Προηγήθηκε σχετική καταγγελία από συγγενή του νοσηλευόμενου στην Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας Βορείου Ελλάδος. Οι "αδιάφθοροι" της ΕΛ.ΑΣ. προσημείωσαν τα χαρτονομίσματα και συνέλαβαν την γυναίκα την ώρα που τα παραλάμβανε. Σε βάρος της σχηματίστηκε δικογραφία για το αδίκημα της «εμπορίας επιρροής - μεσάζοντες» και οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κιλκίς.
18 Φεβρουαρίου 2020
Κιλκίς: Συνελήφθη υπάλληλος νοσοκομείου κατηγορούμενη για «φακελάκι»😱😱
Προηγήθηκε σχετική καταγγελία από συγγενή του νοσηλευόμενου στην Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας Βορείου Ελλάδος. Οι "αδιάφθοροι" της ΕΛ.ΑΣ. προσημείωσαν τα χαρτονομίσματα και συνέλαβαν την γυναίκα την ώρα που τα παραλάμβανε. Σε βάρος της σχηματίστηκε δικογραφία για το αδίκημα της «εμπορίας επιρροής - μεσάζοντες» και οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κιλκίς.
📺Γεωργιάδης για «Σαράφη»: Έγινε λαγός😂Μιλάμε για ανθρώπους που προσπάθησαν να καταλύσουν το πολίτευμα-ΒΙΝΤΕΟ
Με αναφορές στον «Μάξιμο Σαράφη», τον προστατευόμενο μάρτυρα της υπόθεσης Novartis, που αρνήθηκε να προσέλθει και να καταθέσει ενώπιον του κλιμακίου της προανακριτικής επιτροπής και ζητήθηκε η βίαιη προσαγωγή του, ξεκίνησε την ομιλία του στο συνέδριο για την ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης. «Ενα πρόσωπο πολύ γνωστό στην αγορά της υγείας θα βρεθεί ενώπιον των αρχών. Βρεθήκαμε να τρέχουμε για έναν κύριο που σήμερα έγινε καπνός. Θα συγκρατήσω για λίγο την οργή μου, στον φυσικό του δικαστή θα καταλάβουμε τι ακριβώς συνέβη. Μιλάμε για μια σκευωρία.

«Εδώ και κάποιες ώρες η αστυνομία αναζητά τον «φίλο μου», τον Μάξιμο Σαράφη. Έναν κύριο, ολίγον χωρίς μαλλιά... Εν πάση περιπτώσει, για όσους δεν γνωρίζουν την υπόθεση, ο κύριος Μάξιμος Σαράφης δεν προσήλθε να καταθέσει και εξεδόθη ένταλμα για τη σύλληψή του. Κατά συνέπεια θα αρθεί η προστασία του, εφόσον δεν παρουσιάστηκε ως όφειλε να είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμος στις αρχές. Ο κύριος Μάξιμος Σαράφης δεν κατέστησε τον εαυτό του διαθέσιμο στις αρχές, άρα παραβίασε τον Ποινικό Κώδικα και τα προνόμια που του παρέχονταν μέσω του προγράμματος προστασίας μαρτύρων. Η αποκάλυψη της ταυτότητάς του είναι ζήτημα ωρών, από την εισαγγελία για τα περαιτέρω. Και τότε, ένας άνθρωπος προφανώς πολύ γνωστός στην αγορά του φαρμάκου, θα εμφανιστεί και ποιος τον έβαλε να πει όλες αυτές τις τρίχες.
Και βρεθήκαμε εμείς που κάναμε τις μεγαλύτερες μειώσεις στην ιστορία, να κατηγορούμαστε εξαιτίας ενός κυρίου που σήμερα κρύβεται και τρέχει σαν λαγός. Τέλος πάντων. Θα συγκρατήσω για λίγο την οργή μου. Θα έχω την ευκαιρία στα δικαστήρια να λάβω την ικανοποίηση που αξίζει σε ένα κράτος δικαίου, καθώς ο κύριος Σαράφης θα καταθέσει τι ακριβώς συνέβη σε αυτή την υπόθεση Novartis, η οποία είναι μια σκευωρία. Μια σκευωρία ανθρώπων οι οποίοι με άρρωστο τρόπο, κατά τη γνώμη μου, προσπάθησαν να καταλύσουν την Ελληνική Δημοκρατία.
Γιατί όλοι ξέρουν τι έκανε και ο Ανδρέας Λοβέρδος και εγώ στη διάρκεια της προηγούμενής μου θητείας ως υπουργού Υγείας. Και όποιος ξέρει από την αγορά του φαρμάκου, ξέρει ποιοι υπουργοί κυνηγήσαμε την υπερσυνταγογράφηση και την σπατάλη στα φάρμακα και ποιοι δεν την κυνήγησαν».
Κι αυτοί οι άνθρωποι θα ακούσουν και την ποινή τους, η οποία θα είναι και βαριά, διότι πρόκειται για προδοσία κατά του πολιτεύματος. Να δούμε και ποιοι είναι οι ενεχόμενοι, γιατί δεν είναι μόνο ο κ. Παπαγγελόπουλος.
Δεν ξέρω τι θα έκανα εάν είχα μπροστά μου αυτό τον κύριο Μάξιμο Σαράφη. Πραγματικά δεν ξέρω...


Δίνουμε κίνητρα 100 εκ. ευρώ σε εταιρείες για κλινικές μελέτες
Θεσπίσαμε ένα μέτρο λίαν αναπτυξιακό, είπε στη συνέχεια ο κ.Γεωργιάδης, που δεν λύνει μεν το πρόβλημα του clawback (ένα θεσμό που διαστρεβλώνει την αγορά) αλλά δίνει τη νομοθετική εξουσιοδότηση σε τρεις υπουργούς (Γεωργιάδης, Κικίλιας, Σκυλακάκης) να εκδώσουμε ΚΥΑ. Βάσει της οποίας επιστρέφουν 50 εκ. ευρώ εν είδει επενδυτικού clawback. Δέσμευσή μας αυτό το μέτρο να φτάσει τα 100 εκ. ευρώ. Η ΚΥΑ αφορά σε δαπάνες από την 1η Ιανουαρίου 2019. Σκοπός να δοθεί κίνητρο σε εταιρείες που σκοπεύουν να κάνουν παραγωγικές επενδύσεις στην Ελλάδα, όπως οι κλινικές μελέτες, να διεξάγουν εδώ τις δράσεις τους, μειώνοντας το κόστος για αυτές. Η προσπάθεια της κυβέρνησης είναι να αφήσει την αγορά του φαρμάκου προς αναπτυξιακές τάσεις κάθε είδους, με θέσεις εργασίας και επενδύσεις. Καλώ να ξεκινήσουμε σύντομα τη σύνταξη της ΚΥΑ για τις δαπάνες του 2020. Ο πολιτικός μας σκοπός είναι τα 100 εκ. να αφορούν έρευνα στην τεχνολογία, διάθεση θέσεων εργασίας, να λειτουργήσει δηλαδή ως πολλαπλασιαστής παρά ως μια απλή δαπάνη. Θα δοθεί σε περισσότερες εταιρείες η δυνατότητα να επωφεληθούν από αυτό το μέτρο. Θέλουμε αυτό να γίνει ένα εργαλείο επί της ουσίας και όχι μια πολιτική απόφαση.
Εμβληματική επένδυση της Pfizer στη Θεσσαλονίκη
Ο κ.Γεωργιάδης δεν παρέλειψε να πει:
Καλωσορίζω την επένδυση της Pfizer με το Ψηφιακό Κέντρο στη Θεσσαλονίκη, στο οποίο θα απασχολούνται 200 επιστήμονες.
Αρχικά, πρέπει να τονίσω ότι για τη χώρα είναι εθνική επιτυχία το ότι η Pfizer αποφάσισε να κάνει κάτι τέτοιο. Καταφέρνει να φτιάξει κάτι σε ένα κρίσιμο τομέα που θα το ήθελε κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα.
Εγκρίναμε τη μεταφορά των 760 στρ. από το ΤΑΙΠΕΔ για να φτιαχτεί ένα ΣΔΙΤ πλησιόν του αεροδρομίου για μια κυψέλη μυαλών και εταιρειών.
Αξιοποιούμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα.
Χτίζουμε μια οικονομία σε υγιείς βάσεις, όχι στην κατανάλωση αλλά στην παραγωγικότητα και την ανταγωνισικότητα.
Θέλουμε λοιπόν πολλά τέτοια σχέδια.
Και οι κλινικές μελέτες είναι εξαιρετικά ευπρόσδεκτες.
Ξεκίνησαν κάποια δρομολόγια τρένων γιατί έφυγαν τα ΛΑΜΟΓΙΑ απ' το αμαξοστάσιο μετά το χουνέρι στην κυβέρνηση
Αποχώρησαν οι καταληψίες από το αμαξοστάσιο του Ρέντη - Αποκαθίσταται σταδιακά η κυκλοφορία στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, το απόγευμα θα ξεκινήσουν δρομολόγια και στον προαστιακό
Ξεκίνησαν μετά τις τρεις το μεσημέρι ορισμένα δρομολόγια τρένων στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη και αργότερα αναμένεται να ξεκινήσουν και ορισμένα δρομολόγια στον προαστιακό σιδηρόδρομο, καθώς μετά την πρωινή παρέμβαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή αποχώρησαν οι καταληψίες από το αμαξοστάσιο του Ρέντη.
Υπενθυμίζεται πως ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μιλώντας το πρωί στον τηλεοπτικό σταθμό του ΣΚΑΙ απηύθυνε έκκληση προς τους εργαζόμενους να ανοίξουν το αμαξοστάσιο, προειδοποιώντας ότι η κυβέρνηση θα λάμβανε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να επανέλθει η νομιμότητα.
Ο κ. Καραμανλής είχε αποκαλύψει επίσης ότι κατόπιν εντολής του πρωθυπουργού είχε επικοινωνήσει με τον κ. Σπηλιόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, προκειμένου να κινηθούν άμεσα πειθαρχικά μέτρα σε βάρος όσων παρεμπόδισαν την κίνηση των τρένων και του προαστιακού σιδηροδρόμου.
Σημειώνεται πως οι διοικήσεις της ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δηλώνουν ότι δεν είχαν ενημερωθεί (έως αργά χθες το βράδυ) για συμμετοχή εργαζομένων στην σημερινή γενική απεργία.
O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Νωρίτερα, είχα απευθύνει δημόσια έκκληση στους συνδικαλιστές να ανοίξουν το αμαξοστάσιο και είχα προειδοποιήσει ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να επανέλθει η νομιμότητα. Η αποχώρησή τους, είναι μια κίνηση λογικής. Άλλο να απεργείς κι άλλο να κλειδώνεις το αμαξοστάσιο και να μην αφήνεις να φύγουν τα τρένα. Πρέπει να καταλάβουν οι πάντες ότι η κυβέρνηση δεν εκβιάζεται και δεν βάζει κανένα συμφέρον πάνω από το καλό του πολίτη».
📺Πορεία ΠΑΜΕ και στη... Μύκονο😂😂: «Το ασφαλιστικό δεν είναι για παζάρια»-ΒΙΝΤΕΟ
Το ΠΑΜΕ δε διαδηλώνει μόνο στην Αθήνα αλλά δίνει δυναμικό παρών με ντουντούκες ακόμα και στη Μύκονο!
Μία διαφορετική εικόνα αντίκρισαν όσοι έπιναν τον καφέ τους σήμερα στην Χώρα Μυκόνου βλέποντας τους καθηγητές της Α' ΕΛΜΕ Κυκλάδων να κάνουν πορεία με πανό κατά του ασφαλιστικού. Με βασικό σύνθημα, “Το ασφαλιστικό δεν είναι για παζάρια, τα δικαιώματά μας δεν παίζουμε στα ζάρια” και τα αποφασιστικά μηνύματα, “Μάθημα μέχρι τα 67; Με καμία κυβέρνηση” και “Πάρτε πίσω το νέο ασφαλιστικό”, οι καθηγητές κατευθύνθηκαν προς το δημαρχείο όπου και διάβασαν το σχετικό ψήφισμα.
Σύμφωνα με αυτό:
• “Απεργούμε γιατί δεν θέλουμε και δεν μπορούμε να διδάσκουμε μέχρι τα 67 έτη στην τάξη... Δεν θέλουμε οι μαθητές μας και τα παιδιά μας να έχουνε παππούδες και γιαγιάδες στην τάξη και συνεπώς όλο και χειρότερες συνθήκες μόρφωσης και διδασκαλίας.
• Απεργούμε γιατί βλέπουμε ότι το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο βάζει νέο “μαχαίρι” σε συντάξεις κατά 30% , σε επικουρικές συντάξεις κατά 60%, σε εφάπαξ κατά 50% και όλα αυτά αφορούν άμεσα όλους εμάς τους εργαζόμενους.
• Απεργούμε γιατί βλέπουμε να ιδιωτικοποιείται πλέον ένα μεγάλο μέρος της ασφάλισής μας, γεγονός που θα μας αναγκάσει να πληρώνουμε πάλι από την τσέπη μας σε ιδιωτικές εταιρείες για την ασφάλιση και την περίθαλψή μας.
• Απεργούμε γιατί βλέπουμε να αυξάνονται και πάλι τα όρια συνταξιοδότησης για τις γυναίκες κατά 5 χρόνια, να καταργούνται 2500 ιατρικές εξετάσεις, να διατηρείται η κατάργησης της 13ης και 14ης σύνταξης και η λεηλασία των ασφαλιστικών ταμείων (όπου και 79 δις ευρώ έγιναν τζόγος και επενδυτικό χρήμα)”.
Η Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων αναδεικνύει ένα ιδιαίτερα δυναμικό συνδικαλιστικό προφίλ το τελευταίο διάστημα αφού στις εκλογές του περασμένου Νοεμβρίου η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, η συνδικαλιστική παράταξη του ΚΚΕ, αναδείχτηκε δεύτερη δύναμη δεσμευόμενη, “μέσα από το συλλογικό αγώνα και τις δυναμικές μας παρεμβάσεις, να υπερασπιστούμε ακόμα πιο σθεναρά κάθε δικαίωμα συναδέλφου για αξιοπρεπή ζωή και δράση. Συσπείρωση με τις δυνάμεις του αγώνα σημαίνει ένα βροντερό ΟΧΙ στις προσπάθειες για καταστρατήγηση των δικαιωμάτων μας!”.
Μανόλης Γαλάνης
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Σ.Πέτσας: Ο κ. Τσίπρας συνέχισε σήμερα τα ψέματα. Παλιά του τέχνη, κόσκινο.
«Ο κ. Τσίπρας συνέχισε σήμερα τα ψέματα. Παλιά του τέχνη, κόσκινο. Ισχυρίστηκε ότι η ανατριχιαστική δήλωσή του για έλεγχο όλων των «αρμών της εξουσίας», δήθεν αφορούσε μόνο την εκτελεστική. Μόλις πριν λίγες μέρες, όμως, είχε στραφεί εναντίον της Δικαιοσύνης, των Ανεξάρτητων Αρχών, των Μέσων Ενημέρωσης και τελικά, του ίδιου του Συντάγματος. Αυτό επιβεβαίωσε και ο κ. Πολάκης, ο οποίος στοχοποίησε με ανάρτησή του την Τράπεζα της Ελλάδας.
Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι όσα προστατεύει το Σύνταγμά μας, δεν υπάρχουν στο DNA του ΣΥΡΙΖΑ.»
Μεταναστευτικό: Ματαιώνει τη συνάντηση με Μηταράκη ο περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου - «Ας μην περιμένει αδίκως»
«Ας μην περιμένει αδίκως» διεμήνυσε το μεσημέρι της Τρίτης, στον υπουργό Mετανάστευσης και Aσύλου, Νότη Μηταράκη, με ανάρτηση του στην προσωπική του σελίδα σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ο περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κώστας Μουτζούρης, ματαιώνοντας έτσι τη συνάντησή του -και των άλλων αυτοδιοικητικών του Βορείου Αιγαίου- με τον υπουργό.
Ο περιφερειάρχης υποστηρίζει ότι η συμφωνία υπήρξε, ώστε οι δύο πλευρές να επιστρέψουν σε διαπραγμάτευση σε μηδενική βάση για τις δομές στα νησιά. Από την άλλη, το υπουργείο υποστηρίζει ότι η συνάντηση, στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, επρόκειτο να γίνει, προκειμένου οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης να υποδείξουν θέσεις γι' αυτές τις δομές, με τις οποίες συμφωνούν.
Ο κ. Μουτζούρης στην ανάρτηση του αναφέρει:
«Την Δευτέρα το πρωί συμφωνήθηκε σε δημόσια εκπομπή να "παγώσουν" τα μέτρα επιτάξεως εκτάσεων και νομοθετικού περιεχομένου έως την επόμενη εβδομάδα και να ξαναγίνει διάλογος από ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΒΑΣΗ. Τώρα το υπουργείο ισχυρίζεται, ότι το μόνο που αναμένει είναι "υπόδειξη θέσεων για τις νέες δομές". ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΗΘΗΚΕ ΑΥΤΟ. Πρόκειται για εν συνεχεία αλλαγή στάσεως της.
Ας μην περιμένει αδίκως!».
Φρίκη στην Ινδία: Νεκρό 8χρονο κοριτσάκι που είχε βιαστεί από 16 άντρες
Μια τραγική είδηση έγινε γνωστή στην Ινδία τις προηγούμενες ώρες, σχετικά με ένα κορίτισι οκτώ χρονών, το οποίο έφυγε από τη ζωή, ενώ προηγουμένως είχε βιαστεί από 16 άντρες, μεταξύ των οποίων βρίσκονταν και συγγενικά της πρόσωπα, μέσα σε διάστημα τριών ετών.
Το άτυχο κορίτσι πέθανε στην εντατική νοσοκομείου στην πόλη Τσενάι, όπου είχε διακομιστεί με πόνους στο στομάχι, ενώ είχε λιποθυμήσει στο μπάνιο του σπιτιού του.
Συγκεκριμένα, η μικρή εντοπίστηκε αναίσθητη από τους γονείς της, που υποχρεώθηκαν να σπάσουν την πόρτα για να μπουν στο μπάνιο. Την τραγική ιστορία αποκάλυψε η ίδια στους γονείς της, μέσα στο νοσοκομείο και πριν πέσει σε κώμα.
Οι 16 κατηγορούμενοι έχουν συλληφθεί και παραμένουν υπό κράτηση.
Η συγκεκριμένη υπόθεση εμφανίστηκε για πρώτη φορά πέρυσι όταν η μαμά της είπε στην αστυνομία ότι μέχρι και 16 άνδρες, που «όλοι σχετίζονταν με το κορίτσι» το βίαζαν από το 2017.
Η 10χρονη αδελφή της είχε επίσης πέσει θύμα βιασμού κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Πρετεντέρης: Αφήγημα
Γεωργιάδης: Μεγάλο το ενδιαφέρον για συμμετοχή στο Γερμανοελληνικό επενδυτικό φόρουμ
«Πολύ μεγάλο είναι το ενδιαφέρον επιχειρηματιών από Ελλάδα και Γερμανία για συμμετοχή στο Γερμανοελληνικό επενδυτικό φόρουμ της 9ης Μαρτίου στο Βερολίνο», ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, 'Αδωνις Γεωργιάδης, σε συνάντηση που είχε σήμερα, παρουσία των υφυπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννη Τσακίρη και Χρίστου Δήμα, του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γεράσιμου Θωμά, και του πρέσβη της Γερμανίας στην Ελλάδα, Ερνστ Ράιχελ, με επιχειρηματίες - μέλη του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου μετά από πρωτοβουλία του επιμελητηρίου για την προετοιμασία του φόρουμ.
«Οι προσδοκίες από το φόρουμ είναι πολύ υψηλές», επισήμανε ο κ. Γεωργιάδης καθώς, όπως σημείωσε, «οι διμερείς οικονομικές σχέσεις είναι ισχυρές».
«Η Γερμανία είναι η χώρα με τις περισσότερες επενδύσεις στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, επισήμανε ο κ. Γεωργιάδης τονίζοντας ότι «η Ελλάδα βρίσκεται στην ανοδική τροχιά του οικονομικού της κύκλου».
«Οι συνθήκες είναι ευνοϊκές για να προσελκύσουμε περισσότερες γερμανικές επενδύσεις στην Ελλάδα, στις οποίες είμαστε θετικά διακείμενοι ως κυβέρνηση και εργαζόμαστε για να τις διευκολύνουμε», κατέληξε ο ίδιος.
Τον Ιανουάριο το πρωτογενές πλεόνασμα έκλεισε στα 498 εκατ. ευρώ
Ο υφυπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης δήλωσε χαρακτηριστικά ότι ο Ιανουάριος ήταν «ένας ήρεμος μήνας» σε ότι αφορά την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού και η πορεία των φορολογικών εσόδων ήταν θετική ενώ μικρή υστέρηση υπήρξε στα έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων η οποία οφείλεται σε γραφειοκρατικούς λόγους (350-400 εκατ. ευρώ εισπράχθηκαν το τέλος του μήνα και αποτυπώθηκαν στον Φεβρουάριο).
Παράλληλα παρατηρήθηκε μικρή υπέρβαση στις δαπάνες για τεχνικούς λόγους που αποδίδονται στην ανταλλαγή ομολόγων μεταξύ Εθνικής Τράπεζας και Δημοσίου. Να σημειώσουμε ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του προϋπολογισμού ανήλθε σε 498 εκατ. ευρώ έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 1,269 δισ. ευρώ.
«ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Ενότητα» το νέο όνομα του ΣΥΡΙΖΑ
ΠΑΠΑΡΙΕΣ! ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝ ΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ! Ψήφισμα κατά της Χρυσής Αυγής ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά
Το ψήφισμα έχει ως εξής:
«Αυτήν την περίοδο η δίκη της Χρυσής Αυγής πλησιάζει προς το τέλος της.
Με αφορμή αυτή τη δίκη ο Δήμος Πειραιά καταδικάζει απερίφραστα τα φαινόμενα φασιστικής βίας και γενικότερα κάθε μορφής βίας ανεξαρτήτως προέλευσης.
Έχουμε το χρέος και τη δύναμη να υπερασπιστούμε τα δημοκρατικά δικαιώματα και ελευθερίες όλων μας. Να βάλουμε τέρμα στην φασιστική απειλή της Χρυσής Αυγής, κλιμακώνοντας την μαζική, ενωτική δράση του αντιφασιστικού κινήματος, των εργαζομένων και της νεολαίας και όλων των δημοκρατικών πολιτών, που απαιτούν 75 χρόνια μετά το Ολοκαύτωμα :
Ποτέ ξανά φασισμός.
Γνωμοδότηση για το ασφαλιστικό νομοσχέδιο απο το ελεγκτικό συνέδριο
Σημειώνεται πως η γνωμοδότηση του Ανωτάτου Δημοσιονομικού Δικαστηρίου επί του νομοσχεδίου που έχει κατατεθεί ήδη στην Βουλή για την ασφαλιστική μεταρρύθμιση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.), έχει καθαρά γνωμοδοτικό χαρακτήρα και εάν θέλει η Κυβέρνηση το λαμβάνει υπόψή της το περιεχόμενό του.
Συγκεκριμένα τα άρθρα που αντιμετωπίζουν τα βασικά νομικά προβλήματα, σύμφωνα με την Ολομέλεια του Ε.Σ. και τον κ. Νικητάκη είναι τα 20-21,24-25 και 27.
Ειδικότερα, η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αόριστα μεν αλλά με σαφήνεια, ξεκαθαρίζει ότι«το επίμαχο νομοσχέδιο, εφόσον εξακολουθεί να στηρίζεται, όπως και ο προηγούμενος ασφαλιστικός νόμος 4387/2016, στην ενιαία ασφαλιστική αντιμετώπιση προσώπων που σύμφωνα με το Σύνταγμα δεν μπορούν να υπαχθούν στον ίδιο ασφαλιστικό οργανισμό, εγείρει ζήτημα αντισυνταγματικότητας στο σύνολό του».
Συγκεκριμένα, επισημαίνει μεταξύ άλλων, ως προς το άρθρο 24 του νομοσχεδίου, τα εξής:
«Επί της τροποποιούμενης παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4387/2016 παρατηρείται ότι δεν παρατίθενται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου οι λόγοι που επιβάλλουν τη χρονική παράταση μέχρι και το 2024 στον τρόπο αναπροσαρμογής των συντάξιμων αποδοχών με βάση τη μεταβολή του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή καθώς και οι λόγοι της μετάθεσης από το 2025 του τρόπου προσαύξησής τους με βάση τον δείκτη μεταβολής μισθών.
Επί της τροποποιούμενης παρ. 5 του άρθρου 8 του ν. 4387/2016 παρατηρείται ότι η αναφορά που γίνεται στην αιτιολογική έκθεση στις αρχές της ανταποδοτικότητας εισφορών και παροχών και της ανάγκης διασφάλισης από το χορηγούμενο ύψος του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης ενός αναξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης των ασφαλισμένων του δημοσίου τομέα μετά την έξοδό τους από την υπηρεσία, παρίσταται αδόκιμη, δοθέντος ότι όσον αφορά στους δημοσίους υπαλλήλους και λειτουργούς και στους στρατιωτικούς οι αρχές που διέπουν το ειδικό συνταξιοδοτικό τους καθεστώς είναι αυτές της αναλογικότητας και της κατά το δυνατόν τήρησης εύλογης αναλογίας των συντάξεών τους με τις αποδοχές ενεργείας τους (βλ. Πρακτικά 1ης Ειδ. Συν. Ολ. ΕλΣ της 20ης Απριλίου 2016. Επίσης, ΕλΣ Ολ. 137/2019, 32/2018, 1277/2018, 1388/2018, 244/2017).
Ειδικότερα, η γνωμοδότηση επισημαίνει:
Επί του άρθρου 25 :
Η διατύπωση του δεύτερου εδαφίου της περίπτωσης βγ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 14, όπως προστίθεται με την προτεινόμενη ρύθμιση, είναι ημιτελής και, ως εκ τούτου, πρέπει να συμπληρωθεί σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην οικεία αιτιολογική έκθεση.
Στο πεδίο εφαρμογής της ως άνω διάταξης, όπως έχει διατυπωθεί, φαίνεται να υπάγονται και οι συνταξιούχοι που είχαν ήδη αναλάβει εργασία ή είχαν ήδη αποκτήσει ιδιότητα ή δραστηριότητα που υπάγεται στην ασφάλιση του Ε.Φ.Κ.Α. μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016 (12.5.2016) και οι ακαθάριστες συντάξεις τους, κύριες και επικουρικές, έχουν ήδη υποστεί περικοπή σε ποσοστό 60%, σύμφωνα με την αντίστοιχη διάταξη του ν. 4387/2016, όπως σήμερα ισχύει. Έτσι όμως προκύπτει και αναδρομική ισχύς της διάταξης, με συνέπεια ενδεχομένως να προκύπτουν αξιώσεις για επιστροφή της προκύπτουσας διαφοράς μεταξύ του αρχικώς θεσπισθέντος ποσοστού μείωσης της τάξης του 60% και της προβλεπόμενης με τη νέα διάταξη μείωσης του 30%.
Πρέπει να διευκρινισθεί αν οι συνταξιούχοι του Ε.Φ.Κ.Α. που από την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016 (12.5.2016) είχαν αναλάβει εργασία ή απέκτησαν ιδιότητα ή δραστηριότητα σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, οι οποίοι θα έχουν συμπληρώσει το 61ο και 62ο έτος της ηλικίας τους στις 28.2.2021 και την 1.3.2021 αντίστοιχα, υπάγονται στον κανόνα του αμέσως προηγούμενου εδαφίου, και οι ακαθάριστες κύριες και επικουρικές συντάξεις καθώς και οι προσυνταξιοδοτικές παροχές καταβάλλονται μειωμένες σε ποσοστό 30%.
Υπό την εκδοχή ότι η διάταξη είναι αναδρομική, ενδείκνυται να ρυθμιστεί το ζήτημα που τίθεται για όσους εξ αυτών, μετά τη δημοσίευση του ν. 4387/2016 (12.5.2016), είχαν αναλάβει εργασία ή είχαν ήδη αποκτήσει ιδιότητα ή δραστηριότητα σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης και η καταβολή της σύνταξής τους είχε ανασταλεί πλήρως, σύμφωνα με τη διάταξη της ήδη ισχύουσας παρ. 2 του άρθρου 20.
Επί του άρθρου 27 παρ. 5 και 6 του νέου άρθρου 20
Κατά την ειδικότερη γνώμη της Αντιπροέδρου Μαρίας Βλαχάκη, πέραν των προαναφερομένων, δεδομένου ότι οι διατάξεις του
άρθρου 20 του ν. 4387/2016, όπως αντικαθίστανται από τις διατάξεις
του άρθρου 27 του υπό επεξεργασία σχεδίου νόμου, καθιστούν
ευνοϊκότερες τις ρυθμίσεις για τους συνταξιούχους που αναλαμβάνουν εργασία υπαγόμενη στον Ε.Φ.Κ.Α. (με τη μείωση του ποσοστού της παρακρατούμενης συντάξεως - παρ. 1 εδάφ. α') ή σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης ειδικότερα (με τη θέσπιση ορίου ηλικίας για την πλήρη αναστολή της συντάξεως -παρ. 1 εδάφ. β'), καθώς και με τον καθορισμό ανωτάτου ορίου καταλογισμού σε βάρος του συνταξιούχου (βλ. παρ. 7), δεν δικαιολογείται επαρκώς η ευμενής ρύθμιση της παρ. 5 (βλ. παρ. 4 και 7 του ν. 4387/2016, όπως ισχύει, για τις οποίες βλ. παρατήρηση του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας στα Πρακτικά της 1ης Ειδικής Συνεδρίασης της Ολομ. του Ελ.Συν./20.4.2016), η οποία έρχεται σε αντίθεση με τη νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου (βλ. Ολ. Ελ.Συν. 1041/2017, 1577/2011), το οποίο ερμηνεύον τις πάγιες διατάξεις του Συνταξιοδοτικού Κώδικα (κυρίως του άρθρου 58, αλλά και των άρθρων 11 και 12 για τις θεμελιωτικές και προσμετρητέες συντάξιμες υπηρεσίες) έχει αποφανθεί ότι ο χρόνος υπηρεσίας που διανύεται μετά την αποχώρηση του υπαλλήλου από την υπηρεσία δεν προσμετρείται ως συντάξιμος στην υπηρεσία της προγενέστερης θέσης, βάσει της οποίας δικαιώθηκε ήδη συντάξεως.
Επί της παραγράφου 7 του νέου άρθρου 20
Στο εδ. β προβλέπεται ότι σε περίπτωση παράλειψης υποβολής δήλωσης από τον συνταξιούχο προς τον φορέα κύριας ασφάλισης του Ε.Φ.Κ.Α. ότι ανέλαβε εργασία ή απέκτησε ιδιότητα ή δραστηριότητα που υπάγεται υποχρεωτικά στον Ε.Φ.Κ.Α., καταλογίζεται με ποσό ίσο με το ύψος δώδεκα μηνιαίων συντάξεων. Η ρύθμιση αυτή, η οποία επιβάλλει συγκεκριμένο ποσό καταλογισμού χωρίς το ποσό αυτό να συναρτάται ούτε με τον χρόνο που διήρκεσε η παράλειψη, ούτε με την ωφέλεια που αποκόμισε ο συνταξιούχος από αυτήν (ανάλογα με το αν θα έπρεπε να του καταβληθεί μειωμένη σύνταξη, κύρια και επικουρική ή να ανασταλεί πλήρως η καταβολή τους) ενδέχεται να εγείρει ζήτημα αντίθεσής της προς την αρχή της αναλογικότητας.
Η τελική επισήμανση της Ολομέλειας αναφέρει τα εξής:
«Σημαντικά ζητήματα συνταγματικότητας του ν. 4387/2016 έχουν παραπεμφθεί από Τμήματα του Δικαστηρίου και εκκρεμούν ενώπιον της Ολομελείας, ως δικαιοδοτούντος οργάνου. Τέτοια ζητήματα είναι ιδίως (α) η υπαγωγή των δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων και των στρατιωτικών σε ενιαίο με τους λοιπούς εργαζομένους φορέα ασφάλισης χωρίς διαφοροποίηση του ασφαλιστικού κεφαλαίου των μεν και των δε, (β) ο τρόπος υπολογισμού της σύνταξης των πρώτων, η οποία πλέον δεν δομείται εξ ολοκλήρου πάνω στην αρχή της εύλογης αναλογίας μεταξύ αποδοχών ενεργείας και σύνταξης και (γ) ο χαρακτήρας του Δημοσίου ως ευθέως και βασικώς ευθυνομένου για την καταβολή των συντάξεων στους δημοσίους λειτουργούς και υπαλλήλους και στους στρατιωτικούς. Ως εκ τούτου, η γνωμοδότηση που διατυπώνεται από το Δικαστήριο στο παρόν πρακτικό περιορίσθηκε στην εξέταση των υπό επεξεργασία ρυθμίσεων από επόψεως άλλης εκτός από εκείνη που θα συνιστούσε πρόκριμα ή, εν πάση περιπτώσει, κρίση επί των κατά τα ανωτέρω παραπεμφθέντων στη δικαστική Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου ζητημάτων».
Ο Επίτροπος της Επικρατείας Αντ. Νικητάκης αναφέρει:
Επί του άρθρου 20
Μη συνταγματικά θεμιτή διάταξη
Στο επίμαχο άρθρο 20 διατυπώνονται οι γενικές αρχές που διέπουν το υπό θέσπιση ασφαλιστικό σύστημα (κοινωνικής δικαιοσύνης, ισότητας, αλληλεγγύης, αναδιανομής, υποχρεωτικότητας, ανταποδοτικότητας, ενότητας, επάρκειας και βιωσιμότητας του συστήματος), ενώ κατοχυρώνεται ρητώς η εγγυητική ευθύνη του Κράτους ως προς την βιωσιμότητα των φορέων κύριας και επικουρικής ασφάλισης, την επάρκεια των παροχών και την παροχή ωφελειών στους πολίτες, μέσω της ανταποδοτικότητας.
Η αναγκαιότητα, όμως, της αναδιάρθρωσης του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος για την εξυπηρέτηση των ανωτέρω αρχών δεν συνιστά λόγο που μπορεί να δικαιολογήσει θεμιτά την παράκαμψη των συνταγματικών εγγυήσεων του ειδικού συνταξιοδοτικού καθεστώτος των δημοσίων λειτουργών, υπαλλήλων και στρατιωτικών, διά της απορρόφησης του ειδικού αυτού συστήματος στο συνταγματικά διακριτό, κατ’ άρθρο 22 παρ. 5 του Συντάγματος, κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα. Επισημαίνεται, επίσης, ότι σε καμία περίπτωση δεν παρίσταται συνταγματικά θεμιτή, ενόψει των άρθρων 16, 21 παρ. 3, 22 παρ. 2, 23 παρ. 2 εδ. β, 45, 73 παρ. 2, 80, 87 επ., 103 και 104 του Συντάγματος σε συνδυασμό με τις κατ’ άρθρα 4 παρ. 5, 25 παρ. 1 δ και 4 του Συντάγματος αρχές της ισότητας στα δημόσια βάρη, της αναλογικότητας και της κοινωνικής αλληλεγγύης, η κατά παράβαση του ίδιου του Συντάγματος θεσμική αλλοίωση του ειδικού συνταξιοδοτικού καθεστώτος των δημοσίων λειτουργών, υπαλλήλων και στρατιωτικών με την ενσωμάτωσή του στο κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα, προκειμένου για λόγους αμιγώς δημοσιονομικούς να συμβάλλει διά του μηχανισμού των εισφορών στη βιωσιμότητα του συστήματος αυτού με το οποίο δεν συνδέεται εκ του Συντάγματος, ούτε είναι συνταγματικά επιτρεπτό να συνδεθεί δια νόμου, υποκαθιστώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο αφενός την υποχρέωση συμβολής στη βιωσιμότητα του εν λόγω συστήματος όσων μετέχουν σ’ αυτό (εν ενεργεία και συνταξιούχων απασχολούμενων με σχέση ιδιωτικού δικαίου και των εργοδοτών αυτών) και αφετέρου την εγγυητική ευθύνη του ίδιου του Κράτους για την σύμφωνα με το άρθρο 22 παρ. 5 του Συντάγματος υποχρέωση χρηματοδότησης της κοινωνικής ασφάλισης (βλ. ΕλΣ Ολ. 32/2018, 244/2017).
Η εκπλήρωση, άλλωστε, του χρέους κοινωνικής αλληλεγγύης, κατ’ άρθρο 25 παρ. 4 του Συντάγματος, και η ισότιμη συμβολή στα δημόσια βάρη για την κατηγορία αυτή συνταξιούχων, ενόψει και της συνταγματικής αρχής της δημοσιονομικής βιωσιμότητας, δύναται να χωρήσει είτε στο πλαίσιο της εθνικής κοινωνικής αλληλεγγύης, μέσω της συμμετοχής τους στα φορολογικά βάρη που μπορούν να διατίθενται και υπέρ της κοινωνικής ασφάλισης, είτε στο πλαίσιο του δικού τους ειδικού συνταξιοδοτικού συστήματος, με την επιβολή βαρών (εισφορών, περικοπών) συναφών με τη λειτουργία του, κατόπιν αιτιολογημένης νομοθετικής παρέμβασης.
Ανεξαρτήτως τούτων, το τελευταίου εδάφιο του άρθρου 20, κατά το οποίο «Ειδικές διατάξεις σχετικές με την κρατική χρηματοδότηση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης καταργούνται», ενέχει αοριστία και αντίφαση, καθόσον αν και καταργείται η κρατική χρηματοδότηση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης, το κράτος φέρεται να διατηρεί πλήρη εγγυητική υποχρέωση για το σύνολο των ασφαλιστικών παροχών. Περαιτέρω, η διάταξη αυτή έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 3 παρ. 1 γ του νομοσχεδίου, στο οποίο, κατά τροποποίηση του άρθρου 57 του ν.4387/2016, προβλέπεται ότι πόρος του ΕΦΚΑ αποτελεί, μεταξύ άλλων, «η επιχορήγηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για την χρηματοδότηση της εθνικής σύνταξης και την εκπλήρωση της πλήρους εγγυητικής υποχρέωσης του Κράτους». Πάντως, σε κάθε περίπτωση, η πλήρης διακοπή της δυνατότητας της κρατικής χρηματοδότησης του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης θέτει ζήτημα συμβατότητας προς το άρθρο 22 παρ. 5 του Συντάγματος (πρβλ. Ολομ. ΣτΕ 2286/2015).
Επί του άρθρου 21
Συνταγματική υπό προϋποθέσεις
Όσον αφορά στην παράγραφο 3 αυτού, επισημαίνουμε ότι η ρύθμιση κρίνεται συμβατή με τα άρθρα 73 παρ. 2 και 80 του Συντάγματος, μόνον υπό την προϋπόθεση ότι στην κατ’ εξουσιοδότηση κοινή υπουργική απόφαση δεν θα περιέχονται ρυθμίσεις σχετικά με απονομή ή αύξηση συντάξεων, καθόσον τα ανωτέρω ζητήματα καθορίζονται υποχρεωτικά με νόμο του Υπουργού Οικονομικών και όχι με την έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης ύστερα από νομοθετική εξουσιοδότηση.
Επί του άρθρου 24
Επιχειρείται αντισυνταγματικά η αλλαγή δικαστικής δικαιοδοσίας
Σε κάθε πάντως περίπτωση, σημειώνουμε ότι η δικαιοδοσία του Δικαστηρίου επί των διαφορών που αναφύονται από τη απονομή συντάξεων των δημοσίων λειτουργών, υπαλλήλων και στρατιωτικών, βάσει του Κεφαλαίου Β΄ του Τρίτου Μέρους του επίμαχου νομοσχεδίου δεν δύναται να τεθεί εν αμφιβόλω από τη νομοθετική εξομοίωση της σύνταξης με κοινωνικοασφαλιστική παροχή, ακόμη και αν αυτή επιχειρείται κατά τρόπο αντισυνταγματικό, αλλοιώνοντας τον πυρήνα της λειτουργίας της σύνταξης ως συνέχειας της αμοιβής της κατηγορίας αυτής δικαιούχων, καθόσον αντίθετη εκδοχή θα οδηγούσε σε κατά περιγραφή του Συντάγματος και του άρθρου 98 παρ. 1 περ. στ΄ περί αποκλειστικής δικαιοδοσίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, μετατροπή των συνταξιοδοτικών διαφορών σε κοινωνικοασφαλιστικές και αποψίλωση του Δικαστηρίου αυτού, από συνταγματικά απονεμημένη αρμοδιότητα (βλ.. ΑΕΔ 28/2004, 1/2004, 4/2011).
Επί του άρθρου 24
«Εθνική σύνταξη» και «ανταποδοτική σύνταξη»
Με το επίμαχο άρθρο τροποποιείται το άρθρο 8 του ν. 4387/2016, σε συμμόρφωση προς τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκριναν αντισυνταγματικά τα προβλεπόμενα στο άρθρο αυτό ποσοστά αναπλήρωσης για τον σχηματισμό της «ανταποδοτικής σύνταξης» και επέρχεται έτσι αύξηση αυτών ανάλογη με την κλίμακα των ετών ασφάλισης. Ορίζεται δε ότι η αναπροσαρμογή των συντάξεων αναφέρεται στην αναπροσαρμογή των συνταξίμων αποδοχών, η οποία για το διάστημα έως και το 2024, διενεργείται κατά τη μεταβολή του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ενώ για το διάστημα από το 2025 και εφεξής η προσαύξηση των συνταξίμων αποδοχών διενεργείται με βάση το δείκτη μεταβολής μισθών, που υπολογίζεται από την ΕΛΣΤΑΤ
Πρέπει καταρχήν να επισημανθεί ότι με το υπό επεξεργασία νομοσχέδιο, που υιοθετεί πλήρως το σύστημα του ν. 4387/2016, ως σύνταξη των δημοσίων υπαλλήλων νοείται το άθροισμα δύο αυτοτελών μεγεθών, αφενός της «εθνικής σύνταξης», η οποία δεν χρηματοδοτείται από ασφαλιστικές εισφορές, αλλά απευθείας από τον κρατικό προϋπολογισμό και αντιστοιχεί στη συμμετοχή του κράτους μέσω του κρατικού προυπολογισμού στις συνταξιοδοτικές παροχές, καθώς και της «ανταποδοτικής» σύνταξης, κύριο μέσο χρηματοδότησης της οποίας είναι, στο πλαίσιο της αρχής της ανταποδοτικότητας και της αρχής της κοινωνικής διαγενεακής αλληλεγγύης, οι ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλονται από τον ενεργό πληθυσμό και, στο πλαίσιο της εθνικής κοινωνικής αλληλεγγύης, η συμμετοχή του κράτους με την καθιέρωση της εγγυητικής υποχρέωσής του για το σύνολο των ασφαλιστικών παροχών. Το ύψος δε αυτής υπολογίζεται από τις συντάξιμες αποδοχές, τον συνολικό χρόνο ασφάλισης των ασφαλισμένων και τα ποσοστά αναπλήρωσης. Εκ τούτων συνάγεται ότι με την προτεινόμενη ρύθμιση, η οποία παραμένει προσηλωμένη στη δομή του συστήματος ασφάλισης του ν. 4387/2016 που θεσμοθέτησε και για τους δημοσίους λειτουργούς, υπαλλήλους και στρατιωτικούς αφενός την εθνική σύνταξη, ως παροχή προνοιακού χαρακτήρα ενσωματωμένη στο κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα, αφετέρου δε την ανταποδοτική σύνταξη, ως γνήσια ασφαλιστική παροχή, αλλοιώθηκε η εκ του Συντάγματος ιδιαίτερη φύση της συνταξιοδοτικής παροχής τους ως μισθολογικού οφέλους που απορρέει από την ειδική λειτουργική τους θέση με το Κράτος, κατά παράβαση των διατάξεων που υποδέχονται συνταγματικά τη σχετική θεσμική εγγύηση, αλλά και την αρχή της αναλογικής ισότητας, αφού παραγνωρίζονται τα απορρέοντα εκ του Συντάγματοςιδιαίτερα χαρακτηριστικά της νομικής τους θέσης και εξομοιώνονται με όλως ανόμοιες κατηγορίες και δη εκείνες των κοινών ασφαλισμένων (βλ. ΕλΣυν. ΙΙ Τμ. 930/2019, ΙΙΙ Τμ. 277, 278/2019, μειοψ).
Πέραν τούτων, πλήττεται η συνταγματική αρχή της ιδιαίτερης συνταξιοδοτικής μεταχείρισής τους που επιβάλλει τον προσδιορισμό του συντάξιμου μισθού των δημοσίων υπαλλήλων σε συνάρτηση με τις αποδοχές ενεργού υπηρεσίας τους κατά το δυνατόν εγγύτερα στο χρόνο εξόδου τους από την υπηρεσία (αρχή εύλογης αναλογίας), ανάλογα με την υπηρεσιακή κατάσταση κατά το χρόνο συνταξιοδότησής τους, και τη διατήρηση των υφιστάμενων διαφοροποιήσεων, ανά κλάδο, βαθμό και έτη υπηρεσίας, στις συντάξιμες αποδοχές. Ειδικότερα, δεν διασφαλίζεται η τήρηση μίας εύλογης ή σταθερής ποσοτικής σχέσης, μεταξύ της σύνταξης και των αποδοχών ενεργείας, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί σε χρόνο ευλόγως προσδιοριζόμενο σε σχέση με την έξοδό τους από την υπηρεσία, ώστε να διατηρείται ένα επαρκές ποσοστό αναπλήρωσης του εισοδήματος ενεργείας στους αποχωρούντες από την υπηρεσία (βλ. και ΕλΣ Ολ Πρακτ. 1ης Ειδ. Συν/σης της 20.4.2016). Περαιτέρω, με την πρόβλεψη για αναπροσαρμογή των συντάξεων βάσει γενικών δεικτών της ΕΛΣΤΑΤ, σε συνδυασμό με την κατάργηση των σχετικών διατάξεων του Συνταξιοδοτικού Κώδικα (άρθρα 9 και 34) που συναρτούσαν τον κανονισμό και την αναπροσαρμογή της σύνταξης από τις εκάστοτε ισχύουσες μισθολογικές διατάξεις (βλ. άρθρο 14 παρ. 3 β του ν. 4387/2014), πλέον η συνολική συνταξιοδοτική παροχή που καταβάλλεται στους αποχωρούντες δημοσίους λειτουργούς, υπαλλήλους και στρατιωτικούς, αποσυνδέεται πλήρως από τις αποδοχές ενεργείας κατά το χρόνο εξόδου τους από την υπηρεσία, γεννώντας ωσαύτως ζήτημα συμβατότητας με Σύνταγμα.
Ανεξαρτήτως των ανωτέρω, η επιλογή των προβλεπόμενων ποσοστών αναπλήρωσης δεν τεκμηριώνεται με βάση ειδικές αναλογιστικές μελέτες, καθόσον πρέπει να προκύπτει η ύπαρξη μιας δίκαιης αναλογίας μεταξύ μισθού ενεργείας και ύψους της σύνταξης.
Επί του άρθρου 25
Ασάφεια ως προς το χρόνο επανυπολογισμού των συντάξιμων αποδοχών
Στο επίμαχο άρθρο προβλέπεται η αναπροσαρμογή των ήδη καταβαλλόμενων συντάξεων, σύμφωνα με τις θεσπιζόμενες με το υπό επεξεργασία νομοσχέδιο (παρ. 1α).
Ειδικότερα, στην παράγραφο 1β προβλέπεται ο επανυπολογισμός του ανταποδοτικού μέρους της καταβαλλόμενης σύνταξης και συγκεκριμένα των συντάξιμων αποδοχών, που καθορίζουν αυτήν, επί τη βάσει του συντάξιμου μισθού επί του οποίου κανονίστηκε η σύνταξη, όπως όμως αυτός (συντάξιμος μισθός) διαμορφώνεται κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος του υπό επεξεργασία νομοσχεδίου σύμφωνα με τους ισχύοντες κατά τον χρόνο αυτό κανόνες αναπροσαρμογής των συντάξιμων αποδοχών του Δημοσίου.
Στη δε παρ. 2 ορίζεται ότι οι επανυπολογισθείσες συντάξεις της προηγούμενης παραγράφου εξακολουθούν να καταβάλλονται μέχρι 31.12.2018 στο ύψος που είχαν διαμορφωθεί στις 31.12.2014 σύμφωνα με τις τότε ισχύουσες διατάξεις, ενώ από 1.1.2019 καταβάλλονται ως έχουν επανυπολογισθεί , με την σημείωση ότι αν μετά τον επανυπολογισμό, προκύψει αύξηση της σύνταξης τότε το ποσό της σύνταξης προσαυξάνεται κατά 1/5 της διαφοράς σταδιακά και ισόποσα εντός πέντε ετών, ενώ αν μετά τον επανυπολογισμό το ποσό που προκύπτει είναι μικρότερο από το ήδη καταβαλλόμενο, το ποσόν της διαφοράς που προκύπτει εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο ως προσωπική διαφορά, συμψηφιζόμενο κατ’ έτος μέχρι την πλήρη εξάλειψή του με την εκάστοτε μελλοντική αναπροσαρμογή των συντάξεων, που ορίζεται στην παράγραφο 4 του ίδιου άρθρου.
Στη δε παράγραφο 3 προβλέπεται ότι οι επανυπολογισθείσες, σύμφωνα τις δύο προηγούμενες παραγράφους, συντάξεις υπολογίζονται εκ νέου από 1.10.2019 με βάση τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης που θεσπίζονται με το εν λόγω νομοσχέδιο, καθώς και ότι αν από 1.10.2019, το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων, σύμφωνα με τις διατάξεις πριν την έναρξη ισχύος του ν.4387/2016, είναι μεγαλύτερο εκείνου που προκύπτει από τον επανυπολογισμό τους, το επιπλέον ποσό εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο ως προσωπική διαφορά, συμψηφιζόμενο κατ` έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του, με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων, ενώ αν το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων σύμφωνα με τις διατάξεις πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016 είναι μικρότερο από αυτό που προκύπτει από τον επανυπολογισμό τους, τότε συνεχίζει να καταβάλλεται η προσωπική διαφορά με βάση τα ποσοστά αναπλήρωσης του νομοσχεδίου.
Από την συγκριτική εξέταση των παραγράφων 2 και 3 του επίμαχου άρθρου, σε συνδυασμό με την οικεία αιτιολογική έκθεση, η οποία παραθέτει ως κοινή ημερομηνία εφαρμογής των προβλεπόμενων στις παραγράφους αυτές αναπροσαρμογών (συντάξιμος μισθός και ποσοστά αναπλήρωσης) την 1.10.2019, γεννάται ασάφεια ως προς το χρονικό σημείο επανυπολογισμού των συντάξιμων αποδοχών της παραγράφου 2, δοθέντος ότι το κείμενο της διάταξης θέτει ως ημερομηνία επανυπολογισμού την 1.1.2019. Περαιτέρω, από την οικεία αιτιολογική έκθεση, που εστιάζει κυρίως στην εφαρμογή των νέων ποσοστών αναπλήρωσης, δεν προκύπτει ο λόγος διαφοροποίησης των παραγράφων 2 και 3 ως προς το χρονικό σημείο εφαρμογής των προβλεπόμενων σε αυτών επιμέρους αναπροσαρμογών.
Πέραν τούτων, η παράγραφος 2 του άρθρου αυτού, στην οποία ορίζεται ότι το ύψος των καταβαλλόμενων συντάξεων μέχρι 31.12.2018 καθορίζεται από τις ισχύουσες, στις 31.12.2014, διατάξεις, γεννά ασάφεια ως προς το εάν λαμβάνονται ή όχι υπόψη οι περικοπές που επήλθαν στις συντάξεις των δημοσίων υπαλλήλων και στρατιωτικών με τις διατάξεις των νόμων 4051/2012, 4093/2012, οι οποίες κρίθηκαν ως αντισυνταγματικές και μη εφαρμοστέες με αποφάσεις της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ελ.Σ. Ολ.1277/2018, Πρακτικά Διοικητικής Ολομέλειας της 5ης Γεν.Συν./29.3.2017, Θέμα Β΄).
Επί του άρθρου 27
Δεύτερη απασχόληση - περικοπές
Με το άρθρο αυτό ρυθμίζεται η απασχόληση των συνταξιούχων. Πρέπει καταρχάς να σημειωθεί ότι το άρθρο αυτό δεν χρήζει γνωμοδότησης, διότι οι ρυθμίσεις του δεν αφορούν στον κανονισμό συντάξεων, αλλά στην εκτέλεση αυτών και, συγκεκριμένα, στον περιορισμό του ύψους τους. Αν ήθελε παρασχεθεί από την Ολομέλεια γνώμη επί του άρθρου αυτού, παρατηρούμε ότι οι θεσπιζόμενες ρυθμίσεις, σύμφωνα με τις οποίες οι καταβαλλόμενες κύριες και επικουρικές συντάξεις για όσους συνταξιούχους αναλαμβάνουν εργασία ή αποκτούν ιδιότητα ή δραστηριότητα υποχρεωτικώς υπακτέα στην ασφάλιση του Ε.Φ.Κ.Α. καταβάλλονται μειωμένες σε ποσοστό 30%, αντί του ποσοστού του 60%, που οριζόταν στο ν. 4387/2016, αποτελούν ένα θετικό μέτρο για την ενίσχυση του εισοδήματος των συνταξιούχων. Επισημαίνεται, πάντως, ότι στις περιπτώσεις κατά τις οποίες προβλέπεται η αναστολή καταβολής σύνταξης ενδεχομένως να τίθεται θέμα συμβατότητας της διάταξης με υπερκείμενης ισχύος διατάξεις και κυρίως με το άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ.
Νέα τουρκική πρόκληση: Τουρκική ακταιωρός συνόδευσε μετανάστες στη νησίδα Στρογγύλη
Τουρκική ακταιωρός συνόδευσε λέμβο με 20 πρόσφυγες και μετανάστες στη νησίδα Στρογγυλή, στις 08:00 π.μ.. Οπως αναφέρουν πληροφορίες από το υπουργείο Ναυτιλίας, στη Στρογγυλή κατέπλευσε σκάφος του Λιμενικού το οποίο παρέλαβε τους επιβάτες προκειμένου να τους μεταφέρει στο Καστερλόριζο.
Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, σχεδόν για μισή ώρα, η τουρκική ακταιωρός παρακολουθούσε από απόσταση, χωρίς ωστόσο να παρενοχλήσει τα ελληνικά σκάφη, όπως τονίζουν οι πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας. Η επιχείρηση ολοκληρώθηκε και πρόσφυγες και μετανάστες μεταφέρθηκαν στο Καστελόριζο.
Πρόσκοποι της Αμερικής: Η οργάνωση κατέθεσε αίτηση πτώχευσης εν μέσω σκανδάλων σεξουαλικής κακοποίησης!
Η οργάνωση των Προσκόπων της Αμερικής ανακοίνωσε σήμερα ότι υπέβαλε αίτηση υπαγωγής στο Κεφάλαιο 11 του Πτωχευτικού Κώδικα έπειτα από τις εκατοντάδες αγωγές για σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων που αντιμετωπίζει και οι οποίες ανατρέχουν δεκαετίες πίσω.
Η αίτηση πτώχευσης δεν αναμένεται να επηρεάσει τα προγράμματα της οργάνωσης, όπως είναι οι δραστηριότητες στη φύση: κάμπινγκ ή πεζοπορία. Η οργάνωση αντιμετώπιζε ήδη προβλήματα καθώς ο αριθμός των μελών της έχει μειωθεί, ενώ δέχεται και επικρίσεις γιατί δέχεται πλέον στους κόλπους της ομοφυλόφιλους και κορίτσια.
Οι αμερικανοί Πρόσκοποι, που εδρεύουν στο Άιρβινγκ του Τέξας, έχουν ζητήσει συγγνώμη προς όποιον έχει θιγεί τονίζοντας ότι πιστεύουν τις καταγγελίες και ενθαρρύνοντας τα θύματα να κάνουν καταγγελίες.
Η οργάνωση του Προσκοπικού Κινήματος στις ΗΠΑ ιδρύθηκε το 1910 και κατακλύστηκε από εκατοντάδες καταγγελίες όταν πολλές πολιτείες, περιλαμβανομένης της Νέας Υόρκης, ήραν τα νομικά εμπόδια που απαγόρευαν τις αγωγές για παλιά περιστατικά παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης.
Οι αλλαγές στη νομοθεσία συνέπεσαν με την εμφάνιση του κινήματος #MeToo αλλά και με την μεταστροφή της κοινής γνώμης, η οποία είναι πλέον πιο υποστηρικτική απέναντι στους καταγγέλοντες.
Το αποτέλεσμα ήταν να προκύψει ένα κύμα από αγωγές εις βάρος ιερωμένων, γιατρών και καθηγητών καθώς και εις βάρος του κινήματος των προσκόπων.
Σε ανακοίνωσή της, η οργάνωση του Προσκοπικού Κινήματος στις ΗΠΑ έχει δηλώσει ότι «μπορούμε να αναλάβουμε την κοινωνική και ηθική μας ευθύνη και να αποζημιώσουμε αρκούντως τα θύματα», ενώ ταυτόχρονα «να διασφαλίζουμε ότι εκπληρώνουμε την αποστολή μας να υπηρετούμε την νεολαία, τις οικογένειες και τις τοπικές κοινότητες μέσω των προγραμμάτων μας».
Ο Πολ Μόουνς, ο οποίος εκπροσωπεί εκατοντάδες άνδρες που υποστηρίζουν ότι κακοποιήθηκαν ως πρόσκοποι, δήλωσε στο Reuters: «Η αίτηση πτώχευσης κατατίθεται ως αποτέλεσμα δεκαετιών απόκρυψης περιστατικών κακοποίησης από τους προσκόπους και από τους ενήλικους αρχηγούς τους".
Η αίτηση, η οποία κατατέθηκε στο Ντελαγουέρ, θα επιτρέψει στους προσκόπους να συγκεντρώσουν όλες τις αγωγές για να εξεταστούν από ένα δικαστήριο και να προσπαθήσουν να διαπραγματευτεί μια εξωδικαστική συμφωνία αντί να χρησιμοποιήσουν οικονομικούς πόρους της οργάνωσης για να αντικρούσουν την καθεμία αγωγή στο δικαστήριο, κάτι που μπορεί να αφήσει κάποια θύματα χωρίς αποζημίωση.
Μια παρεμφερής στρατηγική πτώχευσης για την διευθέτηση αγωγών για σεξουαλική κακοποίηση, είχε επιλεγεί από περισσότερες από 20 Καθολικές επισκοπές και από αθλητές της ενόργανης γυμναστικής στις ΗΠΑ.
Η εθνική οργάνωση έχει ανακοινώσει, στην πιο πρόσφατη ετήσια έκθεσή της του 2018, ότι οι πόροι της ανέρχονται σε 1,5 δισεκ. δολάρια. Αλλά εκατοντάδες τοπικοί σύλλογοί της έχουν δικούς τους πόρους και τα θύματα σεξουαλικής κακοποίησης πιθανόν να επιχειρήσουν να αποζημιωθούν από αυτούς μέσω της εξωδικαστικής διευθέτησης.
Εξάλλου, ο αριθμός των μελών της οργάνωσης (τόσο στα Λυκόπουλα όσο και στους Προσκόπους) είχε μειωθεί κατά 13% στο τέλος του 2018 και μέσα σε διάστημα εξαετίας, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της οργάνωσης.
Οι Πρόσκοποι έχασαν μια σημαντική πηγή οικονομικής στήριξης όταν η Εκκλησία των Μορμόνων αποφάσισε να σταματήσει τις χορηγίες της αρχής γενομένης από το 2020. Η Εκκλησία του Ιησού Χριστού των Αγίων των Τελευταίων Ημερών, που εδρεύει στη Γιούτα, αποφάσισε να αφαιρέσει την λέξη "αγόρι" από το πρόγραμμά της που απευθυνόταν σε μεγαλύτερα παιδιά όταν η οργάνωση των προσκόπων ανακοίνωσε ότι θα δέχεται πλέον και διεμφυλικούς προσκόπους.
Η Εκκλησία υποστήριξε πάντως ότι η απόφασή της να σταματήσει τις χορηγίες δεν επηρεάστηκε από τις αλλαγές που έκαναν οι πρόσκοποι, αλλά από μια επιθυμία να επικεντρωθεί στα δικά της προγράμματα για την νεολαία.
Η τριάδα της Κουμουνδούρου που «κυνηγά» τον Ευκλείδη
Τζανακόπουλος και Παππάς τα έχουν βρει σχεδόν σε όλα και έχουν συγκροτήσει συμμαχία.
Στο κόλπο και η Αχτσιόγλου, προς χάριν του αγαπημένου της. Και οι τρεις λοιπόν θέλουν πάση θυσία να «εξοντώσουν» τον Τσακαλώτο, γιατί φοβούνται ότι μπορούν να τον βρουν μπροστά τους, μετά τις εκλογές, και ο νοών νοείτω.
Έλα, όμως, που ο πρώην «τσάρος» δεν τρώγεται εύκολα και έχει καταλάβει τι παίζει με τους τρεις συντρόφους του.
Έτσι λοιπόν, όπου μπορεί παρεμβαίνει και κόβει τους άσπονδους φίλους του.
Βλέπετε οι συριζαίοι πέρα από τον κόσμο χώρισαν και τα μέσα ενημέρωσης σε φιλικά και μη, αλλά σε προσωπικό επίπεδο.
Τέτοιες «επιστημονικές» τακτικές ούτε επί Στάλιν δεν εφαρμόζονταν.
📺Ο ξενύχτης Αντετοκούνμπο αποθεώνει τη φίλη του: Μου έκανες το καλύτερο δώρο-ΒΙΝΤΕΟ
Τις δυσκολίες της πατρότητας αρχίζει να συνειδητοποιεί ο Γιάννης Αντετοκούνμπο.
Σε ανάρτησή του στα stories του Instagram ο Γιάννης Αντετοκούνμπο παρουσιάζεται «γκρινιάρης» έχοντας στην αγκαλιά του τον γιό του, Λίαμ Τσαρλς, ο οποίος -όπως τα περισσότερα νεογέννητα- έχει άστατο ωράριο και όσον αφορά τον ύπνο.
«Sleepy Boy» έγραψε ο Αντετοκούνμπο στη λεζάντα της επίμαχης φωτογραφίας.

Παρόλα αυτά ο Έλληνας φόργουορντ είναι στο πλευρό της φίλης του, Μαράια, την οποία αποφάσισε να αποθεώσει σε άλλη ανάρτησή του στο Instagram, πιθανότατα έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού του ότι και η ίδια περνάει δύσκολα.
«Βασίλισσά μου, μου έδωσες το καλύτερο δώρο της ζωής» έγραψε ο Αντετοκούνμπο στη λεζάντα της φωτογραφίας της Μαράια από την περίοδο της εγκυμοσύνης της.
Γέφυρες Παππά στην «Εφ.Συν.»
Βλέπετε, η απόλυτη ταύτιση του πρώην υπουργού Επικρατείας με την εγκαθίδρυση της κυριαρχίας Βαξεβάνη στα φιλοΣΥΡΙΖΑϊκά ΜΜΕ αποτελεί τροχοπέδη στην προσπάθειά του να προχωρήσει σε όσο το δυνατόν περισσότερα και μεγαλύτερα ανοίγματα και στο συγκεκριμένο μέτωπο.
Αλλωστε, είναι κοινό μυστικό πως εδώ και καιρό καλοβλέπει τη θέση του γραμματέα του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης (στη θέση του Πάνου Σκουρλέτη), οπότε επιβάλλεται να δημιουργήσει συμμαχίες με το σύνολο των media που κινούνται στον χώρο της Κεντροαριστεράς.
Πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που η «Εφ.Συν.» αποτελεί προνομιακό πεδίο για τους θιασώτες της εσωκομματικής αντιπολίτευσης, όπως ο σημερινός γραμματέας, ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, ο Νίκος Φίλης και ο Νίκος Βούτσης.
Φυσικά, αυτή η προσέγγιση που επιχειρεί η πλευρά Παππά στην εφημερίδα δεν αποκλείεται να δημιουργήσει νέα δεδομένα στη σχέση του με τον αχώριστο συνοδοιπόρο του, Κώστα Βαξεβάνη, ο οποίος, με τη σειρά του, επιθυμεί στη διάρκεια αυτής της εσωκομματικής περιδίνησης στην οποία βρίσκεται η Κουμουνδούρου να καταδείξει ότι είναι η πλέον δυνατή φωνή της αξιωματικής αντιπολίτευσης και, ταυτόχρονα, «θύμα» της κυβερνητικής πολιτικής.
Ως εκ τούτου, γίνεται αντιληπτό ότι ο Νίκος Παππάς παίζει σε αυτήν τη φάση ένα ριψοκίνδυνο όσο και μοναχικό παιχνίδι ισορροπιών στον χώρο των media, προκαλώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις ακόμα και σε κύκλους πολιτικών
του φίλων, με κορυφαίο παράδειγμα τον Θανάση Καρτερό, που μόνο με καλό μάτι δεν βλέπει τέτοιου είδους διεργασίες σε αυτήν τη συγκυρία.
Μάλιστα, όπως λένε οι γνωρίζοντες, η ανάγκη διατήρησης της νηνεμίας στα ΜΜΕ του ΣΥΡΙΖΑ και, κυρίως, μεταξύ των δύο ανταγωνιστικών φύλλων οδήγησε στην πρόσφατη ανακοίνωση περί δυσανεξίας της Ν.Δ. στην ελευθεροτυπία, στην οποία αναφέρονταν ονομαστικά «Εφ.Συν.» και «Documento». Η σχετική εισήγηση έφερε, σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, την υπογραφή Καρτερού.
ΥΠΕΞ σε Τσαβούσογλου: Στην Ελλάδα υπάρχει μόνο μουσουλμανική μειονότητα
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι Στην Ελλάδα διαβιοί μόνο μουσουλμανική μειονότητα» επισημαίνει η Αθήνα, υπενθυμίζοντας τη Συνθήκη της Λωζάννης στον Τούρκο υπουργό Εξωτερικών, που πάντως επανέλαβε τους γνωστούς τουρκικούς ισχυρισμούς.
«Στην Ελλάδα -που είναι όχι μόνο ιστορικό λίκνο της δημοκρατίας αλλά και μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή δημοκρατική χώρα- διαβιοί με όρους απόλυτης ισονομίας και ισοπολιτείας μια μόνο μειονότητα: η μουσουλμανική. Αρκεί μια απλή ανάγνωση της Λωζάννης για να το αντιληφθεί κανείς» ανέφεραν χαρακτηριστικά οι ίδιοι κύκλοι.
ΜΠ@ΡΝΤΕΛΟ😂😂ΕΡΤ2: Χαμός για την προβολή σειράς με ερωτικές σκηνές πρωί πρωί
Συγκεκριμένα, πρόκειται για τη σειρά "Η ζωή και ο θάνατος του Καραβέλα" που παίζεται σε επανάληψη στο κρατικό κανάλι και οι πρωταγωνιστές του στο επεισόδιο επιδίδονταν σε παθιασμένο σεξ.
Σύμφωνα με την εφημερίδα "Espresso", ναι μεν το σήριαλ θεωρείται ποιοτικό, όμως, υπάρχουν σκηνές ακατάλληλες και πόσο μάλλον για πρωινές ώρες. Το σήμα καταλληλότητας δε, που είχαν βάλει είναι το άνω των 8... ετών.
Προκύπτουν δε διάφορα ερωτήματα όπως το αν τσέκαραν ή όχι προτού προγραμματίσουν την επανάληψη της προβολής της ή έριξαν απλά μια κασέτα να παίζει.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)