12 Σεπτεμβρίου 2022

📺Βασιλιάς Κάρολος: Άνδρας μπήκε μέσα στην πομπή που τον μετέφερε στο αεροδρόμιο για να τον βγάλει φωτογραφία


Ο άνδρας απομακρύνθηκε από τους άνδρες της ασφάλειας του βασιλιά - «Βρέθηκε χιλιοστά από τον θάνατο»

Ένας άνδρας προκάλεσε τον συναγερμό στην ασφάλεια του βασιλιά Κάρολου, όταν μπήκε ανάμεσα στην πομπή -που τον μετέφερε από την Αίθουσα του Γουέστμινστερ προς το αεροδρόμιο- προκειμένου να βγάλει μία φωτογραφία.

Ο άνδρας απείχε «χιλιοστά του δευτερολέπτου» από τον θάνατο, σύμφωνα με έναν βετεράνο των ειδικών δυνάμεων. Η στιγμή, καταγράφηκε σε ζωντανή σύνδεση νωρίτερα σήμερα κοντά στον κόμβο Savoy Circus, στο East Acton του Λονδίνου.

Ο  Κάρολος μετά την ομιλία προς τα μέλη της βουλής των Κοινοτήτων και της βουλής των Λόρδων ως βασιλιάς, κατευθύνθηκε προς το αεροδρόμιο για να μεταβεί στο Εδιμβούργο. Ο άνδρας, κυνηγούσε το αυτοκίνητο του μονάρχη για περίπου 100 μέτρα, για να τραβήξει μια φωτογραφία.

Αξιωματικοί της ασφάλειας, που βρίσκονταν πίσω από τον βασιλιά, πήδηξαν έξω από το όχημά τους για να απομακρύνουν τον άνδρα.

Ο Phil Campion, ένας βετεράνος των ειδικών δυνάμεων, είπε ότι ο απερίσκεπτος φωτογράφος ήταν «χιλιοστά του δευτερολέπτου πριν από τον θάνατο».

Δείτε το βίντεο:

ΠΛΗΡΗ ΚΑΛΥΨΗ ΑΠΟ ΤΣΙΠΡΑ🤷‍♂️🤷‍♂️H Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ απαντά για τα υβριστικά συνθήματα μέσω Πούτιν στο φεστιβάλ Σπούτνικ


Εξαπολύουν επίθεση στη ΝΔ - «Ίσως ο πανικόβλητος κ. Μητσοτάκης, μετά την Πανεπιστημιακή Αστυνομία, να φτιάξει και μια αστυνομία λόγου» -Ανταπάντηση και από την Πειραιώς

«Δημοκρατία και λογοκρισία είναι έννοιες αντίθετες», αναφέρει η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωση-απάντησή της προς τη ΝΔ «για το σχόλιο επί της παράστασης του Απόστολου Μπαρμπαγιάννη στο Φεστιβάλ Σπούτνικ 2022».

Ειδικότερα η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζει ότι «τις τελευταίες ώρες, η επίσημη ΝΔ, βουλευτές, υπουργοί και όλα τα ακροδεξιά τρολ, έχουν βαλθεί να τερματίσουν το γραφικόμετρο», με αφορμή, όπως αναφέρει, «ένα στιγμιότυπο από την παράσταση του Αποστόλη Μπαρμπαγιάννη (Τσολιάς) στο φεστιβάλ μας. Κανονικά δεν θα υπήρχε λόγος να απαντήσουμε σε όσα εξωφρενικά υποστηρίζουν, αλλά υπάρχουν όρια και στη ΝΔ τα έχουν ξεπεράσει προ πολλού», συνεχίζει, προσθέτοντας ότι «πλέον δεν κάνουν ούτε τον κόπο να κρύψουν πως απεχθάνονται τη σάτιρα, την ελευθερία λόγου, όπως και κάθε είδους ελευθερία».

Η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ κάνει λόγο για «ακροδεξιό και αντιδημοκρατικό κατήφορο» που «δεν έχει τελειωμό», ενώ σχολιάζει πως «ίσως ο πανικόβλητος κ. Μητσοτάκης, μετά την Πανεπιστημιακή Αστυνομία, να φτιάξει και μια αστυνομία λόγου, για να ελέγξει με τη βία και τη σάτιρα και να στέλνει έγγραφες εντολές στους δημιουργούς για το περιεχόμενο των παραστάσεων».

«Αστεία και επικίνδυνα πράγματα», αναφέρει η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ, συμπληρώνοντας ότι «δημοκρατία και λογοκρισία είναι έννοιες αντίθετες». «Υποστηρίζουμε απόλυτα», αναφέρει καταληκτικά, «το δικαίωμα κάθε καλλιτέχνη να εκφράζεται όπως θέλει, ακόμα κι όταν μπαίνουν στο στόχαστρό τους λαοφιλείς ηγέτες όπως ο κ. Μητσοτάκης».

Τι ανταπαντάει η Νέα Δημοκρατία

Λίγη ώρα μετά την ανακοίνωση της νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ ήρθε και η αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας. «Το χυδαίο σύνθημα κατά του πρωθυπουργού που κυκλοφορούσαν τα troll του ΣΥΡΙΖΑ στο διαδίκτυο, το υιοθέτησαν στο φεστιβάλ τους κι ο κ.Τσίπρας όχι μόνο δεν βγήκε να το καταδικάσει, αλλά το δικαιολόγησε κιόλας», τονίζει το κυβερνών κόμμα. «Κι ύστερα από όλα αυτά ζητούν και τα ρέστα. Ο ΣΥΡΙΖΑ αποδεικνύει συνεχώς ότι μένει πάντα ίδιος: τοξικός και χυδαίος. Οι διαφορές μας δεν είναι μόνο πολιτικές, είναι βαθιά πολιστισμικές», καταλήγει η ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας.

Κορωνοϊός: Ξεκινά ο εμβολιασμός με τα επικαιροποιημένα σκευάσματα


Σε έκτακτη ενημέρωση προχώρησε η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών του υπουργείου Υγείας για τον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού με τα επικαιροποιημένα εμβόλια που έχουν εγκριθεί.

Την ενημέρωση πραγματοποίησαν η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής, ομότιμη καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας Μαρία Θεοδωρίδου, και ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους.

Οι δύο ειδικοί ανακοίνωσαν τις ημερομηνίες έναρξης των εμβολιασμών, καθώς και τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών για την 4η δόση.

Όπως ανακοίνωσαν, άνοιξε σήμερα το απόγευμα η πλατφόρμα για τον εμβολιασμό με τα νέα επικαιροποιημένα εμβόλια, ενώ οι εμβολιασμοί θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου.

Τα επικαιροποιημένα εμβόλια προορίζονται μόνο για αναμνηστική δόση

Ο βασικός εμβολιασμός και οι αναμνηστικές δόσεις προστατεύουν από σοβαρή νόσο και θανάτους. Όμως η περιορισμένη διάρκεια της ανοσίας και η εμφάνιση μεταλλάξεων υπαγόρευσαν την ανάγκη νέων εμβολίων, ανέφερε η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρία Θεοδωρίδου, κατά τη σημερινή έκτακτη ενημέρωση για το Εθνικό

Ο ΕΜΑ προχώρησε στην έγκριση δύο επικαιροποιημένων εμβολίων των εταιρειών Pfizer/BioNTech και Moderna που στοχεύουν την Όμικρον καθώς και το αρχικό στέλεχος του κορωνοϊού, ώστε να ξεκινήσουν γρήγορα οι εκστρατείες εμβολιασμού.

Οπως είπε η κυρία Θεοδωρίδου, επιδιώκεται αύξηση των επιπέδων των εξουδετερωτικών αντισωμάτων και άρα είναι αποτελεσματικά στις μεταλλάξεις 1, 2 και 5 της Όμικρον.

Οι ανεπιθύμητες ενέργειες είναι ανάλογες με τις ανεπιθύμητες ενέργειες που έχουν καταγραφεί και με τα προηγούμενα, δηλαδή ήπιες.

Σύμφωνα με τον ΕΜΑ, μπορούν να χορηγηθούν από την ηλικία των 12 ετών και οι συστάσεις καθορίζονται από τις εθνικές αρχές.

Τα επικαιροποιημένα εμβόλια προορίζονται μόνο για αναμνηστική δόση, μετά τη συμπλήρωση του αρχικού εμβολιασμού (δύο δόσεις για υγιή άτομα και τρεις για ανοσοκατεσταλμένα), ανεξάρτητα από ποιο εμβόλιο είχε γίνει. Χορηγούνται σε χρονικό διάστημα τριών μηνών μετά την τελευταία δόση εμβολίου ή τη νόσηση.

Προτεραιότητα έχουν τα άτομα με αυξημένο κίνδυνο, άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω, 12-15 ετών που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, άτομα που διαμένουν και εργάζονται σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων και χρονίως πασχόντων, ανοσοκατεσταλμένοι και επαγγελματίες υγείας.

Τα επικαιροποιημένα εμβόλια κατά του κορωνοϊού έχουν παραληφθεί ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα, αν και αρχικά αναμένονταν στις αρχές του Οκτωβρίου. Πρόκειται για 400.000 δόσεις της εταιρείας Pfizer, που στοχεύουν και στο αρχικό στέλεχος του κορωνοϊού και στην παραλλαγή Όμικρον.

Θεμιστοκλέους: Από 14 Σεπτεμβρίου οι πρώτοι εμβολιασμοί με την τέταρτη δόση

Οπως ανέφερε ο κ. Θεμιστοκλέους, από την Τετάρτη 14 Σεπτεβρίου ξεκινούν οι πρώτοι εμβολιασμοί για την τέταρτη δόση με τα επικαιροποιημένα εμβόλια κατά της μετάλλαξης Όμικρον.

Σημείωσε, μάλιστα, πως σήμερα, Δευτέρα, αναμένεται η έγκριση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (EMA) για τα εμβόλια που στοχεύουν τις υποπαραλλαγές ΒΑ.4 και ΒΑ.5, με τις πρώτες παραδόσεις αυτών των εμβολίων να εκτιμώνται για την εβδομάδα που ξεκινά στις 19 Σεπτεμβρίου.

Η κ. Θεοδωρίδου έκανε γνωστό πως τα δύο αυτά εμβόλια μπορούν να χορηγούνται σε άτομα από 12 ετών και άνω, αλλά κάθε χώρα καθορίζει τη δική της πολιτική.

Τα νέα εμβόλια, όπως εξήγησε, προορίζονται για τον συμπληρωτικό εμβολιασμό και όχι για τον βασικό. Ο εμβολιασμός θα μπορεί να γίνει τρεις μήνες μετά την τελευταία δόση του εμβολίου ή τη νόσηση από κορωνοϊό.

Προτεραιότητα θα δοθεί σε άτομα που έχουν αυξημένο κίνδυνο σοβαρής νόσησης. Ειδικότερα, όλα τα άτομα άνω των 60 ετών, άτομα ηλικίας 12-15 που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, άτομα που διαμένουν ή εργάζονται σε οίκους ευγηρίας, επαγγελματίες υγείας, άτομα που διαβιούν με άτομα σε ανασοκαταστολή και φροντιστές ατόμων που κινδυνεύουν περισσότερο.

Οι ευάλωτοι, που έχουν κάνει την τέταρτη δόση του εμβολίου και έχει περάσει ένα διάστημα άνω των τριών μηνών έκτοτε, θα μπορούν να εμβολιαστούν και με τα επικαιροποιημένα.

Δεν υπάρχει ακόμα σχέδιο για τις άλλες κατηγορίες πολιτών, αλλά σχετική συζήτηση θα γίνει αύριο, σε συνεδρίαση της Επιτροπής Εμβολιασμών.

Όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί, θα πρέπει να κάνουν το βασικό εμβόλιο και όχι τα επικαιροποιημένα.

«Στο άμεσο μέλλον θα υπάρχει διαθεσιμότητα και άλλων εμβολίων για άλλες παραλλαγές» επισήμανε η ίδια, και συμπλήρωσε: «Αυτό που περιμένουμε είναι η μείωση της μεταδοτικότητας. Βασικός στόχος είναι η ενίσχυση της ανοσίας για την πρόληψη της βασικής νόσου και των θανάτων».

Σύμφωνα με τον κ. Θεμιστοκλέους, μέχρι σήμερα στη χώρα μας έχουν πραγματοποιηθεί 21.350.000 εμβολιασμοί, εκ των οποίων τα επτά εκατομμύρια είναι ολοκληρωμένοι.

Σημειώνεται ότι η Ελλάδα βρίσκεται στη 12η θέση μεταξύ των χωρών της Ευρώπης σε ποσοστό εμβολιασμών με τουλάχιστον μία δόση.

Θεοδωρίδου: Να μην αμελήσουμε ή αναβάλουμε τον εμβολιασμό για τη γρίπη

Η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, Μαρία Θεοδωρίδου, εξήγησε ότι ανάμεσα στους στόχους των νέων, επικαιροποιημένων εμβολίων είναι η μείωση της μεταδοτικότητας των νέων παραλλαγών και η ενίσχυση της ανοσίας.

Η κυρία Θεοδωρίδου υπογράμμισε, ακόμη, ότι ο έγκαιρος εμβολιασμός με την τέταρτη δόση είναι σημαντικότερος από τον τύπο εμβολίου που θα χορηγηθεί.

Πρόσθεσε, επίσης, ότι μαζί με τον προγραμματισμό για τον εμβολιασμό για την COVID-19 δεν θα πρέπει να αμελήσουμε ή να αναβάλουμε τον εμβολιασμό για τη γρίπη, «που είναι τόσο σημαντικός για την προστασία των ευάλωτων ομάδων».

Το «απόρρητο» θα δηλητηριάζει την πολιτική ζωή ως τις εκλογές


Γιάννης Σιδέρης

Στην Ελλάδα είμαστε. Όταν ένας πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ δεν ανοίξει το πουγκί με τα καλούδια για να αρχίσει να τα μοιράζει, είναι σκληρός, αντιλαϊκός και ανάλγητος. Όταν ανοίξει το πουγκί τότε καταγγέλλεται ως πρωθυπουργός των επιδομάτων που χρησιμοποιεί το δημόσιο χρήμα ως προεκλογικό δέλεαρ προς άγραν ψήφων. Και τα λένε αυτοί που κορόιδεψαν βαφτίζοντας αριστερή πολιτική και ως επαναφορά συντάξεων τα μίζερα επιδόματα της τελευταίας προεκλογικής στιγμής, το 2019.

Το πακέτο Μητσοτάκη στη ΔΕΘ έμοιαζε λελογισμένο και προωθητικό μιας περαιτέρω αναπτυξιακής πορείας, τόσο που η αντιπολίτευση δεν είχε πολλά να πει επί της ουσίας. Πέραν από τα επικολυρικά του ΣΥΡΙΖΑ ότι ο πρωθυπουργός είναι απομονωμένος και καταρρέει (καταρρέει όταν η φιλική του ΕφΣυν δίνει 5 μονάδες ΥΠΕΡ της ΝΔ και προβάδισμα στην πρωθυπουργική καταλληλότητα έναντι του Τσίπρα). Το μόνο που βρήκε να προβάλει -δικαίως βεβαίως - είναι ότι οι αυξήσεις στις συντάξεις προβλέπονταν από τον νόμο Κατρούγκαλου. Έτερον ουδέν επί των οικονομικών ανακοινώσεων.

Ωστόσο η φετινή ΔΕΘ είχε την κηλίδα της, και αυτό είναι οι υποκλοπές. Δεν αναφερόμαστε στην καταγγελία Σπίρτζη την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ έσπευσε να την αποδώσει στον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση, όταν δεν ξέρουμε πότε και από ποιους έγινε, και αν έγινε τελικά. Απλώς στην αναμπουμπούλα επιστρατεύουν την τακτική «βρήκαμε παππά ας θάψουμε πέντε-έξι». Πάντως το πρόβλημα παραμένει και το στοιχειώνει η αποδεδειγμένη και παραδεδεγμένη παρακολούθηση Ανδρουλάκη.

Η χώρα έχει να αντιμετωπίσει πλείστα προβλήματα σε καιρούς παράδοξους και δεν έχει την πολυτέλεια να εξαντλείται ως τις εκλογές με τη μονοθεματικότητα των υποκλοπών. Αυτές θα υποβόσκουν και θα αναζωπυρώνονται σε κάθε φάση όξυνσης, δηλητηριάζοντας τη δημόσια σφαίρα. Και λανθάνει όποιος θεωρεί ότι πρόκειται να εξαλειφθεί από τον δημόσιο διάλογο, εάν πρωτίστως δεν διερευνηθεί και διαλευκανθεί.

Η εφημερίδα «Μπαμ» αποκάλυψε την παρακολούθηση των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ Πιτσιόρλα-Σαγιά από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ! Η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποκάλυψε ότι ο Τσίπρας ως πρωθυπουργός της έδειχνε φακέλους της ΕΥΠ. Χθες η εφημερίδα «Βήμα» αποκάλυψε εξασέλιδο έγγραφο από φυσικές παρακολουθήσεις και προϊόντα υποκλοπών συνομιλιών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τουλάχιστον 30 πολιτικούς, μεταξύ των οποίων και τρεις-τέσσερις υπουργοί, υπηρεσιακά στελέχη, δημοσιογράφοι, επιχειρηματίες κ.α.

Παράλληλα σε φάκελο που είχε σχηματίσει η ΕΥΠ την ίδια περίοδο, εμφανίζονται συνομιλίες και SMS πολιτικών με ιδιώτες μεταξύ των οποίων οι υπουργοί Νίκος Κοτζιάς και Πάνος Καμμένος, χωρίς κατά τα φαινόμενα να έχουν προηγηθεί δικαστικές αποφάσεις.

Από θέση αρχής είχαμε πει για την υπόθεση Ανδρουλάκη όλα στο φως, καθώς δεν πιστεύουμε ότι στην περίπτωσή του διακυβεύονταν εθνικά μυστικά. Δεν είναι προδότης της χώρας ο Ανδρουλάκης. Οι επαφές του που άναψαν αλάρμ μάλλον εντάσσονταν στο πλαίσιο των Επιτροπών του ευρωκοινοβουλίου στις οποίες συμμετείχε.

Όμως οι αποκαλύψεις των δύο εφημερίδων και της κας Κωνσταντοπούλου, αναδεικνύουν έναν υπόγειο βόρβορο που δεν είχε καν δικαστική νομιμοποίηση. Τουλάχιστον αυτή του Ανδρουλάκη έγινε νόμιμα ή έστω νομότυπα, καθώς συνοδεύτηκε από έξι υπογραφές.

Θεωρούμε ότι θα τρώσει εαυτόν η κυβέρνηση εάν επιμείνει στο απόρρητο και δεν ανοίξει, υπό το φως και των νέων δεδομένων, την έρευνα. Το θέμα θα σέρνεται στα κοινωνικά δίκτυα όπου ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ισχυρή εξάπλωση και εντεταλμένους «κόμβους» και στα ευρωπαϊκά μίντια με φίλιους δημοσιογράφους του δικαιωματικού χώρου.

Δεν αντέχει η χώρα να το υφίσταται όλο αυτό σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία. Ας βγουν όλα και όλων στο φως προκειμένου να επέλθει κάθαρση και να αναληφθούν ευθύνες. Η κάθαρση ως γνωστόν εξιλεώνει.

liberal.gr

Πρετεντέρης: Σχέδιο


"Η πολιτική (και εκλογική) σεζόν ξεκινάει στη ΔΕΘ με τον Μητσοτάκη προπορευόμενο. Θα επιβεβαιώσει την κυριαρχία που καταγράφουν οι δημοσκοπήσεις; Υπάρχει ένα ερωτηματικό" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



📺Η Αθήνα απαντά στον Τσαβούσογλου: Προσπαθεί να κατασκευάσει πραγματικότητα με μυθεύματα


Ως «ρητορικούς παροξυσμούς» χαρακτήρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου το παραλήρημα του Μεβλούτ Τσαβούσογλου ο οποίος έφτασε στο σημείο να «νουθετήσει» τους Έλληνες λέγοντας σε ομιλία του το πρωί της Δευτέρας «μαζέψτε τα μυαλά σας, συνέλθετε, μην γίνεστε όργανα άλλων».

Όπως τόνισε ο κ. Οικονόμου ερωτηθείς σχετικά κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών «στους ρητορικούς παροξυσμούς της Άγκυρας δίνουμε τη σημασία που τους πρέπει». Ο ίδιος απέδωσε τη ρητορική Τσαβούσογλου «σε εσωτερική κατανάλωση ή σε μια προσπάθεια να κατασκευάσουν μια πραγματικότητα που βασίζεται σε μυθεύματα».

Διεμήνυσε, επίσης, ότι σε κάθε περίπτωση «η κυβέρνηση απαντά όπως πρέπει και όπου πρέπει με τον κατάλληλο τρόπο» τονίζοντας ότι «η χώρα μας υπεύθυνα, αποφασιστικά, είναι παράγων σταθερότητας».

Η Ελλάδα «είναι ανοιχτή σε συζήτηση και διάλογο με επιχειρήματα που να εδράζεται στο διεθνές δίκαιο και είναι ανυποχώρητη σε ότι αφορά τα κυριαρχικά της δικαιώματα και την εθνική της κυριαρχία» κατέληξε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απαντώντας στον Μεβλούτ Τσαβούσογλου.

Δείτε βίντεο:


Το παραλήρημα Τσαβούσογλου

Είχαν προηγηθεί οι ευθείες απειλές κατά της Ελλάδας από τον υπουργό Εξωτερικών της Τουρκίας, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, ο οποίος κατηγόρησετη χώρα μας ότι «ξύνεται».

«Αν και λέμε ότι τα δικαιώματα των γειτόνων θα πρέπει να γίνονται σεβαστά και στις δύο πλευρές του Αιγαίου, οι Έλληνες συνεχίζουν να ξύνονται. Αν ξεκινήσετε μια περιπέτεια για λογαριασμό άλλων, θα υποστείτε τις συνέπειες όπως συνέβη και στο παρελθόν. Αυτή είναι μια προειδοποίηση προς την Ελλάδα» είπε χαρακτηριστικά ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών.

Μιλώντας σε εκδήλωση στην επαρχία Χαϊμάνα, ο Τσαβούσογλου συνέχισε στους ίδιους προκλητικούς τόνους αναφέροντας τα εξής: «Πριν από 951 χρόνια με την μάχη του Ματζικέρτ κάναμε πατρίδα μας την Ανατολία. Αυτό ειναι το πνεύμα που 100 χρόνια προστάτεψε την πατρίδα, το ίδιο πνεύμα ισχύει και σήμερα. Γι' αυτό μαζέψτε τα μυαλά σας και συνέλθετε. Απευθυνόμαστε κυρίως στην Ελλάδα. Μη γίνεστε όργανα άλλων, μη συνεχίζετε τις προκλήσεις. Γιατί η φιλία της Τουρκίας είναι καλή, αλλά η εχθρότητά της είναι τραγική».

«Να το έχετε και αυτό στο νου σας» έκλεισε την προκλητική του αναφορά στην Ελλάδα ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου.

Τα μηνύματα Μητσοτάκη από τη ΔΕΘ

Οι προκλητικές δηλώσεις Τσαβούσγλου ήταν η πρώτη δημόσια τοποθέτηση Τούρκου αξιωματούχου μετά τα μηνύματα που έστειλε στην Τουρκία ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στη ΔΕΘ το Σαββατοκύριακο.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε «απαράδεκτες» τις πρόσφατες δηλώσεις του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν προσθέτοντας ότι «είναι εξαιρετικά προβληματική η διαρκής επιθετικότητα όλου του τουρκικού πολιτκού κατεστημένου».

«Καταλαβαίνω γιατί πριν από τις εκλογές υπερθεματίζουν στον εθνικισμό. Κάνουν λάθος, δηλητηριάζουν την τουρκική κοινωνία και τις σχέσεις καλής γειτονίας. Δεν πρόκειται να ακολουθήσουμε την Τουρκία και τον κ. Ερντογάν στο μπαράζ προκλητικών δηλώσεων. Θα ήταν ανεύθυνο και δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα μου. Θα δίνουμε σαφείς απαντήσεις και θα αναδεικνύουμε διεθνώς την διαστρέβλωση που επιχειρεί η Τουρκία να αυξάνει την ένταση και να θέλει να δείξει ότι ευθύνεται η Ελλάδα» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

«Τα ελληνικά νησιά δεν αποτελούν απειλή για την Τουρκία. Το αντίθετο ισχύει. Η Τουρκία απειλεί τα νησιά» επισήμανε και πρόσθεσε με νόημα ότι «εμείς θα συνεχίζουμε να εξοπλίζουμε τις ένοπλες δυνάμεις και να προσπαθούμε να διατηρούμε ανοικτούς διαύλους με την Τουρκία. Δεν είμαι εγώ αυτός που ανατίναξε τις γέφυρες επικοινωνίας με τη γείτονα χώρα. Ουτε εγώ είπα Ερντογάν γιοκ για επικοινωνία. Είμαι ανοικτός να τον συναντήσω. Αυτός δεν επιθυμεί συζήτηση μαζί μου. Τα έχω ξανακούσει στο παρελθόν αυτά και συναντηθήκαμε και εκτιμώ ότι θα γίνει στο μέλλον. Υπάρχουν ευκαιρίες. Υπάρχει στην Πράγα η πρώτη συνεδρίαση της ευρωπαϊκής πολιτικής κοινότητας που είναι πιθανό να προσκληθεί η Τουρκία και εγω δεν θα είχα πρόβλημα. Όμως θα πρέπει η Τουρκία να σκεφτεί ότι ο κ. Ερντογάν θα βρεθεί αντιμέτωπος με την ελληνική επιχειρηματολογία και να απαντήσει αν η προκλητικότητα συνάδει με την επιθυμία να έχει στενότερη σχέση με Ευρώπη».

Απαντώντας, δε, σε άλλη ερώτηση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σχολίασε το ενδεχόμενο κλιμάκωσης σε πολεμική αναμέτρηση της κρίσης με την Τουρκία: «Δεν μπορώ να διανοηθώ μια σύρραξη Τουρκίας - Ελλάδας με την Τουρκία επιτιθέμενη εις βάρος της ελληνικής εθνικής κυριαρχίας. Δεν νομίζω ότι αυτό μπορεί να συμβεί. Κι αν αυτό συνέβαινε η Τουρκία θα έπαιρνε απάντηση που θα ήταν απολύτως καταλυτική. Εκτιμώ ότι αυτό το γνωρίζει πολύ καλά η Τουρκία. Γνωρίζει την επάρκεια των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων και τον βαθμό ετοιμότητάς τους».

📺Αυστραλία: Ζευγάρι έκανε σεξ σε λεωφορείο - Έξαλλοι οι επιβάτες🤣🤣(βίντεο)


Το περιστατικό συνέβη σε λεωφορείο στη Μελβούρνη της Αυστραλίας

Δεν πίστευαν στα μάτια τους επιβάτες λεωφορείου στη Μελβούρνη της Αυστραλίας όταν αντιλήφθηκαν ότι στα πίσω καθίσματα ένα ζευγάρι έκανε σεξ.

Ένας από τους επιβάτες του λεωφορείου κατέγραψε, μάλιστα, σε βίντεο το ζευγάρι να επιδίδεται δημόσια σε ερωτικές πράξεις.


Αν και ορισμένοι από τους επιβάτες, σύμφωνα με την Daily Mail, προσποιήθηκαν τους αδιάφορους, υπήρξαν και ορισμένοι που «εξερράγησαν» με όσα έβλεπαν να εκτυλίσσονται μπροστά στα μάτια τους.

«Άκου φίλε μου δεν μπορείς να κάνεις σεξ στο λεωφορείο» ακούγεται να φωνάζει ένας εξ αυτών στο ζευγάρι το οποίο από την πλευρά του υποστήριξε - για να δικαιολογήσει την πράξη του - ότι ο άνδρας ίναι άστεγος και αυτιστικός.

«Δεν με νοιάζει αν είσαι άστεγος. Δεν επιτρέπεται να κάνεις σεξ στο λεωφορείο. Δεν με νοιάζει αν είσαι αυτιστικός. Κατέβα από το λεωφορείο και κάνε σεξ κάπου αλλού» απάντησε ο οργισμένος επιβάτης.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το δίκαιο της Αυστραλίας η προσβολή της δημοσίας αιδούς τιμωρείται με ποινή φυλάκισης έως και δύο ετών.

Ο ΕΦΚΑ έβαλε τελικά τα χρήματα στη συνταξιούχο που είχε «πεθάνει» από λάθος του ληξιαρχείου!


Η Καλλιόπη Μυλωνίδου έπαθε σοκ όταν της είπαν ότι όχι μόνο είναι… νεκρή εδώ και τρεις μήνες, αλλά κι ότι πρέπει να επιστρέψει και κάποιους μήνες σύνταξης

Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια της συνταξιούχου Καλλιόπης Μυλωνίδου, που δεν είχε λάβει τη σύνταξή της επειδή ο ασφαλιστικός της φορέας την είχε «πεθάνει» από λάθος του ληξιαρχείου.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, τελικά η συνταξιούχος έλαβε τη σύνταξή της, καθώς τα χρήματα της πιστώθηκαν στον λογαριασμό.

Η κυρία Μυλωνίδου είχε ζήσει στιγμές ιλαροτραγωδίας, όταν πήγε να πάρει τη σύνταξή της από το ΑΤΜ και δεν βρήκε ούτε ένα ευρώ.

Όταν αποτάνθηκε στο ΙΚΑ Δράμας, για να μάθει τον λόγο για τον οποίο δεν της καταβλήθηκε η σύνταξη, ενημερώθηκε αρμοδίως από τους υπαλλήλους ότι είναι νεκρή εδώ και τρεις μήνες! Μάλιστα, της είπαν ότι πρέπει να επιστρέψει και τρεις μήνες συντάξεως, καθώς την εισέπραξαν παράνομα οι κληρονόμοι, δηλαδή η ίδια.

Η κυρία Μυλωνίδου στη συνέχεια πήγε στο ΙΚΑ Νέας Ιωνίας Θεσσαλονίκης. Εκεί, ο υπάλληλος της είπε ότι έγινε λάθος από έναν δήμο της χώρας και τη διαβεβαίωσε ότι θα διορθωθεί, χωρίς ωστόσο να της προσδιορίσει τον χρόνο.

Συντριπτικές ήττες Ρώσων στην ανατ. Ουκρανία -Παρατούν όπλα, οχήματα, πετούν στολές, ο Πούτιν καρατόμησε στρατηγό


Εξοργισμένος με τη συντριπτική ήττα των δυνάμεών του στην ανατολική Ουκρανία ο Βλαντίμιρ Πούτιν φέρεται να απέπεμψε έναν στρατηγό, που είχε διορίσει πριν από μόλις 16 ημέρες.

Ο Πούτιν φέρεται να απάλλαξε από τα καθήκοντά του τον αντιστράτηγο Ρομάν Μπερντνίκοφ λόγω της αποτυχίας των ρωσικών δυνάμεων να κρατήσουν υπό τον έλεγχό τους εδάφη της Ουκρανίας, που είχαν καταλάβει.

Με την αντεπίθεση που εξαπέλυσαν τις τελευταίες ημέρες οι δυνάμεις της Ουκρανίας έφθασαν σε απόσταση μόλις 50 χλμ. από τα σύνορα ανακαταλαμβάνοντας εδάφη άνω των 2.500 τετραγωνικών χιλιομέτρων εν μέσω αναφορών περί πανικόβλητων Ρώσων στρατιωτών που παράτησαν άρματα μάχης, όπλα και εφόδια στην περιφέρεια του Χαρκόβου στα βορειοανατολικά.


Ο Ρώσος αντιστράτηγος, Ρομάν Μπερντνίκοφ, είχε διατελέσει διοικητής των ρωσικών δυνάμεων στη Συρία και φέρεται να διορίστηκε στα τέλη Αυγούστου επικεφαλής των δυτικών δυνάμεων της χώρας του / Φωτογραφία: Ukraine Ministry of Defence

Είχε προηγηθεί συστηματική στοχευμένη εκστρατεία παραπληροφόρησης από το Κίεβο για αντεπίθεση στη νότια Ουκρανία, που είχε ως αποτέλεσμα να μετακινήσει η Ρωσία δυνάμεις της προς εκείνη την κατεύθυνση, και να πιαστεί η ηγεσία των ενόπλων της δυνάμεων απροετοίμαστη αφήνοντας τα στρατεύματά της στα βορειοανατολικά ευάλωτα σε επίθεση.

Σύμφωνα με την διεύθυνση Πληροφοριών του Ουκρανικού υπουργείου Άμυνας, ο Ρώσος αντιστράτηγος Μπερντνίκοφ, είχε διοριστεί επικεφαλής των Δυτικών Δυνάμεων της χώρας του στις 26 Αυγούστου. Αλλά φαίνεται ότι η θητεία του ήταν πολύ βραχύβια, με ουκρανικές πηγές να λένε ότι ο Πούτιν τον απέπεμψε λόγω της αποτυχίας στο Χάρκοβο – πληροφορία που δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί από το Κρεμλίνο.

Ρώσοι στρατιώτες παρατούν όπλα, οχήματα και πυρομαχικά

Την ώρα που Ρώσοι στρατιώτες έτρεχαν να εκκενώσουν κατεχόμενες περιοχές τις τελευταίες ημέρες , ουκρανική μονάδα ανέφερε ότι έσπασε η αλυσίδα ιεραρχίας των αντιπάλων κι οι δυνάμεις του Κρεμλίνου υποχώρησαν χωρίς καν να προσπαθήσουν να αμυνθούν.


Ουκρανός στρατιώτης μπροστά σε κατεστραμμένο ρωσικό άρμα μάχης / Φωτογραφία: AP Photo

Η πηγή ανέφερε στη βρετανική εφημερίδα The Telegraph ότι πολλοί Ρώσοι στρατιώτες πέταξαν τις στολές τους και φόρεσαν πολιτικά ρούχα για να μην τους εντοπίσουν Ουκρανοί και παράτησαν φεύγοντας «τεράστια ποσότητα οχημάτων και πυρομαχικών».


Eγκαταλειμένα ρωσικά στρατιωτικά οχήματα στην ανατολική Ουκρανία / Φωτογραφία: Γενικό Επιτελείο Ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων

«Ήταν πολύ φοβισμένοι. Η ιεραρχική τους κλίμακα ήταν σε χαώδη κατάσταση. Αξιωματικοί εγκατέλειψαν την περιοχή, πριν καν αρχίσει η μάχη. Υπήρχαν πολλές στολές παρατημένες. Πιάσουμε ορισμένους απ’ αυτούς τους τύπους που προσπαθούσαν να το σκάσουν με πολιτικά, μας έλεγαν απίστευτες βλακείες για να σωθούν», ανέφερε η πηγή.

Η Ρωσία έπληξε σε αντίποινα μη στρατιωτικές υποδομές στην Ουκρανία

Σε μια προσπάθεια να διακόψουν την προέλαση των Ουκρανών ρωσικές δυνάμεις σφυροκόπησαν υποδομές στο Χάρκοβο προκαλώντας διακοπές στην ηλεκτροδότηση και την υδροδότηση.

Οργισμένος ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολόντιμιρ Ζελένσκι εξαπέλυσε πυρά κατά της Μόσχας χαρακτηρίζοντάς την «τρομοκρατικό κράτος: «Καμία στρατιωτική εγκατάσταση δεν επλήγη. Ο στόχος είναι να στερηθούν οι άνθρωποι το φως και την θέρμανση».


Ουκρανοί στρατιώτες ετοιμάζονται να μεταφέρουν παρατημένο ρωσικό άρμα μάχης / Φωτογραφία: Ουκρανικό Γενικό Επιτελείο Ενόπλων Δυνάμεων

Και συνέχισε: «Πιστεύετε ακόμα ότι είμαστε ένας λαός; Ακόμα πιστεύετε ότι μπορείτε να μας τρομάξετε, να μας λυγίσετε, να μας αναγκάσετε να κάνουμε υποχωρήσεις; Αλήθεια δεν το καταλαβαίνετε; Δεν καταλαβαίνετε ποιοι είμαστε; Τι πρεσβεύουμε; Τι είμαστε όλοι;

Διαβάστε τα χείλη μου: Χωρίς αέριο ή χωρίς εσάς; Χωρίς εσάς. Χωρίς φως ή χωρίς εσάς; Χωρίς εσάς. Χωρίς νερό ή χωρίς εσάς; Χωρίς εσάς. Χωρίς φαγητό ή χωρίς εσάς; Χωρίς εσάς. Το κρύο, η πείνα, το σκοτάδι και η δίψα δεν είναι τόσο τρομακτικά και θανατηφόρα για εμάς όσο η φιλία και η αδελφοσύνη σας. Όμως η ιστορία θα βάλει τα πάντα στη θέση τους. Και θα είμαστε με γκάζι, φως, νερό και φαγητό... και χωρίς εσάς!».

Γεωργιάδης: Ο Ανδρουλάκης έχει μετατρέψει το ΠΑΣΟΚ σε κόμμα διαμαρτυρίας


Εντονη κριτική άσκησε ο Άδωνις Γεωργιάδης στον Νίκο Ανδρουλάκη σχετικά με την κατεύθυνση που έχει χαράξει με το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.

Συγκεκριμένα, ο Άδωνις Γεωργιάδης μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας», τονίζοντας: «Νομίζω ο ελληνικός λαός δεν έχει πάθει αμνησία. Φαντάζεστε μια κυβέρνηση Τσίπρα-Βαρουφάκη-Ανδρουλάκη; Ο κ. Κουτσούμπας δεν πίστευα ποτέ θα έμπαινε στην κυβέρνηση, αλλά η απλή αναλογική έχει έναν κίνδυνο την πρώτη Κυριακή. Αν ο κ. Κουτσούμπας αποφασίσει να δώσει τη λεγόμενη ψήφο ανοχής, μπορεί να γίνει τέτοια κυβέρνηση. Η πρώτη κάλπη δεν θα είναι καθόλου χαλαρή, καθόλου απλή όπως νομίζει ο κόσμος, είναι πάρα πολύ σημαντική. Δεν είναι καθόλου αυτόματο ότι θα έχουμε δεύτερες εκλογές, θα μπορούσαν ο ΣΥΡΙΖΑ, ο Βαρουφάκης και ο Ανδρουλάκης να κάνουν κυβέρνηση με ψήφο ανοχής του ΚΚΕ και να έχουμε ξανά τον Βαρουφάκη κυβερνήτη της Ελλάδας».

Εντονη κριτική του Γεωργιάδη στο ΠΑΣΟΚ

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Γεωργιάδης στο ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και συγκεκριμένα ότι το τελευταίο διάστημα έχει μεταβληθεί σε ένα κόμμα διαμαρτυρίας της άκρας Αριστεράς. Μάλιστα, ο υπουργός Ανάπτυξης επισήμανε ότι «η κριτική που ασκεί στη διακυβέρνηση και η αντιπολίτευση που κάνουν θυμίζει περισσότερο ΑΝΤΑΡΣΥΑ παρά ΠΑΣΟΚ. Ούτε καν ΣΥΡΙΖΑ. Να λέει στα σοβαρά το ΠΑΣΟΚ την κ. Μενδώνη αρχαιοκάπηλο στην Βουλή, η οποία ήταν επί ΠΑΣΟΚ η γενική γραμματέας Πολιτισμού επί υπουργίας Βενιζέλου, όπου έφτιαξε με τον κ. Βενιζέλο τον αρχαιολογικό νόμο που ισχύει μέχρι σήμερα. Δηλαδή, το ΠΑΣΟΚ λέει ότι έβαλε μια αρχαιοκάπηλο να φτιάξει τον αρχαιολογικό νόμο της Ελλάδας; Τους ακούω και πραγματικά θλίβομαι, γιατί το ΠΑΣΟΚ έχει άξια στελέχη τους οποίους τιμώ και σέβομαι, με τους οποίους βρέθηκα μαζί δύο φορές συγκυβέρνηση και για τους οποίους αναγνωρίζω ότι έχουν παίξει ρόλο στο να μείνει η Ελλάδα στην Ευρωζώνη. Και ξαφνικά λένε αρχαιοκάπηλο τη Μενδώνη ή δεν ψηφίζουν τα ναυπηγεία της Ελευσίνας; Είναι προφανές ότι είναι ένα άλλο ΠΑΣΟΚ, ο κ. Ανδρουλάκης έχει μετατρέψει το ΠΑΣΟΚ σε κόμμα διαμαρτυρίας».

Παράλληλα, ο κ. Γεωργιάδης πρόσθεσε: «Φαντάζομαι ότι στο μυαλό τους έχουν να ανταγωνιστούν τον Τσίπρα και να πάρουν ψηφοφόρους πίσω από τον ΣΥΡΙΖΑ που έφυγαν από το ΠΑΣΟΚ, ο τρόπος που το κάνουν όμως τους τοποθετεί αριστερότερα και από τον ΣΥΡΙΖΑ» προσέθεσε ο κ. Γεωργιάδης. Ερωτηθείς αν έχει παγώσει το σενάριο συγκυβέρνησης με το ΠΑΣΟΚ, ο κ. Γεωργιάδης απάντησε «με αυτό το ΠΑΣΟΚ, όπως το βλέπω εγώ αυτό το διάστημα, δεν υπάρχει κανένα πεδίο συνεργασίας αυτή την στιγμή».

Τι είπε για τον εκλογικό νόμο ο Γεωργιάδης

«Αυτή την στιγμή δύο κυβερνητικές προτάσεις υπάρχουν» συνέχισε ο Άδωνις Γεωργιάδης και πρόσθεσε: «η μία είναι αυτοδύναμος Κυριάκος Μητσοτάκης εκ νέου και η άλλη είναι κυβέρνηση Τσίπρα-Ανδρουλάκη-Βαρουφάκη με ψήφο ανοχής του ΚΚΕ», είπε ο κ. Γεωργιάδης.

Σε σχέση με τη μη αλλαγή του εκλογικού νόμου, ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι «ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ένας αξιόπιστος πρωθυπουργός, παρά τις προσδοκίες και όσα έλεγαν διάφοροι παρέμεινε πιστός σε αυτό που έλεγε από την αρχή». Όσο αφορά το ενδεχόμενο συνεργασίας ΝΔ με την Ελληνική Λύση, τόνισε «με τον κ. Βελόπουλο δεν μπορεί να γίνει κυβερνητική συνεργασία, γιατί έχουμε δομική διαφορά. Εμείς πιστεύουμε στην Δύση, στην ΕΕ, στην στρατηγική συμμαχία με την Αμερική. Ο κ. Βελόπουλος είναι ευρωσκεπτικιστής, πιστεύει περισσότερο στην συμμαχία με την Ρωσία. Αν ήμασταν συγκυβέρνηση τι από τα δύο θα κάναμε;»

Απειλεί και προκαλεί πάλι ο Τσαβούσογλου: Ο Έλληνας έχει φαγούρα, τρώγεται να μπει σε περιπέτειες...


Ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, πραγματοποίησε ξανά ρητορική επίθεση απέναντι στην Ελλάδα.

Μιλώντας σε εκδήλωση στην επαρχία Χαϊμάνα για τη μάχη του Σαγγάρειου τον Αύγουστο του 1921 μεταξύ των Ελλήνων και των Τούρκων κατά τη διάρκεια της Μικρασιατικής Εκστρατείας, ο Τσαβούσογλου, πιστός στην πάγια τακτική της προκλητικότητας και της έντασης, είπε ότι «ο Έλληνας έχει φαγούρα», «τρώγεται» να μπει σε περιπέτειες.

«θα υποστείτε τις συνέπειες αν μπείτε σε μια περιπέτεια για λογαριασμό άλλων»
Όπως μεταδίδει το πρακτορείο Anadolu, ο Τσαβούσογλου κάλεσε την Ελλάδα να μη γίνεται «εργαλείο» άλλων και «να σταματήσει τις προκλήσεις». «Ενώ προσπαθούμε να σεβαστούμε τα δικαιώματα της γειτονίας και στις δύο πλευρές του Αιγαίου, ο Έλληνας συνεχίζει να ξύνεται και να ξύνεται. Αν μπείτε σε μια περιπέτεια για λογαριασμό άλλων, θα υποστείτε τις συνέπειες σήμερα, όπως στο παρελθόν. Αυτή είναι μια προειδοποίηση για τη γειτονική μας Ελλάδα» είπε, σε προκλητικό τόνο, ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών.

Μάλιστα, υπερασπιζόμενος την τουρκική διπλωματία ως «ανθρωπιστική και επιχειρησιακή», ο Τσαβούσογλου υποστήριξε ότι η Τουρκία υπερασπίζεται τα δικαιώματά της και τα συμφέροντά της σε όλα τα πεδία. «Έχουμε project που θα συνεισφέρουν στην ειρήνη και στην ευημερία όχι μόνον στην περιοχή μας, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο» δήλωσε.

Κίνητρα για στροφή στο πετρέλαιο θέρμανσης -Με αυτόν τον τρόπο η τιμή του θα πέσει στα προ πολέμου επίπεδα


Ενισχυμένα κίνητρα για στροφή στο πετρέλαιο θέρμανσης ενεργοποιεί το υπουργείο Οικονομικών λίγο πριν ανοίξει η χειμερινή σεζόν. 

Με τα σημερινά δεδομένα, το ερώτημα φυσικό αέριο ή πετρέλαιο θέρμανσης είναι μάλλον ρητορικό. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έχουν κάνει στο οικονομικό επιτελείο, τα επίπεδα τιμών του φυσικού αερίου ισοδυναμούν με αγορά πετρελαίου θέρμανσης 10-12 ευρώ το λίτρο και είναι προφανές ότι, για να ανατραπεί αυτή η ισορροπία, οι επιδοτήσεις στο φυσικό αέριο θα πρέπει να φτάσουν σε δυσθεώρητα ύψη. Κι αυτό δεν είναι κάτι που εξετάζεται από το οικονομικό επιτελείο. 

Η περσινή σεζόν θέρμανσης, δηλαδή το τρίμηνο Οκτωβρίου- Δεκεμβρίου άνοιξε με την τιμή του φυσικού αερίου στα 80- 90 ευρώ και τις ελαφρύνσεις στους λογαριασμούς να κυμαίνονται μεταξύ 20- 40 ευρώ. Στα μέσα Δεκεμβρίου το φυσικό αέριο εκτινάχθηκε ως τα 170 ευρώ επιβάλλοντας επιδοτήσεις 20 +20 ευρώ από Κράτος και ΔΕΠΑ, ωστόσο πλέον βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τιμές που κινούνται σταθερά μεταξύ 200-240 ευρώ, κι αυτό σημαίνει ότι για να συγκρατηθούν οι τελικές τιμές σε διαχειρίσιμα επίπεδα για τα νοικοκυριά, οι επιδοτήσεις θα πρέπει να υπερδιπλασιαστούν. 

Τριπλή επιδότηση το πετρέλαιο θέρμανσης

Αντ' αυτού, το βάρος θα πέσει στο πετρέλαιο θέρμανσης, που είναι μεν ακριβότερο από τα προ 2ετίας επίπεδα, ωστόσο σε σύγκριση με το αέριο η τιμή του κινείται αναλογικά χαμηλότερα. Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης ισοδυναμεί επί της ουσίας με τριπλή επιδότηση στο πετρέλαιο θέρμανσης: 
  • Αυξημένο επίδομα κατά 70% σε περίπου 500 χιλιάδες περισσότερους δικαιούχους  
  • Διπλό επίδομα για όσους μπορέσουν να μεταπηδήσουν από το φυσικό αέριο στο πετρέλαιο θέρμανσης  
  • Οριζόντια επιδότηση στην αντλία, δηλαδή και σε νοικοκυριά που δεν θα πληρούν τα διευρυμένα κριτήρια για το επίδομα θέρμανσης.
Συγκεκριμένα, το μοντέλο της επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης- δηλαδή 0,12 ευρώ στο διυλιστήριο και 0,15 ευρώ στην αντλία μετά το ΦΠΑ- θα καλύπτει, πλέον, το πετρέλαιο θέρμανσης

Πού θα διαμορφωθεί η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης

Το πετρέλαιο θέρμανσης τον περσινό Δεκέμβριο βρισκόταν στα 1,13 ευρώ, τον Ιανουάριο ανέβηκε στα 1,28 ευρώ, το Φεβρουάριο “πέταξε” στα 1,55 ευρώ και τον Απρίλιο “έκλεισε” στα 1,60 ευρώ καθιστώντας απαγορευτική ακόμα και τη σκέψη για αποθεματοποίηση. Χωρίς την επιδότηση που ετοιμάζεται να εφαρμόσει το υπουργείο Οικονομικών, η φετινή σεζόν θα ξεκινούσε γύρω στα 1,60- 1,70 ευρώ. Με την οριζόντια επιδότηση στην αντλία, θα υποχωρήσει στα προ πολέμου επίπεδα, ενώ οι δικαιούχοι επιδόματος θέρμανσης θα το προμηθεύονται με τιμή χαμηλότερη κι από την περσινή.  

Επιδοτήσεις και στο φυσικό αέριο

Στις αρχές του επόμενου μήνα, το υπουργείο Ενέργειας μαζί με το νέο σύστημα επιδοτήσεων στους λογαριασμούς του ρεύματος (κλιμακωτή επιδότηση σε συνάρτηση με τη μείωση κατανάλωσης), θα ανακοινώσει τις επιδοτήσεις στο φυσικό αέριο. Πέρα από τους δικαιούχους επιδόματος θέρμανσης, που ως γνωστόν καλύπτει και το φυσικό αέριο, θα υπάρξει και οριζόντια επιδότηση. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν, πάντως, ότι με τα σημερινά δεδομένα στις διεθνείς αγορές, η τελική τιμή θα είναι πολύ υψηλότερη από πέρσι.  

Ως εκ τούτου, οι ανακοινώσεις της Κομισιόν τις επόμενες ημέρες και πολύ περισσότερο οι ισορροπίες στο Συμβούλιο Κορυφής, αναμένονται με αγωνία, καθώς θα καθορίσουν τις εξελίξεις και στην τιμή του αερίου. Πάγια θέση της ελληνικής πλευράς είναι η εφαρμογή πλαφόν στο TTF, δηλαδή στην τιμή αναφοράς του αερίου συνολικά και όχι μόνο του ρωσικού. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι τεχνοκράτες των Βρυξελλών επισημαίνουν ότι κάτι τέτοιο προσκρούει σε ρήτρες και συμβάσεις, δίνοντας νομικό “πάτημα” ακόμα και στο Κρεμλίνο να καταγγείλει τις υφιστάμενες συμβάσεις και να διακόψει νομότυπα τις ροές αερίου. 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ
iefimerida.gr

Πάτρα: Πατέρας παγίδευσε 47χρονο που έστελνε μηνύματα στη 12χρονη κόρη του


Ο πατέρας άρχισε να συνομιλεί από το κινητό της κόρης του με τον 47χρονο άντρα, προκειμένου να του κλείσει ραντεβού για λογαριασμό της

Ένας 50χρονος πατέρας στην Πάτρα κατάφερε να παγιδεύσει και να ακινητοποιήσει έναν 47χρονο άντρα, ο οποίος έστελνε μηνύματα σεξουαλικού περιεχομένου στη 12χρονη κόρη του.

Ο 47χρονος άντρας έκλεισε ραντεβού με την 12χρονη σε μια πλατεία της Πάτρας χωρίς όμως να υπολογίσει πως θα έπεφτε σε παγίδα, αφού μαζί με την 12χρονη στο σημείο βρισκόταν και ο πατέρας της .Αποτέλεσμα ήταν ο 50χρονος να παρέμβει άμεσα και να ακινητοποιήσει το δράστη, ενώ στη συνέχεια κάλεσε την Αστυνομία όπου και τον συνέλαβαν.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το tempo24.news ο πατέρας αντιλήφθηκε έγκαιρα πως η κόρη του λάμβανε στο κινητό της τηλέφωνο αισχρά μηνύματα από τον 47χρονο και προχώρησε άμεσα σε ενέργειες με σκοπό να τον βρει και να τον παραδώσει στις Αρχές.

Ο ίδιος , ο πατέρας άρχισε να συνομιλεί από το κινητό της κόρης του με τον 47χρονο άντρα, προκειμένου να του κλείσει ραντεβού για λογαριασμό της.

Πράγματι, το ραντεβού κλείστηκε το απόγευμα της Κυριακής σε πλατεία των Ζαρουχλέικων και ο πατέρας πήγε στο σημείο μαζί με την κόρη του. Άφησε τον 47χρονο να την πλησιάσει και στη συνέχεια εμφανίστηκε μπροστά του και τον ακινητοποίησε προτού προλάβει ο 47χρονος να αντιδράσει.

Στο σημείο έφτασε αμέσως η αστυνομία και ο 47χρονος συνελήφθη με την κατηγορία της γενετήσιας αξιοπρέπειας σε βάρος ανήλικης και αναμενεται να οδηγηθεί στον Εισαγγελέα.

📺Σάλος και στα social media για τα υβριστικά συνθήματα εναντίον του Κυριάκου στο συνέδριο της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ-«Οργίλη αντίδραση της Νεολαίας» τα χαρακτήρισε ο Τσίπρας


Με την Ελλάδα να παραμένει σε κανονικές για την εποχή θερμοκρασίες, στα ύψη εκτοξεύτηκε χθες το πολιτικό θερμόμετρο, καθώς κυβέρνηση και ΣΥΡΙΖΑ αντάλλαξαν πυρά εν μέσω πολιτικού καύσωνα, δηλαδή με φόντο τη συνέντευξη Τύπου του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη στην 86η ΔΕΘ, αλλά και την ομιλία του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Αλέξη Τσίπρα στο Φεστιβάλ Σπούτνικ 2022, που διοργάνωσε στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ, στο Γουδή.

Εκεί, ο κ. Τσίπρας απάντησε στην αποστροφή του Πρωθυπουργού από τη Θεσσαλονίκη αναφορικά με το δίλημμα των επόμενων εκλογών, λέγοντας πως «όσο και αν επινοεί ο πρωθυπουργός των συμφερόντων, διλήμματα της συμφοράς, ας το γνωρίζει από τώρα, ένα θα είναι το δίλλημα στις επόμενες εκλογές, όποτε και αν αυτές γίνουν. Και το δίλλημα θα είναι: Εφιάλτης τέλος ή εφιάλτης δίχως τέλος. Κυβέρνηση και... κυβερνήτης στην υπηρεσία των συμφερόντων ή δημοκρατική κυβέρνηση και δημοκρατικός πρωθυπουργός στην υπηρεσία του λαού και του δημόσιου συμφέροντος», ενώ απηύθυνε ταυτόχρονα προσκλητήριο στην νέα γενιά να προσέλθει στις επόμενες, εθνικές κάλπες ως δύναμη ανατροπής.

«Τα έχετε ακούσει τα συνθήματα»

Συγκεκριμένα, «αρέσει δεν αρέσει σ’ εκείνους που ελέγχουν σήμερα τη χώρα, τις ζωές μας, και όπως αποδείχτηκε εσχάτως και τα τηλέφωνά μας, η νέα γενιά σε αυτόν τον τόπο εξακολουθεί να ονειρεύεται, εξακολουθεί να διεκδικεί, εξακολουθεί να αγωνίζεται, εξακολουθεί να μη δέχεται την "κανονικότητα" του καθεστώτος τους» παρατήρησε ο κ. Τσίπρας, προσθέτοντας ο ίδιος ότι η νεολαία «σε κάθε ευκαιρία, με κάθε τρόπο εκφράζει τη μεγάλη δυσφορία της απέναντι σ’ αυτό το καθεστώς που συνθλίβει τα όνειρα και τη ζωή της. Πολλές φορές αυτό το κάνει με τρόπο οργίλο, ίσως και απολίτικο, γηπεδικό θα έλεγε κανείς. Τα έχετε ακούσει τα συνθήματα».

Σε αυτό το κλίμα, άμεση και σφοδρή υπήρξε η αντίδραση από πλευράς του Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, ο οποίος ανέφερε ότι «με γνώση, με ενσυναίσθηση και πατριωτισμό ο πρωθυπουργός έδειξε το δρόμο εξόδου από τις κρίσεις και τα μέσα που θα χρησιμοποιήσουμε στην πορεία αυτή». «Αντίθετα, ο κ. Τσίπρας, όπως επιβεβαίωσε κι απόψε, δεν έχει κανένα σχέδιο και καμιά γνώση. Μόνο παρωχημένα συνθήματα, ψέματα και εύκολες αερολογίες», κατέληξε ο κ. Οικονόμου.

Αναλυτικά, η δήλωση του κ. Οικονόμου:

«Στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, το οποίο ανταποκρίνεται πλήρως στην κρισιμότητα της διεθνούς συγκυρίας, στην ανάγκη διασφάλισης της πατρίδας, στην απαίτηση των πολιτών για συνέχιση και εμβάθυνση της ουσιαστικής στήριξής τους απέναντι στην εισαγόμενη ακρίβεια, και στην ανάγκη κάλυψης των στεγαστικών αναγκών των νέων», αναφέρει σε δήλωσή του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, για την ομιλία του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Με γνώση, με ενσυναίσθηση και πατριωτισμό ο πρωθυπουργός έδειξε το δρόμο εξόδου από τις κρίσεις και τα μέσα που θα χρησιμοποιήσουμε στην πορεία αυτή. Αντίθετα, ο κ. Τσίπρας, όπως επιβεβαίωσε κι απόψε, δεν έχει κανένα σχέδιο και καμιά γνώση. Μόνο παρωχημένα συνθήματα, ψέματα και εύκολες αερολογίες. Οι πολίτες, συγκρίνοντας τους λόγους και τα έργα του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Αλέξη Τσίπρα, έχουν μια λογική επιλογή: τη σταθερότητα, τη συνέπεια και τη συνέχεια.

Σάλος στα social media


Νωρίτερα, παλιρροϊκό κύμα σήκωσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στιγμιότυπο από το Φεστιβάλ Σπούτνικ 2022 της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ, καθώς στη διάρκεια καλλιτεχνικής εκδήλωσης στα πλαίσια του Φεστιβάλ εμφανίστηκε σε γιγαντοοθόνη υβριστικό σύνθημα κατά του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, γραμμένο στο κυριλλικό αλφάβητο, το οποίο συνοδευόταν από μια πελώρια φωτογραφία του Ρώσου Προέδρου, Βλαντιμίρ Πούτιν, πυροδοτώντας εκατοντάδες σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα.



Το εν λόγω στιγμιότυπο καταδίκασε με ανακοίνωσή της η ΟΝΝΕΔ, κάνοντας λόγο για «μαθήματα» πολιτικού ήθους από την Νεολαία του κ. Τσίπρα και καλώντας παράλληλα τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ να τοποθετηθεί απέναντι στο περιεχόμενο του συνθήματος.

Η ανακοίνωση της ΟΝΝΕΔ:

Στο επίσημο φεστιβάλ της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ εμφανίστηκε υβριστικό σύνθημα για τον Πρωθυπουργό και Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη, ενώ άξια σχολιασμού είναι η επιλογή του εκφραστή του «μηνύματος» αυτού, του ανθρώπου που παραβίασε την εθνική κυριαρχία της Ουκρανίας.

Ο τρόπος, που πολιτεύονται είναι εδώ και χρόνια γνωστός. Είναι ο ίδιος τρόπος, με τον οποίον επέλεξαν να αντιμετωπίσουν κάθε πρόκληση, που συνάντησαν ως κυβέρνηση, αλλά και κάθε δυσκολία που αντιμετώπισε η χώρα μας, ενώ βρίσκονται στην αντιπολίτευση: με χυδαιότητα, υποκρισία και ανευθυνότητα.

Αναρωτιόμαστε: Άραγε συμφωνεί με την κίνηση αυτή ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας;

Αυτή είναι κύριε Τσίπρα η αλλαγή και η ελπίδα που υπόσχεστε στους πολίτες;

ΝΔ: Πίσω από τα πιο χυδαία συνθήματα του διαδικτύου βρίσκεται ο επίσημος ΣΥΡΙΖΑ

Ξέσπασμα οργής για το υβριστικό σύνθημα απέναντι στο πρόσωπο του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη καταγράφηκε και από πλευράς της συμπολίτευσης, με την Νέα Δημοκρατία να αναφέρει σε ανακοίνωσή της πως:

«Σήμερα αποδεικνύεται με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι πίσω από τα πιο χυδαία συνθήματα του διαδικτύου βρίσκεται ο επίσημος ΣΥΡΙΖΑ.

Στο επίσημο φεστιβάλ της Νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ, όπου μίλησε χθες και ο Πρόεδρος του κόμματος Αλέξης Τσίπρας, προβλήθηκε υβριστικό σύνθημα για τον Πρωθυπουργό -γραμμένο με ρώσικους χαρακτήρες-, ενώ παράλληλα παρουσιαζόταν και δήθεν χιουμοριστική ζωντανή παράσταση με διασκευή γνωστού τραγουδιού στη βάση του ίδιου υβριστικού συνθήματος.

Πρόκειται πια για επίσημη προώθηση του συγκεκριμένου χυδαίου συνθήματος από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ενώ παράλληλα μέσω της δήθεν σάτιρας ξεπλένει και υιοθετεί την προπαγάνδα του Πούτιν.

Και εις ανώτερα!».

Γεωργία Σαδανά
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

📺Στα 350 ευρώ το επίδομα θέρμανσης - Ενίσχυση 250 ευρώ σε 2,3 εκατομμύρια πολίτες


Στο 5,3% η ανάπτυξη φέτος, στο 2,1% το 2023 - Αύξηση 6% στους συνταξιούχους - Στα 0,25 ευρώ/λίτρο η παρέμβαση στην αντλία για το πετρέλαιο θέρμανσης

Διευκρίνισεις για τα 21 μέτρα ύψους 5,5 δισ. ευρώ που ανακοίνωσε από το βήμα της ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσαν ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης και ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος ανακοινώνοντας, μεταξύ άλλων, τους δικαιούχους για την εφάπαξ οικονομική ενίσχυση των 250 ευρώ, την αύξηση των εισοδηματικών κριτηρίων για το επίδομα θέρμανσης.


Ξεκινώντας τη συνέντευξη τύπου ο υπουργός Οικονομικών ανακοίνωσε ότι η εκτίμηση για την ανάπτυξη στο 2022 αναθεωρείται στο 5,3% για φέτος και στο 2,1% για το 2023 προσθέτοντας ότι «με τα σημερινά δεδομένα το ΑΕΠ της χώρας θα υπερβεί φέτος τα 200 δισ. ευρώ και αναμένεται να προσεγγίσει τα 205 εκατ. ευρώ». Όπως είπε «η ανάπτυξη στηρίζεται στην εντυπωσιακή αύξηση επενδύσεων και εξαγωγών».

«Η χώρα αναβαθμίστηκε 11 φορές μέσα στην τελευταία 3ετια και βρίσκεται κοντά στην απόκτηση βαθμίδας» είπε ο κ. Σταϊκούρας και εξήγησε ότι «η ένταση του προβλήματος της ακρίβειας θα είναι σε ευρωπαϊκό επίπεδο θα είναι οξύτερο από τις αρχικές εκτιμήσεις και με μεγαλύτερη διάρκεια. Στο βασικό σενάριο ο ευρωπαϊκός πληθωρισμός θα είναι 8,8% το 2022 και 5,5% για το 2023 ενώ στο δυσμενές σενάριο ο ευρωπαϊκός πληθωρισμός θα αυξηθεί σημαντικά και η ευρωπαϊκή οικονομία θα μπεί σε ύφεση το 2023»

Όπως τόνισε το κόστος της παρέμβασης ανέρχεται στα 13,2 δισ. ευρώ το 2022 εκ των οποίων τα 10 δισ. ευρώ είναι το κόστος επιδότησης ρεύματος και φυσικού αερίου για νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Το 80% των συνολικών παρεμβάσεων κατευθύνονται στη γενναία επιδότηση με 4,1 δισ. ευρώ για τα νοικοκυριά και τα υπόλοιπα για επιχειρήσεις

Έκτακτη ενίσχυση 250 ευρώ 

Η εφάπαξ επιδότηση αφορά συνολικά 2,3 εκατομμύρια πολίτες με συνολικό κόστος 496 εκατ. ευρώ. Δικαιούχοι είναι: 

- 1 εκατ. συνταξιούχοι με μηνιαίο εισόδημα 800 ευρώ
- 35.000 ανασφάλιστοι υπερήλικες ΟΠΕΚΑ
- 172.000 δικαιούχοι επιδόματος ΑΜΕΑ
- 225.000 δικαιούχοι ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος θα δούν διπλή δόση
Κλείσιμο
- 800.000 δικαιούχοι επιδόματος παιδιού ΟΠΕΚΑ θα δουν 1,5 δόση

- Αυξάνονται κατά 200.000 οι δικαιούχοι του προγράμματος Ανακυκλώνω Συσκευή με κόστος 140 εκατ. ευρώ

Επίδομα θέρμανσης

Για το επίδομα θέρμανσης το οποίο θα καλύψει περισσότερους από 1,3 εκατομμύρια πολίτες αυξάνονται τα εισοδηματικα κρίτηρια και ορίζονται ως εξής: 

-16.000 ευρώ για άγαμο
- 24.000 ευρώ για έγγαμο προσαυξημένο 3.000 για κάθε τέκνο
- το επίδομα αυξάνεται από 300 ευρώ σε 350 ευρώ
- όσοι καταναλώσουν φέτος πετρέλαιο θα δουν διπλάσιο επίδομα θέρμανσης

Παράλληλα ανακοινώθηκε η μείωση του κόστους του πετρελαίου θέρμανσης για 1,3 εκατ. νοικοκυριά με μείωση της τάξης του 0,25 ευρω/λίτρο και συνολικό κόστος κόστος 250 εκατ. ευρώ

- Επέκταση μειωμένου ΦΠΑ μέχρι τον Ιούνιο του 2023 στον καφέ, τα γυμναστήρια σχολές χορού, τουρισμό, κινηματογράφο με κόστος 246 εκατ. ευρώ

Μέτρα ύψους 1,7 δισ. ευρώ για τη δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας

- Νέα τρίτη αύξηση του κατώτατου μισθού με εφαρμογή από τον Μάιο. Αναμένεται να επηρεαστεί το μισθολόγιο 1 εκατομμυρίου εργαζομένων

- Μονιμοποίση μείωσης κατά 3 μονάδες των ασφαλιστικών εισφορών αυξάνοντας το διαθέσιμο εισόδημα 2,3 εκατ. εργαζομένων με κόστος 81 εκατ. ευρώ

- Μόνιμη κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης στον ιδωτικό τομέα που επηρεάζει 2,3 εκατ. εργαζομένων με κόστος 765 εκατ. ευρώ

- Απαλλαγή από το τέλος επιτηδεύματος για επιτηδευματίες και μικρές επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα έως 2 εκατ. ετησίως . πρόκειται για μόνιμο μέτρο που αφορά 900.000 επιτηδευματίες και επιχειρήσεις με την απώλεια εσόδων στον τακτικό προϋπολογισμό να αντισταθμίζεται από τα αυξημένα έσοδα ασφαλιστικών εισφορών.

- Ως το τέλος του 2023 όσες επιχειρήσεις έχουν ποσοστό συμβάσεων μερικής απασχόλησης άνω του 50%, για συμβάσεις που έχουν συναφθεί πριν από την 10η Σεπτεμβρίου και θα γίνουν πλήρους απασχόλησης απαλλάσσονται για ένα έτος από το 40% των εισφορών.

- Επέκταση επιδόματος μητρότητας για 32.000 γυναίκες σε 9 μήνες με κόστος 63 εκατ. ευρώ

Μέτρα 1,2 δισ. ευρώ για συνταξιούχους 

Για τους συνταξιούχους, πέραν της εφάπαξ ενίσχυσης των 250 εκατ. ευρώ σε 1 εκατ. δικαιούχους, ανακοικνώθηκαν: 

- Μόνιμη κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης

- Αύξηση κύριων συντάξεων το 2023. Αφορά 1,5 εκατ. συνταξιούχους με μηδενική ή χαμηλή προσωπική διαφορά που θα είναι της τάξης του 6% για το 2023.

Παράλληλα εεκτείνεται το πρόγραμμα Τουρισμός για όλους ώστε να καλύψουμε 200.000 νέους δικαιούχους και ένα πρόγραμμα διαφήμισης του ΕΟΤ με κόστος 50 εκατ. ευρώ

Μέτρα για δημοσίους υπαλλήλους

Ο υπουργός Οικονομικών ανακοίνωσε ότι προχωρά η άμεση διευθέτηση πάγιων μισθολογικών αιτημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων όπως η μισθολογική εξέλιξη εθελοντών μακράς διάρκειας, η επέκταση της μάχιμης 5ετίας ένστολων και άλλα.

Αναμορφώνεται, επίσης, το ειδικό μισθολόγιο των 20.000 γιατρών του ΕΣΥ από 1η Ιανουαρίου 2023 με αύξηση βασικού μισθού, αύξηση επιδόματος νοσοκομειακής απασχόλησης και του επιδόματος θέσης ευθύνης. Η μεσοσταθμική αύξηση εκτιμάται στο 10% και το κόστος ανέρχεται στα 53 εκατ. ευρώ.

Αναμορφώνεται το μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων με έμφαση στους χαμηλόμισθους και όσους έχουν θέση ευθύνης από 1η Ιανουαρίου 2024. Το μέτρο καλύπτει περίπου 600.000 πολίτες και το κόστος ανέρχεται στα 500 εκατ. ευρώ.

Μέτρα για αγρότες

- Προχωρά η επιδότηση 250.000 αγροτών για το αυξημένο κόστος λιπασμάτων με κόστος στα 60 εκατ. ευρώ

- Θα υπάρξει επιδότηση 50.000 κτηνοτρόφων για τις αυξημένες τιμές στις ζωοτροφές με κόστος στα 89 εκατ. ευρώ.

Από την πλευρά του ο Θεόδωρος Σκυλακάκης είπε ότι ο στόχος για πρωτογενές έλλειμα 2% του ΑΕΠ στο τέλος του 2022 παραμένει όπως παραμένει και η προβλεψη για αποκλιμάκωση χρέους γενικής κυβέρνησης φτάνοντας στα επίπεδα κάτω του 2019 που ήταν στο 180,7% του ΑΕΠ

Όπως εξήγησε η μετάβαση μακριά από το φυσικό αέριο είναι προσωρινή και αφορά το φετινό επίδομα. Το βασικότερο κίνητρο για την μετάβαση αυτή είναι το γεγονός ότι για τους νέους δικαιούχους, αυτούς, δηλαδή, που θερμαίνονταν σε ηλεκτρισμό και θα μεταβούν στο φυσικό αέριο δίνουμε επιδότηση αυξημένη 100% και θα είναι στα 700 ευρώ.

Για το ειδικό μισθολόγιο των γιατρών εξήγησε ότι ένα 5% αφορά αύξηση του βασικού μισθού, μια αύξηση του επιδόματος νοσοκομειακής απασχόλησης κατά 120 ευρώ και μια αύξηση της θέσης του επιδόματος ευθύνης κατά 30%. Το επίδομα νοσοκομειακής απασχόλησης δεν θα συγχωνευθεί με την προσωπική διαφορά. Η μεσοσταθμική αύξηση είναι 10%.

Έγκλημα στη Λάρισα: Η 35χρονη είχε καταγγείλει τον Πακιστανό την ημέρα που την δολοφόνησε!


O Πακιστανός φέρεται να έχει διαφύγει στα Σκόπια μετά το έγκλημα

Σοκ προκαλεί η αποκάλυψη ότι η 35χρονη Ιωάννα που βρέθηκε νεκρή την περασμένη Πέμπτη στο διαμέρισμα της στη Λάρισα, δολοφονήθηκε από τον άφαντο ως τώρα Πακιστανό σύντροφό της, την ίδια κιόλας ημέρα που είχε κάνει καταγγελία σε βάρος του για ενδοοικογενειακή βία!

Η άτυχη γυναίκα, που ήταν χρήστης ναρκωτικών, είχε καταγγείλει ότι ο 27χρονος σύντροφός της την χτυπούσε. Όμως, πριν τον εντοπίσουν οι αστυνομικοί, εκείνος την σκότωσε συνθλίβοντάς της το κρανίο, ίσως για να την «τιμωρήσει» που τον κατέδωσε! Σύμφωνα με τον ιατροδικαστή Χρήστο Κραβαρίτη που έκανε τη νεκροτομή, ο θάνατος της 35χρονης επήλθε περίπου μία εβδομάδα πριν βρεθεί η σορός της, χρονικό διάστημα που συμπίπτει με την ημέρα της καταγγελίας!

Το πιο τραγικό είναι ότι πριν από έξι μέρες, ο 27χρονος είχε αποπειραθεί μαζί με μία ομάδα άλλων αλλοδαπών να περάσει τα σύνορα προς τη Βόρεια Μακεδονία από την Ειδομένη, στο ίδιο σημείο από το οποίο είχε διαφύγει και ο 22χρονος ομοεθνής του που δολοφόνησε την 17χρονη Νικολέτα στο Περιστέρι, με την διαφορά ότι εκείνος συνελήφθη από τους Σκοπιανούς! Αντίθετα, ο δολοφόνος της Ιωάννας είχε εντοπιστεί από Έλληνες αστυνομικούς πριν περάσει τα σύνορα, αλλά διαπιστώθηκε ότι του είχε επιβληθεί απαγόρευση εξόδου από τη χώρα και απλώς γύρισε πίσω.

Αν είχε προσαχθεί, θα είχε διαπιστωθεί ότι έπρεπε να δίνει το παρών δύο φορές το μήνα σε αστυνομικό τμήμα, βάσει των περιοριστικών όρων που του είχαν επιβληθεί μετά από δυο συλλήψεις για διακίνηση ναρκωτικών στην Αθήνα και ίσως να βρισκόταν στα χέρια των αρχών! Όμως, φέρεται ότι βρήκε άλλη δίοδο διαφυγής και κατάφερε να φτάσει στα Σκόπια τα οποία έχουν πλέον ενημερωθεί από την ΕΛ.ΑΣ. που ζητά τη σύλληψή του.

Η νεκροτομή που έγινε στη σορό της 35χρονης, όταν τυλιγμένη μέσα σε ένα πάπλωμα πάνω στο στρώμα που ήταν και το μοναδικό έπιπλο στο υπόγειο διαμέρισμα όπου διέμενε με τον σύντροφο και δολοφόνο της, αποκάλυψε ότι είχε δολοφονηθεί με χτύπημα που δέχθηκε με πρωτοφανή βιαιότητα στο κεφάλι με ένα θλον και αμβλύ όργανο, το οποίο της προκάλεσε κάταγμα στην δεξιά κροταφοβρεγματική χώρα του κρανίου.

Εισφοράς αλληλεγγύης: Πόσα κερδίζουν δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι από την κατάργηση της


Kαταργείται το 2023 και για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο και τους συνταξιούχους με ετήσια εισοδήματα πάνω από 12.000 ευρώ και έτσι οι καθαρές αποδοχές τους αυξάνονται από 22 ευρώ και έως και πάνω από 676 ευρώ το χρόνο.

Περίπου 500.000 δημόσιοι υπάλληλοι, δημόσιοι λειτουργοί και συνταξιούχοι με ετήσια φορολογητέα εισοδήματα από μισθούς ή συντάξεις άνω των 12.000 ευρώ θα ωφεληθούν με αυξήσεις αποδοχών από την 1η-1-2023 εξαιτίας κατάργησης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Αυτό θα συμβεί επειδή από τον Ιανουάριο του 2023 θα σταματήσει η μηνιαία παρακράτηση της εισφοράς από τους μισθούς όλων των υπαλλήλων και λειτουργών του Δημοσίου και από όλες τις συντάξεις. Ωφελημένοι θα είναι όσοι δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι λαμβάνουν ετήσια ποσά αποδοχών πάνω από 14.000 ευρώ και μέχρι λίγο κάτω από 50.000 ευρώ. Για τους εν λόγω μισθωτούς και συνταξιούχοι οι αυξήσεις των αποδοχών θα κυμαίνονται από 3,67 έως 170 ευρώ σε μηνιαία βάση ή από 44 έως 2.000 ευρώ σε ετήσια βάση.

Η κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για όλους ανεξαιρέτως τους φορολογούμενους από το επόμενο έτος θα έχει ως άμεση συνέπεια να πάψουν να επιβαρύνονται με ειδική εισφορά αλληλεγγύης:

α) οι πολιτικοί δημόσιοι υπάλληλοι με ετήσιες αποδοχές άνω των 12.000 ευρώ
β) οι δημόσιοι λειτουργοί, δηλαδή οι στρατιωτικοί, οι αστυνομικοί, οι πυροσβέστες, οι λιμενικοί, οι δικαστικοί, οι ιατροί του ΕΣΥ, οι πανεπιστημιακοί, οι ερευνητές και οι λοιποί δημόσιοι λειτουργοί, των οποίων τα ετήσια εισοδήματα από μισθούς υπερβαίνουν τα 12.000 ευρώ.
γ) οι συνταξιούχοι με ετήσια εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ.
δ) τα μέλη της κυβέρνησης, οι βουλευτές, οι γενικοί και ειδικοί γραμματείς, οι περιφερειάρχες, οι δήμαρχοι και τα στελέχη των επιχειρήσεων και των οργανισμών του δημοσίου τομέα, των οποίων οι ετήσιες αποδοχές είναι παρά πολύ υψηλές.

Όλες αυτές οι κατηγορίες μισθωτών υπαλλήλων-λειτουργών του Δημοσίου και συνταξιούχων θα δουν από τον Ιανουάριο του 2023 τις μηνιαίες καθαρές αποδοχές τους να αυξάνονται σημαντικά λόγω κατάργησης των μηνιαίων κρατήσεων ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης.

Ας δούμε μερικά παραδείγματα:

• για ετήσιο εισόδημα 13.000 ευρώ δηλαδή για καθαρές μηνιαίες αποδοχές 1.083 ευρώ το ετήσιο όφελος θα είναι 22 ευρώ το χρόνο η 1,83 ευρώ το μήνα
• για εισόδημα 14.000 ευρώ η μηνιαίες αποδοχές 1.116 ευρώ το όφελος σε ετήσια βάση είναι 44 ευρώ η 3,67 ευρώ το μήνα
• για εισόδημα 15.000 ευρώ ή 1.250 ευρώ το μήνα το όφελος είναι 66 ευρώ το χρόνο η 5,5 ευρώ το μήνα
• για εισόδημα 16.000 ευρώ η 1.333 ευρώ το μήνα η ελάφρυνση ανέρχεται σε 88 ευρώ το χρόνο η 7,33 ευρώ το μήνα
Κλείσιμο
• για εισόδημα 17.000 ευρώ η 1.466 ευρώ το μήνα το όφελος είναι 110 ευρώ το χρόνο η 9,1 ευρώ το μήνα
• για εισόδημα 18.000 ευρώ ή 1.500 ευρώ το μήνα το ετήσιο κέρδος είναι 132 ευρώ η 11 ευρώ το μήνα
• για εισόδημα 19.000 ευρώ η 1.583 ευρώ το μήνα το όφελος ανέρχεται σε ετήσια βάση σε 154 ευρώ και σε μηναία σε 12,8 ευρώ
• για εισόδημα 20.000 ευρώ ή αποδοχές 1.666 ευρώ το όφελος είναι 176 ευρώ το χρόνο η 14,6 ευρώ το μήνα
• για εισόδημα 25.000 ευρώ το χρόνο ή 2.083 ευρώ το μήνα το ετήσιο όφελος είναι 426 ευρώ η 35,5 ευρώ το μήνα
• για εισόδημα 27.000 ευρώ ή 2.250 ευρώ το μήνα η καθαρή ετήσια αύξηση διαμορφώνεται σε 526 ευρώ η σε 43,8 ευρώ το μήνα
• για εισόδημα 30.000 ευρώ ή καθαρές μηνιαίες αποδοχές 2.500 ευρώ το ετήσιο κέρδος είναι 676 ευρώ η 56,3 ευρώ

Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Δραπετσώνας για τον αγιασμό ο Μητσοτάκης


Στον αγιασμό για τη νέα σχολική χρονιά στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Δραπετσώνας θα παρευρεθεί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σήμερα ξεκινά με τον καθιερωμένο αγιασμό η νέα σχολική χρονιά για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Από αύριο, Τρίτη, αρχίζει κανονικά το ωρολόγιο πρόγραμμα.

Φέτος, η χρήση προστατευτικής μάσκας θα είναι προαιρετική για τους/τις μαθητές/τριες, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων. Οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί, όμως, συνεχίζουν να υποχρεούνται να επιδεικνύουν αρνητικό διαγνωστικό τεστ. Τα τεστ θα πρέπει να διενεργούνται μία φορά ανά σχολική εβδομάδα, πριν από την Τρίτη έως και σαράντα οκτώ ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα.

Στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά η λήξη των μαθημάτων θα είναι στις 15 Ιουνίου 2023, στα Γυμνάσια στις 30 Μαΐου και η λήξη των εξετάσεων του Γυμνασίου στις 15 Ιουνίου, ενώ στα Λύκεια τα μαθήματα θα τελειώσουν στις 19 Μαΐου.

Οι ενδοσχολικές εξετάσεις στη Γ' Λυκείου θα πραγματοποιηθούν 22 έως 30 Μαΐου και οι εξετάσεις στην Α' και Β' Λυκείου 22 Μαΐου με 15 Ιουνίου.





📺Snik: Τσακώθηκε με έφηβο στον δρόμο στη Θεσσαλονίκη - «Ζήτα συγγνώμη» του είπε


Νέο «επεισόδιο» για τον γνωστό ράπερ που εκνευρίστηκε με έφηβο στο κέντρο της πόλης - Ήταν μαζί και η κοπέλα του, Γιώτα Ιωαννίδου

Ο Snik έγινε ξανά πρωταγωνιστής σε αρνητικό σκηνικό μιας και τον κατέγραψαν να τσακώνεται με έναν έφηβο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Λίγες μέρες μετά τον μεγάλο καυγά και το ξύλο που έπεσε σε live του στην Κατερίνη, αυτή τη φορά απαθανατίστηκε μαζί με τον συνεργάτη του YT στην Πλατεία Ελευθερίας. Εκεί τσακώθηκε με έναν νεαρό στον δρόμο, ο οποίος κάτι του είπε που δεν του άρεσε όπως φαίνεται.

Στο video που έγινε viral στο TikTok και γενικά στα social media, διακρίνεται ο Snik με τον φίλο του να μιλάνε σε έντονο ύφος με τον έφηβο, οποίος ακούγεται να λέει «δεν νιώθω μάγκας», ενώ στη συνέχεια ο φίλος του Snik τον ρωτάει γιατί μιλάει έτσι, για να λάβει την απάντηση πως το έκανε για πλάκα.
 
@lises_gr

♬ πρωτότυπος ήχος - Lises.gr

«Τι για πλάκα; Για πλάκα μιλάς έτσι ρε», ακούγεται να λένε του νεαρού, ο οποίος όταν του ζητήσανε να πει συγγνώμη, ακούγεται καθαρά να λέει: «Γιατί να πω συγγνώμη, δεν θέλω να πω συγγνώμη».

Όπως φαίνεται, μαζί με τον Snik ήταν και η κοπέλα του, Γιώτα Ιωαννίδου που φαίνεται να προσπαθεί να τον απομακρύνει. 

Σύμφωνα με μαρτυρίες, ευτυχώς το επεισόδιο δεν έλαβε μεγαλύτερες εκτάσεις και έληξε κάπου εκεί.

Νίκη Κεραμέως: Με πέντε καινοτομίες η νέα σχολική χρονιά


Η υπουργός Παιδείας, χαρακτήρισε «εμβληματική αλλαγή» τη διεύρυνση του ωραρίου του ολοήμερου προγράμματος των σχολείων που πλέον θα τελειώνει στις 5.30.

Με πέντε καινοτομίες, εστιασμένες στην καλλιέργεια σύγχρονων δεξιοτήτων και την εξασφάλιση περισσότερων εφοδίων στους μαθητές, αλλά και στην αναβάθμιση του εργασιακού περιβάλλοντος για τους εκπαιδευτικούς, ξεκίνησε σήμερα η νέα σχολική χρονιά. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, στο πλαίσιο της παρουσίας της στην 86η ΔΕΘ, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως μίλησε για τις αλλαγές αυτές, αλλά και για την πρώτη αποτίμηση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων, οι οποίες υλοποιήθηκαν την προηγούμενη τριετία, καθώς και για τις προτεραιότητες του Yπουργείου μετά την ολοκλήρωση- σε νομοθετικό επίπεδο- των κυβερνητικών εξαγγελιών για την Παιδεία, ρίχνοντας πλέον το βάρος στην απορρόφηση κονδυλίων ύψους 1,3 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, που προορίζονται για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος.

«Το ''Όλα πιο νωρίς'' εκφράζει τον σεβασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα»

Την προηγούμενη εβδομάδα και ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς το Yπουργείο Παιδείας με κεντρικό σύνθημα «Όλα πιο νωρίς», ανακοίνωσε το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων, τις ημερομηνίες κλήρωσης Πειραματικών και εξετάσεων Προτύπων και άλλα ορόσημα της σχολικής χρονιάς «από σεβασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα συνολικά, για την καλύτερη οργάνωση της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς», όπως διευκρίνισε η κ. Κεραμέως.

Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές, που από σήμερα τίθενται σε εφαρμογή στα σχολεία, η υπουργός Παιδείας επισήμανε ότι αυτές ξεκινούν από το πολυτιμότερο συστατικό του εκπαιδευτικού συστήματος, το ανθρώπινο δυναμικό της. «Ξεκινάμε με τους περισσότερους εκπαιδευτικούς όλων των τελευταίων ετών», υπογράμμισε, διευκρινίζοντας ότι 8.600 νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικοί --σε σύνολο 25.000 νέων μόνιμων εκπαιδευτικών της διετίας, προστίθενται στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης και σε αυτούς προστίθενται και 32.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, προκειμένου να καλυφθούν ανάγκες στα αστικά κέντρα και μέχρι τις πιο απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.

Εμβληματική αλλαγή για τη φετινή χρονιά χαρακτήρισε την διεύρυνση του ωραρίου του ολοήμερου προγράμματος των σχολείων, που μέχρι πέρυσι ολοκληρωνόταν στις 4 μμ και πλέον θα τελειώνει στις 5.30. Το μέτρο θα εφαρμοστεί φέτος στο 50% των ολοήμερων τμημάτων της χώρας και όπως εξήγησε η υπουργός έχει δύο στόχους, «πρώτος είναι η ουσιαστική αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, γιατί το νέο ολοήμερο θα έχει νέες δημιουργικές δράσεις, ρητορική, εικαστικά, ομίλους, χορούς μοντέρνους και παραδοσιακούς κ.ά.» και δεύτερος στόχος είναι η στήριξη των εργαζόμενων γονέων, οι οποίοι θα μπορούν πλέον να φεύγουν πιο αργά από την εργασία τους με το διευρυμένο ολοήμερο».

Η τρίτη καινοτομία που εισάγεται φέτος στα σχολεία της χώρας αφορά τους εκπαιδευτικούς ομίλους, που έως τώρα λειτουργούσαν στα πειραματικά και πρότυπα σχολεία και πλέον θα είναι σε όλα τα σχολεία της χώρας, μετά το πέρας του ωρολογίου προγράμματος και τέταρτη καινοτομία οι μέντορες οι οποίοι είναι εκπαιδευτικοί με μεγαλύτερη εμπειρία και προϋπηρεσία, οι οποίοι θα κληθούν να καθοδηγήσουν τους νεότερους εκπαιδευτικούς. Η πέμπτη καινοτομία αφορά στα ψηφιακά εργαλεία, τα οποία θα έλθουν να προστεθούν στον εξοπλισμό των σχολείων. «Διαδραστικοί πίνακες προγραμματίζεται να εγκατασταθούν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς σε όλα τα τμήματα λυκείων, γυμνασίων και Ε' και Στ' Δημοτικού και 177.000 σετ ρομποτικής, τα οποία επίσης αναμένεται μέσω Ταμείου Ανάκαμψης να ξεκινήσουν να εγκαθίστανται στα σχολεία της χώρας μας, δεδομένου μάλιστα ότι η ρομποτική πλέον έχει ενταχθεί στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα μέσω εργαστηρίων δεξιοτήτων», διευκρίνισε η υπουργός.

Υπογράμμισε δε ότι «αυτές είναι μερικές μόνο από τις καινοτομίες, οι οποίες έρχονται και προστίθενται σε αυτές που δρομολογήσαμε τα προηγούμενα χρόνια, όπως το νηπιαγωγείο από την ηλικία των 4 ετών, η επέκταση δηλαδή του υποχρεωτικού νηπιαγωγείου κατά ένα έτος, οι δραστηριότητες στα αγγλικά από το νηπιαγωγείο, οι οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, τα 166 νέα προγράμματα σπουδών, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, η αξιολόγηση», συνεπώς «σημαντικές αλλαγές συνεχίζονται και τη φετινή χρονιά και πάντοτε στόχος μας είναι να δώσουμε περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας». 

Για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η υπουργός υπενθύμισε πως «έχουν διοριστεί 6.000 εκπαιδευτικοί σε ειδικά σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ετοιμάζεται ειδικό εκπαιδευτικό υλικό προσβάσιμο σε άτομα με αναπηρία και άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ υπάρχουν πολλές δράσεις και ψηφιακές, μέσα και από το Ταμείο Ανάκαμψης για την ενίσχυση του προγράμματος των ειδικών σχολείων».

«Αξιολογείται ήδη η πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών»

Οι εκπαιδευτικοί όμιλοι που φέτος επεκτείνονται σε όλα τα σχολεία, δεν είναι το μοναδικό μέτρο που δοκιμάστηκε πιλοτικά ώστε με μετρήσιμα στοιχεία να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητά του. «Για εμάς έχει πολύ μεγάλη σημασία η πιλοτική εφαρμογή μέτρων, ειδικά στην εκπαίδευση, προκειμένου να παίρνουμε ανατροφοδότηση και εν συνεχεία να τα βελτιώνουμε. Τα νέα προγράμματα σπουδών, που ανακοινώσαμε τον περασμένο Δεκέμβριο με τον Πρωθυπουργό, 166 νέα Προγράμματα Σπουδών, ξεκίνησαν να εφαρμόζονται στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία της χώρας. Είναι διετής η πιλοτική εφαρμογή, για να πάρουμε εκτενή ανατροφοδότηση από τους εκπαιδευτικούς», επισήμανε η κ. Κεραμέως.

Γνωστοποίησε δε ότι «αρχίσαμε ήδη να παίρνουμε ανατροφοδότηση από τους εκπαιδευτικούς στα πρότυπα και πειραματικά και για αυτόν ακριβώς τον λόγο έχουν ήδη συσταθεί επιτροπές στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τη βελτίωση αυτών των πιλοτικών προγραμμάτων σπουδών», άρα «είναι πάγια πολιτική μας η διαρκής ανατροφοδότηση από τη βάση, από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ξέρουν καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο πώς να εφαρμόσουν αυτές τις νέες εκπαιδευτικές μεθόδους και τα προγράμματα σπουδών, και διαρκώς θα βελτιώνουμε αυτές τις καινοτομίες».

«Η υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων και τα έργα 1,3 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης»

Σε ό,τι αφορά τις μεταρρυθμίσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης η υπουργός Παιδείας υπενθύμισε πως «έχουμε ήδη υλοποιήσει το σύνολο όλων των βασικών εξαγγελιών που είχαμε κάνει προ των εκλογών» ενώ για τη διαδικασία αφομοίωσής τους από την εκπαιδευτική κοινότητα εξήγησε πως «πολλές από αυτές τις αλλαγές σηματοδοτούν μία μεγάλη αλλαγή νοοτροπίας στην εκπαίδευση, η οποία χρειάζεται χρόνο, χρόνο για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, χρόνο για την ανατροφοδότηση, χρόνο για την εξοικείωση συνολικά της εκπαιδευτικής κοινότητας».

Ερωτηθείσα για τις προτεραιότητες που θέτει το υπουργείο Παιδείας μετά και την ψήφιση του νόμου 4957/2022 για τα ΑΕΙ η κ. Κεραμέως απάντησε: «Οι βασικές προτεραιότητες για τη φετινή σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά είναι πρώτα από όλα η υλοποίηση των νέων καινοτομιών και η συνέχιση της υλοποίησης των προηγούμενων, η υλοποίηση του νέου νόμου- πλαισίου για τα πανεπιστήμια. Όλο το επόμενο διάστημα θα εκδίδονται σε τακτά χρονικά διαστήματα υπουργικές αποφάσεις κατ' εφαρμογή του νόμου. Το δεύτερο σκέλος αφορά το Ταμείο Ανάκαμψης, διότι έχουμε πολλές δράσεις μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης σε όλες τις βαθμίδες και στα σχολεία, και στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και στα πανεπιστήμια και στις βιβλιοθήκες, έχουμε σε πολλούς διαφορετικούς τομείς και κλάδους και συνεπώς η δεύτερη μεγάλη πρόκληση είναι η εφαρμογή των δράσεων του Ταμείου Ανάκαμψης».

Η κ. Κεραμέως εξέφρασε την ικανοποίησή της για το ότι «ήδη έχουμε κάνει σημαντικά βήματα στην απορροφητικότητα, είμαστε ήδη στο 10% της απορροφητικότητας σε ό,τι αφορά το υπουργείο Παιδείας και συνολικά μιλάμε για 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ σε 3 βασικούς άξονες: Ψηφιακός μετασχηματισμός, Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και Πανεπιστήμια».

«Η σύνδεση των πανεπιστημίων με την οικονομία και την αγορά εργασίας»

Με αφορμή την περιήγησή της στους εκθετήριους χώρους των ΑΕΙ στην 86η ΔΕΘ, η υπουργός Παιδείας παρατήρησε πως φέτος η συμμετοχή τους ήταν μεγαλύτερη τόσο σε ό,τι αφορά την εκπροσώπησή τους, όσο και την έκταση όπου παρουσίασαν τα εκθέματά τους. «Θέλουμε να υπογραμμίσουμε την πολυδιάστατη και πολυεπίπεδη δράση των πανεπιστημίων μας, τις καινοτομίες τους, τις εφευρέσεις τους. Είμαστε υπερήφανοι για αυτές και θεωρούμε σημαντικό αυτές να αναδεικνύονται», επισήμανε, προσθέτοντας πως έχει αξία να παρατηρήσει κανείς το «πώς εξελίσσονται οι ίδιες οι εφευρέσεις, όπως για παράδειγμα τα μονοθέσια αγωνιστικά αυτοκίνητα τα οποία παρουσιάζουν τα πανεπιστήμια, τα οποία κάθε χρόνο είναι ταχύτερα, κάθε χρόνο εξελίσσονται».

Η υπουργός σημείωσε ότι πολλά από τα μέλη φοιτητικών ομάδων την ενημέρωσαν για νεοφυείς επιχειρήσεις (Start-ups) και εταιρείες τεχνοβλαστούς (spin-offs) μέσω των οποίων ήδη εξελίσσουν τις καινοτομίες που ανέπτυξαν στα πανεπιστημιακά εργαστήρια. «Έχουμε δώσει πολλά εργαλεία, έχουμε δώσει ένα πλήρες πλαίσιο για τις λεγόμενες start up επιχειρήσεις, για τις spin offs. Για τις νεοφυείς επιχειρήσεις με τον νόμο που ψηφίστηκε το καλοκαίρι υπάρχει ένα πλήρες πλαίσιο, το οποίο προβλέπει την εκκίνηση της επιχειρηματικής δράσης μέσα στο πανεπιστήμιο με την πολύτιμη καθοδήγηση μελών ΔΕΠ, και με δυνατότητα χρήσης εξοπλισμού του πανεπιστημίου. Αυτά είναι πολύ σημαντικά στοιχεία για να υποστηρίξουν τα ίδια τα πανεπιστήμια την ανάπτυξη εφευρέσεων, από τους φοιτητές, μέσα στους πανεπιστημιακούς χώρους», επισήμανε η υπουργός

Πρόσθεσε ακόμη πως «ένα πολύ σημαντικό κομμάτι είναι η αμειβόμενη πρακτική άσκηση, άλλο ένα μέτρο που έρχεται να συνδέσει ακόμη περισσότερο εκπαίδευση και πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας» και διαβεβαίωσε ότι «το υπουργείο Παιδείας θα είναι πάντοτε στη διάθεση των πανεπιστημίων και της πανεπιστημιακής κοινότητας για να εξελίσσει τα θεσμικά εργαλεία, προκειμένου αυτά να υπηρετούν στο έπακρο τις ανάγκες, τις φιλοδοξίες και τα όνειρα της πανεπιστημιακής κοινότητας».

Σε ό,τι αφορά την πολιτική επαναπατρισμού επιστημονικού κεφαλαίου που τα προηγούμενα χρόνια έφυγε στο εξωτερικό τόνισε ότι «έχουμε περίπου 60 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, που είναι για επισκέπτες καθηγητές και ερευνητές, οι οποίοι θα μπορούν να έλθουν στη χώρα μας και αυτό είναι ένα σημαντικό κομμάτι και για την καταπολέμηση του brain drain».

«Η κοινωνία θέλει να μιλάει για βιβλιοθήκες και όχι για βαριοπούλες»

Ερωτηθείσα για την αποτίμηση των κυβερνητικών πρωτοβουλιών με στόχο την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «η κοινωνία θέλει να μιλάει για βιβλιοθήκες και όχι για βαριοπούλες, για ένα αναβαθμισμένο ακαδημαϊκό περιβάλλον, όπως ακριβώς αξίζει στους φοιτητές, τους εκπαιδευτικούς, το προσωπικό των πανεπιστημίων, για αυτό και έχουμε προβεί σε μία σειρά από ρυθμίσεις, με πρώτη και πιο βασική την αποκατάσταση του ασύλου στην πραγματική του έννοια».

Βάσει του άρθρου 64 του νόμου 4623/2019, όπως εξήγησε, «έχουν γίνει στοχευμένες και πολύ σημαντικές ενέργειες εκ μέρους των Αρχών, σε συνεργασία με τις διοικήσεις των πανεπιστημίων για να μπει τέλος σε καταλήψεις που χρόνιζαν» και «ο στόχος μας είναι πλέον να μη μιλάμε για τα θέματα της ασφάλειας, να αποδώσουμε τα πανεπιστήμια σε αυτούς στους οποίους ανήκουν, στους φοιτητές, στους καθηγητές, το προσωπικό και επιτέλους να επικεντρωθούμε στις ακαδημαϊκές δυνατότητες οι οποίες με τον νέο νόμο πλαίσιο ανοίγονται για τα πανεπιστήμιά μας, με διπλά πτυχία κοινά πτυχία, βιομηχανικά διδακτορικά, εσωτερικά ERASMUS».

«Προσλαμβάνονται περισσότεροι καθηγητές από αυτούς που συνταξιοδοτούνται»
Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της στελέχωσης των πανεπιστημίων και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν σε πολλά πανεπιστημιακά τμήματα, την περίοδο της οικονομικής κρίσης, όπου για πολλά χρόνια δεν προκηρύσσονταν οι θέσεις που κενώνονταν λόγω αφυπηρετήσεων και γνωστικά αντικείμενα κινδύνευσαν να χαθούν, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι «προσπαθούμε να ανακτήσουμε αυτό το έδαφος και αυτή τη στιγμή που μιλάμε προσλαμβάνουμε περισσότερους καθηγητές στα πανεπιστήμια από αυτούς που συνταξιοδοτούνται συνολικά»

«Η αναλογία με βάση τα τελευταία στοιχεία είναι 1,1 προς 1, δηλαδή 1,1 πρόσληψη για κάθε μία αποχώρηση. Αλλά πλέον όλα αυτά γίνονται με αλγόριθμο, με κριτήρια, δεν γίνονται αυθαίρετα όπως παλιότερα, όπως επίσης και η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων γίνεται με κριτήρια αντικειμενικά, κριτήρια ποιοτικά, κατόπιν αξιολόγησης. 'Αρα και το πόσες θέσεις δίνονται στα πανεπιστήμια και αυτό γίνεται με βάση αντικειμενικά κριτήρια, τα οποία θεσπίζονται και προτείνονται από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης. Καταβάλλουμε πολύ μεγάλες προσπάθειες σε εξαιρετική συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών. Πρόσφατα ανακοινώσαμε άλλες 400 θέσεις για μέλη ΔΕΠ στα πανεπιστήμιά μας. Θα συνεχίσουμε να εμπλουτίζουμε το ανθρώπινο δυναμικό των πανεπιστημίων μας με όλες μας τις δυνάμεις», διαβεβαίωσε.

«Καθολική συμμετοχή των ελληνικών ΑΕΙ για συνεργασίες με 30 κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ»
Σχετικά με τις δράσεις εξωστρέφειας των πανεπιστημίων η υπουργός Παιδείας σημείωσε πως ήταν βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας.

«Έχουμε κινηθεί σε τρεις άξονες, έχουμε προσφέρει στα πανεπιστήμια μας θεσμικά εργαλεία, τη δυνατότητα να συνάψουν τέτοιες συνεργασίες με απόλυτη ευελιξία --αγγλόφωνα προγράμματα, προγράμματα συνεργασίας, θερινά και χειμερινά προγράμματα, διπλά και κοινά προγράμματα, κοινά ερευνητικά ινστιτούτα. Δεύτερον έχουμε δώσει σημαντική οικονομική ενίσχυση. Για παράδειγμα έχει βγει ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ για 20 εκ. ευρώ για αγγλόφωνα προγράμματα και υποβλήθηκαν 208 προτάσεις από τα πανεπιστήμια μας. Τρίτον σε επίπεδο πολιτικής βούλησης της Κυβέρνησης, αυτή είναι πάρα πολύ ισχυρή για να αποδώσουμε στα εξαιρετικά πανεπιστήμιά μας τη θέση που δικαιωματικά τους αξίζει στον διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη. Για να γίνει η χώρα μας ένας φάρος εκπαίδευσης που θα προσελκύει φοιτητές από όλον τον κόσμο», είπε.

Επισήμανε δε ότι «τον Νοέμβριο έρχονται στη χώρα μας εκπρόσωποι από 30 κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια τα οποία έχουν ήδη δρομολογήσει ή δρομολογούν συνεργασίες με τα εξαιρετικά δικά μας πανεπιστήμια» και «με υπερηφάνεια μπορώ να σας πω ότι συμμετέχουν σε αυτήν την προσπάθεια όλα ανεξαιρέτως τα ελληνικά πανεπιστήμια».