23 Ιουνίου 2026

📺«Αχ ρε Ανδρέα» ΚΛΑΨΟΥΡΙΖΕ η Νάντια πάνω από τον τάφο του ΣΚ@ΤΟΨΥΧΟΥ και το Χ ΓΕΛΑΕΙ


Πολιτικό μνημόσυνο για την συμπλήρωση 30 χρόνων από τον θάνατο του Ανδρέα Παπανδρέου πραγματοποιήθηκε στο Α' Νεκροταφείο.

Πλήθος στελεχών της πρώτης γραμμής, υπό τον Νίκο Ανδρουλάκη, αλλά και απλοί φίλοι του ΠΑΣΟΚ έδωσαν το «παρών».

Ανάμεσα στα στελέχη που απέτισαν φόρο τιμής και η βουλευτής Δυτικού Τομέα Αθηνών Νάντια Γιαννακοπούλου, η παρουσία της οποίας ξεχώρισε, καθώς μόλις άφησε τα λευκά τριαντάφυλλα στο μνήμα του αείμνηστου πρώην πρωθυπουργού αναφώνησε «Αχ ρε Ανδρέα», αναπολώντας ίσως το κραταιό ΠΑΣΟΚ.

Δείτε το βιντεο και τα σχόλια στο Χ


📺ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Ο ΒΑΓΓΕΛΑΣ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ🤮🤮Δίκη Λυγγερίδη: Δύο εκ των τριών προστατεύομενων μαρτύρων, κρίθηκαν κατηγορούμενοι- Ο ένας θα καταθέσει


Με τις καταθέσεις των μαρτύρων συνεχίζονται η δίκη για τα επεισόδια στου Ρέντη στις 7 Δεκεμβρίου του 2023, κατά τη διάρκεια των οποίων τραυματίστηκε θανάσιμα ο αστυνομικός Γιώργος Λυγγερίδης.

Πρόκειται για τους φιλάθλους, οι οποίοι και ξεκίνησαν να καταθέτουν από το πρωί, εξηγώντας και περιγράφοντας τι ακριβώς έγινε το βράδυ εκείνο, έξω από το γήπεδο Μελίνα Μερκούρη.

Στο επίκεντρο βρέθηκε και η απόφαση της έδρας σχετικά με τους προστατευόμενους μάρτυρες.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος της έδρας ανακοίνωσε ότι μετά την έρευνα που διερευνήθηκε, διαπιστώθηκε ότι οι δύο εκ των τριών προστατευόμενων μαρτύρων, οι οποίοι είχαν κληθεί για να καταθέσουν κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, είναι κατηγορούμενοι κι ως εκ τούτου δεν μπορούν να κληθούν και να καταθέσουν με την ιδιότητα του μάρτυρα.

Ο τρίτος προστατευόμενος μάρτυρας αναμένεται να καταθέσει, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος, τον Σεπτέμβριο.

Σημειώνεται πως σχετικό αίτημα για να διαπιστωθεί εάν οι προστατευόμενοι μάρτυρες έχουν και την ιδιότητα του κατηγορουμένου, είχαν υποβάλει συνήγοροι των κατηγορούμενων.

Έτσι, λοιπόν, το δικαστήριο είχε ζητήσει την εισαγγελική διάταξη, βάσει της οποίας αυτοί οι μάρτυρες είχαν τεθεί σε καθεστώς προστασίας.



📺Αδιάβαστοι χαβαλέδες🤡🤡ΒΙΝΤΕΟ


Δεν μπαίνουν καν στον κόπο να δουν
τι έργα έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά κατά τα άλλα είναι έτοιμοι να κυβερνήσουν.   

Καρχιμάκης: Δεν αξιοποίησαν τα λεφτά του Ταμείου Ανάκαμψης για την ψηφιοποίηση του Αττικόν. 

Άδωνις: 1η Ιουλίου παραδίδονται όλα τα ψηφιακά έργα του Ταμείου Ανάκαμψης για τα νοσοκομεία. Όλα αυτά που είπατε ότι δεν έχουμε κάνει, τα κάναμε, τα εντάξαμε στο Ταμείο Ανάκαμψης και θα δουλεύουν στις επόμενες ημέρες


Βουλαρίνος: Πώς είναι να μην ντρέπεσαι καθόλου;


Όλοι αυτοί που συζητούν δημόσια χωρίς να έχουν ελέγξει ούτε τα απολύτως βασικά

Πώς είναι να μην ντρέπεσαι καθόλου; Από τα δωρεάν ΜΜΜ μέχρι τα τηλεοπτικά πάνελ, η ευκολία της άποψης φαίνεται να έχει νικήσει την υποχρέωση της γνώσης

Δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου σε μια κατάσταση όπου πρόκειται να μιλήσω και να επιχειρηματολογήσω για ένα συγκεκριμένο θέμα και να μην έχω ξοδέψει ούτε ένα λεπτό προκειμένου να μάθω τα πολύ βασικά και να βρω κάποια στοιχεία, ώστε αυτά που θα πω να μην είναι εντελώς μπούρδες. Θα ντρεπόμουν να με φωνάξει κάποιος να μιλήσουμε πχ για την ακρίβεια και να μην ξέρω πόσο είναι ο πληθωρισμός ή για τον ΚΟΚ και να μην ξέρω τις βασικές του προβλέψεις. Και είμαι σίγουρος ότι το ίδιο ακριβώς ισχύει για τους περισσότερους από εσάς.

Πράγμα που σημαίνει ότι με γεμίζουν απορία οι συμπολίτες που το αίσθημα της ντροπής τους είναι άγνωστο. Που δεν δίνουν δεκάρα αν οτιδήποτε από αυτά που λένε ισχύει, που δεν ντρέπονται να δείξουν δημοσίως όχι μόνο πόσο άσχετοι αλλά και πόσο τεμπέληδες είναι. Τόσο που να μην ξοδεύουν ούτε λίγα δευτερόλεπτα στο διαδίκτυο ώστε να μην ξεφτιλιστούν.

Αυτά τα λέω γιατί παρακολούθησα εκείνο το απόσπασμα μιας τηλεοπτικής εκπομπής στην οποία το στέλεχος της ΕΛΑΣ Νυφούδης (αυτός που αποκαλούσε τον Τσίπρα καραγκιόζη) και ο (εκλεγμένος με τον ΣΥΡΙΖΑ) βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Παππάς συζητούσαν με τον βουλευτή της ΝΔ Καλλιάνο για την πρόταση για τζάμπα εισιτήρια, χωρίς να έχουν την παραμικρή ιδέα ακόμα και για το κόστος των εισιτηρίων ή την ύπαρξη κάρτας απεριορίστων διάδρομων. Ήταν λες και έβλεπα ανθρώπους που συζητούν με μεγάλη σιγουριά για θέματα του Μουντιάλ, χωρίς να ξέρουν ότι το ποδόσφαιρο παίζεται με μπάλα.

Ο σύντροφος Νυφούδης ισχυριζόταν ότι μπορεί κάποιος να κερδίσει 80 ευρώ το μήνα με τα τζάμπα ΜΜΜ (μίλησε και για τους ανέργους) και ο σύντροφος Παππάς (παρασυρμένος και από τον Καλλιάνο που κατάλαβε πόσο άσχετοι είναι και οι δύο) ότι κάποιος μπορεί να κερδίσει πολλά, ανάλογα με το πόσες διαδρομές κάνει την ημέρα. Δηλαδή ο ένας δεν ήξερε ότι μια μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών για το λεκανοπέδιο κάνει 27 ευρώ και για τη Θεσσαλονίκη 16 (μισή τιμή το μειωμένο) ή ότι οι άνεργοι δεν πληρώνουν, ενώ ο άλλος δεν ήξερε καν ότι υπάρχει μηνιαία κάρτα χάρη στην οποία δεν έχει σημασία ο αριθμός των διαδρομών που κάνεις.

Και το χειρότερο δεν ήταν ή άγνοια. Είναι η αδιαφορία και η τεμπελιά τους. Είναι που δε νοιάστηκαν να καθίσουν ένα λεπτό να ψάξουν. Είναι που προτίμησαν να πουν ό,τι τους κατέβει αδιαφορώντας αν θα γίνουν περίγελος. Είναι Που δεν ντρέπονται καθόλου.

Θα μου πείτε, εδώ ο ένας δεν ντρέπεται να είναι στο κόμμα ενός που τον αποκαλούσε καραγκιόζη και ο άλλος δεν ντρέπεται να δίνει τις ψήφους των ανθρώπων που τον ψήφισαν ως συριζαίο στο ΠΑΣΟΚ, θα ντραπούν να επιδείξουν την ασχετοσύνη τους; Και θα έχετε δίκιο. Αλλά όπως και να 'χει, εμένα οι άνθρωποι που δεν ντρέπονται καθόλου με τρομάζουν. Και μπράβο τους.

Μάνος Βουλαρίνος
https://www.athensvoice.gr/epikairotita/politiki-oikonomia/970326/pos-einai-na-min-drepesai-katholou

«O Σαμαράς θα λύσει το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης»....🤣🤣🤣🤡


🔴Μπορεί να λύσει το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης ο Αντώνης Σαμαράς;

🔴Ένα από τα θέματα αιχμής, που πρόκειται να χρησιμοποιήσει ο κ. Αντώνης Σαμαράς, όταν (και αν...) φτιάξει κόμμα, θα είναι σίγουρα το λαθρομεταναστευτικό, καθώς έχει αναφερθεί πολλές φορές σ’ αυτό στο παρελθόν, για να αντιπολιτευθεί το κόμμα του οποίου υπήρξε αρχηγός και δια του οποίου έγινε πρωθυπουργός.

🔴Θα αναφέρω, εν συντομία, κάποια παραδείγματα. Το 2023, όταν η κυβέρνηση έφερε στην βουλή τροπολογία για να δοθεί προσωρινή άδεια εργασίας, για όσο χρονικό διάστημα διαρκούν συγκεκριμένες αγροτικές εργασίες, σε 30.000 νόμιμους αλλοδαπούς, ο κ. Σαμαράς την χαρακτήρισε «φάρο προσέλκυσης λαθρομεταναστών», έριξε το πομπώδες σύνθημα «Η Ελλάδα είναι χώρα, κι όχι χώρος!» και την καταψήφισε.

🔴Νωρίτερα, την 1η Δεκεμβρίου 2019, μιλώντας στο 13ο Συνέδριο της ΝΔ, είχε αφιερώσει το μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του, στην λαθρομετανάστευση. Κατά την προσφιλή του τακτική, επισημαίνοντας το πρόβλημα, αλλά χωρίς να προτείνει συγκεκριμένες λύσεις:
«Η χώρα μας υφίσταται πλέον ένα άτυπο λαθρο-εποικισμό. Μπαίνουν όσοι θέλουν, ακόμα και από χώρες, όπως το Μαρόκο, η Τυνησία, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές, που δεν έχουν κανένα πόλεμο. Αυτό δεν αλλάζει εύκολα, δεν αλλάζει από την μια μέρα στην άλλη, αλλά πρέπει να αλλάξει το ταχύτερο».

🔴Αλλά και το 2012, στην προκλογική του εκστρατεία για τις εκλογές της 6ης Μαΐου, είχε τάξει «λαγούς με πετραχήλια» για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης. Για παράδειγμα, μιλώντας στην Σπάρτη, στις 26 Απριλίου, είχε υποσχεθεί τα εξής:
«Η χώρα μας με τους λαθρομετανάστες έχει δεχθεί μια άοπλη εισβολή. Από τις 7 Μαΐου τέρμα το κράτος που φρόντιζε για τους παράνομους και τους ξένους και δεν νοιαζόταν για τους δικούς του πολίτες. Tέρμα η ανοχή στους παράνομους, τέρμα η ανοχή στο έγκλημα».

🔴Βέβαια, σ’ εκείνη την ομιλία του, αφού αναρωτήθηκε: «Πώς θα μπορούσα να βγάλω τον τόπο από τη κρίση με αυτούς που παραδέχονται ότι οδήγησαν τον τόπο στην κρίση;», εννοώντας το ΠΑΣΟΚ, στην συνέχεια δεσμεύθηκε ότι δεν πρόκειται να συγκυβερνήσει μαζί του:
«Πρέπει στο ΠΑΣΟΚ να ξεχάσουν την συγκυβέρνηση. Θα τους δούμε στην αντιπολίτευση και 'κει θα τους κρίνει ο ελληνικός λαός αν πραγματικά αλλάξανε».

🔴Την μια υπόσχεσή του, την ξέχασε την επομένη κιόλας των εκλογών και συγκυβέρνησε όχι μόνο με το ΠΑΣΟΚ, αλλά και με την αριστερή ΔΗΜΑΡ του κ. Κουβέλη. Ας δούμε τώρα τι έγινε με την άλλη υπόσχεσή του, για πάταξη της λαθρομετανάστευσης.

🔴Εδώ, πρέπει να τονιστεί ότι εκείνα τα χρόνια, υπήρχαν δύο σοβαροί αποτρεπτικοί παράγοντες για την έλευση λαθρομεταναστών στην Ελλάδα.
Πρώτον, η χώρα μας είχε μπει σε μνημόνιο και μαστιζόταν από την οικονομική κρίση και τα επακόλουθά της.
Δεύτερον, η αριστερά απέδιδε στην Χρυσή Αυγή σωρεία «ρατσιστικών επιθέσεων» κατά αλλοδαπών.
Ποιος επίδοξος λαθρομετανάστης, θα επεδίωκε να πάει σε μια χώρα με σοβαρή οικονομική κρίση, στην οποία επιπλέον κινδύνευε ανά πάσα στιγμή να δεχθεί «ρατσιστική επίθεση»; Κι όμως!

🔴Σύμφωνα, με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR) και της Ελληνικής Αστυνομίας, την περίοδο που ήταν πρωθυπουργός ο Σαμαράς, αφίχθηκαν στην Ελλάδα:
Το 2012: 76.878 λαθρομετανάστες, το 2013: 43.002 και το 2014: 77.163.
Αυτοί ήταν οι καταγεγραμμένοι. Ο αριθμός των μη καταγεγραμμένων, είναι άγνωστος.

🔴Συμπέρασμα: άνθρακες ο θησαυρός!


Αν η τοξικότητα είναι κριτήριο, ο Τσίπρας θα έπρεπε να έχει «δύσει»


Γιάννης Σιδέρης

«ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ είναι τοξικά κόμματα στην ελληνική κοινωνία και πρέπει να αυτοδιαλυθούν». Τάδε έφη ο συγγραφέας/συντονιστής του «μανιφέστου Τσίπρα», πολιτικός επιστήμονας Γιώργος Σιακαντάρης.

Ο εν λόγω, ως δημόσιο πρόσωπο πλέον, έχει δεχθεί έντονη κριτική. Του καταλογίζουν ιδεολογική μετάβαση από την εκσυγχρονιστική σοσιαλδημοκρατία στο λαϊκιστικό στρατόπεδο Τσίπρα. Δεν θα συμμετάσχουμε σε αυτό. Οιοσδήποτε δικαιούται, σε όποια ηλικία και με το όποιο επιστημονικό υπόβαθρο, κάποια στιγμή να δει το - δικό του - φως το αληθινόν.

Όμως κρίνεται για τις πολιτικές του θέσεις, όταν τα επιχειρήματα που εφευρίσκει ως όπλο υπεράσπισης του νέου ηγεμόνος του ιδιωτικού κόμματος, αντιστρατεύονται την ίδια την επιστήμη που σπούδασε και θεραπεύει.

Και η επιστήμη του μας διδάσκει ότι τοξικά είναι αυτά τα κόμματα: Που δημιουργούν πόλωση και μίσος. Που διχάζουν την κοινωνία με το διαζευκτικό « ή εμείς οι αυτοί», όπως έκανε ο… μη τοξικός ηγέτης τον οποίο συνδράμει.

Που χρησιμοποιούν προσβολές και μίσος αντί επιχειρημάτων. Που καλλιεργούν πόλωση παρουσιάζοντας τους αντιπάλους ως εχθρούς, δαιμονοποιώντας τους και δαιμονολογώντας εναντίον τους.

Όπως π.χ. να τους χαρακτηρίζουν «Πινοσέτ», «Ολανδρέου», «Τρόικα εσωτερικού», «προδότες της λαϊκής θέλησης» (όχι δεν αναφερόμαστε στο δημοψήφισμα»), «ξεπουλητές της χώρας», «εντολοδόχους των δανειστών», «Μερκελιστές», κ.α. Ποιος τα εκτόξευε αυτά; Μα ο… μη τοξικός ηγέτης.

Τοξικά είναι τα κόμματα που δημιουργούν κλίμα έντασης στους κόλπους της κοινωνίας, και αμέσως ή εμμέσως υποθάλπουν βιαιότητες («θα σας πάρουν με τις πέτρες», «δεν θα ξέρετε που να κρυφτείτε», «τι κακό έχει μια μολότοφ;» (μπα τίποτα, μόνο κάποιους νεκρούς στη Μαρφίν), «στα τέσσερα» (ο συγκυβερνήτης), κ.α.

Και οι οπαδοί στα social media και τα επαρχιακά καφενεία να εκμέσουν κατηγορίες περί «δωσίλογων», «γερμανοτσολιάδων», «προδοτών», «νενέκων» και «ανθελλήνων», και να μην τους αποδοκιμάζει ο… μη τοξικός αρχηγός.

Και στην συνέχεια όταν ο «Κούλης» έγινε πρωθυπουργός, να ωρύονται εντεταλμένα troll δεδομένης κομματικής ταύτισης, στα social media περί «παιδεραστών». Και να αφήνουν υπόνοιες για σωματεμπορία ασυνόδευτων ανηλίκων από τον εκλεγμένο Πρωθυπουργό της χώρας, αναρτώντας hashtag στο τότε twitter με το ερώτημα: «Μητσοτάκη που είναι τα παιδιά;».

Τοξικά είναι επίσης τα κόμματα που προωθούν ψέματα για να ενοχοποιούν αντιπάλους. Όπως αυτά που στήνουν δικαστικό υπερθέαμα με 10 κάλπες στη Βουλή για να ενοχοποιήσουν και να σπιλώσουν αντιπάλους. Και με απώτατο στόχο να τους σύρουν στις εκλογές πριν την εκδίκαση της υπόθεσης, ηθικά στιγματισμένους. Εκλογές που το ολοκαύτωμα του Ματιού ακύρωσε.

Ποιος δηλητηρίασε επί 15ετίαν την πολιτική ζωή; Ποιος παράλληλα κοροϊδεύει τον λαό, όπως για το περίφημο πακέτο των 37 δισ. που άφησε, λέει, και έχει πείσει τους πολίτες ότι είναι ζεστό χρήμα στο δημόσιο ταμείο, το οποίο συγκεντρώθηκε από ανάπτυξη, νοικοκυροσύνη, ικανότητα, και χρηστή διοίκηση;

Και το οποίο ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, οχτώ χρόνια τώρα, δεν ενδιαφέρθηκαν να απογυμνώσουν. Να γνωστοποιήσουν ότι αυτά τα χρήματα προέρχονται από το δάνειο του ΕSΜ (3ο μνημόνιο), από έκδοση ομολόγων, και από την υποχρεωτική συγκέντρωση των αποθεματικών των δημόσιων Οργανισμών, σε λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδος (ως προς το τελευταίο: λεφτά που προϋπήρχαν στο δημόσιο, τα μετέφερε σε άλλο λογαριασμό και τα παρουσιάζει ως φρέσκο χρήμα - τμήμα του πακέτου των 37 δισ.!).

Και να προπαγανδίζουν ψευδόμενοι οι Συριζαίοι (όσοι είχαν καταλάβει τι ήταν αυτά τα 37 δισ.), και με τον Πολάκη προεξάρχοντα, να κατηγορεί το κόμμα του ότι κακώς άφησε… τόσα πολλά!

Αν η τοξικότητα ήταν αξιολογικό στοιχείο ύπαρξης πολιτικών σχηματισμών και προσώπων, ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Τσίπρας θα έπρεπε να έχουν δύσει ως πολιτικές οντότητες. Αλλά αυτό πάει ανάλογα και με τον λαό…

liberal.gr

Οι αθεόφοβοι συγκρίνουν το 1897 με το σήμερα


Σάκης Μουμτζής

Οπαραληρηματικός λόγος οδηγεί πάντα σε σωτηριολογικές ανοησίες. Οι άναρθρες κραυγές ποτέ δεν αποτέλεσαν στοιχεία της έλλογης σκέψης ούτε της συγκροτημένης άποψης. Απεναντίας παραλήρημα και κραυγές συσκοτίζουν την πραγματικότητα, τη δαιμονοποιούν και έτσι στρώνουν το χαλί για την έλευση του κάθε λογής Μεσσία. Θα ήταν κωμικό, αν δεν ήταν τόσο τραγικό, ενήλικες άνθρωποι με χιλιάδες ώρες πτήσεις στην πολιτική, να ξεπέφτουν σε μια απλοϊκή προπαγάνδα σοβιετικού τύπου. 

Σήμερα, υποστηρίζουν, η Ελλάδα βρίσκεται σε παρόμοια κατάσταση με αυτή που βρισκόταν μετά το 1897. Άρα η πατρίδα μας αναζητεί το νέο 1909 και κατά συνέπεια τον δικό της Ελευθέριο Βενιζέλο, ο οποίος ετοιμάζεται να εμφανιστεί. Μέχρι στιγμής βρίσκεται στο στάδιο της προθέρμανσης. Το σταματώ εδώ, καθώς ο αναγνώστης θα έχει αντιληφθεί το μέγεθος της φαιδρότητας του αποκληθέντος «πατριωτικού» χώρου. Ο έτερος Καππαδόκης, από την πολλή…μελέτη, φαντασιώνεται μάχες με τους εθνομηδενιστές, με επικεφαλής κάτι μεταξύ Κολοκοτρώνη και Καποδίστρια. Αυτός ο χώρος τελικά παράγει πολύ περισσότερη γελοιότητα από όση μπορεί να καταναλώσει. Τα μυαλά που λειτουργούν με μαύρο—άσπρο βλέπουν μόνον εχθρούς και καταστροφές από τη μια πλευρά και εθνεγερσίες και «σωτήρες» από την άλλη. Το φαινόμενο ξεφεύγει από τον χώρο της πολιτικής και εισέρχεται σε άλλα επιστημονικά πεδία. 

Για να το σοβαρέψω λίγο. 

Πολλοί σχολιαστές έχουν επισημάνει πως συγκεκριμένα κέντρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό - κυρίως στο εξωτερικό - παίζουν τα ρέστα τους στις επόμενες εκλογές. Μια 3η τετραετία Μητσοτάκη θα βάλει τέρμα στους σχεδιασμούς τους για πολιτική αναταραχή και αποσταθεροποίηση, μια κατάσταση που την επιζητούν ήδη από το 2023. Δεν τους βγήκαν όλα τα χαρτιά που έριξαν στο τραπέζι και τώρα ξέμειναν με τη σκαρταδούρα της δεκαετίας του 2000. Έχουν για καβάτζα τους χρεοκόπους της πατρίδας μας. 

Όπως στις αρχές του 2025, όταν είχε δρομολογηθεί η πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη με όχημα την τραγωδία των Τεμπών, εμφανίστηκαν χιλιάδες λογαριασμοί-ρομπότ στο Διαδίκτυο, έτσι και σήμερα ξεφυτρώνουν διάφορες ιστοσελίδες με κραυγαλέους αντικυβερνητικούς τίτλους και ειδήσεις παντελώς ανυπόστατες. Με κάθε βεβαιότητα, όσο πλησιάζουμε προς τις εκλογές, αυτά τα φαινόμενα θα ενταθούν, καθώς συνταγή είναι η ίδια, μια και κορόιδα πάντα θα υπάρχουν. Μέχρι στιγμής λείπουν οι «πραγματογνώμονες», όμως φαίνεται πως τους αντικαθιστούν αγκιτάτορες των αμφιθεάτρων της δεκαετίας του 1970. Σαν αυτούς που εντελώς ξεδιάντροπα συγκρίνουν τη σημερινή Ελλάδα με αυτή την εθνικής καταστροφής του 1897. 

Είναι λογικό, όταν στερείται κάποιος επιχειρημάτων, να δημιουργεί μια εικονική πραγματικότητα την οποία αντιμάχεται. Να επινοεί εχθρούς-- προδότες, τους οποίους θα τσακίσει ο εξ Αποκαλύψεως νέος Ηγέτης. Κάποιοι από αυτούς που διακινούν παρόμοιες απόψεις είναι κλασικοί πολιτικοί απατεώνες, δηλαδή γνωρίζουν ότι λένε ψέματα, κάποιοι άλλοι απλώς είναι ανόητοι. Επειδή η Ελλάδα είναι μικρό χωριό γνωρίζουμε και τους μεν και τους δε. 

Για να μην το ταλαιπωρούμε το ζήτημα. Στις εκλογές, όποτε διεξαχθούν, θα αναμετρηθούν οι κανονικοί άνθρωποι που δεν φαντασιώνονται Εθνεγερσίες και νέους Ελευθέριους Βενιζέλους, με όλους αυτούς έταξαν εαυτούς στην καταπολέμηση του…Μαμωνά. Το 2023 μετρηθήκαμε και νικήσαμε. Το 2027 πλησιάζει και όλα δείχνουν πως το έργο θα επαναληφθεί.    

liberal.gr

Πρετεντέρης: Ντέρμπι


"Τρεις αυτοδυναμίες κι ένα ντέρμπι δεν είναι κακή επίδοση για εκλογές που δεν ξέρουμε ακόμη πότε θα γίνουν" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



Αποκαλυπτική η βαλλιστική για το μακελειό στα Βορίζια: 124 κάλυκες, 13 όπλα και το «ένοχο» 9άρι που συνδέει τρεις υποθέσεις


Τουλάχιστον 13 διαφορετικά όπλα χρησιμοποιήθηκαν στο ένοπλο επεισόδιο στα Βορίζια του Ηρακλείου Κρήτης, όπου είχε σαν αποτέλεσμα ο 39χρονος Φανούρης Καργάκης και η 56χρονη Ευαγγελία Φραγκιαδάκη να αφήσουν την τελευταία τους πνοή.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της επίσημης έκθεσης εργαστηριακής πραγματογνωμοσύνης που δημοσιεύει το cretalive.gr. Σύμφωνα με την έκθεση των εργαστηρίων της ΕΛΑΣ, εξετάστηκαν 124 κάλυκες που περισυνελέγησαν από διάφορα σημεία και από αυτούς διαπιστώθηκε πως χρησιμοποιήθηκαν τουλάχιστον 13 διαφορετικά όπλα.

Άξιο αναφοράς είναι ότι κάποιοι κάλυκες από τον τόπο της αιματοχυσίας πυροδοτήθηκαν από το ίδιο 9άρι που είχε εμπλοκή σε δύο παλαιότερα ένοπλα περιστατικά στο Τυμπάκι, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες.

Τέσσερα καλάσνικοφ, τουλάχιστον δύο πυροβόλησαν τον Φανούρη Καργάκη

Συνολικά, εξετάστηκαν 124 κάλυκες, οκτώ βολίδες, πέντε θραύσματα, ένα πυρήνας βολίδας, ένα σκάγι και δύο μεταλλικά ρινίσματα. Οι κάλυκες προέρχονται από πέντε όπλα τύπου 9mm, τέσσερα πολεμικά τύπου Καλάσνικοφ, ένα περίστροφο 38αρι σπέσιαλ, ένα όπλο 380 Auto, ένα όπλο 7.65 και ένα λειόκαννο/καραμπίνα. Για τους κάλυκες των 9 mm αναφέρεται ότι, από τη μορφολογία των ιχνών, έχουν πυροδοτηθεί από πιστόλια τύπου Glock ή παρόμοιου τύπου.

Στην έκθεση γίνεται λόγος για 76 κάλυκες καλάσνικοφ συνολικά. Οι κάλυκες αυτοί έχουν διαχωριστεί σε ομάδες ως κάλυκες που έχουν πυροδοτηθεί από τον ίδιο τύπο όπλου. Γι' αυτό και οι ειδικοί κάνουν λόγο για τέσσερα διαφορετικά όπλα από τα οποία πυροδοτήθηκαν οι 76 συνολικά κάλυκες. Ειδικότερα πυροδοτήθηκαν ανά όπλο: 16 κάλυκες, 21 κάλυκες, 27 κάλυκες, 12 κάλυκες.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η βολίδα που αφαιρέθηκε από την σορό του 39χρονου Φανούρη Καργάκη (ΠΒ-7) δεν κατέστη δυνατό να συνδεθεί με κάποιο απ' αυτά τα τέσσερα συγκεκριμένα καλάσνικοφ. Εξίσου ενδιαφέρον, όμως είναι ότι οι πραγματογνώμονες αποφάνθηκαν ότι στο αγροτικό του 39χρονου βρέθηκε θραύσμα από άλλη βολίδα, επίσης 7.62χ39 καλάσνικοφ. Η διεύθυνση εγκληματολογικών ερευνών αναφέρει ότι δεν ταυτίζονται τα ίχνη. Συνεπώς οι δύο αυτές βολίδες δεν βγήκαν από την ίδια κάννη. Άρα, επιβεβαιώνεται ότι κατά του Φανούρη Καργάκη χρησιμοποιήθηκαν τουλάχιστον δύο διαφορετικά όπλα τύπου καλάσνικοφ, κατά τις ίδιες πηγές.

Η έκθεση, πιστοποιεί, ότι η φονική βολίδα και το συγκεκριμένο θραύσμα που βρέθηκε στο όχημα προέρχονται από διαφορετικά όπλα. Δεν μπορεί, ωστόσο, να απαντήσει ποιο από τα τέσσερα καλάσνικοφ έριξε τη φονική βολίδα.

📺Έφταιγαν τα μπαλάκια στον Τσιτσιπά: Η έκρηξη του Έλληνα τενίστα στην ήττα στην πρεμιέρα στη Μαγιόρκα, βίντεο


Ο Στέφανος Τσιτσιπάς αποκλείστηκε από τον Ιγνάσιο Μπούσε στον πρώτο γύρο του τουρνουά της Μαγιόρκα με 2-0.

Ο Έλληνας τενίστας κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης διαμαρτυρήθηκε για τα μπαλάκια της αναμέτρησης.

Κάτι αντίστοιχο έκανε και ο Περουβιανός αντίπαλός του, με αποκορύφωμα ο Τσιτσιπάς να σταματά τον πόντο.

Μάλιστα, ο 27χρονος διαμαρτυρήθηκε έντονα στον chair umpire φτάνοντας σε σημείο να καλέσει και τον supervisor του ματς. Από την πλευρά του ο supervisor τόνισε στον Έλληνα αθλητή πως όλα πάνε by the book, αν και δεν φάνηκε να τον... ηρεμεί αυτή η αιτιολογία.

Η αλήθεια είναι πάντως, πως ο chair umpire εν μέρη συμφώνησε με τους δύο τενίστες.

Κατά την αντιπαράθεση που είχε με τον Στέφανο Τσιτσιπά, ακούστηκε να λέει πως τα μπαλάκια δεν έχουν και την καλύτερη ποιότητα, ωστόσο δεν μπορεί να κάνει κάτι πάνω στο παράπονο που του ανέφεραν οι δύο αθλητές.


📺Τζέιμς Δαλαμάγκας: Ξεσπούν οι συγγενείς του Τζορτζ Γιαννόπουλου για την απόφαση μη έκδοσης στην Αυστραλία - "Δεν πρέπει να γυρίζει ελεύθερα στην Ελλάδα, έχει έρθει με ψεύτικα χαρτιά" (Βίντεο)


Έντονες αντιδράσεις στην Αυστραλία μετά την απόφαση της Ελλάδας να μην εκδώσει τον καταζητούμενο Τζέιμς Δαλάμαγκα

Σφοδρές αντιδράσεις έχουν προκαλέσει στην Αυστραλία οι εξελίξεις γύρω από την υπόθεση του Τζέιμς Δαλάμαγκα, μετά την απόφαση της ελληνικής Δικαιοσύνης να μην εγκρίνει την έκδοσή του στη χώρα. Ο καταζητούμενος επί τρεις δεκαετίες, ο οποίος είχε συλληφθεί στην άλλη άκρη του κόσμου, δεν θα παραδοθεί τελικά στις αυστραλιανές αρχές, γεγονός που προκάλεσε απογοήτευση και οργή στην οικογένεια του θύματος. Ο αδελφός του Τζορτζ Γιαννόπουλου χαρακτήρισε την εξέλιξη «σαν χαστούκι στο πρόσωπο», εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η υπόθεση δεν θα οδηγήσει ποτέ σε δικαστική κρίση στην Αυστραλία και άρα δεν θα δικαστεί ποτέ για το έγκλημα που φέρεται να διέπραξε.

Τζέιμς Δαλαμάγκας: "Να έρθει στην Αυστραλία να δικαστεί εδώ πέρα", λένε οι συγγενείς του Γιαννόπουλου

Ο πατέρας του Γιώργου Γιαννόπουλου, του ανθρώπου που φέρεται να μαχαιρώθηκε μέχρι θανάτου από τον Τζέιμς Δαλαμάγκα, ξεσπά αποκλειστικά στο «Live News». «Δεν πρέπει να γυρίζει ελεύθερα αυτός στην Ελλάδα. Να έρθει στην Αυστραλία να δικαστεί εδώ πέρα. Είναι Αυστραλός υπήκοος, έχει έρθει με ψεύτικα χαρτιά εκεί πέρα. Λοιπόν, η Ελλάδα άμα τον κρατήσει αυτόν εκεί πέρα, θα είναι πολύ δυσάρεστο για την Ελλάδα».

Η ελληνική Δικαιοσύνη δεν εκδίδει τον Δαλαμάγκα επειδή είναι Έλληνας υπήκοος και επειδή το αδίκημα για το οποίο κατηγορείται έχει παραγραφεί στη χώρα μας. Αν υπήρχε καταδικαστική απόφαση σε βάρος του, τότε τα πράγματα θα ήταν πιο εύκολα εξηγούν έγκριτοι νομικοί. «Αν υπήρχε καταδικαστική απόφαση ερήμην από κάποιο δικαστήριο Αυστραλίας τότε ήταν μονόδρομος η έκδοση του κατηγορούμενου», αναφέρει ο δικηγόρος Γιάννης Γλύκας.

Οι αντιδράσεις των Αυστραλών για τη μη έκδοσή του

Η απόφαση πάντως των ελληνικών Αρχών να μην τον εκδώσουν σχολιάζεται σκωπτικά από τα αυστραλιανά ΜΜΕ. «Δεν υπάρχει τίποτα που μπορούμε να κάνουμε. Δεν μπορούμε να στείλουμε μία ομάδα και να τον πάρουμε. Επομένως, τα χέρια της Αστυνομίας είναι δεμένα. Εδώ είναι λοιπόν που το θέμα θα καταλήξει στην πολιτική πίεση σε επίπεδο πρεσβειών, στο να ασκήσουμε αυτήν την πίεση και να πούμε, κοιτάξτε, έχουμε αυτήν την σχέση, πρέπει να τη διατηρήσουμε».

Ο Τζέιμς Δαλαμάγκας ζούσε σαν αόρατος στη χώρα μας εδώ και 27 χρόνια. Δεν είχε αστυνομική ταυτότητα, δεν είχε ΑΦΜ ούτε ΑΜΚΑ και σε βάρος του εκκρεμούσε Ερυθρά Αγγελία διεθνών αναζητήσεων της Interpol.

Παρότι η ελληνική Αστυνομία κατάφερε να του περάσει χειροπέδες πριν μερικές εβδομάδες, όπως όλα δείχνουν δεν θα περάσει ποτέ από δίκη για την δολοφονία που κατηγορείται πως διέπραξε. «Πιστεύαμε ότι θα λάβουμε δικαιοσύνη και δεχτήκαμε χαστούκι στο πρόσωπο από την Ελλάδα. Είναι απαράδεκτο. Θέλουμε απαντήσεις. Γιατί τον προστατεύουν και γιατί δεν επιστρέφουν στην Αυστραλία έναν Αυστραλό πολίτη;», λέει η αδελφή του Γιώργου Γιαννόπουλου.

Οι δικηγόροι του Δαλαμάγκα διευκρινίζουν πως οι ίδιοι δεν έχουν ενημερωθεί για την απόφαση μη έκδοσής του, κάτι που ζητούσε εξ αρχής ο εντολέας τους.

Ο 56χρονος παραμένει προφυλακισμένος, μέχρι την έφεση, για ψευδή κατάθεση και οπλοκατοχή, ενώ στην Αυστραλία θεωρείται βασικός ύποπτος για μία ακόμη δολοφονία Έλληνα ομογενούς, του Τιμ Βουκελάτου το 1997.

«Πώς να είμαστε; Καθόλου χαρούμενοι. Δεν το περιμέναμε αυτό γιατί όπως και να γίνει δεν έπρεπε να καταλήξει έτσι. Είναι δύο οικογένειες εδώ στην Αυστραλία. Είναι δύο ξεχωριστές οικογένειες που περιμένουν αυτήν την ημέρα. Ότι έχει λήξει και έχει λήξει (έχει παραγραφεί). Τι πάει να πει έχει λήξει; Πού έγινε (το έγκλημα); Να ‘χτυπηθούν’ δύο οικογένειες γιατί έχουν έναν νόμο εκεί πέρα που έχετε; Τι πάει να πει; Ποιος κοροϊδεύει ποιον; Πώς να αισθανθούμε; Για εμάς αυτό είναι σαν μια ‘σκαμπίλα’. Πώς έγινε Έλληνας υπήκοος από την στιγμή που δεν έχει πάει φαντάρος, που δεν έχει κάνει τίποτα; Γιατί τον κρύβουνε; Είναι αηδιαστικό», λέει η αδερφή του Τιμ Βουκελάτου.


Naval Group: Κρίσιμη χρονιά για το Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας - Πότε αναμένονται οι επόμενες παραδόσεις των Belharra


Κρίσιμη χρονιά για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό χαρακτηρίζει το 2026 η γαλλική εταιρεία Naval Group, κατασκευάστρια των φρεγατών FDI (Belharra).

Με ανακοίνωσή της, αναφέρει ότι μετά την παράδοση το 2025 της φρεγάτας «Κίμων», της πρώτης FDI της σειράς των τεσσάρων φρεγατών που παράγονται για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, η Naval Group σε συνεργασία με τους Γάλλους και Έλληνες εταίρους της προχωρούν για την κατασκευή των τριών επόμενων FDI, της φρεγάτας «Νέαρχος», της φρεγάτας «Φορμίων» και της φρεγάτας «Θεμιστοκλής».

Ήδη, η φρεγάτα «Κίμων» αφίχθη στην Ελλάδα στα μέσα Ιανουαρίου 2026 ενώ φέτος αναμένεται να γίνει η παράδοση δύο ακόμη πλοίων των φρεγατών «Νέαρχος» και «Φορμίων».

Ειδικότερα, αναφορικά με την πρόοδο του προγράμματος κατασκευής των φρεγατών FDI για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, η Naval Group σημειώνει ότι οι θαλάσσιες δοκιμές του «Νεάρχου» ξεκίνησαν φέτος τον Φεβρουάριο ενώ το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα ολοκληρωθούν «οι δοκιμές τελικής αποδοχής και οι δραστηριότητες ετοιμότητας στη θάλασσα» με την παράδοση να εκτιμάται περί τον Οκτώβριο του 2026.

Για τη φρεγάτα «Φορμίων», την τρίτη που θα παραλάβει κατά σειρά το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, οι πρώτες θαλάσσιες δοκιμές ξεκίνησαν στις 22 Ιουνίου.

«Αυτή η πρώτη περίοδος των δύο εβδομάδων είναι αφιερωμένη στην ασφάλεια και την πρόωση (ταχύτητα, ευελιξία)» προστίθεται στην ανακοίνωση.

«Χάρη στη διαδικασία παραγωγής - κύτος και PSIM παράλληλα - οι κύριοι αισθητήρες Combat Systems μπορούν ακόμη και να δοκιμαστούν ξεκινώντας από αυτήν την πρώτη περίοδο» εξηγεί η Naval Group.

«Αυτό το ορόσημο είναι και η επιτυχία του σταθερού και φιλόδοξου σχεδίου Ελληνικής Βιομηχανικής Συμμετοχής (HIP) της Naval Group καθώς η φρεγάτα μεταφέρει πολυάριθμα υλικά που παράγονται στην Ελλάδα» συνεχίζει η ανακοίνωση.

Τα υλικά παραδίδονται «στην ώρα τους» αναφέρει η ανακοίνωση συμπληρώνοντας ενδεικτικά ότι η εταιρεία AKMON παραδίδει κονσόλες, η METLEN τις τορπιλοθύρες, η KAFKAS τους ηλεκτρικούς πίνακες, η Marita HELLAS τις σωσίβιες σχεδίες, η MEVACO τον εξοπλισμό θαλάσσιων συστημάτων), τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας τα προ-εξοπλισμένα κύτη ενώ η VIKING NORDSAFE HELLAS τα RHIB.

Η φρεγάτα αναμένεται να παραδοθεί στα τέλη του έτους.

Για τη φρεγάτα «Θεμιστοκλής», την τέταρτη FDI για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, που παραγγέλθηκε τον Νοέμβριο του 2025, έχουν συναρμολογηθεί τα προεξοπλισμένα μπλοκ που κατασκευάζονται πλήρως από τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας.

Επιπλέον, το συγκρότημα του κύτους προχωρά στην αποβάθρα και πρόσφατα επιπλέει για να αλλάξει θέση στην αποβάθρα, προστίθεται στην ανακοίνωση.

Οι δραστηριότητες συναρμολόγησης και εξοπλισμού συνεχίζονται (εξοπλισμός, υγρά, μόνωση, σωληνώσεις, ηλεκτρικά συστήματα), πρόωση, βαφή κ.α.) ενώ παράλληλα, πάντα σύμφωνα με την ανακοίνωση, προχωρά η κατασκευή της μονάδας πανοραμικού αισθητήρα και νοημοσύνης (PSIM).

Φρεγάτες FDI: Πλοία υψηλής έντασης επιχειρήσεων

Ως φρεγάτα πρώτης γραμμής, η FDI έχει αποδείξει τις δυνατότητές της σε όλους τους τομείς του πολέμου (αντιαεροπορικό, ανθυποβρυχιακό, πολέμου επιφανείας και ασύμμετρων απειλών).

Επεκτάσιμη και ευέλικτη, αναφέρει. naval Group, συνδυάζει όλα τα πεδία επιχειρήσεων που απαιτούνται για την αντιμετώπιση, είτε αυτόνομα είτε στο πλαίσιο δύναμης κρούσης, των σημερινών και αναδυόμενων απειλών, όπως υποβρύχια τελευταίας γενιάς, υπερηχητικοί πύραυλοι, κυβερνοεπιθέσεις και σύνθετες ασύμμετρες απειλές.

Η συμπαγής διάταξη και ο μοναδικός σχεδιασμός της την καθιστούν ιδανική για διαφορετικά περιβάλλοντα και δύσκολες θαλάσσιες συνθήκες σε όλο τον κόσμο.  

Τα βασικά χαρακτηριστικά του πλοίου είναι:

- Εκτόπισμα: κατηγορία 4.500 τόνων

- Μήκος: 122 μέτρα

- Πλάτος: 18 μέτρα

- Ταχύτητα: 27 κόμβοι

- Αυτονομία: 45 ημέρες

- Χωρητικότητα: πλήρωμα 125 ατόμων + 28 επιβάτες

Έμφαση στην Ελληνική Βιομηχανική Συμμετοχή

Στο πλαίσιο του σχεδίου της Ελληνικής Βιομηχανικής Συμμετοχής (Hellenic Industrial Participation) που υπογράφηκε το 2022, έχουν υπογραφεί περισσότερες από 120 συμβάσεις με περίπου 70 ελληνικές εταιρείες για την κατασκευή ελληνικών και γαλλικών FDI.

Πέρα από το πρόγραμμα FDI, το συγκεκριμένο βιομηχανικό σχέδιο έχει ήδη αποφέρει πολυάριθμα και διαρκή οικονομικά οφέλη για την ελληνική βιομηχανία καθώς κατέστησε δυνατή την ένταξη ελληνικών εταιρειών στην εφοδιαστική αλυσίδα της Naval Group για τρέχοντα και μελλοντικά γαλλικά και εξαγωγικά προγράμματα.

Ήδη 75 ελληνικές εταιρείες είναι εγγεγραμμένες στην πλατφόρμα εφοδιαστικής αλυσίδας της Naval Group.

Από αυτή την ευρύτερη προοπτική, η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανική και Τεχνολογική Βάση (DITB) θα ενισχύσει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά ναυτικής άμυνας, αναφέρει η Naval Group.

Ενδεικτικά με τις συμφωνίες με ελληνικές επιχειρήσεις του αμυντικού τομέα, η Naval Group αναφέρει ότι φέτος τον Μάρτιο, η Naval Group και η METLEN υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας σχετικά με έργα υποβρυχίων και πλοίων επιφανείας.

Επιπλέον, η Naval Group διοργάνωσε στην Αθήνα την Ημέρα Συνεργατών Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D Partners Day).

Η εκδήλωση είχε στόχο τον εντοπισμό νέων ευκαιριών συνεργασίας μεταξύ της Naval Group και των Ελλήνων εταίρων της, τόσο στο πλαίσιο προσκλήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και σε διμερές επίπεδο, με στόχο τη διερεύνηση νέων τεχνολογικών πεδίων.

Η διοργάνωση συγκέντρωσε περίπου 100 συμμετέχοντες, κυρίως από την ελληνική αμυντική βιομηχανική και τεχνολογική βάση, συμπεριλαμβανομένων εταιρειών, εργαστηρίων, ερευνητικών κέντρων τεχνολογίας και ακαδημαϊκών φορέων όπως τα πανεπιστήμια.

Ακόμη, φέτος τον Μάιο, υπογράφηκαν δύο σημαντικές συμβάσεις ανάμεσα στη Naval Group και τη Mevaco και την Naval Group και την AKMON S.A. για την παραγωγή τεσσάρων σετ εξοπλισμού πλοίων, καθένα από τα οποία αποτελείται από περισσότερες από 50 ηλεκτρονικές κονσόλες και ερμάρια για τις φρεγάτες FDI.

Στο ίδιο πλαίσιο, από το 2022, τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας έχουν ενταχθεί πλήρως στην εφοδιαστική αλυσίδα της Naval Group τόσο για τα γαλλικά όσο και για τα ελληνικά προγράμματα FDI.

Έχουν ήδη παραδοθεί 15 από τα 21 τμήματα που έχουν παραγγελθεί. Η συνέπεια στις παραδόσεις τους επιτρέπει στη Naval Group, σύμφωνα με την ανακοίνωση, να διασφαλίζει την έγκαιρη και υψηλής ποιότητας κατασκευή των FDI για τα ναυτικά των πελατών της. Αναμένονται και άλλα τμήματα ενώ η επόμενη αποστολή έχει ήδη προγραμματιστεί για αυτό το καλοκαίρι, καταλήγει η ανακοίνωση.

📺Το «ευχαριστώ» του Άδωνι Γεωργιάδη στη Μαριάννα Λάτση για τη νέα Μονάδα Νοσηλείας για Ογκολογικούς Ασθενείς στο ΠΓΝ Ρίου


Την πρόοδο των έργων αναβάθμισης στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ρίου παρουσίασε με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, δημοσιεύοντας παράλληλα και βίντεο από τη σημερινή επίσκεψή του στις εγκαταστάσεις του νοσοκομείου.

Ο υπουργός Υγείας στάθηκε ιδιαίτερα στη δημιουργία της νέας Μονάδας Ημερήσιας Νοσηλείας για Ογκολογικούς Ασθενείς «Νίκος Κούρκουλος», η οποία κατασκευάζεται με δωρεά της Μαριάννας Λάτση, εκφράζοντας δημόσια τις ευχαριστίες του για τη συμβολή της.

«Ευχαριστώ τη μεγάλη κυρία του ΕΣΥ, την κα Μαριάννα Λάτση, για την απίστευτη γενναιοδωρία της, που έδωσε στο ΠΓΝΡ στην Πάτρα αυτή την υπέροχη Μονάδα Ημερήσιας Νοσηλείας για Ογκολογικούς Ασθενείς "Νίκος Κούρκουλος". Η νέα μονάδα θα είναι η  καλύτερη σε όλη την Ελλάδα», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι τα εγκαίνια της νέας δομής προγραμματίζονται για τις αρχές του 2027.

Παράλληλα, ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε στα έργα που υλοποιούνται με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, υπογραμμίζοντας ότι εντός του καλοκαιριού ολοκληρώνεται η πλήρης ανακαίνιση των υφιστάμενων Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), συνολικής επιφάνειας 1.200 τετραγωνικών μέτρων.

Την ίδια ώρα, βρίσκεται σε εξέλιξη και η κατασκευή νέας πτέρυγας επιπλέον 1.200 τετραγωνικών μέτρων, με αποτέλεσμα τον διπλασιασμό των χώρων των ΤΕΠ του νοσοκομείου.

Σύμφωνα με τον υπουργό, το έργο συνοδεύεται και από την προσθήκη 52 νέων κλινών στην Παθολογική Κλινική του ΠΓΝ Ρίου, με στόχο την αποσυμφόρηση των νοσηλευτικών τμημάτων και την αντιμετώπιση του προβλήματος με τα ράντζα.

«Διπλασιάζουμε τα ΤΕΠ στο Ρίο, προσθέτουμε άλλα 52 κρεβάτια στην Παθολογική Κλινική του και εξαφανίζουμε τα ράντζα που ταλαιπωρούν τους ασθενείς μας εκεί εδώ και πολλά χρόνια», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης.

Αναλυτικά η ανάρτησή του

«Ευχαριστώ την μεγάλη Κυρία του ΕΣΥ την κα Μαριάννα Λάτση για την απίστευτη γενναιοδωρία της, που έδωσε στο ΠΓΝΡ στην Πάτρα αυτή την υπέροχη Μονάδα Ημερήσιας Νοσηλείας για Ογκολογικούς Ασθενείς «Νίκος Κούρκουλος». Η ομορφότερη και καλύτερη σε όλη την Ελλάδα, εγκαίνια στις αρχές του 2027. Παράλληλα με κρατικούς πόρους του ΤΑΑ ολοκληρώνουμε εντός του θέρους την πλήρη ανακαίνιση των παλαιών ΤΕΠ των 1200 τμ και παράλληλα ολοκληρώνουμε και την κατασκευή της επέκτασης του με επιπλέον 1200 τμ σε νέο κτίριο. Δηλαδή διπλασιάζουμε τα ΤΕΠ στο Ρίο, προσθέτουμε άλλα 52 κρεβάτια στην παθολογική κλινική του και εξαφανίζουμε τα ράντζα που ταλαιπωρούν τους ασθενείς μας εκεί εδώ και πολλά χρόνια. Η επίσκεψη μου στο Ρίο σήμερα πήγε υπέροχα»

Δείτε βίντεο


Τα πρόσωπα-έκπληξη στη σκιώδη κυβέρνηση Τσίπρα: Ο TikToker κτηνοτρόφος και ο γιος πρώην υπουργού του ΠΑΣΟΚ


Με ένα μωσαϊκό προσώπων από την πανεπιστημιακή κοινότητα, την αυτοδιοίκηση, τη Δικαιοσύνη, τις Ένοπλες Δυνάμεις, την αγορά και τη δημόσια διοίκηση συγκροτείται η νέα «σκιώδης κυβέρνηση» της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης υπό τον Αλέξη Τσίπρα.

Ανάμεσα στις επιλογές που προκαλούν το μεγαλύτερο πολιτικό ενδιαφέρον ξεχωρίζει η πρώην αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου Μαρία Λεπενιώτη, η δικαστικός που συνδέθηκε με τη δίκη της Χρυσής Αυγής και αναλαμβάνει τον τομέα Δικαιοσύνης, Θεσμών και Δικαιωμάτων.

Ιδιαίτερο βάρος έχει και η τοποθέτηση του πρώην αρχηγού ΓΕΕΘΑ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Χριστοδούλου στον τομέα Άμυνας, ενώ αίσθηση προκαλεί η συμμετοχή του Μαρίνου Σκανδάμη στον τομέα Προστασίας του Πολίτη, λίγα μόλις 24ωρα μετά την αποχώρησή του από το ΠΑΣΟΚ.

Στο νέο σχήμα πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν και έμπειρα αυτοδιοικητικά στελέχη. Ο επί σχεδόν τρεις δεκαετίες δήμαρχος Νίκαιας-Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης αναλαμβάνει τον τομέα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με αναπληρωτή τον πρώην δήμαρχο Λαρισαίων Απόστολο Καλογιάννη, ενώ η επί σειρά ετών δήμαρχος Τήλου Μαρία Καμμά αναλαμβάνει τη Νησιωτική Πολιτική.

Στα πρόσωπα που ξεχωρίζουν περιλαμβάνεται ακόμη ο γνωστός TikToker αγροτοσυνδικαλιστής Θωμάς Μόσχος, ο οποίος αναλαμβάνει τον τομέα Αγροτικής Ανάπτυξης, αλλά και ο δικηγόρος Αργύρης Μπεντενιώτης, γιος του πρώην υπουργού του ΠΑΣΟΚ Μανώλη Μπεντενιώτη, ο οποίος τοποθετείται αναπληρωτής τομεάρχης Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας.

Παράλληλα, στο σχήμα συμμετέχουν πανεπιστημιακοί, πρώην ανώτατοι δικαστικοί λειτουργοί, στελέχη της δημόσιας διοίκησης, επιστήμονες με διεθνή αναγνώριση και πρόσωπα της πραγματικής οικονομίας, συνθέτοντας ένα εναλλακτικό κυβερνητικό επιτελείο που επιχειρεί να εκπέμψει μήνυμα κυβερνητικής ετοιμότητας.

Οι τομεάρχες της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης

Ζωή με Αξιοπρέπεια και Ισχυρό Κοινωνικό Κράτος

Τομέας Εργασίας
Διονύσης Τεμπονέρας (Τομεάρχης)
Δικηγόρος με εξειδίκευση στο εργατικό και κοινωνικοασφαλιστικό δίκαιο, πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας.

Νεκταρία-Ελευθερία Αγγελάκη (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω και νομική σύμβουλος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης.

Τομέας Υγείας
Σπύρος Δρίτσας (Τομεάρχης)
Χειρουργός στον «Ευαγγελισμό» με εξειδίκευση στη χειρουργική ογκολογία.

Γιώργος Μπουλμπασάκος (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Πνευμονολόγος και επί χρόνια διευθυντής της Πνευμονολογικής Κλινικής του «Ευαγγελισμού».

Τομέας Παιδείας
Ιωάννα Λαλιώτου (Τομεάρχης)
Καθηγήτρια Σύγχρονης Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και πρώην αντιπρύτανις.

Παναγής Κασσιανός (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Πρώην προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας.

Τομέας Αθλητισμού
Αναστάσης Ζανιάς (Τομεάρχης)
Πολιτικός μηχανικός και αυτοδιοικητικό στέλεχος.

Βασιλική Τσίκλη (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Πρώην παγκόσμια πρωταθλήτρια τεχνικής κολύμβησης.

Τομέας Πολιτισμού
Χάρης Μαυρουδής (Τομεάρχης)
Ηθοποιός και πρώην αντιδήμαρχος Χαλανδρίου.

Εύα Ρέντζου (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Εικαστικός και εκπαιδευτικός.

Τομέας Κοινωνικής Πολιτικής, Παιδιού και Οικογένειας
Μαριζέτα Αντωνοπούλου (Τομεάρχης)
Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας στο ΕΚΠΑ.

Φανή Κουντούρη (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Αναπληρώτρια καθηγήτρια Πολιτικής Επιστήμης στο Πάντειο.

Τομέας Στεγαστικής Πολιτικής
Δημήτρης Λυρίτσης (Τομεάρχης)
Δικηγόρος με εξειδίκευση στην προστασία της πρώτης κατοικίας.

Ισχυρή Δημοκρατία

Τομέας Δικαιοσύνης, Θεσμών και Δικαιωμάτων
Μαρία Λεπενιώτη (Τομεάρχης)
Πρώην αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου και πρόεδρος στη δίκη της Χρυσής Αυγής.

Χριστίνα Τσαγκλή (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Αντιπρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών.

Τομέας Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Γιώργος Ιωακειμίδης (Τομεάρχης)
Πρώην δήμαρχος Νίκαιας-Ρέντη επί σχεδόν τρεις δεκαετίες.

Απόστολος Καλογιάννης (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Πρώην δήμαρχος Λαρισαίων.

Τομέας Δημόσιας Διοίκησης
Γρηγόρης Θεοδωράκης (Τομεάρχης)
Πρώην γενικός γραμματέας Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Γιώργος Σπανουδάκης (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Στέλεχος του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.

Δίκαιη Ανάπτυξη

Τομέας Οικονομικών
Φραγκίσκος Κουτεντάκης (Τομεάρχης)
Επίκουρος καθηγητής Δημόσιας Οικονομικής και πρώην γενικός γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής.

Γιώργος Παππάς (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Ορκωτός ελεγκτής λογιστής.

Τομέας Ανάπτυξης, Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας
Γιώργος Πετράκος (Τομεάρχης)
Καθηγητής Οικονομικών και πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Αργύρης Μπεντενιώτης (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Δικηγόρος και γιος του πρώην υπουργού του ΠΑΣΟΚ Μανώλη Μπεντενιώτη.

Ευάγγελος Πούλιος (Αναπληρωτής Τομεάρχης Εμπορίου)
Νομικός, συγγραφέας και επιχειρηματίας με διεθνή δραστηριότητα.

Τομέας Τουρισμού
Γιώργος Κωνσταντινίδης (Τομεάρχης)
Στέλεχος επιχειρήσεων με εμπειρία στον τουρισμό και τις επενδύσεις.

Τομέας Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Γιάννης Σαλπέας (Τομεάρχης)
Στέλεχος της SALFO & Associates.

Μαρία Καμμά (Αναπληρώτρια Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής)
Δήμαρχος Τήλου από το 2012.

Τομέας Αγροτικής Ανάπτυξης
Θωμάς Μόσχος (Τομεάρχης)

Κτηνοτρόφος, πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Καστοριάς και γνωστός TikToker αγροτοσυνδικαλιστής.

Σπύρος Κίντζιος (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Τομέας Βιομηχανικής Πολιτικής
Βασίλης Μαγκλάρας (Τομεάρχης)
Διευθύνων σύμβουλος του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου και πρώην γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών.

Τομέας Ενέργειας και Περιβάλλοντος

Κώστας Λαγουβάρδος (Τομεάρχης)
Διευθυντής Ερευνών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και ένας από τους πλέον γνωστούς Έλληνες μετεωρολόγους. Συνδημιουργός του meteo.gr και ειδικός σε θέματα κλιματικής αλλαγής, πολιτικής προστασίας και ακραίων καιρικών φαινομένων.

Δημήτρης Τσέκερης (Αναπληρωτής Τομεάρχης Ενέργειας)
Μηχανολόγος μηχανικός με μεταπτυχιακές σπουδές στο Πολυτεχνείο της Δανίας. Έχει υπηρετήσει ως ειδικός σύμβουλος στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ως μέλος διοικητικών συμβουλίων ενεργειακών οργανισμών.

Πένυ Αντωνίου (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Συγκοινωνιολόγος μηχανικός με εξειδίκευση στη βιώσιμη κινητικότητα, την κλιματική ουδετερότητα και τα ευρωπαϊκά προγράμματα αστικής ανάπτυξης.

Τομέας Υποδομών και Μεταφορών
Νίκος Τρίαντος (Τομεάρχης)
Ηλεκτρολόγος μηχανικός και πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ Κέρκυρας με πολυετή παρουσία στα τεχνικά ζητήματα και την περιφερειακή ανάπτυξη.

Δημήτρης Δημητρίου (Αναπληρωτής Τομεάρχης Μεταφορών)
Καθηγητής και πρόεδρος του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης με ειδίκευση στις μεταφορές, τις υποδομές και την εφοδιαστική αλυσίδα.

Τομέας Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
Μανώλης Πλειώνης (Τομεάρχης)
Καθηγητής Φυσικής του ΑΠΘ και πρώην πρόεδρος του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Διακεκριμένος επιστήμονας με διεθνή αναγνώριση στον χώρο της κοσμολογίας και της κλιματικής έρευνας.

Βανέσσα Κατσαρδή (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Επίκουρη καθηγήτρια Παράκτιας και Θαλάσσιας Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με εξειδίκευση στην κυματική ενέργεια και τις υπεράκτιες ενεργειακές υποδομές.

Τομέας Μεταναστευτικής Πολιτικής
Ζαχαρούλα Τσιριγώτη (Τομεάρχης)
Αντιστράτηγος ε.α. της Ελληνικής Αστυνομίας, με 37 χρόνια υπηρεσίας και καθοριστικό ρόλο στη διαχείριση του μεταναστευτικού και των διεθνών συνεργασιών της ΕΛ.ΑΣ.

Φανή Γιωτάκη (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Δικηγόρος με εξειδίκευση στο τραπεζικό, εταιρικό και επενδυτικό δίκαιο, με ενεργή παρουσία σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και μεταναστευτικής πολιτικής.

Ψηφιακή Κυριαρχία

Τομέας Ψηφιακής Πολιτικής
Γραμματή Πάντζιου (Τομεάρχης)
Καθηγήτρια Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και πρώην αντιπρύτανις. Έχει διατελέσει μέλος της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και διαθέτει σημαντικό ερευνητικό έργο στους αλγορίθμους και την κυβερνοασφάλεια.

Δημήτρης Νταφόπουλος (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Επιχειρηματίας, συνιδρυτής της Three Cents και της εταιρείας κυβερνοασφάλειας MottaSec, με ισχυρή παρουσία στους τομείς της καινοτομίας και των εξαγωγών.

Ισχυρή Ελλάδα - Εξωτερική Πολιτική και Άμυνα

Τομέας Εξωτερικής Πολιτικής
Χάρης Τζήμητρας (Τομεάρχης)
Διευθυντής του Κυπριακού Κέντρου του Ινστιτούτου του Όσλο για την Ειρήνη (PRIO) και ειδικός στα ζητήματα Ανατολικής Μεσογείου, διεθνούς δικαίου και γεωπολιτικής.

Ζωρζέττα Λάλη (Αναπληρώτρια Τομεάρχης Ευρωπαϊκών Υποθέσεων)
Πρώην ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με πολυετή θητεία σε κορυφαίες ευρωπαϊκές θέσεις ευθύνης.

Παυσανίας Παπαγεωργίου (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Νομικός και πρώην σύμβουλος του πρωθυπουργού σε ευρωπαϊκά ζητήματα, με θητεία σε θέσεις ευθύνης της δημόσιας διοίκησης.

Τομέας Άμυνας
Χρήστος Χριστοδούλου (Τομεάρχης)
Πτέραρχος ε.α. και πρώην Αρχηγός ΓΕΕΘΑ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Υπηρέτησε σε όλες τις βαθμίδες της Πολεμικής Αεροπορίας και θεωρείται μία από τις πλέον έμπειρες προσωπικότητες στον χώρο της εθνικής άμυνας.

Κατερίνα Μπέρδου (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Δικηγόρος από την Αλεξανδρούπολη με έντονη παρουσία σε ζητήματα τοπικής ανάπτυξης και δημόσιου ενδιαφέροντος στην ακριτική Θράκη.

Τομέας Προστασίας του Πολίτη
Μαρίνος Σκανδάμης (Τομεάρχης)
Δικηγόρος, διδάκτωρ Νομικής και πρώην γενικός γραμματέας Αντεγκληματικής Πολιτικής. Η ένταξή του στο νέο σχήμα αποκτά ιδιαίτερη πολιτική σημασία καθώς προέρχεται από τον χώρο του ΠΑΣΟΚ.

Αντώνης Σαουλίδης (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Δικηγόρος με εξειδίκευση στις δημόσιες συμβάσεις, την τοπική αυτοδιοίκηση και τα ευρωπαϊκά προγράμματα καινοτομίας και ασφάλειας.

Τι συζήτησε ο Πλεύρης με τη Γκιλφόιλ


Με την πρέσβειρα των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα, Κίμπερλι Γκιλφόιλ, συναντήθηκε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Θάνος Πλεύρης, στο υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου. Βασικό αντικείμενο στις εξελίξεις στο μεταναστευτικό και την περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο Θάνος Πλεύρης παρουσίασε τις βασικές προτεραιότητες της ελληνικής κυβέρνησης στο πεδίο της μεταναστευτικής πολιτικής, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο νέο αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης. 

Παράλληλα, αναφέρθηκε στα αποτελέσματα που έχουν καταγραφεί αναφορικά με τη μείωση των μεταναστευτικών ροών προς τη χώρα.

Ο υπουργός Μετανάστευσης ενημέρωσε επίσης την Αμερικανίδα πρέσβη για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο εφαρμογής του νέου Συμφώνου για τη Μετανάστευση και το Άσυλο. 

Όπως ανέφερε, κρίσιμα ζητήματα αποτελούν η αποτελεσματική προστασία των εξωτερικών συνόρων, η καταπολέμηση των κυκλωμάτων διακίνησης μεταναστών, η ενίσχυση των επιστροφών και η διαμόρφωση ενός συνεκτικού ευρωπαϊκού πλαισίου διαχείρισης των μεταναστευτικών πιέσεων.

Στο τραπέζι βρέθηκαν ακόμη οι διεθνείς εξελίξεις γύρω από το μεταναστευτικό, καθώς και οι αλλαγές που παρατηρούνται στις πολιτικές πολλών κρατών σχετικά με τη διαχείριση της παράνομης μετανάστευσης και των προσφυγικών ροών.

Οι δύο πλευρές επιβεβαίωσαν το υψηλό επίπεδο συνεργασίας Ελλάδας και Ηνωμένων Πολιτειών στον τομέα της μετανάστευσης και του ασύλου, υπογραμμίζοντας τη σημασία της στενής συνεργασίας των αρμόδιων υπηρεσιών, της ανταλλαγής τεχνογνωσίας και της αξιοποίησης βέλτιστων πρακτικών για την αντιμετώπιση των σύγχρονων μεταναστευτικών προκλήσεων. 

Στη συνάντηση συμμετείχε και η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Σέβη Βολουδάκη.

Κομισιόν: Η δραστηριότητα του Δημήτρη Αβραμόπουλου στη ΜΚΟ Fight Impunity είχε λάβει την έγκριση της Επιτροπής


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν) ανακοίνωσε ότι δεν έχει λάβει κανένα αίτημα από τις βελγικές Αρχές για άρση της ασυλίας του πρώην επιτρόπου Δημήτρη Αβραμόπουλου, μετά τις πληροφορίες περί έκδοσης ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης σε βάρος του από τις βελγικές δικαστικές αρχές, στο πλαίσιο της υπόθεσης «Qatargate».

«Δεν έχουμε λάβει κανένα αίτημα για άρση της ασυλίας του πρώην επιτρόπου, ούτε έχουμε λάβει οποιοδήποτε αίτημα από τον ίδιο σχετικά με ενδεχόμενη νομική συνδρομή», δήλωσε σήμερα ο αρμόδιος εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μπάλας Ουζβάρι, κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων στις Βρυξέλλες.

Ο ίδιος εκπρόσωπος αρνήθηκε να σχολιάσει την ουσία της υπόθεσης, σημειώνοντας ότι η ποινική διαδικασία που διεξάγεται από τις βελγικές αρχές βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη.

Υπενθύμισε, ωστόσο, ότι η δραστηριότητα του Δημήτρη Αβραμόπουλου στη ΜΚΟ Fight Impunity είχε εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά την αποχώρησή του από το Σώμα των Επιτρόπων, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες του Κώδικα Δεοντολογίας. Ο ίδιος σημείωσε ότι κατά τα δύο πρώτα χρόνια μετά την αποχώρησή τους, τα μέλη του Κολεγίου υποχρεούνται να ζητούν άδεια από την Επιτροπή για δραστηριότητες μετά τη θητεία τους.

Όπως ανέφερε ο κ. Ουζβάρι, η Επιτροπή είχε ζητήσει το Φεβρουάριο του 2021 τη γνώμη της ανεξάρτητης Επιτροπής Δεοντολογίας, η οποία διατύπωσε δημόσια τη γνώμη της και, στη συνέχεια, το Κολέγιο των Επιτρόπων ενέκρινε τη δραστηριότητα του κ. Αβραμόπουλου, θέτοντας «συγκεκριμένους όρους» και «ορισμένες επιφυλάξεις». Ωστόσο, ο ίδιος υπογράμμισε ότι η έγκριση της συγκεκριμένης δραστηριότητας αποτελεί διαφορετικό ζήτημα από τυχόν ισχυρισμούς περί μεταγενέστερης παραβατικής συμπεριφοράς.

Ο εκπρόσωπος σημείωσε επίσης ότι το Δεκέμβρη του 2022, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο Qatargate, η Επιτροπή είχε επανεξετάσει την υπόθεση, προκειμένου να διαπιστώσει εάν υπήρχαν ενδείξεις παραβίασης των όρων που είχαν τεθεί, ζητώντας διευκρινίσεις από τον πρώην επίτροπο. «Εκείνη τη στιγμή δεν είχαμε καμία ένδειξη παραβίασης των όρων που περιλαμβάνονταν στην αντίστοιχη απόφαση», ανέφερε ο εκπρόσωπος.

Η ΜΚΟ Fight Impunity βρέθηκε στο επίκεντρο των ερευνών για το Qatargate, καθώς ο ιδρυτής της ήταν ο πρώην ευρωβουλευτής και βασικός κατηγορούμενος της υπόθεσης, Αντόνιο Παντσέρι. Ο Δ. Αβραμόπουλος, μετά την αποχώρησή του από το Σώμα των Επιτρόπων το 2019, ζήτησε και έλαβε την εξουσιοδότηση της Επιτροπής για να συμμετάσχει στο τιμητικό συμβούλιό της ΜΚΟ, με αμοιβή ύψους 5.000 ευρώ μηνιαίως για τις συμβουλευτικές του δραστηριότητες. Ο ίδιος, μαζί με άλλες εξέχουσες προσωπικότητες που μετείχαν στο συμβούλιο της ΜΚΟ, παραιτήθηκαν το Δεκέμβριο του 2022, μετά τις αποκαλύψεις για το Qatargate.

«Είχα ηθικό χρέος»: Αθώωση Βλαντή για συκοφαντική δυσφήμιση σε βάρος του Γιώργου Κιμούλη


Την αθώωση της ηθοποιού Παναγιώτας Βλαντή από το αδίκημα της συκοφαντικής δυσφήμισης σε βάρος του συναδέλφου της γνωστού σκηνοθέτη και ηθοποιού, Γιώργου Κιμούλη αποφάσισε σήμερα το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών.

Η δημοφιλής ηθοποιός κάθισε στο σκαμνί του ποινικού δικαστηρίου μετά από μήνυση που είχε καταθέσει σε βάρος της ο κ. Κιμούλης. Η μήνυση κατατέθηκε από τον κ. Κιμούλη με αφορμή τα όσα η κ. Βλαντή είχε αναφέρει για εκείνον το 2023 περί κακοποιητικής συμπεριφοράς του σε δύο συνεντεύξεις της, η μια σε εφημερίδα και η άλλη σε τηλεοπτική εκπομπή.

Μεταξύ άλλων, η κυρία Βλαντή είχε δηλώσει ότι ο κ. Κιμούλης κακοποιούσε λεκτικά και σωματικά συνεργάτες του και είχε εκφράσει τη θέση της πως τέτοιες "κακοποιητικές συμπεριφορές" πρέπει να καταγγέλλονται.

Κατά την αγόρευσή της η εισαγγελέας της έδρας, ζήτησε την απαλλαγή της κατηγορούμενης και το δικαστήριο έκανε δεκτή τη πρόταση της. "Κατά το χρόνο που έδινε τη συνέντευξη η κατηγορούμενη είχε υπόψη της μαρτυρίες ηθοποιών αλλά και μια απόφαση του ΣΕΗ", είπε η εισαγγελέας και συνέχισε: "Η κατηγορούμενη όταν το 2023 απαντούσε σε ερώτημα δημοσιογράφου για το #metoo μίλησε για όσα είχε πεποίθηση ότι ήταν αληθινά. Διατηρώ αμφιβολίες για το αν στοιχειοθετείται ο απαιτούμενος αναγκαίος δόλος. Δεν στοιχειοθετείται συκοφαντική δυσφήμηση. Να εξετάσουμε και το ενδεχόμενο εξύβρισης. Όμως θεωρώ ότι σκοπός της ήταν να εκλείψουν συμπεριφορές που η ίδια είχε την πεποίθηση ότι ήταν αληθινές. Όμως διατηρώ και για αυτό αμφιβολίες και προτείνω την απαλλαγή της».

«Είχα ηθικό χρέος να μιλήσω»

Νωρίτερα στην απολογία της η κυρία Βλαντή ανέφερε ότι ποτέ δεν επινόησε κάποιο ψευδές γεγονός και πως απλά μετέφερε δημοσίως όσα της είχε πει για τον Γ. Κιμούλη η συνάδελφος της Δ. Χρυσικού. "Όλο αυτό έγινε για να συμπαρασταθώ στη συνάδελφό μου. Βρίσκομαι σε αυτή τη δυσάρεστη θέση αλλά με ήρεμη συνείδηση γιατί δεν επιδίωξα ποτέ να μειώσω κανένα.", είπε η ηθοποιός και συνέχισε: "Δεν ισχύει αυτό που λέγεται ότι επεδίωξα να συνεργαστώ μαζί του και επειδή δεν συνεργάστηκα θέλησα να τον εκδικηθώ. Δουλεύω ανελλιπώς από το 1993. Το λέω γιατί διάβασα ότι υπήρξε δόλος από μέρους μου επειδή δεν συνεργάστηκα μαζί του και ότι σφετερίστηκα το #metoo για να γίνω γνωστή. Δεν χρειαζόμουν το #metoo για να γίνω γνωστή".

Πρόεδρος: Υπάρχει κάποιος ηθοποιός της γενιάς σας που να μην ήθελε να συνεργαστεί με τον κ. Κιμούλη;

Βλαντή: Ναι αρκετοί για όλα αυτά που ακούσατε εδώ, για την κακή συμπεριφορά του. Υπήρχε μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα για αυτόν. Εγώ δούλευα στο Θέατρο Αθηνών τότε. Αν θυμάμαι καλά συνεργάτης του μηνυτή μου είχε κάνει ανιχνευτικό τηλεφώνημα να κάνω αντικατάσταση ρόλου στη "Ρίτα" και είπα όχι. Δεν είπα ποτέ ότι θα ήταν τιμή μου να δουλέψω μαζί του. Αν αυτό ίσχυε θα είχα πάει στην "Ρίτα". Εξέφρασα με τη δήλωση μου αυτή τη συμπαράσταση μου σε αυτές τις γυναίκες, το θεωρώ ηθική υποχρέωση μου.

Πρόεδρος: Η δίκη μου ερώτηση είναι γιατί το είπατε τότε αυτό;

Βλαντή: Γιατί τότε ρωτήθηκα...

Πρόεδρος: Αν δεν σας ρώταγαν ποτέ θα το λέγατε δηλαδή; Το 2060;

Βλαντή: Τότε με ρώτησαν πριν το 2023 δεν είχα ερωτηθεί. Εγώ είχα δεχθεί σεξουαλική παρενόχληση στα 23 είχα ταχθεί τότε υπέρ άλλων γυναικών γι" αυτό. Για μένα ήταν θέμα αρχών και σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Όταν ακούς για κλωτσιές και για ψυχολογική βία; Δεν αμφισβήτησα ποτε την καλλιτεχνική του αξία. Παρόλα αυτα ο άνθρωπος αυτός ήταν εξαιρετικά κακοποιητικός σε αυτές τις γυναίκες και ένιωσα την ανάγκη συμπαράστασης.

Πρόεδρος: Εσείς δικιά σας γνώση δεν είχατε;

Βλαντή: Όχι πίστεψα αυτά που μου είπε η κυρία Χρυσικού.

Πρόεδρος: Τι σας έκανε να τα πιστέψετε;

Βλαντή: Το ήθος των κυρίων, ούτε ξυπνήσαμε όλες μαζί ένα πρωί και είπαμε να καταστρέψουν τον κ. Κιμούλη. Είπα αυτά που γνώριζα και που πίστεψα ότι γίνονταν. Σε καμία των περιπτώσεων δεν είχα σκοπό να προκαλέσω ζημία.

Πρόεδρος: Ο ίδιος λέει ότι υπέστη ζημία...

Βλαντή: Μα πως; Δουλεύει απο τότε

Εισαγγελέας: Θέλω να μου πείτε ποια πραγματικά περιστατικά είχατε κατά νου όταν λέγατε αυτές τις σκληρές φράσεις για τον κ. Κιμούλη.

Βλαντή: Όλα αυτά που σας είπε η κυρία Χρυσικού για τη κλωτσιά ότι την έλεγε ατάλαντη, όλο αυτό που είχε πει η Ζέτα Δούκα. Αυτό το θεωρώ βασανιστικό και πρέπει να καταγγέλλεται. Αυτό υποστήριξα και είχα ηθική υποχρέωση να το κάνω.

Πρόεδρος: Υπάρχει ένα λεπτό σημείο γιατί μιλάμε για τέχνη. Ο ηθοποιός ίσως να δεχθεί πίεση γιατί η ηθοποιία του μπορεί να πάσχει. Μπορεί να δεχθεί σκληρή παρατήρηση για να το βελτιώσει. ...

Βλαντή: Αυτό γινόταν πάντα...

Πρόεδρος: Μήπως είναι μέρος του παιχνιδιού...

Βλαντή: Ναι έτσι μάθαμε έτσι μεγαλώσαμε, όμως δεν μπορεί ένας άνθρωπος να διορθώνεται με τη βία υπάρχουν κι άλλοι τρόποι και αυτό παλεύουμε να αλλάξουμε. Οι μεγάλοι θεατράνθρωποι πρέπει να είναι και ψυχαναλυτές να καταλαβαίνουν την προσωπικότητα του κάθε ηθοποιού.

«Δολοφονία χαρακτήρα»

Στην κατάθεσή του στο δικαστήριο ο κ. Κιμούλης έκανε λόγο για "δολοφονία χαρακτήρα" και υποστήριξε ότι εκείνο το διάστημα συνάδελφοί του "έβγαιναν στα κανάλια και έφτιαχναν κλίμα κακοποιητή" σε βάρος του.

Ενδεικτικά ο μηνυτής ανέφερε: "Έφεραν μάρτυρα να πει ότι εγώ κλώτσαγα άνθρωό σε παράσταση στην οποία δεν έπαιζα. Τότε σκέφτηκα ότι μιλάμε για δολοφονία χαρακτήρα"!

Στο δικαστήριο κατέθεσε και η κυρία Χρυσικού με την κατάθεσή της μάλιστα να λαμβάνει χώρα συχνα σε υψηλούς τόνους. Η ηθοποιός κατά την κατάθεσή της, περιέγραψε την κακοποίηση, που όπως υποστηρίζει υπέστη από τον Γ. Κιμούλη κατά τη διάρκεια της συνεργασίας τους. Η μάρτυρας μίλησε για λεκτική και κακοποίηση και υποτίμηση.

Πρόεδρος: Γιατί η κυρία Βλαντή τα είπε όλα αυτά 13 χρόνια μετά;

Δ. Χρυσικου: Γιατί το 2009 που η κυρία Ρουμελιώτη είχε μιλήσει για πρώτη φορά δεν έδωσε κανένας σημασία. Σήμερα υπάρχει μια άλλη νοοτροπία πια....

Συνεχίζοντας η κ. Χρυσικού κατέθεσε πως εκείνη την είχε προσβάλλει ο κ. Κιμούλης αποκαλώντας την "ηλίθια".

"Βγήκαμε όλοι με ψυχολογικά από εκείνη τη σεζόν" είπε η μάρτυρας και σημείωσε πως όταν συνεργάστηκε με την κυρία Βλαντή της εκμυστηρεύτηκε τα όσα βίωσε η ίδια και συνάδελφοι τους τη χρονιά που συνεργάστηκαν με τον κ. Κιμούλη

Πρόεδρος: Εφόσον δεχθήκατε τέτοια συμπεριφορά γιατί δεν παραιτηθήκατε;

Δ. Χρυσικού: Γιατί ήταν η δουλειά μας και την αγαπούσαμε. Αν με ρωτούσατε τώρα θα έφευγα. Τότε ήμουν 28 ετών. Κανείς δεν έφυγε. Θα έβγαινε η βρώμα ότι εμείς ήμασταν τίποτα παλιόπαιδα που κλείνουμε θέατρα. Μιλάμε για τους 5 πιο ισχυρισμούς ανθρώπους στο χώρο μας...

Πρόεδρος: Μήπως αυτός ήταν ο τρόπος του ...

Δ. Χρυσικού: Ναι και καταλάβαμε όλοι λάθος. Άλλο η σκληρότητα πάνω στο γύρισμα και άλλο να σε κακοποιούν και να σε χτυπούν. Εγώ είχα συνεργαστεί με τον Αγγελόπουλο, ο οποίος είχε τη φήμη πολύ σκληρού ανθρώπου αλλά τέτοιες συμπεριφορές δεν είδα.

Παρούσα στο δικαστήριο προς συμπαράσταση της κυρίας Βλαντή, εκτός από την κ. Χρυσικού, ήταν και η Ζέτα Δουκά, η οποία επίσης είχε καταγγείλει τον κ. Κιμούλη για κακοποιητική συμπεριφορά και έχει αντιδικία μαζί του.

Δήμος Ρόδου: Τιμητική διάκριση σε Γεωργιάδη, Ροϊλό και Δημητριάδη Ευγενίδη για την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας στη Νότια Ρόδο


Στο Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου σχετική εισήγηση – Η Δημοτική Κοινότητα Γενναδίου εισηγείται την απονομή τιμητικής διάκρισης στον διοικητή της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου κ. Χρήστο Ροϊλό, στον πρόεδρο του Ιδρύματος Ευγενίδου κ. Λεωνίδα Δημητριάδη Ευγενίδη και στον υπουργό Υγείας κ. Άδωνι Σπυρίδωνα Γεωργιάδη, ως αναγνώριση της συμβολής τους στη δημιουργία νέου κέντρου υγείας.

Μια υπόθεση που τραβούσε για χρόνια χωρίς λύση και κατέληξε στη δημιουργία ενός σύγχρονου κέντρου υγείας φαίνεται πως κλείνει με μια συμβολική κίνηση αναγνώρισης. Το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Γενναδίου, στη συνεδρίαση της 8 Ιουνίου 2026, αποφάσισε κατά πλειοψηφία να εισηγηθεί προς τα αρμόδια όργανα του Δήμου Ρόδου την απονομή τιμητικής διάκρισης σε τρεις προσωπικότητες που, όπως αναφέρεται στην απόφαση, στάθηκαν καθοριστικοί παράγοντες για την αναβάθμιση της υγειονομικής περίθαλψης στην περιοχή.

Μια αναβάθμιση που έμεινε στα χαρτιά επί μία δεκαετία

Το χρονικό ξεκινά πολύ νωρίτερα. Με το υπ’ αριθμόν 773 Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, τεύχος δεύτερο, ημερομηνίας 28 Απριλίου 2009, το Αγροτικό Ιατρείο Γενναδίου αναβαθμιζόταν σε Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Νότιας Ρόδου, με σύσταση θέσεων προσωπικού. Όπως προκύπτει από την απόφαση, η ρύθμιση αυτή δεν υλοποιήθηκε από το 2009 έως το 2019, οπότε και ανέλαβε καθήκοντα το νέο τοπικό συμβούλιο.

Η κινητοποίηση ήρθε αργότερα. Με πρωτοβουλία της Κοινότητας Γενναδίου και πρόσκληση που στάλθηκε στις 18 Ιανουαρίου 2021 προς τους προέδρους των υπόλοιπων κοινοτήτων της Νότιας Ρόδου, ανάμεσά τους Κατταβιάς, Απολακκιάς, Ιστρίου, Προφύλιας, Βατίου, Ασκληπιείου, Λαχανιάς και Μεσαναγρού, τέθηκε το ζήτημα της υγείας των κατοίκων και της ίδρυσης του Πολυδύναμου Περιφερειακού Ιατρείου. Ακολούθησε η ομόφωνη απόφαση 1/2020, που ενέκρινε το αίτημα. Στήριξη ήρθε τόσο από τον Δήμο Ρόδου, με την υπ’ αριθμόν 30/2021 ομόφωνη απόφασή του, όσο και από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με την υπ’ αριθμόν 25/2021 απόφαση.

Το συνέδριο που έφερε γιατρούς, νοσηλεύτριες και ασθενοφόρα

Καθοριστικό σημείο αποτέλεσε η εμπλοκή του διοικητή της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας Πειραιώς και Αιγαίου, του κ. Χρήστου Ροϊλού. Όλες οι αποφάσεις κατατέθηκαν στον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και διευθυντή της ορθοπεδικής κλινικής του Νοσοκομείου Ρόδου, τον κ. Μιχαήλ Σοκορέλο, ο οποίος οργάνωσε συνέδριο για την υγεία στη Νότια Ρόδο, με καλεσμένους βουλευτές Δωδεκανήσου, εκπροσώπους της Περιφέρειας και του Δημάρχου, τον αντιδήμαρχο Νότιας Ρόδου και τους τοπικούς προέδρους.

Την επομένη του συνεδρίου, ο κ. Ροϊλός επισκέφθηκε τα ιατρεία της περιοχής που βρίσκονταν σε λειτουργία, στο Γεννάδι, στην Κατταβιά και στην Απολακκιά. Μέσα στο επόμενο εικοσιτετράωρο, οι 3 αγροτικοί ιατροί έγιναν 5, ενώ προσλήφθηκαν 3 νοσηλεύτριες στο Αγροτικό Ιατρείο Γενναδίου, εκεί όπου προηγουμένως δεν υπηρετούσε καμία.

Οι προσπάθειες δεν σταμάτησαν στις προσλήψεις. Ο κ. Ροϊλός ζήτησε την προμήθεια 2 ασθενοφόρων για τις διακομιδές σε ολόκληρο το νησί. Όταν η αγορά δεν κατέστη δυνατή ούτε μέσω του Δήμου ούτε μέσω της Περιφέρειας, απευθύνθηκε στις 24 Νοεμβρίου 2021 στον πρόεδρο του Ιδρύματος Ευγενίδου, τον κ. Λεωνίδα Δημητριάδη Ευγενίδη. Το Ίδρυμα ανταποκρίθηκε στις 3 Δεκεμβρίου 2021, γνωστοποιώντας την πρόθεσή του να δωρίσει 2 ασθενοφόρα, ένα για το κέντρο υγείας Ίου και ένα για το Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Γενναδίου. Στις 21 Δεκεμβρίου 2021, το Υπουργείο Υγείας αποδέχθηκε τη δωρεά.

Από το ΕΚΑΒ Νότιας Ρόδου στο νέο κέντρο υγείας

Για τη στελέχωση του ασθενοφόρου δημιουργήθηκε τομέας ΕΚΑΒ Νότιας Ρόδου, με έδρα το Γεννάδι. Ο διορισμός του προσωπικού δημοσιεύθηκε στο υπ’ αριθμόν 3655 Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, τεύχος τρίτο, της 1 Οκτωβρίου 2025, με αποτέλεσμα η υπηρεσία να λειτουργεί πλέον σε εικοσιτετράωρη βάση.

Στο τελευταίο στάδιο, η Κοινότητα ζήτησε οι διαθέσιμοι πόροι να μην διατεθούν σε επεμβάσεις στο υφιστάμενο κτίριο των 180 τετραγωνικών μέτρων, αλλά στη μεταστέγαση του ιατρείου σε ισόγειο χώρο 600 τετραγωνικών μέτρων του κτιρίου του πρώην Δήμου Νότιας Ρόδου. Με σύμφωνη γνώμη και του Ιατρικού Συλλόγου Ρόδου, η Κοινότητα γνωμοδότησε θετικά με την υπ’ αριθμόν 3/2023 απόφασή της. Το Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου, με την υπ’ αριθμόν 455 απόφαση της 7 Σεπτεμβρίου 2023, αποφάσισε τη δωρεάν παραχώρηση του ισογείου στη 2η ΥΠΕ. Το συμφωνητικό παραχώρησης υπεγράφη στις 27 Σεπτεμβρίου 2023 από τον τότε δήμαρχο, τον κ. Αντώνη Β. Καμπουράκη, και τον διοικητή κ. Χρήστο Ροϊλό, με τη νέα μελέτη να εντάσσεται στη συνέχεια στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Η εισήγηση και τα επόμενα βήματα

Με βάση τον Κανονισμό Απονομής Τιμητικών Διακρίσεων του Δήμου Ρόδου και τις σχετικές αποφάσεις περί συγκρότησης της αρμόδιας επιτροπής, η Κοινότητα Γενναδίου εισηγείται την απονομή τιμητικής διάκρισης στους κ.κ. Χρήστο Ροϊλό, διοικητή της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου, Λεωνίδα Δημητριάδη Ευγενίδη, πρόεδρο του Ιδρύματος Ευγενίδου, και Άδωνι Σπυρίδωνα Γεωργιάδη, υπουργό Υγείας, ως ένδειξη αναγνώρισης για τη συμβολή τους στην ενίσχυση των υπηρεσιών υγείας της περιοχής.

Η απόφαση έλαβε αύξοντα αριθμό 2/2026 και αποτελεί πρόταση εισήγηση της Κοινότητας προς τα αρμόδια όργανα του Δήμου Ρόδου, τα οποία έχουν την τελική αρμοδιότητα λήψης τέτοιας απόφασης.

 Πηγή:www.dimokratiki.gr

Π. Μαρινάκης: Η ιστορία των προσφυγικών, μία από τις μεγαλύτερες παθογένειες της Ελλάδας των τελευταίων δεκαετιών από τους γνωστούς μπαχαλάκηδες


«Είναι ό,τι πιο άνανδρο μπορεί να κάνει κάποιος, να πάει στο σπίτι του οποιοδήποτε ανθρώπου. Είτε είναι περιφερειάρχης είτε είναι πολιτικός γενικότερα, ή δεν είναι. Δείχνει πόσο λίγοι είναι οι άνθρωποι αυτοί πέραν της παραβατικής διάστασης και ποινικής διάστασης της συμπεριφοράς τους. Οφείλει, και είμαι σίγουρος ότι θα το κάνει η ελληνική αστυνομία, να αναζητήσει τους άνανδρους δράστες που πήγαν στο σπίτι ενός ανθρώπου που μένει με την οικογένειά του να τον απειλήσουν και να τον τραμπουκίσουν ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο, να τους συλλάβει και να τους οδηγήσει στη δικαιοσύνη. Έχω υπάρξει και εγώ θύμα αντίστοιχης και χειρότερης, γιατί εμένα μου έβαλαν και γκαζάκια, επίθεσης. Είμαστε δίπλα στον Νίκο Χαρδαλιά και σε κάθε θύμα τέτοιας επίθεσης» είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ.

«Αν θέλει κάποιος να περιγράψει μέσα σε λίγα λεπτά μία από τις μεγαλύτερες παθογένειες συνολικά της Ελλάδας των τελευταίων δεκαετιών, μπορεί να πει την ιστορία των προσφυγικών» σημείωσε.

«Ανάμεσα από τα κεντρικά της Ελληνικής Αστυνομίας —τα κεντρικά, τα πανελλαδικά κεντρικά, μιλάμε για τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας— και τη μεγαλύτερη μονάδα δικαστηριακή στη χώρα που είναι ο 'Αρειος Πάγος, το Εφετείο Αθηνών και από πίσω κρίσιμες υπηρεσίες και δικαστήρια του Πρωτοδικείου Αθηνών, βρίσκεται ένα κτίριο που για πάρα πολλά χρόνια είναι υπό κατάληψη, με την ανοχή, δυστυχώς, του κράτους και σειράς κυβερνήσεων, από συγκεκριμένο πολιτικό χώρο, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους και έρχεται επιτέλους μία κυβέρνηση, η οποία είναι η πρώτη κυβέρνηση που εκκενώνει καταλήψεις πανεπιστημίων και μέσω της Περιφέρειας Αττικής, αποδίδει στους μοναδικούς ιδιοκτήτες τον χώρο, που είναι οι πολίτες οι φορολογούμενοι που τον πληρώνουν, και τι τον κάνει; Ξενώνες φιλοξενίας συγγενών καρκινοπαθών που νοσηλεύονται στον 'Αγιο Σάββα και ενδεχομένως και σε άλλα αντικαρκινικά νοσοκομεία. Και αντί το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, το σύνολο του πολιτικού συστήματος πρωτίστως, ο δήμαρχος Αθηναίων, οι πάντες, να πούνε «'Αντε, και αργήσατε! Να εκκενώσουμε κάθε κατάληψη σε αυτή τη χώρα, πετάξτε τους έξω!». Και αν υπάρχουν, για να μην παρεξηγηθώ, ευπαθείς ομάδες, παιδιά, άνθρωποι οι οποίοι είναι αναξιοπαθούντες που πρέπει κάπου να φιλοξενηθούν, έχει ήδη υπάρξει πρόβλεψη να μην πεταχτούν στο δρόμο. Τη λέω αυτή την παρένθεση για να μην γίνει κοπτοραπτική από τους γνωστούς “αλληλέγγυους”, αναρχικούς, μπαχαλάκηδες» συμπλήρωσε.

«Το ξαναλέω, οι καταλήψεις, για μένα, κάθε τέτοιος χώρος πρέπει να απελευθερώνεται από την αστυνομία άμεσα. Όποιος είναι παράνομα μέσα -και δεν μιλάω το ξαναλέω για παιδιά και αναξιοπαθούντες και ανθρώπους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, το λέω κάθε φορά γιατί ζούμε και στη χώρα της κοπτοραπτικής, κάποιοι κάνουν συνέχεια κοπτοραπτική- άμεσα να συλλαμβάνεται» υπογράμμισε.

«Ζούμε σε μια χώρα που έχουν γίνει συναυλίες και πορείες τις τελευταίες εβδομάδες από συγκεκριμένο πολιτικό χώρο, είναι ο χώρος της Αριστεράς και της άκρας Αριστεράς, γιατί δεν είμαστε όλοι ίδιοι, γιατί η “κακιά κυβέρνηση”, με καθυστέρηση θα πω εγώ, αλλά είναι η πρώτη που το κάνει, μέσω της Περιφέρειας και του κ. Χαρδαλιά που έχει μεριμνήσει ακόμα και για τα παιδιά αν υπάρχουν και μείνουν στον δρόμο, να μη μείνουν στον δρόμο- παραδίδει στον Έλληνα φορολογούμενο, για ιερό σκοπό που είναι η στήριξη καρκινοπαθών και των οικογενειών τους, έναν χώρο που ανήκει στον Έλληνα φορολογούμενο και δεν τον αφήνει για άλλα 5, 10 χρόνια υπό κατάληψη και καθόμαστε και το συζητάμε» ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Για τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τους δανειολήπτες ο κ. Μαρινάκης είπε ότι υπάρχουν κακοπληρωτές και κακοπληρωτές. «Υπάρχουν κακοπληρωτές, οι οποίοι δεν φταίνε οι άνθρωποι δεν μπόρεσαν, αλλά υπάρχουν και στρατηγικοί κακοπληρωτές, η κυβέρνηση αυτή δεν πιστεύει σε οριζόντιες λύσεις για όλους για αυτό και στους πραγματικά αδύναμους συμπολίτες μας, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να πληρώσουν, έχει φτιάξει ένα νομικό καθεστώς εδώ και 3 χρόνια που έχει ως αποτέλεσμα να γίνουν οι περισσότερες ρυθμίσεις που είχαν γίνει στην ιστορία -60.000 ρυθμίσεις έγιναν» σημείωσε.

Για την πρόταση του κόμματος ΕΛΑΣ για τη διασφάλιση της πρώτης κατοικίας ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε «ο κ. Τσίπρας, να ενημερώσω την κ. Κουφονικολάκου, ήταν ο πρωθυπουργός που παρέδωσε τα δάνεια στα funds, κατήργησε, ήρε για την ακρίβεια, την προστασία της πρώτης κατοικίας και ψήφισε, καθιέρωσε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς. Όταν ανέλαβε λοιπόν αυτή η δήθεν κακιά κυβέρνηση την εξουσία, τα “κόκκινα” δάνεια ήταν πάνω από το 43% του συνόλου των δανείων και τώρα είναι στο 4% και έχουν γίνει επιπλέον 60.000 ρυθμίσεις».

Για την υπόθεση του Δ. Αβραμόπουλου ο κ. Μαρινάκης υπογράμμισε ότι από όσα λέει στην ανακοίνωσή του, φαίνεται ότι έχει τις απαντήσεις για τα ερωτήματα, τα οποία θα του τεθούν, «αλλά ούτε εγώ είμαι δικαστής, ούτε η κυβέρνηση -και καμία κυβέρνηση- εκπροσωπεί την εισαγγελία. Η κυβέρνηση είναι εκτελεστική εξουσία. 'Αρα, είναι προς τιμήν του ότι δεν θέλει να σταθεί εμπόδιο η βουλευτική ασυλία και τα υπόλοιπα θα τα απαντήσει η δικαιοσύνη» συμπλήρωσε.

Τέλος για την υπόθεση της κ. Ασημακοπούλου αφού σημείωσε ότι διαχώρισε το δικαστικό-ποινικό σκέλος, από το ανθρώπινο-πολιτικό σκέλος και ανέδειξε την υποκρισία, η οποία κυριαρχεί σε τέτοιες περιπτώσεις στο δημόσιο διάλογο, τόνισε πως «η δικαιοσύνη είπε ό,τι είπε και είναι απολύτως σεβαστό. Και δεν επιτιθέμεθα ποτέ εμείς, όπως κάνουν οι άλλοι, στη δικαιοσύνη. Όμως, σε μια χώρα και σε ένα κόσμο που κάθε μέρα βομβαρδιζόμαστε με μηνύματα και mails από ανθρώπους, εταιρείες και κόμματα που δεν έχουμε περάσει ούτε απ' έξω, δεν τους γνωρίζουμε, δεν έχουμε αγοράσει κανένα τους προϊόν, το να αντιμετωπίζεται η κ. Ασημακοπούλου ή ο κ. Σταυριανουδάκης ή ο οποιοσδήποτε άλλος, ως εγκληματίας του κοινού ποινικού δικαίου, σαν να είχαν κάνει τι, το ξαναλέω σε προσωπικό-ανθρώπινο επίπεδο και θέλω να το πω ξανά, είναι βαθύτατα υποκριτικό».

Μίνα Αρναούτη έξω από το δικαστήριο για το τροχαίο Παντελίδη: Με απειλούσαν ότι θα με σκοτώσουν και θα με βιάσουν επειδή λένε ότι είπαμε ψέματα


Στο δικαστήριο βρέθηκε η Μίνα Αρναούτη για την εκδίκαση της υπόθεσης ψευδορκίας γύρω από το τροχαίο του Παντελή Παντελίδη και δήλωσε πως όλο αυτό το διάστημα δεχόταν απειλητικά μηνύματα, με αποτέλεσμα να φοβάται να κυκλοφορήσει.

Η ίδια, όπως και η Φρόσω Κυριάκου, είχε καταθέσει μήνυση εναντίον του άντρα που δήλωσε πως δεν οδηγούσε ο τραγουδιστής το βράδυ του τροχαίου που του στέρησε τη ζωή και την Τρίτη 23 Ιουνίου βρέθηκε στην Ευελπίδων περιμένοντας να ακούσει την απόφαση του δικαστηρίου και να δικαιωθεί: «Περίμενα πώς και πώς αυτή τη μέρα. Θέλω αυτοί οι άνθρωποι να λογοδοτήσουν απέναντι στη δικαιοσύνη, διότι είπαν φρικτά ψέματα. Ανασκεύασαν καταθέσεις, εμφανίστηκε μάρτυρας μετά από πέντε χρόνια, να μας πει αυτά που δεν είχαν γίνει ποτέ και πιστεύω ότι τα ψέματα πρέπει να τιμωρούνται και πιστεύω ότι σήμερα να δικαιωθώ», είπε αρχικά στην εκπομπή «Πρωινό».

Έπειτα, η Μίνα Αρναούτη μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε επειδή κατηγορήθηκε πως είπε ψέματα: «Ο Παντελής ήταν πολύ αγαπητός. Όλο αυτό είχε πολύ άσχημο αντίκτυπο, διότι ο κόσμος ήταν πωρωμένος με τον Παντελή, τον αγαπούσαν. Όταν ακούνε ότι κάποιες λένε ψέματα, αρχίσαμε και δεχόμασταν απειλές, με βρίζανε, μου στέλναν μηνύματα υβριστικά, απειλές "θα σε σκοτώσω", "θα σε βιάσω", χίλια δυο πράγματα, τα οποία εμένα με έκαναν να φοβάμαι να κυκλοφορήσω, να βγω απ’ το σπίτι μου, να κοιτάω κάθε μέρα τι γίνεται γύρω γύρω μου. Το να βγαίνεις να λες ψέματα για έναν άνθρωπο, χωρίς να σκέφτεσαι τι επιπτώσεις έχει αυτό στη ζωή του μετά, είναι θλιβερό. Και να βγαίνουν μετά όλοι να λένε "είπατε ψέματα"», εξομολογήθηκε ενώ βρισκόνταν σε ένταση.

Αμέσως μετά πρόσθεσε πως ήθελαν να της κάνουν κακό με την υπόθεση αυτή, ωστόσο τόνισε πως δεν τη φοβίζει τίποτα γιατί λέει την αλήθεια: «Ο έξυπνος κόσμος έχει καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει στην όλη ιστορία. Αλλά δυστυχώς δεν είναι όλοι έξυπνοι και κάποιοι απλά ή διαβάζουν μόνο κάποιους τίτλους ή θέλουν να πιστεύουν σε σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Για εμάς ήταν δύσκολο και για τη μαμά μου, να τη σταματάνε κάθε μέρα, γιατί η μαμά μου είναι στο νησί. Το να υπάρχει πάντα ένα ψήγμα, μια υποψία ότι τέλος πάντων "δεν έχει πει η κόρη σου την αλήθεια" και γι’ αυτή δεν είναι ωραίο. Εγώ ποτέ στη ζωή μου δεν ήμουν ψεύτρα, και για ποιο λόγο να γίνω τώρα, για αυτό το θλιβερό γεγονός; Εγώ ήμουν σε ένα αυτοκίνητο, μέσα στα αίματα, έτοιμη για να πεθάνω, και σκέφτηκα εκείνη την ώρα τι θα πω για το αν θα ζήσω και αν θα πάρω αποζημίωση; Όλα αυτά τα πράγματα δεν υπάρχουν πουθενά. Είναι καθαρά δημιούργημα ανθρώπων που ήθελαν να μου κάνουν κακό. Δεν με πληγώνει κάτι γιατί λέω την αλήθεια. Δεν φταίω σε κάτι», είπε.

Λίγες ώρες αργότερα, η ίδια αποκάλυψε με μία ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook πως η δίκη τελικά αναβλήθηκε.

Όπως έγραψε αρχικά: «Για άλλη μια φορά η υπόθεση αναβλήθηκε μολονότι ήμασταν παρούσες και εγώ και η εγκαλούσα με τους δικηγόρους μας και έτοιμες να τελειώσει επιτέλους αυτή η δίκη. Η υπεράσπιση ζήτησε αρχικά να κρατηθεί η υπόθεση με αποτέλεσμα όταν τελικά εκφωνήθηκε να διαπιστώσουμε ότι ο ένας κατηγορούμενος προτίμησε να μην έρθει στο δικαστήριο».

Έπειτα πρόσθεσε πως η δίκη αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο: «Για άλλη μια φορά θα έρθουμε, για άλλη μια φορά θα υποστούμε αυτό το βάσανο για να δικαιωθούμε  για το αυτονόητο και το προφανές. Για μια υπόθεση που έχει ξεκινήσει από το 2020 και που παράλληλα με τη δική μας ανάρρωση και ό,τι έχουμε υποστεί από τότε μας ταλαιπωρεί μέχρι και σήμερα», ξέσπασε.