
Η συνέχεια στο taxalia.blogspot.com

Βασικοί πρωταγωνιστές, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης κ. Ευάγγελος Βενιζέλος και οι τρεις εκπρόσωποι της τρόικας, κύριοι Πολ Τόμσεν, Ματίας Μορς και Κλάους Μαζούχ. Οι τέσσερις άνδρες, όπως πληροφορείται το... «ΘΕΜΑ», διέκοψαν ενοχλημένοι τις μεταξύ τους διαπραγματεύσεις την Παρασκευή τα ξημερώματα, καθώς διαφώνησαν κάθετα σε ένα ζήτημα που για την κυβέρνηση θεωρείται ταμπού. Η συμφωνία της 21ης Ιουλίου ήταν ένα πολύ καλύτερο deal για τις τράπεζες από ότι για την Ελλάδα την οποία υποτίθεται βοηθά, διαπιστώνουν σε άρθρο τους οι New York Times. To ακόμη σοβαρότερο όμως είναι ότι η Ελλάδα-σύμφωνα με την έγκυρη αμερικανική εφημερίδα-χάνει ένα ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί απέναντι στους πιστωτές της με αυτή τη συμφωνία. Και μάλιστα δεν το χάνει απλώς, το εκχωρεί στους πιστωτές.
Η εφημερίδα συμπεραίνει ότι αυτός είναι και ο λόγος που οι ιδιώτες πιστωτές (μεγάλες ξένες τράπεζες, ασφαλιστικοί οργανισμοί και μικρότεροι διαχειριστές κεφαλαίων), φαίνονται τόσο δεκτικοί στην ανταλλαγή ομολόγων που δρομολογήθηκε με την συμφωνία των Βρυξελλών. Στην ουσία οι κάτοχοι των Ελληνικών ομολόγων εξασφαλίζουν περισσότερα από όσα θα έπαιρναν στην αγορά. Σύμφωνα με τους NY Times η συμφωνία προβλέπει “κούρεμα” 21% στα ελληνικά ομόλογα και αυτό είναι πραγματικά πολύ πιο συμφέρον από τα 50 σεντς ανά ευρώ που διαπραγματεύονται στις αγορές τα χαρτιά της Ελλάδας.
Το “ζουμί” όμως του δημοσιεύματος είναι στο σημείο που λέει ότι στη συμφωνία υπάρχει και ένα “μπόνους” για τους τραπεζίτες, μπόνους που πέρασε στα “ψιλά γράμματα” της συμφωνίας των Βρυξελλών. Τα νέα ομόλογα που θα πάρουν οι τράπεζες θα εμπίπτουν στη διεθνή νομοθεσία και όχι στην ελληνική, στην οποία εμπίπτουν αυτά που ανταλλάσσονται. Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση στάσης πληρωμών από την Ελλάδα ενισχύεται κατά πολύ η διαπραγματευτική ισχύς των ομολογιούχων και αποδυναμώνεται-επίσης κατά πολύ- η αντίστοιχη ισχύς της Ελλάδας.
Το πράγμα είναι πολύ απλό. Αφού τα νέα “κουρεμένα” ομόλογα δεν θα ελέγχονται πλέον από τον ελληνικό νόμο, η Ελλάδα δεν θα έχει πια την ευελιξία να αλλάξει τις συμβάσεις ομολόγων και να εξασφαλίσει μια πιο ευεργετική συμφωνία αναδιάρθρωσης, ξεπερνώντας τις αντιρρήσεις των ξένων πιστωτών της.
Για παράδειγμα,γράφουν οι NYT, η Βουλή των Ελλήνων θα μπορούσε να ψηφίσει ένα νόμο, που θα της επιτρέψει να προωθήσει μια συμφωνία αναδιάρθρωσης με την υποστήριξη της απλής πλειοψηφία του 51 τοις εκατό των πιστωτών - σε αντίθεση με το 75 τοις εκατό που απαιτείται από την πλειονότητα των διεθνών συμβάσεων. Πιο δραστικά, θα μπορούσε απλά να αρνηθεί να πληρώσει και να το αφήσει στους πιστωτές να ζητήσουν αποζημίωση σε ελληνικά δικαστήρια. Δεν θα βρισκόταν δηλαδή η Ελλάδα στη θέση χωρών όπως η Αργεντινή, η Ουρουγουάη ή η Ρωσία στις οποίες η διαπραγμάτευση του χρέους περνούσε μέσα από την νομοθεσία της Βρετανίας ή των Η.Π.Α δίνοντας το “πάνω χέρι” στους πιστωτές.
Εμπειρογνώμονες του χρέους, γράφουν οι NYT , έχουν από καιρό υποστηρίξει ότι αυτή η νομική ιδιορρυθμία έδινε ένα ισχυρό διαπραγματευτικό πλεονέκτημα στην Ελλάδα, στην προσπάθεια μείωσης των οφειλών της. Ο Lee G. Buchheit, ένας βετεράνος δικηγόρος του χρέους στο γραφείο “Cleary Gottlieb Steen & Hamilton”, σε ένα έγγραφο που συνέταξε το 2010 σχετικά με το πώς η Ελλάδα θα μπορούσε να αναδιαρθρώσει το χρέος της, σημείωνε: «Καμία άλλη χώρα οφειλέτης στη σύγχρονη ιστορία δεν ήταν σε θέση να επηρεάσει αισθητά το αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης του χρέους, αλλάζοντας τα χαρακτηριστικά του νόμου από τους οποίους διέπονται σε συντριπτικό ποσοστό, αυτές οι συμβάσεις”.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι με τα νέα “κουρεμένα” ομόλογα η Ελλάδα έχει χάσει ένα ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί, καταλήγουν οι New York Times. Αν τα πράγματα είναι έτσι, όπως τα περιγράφουν οι NYT, το ερώτημα που γεννάται είναι γιατί η ελληνική κυβέρνηση έδωσε στα χέρια των πιστωτών της, το πιο ισχυρό διαπραγματευτικό της χαρτί.
LIFO
Σύμφωνα με τα exit poll, οι Φιλελεύθεροι (FDP), εταίροι της Χριστιανικής Ένωσης (CDU / CSU), της κ. Μέρκελ σε ομοσπονδιακό επίπεδο, δεν μπαίνουν στο Κοινοβούλιο του Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας (βορειοανατολικά), σε αντίιθεση με τους Πράσινους, οι οποίοι φαίνεται ότι θα έχουν εκπροσώπηση στο Κοινοβούλιο.
Οπως μετέδωσε το κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο ARD, το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα SPD θα λάβει το 37% των ψήφων, επιτυγχάνοντας ενίσχυση του ποσοστού του σχεδόν κατά 7 μονάδες σε σχέση με τις εκλογές του 2006, και το CDU 24% (υποχώρηση κατά 4,8 μονάδες).
Ο επικεφαλής της απερχόμενης περιφερειακής κυβέρνησης Ερβιν Σέλερινγκ (SPD), αρνήθηκε κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας να πει αν θα συνεχίσει να κυβερνά με την CDU ή θα προτιμήσει την άκρα Αριστερά (Die Linke), η οποία θα λάβει το 18% των ψήφων.
Οι FDP φαίνεται να λαμβάνουν το 3% των ψήφων, λιγότερο από το 5% που απαιτείται για να εκπροσωπηθούν στο κοινοβούλιο, ενώ οι Πράσινοι λαμβάνουν 8,5%, που τους επιτρέπει να κάνουν την είσοδό τους για πρώτη φορά στο κοινοβούλιο του Σβερίν.
Είναι η πρώτη φορά που οι Πράσινοι εκπροσωπούνται και στα 16 κρατίδια της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας. Η άκρα δεξιά (ΕΑΣ), χάνει μονάδες θα καταφέρει ωστόσο να περάσει το 5% που απαιτείται για να έχει βουλευτές στο κοινοβούλιο.
Στην πατρίδα του επέστρεψε ο Ντομινίκ Στρος Καν μετά τη δικαστική περιπέτεια που είχε στις ΗΠΑ κατηγορούμενος για απόπειρα βιασμού. Ο πρώην επικεφαλής του ΔΝΤ έφθασε το πρωί στο αεροδρόμιο Ρουασί του Παρισιού συνοδευόμενος από τη σύζυγό του Αν Σινκλέρ, απ' όπου αποχώρησε χωρίς να κάνει δηλώσεις.
Ο Στρος-Καν μπορεί να έγινε δεκτός με χειροκροτήματα στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο όπου επέστρεψε μετά την αθώωσή του για να ζητήσει συγγνώμη από τους εργαζόμενους, στο Παρίσι όμως δεν αναμένεται να έχει την ίδια θερμή υποδοχή, παρά τις πρώτες αντιδράσεις ικανοποίησης για το γεγονός ότι τελικά απέφυγε τις διώξεις ενός δικαστικού συστήματος που οι Γάλλοι θεωρούν πολύ σκληρό.
Κλειστή για δέκα μήνες θα μείνει από σήμερα, Κυριακή, η οδός Δελφών, στο τμήμα της από την οδό Μάρκου Μπότσαρη έως την Πέτρου Συνδίκα, λόγω εργασιών κατασκευής του σταθμού ανάληψης στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Εξαιτίας των εργασιών αναμένεται να δημιουργηθούν κυκλοφοριακά προβλήματα όλο αυτό το χρονικό διάστημα στην περιοχή, ενώ αλλάζουν δρομολόγια και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ που διέρχονται από την οδό Δελφών.
Η διακοπή της κυκλοφορίας κρίθηκε αναγκαία για να είναι δυνατή η ανάπτυξη του εργοταξίου.
Άλλωστε τα χαλκεία της Ιπποκράτους το κατάλαβαν νωρίς και άρχισαν να διαδίδουν φήμες ότι δήθεν αυτές οι αποκαλύψεις είναι …τρικλοποδιά στον Σαμαρά!! Ξέχασαν βέβαια να το τεκμηριώσουν αντίστοιχα, “αποκαλύπτοντας” τις προχωρημένες συζητήσεις Καραμανλή – Παπαρήγα για προσχώρηση στον Περισσό.
Άλλωστε το νοητικό επίπεδο των αναγνωστών πράσινων ΜΜ¨Ε¨και Blogs (όσα έμειναν) είναι γνωστό.
Αυτό που προξενεί εντύπωση, είναι το ότι βρέθηκαν και “νεοδημοκράτες” με IQ …αρνητικό, που να αναπαράγουν αυτές τις ηλιθιότητες. Μήπως δεν άκουσαν ότι ο ΚΚ είναι υποψήφιος με τη Νου Δου και όχι με την ΟΑΚΚΕ;
Μήπως είναι κατά βάθος θαυμαστές του ΓΑΠ εγκλωβισμένοι σε γαλάζιο κορμί; Μήπως είναι απλώς λαμόγια και ψηφοφόροι επ’ αμοιβή;
Όπως και να ‘χει, οι περισσότεροι από αυτούς κατάλαβαν την κοτσάνα τους και άρχισαν τους διθύραμβους. Οι υπόλοιποι, τον χαβά τους. Σαν τα καλά τζουκμποξ.
http://olympia.gr/