουμε Βάσκους αυτονομιστές και Καταλανούς αποσχιστές– οπότε ο ίδιος δεν πέτυχε μεν τον σκοπό του, ωστόσο πέτυχε τον δικό του σκοπό ο κ. Τσίπρας. Βρέθηκε (δημοσκοπικά) στη δεύτερη θέση και είναι έτοιμος, μετά τις εκλογές και σε περίπτωση που δεν υπάρξει αυτοδυναμία από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας, να τους μαζέψει όλους για μια κυβέρνηση μειοψηφίας με ψήφο ανοχής.
Προς το παρόν, τόσο ο Τσίπρας όσο και ο Ανδρουλάκης αποφεύγουν πλέον συστηματικά κάθε δημόσια δήλωση σχετικά με την κατάσταση στην Ισπανία.

Οχι επειδή ντρέπονται για τις επιλογές τους, αλλά επειδή στο πίσω μέρος του μυαλού τους το «παράδειγμα της Ισπανίας», δηλαδή ο σχηματισμός κυβερνήσεων μειοψηφίας, παραμένει ζωντανό και τους… οδηγεί.

Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που τα απανωτά ισπανικά σκάνδαλα σχεδόν έχουν αποσιωπηθεί στην Ελλάδα. Κατά τα λοιπά, στον δημόσιο διάλογο, η Ισπανία αναφέρεται ξανά και ξανά ως χώρα με… μεγάλα επιτεύγματα. Εδώ να θυμίσω ότι παρά τις (ανίερες) συμμαχίες και τους συνεχείς εκβιασμούς (απελευθέρωση των τρομοκρατών της ΕΤΑ για τους Βάσκους, ειδικό φορολογικό καθεστώς για τους Καταλανούς), η Ισπανία δεν μπορεί να ψηφίσει προϋπολογισμό και λειτουργεί με αυτόν του… 2023.

Αυτό έχει προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στην οικονομία της χώρας και στις αξιολογήσεις της από τους διεθνείς οίκους, ενώ η ΕΕ ζητεί επίμονα να δει έναν ψηφισμένο προϋπολογισμό. Με τον Ισπανό πρωθυπουργό να λέει πως θα φέρει τώρα προς ψήφιση τον… προϋπολογισμό του 2026. Επίσης με αμφίβολα αποτελέσματα.

Τότε που μας εκθείαζαν το ισπανικό μοντέλο στην Υγεία

Στο μεταξύ, έχει καταρρεύσει και το αφήγημα Τσίπρα-ΣΥΡΙΖΑ για τον τομέα της Υγείας. Στις 9 Ιουνίου 2023, δηλαδή κατά την προεκλογική περίοδο, όταν ο Τσίπρας έπαιζε το τελευταίο του συριζαϊκό χαρτί, έδωσε συνέντευξη Τύπου για την Οικονομία και την Υγεία στο Ζάππειο.

Σ’ εκείνη τη συνέντευξη, πλάι στον Τσίπρα είχαν καθίσει οι Αλέξης Χαρίτσης, Ευκλείδης Τσακαλώτος, Εφη Αχτσιόγλου, Αθηνά Λινού, Διονύσης Τεμπονέρας. 

Κεντρικό θέμα ήταν, όπως είπαμε, η Υγεία και όλοι μαζί απάντησαν σε ερωτήσεις για το περίφημο «πρόγραμμα επτά σημείων, επτά βημάτων για μια δίκαιη κοινωνία και ευημερία για όλους». Τώρα ο Τσίπρας έχει περιοριστεί στα… πέντε βήματα!

Στη διάρκεια της συνέντευξης, ο κ. Τσίπρας είχε καταγγείλει ότι το πρόγραμμα για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης για την Υγεία «προβλέπει ένα απολύτως ελάχιστο ποσοστό των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης να κατευθυνθεί για τη δημόσια Υγεία, μόλις 2%. Κι άλλο ένα 2% σε υποδομές που προφανώς περιλαμβάνονται και υποδομές νοσοκομειακές. Οταν αντίστοιχα μεγέθη άλλων χωρών του ευρωπαϊκού Νότου, υπερβαίνουν το 8% μόνο για τις δαπάνες για την Υγεία, ξέχωρα για τις υποδομές».

Λίγο μετά, ο κ. Χαρίτσης εξειδίκευσε, καταφεύγοντας στο αγαπημένο «παράδειγμα της Ισπανίας». Οπως είπε, σχετικά με το ποσοστό πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης που θα κατευθυνόταν στην Υγεία, το ποσοστό της Ισπανίας ήταν υπερδιπλάσιο έναντι της Ελλάδας – «σχεδόν 9% για την Υγεία», μας είπε.

Θα φανταζόταν, λοιπόν, κανείς πως η Ισπανία τα θέματα της Υγείας τα έχει λυμένα. Θα μπορούσαν μάλιστα να το ισχυριστούν και σήμερα οι κύριοι Τσίπρας και Χαρίτσης.

Οι απεργίες παρέλυσαν το εθνικό σύστημα υγείας

Δυστυχώς, όμως, η Ισπανία δεν συγκλονίζεται μόνο από τα σκάνδαλα, αλλά έχει παραλύσει και ο τομέας της Υγείας.

Οι απεργίες των γιατρών από τον Δεκέμβριο του 2025 μέχρι σήμερα έχουν οδηγήσει σε ακύρωση περισσότερες από τρία εκατομμύρια ιατρικές πράξεις. Πρόκειται για επίσημα στοιχεία που έδωσαν οι αυτόνομες περιφέρειες, που κατηγορούν την υπουργό Υγείας Μόνικα Γκαρσία για αδιαλλαξία στις συζητήσεις με τους υγειονομικούς.

Η εβδομάδα που πέρασε ήταν η πέμπτη εβδομάδα απεργιών για το 2026, με τις περιφερειακές κυβερνήσεις να βρίσκονται σε διαρκή σύγκρουση με το υπουργείο Υγείας.

Οι Ισπανοί γιατροί απεργούν κατά του νέου νομοθετικού πλαισίου που ρυθμίζει τις συνθήκες εργασίας στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και θεωρείται βέβαιο ότι, μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα, οι απεργίες θα επιστρέψουν δριμύτερες το Φθινόπωρο.
Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά, αλλά δεν είδα να παρουσιαστούν πουθενά στην Ελλάδα, όπου από το πρωί ως το βράδυ ακούμε τα μύρια όσα για τον τομέα της Υγείας.

Οι αριθμοί του τρόμου και ο κίνδυνος χρεοκοπίας

Η υπηρεσία Υγείας της Γαλικίας ανέφερε ότι 270.844 ιατρικές πράξεις έχουν ακυρωθεί από την έναρξη των απεργιών, συμπεριλαμβανομένων 5.758 χειρουργικών επεμβάσεων, 156.168 ραντεβού σε νοσοκομεία, 91.365 ραντεβού στην πρωτοβάθμια περίθαλψη και 17.553 διαγνωστικών εξετάσεων.

Μόνο την περασμένη εβδομάδα ακυρώθηκαν περίπου 150 χειρουργικές επεμβάσεις και περισσότερα από 7.000 ημερήσια ραντεβού. Ο υπουργός Υγείας της Αυτονομίας, Αντόνιο Γκόμεζ Κααμάνιο, προειδοποίησε ότι ο αντίκτυπος στις λίστες αναμονής θα είναι «πολύ σημαντικός» στην περίπτωση που οι απεργίες επανέλθουν μετά το καλοκαίρι.
Στην Κανταβρία, ο υπουργός Υγείας Σεζάρ Πασκουάλ ανέφερε ότι έχουν ακυρωθεί 160.000 ιατρικές πράξεις, προειδοποιώντας και αυτός ότι μια επ’ αόριστον απεργία θα οδηγήσει σε χρεοκοπία το Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Στην Εξτρεμαδούρα έχουν από τον περασμένο Δεκέμβριο ακυρωθεί 300.000 ιατρικές πράξεις, ενώ ιδιαίτερα κρίσιμη είναι η κατάσταση στην Ανδαλουσία, με ακύρωση 1,3 εκατ. ιατρικών πράξεων. Στις Βαλεαρίδες έχουν ακυρωθεί 12.704 ιατρικές πράξεις και συνολικά στο αρχιπέλαγος ο αριθμός έφθασε τις 86.957 ακυρώσεις, ενώ σε Καστίλη και Λεόν οι ακυρώσεις έφτασαν τις 43.181.

Στη Μαδρίτη, οι ακυρώσεις ξεπέρασαν τις 300.000 (εκ των οποίων 11.833 χειρουργικές επεμβάσεις και 27.367 διαγνωστικές εξετάσεις), με την οικονομική ζημιά να ανέρχεται σε πάνω από 18 εκατ. ευρώ μέσα σ’ έναν μήνα και τα εξωτερικά ιατρεία να έχουν παραλύσει.

Ολα αυτά βεβαίως έχουν προκαλέσει και ένα διοικητικό χάος, καθώς οι υπηρεσίες του συστήματος Υγείας πρέπει να επαναπρογραμματίσουν τα ραντεβού, με μεγαλύτερο πρόβλημα τον προγραμματισμό των χειρουργείων. Οι απεργίες έχουν κηρυχθεί από τα μεγαλύτερα ιατρικά συνδικάτα, με τους γιατρούς να καταγγέλλουν την υπουργό πως… άλλα τους έλεγε το 2016, όταν διαδήλωνε μαζί τους!

24ωρες εφημερίες, 90 ώρες εργασίας την εβδομάδα

Ο λόγος για τον οποίο απεργούν εδώ και μήνες οι Ισπανοί γιατροί –πρόκειται για τη μεγαλύτερη απεργία τους εδώ και δεκαετίες– είναι ότι η υπουργός, που προέρχεται από το αριστερό και οικολογικό κόμμα Más Madrid, αρνείται να διαπραγματευτεί ώστε να τερματιστούν οι εφημερίες των 24 ωρών και των 90 ωρών εργασίας την εβδομάδα.
Αυτό που ζητούν οι Ισπανοί γιατροί είναι ένα πρωτόκολλο εργασίας, που, όπως αναφέρουν, υπάρχει εδώ και χρόνια στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.

Οι συνδικαλιστές, που σταθερά κηρύσσουν απεργίες και το 2026, από τον Φεβρουάριο έως τον Μάιο, δηλώνοντας πως θα επανέλθουν τον Σεπτέμβριο, υποστηρίζουν ότι πρέπει να βρεθεί μια λύση πριν είναι πολύ αργά για το σύστημα Υγείας.
«Οταν απεργούν οι γιατροί τα νέα δεν είναι καλά», λένε.

Με την απεργιακή επιτροπή να αποφασίζει κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, απαιτώντας, μετά την πρόσκαιρη αναστολή των απεργιών, να υπάρξει πρόοδος κατά τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Μιλάμε για 175.000 γιατρούς, οι οποίοι δηλώνουν ότι βρίσκονται στα όρια της εξάντλησης. 

Αυτά για όσους εδώ στην Ελλάδα επιμένουν να δυσφημούν τη χώρα μας και κλείνουν τα μάτια όταν πρόκειται για τους ομοϊδεάτες τους.
Και γι’ αυτούς που θεωρούν πως μπορεί μια χώρα να κυβερνηθεί χωρίς αυτοδύναμες κυβερνήσεις…

https://tomanifesto.gr/skandala-kai-katarrefsi-tis-yghias-stin-ispania-protipo-ghia-tsipra-kai-androylaki-244217

Σε προεκλογικούς ρυθμούς η ΝΔ: Τα πρόσωπα που θα συσπειρώσουν τη "γαλάζια" βάση και ποιοι φέρνουν "αέρα" ανανέωσης στα ψηφοδέλτια


Το επιτελείο της ΝΔ βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με τα στελέχη του κόμματος σε όλη την Ελλάδα, αξιολογώντας προτάσεις και υποψηφιότητες με το βλέμμα στην επόμενη εθνική κάλπη

Με στόχο τη συσπείρωση της «γαλάζιας» βάσης, αλλά και την ανανέωση του στελεχιακού δυναµικού της Ν.∆., οι επιτελείς της Πειραιώς βολιδοσκοπούν πρόσωπα σε όλη την επικράτεια, µε κατεύθυνση τη συγκρότηση ανταγωνιστικών ψηφοδελτίων. Ο γραµµατέας της Π.Ε., Κων. Κυρανάκης, ο διευθυντής, Γιάννης Σµυρλής, ο γραµµατέας Οργανωτικού, Στέλιος Κονταδάκης, και ο σύµβουλος του πρωθυπουργού Θανάσης Νέζης βρίσκονται σε ανοιχτή γραµµή µε τα στελέχη σε όλη την Ελλάδα και αξιολογούν προτάσεις και υποψηφιότητες.

Τις οριστικές τους αποφάσεις λαµβάνουν οι βουλευτές Επικρατείας της Ν.∆., µε τον πρώην υπουργό Θεόδωρο Σκυλακάκη να κατευθύνεται προς την Ηλεία, δίχως να αποκλείονται τα σενάρια για τον Βόρειο Τοµέα. Ο Γιώργος Σταµάτης φέρεται πως έχει «κλειδώσει» για την εκλογική περιφέρεια της Κορινθίας, ενώ η Μαρία-Νεφέλη Χατζηιωαννίδου φέρεται να έχει καταλήξει να µην είναι υποψήφια στην Α’ Θεσσαλονίκης. Αντιθέτως, ο υφυπουργός Υποδοµών, Νίκος Ταχιάος, βρίσκεται κοντά σε µια υποψηφιότητα στην Α’ Θεσσαλονίκης, ενώ ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Μαργαρίτης Σχοινάς, δεν έχει ανοίξει ακόµη τα χαρτιά του και συζητιέται επίσης για την Α’ Θεσσαλονίκης ή τη Χαλκιδική. Στη Β’ Θεσσαλονίκης ανοιχτή είναι η υποψηφιότητα της Βούλας Πατουλίδου.

Νέα Δημοκρατία: Ποιοι υποψήφιοι έχουν ανακοινωθεί ήδη για τα ψηφοδέλτια

Ήδη οι πρώτοι υποψήφιοι που έχουν ανακοινωθεί για τα ψηφοδέλτια έχουν εκκινήσει τον προεκλογικό αγώνα. Ο Παύλος Μαρινάκης στον Β1 Βόρειο Τοµέα Αθηνών, ο ∆ηµήτρης Παπαστεργίου στην Περιφέρεια Τρικάλων, ο Νίκος Ρωµανός στον Β3 Νότιο Τοµέα Αθηνών, ο Νίκος Παπαϊωάννου και ο Γιάννης Παπαγεωργίου στην Α’ Θεσσαλονίκης, η Ειρήνη Αγαπηδάκη στον Β2 ∆υτικό Τοµέα Αθηνών και τις προηγούµενες ηµέρες η Αλεξάνδρα Σδούκου στην Α’ Αθηνών.

Οι υποψηφιότητες τεσσάρων πρώην γενικών γραμματέων της κυβέρνησης

Υπενθυµίζεται ακόµα ότι από την Πειραιώς έχουν ανακοινωθεί επίσης οι υποψηφιότητες τεσσάρων πρώην γενικών γραµµατέων της κυβέρνησης, και συγκεκριµένα του Τάσου Γαϊτάνη στον Νότιο Τοµέα της Αθήνας, του Μάνου Λογοθέτη στη Σάµο, του Θανάση Τσιούρα στην Α’ Θεσσαλονίκης και του ∆ηµήτρη Γλυµή στη Φωκίδα. Μια βασική στόχευση του επιτελείου της Ν.∆. είναι το φρεσκάρισµα των ψηφοδελτίων µε νέα πρόσωπα της γενιάς των 30άρηδων και, σε αυτό το πλαίσιο, ο πρόεδρος της ΟΝΝΕ∆, Ορφέας Γεωργίου, έχει ξεκινήσει «σαφάρι» για την αναζήτηση υποψηφίων.

Οι προερχόμενοι από τη νεολαία της ΝΔ

Ανάµεσα στα πρόσωπα από τη Νεολαία που βολιδοσκοπούνται για την περιφέρεια των Τρικάλων είναι ο νεαρός οικονοµολόγος και εκπρόσωπος της ΟΝΝΕ∆ στην Πολιτική Επιτροπή της Ν.∆. ∆ηµήτρης Φώτης. Στη Μεσσηνία η δυναµική δικηγόρος και επίσης µέλος της Πολιτικής Επιτροπής της Ν.∆., Πορφυλένια Κανελλοπούλου, ενώ στη Μαγνησία έχει πέσει στο τραπέζι η υποψηφιότητα του Απόστολου Κουταρέλου. Στην Εύβοια ακούγεται ο νεαρός δικηγόρος Απόστολος Σπανός, που προέρχεται επίσης από την ΟΝΝΕ∆, ενώ «κλειδωµένη» θεωρείται η δικηγόρος Μαρία-Ωραιοζήλη Κουτσουπιά, στην Ηµαθία. Για τον Έβρο έχει «κλειδώσει» η υποψηφιότητα της Έλενας Σώκου.

Για την εκλογική περιφέρεια της Ανατολικής Αττικής ακούγεται η δικηγόρος Αθηνών, Νέας Υόρκης και Ουάσινγκτον, Νιόβη Χριστοπούλου, ενώ στο ίδιο πλαίσιο ο δικηγόρος Ορέστης Οµράν βολιδοσκοπείται για κάποια από τις περιφέρειες του Λεκανοπεδίου.

Η νέα φουρνιά υποψηφίων

Στη νέα φουρνιά υποψηφίων ανήκουν ο Θανάσης Μπασιάκος για τη Βοιωτία, γιος του παλαιού υπουργού Ευάγγελου Μπασιάκου, ο πρώην περιφερειακός σύµβουλος ∆ηµήτρης Καρυπίδης για το ψηφοδέλτιο των Σερρών, γιος του πρώην βουλευτή και νοµάρχη Σερρών Τάσου Καρυπίδη, και για τη Β’ Πειραιά η Ραλλία Τραγάκη, κόρη του βουλευτή Γιάννη Τραγάκη. Για τη Β’ Πειραιά έχει «κλειδώσει», σύµφωνα µε πληροφορίες, η υποψηφιότητα του γνωστού φωτο γράφου ∆ηµήτρη Σκουλού, ενώ στην Α’ Αθηνών εκ νέου υποψήφιος θα είναι ο Όµηρος Τσάπαλος. Σενάρια στην ίδια περιφέρεια υπάρχουν για τον ηθοποιό Θανάση Βισκαδουράκη.

Μεγάλο ενδιαφέρον για μια θέση στα ψηφοδέλτια της περιφέρειας

Αυξηµένο ενδιαφέρον για µια θέση στο «γαλάζιο» ψηφοδέλτιο καταγράφεται στην περιφέρεια. Στην Αιτωλοακαρνανία ακούγονται σενάρια για τον δήµαρχο Αγρινίου, Γιώργο Παπαναστασίου, αλλά και τους δύο αντιπεριφερειάρχες Θανάση Μαυροµµάτη και Νίκο Κατσακιώρη, ενώ υποψήφιος αναµένεται να είναι ο γραµµατέας Στρατηγικού Σχεδιασµού και Επικοινωνίας της Ν.∆., Βασίλης Φεύγας. Στην Αχαΐα εκ νέου υποψήφιος θα είναι ο Ανδρέας Τσώκος, ενώ παίζουν τα ονόµατα του αντιπεριφερειάρχη Χαράλαµπου Μπονάνου, του Φωκίωνα Ζαΐµη και της αντιπεριφερειάρχου ∆ηµόσιας Υγείας, Αννας Μαστοράκου.

Στην Ηλεία, ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει για τη λίστα και ο αντιπεριφερειάρχης Νίκος Κοροβέσης. Στην Αργολίδα ο δικηγόρος Ζώης Σταυρόπουλος έχει ανεβάσει στροφές, ενώ σε συζητήσεις αναφέρεται ο αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Σιδέρης. Στην Άρτα ακούγονται ο πρώην δήµαρχος Χρήστος Τσιρογιάννης και ο αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Ψαθάς, ενώ για την Κέρκυρα πιθανότητες συγκεντρώνει η υποψηφιότητα της πρώην δηµάρχου Μερόπης Υδραίου και στη Μαγνησία ακούγονται ο δικηγόρος Σπύρος Καρανικόλας και η Αθανασία Καπούλα. Στην Πρέβεζα φήµες υπάρχουν για τον δήµαρχο Νίκο Γεωργάκο, ενώ στην Εύβοια ακούγονται ο ∆ηµήτρης ∆ιαµαντόπουλος, η Σοφία Νικολάου και οι γιατροί Γιώργος Μαρίνος και Ευάγγελος Φαλίδας, αλλά και ο Γιώργος Κελαϊδίτης. Για τη Βοιωτία, ακούγονται ο δήµαρχος Τανάγρας, Βασίλης Περγάλιας, και η Φανή Παπαθωµά, ενώ για τη Χίο το όνοµα του πρώην υπουργού Κωστή Μουσουρούλη. Στα Ιωάννινα, «κρούσεις» έχει δεχθεί ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Υγείας Βασίλης Κοντοζαµάνης, ενώ σενάρια ακούγονται για τον εκπαιδευτικό Νίκο Ευαγγέλου.

Έντονα φηµολογείται και η πιθανή υποψηφιότητα του συµβούλου πολιτικής στρατηγικής και επικοινωνίας Γεράσιµου Ζαγορίτη στα Ιωάννινα. Για τη µονοεδρική της Ευρυτανίας ακούγονται ο πρώην δήµαρχος Νίκος Σουλιώτης, ο πρώην γενικός γραµµα τέας ∆ηµήτρης Ιατρίδης και ο ιατρός Κώστας Τσιγαρίδας. Στη Θεσπρωτία ακούγεται επίσης ο γιατρός Χρήστος Ρίζος. Στα νέα ονόµατα που παίζουν για την Κοζάνη είναι αυτά του γιατρού Τάσου Φούντογλου και του αντιπεριφερειάρχη Λύσανδρου Μεταξά. Στη Μεσσηνία, ακούγεται επίσης ο προερχόµενος από την ΟΝΝΕ∆ αντιδήµαρχος Καλαµάτας, Τάσος Σκοπετέας, αλλά και ο δικηγόρος ∆ηµήτρης Αναστασόπουλος, που κατάγεται από το Πεταλίδι Μεσσηνίας. Στα Τρίκαλα, η υποψηφιότητα Παπαστεργίου ανακατεύει την τράπουλα, ερώτηµα παραµένει τι θα αποφασίσει ο πρώην αντιπεριφερειάρχης Χρήστος Μιχαλάκης, ενώ ακούγονται τα ονόµατα της ∆ήµητρας Νάτσινα και του Γιώργου Βλαχογιάννη. Νέα κάθοδο ενδέχεται να εξετάσει ο πρώτος επιλαχών Μικέλης Χατζηγάκης. Στις Σέρρες, στα νέα ονόµατα που συγκεντρώνουν πιθανότητες υποψηφιότητας εντάσσονται ο αντιπεριφερειάρχης Παναγιώτης Σπυρόπουλος, ο ∆ηµήτρης Νότας και ο Αλέξανδρος Χρυσάφης.

Πενυ Αβραμιδη
Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά

Το κρεσέντο αντιδημοκρατικότητας από Νυφούδη και ΕΛΑΣ για την "πόρτα" σε βουλευτές από την "κακή" παρούσα Βουλή


Σύμφωνα με τη στήλη ''Big Mouth'' του powergame.gr, ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του κόμματος του Αλέξη Τσίπρα, τόνισε ότι η ΕΛΑΣ δεν θέλει βουλευτές από την παρούσα Βουλή στο κόμμα

Ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του κόμματος ΕΛΑΣ, Νίκος Νυφούδης, ο οποίος παλαιότερα επέκρινε τον Αλέξη Τσίπρα, σύμφωνα με τη στήλη ''Big Mouth'' του powergame.gr, είπ σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, ότι η ΕΛΑΣ δεν θέλει βουλευτές, "γιατί δεν θέλουμε η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη να έχει φωνή σε αυτή τη Βουλή, ειδικά όταν ο πρόεδρός μας, ο Αλέξης Τσίπρας, παρέδωσε την έδρα του".

Τι θα γίνει αν δεν αρέσει στην ΕΛΑΣ και η επόμενη σύνθεση της Βουλής

Η δήλωση αυτή του εκπροσώπου του κόμματος του Αλέξη Τσίπρα, θυμίζει, σύμφωνα με τη στήλη Big Mouth ένα αντιδημοκρατικό κρεσέντο, καθώς, όπως επισημαίνει «αυτή η Βουλή» που αποστρέφεται ο Νίκος Νυφούδης προέκυψε από δημοκρατικές εκλογές. Από την άλλη πλευρά, όπως υπογραμμίζεται, αν «αυτή η Βουλή» είναι τόσο κακή για κάποιον λόγο που μόνο στην ΕΛΑΣ ξέρουν, πώς ο Αλέξης Τσίπρας άντεξε να είναι μέλος της για δυόμισι χρόνια;

Συνεχίζοντας, η στήλη αναρωτιέται εύλογα για το αν η σύνθεση της νέας Βουλής από τις εκλογές που θα γίνουν μοιάζει με την παρούσα σύνθεση δεν αρέσει στην ΕΛΑΣ, θα οδηγήσει σε εκ νέου παραίτηση τον Αλέξη Τσίπρα ή τα κορυφαία στελέχη της ΕΛΑΣ που θα εκλεγούν. Πάντως, όπως επισημαίνει η στήλη, η ρητορική του Νίκου Νυφούδη δεν διαφέρει από αυτήν του Αλέξη Τσίπρα, με τη διαφορά ότι ο πρώην πρωθυπουργός ξέρει να επικοινωνεί τις απόψεις του σαν πιο δημοκρατικές από όσο πραγματικά είναι.  

Περιγραφή σοκ από τον Σκοπιανό: Τη μαχαίρωσα και είπα ότι πέθανε αλλά εκείνη φώναξε βοήθεια, τη χτύπησα με κούτσουρο και δεν ξαναμίλησε


Με κυνισμό που προκαλεί σοκ, ο 43χρονος Σκοπιανός ενοικιαστής που κατηγορείται για τη δολοφονία της 45χρονης Σταυρούλας στην Κρήτη περιέγραψε στην απολογία του πώς επέστρεφε δίπλα στο θύμα για να της αφαιρέσει τη ζωή. Όπως ισχυρίστηκε, αφού τη χτύπησε, τη φίμωσε και τη θεώρησε νεκρή, γύρισε με μαχαίρι όταν άκουσε ότι είχε ανακτήσει τις αισθήσεις της και αργότερα επέστρεψε ξανά κρατώντας ένα κούτσουρο όταν την άκουσε να καλεί σε βοήθεια, πριν προχωρήσει στην απόκρυψη της σορού και στην προσπάθεια να εξαφανίσει τα ίχνη του εγκλήματος.

Ο Σκοπιανός κατηγορούμενος περιέγραψε επίσης τι έκανε με τη σορό της γυναίκας.

Αναφερόμενος στην ημέρα του εγκλήματος, είπε ότι στις 30 Μαΐου η Σταυρούλα τον ενημέρωσε τηλεφωνικά πως θα επισκεπτόταν το σπίτι του. Όπως κατέθεσε, έφτασε περίπου στις 16:20.

Ο κατηγορούμενος υποστήριξε ότι της προσέφερε μία μπίρα, από την οποία ήπιε μόνο λίγες γουλιές, και στη συνέχεια ξεκίνησε να ελέγχει τους χώρους του σπιτιού. Σύμφωνα με τον ίδιο, η γυναίκα φωτογράφιζε τα ντουλάπια της κουζίνας και διαμαρτυρόταν για σκουριές και φθορές.

Όπως ανέφερε, η συμπεριφορά της τον εκνεύρισε και ακολούθησε ένταση.  Έφτασε στο σημείο να πει ότι η Σταυρούλα του επιτέθηκε και έπεσε χτυπώντας το κεφάλι της.

«Είδα να τρέχει αίμα. Ξεκίνησε να φωνάζει και τότε θόλωσα. Τη χτύπησα με το μπουκάλι στο κεφάλι και σκέφτηκα ότι θα μπλέξω για μια τρελή», ανέφερε.

Ο κατηγορούμενος περιέγραψε ότι η γυναίκα άρχισε να χάνει τις αισθήσεις της και τότε πήρε μία ταινία από συρτάρι του σπιτιού και προσπάθησε να της κλείσει το στόμα.

«Της τύλιξα το στόμα δύο φορές. Προσπαθούσε να το βγάλει με τα χέρια της. Επέμενα και πέρασα την ταινία ακόμη μία φορά. Σταμάτησε να κουνιέται», είπε.

Όπως ισχυρίστηκε, θεώρησε ότι είχε πεθάνει και απομακρύνθηκε προς την κουζίνα για να ηρεμήσει. Λίγα λεπτά αργότερα όμως άκουσε τη γυναίκα να ανακτά τις αισθήσεις της.

«Την άκουσα να ξυπνά. Θυμωμένος γύρισα στο δωμάτιο με ένα κουζινομάχαιρο. Ήταν ξαπλωμένη στο πλάι. Την πλησίασα και τη μαχαίρωσα δύο φορές στο ύψος της καρδιάς», φέρεται να κατέθεσε.

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, στη συνέχεια επέστρεψε στην κουζίνα, έπλυνε το μαχαίρι και το πέταξε, χωρίς να θυμάται πού. Λίγο αργότερα, όπως ανέφερε, άκουσε ξανά τη Σταυρούλα να φωνάζει.

«Άκουσα να λέει "βοήθεια, με ακούει κανείς;"», κατέθεσε.

Τότε, σύμφωνα με την απολογία του, πήρε ένα κούτσουρο από το τζάκι και τη χτύπησε δύο φορές στο κεφάλι ενώ βρισκόταν ξαπλωμένη στο πάτωμα.

«Τότε δεν ξαναμίλησε», είπε.

Ο κατηγορούμενος τοποθέτησε χρονικά τα γεγονότα μεταξύ 17:00 και 17:15, εκτιμώντας ότι οι κηλίδες αίματος που εντοπίστηκαν στον χώρο προκλήθηκαν από τα τραύματα της γυναίκας.

Στη συνέχεια, όπως κατέθεσε, είδε δίπλα της δύο τραπεζικές κάρτες μαζί με τον κωδικό PIN. Υποστήριξε ότι μετέβη σε ΑΤΜ στις Μουρνιές, όπου πραγματοποίησε ανάληψη χρημάτων.

«Το έκανα επειδή ήθελα να φανεί ότι επρόκειτο για ληστεία», φέρεται να δήλωσε.

Περιγράφοντας όσα ακολούθησαν, είπε ότι επέστρεψε στο σπίτι, όπου υπήρχαν παντού αίματα. Πήγε στην αποθήκη, πήρε σακούλες και δεματικά, έδεσε τα χέρια και τα πόδια της Σταυρούλας, μετέφερε τη σορό στο μπαλκόνι και την τοποθέτησε μέσα στις σακούλες.

«Ξεκίνησα να σφουγγαρίζω, άλλαζα συνέχεια το νερό. Έβαζα αρωματικό και χλωρίνη αλλά έτρεχε πολύ αίμα», ανέφερε.

Σύμφωνα με την απολογία του, καθάρισε το σπίτι, μάζεψε τα σπασμένα γυαλιά και το κούτσουρο, ενώ στις 21:00 πραγματοποίησε βιντεοκλήση με τη σύζυγό του. Μετά το τέλος της συνομιλίας συνέχισε να καθαρίζει.

Όπως είπε, περίπου στις 22:00 βγήκε με το αυτοκίνητό του και πέταξε το κινητό τηλέφωνο και τις τραπεζικές κάρτες της γυναίκας, ενώ προχώρησε και σε νέα ανάληψη χρημάτων.

Στη συνέχεια επέστρεψε στο σπίτι και συνέχισε να καθαρίζει μέχρι τα μεσάνυχτα.

«Δεν μπορούσα να κοιμηθώ. Έκανα ένα τσιγάρο χασίς και σκεφτόμουν πού να πάω το πτώμα χωρίς να με πιάσει η αστυνομία», κατέθεσε.

Τελικά, όπως είπε, αποφάσισε να μεταφέρει τη σορό σε χωράφι όπου πραγματοποιούσε εργασίες. Γύρω στις 06:00 το πρωί μετέβη στο σημείο, έσκαψε για περίπου 20 λεπτά και χρησιμοποίησε καρότσι οικοδομής για τη μεταφορά της.

«Το κάλυψα με αρκετό χώμα και στις 08:00 επέστρεψα στο σπίτι, όπου καθάρισα τα τελευταία αίματα», φέρεται να ανέφερε.

Κλείνοντας την απολογία του, απέδωσε μέρος της ευθύνης στην περιστασιακή χρήση κάνναβης.

«Πιστεύω ότι επειδή είμαι περιστασιακός χρήστης κάνναβης και εκείνη την ημέρα είχα κάνει ένα τσιγάρο, αυτή είναι η αιτία που έγιναν όλα. Ποτέ δεν είχα σκεφτεί κάτι κακό να κάνω», φέρεται να υποστήριξε.

Στην απολογία του, ο 43χρονος υποστήριξε, επίσης, ότι με τη Σταυρούλα διατηρούσε επί χρόνια μια σχέση που χαρακτηριζόταν από συχνές εντάσεις και διαφωνίες, καθώς εκείνη επισκεπτόταν περιοδικά το σπίτι του για ελέγχους και, όπως ισχυρίστηκε, έκανε συνεχώς παρατηρήσεις για την κατάσταση του ακινήτου. Παράλληλα, υποστήριξε ότι είχαν έρθει και σε ερωτική επαφή, λέγοντας μάλιστα ότι η Σταυρούλα τον είχε απειλήσει ότι θα έλεγε στη σύζυγό του ότι τη βίασε.

Δημογλίδου: «Δεν έχει προκύψει ερωτική σχέση του δράστη με τη Σταυρούλα»

Αναφερόμενη στα κίνητρα της δολοφονίας, η εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Κωνσταντία Δημογλίδου σημείωσε ότι μέχρι στιγμής από την αστυνομική έρευνα δεν έχει προκύψει ερωτικό υπόβαθρο, παρά τα σχετικά σενάρια που έχουν διατυπωθεί.

«Έχει αναφερθεί η προστριβή για το σπίτι ως κίνητρο, κατά την ομολογία του κατηγορούμενου. Δεν υπάρχει όμως η ίδια η γυναίκα για να δώσει τη δική της εκδοχή, οπότε προς το παρόν έχουμε μόνο τη θέση του δράστη», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Δεν υπάρχει τίποτα που να δικαιολογεί το συγκεκριμένο έγκλημα. Από τα πρώτα μακροσκοπικά ευρήματα προκύπτει ότι δεν χρησιμοποιήθηκε μόνο ένα μέσο, αλλά περισσότερα από ένα. Μέχρι να ολοκληρώσει την πράξη του και να αφαιρέσει τη ζωή αυτής της γυναίκας, δεν σταμάτησε», ανέφερε χαρακτηριστικά.