12 Σεπτεμβρίου 2022

📺Microsoft: Όταν ο Μπιλ Γκέιτς διαφήμιζε… τον Macintosh της Apple το 1984! Δείτε το βίντεο


Δείτε σε διαφήμιση από το μακρινό 1984 τον επικεφαλής της Microsoft Μπιλ Γκέιτς, τότε μόνο… εκατομμυριούχο, να διαφημίζει τον εμβληματικό υπολογιστή της Apple Macintosh με τα θερμότερα λόγια. 

Μπορεί σήμερα Microsoft και Apple να μην έχουν και τις καλύτερες των σχέσεων, συμβολίζοντας δύο αντίθετα «στρατόπεδα» των Mac και των Windows, όμως κάποτε υπήρχε μόνο… αγάπη στη μεταξύ τους (εμπορική) σχέση. 

Δείτε σε διαφήμιση από το μακρινό 1984 τον επικεφαλής της Microsoft Μπιλ Γκέιτς, τότε μόνο… εκατομμυριούχο, να διαφημίζει τον εμβληματικό υπολογιστή της Apple Macintosh με τα θερμότερα λόγια. 

«Είναι μια σπουδαία μηχανή. Είναι ένα βήμα μπροστά στον τρόπο που χρησιμοποιείς γραφικά και ταχύτητα. Ενθουσιάστηκα. Αυτό είναι ένα μηχάνημα που πολλοί άνθρωποι θα μπορούν να αγοράσουν. Είναι μια πολύ - πολύ χρήσιμη μηχανή. Η Microsoft δεν δουλεύει με νέο hardware πολύ συχνά, αλλά δημιουργήσαμε μια ομάδα από την αρχή, και σχεδιάζουμε πάνω από οι μισές πωλήσεις μας λιανικής του χρόνου να προέρχονται από λογισμικό Macintosh» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γκέιτς στη διαφήμιση. 

Τραγωδία στην Κομοτηνή: Πέθανε η γυναίκα που την έκαψε με βενζίνη ο σύζυγός της


Η 55χρονη γυναίκα νοσηλευόταν με εγκαύματα

Δεν τα κατάφερε και έχασε τη μάχη που έδινε να κρατηθεί στη ζωή, η 55χρονη γυναίκα στην Κομοτηνή, την οποία περιέλουσε ο άντρας της με βενζίνη και της έβαλε φωτιά την περασμένη Πέμπτη.

Η 55χρονη νοσηλευόταν στη Μονάδα Εγκαυμάτων με καθολικά εγκαύματα, όμως, όπως μετέδωσε το Mega, δεν τα κατάφεραν.

Ο 63χρονος σύζυγός της έχει συλληφθεί και κατηγορείται για απόπειρα ανθρωποκτονίας, ωστόσο από σήμερα η κατηγορία αλλάζει και θα δικαστεί για ανθρωποκτονία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του xronos.gr, η γυναίκα είναι άτομο με αναπηρία.

Τη διαλεύκανση της υπόθεσης έχει αναλάβει η Αστυνομική Διεύθυνση Ροδόπης.

Γεωργιάδης: «To τεχνολογικό πάρκο θα αλλάξει τη μοίρα της Θεσσαλονίκης»


Λύσαμε όλα τα εκκρεμή γραφειοκρατικά ζητήματα - Τον Μάρτιο θα αρχίσουν οι εκσκαφές - Σε δύο χρόνια θα εργάζονται 1.000 άτομα μέσα στο Πάρκο ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης

«To Thess INTEC θα αλλάξει εντελώς τη μοίρα της Θεσσαλονίκης και σε ένα μεγάλο βαθμό και της Ελλάδας. H Θεσσαλονίκη θα μπορέσει να προσελκύσει χρήματα και ανθρώπινο δυναμικό και ιδέες που θα αλλάξουν την πόλη και θα την οδηγήσουν στο να είναι πρωταγωνίστρια στον 21ο αιώνα» υπογράμμισε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης. Συμμετέχοντας σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στους χώρους του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στην 86η ΔΕΘ με θέμα το Thess INTEC - Τεχνολογικό Πάρκο 4ης γενιάς 760 στρεμμάτων στην ανατολική Θεσσαλονίκη, ένα από τα μεγαλύτερα Κέντρα Καινοτομίας και Τεχνολογίας στην Ευρώπη, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι αισθάνεται περηφάνια που συνέβαλε να γίνει πραγματικότητα και ευχαρίστησε τον πρόεδρο του Thess INTEC, Νίκο Ευθυμιάδη που τον έκανε τμήμα της ιστορίας του έργου.

Υπενθυμίζοντας ότι ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε το έργο στην πρώτη του ομιλία στη ΔΕΘ, το 2019, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων τόνισε ότι «τρία χρόνια μετά την εξαγγελία του πρωθυπουργού το Thess INTEC είναι ήδη πραγματικότητα».

«Στα τρία αυτά χρόνια σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών λύσαμε όλα τα εκκρεμή γραφειοκρατικά ζητήματα, παραχωρήσαμε τον χώρο, ένα από τα ωραιότερα οικόπεδα που μπορεί να βρει κανείς στην Ελλάδα, πάνω στη θάλασσα, δίπλα στο αεροδρόμιο.

«Ήδη το κράτος ολοκλήρωσε όλες τις πολεοδομικές αδειοδοτήσεις, το οικόπεδο είναι έτοιμο για το χτίσιμο των κτιρίων και ενέταξε το Thess INTEC στο Ταμείο Ανάκαμψης του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας με ένα μεγάλο ποσό ύψους 35 εκατομμυρίων ευρώ» είπε ο κ. Γεωργιάδης, σημειώνοντας ότι τα υπόλοιπα κεφάλαια θα μπουν από την αγορά, από τις εταιρείες που ήδη έχουν δηλώσει συμμετοχή στο Thess INTEC.

«Το Thess INTEC εκτός της εικόνας της καινοτομίας και της έρευνας και της σύνδεσης της έρευνας με την αγορά είναι από μόνο για τα ελληνικά δεδομένα μία καινοτομία, επειδή είναι η απόλυτη σύμπραξη δημόσιου - ιδιωτικού τομέα με σκοπό το επιχειρείν με τρόπο που δεν έχει γίνει ποτέ ξανά μέχρι σήμερα στην Ελλάδα» τόνισε και πρόσθεσε ότι είναι εξαιρετικά υπερήφανος που επί θητείας του η Θεσσαλονίκη μπόρεσε να προσελκύσει τα τελευταία τρία χρόνια μεγάλες επενδύσεις στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας και της υψηλής εξειδίκευσης.

«Μία σειρά εταιρειών έχουν ήδη επιλέξει τη Θεσσαλονίκη, έχουν δημιουργήσει θέσεις εργασίας, έχουν συμβάλει στο brain gain και έχουν προσελκύσει ανθρώπους από άλλες χώρες στη Θεσσαλονίκη. Αυτή η μεγέθυνση της οικονομίας και αυτή η κατεύθυνση της πόλης θα πολλαπλασιαστεί εις το άπειρο με το Thess INTEC» εκτίμησε.

«Είμαστε εδώ για να ανακοινώσουμε την ένταξη του Thess INTEC επίσημως και ονομαστικώς στο Ταμείο Ανάκαμψης με μία χρηματική ενίσχυση της τάξης των 35 εκατ. ευρώ» τόνισε η γενική γραμματεία Βιομηχανίας, Θέμις Ευτυχίδου.

Με αυτή τη λαμπρή ευκαιρία η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποτελέσει τον διεθνή κόμβο έρευνας και καινοτομίας και μάλιστα με το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που φαίνεται να εκδηλώνεται στο εξωτερικό για το Thess INTEC θεωρούμε πως θα δημιουργηθεί η απαραίτητη βάση για τη μεταφορά τεχνογνωσίας και νέας τεχνολογίας, αλλά και αντίστροφα και η Ελλάδα θα δώσει το μήνυμα προς τα έξω ότι μέσω αυτών των οικοσυστημάτων μπορεί να γίνει ικανή να μεταλαμπαδεύσει γνώσεις πάνω στην τεχνολογία, συμπλήρωσε.

Τόνισε ακόμη ότι με κρατική ενίσχυση 65 εκατομμύρια ευρώ θα χρηματοδοτηθούν νέα επιχειρηματικά, βιομηχανικά πάρκα και η αναβάθμιση υφιστάμενων, καθώς και την αναβάθμιση των υποσταθμών ενέργειας εντός των Βιομηχανικών Πάρκων και ότι θα διοχετευθούν 73 εκατ. ευρώ στην έξυπνη μεταποίηση.

«Τα τελευταία τρία χρόνια απενοχοποιήσαμε τη σύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά εργασίας» είπε ο πρύτανης του ΑΠΘ, Νίκος Παπαϊωάννου τονίζοντας ότι το Πανεπιστήμιο συμμετέχει ενεργά στο έργο και ότι καθηγητές της Πολυτεχνικής Σχολής έχουν υπογράψει συμβάσεις με την οντότητα Thess INTEC.

«Το Thess INTEC θα είναι ένα οικοσύστημα που θα δημιουργήσει συγκριτικό πλεονέκτημα στη βιομηχανία της Βόρειας Ελλάδας, θα δημιουργήσει ανθρώπινο δυναμικό με γνώσεις και τεχνογνωσία» είπε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) Αθανάσιος Σαββάκης. Ο ΣΒΕ επένδυσε, πιστεύει και υποστηρίζει το εγχείρημα, ανέφερε.

Σε δύο χρόνια θα εργάζονται 1.000 άτομα μέσα στο Πάρκο

Μέχρι το τέλος της χρονιάς αναμένεται το Προεδρικό Διάταγμα, ώστε τον Μάρτιο να αρχίσουν οι εκσκαφές, είπε ο πρόεδρός του Thess INTEC Νίκος Ευθυμιάδης τονίζοντας ότι σε δύο χρόνια θα εργάζονται 1.000 άτομα μέσα στο Πάρκο.

Χαρακτηρίζοντας το Thess INTEC επιταχυντή της μεταφοράς τεχνολογίας στην Ελλάδα, ανέφερε ότι είναι ένα μοναδικό μοντέλο, που για πρώτη φορά εφαρμόζεται στην Ελλάδα με την ιδιωτική πρωτοβουλία να προσελκύει τον δημόσιο τομέα, να συνεργάζεται στενά με τον δημόσιο τομέα (Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας, δήμο Θερμαϊκού, πανεπιστήμια).

Στόχος του Thess INTEC είναι η σύνδεση της επιχειρηματικότητας, της ακαδημαϊκής κοινότητας και της πολιτείας, επισήμανε διευκρινίζοντας ότι δύο χρόνια πριν από την έναρξη του έργου, συμμετέχουν ήδη η ακαδημαϊκή κοινότητα με τρία εργαστήρια, η ερευνητική κοινότητα με πέντε ινστιτούτα και 75 επιχειρήσεις που έχουν δηλώσει ότι θέλουν να εγκατασταθούν στο Πάρκο.

Στην εκδήλωση ήταν παρόντες εκπρόσωποι του Τεχνολογικού Πάρκου Beer Sheva του Ισραήλ που θα συμμετάσχει στο Thess Intec.

Εκλογές στη Σουηδία: Τζίμι Άκεσον, ο ακροδεξιός ρυθμιστής των πολιτικών εξελίξεων


Στα 17 χρόνια που βρίσκεται στο τιμόνι των Σουηδών Δημοκρατών (SD), ο Τζίμι Άκεσον μετέτρεψε το ακροδεξιό κόμμα από παρία της σουηδικής πολιτικής σκηνής σε απαραίτητο βαρίδι της δεξιάς για να κυβερνήσει μετά τις εκλογές της Κυριακής.

Ο 43χρονος μελαχρινός άνδρας με τα γυαλιά και το επιμελώς φροντισμένο μούσι, καλλιεργεί την εικόνα ενός «κανονικού Σουηδού». Μεταμόρφωσε τη ρατσιστική οργάνωση «Bevara Sverige Svensk», που καλούσε τους οπαδούς της να διατηρήσουν σουηδική τη Σουηδία, σε ένα εθνικιστικό κόμμα με λογότυπο... ένα λουλούδι.

«Θέλει να παρουσιάσει την εικόνα ενός απλού ανθρώπου (…) που ψήνει λουκάνικα, πηγαίνει ταξίδι στα Κανάρια νησιά με πτήση τσάρτερ και μιλάει με συνηθισμένο τρόπο», εξηγεί στο Γαλλικό Πρακτορείο (AFP) ο Γιόνας Χίνφορς, καθηγητής Πολιτικών Επιστημών στο πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ.

Προερχόμενος από τη μεσαία τάξη, ο Τζίμι Άκεσον γεννήθηκε στο Σέλβεσμποργκ της νότιας Σουηδία. Σε αυτήν τη μικρή πόλη των 9.000 κατοίκων, όπου η σουηδική σημαία κοσμεί τα περισσότερα σπίτια και πολλοί δεν κρύβουν την ανησυχία τους για τον μεγάλο αριθμό μεταναστών στη γειτονική μητρόπολη του Μάλμε, το SD δημιούργησε το πρώτο του προπύργιο.

Αφού ασχολήθηκε με την πολιτική ως έφηβος, ο Άκεσον προσχώρησε στο κόμμα κατά τη δεκαετία του 1990, ύστερα από ένα απογοητευτικό πέρασμα από τον κύριο εκφραστή της σουηδικής δεξιάς, το κόμμα των Μετριοπαθών. Ανέλαβε την ηγεσία των Σουηδών Δημοκρατών το 2005.

Υπό την ηγεσία του Άκεσον -- ο οποίος λατρεύει τα θρίλερ, τις πίτσες και τις τηγανητές πατάτες, ενώ έχει αποκαλύψει προβλήματα εθισμού στα διαδικτυακά παιχνίδια -- το SD άλλαξε ταυτότητα.

Το 2006 υιοθέτησε ένα νέο έμβλημα για το κόμμα, μια μπλε ανεμώνη με κίτρινη καρδιά (τα χρώματα της σουηδικής σημαίας) αντικαθιστώντας τον «επιθετικό» πυρσό. Ταυτόχρονα, το κόμμα επεδίωξε να κρατήσει αποστάσεις από ρατσιστικές και βίαιες ομάδες, επιδεικνύοντας πολιτική «μηδενικής ανοχής» απέναντι στον ρατσισμό.

Παρότι οι επικριτές του SD υπογραμμίζουν πως ήταν απλώς ένα καμουφλάρισμα, η άνοδος του κόμματος ήταν ραγδαία: 5,7% και πρώτη εκπροσώπηση στη βουλή το 2010, στην τρίτη θέση με 12,9% το 2014 και 17,5% το 2018.

Το μεταναστευτικό στη Σουηδία -- μια χώρα που δέχθηκε σχεδόν 250.000 αιτούντες άσυλο τη διετία 2014-2015, περισσότερους από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα σε σύγκριση με τον πληθυσμό των περίπου 10 εκατομμυρίων -- δίνει ώθηση στο ακροδεξιό κόμμα.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου, το SD δημοσίευσε ένα βίντεο με σύνθημα που θύμιζε Ντόναλντ Τραμπ: «Η Σουηδία πρέπει να είναι καλά ξανά». Άντλησε εκλογική δύναμη τόσο από τους κόλπους της συντηρητικής παράταξης όσο και από τους σοσιαλδημοκράτες, ειδικά μεταξύ όσων ανήκουν στην εργατική τάξη.

«Θεωρώ πως (η επιτυχία μας) οφείλεται στο ότι ο κόσμος δεν πιστεύει ότι τα άλλα κόμματα παίρνουν την κατάστασή του στα σοβαρά», λέει ο Άκεσον στο AFP σε προεκλογική συγκέντρωση στη Στοκχόλμη τον Αύγουστο. «Όχι όπως τα άλλα κόμματα», διαμηνύει το SD σε ένα από τα κεντρικά του συνθήματα σε αυτήν την προεκλογική εκστρατεία.

Βέβαια, οι Σουηδοί Δημοκράτες έχουν ρίξει νερό στο κρασί τους, όπως και άλλα ακροδεξιά κόμματα στην Ευρώπη, υπογραμμίζουν πολιτικοί αναλυτές. Εξαφανίστηκαν αμφιλεγόμενες φράσεις, όπως του Τζίμι Άκεσον που είχε χαρακτηρίσει τους μουσουλμάνους «τη μεγαλύτερη εξωτερική απειλή από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο». Υπέρμαχος του Swexit παλαιότερα, εγκατέλειψε το 2019 την ιδέα της αποχώρησης της Σουηδίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σύμφωνα με τον Γιόνας Χίνφορς, οι Σουηδοί Δημοκράτες μεταλλάχθηκαν από ένα κόμμα «που λέει όχι σε όλα, σε ένα κόμμα που διαπιστώνει ότι μπορεί να ασκήσει όλο και μεγαλύτερη επιρροή».

📺Χαϊλε Σελασιέ: Ο αυτοκράτορας της Αιθιοπίας που… κυβερνούσε τη Τζαμάικα – Ανατράπηκε από στρατιωτικούς και ρίχτηκε στη φυλακή


Το όνομά του στα αμχαρικά σήμαινε η «δύναμη της Αγίας Τριάδας». Ο κόσμο τον ήξερε ως Χαϊλέ Σελασιέ και ήταν ο τελευταίος αυτοκράτορας της Αιθιοπίας, που μια μέρα σαν σήμερα, 12 Σεπτεμβρίου του 1974, εκθρονίστηκε. Στην Τζαμάικα ακόμα τον υμνούν...

Το πραγματικό όνομα του Χαϊλέ Σελασιέ ήταν Ταφάρι Μακόνεν και πολλοί τον γνώριζαν ως Ρας (πρίγκιπα) Ταφάρι· ήταν γιος του Ρας Μακόνεν, (εξάδελφος του αυτοκράτορα Μενελίκ Β') που νίκησε στην μάχη της Άντουα τους Ιταλούς το 1896.
Ο Χαϊλέ Σελασιέ πίστευε - όπως και οι πρόγονοί του - ότι πως έλκει την καταγωγή του από τα βιβλικά χρόνια, από το Σολομόντα και τη Βασίλισσα του Σαβά...

Ο Χαϊλέ Σελασιέ αναρριχήθηκε στον αυτοκρατορικό θρόνο, αφού εξουδετέρωσε αντιπάλους τοπικών φυλών και έγινε ο τελευταίος ηγεμόνας της φτωχής και πεινασμένης χώρας του. Ο Σελάσιε έκανε μια φαντασμαγορική στέψη. Πρέσβεις και μέλη βασιλικών οικογενειών από όλο τον κόσμο ταξίδεψαν στην αφρικανική χώρα για να παρακολουθήσουν την τελετή.


Έργα και καινοτομίες, αλλά...

Κι έκανε έργα ο Αυτοκράτορας: κατάργησε τη δουλεία και παραχώρησε το πρώτο Σύνταγμα. Προχώρησε αναμόρφωση κι εκσυγχρονισμό της αιθιοπικής κοινωνίας και του κρατικού μηχανισμού με δημόσια έργα πνοής, ίδρυσε Υπουργεία, Τράπεζες και Ταχυδρομεία. Εισήγαγε την Αιθιοπία στην Κοινωνία των Εθνών το 1923 και στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, ενώ υπήρξε επίσης πρωτεργάτης της ίδρυσης του Οργανισμού Αφρικανικής Ενότητας το 1963, με έδρα την Αντίς Αμπέμπα.

Τον Μάιο του 1936, ο Σελασιέ εκδιώχθηκε από τους Ιταλούς φασίστες μετά την κατάκτηση της Αιθιοπίας. Τον Ιανουάριο του 1942 ηγήθηκε των συμμαχικών δυνάμεων που εισέβαλαν στην Αιθιοπία και στις 5 Μαΐου του ίδιου χρόνου μπήκε ως απελευθερωτής στην πρωτεύουσα με την υποστήριξη των Βρετανών. Το περιοδικό Time ανακήρυξε τον Χαϊλέ Σελασιέ «Άνθρωπο της χρονιάς» για το 1935.

Και Θεός ο Αυτοκράτορας, αλλά αλλού...

Ο Χαϊλέ Σελασιέ θεωρείται ο μεσσίας για το κίνημα του ρασταφαριανισμού (θρησκευτικό και πολιτικό κίνημα που συνδυάζει στοιχεία του προτεσταντισμού με το μυστικισμό και μία παναφρικανική πολιτική συνείδηση) και τον προφήτη του κινήματος, τον Τζαμαϊκανό Μάρκους Γκάρβεϋ  (1887-1940). Τα μέλη του κινήματος αποδέχονται τον αυτοκράτορα της Αιθιοπίας Χαϊλέ Σελασιέ ως μεσσία και ενσάρκωση του Θεού! Οι ρίζες του κινήματος εντοπίζονται στη διδασκαλία του πολιτικού ακτιβιστή Μάρκους Γκάρβεϊ, ο οποίος προώθησε μία αφροκεντρική ιδεολογία, πιστεύοντας στην επιστροφή των μαύρων στην Αφρική.

Οπαδός του κινήματος ήταν ο διάσημος μουσικός Μπομπ Μάρλεϊ. Με τη μουσική του, ο Μάρλεϊ έγινε ένας άνευ προηγουμένου πρεσβευτής του κινήματος των Ράστα. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι θα τον ακολουθούσαν σε όλο τον κόσμο. Πολλοί από τους θαυμαστές του αντέγραψαν την εικόνα του, φτιάχνοντας τα μαλλιά τους σε dreadlocks και φορώντας ρούχα σε πράσινα, κίτρινα και κόκκινα χρώματα, τα χρώματα της σημαίας της Αιθιοπίας!


Οπαδοί του ρασταφαριανισμού. /copyright Ap Photos

Ο Χαϊλέ Σελασιέ όταν επισκέφτηκε την Τζαμάικα, μια ανοιξιάτικη μέρα στις 21 Απριλίου του 1966, έμεινε έκπληκτος από την εκστατική υποδοχή που του επιφυλάχτηκε. Στην Αιθιοπία όμως είχαν άλλες σκέψεις για τον Αυτοκράτορά τους…
Τον Σεπτέμβριο του 1974, στις 12 του μήνα, ανατράπηκε από τους στρατιωτικούς. Εκείνη την περίοδο και επί μακρό χρόνο η πείνα και η ανεργίας μάστιζαν την Αιθιοπία. Λέγεται ότι πέθαναν τότε πάνω από 200.000 Αιθίοπες από τον λιμό.

Ο Χαϊλε Σελασιέ πέθανε στη φυλακή τον Αύγουστο του 1975. Σύμφωνα με επίσημες πηγές, ο θάνατός του αυτοκράτορα προήλθε από φυσικά αίτια, ωστόσο υπάρχουν ενδείξεις πως στραγγαλίστηκε με διαταγή των κυβερνόντων. Ο Βασιλιάς πέθανε, όμως η πνευματική κληρονομιά του θα ζούσε για χρόνια μακριά από τη χώρα του, στη Τζαμάικα και όχι μόνο…

Ρουντ – Αλκαράθ 1-3: Θρίαμβος στο US Open, 1ο Grand Slam και Νο.1 στον κόσμο ο Ισπανός


Ο Κάρλος Αλκαράθ έγραψε ιστορία στη Νέα Υόρκη, νίκησε τον Κάσπερ Ρουντ με 3-1, κατέκτησε το US Open, τον πρώτο του τίτλο σε Grana Slam και είναι πλέον το Νο.1 στην παγκόσμια κατάταξη.

Ο Κάρλος Αλκαράθ τα πήρε όλα στη Νέα Υόρκη, ο Ισπανός νίκησε τον Κάσπερ Ρουντ με 6-4, 2-6, 7-6 (1), 6-3 κατακτώντας το US Open, για τον πρώτο του τίτλο σε Grand Slam και παράλληλα είναι και με τη… βούλα το νέο Νο.1 της παγκόσμιας κατάταξης.

Όταν η βασίλισσα πόζαρε στον εγγονό του Φρόιντ - To αμφιλεγόμενο πορτρέτο της Ελισάβετ που ξεσήκωσε θύελλες


Μια βασίλισσα, ένας θρυλικός ζωγράφος και ένα πορτραίτο που δίχασε τη Μεγάλη Βρετανία. Ο θάνατος της σπουδαίας Ελισάβετ, αλλά και μια έκθεση για τον Λούσιαν Φρόιντ στη National Gallery του Λονδίνου που κάνει εγκαίνια τον Οκτώβριο, φέρνει ξανά στην επικαιρότητα την ιστορία ενός πίνακα που συζητήθηκε πολύ. 

Όταν δύο σπουδαίες προσωπικότητες, η βασίλισσα του βρετανικού στέμματος και ένας από τους πιο μεγάλους ζωγράφους της Αγγλίας του 20ού αιώνα, κλείστηκαν, το 2000, για ώρες σε ένα ατελιέ, όλοι περίμεναν ένα μεγαλειώδες πορτραίτο. Τελικά, πήραν μια τεράστια απογοήτευση, έναν σκανδαλωδώς μικροσκοπικό καμβά, σε διάσταση 9X6,5 ιντσών που αποθεώθηκε μεν από τους θαυμαστές του σπουδαίου ζωγράφου Λούσιαν Φρόιντ ως έργο απολύτως συνεπές με το ύφος του εξπρεσιονιστή καλλιτέχνη, αλλά ξεσήκωσε θύελλες αντιδράσεων στο βρετανικό Τύπο, γράφοντας ιστορία ως πορτραίτο-παρωδία της Ελισάβετ. 


Το αμφιλεγόμενο πορτραίτο της Βασίλισσας Ελισάβετ από το σπουδαίο ζωγράφο Λούσιαν Φρόιντ (Λάδι σε καμβά, 9Χ6,5 ίντσες, 2000-2001)

Η αμφιλεγόμενη προσωπογραφία με τίτλο «The Queen» του εγγονού του Φρόιντ, Λούσιαν, σκανδαλίζει ακόμα και σήμερα, αφού, σύμφωνα με τα βρετανικά ταμπλόιντ, παρουσιάζει τη βασίλισσα στην καλύτερη περίπτωση σαν μια καταπονημένη ηλικιωμένη κυρία χωρίς καμία αίγλη και στη χειρότερη σαν κόργκι, από αυτά τα ασχημούλικα σκυλάκια που εξέτρεφε με πάθος η Ελισάβετ από νεαρή. Όταν το εν λόγω πορτραίτο ανακοινώθηκε ότι θα συμπεριληφθεί -φυσικά- στη μεγάλη αναδρομική έκθεση «New Perspectives» που διοργανώνει και θα παρουσιάζει η Εθνική Πινακοθήκη της Αγγλίας, από τον Οκτώβριο του 2022 έως τον Ιανουάριο του 2023, προς τιμήν του Λούσιαν Φρόιντ για τα 100 χρόνια από τη γέννησή του (σ. πέθανε το 2011 σε ηλικία 88 ετών), η φωτιά αναζωπυρώθηκε, διχάζοντας κοινό και κριτικούς. Από τη μια η εφημερίδα The Guardian έγραψε ότι αυτό ήταν το καλύτερο πορτραίτο των τελευταίων 150 χρόνων στη σύγχρονη Ιστορία της βρετανικής μοναρχίας, από την άλλη, ταμπλόιντ όπως η The Sun, το αποκάλεσαν «καρικατούρα», ενώ ο εκδότης της British Art Journal, Robin Simon, είπε: «Την κάνει να μοιάζει με ένα από τα κόργκι της που έχει υποστεί εγκεφαλικό. Είναι τεράστιο ατόπημα του Λούσιαν Φρόιντ».

Ανάρμοστο, χυδαίο, βέβηλο, κακοηθέστατο, ιερόσυλο, αγενές, ήταν μερικά ακόμα από τα επίθετα που έπεσαν βροχή το 2001 όταν το πορτραίτο είδε το φως της δημοσιότητας, ενώ πρόσφατα, με αφορμή την τιμητική έκθεση για τον Λούσιαν Φρόιντ στην βρετανική Εθνική Πινακοθήκη, οι πιο ακραίοι κανιβάλισαν ξανά τον σπουδαίο ζωγράφο χαρακτηρίζοντάς τον προβοκάτορα και αμετροεπή που δεν σεβάστηκε ούτε την Ελισάβετ που τον τίμησε με την παρουσία της, ποζάροντας στο ατελιέ του, ούτε τον θεσμικό της ρόλο. 

Υψηλή τέχνη ή ταπείνωση;

Για κάποιους -μάλλον τους περισσότερους- ο Λούσιαν Φρόιντ φέρθηκε απρεπώς στη βασίλισσα. Τόσο το λιλιπούτειο -ταπεινωτικό- μέγεθος του καμβά, ο οποίος είχε κυριολεκτικά τη διάσταση ενός βιβλίου, όσο και η σκληρή απεικόνισή της Ελισάβετ στο πορτραίτο είχαν σκοπό να αποδείξουν ότι στην αναμέτρηση μεταξύ Τέχνης και εξουσίας, η πρώτη υπερτερεί. Άλλοι, το πήγαν παραπέρα, σκιαγραφώντας ψυχαναλυτικά το πορτραίτο του δημιουργού, στολίζοντας τον Λούσιαν Φρόιντ με φροϊδικά επίθετα και αφηγήματα -δάνεια από τη συγγένειά του με τον πατέρα της ψυχανάλυσης Σίγκμουντ Φρόιντ- ως συμπλεγματικό μισάνθρωπο που ήθελε να ταπεινώνει την Ελισάβετ και να αποδείξει ότι η καλλιτεχνική του αξία δεν «σκοντάφτει» με δέος ούτε καν μπροστά στο μεγαλείο μιας βασίλισσας. 


Η Βασίλισσα Ελισάβετ στο ατελιέ του Λούσιαν Φρόιντ.

Η Ελισάβετ, προικισμένη με ένα υποδόριο χιούμορ και μια σπάνια αυτοσυγκράτηση, αποστασιοποίηση και ψυχραιμία, στοιχεία τα οποία άλλωστε χαρακτήριζαν και τη μακρά θητεία της στον βρετανικό θρόνο, δεν αντέδρασε όταν ο ίδιος ο Λούσιαν Φρόιντ της παρέδωσε το πορτραίτο του. Με τη γνωστή αμφισημία με την οποία εκφραζόταν όταν δεν ήθελε να εκδηλώσει τα συναισθήματά της, απέφυγε έξυπνα τους χαρακτηρισμούς. Ωστόσο έδειχνε ευχαριστημένη -σύμφωνα με το βιογράφο του Λούσιαν Φρόιντ, Γουίλιαμ Φίβερ-, και απάντησε ότι ήταν ωραία εμπειρία η επίσκεψή της στο ατελιέ του Φρόιντ, γιατί της άρεσε πάρα πολύ να τον βλέπει να ανακατεύει τα χρώματά του. Ούτε λέξη για τον πίνακα, ούτε αντίδραση για τα πεσμένα μάγουλα, τα βαριά, παχιά χαρακτηριστικά και τις άγρια χαραγμένες ρυτίδες στο πρόσωπό της. Η Λίλιμπετ ήξερε σε ποιον είχε ποζάρει, δεν άφηνε τίποτα στην τύχη. Γνώριζε και την τεχνοτροπία του Φρόιντ και το καλλιτεχνικό του μέγεθος. Σαφώς και θα της είχαν δείξει έργα του πριν πάει στο ατελιέ του για να ποζάρει γι' αυτόν. Πήρε τον πίνακα ευγενικά και δεν τον έκρυψε. Το 2012 το πορτραίτο του Φρόιντ εκτέθηκε, με την έγκρισή της βασίλισσας, μαζί με τα πορτραίτα της από τον Andy Warhol και την Annie Leibovitz στο κάστρο του Windsor. Mάλιστα, όταν η βρετανική Εθνική Πινακοθήκη ζήτησε επισήμως από το παλάτι να παραχωρήσει τον πίνακα του Φρόιντ για τις ανάγκες της αναδρομικής έκθεσης προς τιμήν του, το Μπάκιγχαμ παρέδωσε το πορτραίτο στους επιμελητές του μουσείου. Γιατί η Ελισάβετ ήταν η Βασίλισσα και θα παρέμενε μέχρι το τέλος της ζωής της στο θρόνο όπως κι αν την απεικόνιζε ένας ζωγράφος. Και ο Φρόιντ ήταν ένας σπουδαίος καλλιτέχνης με αποδεδειγμένη αξία. 


Τυπικό έργο της τεχνοτροπίας του Λούσιαν Φρόιντ

Παρά τις μεγάλες και άσχημες αντιδράσεις από μεγάλη μερίδα του κοινού και του Τύπου, η αλήθεια βρίσκεται κάπου ανάμεσα: Το πορτραίτο όντως δεν είναι καθόλου κολακευτικό, δεν υπογραμμίζει το μεγαλείο της βασίλισσας, αντιθέτως την παρουσιάζει σαν μια κουρασμένη υπέργηρη, καταθλιπτική γυναίκα με βαριά χαρακτηριστικά, ένα κάτισχνο πλάσμα με μεγάλο κεφάλι, αστεία θεατρικά λευκά μπουκλάκια, πάνω στα οποία στερεώνεται ένα ογκώδες στέμμα που μοιάζει φορεμένο σε λάθος κεφάλι. Ωστόσο, το πορτραίτο αυτό, για όσους γνωρίζουν το έργο του ζωγράφου, είναι συνεπές με την τεχνοτροπία, τον φωτισμό, το ύφος που χαρακτηρίζει τους πίνακες του Λούσιαν Φρόιντ. Ένας ζωγράφος του μεγέθους αυτού, ένας σπουδαίος, καταξιωμένος δημιουργός με πορεία εβδομήντα χρόνων πίσω του, δεν θα αλλάξει ύφος και τεχνοτροπία για να κολακέψει κάποιον, ακόμα κι αν αυτός ο κάποιος είναι η Βασίλισσα της Αγγλίας. 


Το μικροσκοπικό πορτραίτο της Ελισάβετ από τον Λούσιαν Φρόιντ έχει το μέγεθος ενός βιβλίου.
Ο Adrian Searle, γνωστός κριτικός Τέχνης της εφημερίδας The Guardian, έγραψε ότι αν και ο τρόπος με τον οποίο ο Λούσιαν Φρόιντ απεικόνισε την Ελισάβετ θύμιζε αποκριάτικη μάσκα του Ρίτσαρντ Νίξον ή τη φωτογραφία απελπισμένης γυναίκας που υποφέρει σε διαφήμιση χαπιών κατά της δυσκοιλιότητας πριν πάρει το φαρμακευτικό σκεύασμα, κατέληξε ότι το πορτραίτο τελικά του αρέσει πολύ γιατί παρουσιάζει μια ρεαλιστική, ανθρώπινη εκδοχή της Ελισάβετ που έχει κι αυτή τη σημασία της.

Για αρκετούς που συμφωνούν με τον Searle, η Τέχνη οφείλει όχι να ωραιοποιεί αλλά να φωτίζει πτυχές της πραγματικότητας αθέατες ή καλά κρυμμένες από διάφορους θεσμούς ή μηχανισμούς όπως το μάρκετινγκ που σαρώνει τα πάντα στην εποχή μας.«Αυτό είναι το μόνο πορτρέτο ζωγραφικής της βασίλισσας, ή οποιουδήποτε άλλου μέλους της τρέχουσας βασιλικής οικογένειας, με σημαντική καλλιτεχνική αξία. Είναι ίσως το καλύτερο βασιλικό πορτρέτο οποιουδήποτε μέλους της βασιλικής οικογένειας τα τελευταία τουλάχιστον 150 χρόνια» έγραψε χαρακτηριστικά ο Searle. 

Μια αληθινή γυναίκα κάτω από τη σκιά του στέμματος

Η Ελισάβετ πίσω από το φίλτρο της μοναρχίας, κάτω από τη βαριά σκιά του στέμματος, δεν έπαυε να είναι ένας άνθρωπος με σάρκα και οστά, ένας άνθρωπος με φόβους, πάθη, αισθήματα, αδυναμίες, τρωτά, αγωνίες, όπως όλα τα ανθρώπινα πλάσματα που πρωταγωνιστούσαν στους πίνακες του Λούσιαν Φρόιντ. Κατά τον Daniel F Herrmann, επιμελητή της τιμητικής επερχόμενης έκθεσης για τον Λούσιαν Φρόιντ στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, οι πίνακες του Φρόιντ επιτελούσαν ακριβώς αυτό το σκοπό: έσκαβαν την επιφάνεια για να αποκαλύψουν την πηγή των πιο μύχιων αισθημάτων των προσώπων που ζωγράφιζε. Όσον αφορά το πορτραίτο της Ελισάβετ, το χαρακτήρισε συγκλονιστικό: «Είναι ένα συναρπαστικό πορτρέτο και προέρχεται από έναν ζωγράφο που πάντα ενδιαφερόταν να κοιτάζει τους ισχυρούς όπως ακριβώς κοιτά κανείς την καθημερινή ζωή γύρω του. Ζωγράφισε την Αυτού Μεγαλειότητα τη Βασίλισσα. Ζωγράφισε επίσης πορτρέτα μπούκερ και απατεώνων». Αρκεί να δει κανένας και την αυτοπροσωπογραφία του για να κατανοήσει ότι δεν είδε έτσι σκληρά μονάχα τη βασίλισσα Ελισάβετ, έτσι σκληρά και βαθιά ανθρώπινα, τρυφερά, έβλεπε και τον ίδιο του τον εαυτό αλλά και την ίδια τη ζωή. 


Ακόμα και η αυτοπροσωπογραφία του Λούσιαν Φρόιντ είναι μη κολακευτική για τον ίδιο, αλλά απολύτως συνεπής στο ύφος του σπουδαίου ζωγράφου.

Ο Φρόιντ, καθώς φαίνεται, είδε, κατά τη συνάντησή του με την Ελισάβετ, το πρόσωπο μιας αληθινής γυναίκας που σηκώνει στο κεφάλι της το βάρος ενός ολόκληρου ισχυρού έθνους και μιας μεγάλης κοινοπολιτείας. Είδε τρυφερά μια ισχυρή γυναίκα που υπηρετεί το λαό της, εκεί που οι περισσότεροι έβλεπαν με δέος μια βασίλισσα. 

ΜΑΝΟΣ ΛΕΙΒΑΔΑΡΟΣ
iefimerida.gr

📺«Ψευδονταή Μητσό»: Έξω φρενών τα τουρκικά ΜΜΕ με το «Νταηλίκια Γιοκ» του Μητσοτάκη


Τα τουρκικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι στην ομιλία του στον ΟΗΕ ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν «θα θέσει τις προβοκάτσιες της Ελλάδας»

Έξω φρενών παραμένουν και τη Δευτέρα τα τουρκικά ΜΜΕ με το «Νταηλίκια Γιοκ» του κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ. Η δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη το Σάββατο συνεχίζει να απασχολεί τον τουρκικό Τύπο. 

Όπως μεταδίδει ο Μανώλης Κωστίδης, ενόψει και της συνάντησης του πρωθυπουργού με τον Εμανουέλ Μακρόν η τουρκική εφημερίδα Γενί Σαφάκ παρουσιάζει τον κ. Μητσοτάκη στεφανωμένο με τις σημαίες των ΗΠΑ, της Ελλάδας και της Γαλλίας

«Ψευδονταή Μητσο(τάκη)» αναφέρει χαρακτηριστικά η εφημερίδα, και όπως σχολίασε ο Μανώλης Κωστίδης δεν τους αρέσει η συμμαχία Μητσοτάκη με Γαλλία, ΗΠΑ. 

Από πλευράς της, η Τζουμχουριέτ αναφέρει ότι «ο πρωθυπουργός της Ελλάδας απάντησε στις δηλώσεις Ερντογάν»

Τα τουρκικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι στην ομιλία του στον ΟΗΕ ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν «θα θέσει τις προβοκάτσιες της Ελλάδας». «Θα στείλει το μήνυμα ότι χάσαμε την υπομονή μας (με την Ελλάδας)» αναφέρει χαρακτηριστικά το τηλεοπτικό δίκτυο Haber Global. 

Πάντως ο Τούρκος πρόεδρος έδειξε να χαμηλώνει τους τόνους, μετά και τις συστάσεις Μπλίνκεν – Στόλτενμπεργκ, σε αντίθεση με τον ακροδεξιό κυβερνητικό του εταίρο Ντεβλέτ Μπαχτσελί για «νησιά που βρίσκονται υπό κατοχή». «Αν θέλουμε ρίχνουμε τους Έλληνες και πάλι στη θάλασσα» ανέφερε προσεκτικά.


Η δήλωση της ΔΕΘ που εκνεύρισε τους Τούρκους

Με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο απάντησε ο πρωθυπουργός στην αυξανόμενη τουρκική προκλητικότητα από το βήμα της 86ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Απαντάμε, είπε, με μια λέξη. «Δεν φοβόμαστε. Με μια λέξη. Όχι. Νταηλίκια γιοκ, κ.Ερντογάν».

Υποσχεθήκαμε και έχουμε περήφανη πατρίδα, είπε στην ομιλία του ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε: Πλέον είναι και μεγαλύτερη αφού έχει επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια στο Ιόνιο. Εχουμε συμμαχίες, συμφωνίες με σημαντικότερες αυτές με τις ΗΠΑ και τη Γαλλία. Η διπλωματική μας ασπίδα συνοδεύει και το δόρυ της εθνικής αποτροπής. Είχα εξαγγείλει τα ραφάλ, τα πρώτα πετούν στους ελληνικούς ουρανούς. Στη Γαλλία ναυπηγούνται οι δύο πρώτες φρεγάτες Μπελαρά. Η Ελλάδα θέλει σύνορα απαραβίαστα και ασφαλή. Σ' αυτό μετέχουν οι 3.000 νέοι συνοριοφύλακες και λιμενικοι, τα 32 νέα σκάφη, ο φράχτης στον Εβρο. Χάρη σ' αυτά μειώθηκαν οι ροές μεταναστών στην Ευρώπη, οι μετανάστες ζουν σε ανθρώπινες συνθήκες. Για το  προκλητικό κρεσέντο της Τουρκίας θα πω η απάντησή μας είναι η προσήλωσή μας στο Διεθνές Δίκαιο. Να σταματήσουν οι γείτονες τα ανιστόρητα πυροτεχνήματα. Δεν φοβόμαστε. Μία λέξη: Όχι κύριε Ερντογάν. Νταηλίκια γιοκ με την Ελλάδα.


Πηγή: skai.gr

📺Κτηνωδία στη Θεσσαλονίκη: Άνδρας σκότωσε γατάκι – Το τσαλαπάτησε και έφυγε ανενόχλητος - Βίντεο


Προσοχή, το βίντεο που ακολουθεί περιέχει σκληρές εικόνες.

Αποτρόπαια ιστορία με θύμα ένα μικρό γατάκι στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, άνδρας στο κέντρο της πόλης, αφού κοίταξε γύρω του για να σιγουρευτεί ότι δεν τον βλέπει κανείς, πλησίασε νεογέννητο γατάκι και στη συνέχεια το πάτησε σκοτώνοντάς το. Αμέσως μετά έφυγε ανενόχλητος, σα να μην έχει συμβεί τίποτα.

Άνθρωποι καταστήματος της περιοχής είδαν το βίντεο και το έστειλαν σε φιλοζωική εταιρεία το οποίο προβάλλεται έτσι ώστε αν κάποιος γνωρίζει κάτι σχετικά να το πει στις αρχές ώστε να συλληφθεί ο δράστης.

Προσοχή, το βίντεο που ακολουθεί περιέχει σκληρές εικόνες

11 Σεπτεμβρίου 2022

📺Απίστευτες ύβρεις εναντίον Κυριάκου στο συνέδριο της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ: Αποδεικνύεται ότι πίσω από τα χυδαία συνθήματα του διαδικτύου βρίσκεται ο επίσημος ΣΥΡΙΖΑ


«Σήμερα αποδεικνύεται με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι πίσω από τα πιο χυδαία συνθήματα του διαδικτύου βρίσκεται ο επίσημος ΣΥΡΙΖΑ» ανέφερε η Νέα Δημοκρατία σε ανακοίνωση που εξέδωσε το γραφείο τύπου του κόμματος.

«Στο επίσημο φεστιβάλ της Νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ, όπου μιλάει απόψε και ο πρόεδρος του κόμματος Αλέξης Τσίπρας, προβλήθηκε υβριστικό σύνθημα για τον Πρωθυπουργό -γραμμένο με ρώσικους χαρακτήρες-, ενώ παράλληλα παρουσιαζόταν και δήθεν χιουμοριστική ζωντανή παράσταση με διασκευή γνωστού τραγουδιού στη βάση του ίδιου υβριστικού συνθήματος» σημειώνει η Νέα Δημοκρατία και προσθέτει: «Πρόκειται πια για επίσημη προώθηση του συγκεκριμένου χυδαίου συνθήματος από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ένω παράλληλα μέσω της δήθεν σάτιρας ξεπλένει και υιοθετεί την προπαγάνδα του Πούτιν. Και εις ανώτερα!»

ΟΝΝΕΔ: «Μαθήματα» πολιτικού ήθους από την Νεολαία του κ. Τσίπρα

Ανακοίνωση για το ίδιο θέμα εξέδωσε και η η νεολαία του κυβερνώντος κόμματος. Αναλυτικά η ΝΔ σημειώνει: 

«Στο επίσημο φεστιβάλ της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ εμφανίστηκε υβριστικό σύνθημα για τον Πρωθυπουργό και Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη, ενώ άξια σχολιασμού είναι η επιλογή του εκφραστή του «μηνύματος» αυτού, του ανθρώπου που παραβίασε την εθνική κυριαρχία της Ουκρανίας.

Ο τρόπος, που πολιτεύονται είναι εδώ και χρόνια γνωστός. Είναι ο ίδιος τρόπος, με τον οποίον επέλεξαν να αντιμετωπίσουν κάθε πρόκληση, που συνάντησαν ως κυβέρνηση, αλλά και κάθε δυσκολία που αντιμετώπισε η χώρα μας, ενώ βρίσκονται στην αντιπολίτευση: με χυδαιότητα, υποκρισία και ανευθυνότητα.

Αναρωτιόμαστε: Άραγε συμφωνεί με την κίνηση αυτή ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας;

Αυτή είναι κύριε Τσίπρα η αλλαγή και η ελπίδα που υπόσχεστε στους πολίτες;»





Πρετεντέρης: Λύση


"Αν ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ διεκδικούν και οι δυο την αυτοδυναμία γιατί δεν αλλάζουν μαζί τον εκλογικό νόμο να το επιτύχουν ευκολότερα; Εκτός αν κάποιος από τους δύο λέει μούφες" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



Όταν η Τουρκία ζητούσε πολεμικές αποζημιώσεις από τη Δ. Γερμανία


Τουρκία, ο «επιτήδειος ουδέτερος» του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου – Η Τουρκία ζήτησε από την (τότε) Δυτική Γερμανία 80.000.000 δολάρια για τις τουρκικές οικογένειες που έφυγαν από την Ελλάδα λόγω της γερμανικής κατοχής

Το θέμα των πολεμικών αποζημιώσεων έχει έρθει τις τελευταίες ημέρες πάλι στο προσκήνιο τόσο με την αξίωση της Πολωνίας να λάβει 1,32 τρισεκατομμύρια δολάρια από τη Γερμανία λόγω του πολέμου και της κατοχής, όσο και με την εξωφρενική και έωλη απαίτηση της Τουρκίας μέσω της εφημερίδας «Milliyet» για πολεμικές αποζημιώσεις από την Ελλάδα για όσα υποστηρίζει ότι έγιναν από τον Ελληνικό Στρατό στη Μικρά Ασία. Το θέμα αυτό έχει λήξει τόσο με τη Συνθήκη της Λωζάνης όσο και με την απόδοση στην Τουρκία του Τριγώνου του Κάραγατς (δείτε σχετικό άρθρο μας στις 8/10/2017).



Το ακόμα πιο εξωφρενικό και απίστευτο με την Τουρκία είναι ότι ζήτησε πολεμικές αποζημιώσεις 80.000.000 δολαρίων από την (τότε) Δυτική Γερμανία για 2.000 τουρκικές οικογένειες που αποχώρησαν από την Ελλάδα κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο λόγω της γερμανικής κατοχής. Το 1966 ο τότε Υπουργός Εξωτερικών της Δυτικής Γερμανίας (ΟΔΓ) Γκέρχαρντ Σρέντερ (δεν πρόκειται για τον μετέπειτα Γερμανό Καγκελάριο που το 1966 ήταν 22 ετών) πήγε στην Τουρκία για συζητήσεις με τον ομόλογό του Ιχσάν Σαμπρί Τσαγκλαγιανγκίλ. Εκεί όπως θα δούμε, ο Σρέντερ συμφώνησε κατ’ αρχήν για το «δίκαιο» του τουρκικού αιτήματος και συστάθηκε μεικτή επιτροπή για την επίλυση του «ακανθώδους προβλήματος». Περισσότερες λεπτομέρειες θα δούμε στη συνέχεια.



Τουρκία: Ο «επιτήδειος ουδέτερος» του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου

Με τη στάση της Τουρκίας κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο που της έδωσε τον χαρακτηρισμό «επιτήδειος ουδέτερος» ασχοληθήκαμε εκτενώς σε άρθρο μας στις 2/11/2019. Γράφει σχετικά στον επίλογο του ομώνυμου βιβλίου του ο Frank W. Weber: «Καθ’ όλη τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η Τουρκία υπήρξε ένας μη-εμπόλεμος αλλά όχι απλός θεατής. Με μόνη τη διπλωματία της διατήρησε την εδαφική της ακεραιότητα έναντι τόσο της Ναζιστικής Γερμανίας όσο και της Σοβιετικής Ενώσεως. Από την Βρετανία πήρε ακριβό υλικό του Προγράμματος Δανεισμού και Εκμισθώσεως και έδωσε ως αντάλλαγμα μόνο υπερτιμημένα αγαθά. Αποστέρησε την Γερμανία από μια συμμαχία με τους Άραβες και κρατούσε τη δική της συμμαχία για όποιον έδινε τα εδάφη και άθικτη την κεμαλική κληρονομιά της». Θυμίζουμε ότι η Τουρκία κήρυξε τον πόλεμο στη Γερμανία στις 23 Φεβρουαρίου 1945 δύο περίπου μήνες πριν την αυτοκτονία του Χίτλερ (30/4/1945) και την ύψωση από τους Σοβιετικούς της σημαίας τους στο Ράιχσταγκ.

Για ποιο λόγο η Τουρκία ζητούσε πολεμικές αποζημιώσεις από τη Γερμανία;

Όσο κι αν φαίνεται απίστευτο η Τουρκία που έμεινε αλώβητη στη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου ζητούσε αποζημιώσεις από τη (Δυτική) Γερμανία για τις 2.000 τουρκικές οικογένειες που έμεναν στην Ελλάδα προπολεμικά και αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη χώρα μας και τις περιουσίες τους λόγω της γερμανικής κατοχής. Το ποσό που αξίωνε η Τουρκία ήταν περίπου 80.000.000 δολάρια!

Τον Ιούλιο του 1966 ο τότε Υπουργός Εξωτερικών της ΟΔΓ Γκέρχαρντ Σρέντερ επισκέφθηκε την Τουρκία. Ο Σρέντερ (Gerhard Schroder, 1910-1989) ήταν Δυτικογερμανός Χριστιανοδημοκράτης πολιτικός. Από το 1953 ως το 1961 ήταν Υπουργός Εσωτερικών, από το 1961 ως τις 30 Νοεμβρίου 1966 Υπουργός Εξωτερικών και από την 1η Δεκεμβρίου 1966 ως τις 2 Οκτωβρίου 1969 Υπουργός Άμυνας της χώρας του. Το 1969 έθεσε υποψηφιότητα για την Προεδρία της Δυτικής Γερμανίας όμως ηττήθηκε από τον υποψήφιο του SPD Gustav Heinemann.

Ο Σρέντερ έφτασε στην Άγκυρα τη Δευτέρα 11 Ιουλίου 1966. Μιλώντας κατά την άφιξή του στους εκπροσώπους του Τύπου τόνισε τους ιστορικούς δεσμούς που συνδέουν Γερμανία και Τουρκία για 200 χρόνια και ότι οι δύο χώρες συμφωνούν σε ορισμένα βασικά θέματα. Στη συνέχεια ανέφερε ότι η επίσκεψή του αποβλέπει στην περαιτέρω ενίσχυση της φιλίας που ενώνει τις δύο χώρες, στενούς συμμάχους στους κόλπους της Ατλαντικής Συμμαχίας. Στη συνέχεια αφού κατέθεσε ανθοδέσμη στο μνημείο του Κεμάλ Ατατούρκ έγινε δεκτός από τον Πρόεδρο της Τουρκίας Σουνάι και τον Πρωθυπουργό Ντεμιρέλ και ξεκίνησε τις συνομιλίες με τον Υπουργό Εξωτερικών της Τουρκίας Ιχσάν Σαμπρί Τσαγκλαγιανγκίλ (1908-1993).
«Υπέρφορτον το πρόγραμμά του» γράφει η εφημερίδα «Μακεδονία» της 12/7/1966 απ’ όπου αντλήσαμε τα παραπάνω στοιχεία. Τα ίδια περίπου αναφέρει και η εφημερίδα «Ελευθερία» της ημέρας εκείνης.



Πιο σημαντικά όμως είναι όσα γράφουν οι δύο εφημερίδες την επόμενη ημέρα, Τετάρτη 13 Ιουλίου 1966. Μεταφέρουμε εδώ το σχετικό άρθρο της «Μακεδονίας». Με τίτλο: «ΕΔΟΘΗ ΥΠΟΣΧΕΣΙΣ ΥΠΟ ΤΟΥ ΣΡΑΙΝΤΕΡ: Η Δυτική Γερμανία αυξάνει την στρατιωτικήν προς την Τουρκίαν βοήθειαν – ΚΑΙ ΘΑ ΤΗΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΠΟΛΕΜΙΚΑΣ ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΕΙΣ», γράφει:

«Ο υπουργός εξωτερικών της Δυτικής Γερμανίας κ. Σραίντερ εδήλωσε προς τους αντιπροσώπους του τύπου ότι η χώρα του θα αυξήση την στρατιωτικήν βοήθειαν προς την Τουρκίαν κατά το 1967. Ο κ. Σραίντερ προσέθεσεν όμως ότι θα είναι αδύνατο δια την χώραν του να παράσχει πρόσθετον οικομικήν βοήθειαν προς την Τουρκίαν δια τα δύο επόμενα έτη. Ο Γερμανός υπουργός υπαινίχθη ότι η Τουρκία θα ηδύνατο να ενεργήση ως μεσολαβητής εις την προσπάθειαν αποκαταστήσεως των δεσμών με τα αραβικά κράτη με τα οποία η Δυτική Γερμανία δεν έχει διπλωματικάς σχέσεις επί δεκαετίας…

Σχετικώς με το κυπριακόν υπογραμμίζεται ότι οι δύο υπουργοί εξέφρασαν την ευχήν όπως αι ανταλλαγαί απόψεων μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδος απολήξουν εις την διευθέτησιν της διαφοράς εν ονόματι δικαιοσύνης και σεβασμού των αμοιβαίων δικαιωμάτων των δύο κοινοτήτων της νήσου…» (Associated Press).

Οι αξιώσεις της Τουρκίας για πολεμικές αποζημιώσεις από τη Δυτική Γερμανία!

Με τον υπέρτιτλο «ΚΑΙ ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΕΙΣ» η εφημερίδα «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» της 13/6/1966 γράφει τα εξής:

«Ο Τούρκος υπουργός εξωτερικών κ. Τσαγκλανγιαγκίλ εδήλωσεν ότι η Δυτική Γερμανία συνεφώνησε κατ’ αρχήν όπως ρυθμίσει το χρονίζον πρόβλημα της καταβολής πολεμικών αποζημιώσεων εις την Τουρκίαν. Ο κ. Τσαγκλανγιαγκίλ εις συνέντευξίν του προς την ανεξάρτητην εφημερίδαν «Χουριέτ» είπεν ότι η κατ’ αρχήν συμφωνία επετεύχθη κατά τας συνομιλίας που είχεν εις την Άγκυραν με τον υπουργόν εξωτερικών της Δυτικής Γερμανίας κ. Σραίντερ.

Συμφώνως προς τας ληφθείσας αποφάσεις πρόκειται να σχηματισθή μικτή επιτροπή η οποία θα επεξεργασθή εν πάση λεπτομερεία την λύσιν του ακανθώδους προβλήματος. Διευκρινίζεται ότι η Τουρκία ζητεί αποζημίωσιν ανερχομένην εις 80.000.000 δολαρίων δια τας 2.000 τουρκικάς οικογενείας αι οποίαι ηνηγκάσθησαν να εγκαταλείψουν την Ελλάδα και τας νήσους του Αιγαίου (σημ. εννοεί προφανώς τα Δωδεκάνησα) κατά την περίοδον της γερμανικής κατοχής. Αντιθέτως η Γερμανία υποστηρίζει ότι η ναζιστική κυβέρνησις δια να διατηρήση η Τουρκία την ουδετερότητά της εφοδίαζε αυτήν με τεραστίας ποσότητας όπλων. Επιπροσθέτως η Τουρκία ως υποστηρίζουσι οι Γερμανοί, κατεκράτησε μετοχάς του σιδηροδρόμου Κωνσταντινουπόλεως-Βαγδάτης συνολικής αξίας 19.000.000 δολαρίων αι οποίαι ανήκον εις Γερμανούς. Η Δυτική Γερμανία ζητεί την επιστροφή αυτών» (Reuters)

Τα ίδια πάνω-κάτω γράφει και η «Ελευθερία» της 13/7/1966 «ΠΟΛΕΜΙΚΑΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΘΑ ΚΑΤΑΒΑΛΗ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΝ; ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝΤΑΙ ΔΙΟΤΙ ΤΟΥΡΚΙΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΙ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗΝ!» είναι οι τίτλοι της εφημερίδας.



Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε τι έγινε στη συνέχεια. Μήπως κάποιος Έλληνας αξιωματούχος γνωρίζει για να ενημερώσει τους αναγνώστες μας; Έλαβε η Τουρκία πολεμικές αποζημιώσεις 80.000.000 δολαρίων (τιμές του 1966) από τη Δυτική Γερμανία ή όχι; Αν η Τουρκία μια χώρα που δεν έριξε ούτε μια ντουφεκιά στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ούτε ένας πολίτης της δεν γρατζουνίστηκε στη διάρκειά του πήρε αυτά τα χρήματα, τότε η Ελλάδα με εκατοντάδες χιλιάδες θύματα και υλικές ζημιές δισεκατομμυρίων ευρώ (από 8,5 έως 11 δις, σύμφωνα με τον κο Αθανάσιο Γκότοβο ,τέως Καθηγητή Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) πόσα χρήματα πρέπει να πάρει; Μήπως θα πρέπει οι ελληνικές Αρχές να ασχοληθούν περισσότερο με όσα αναφέραμε σήμερα;

Οι αποζημιώσεις των Δωδεκανήσιων που οφείλει η Τουρκία!

Και ενώ η Τουρκία διαρκώς ζητά εκείνα που δεν της ανήκουν, δεν δίνει αυτά που πρέπει και οφείλει. Όλοι στη χώρα μας νομίζουν ότι με τη Συνθήκη της Λωζάνης και την ανταλλαγή των πληθυσμών διευθετήθηκε οριστικά το θέμα των περιουσιών Ελλήνων της Τουρκίας και Τούρκων της Ελλάδας. Δεν είναι όμως έτσι τα πράγματα.



Τα Δωδεκάνησα το 1923 βρίσκονταν υπό ιταλική κατοχή. Πολλοί Δωδεκανήσιοι που είχαν περιουσίες στη Μικρά Ασία διώχθηκαν από την Τουρκία και βρήκαν καταφύγιο στα ιταλοκρατούμενα τότε Δωδεκάνησα. Αυτοί εγκατέλειψαν τις περιουσίες τους στη γειτονική χώρα και δεν αποζημιώθηκαν ποτέ καθώς δεν υπογράφτηκε καμία συμφωνία μεταξύ Ιταλίας και Τουρκίας. Με το θέμα αυτό είχε ασχοληθεί εκτενώς ο αείμνηστος Ροδίτης πολιτικός Ιωάννης Ζίγδης (1913-1997) ο οποίος σε ομιλία του στη Βουλή στις 18/1/1977 είπε:

«… Όταν μετά τη Μικρασιατική καταστροφήν αντηλλάγησαν οι πληθυσμοί μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας και εγένετο η εκτίμησις των περιουσιών των, η Δωδεκάνησος ετέλει υπό ιταλικήν κατοχήν και ως εκ τούτου οι Δωδεκανήσιοι δεν απεζημιώθησαν δια τας εν Τουρκία περιουσίας των. Κατ’ επανάληψιν έφερα το θέμα εις την Βουλήν χωρίς δυστυχώς να γίνη τίποτα μέχρι σήμερον. Επωφελούμαι της σημερινής συζητήσεως δια να θέσω εκ νέου το θέμα με την ελπίδα ότι κατά τας διαπραγματεύσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας θα τεθή και το θέμα τούτο.

Ενδεικτικώς θα αναφέρω την περίπτωσιν του Καστελλορίζου το οποίον ηρίθμει 14.000 κατοίκους των οποίων τα κτήματα ευρίσκοντο εις την αντίπεραν μικρασιατικήν όχθην την Αντίφυλλον (σήμερα Κας).

Οι Καστελλοριζιοί καθώς και οι Συμαίοι και οι Καλύμνιοι έχουν τίτλους των περουσιακών τους στοιχείων. Η Τουρκία αρνείται όμως να τους αποζημιώσει…».

Σε επιστολή του προς τον Κυριάκο Μιχ. Χόνδρο, συγγραφέα του βιβλίου «Η ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΩΝ» ο αείμνηστος Ιωάννης Ζίγδης αναφέρει ότι ασχολήθηκε πολύ με το θέμα ως υπουργός στις κυβερνήσεις Πλαστήρα (1951-1952) όμως οι διάδοχες κυβερνήσεις Παπάγου κλπ. (έτσι γράφει) εγκατέλειψαν στην ουσία το θέμα και έτσι «η υπόθεση έχει σχεδόν χαθεί για τους Δωδεκανήσιους συμπατριώτες μας».

Να προσθέσουμε για τους νεότερους, ότι ο Ιωάννης Ζίγδης ως υπουργός το 1964 πιστώνεται την ηλεκτροδότηση της ελληνικής υπαίθρου, καθώς τότε ηλεκτροδοτήθηκαν εκατοντάδες χωριά.

Εκείνο που έχουμε να προσθέσουμε σήμερα και θα επανέλθουμε στο θέμα είναι ότι επιφανής Δωδεκανήσιος, οι πρόγονοι του οποίου είχαν σημαντική περιουσία στη Μάκρη της Μικράς Ασίας, δέχτηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, στα πρώτα χρόνια διακυβέρνησης της Τουρκίας από τον Ερντογάν, τηλεφώνημα από δικηγορικό γραφείο της Κωνσταντινούπολης, οι υπεύθυνοι του οποίου του είπαν ότι μπορούν να ξεκινήσουν δικαστικό αγώνα για να αποζημιωθεί για την περιουσία των προγόνων του.

Δεσμευόμαστε να αποκαλύψουμε περισσότερα, γράφουμε μόνο ότι το δικηγορικό γραφείο ανήκει σε Τούρκους πολίτες εβραϊκής καταγωγής… Είμαστε σίγουροι ότι ο συγκεκριμένος δεν ήταν ο μοναδικός που δέχθηκε ανάλογο τηλεφώνημα. Για διάφορους λόγους το θέμα δεν προχώρησε. Ας ελπίσουμε ότι οι αρμόδιοι από ελληνικής πλευράς θα κάνουν έστω και με καθυστέρηση δεκαετιών αυτό που πρέπει και θα το προχωρήσουν…

Μιχάλης Στούκας
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Οικονόμου για Τσίπρα: Συνθήματα, ψέματα και εύκολες αερολογίες


«Στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, το οποίο ανταποκρίνεται πλήρως στην κρισιμότητα της διεθνούς συγκυρίας, στην ανάγκη διασφάλισης της πατρίδας, στην απαίτηση των πολιτών για συνέχιση και εμβάθυνση της ουσιαστικής στήριξής τους απέναντι στην εισαγόμενη ακρίβεια, και στην ανάγκη κάλυψης των στεγαστικών αναγκών των νέων», αναφέρει σε δήλωσή του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, για την ομιλία του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Και επισημαίνει: «Με γνώση, με ενσυναίσθηση και πατριωτισμό ο πρωθυπουργός έδειξε το δρόμο εξόδου από τις κρίσεις και τα μέσα που θα χρησιμοποιήσουμε στην πορεία αυτή. Αντίθετα, ο κ. Τσίπρας, όπως επιβεβαίωσε κι απόψε, δεν έχει κανένα σχέδιο και καμιά γνώση. Μόνο παρωχημένα συνθήματα, ψέματα και εύκολες αερολογίες. Οι πολίτες, συγκρίνοντας τους λόγους και τα έργα του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Αλέξη Τσίπρα, έχουν μια λογική επιλογή: τη σταθερότητα, τη συνέπεια και τη συνέχεια», καταλήγει στη δήλωσή του ο κ. Οικονόμου.

Τσίπρας: Xρέος των προοδευτικών πολιτών να μετατρέψουμε τα γηπεδικά συνθήματα σε πολιτικά που θα τρομάζουν το καθεστώς


Ολοκληρώθηκε η κεντρική ομιλία του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα στο φεστιβάλ νεολαίας του κόμματος, Σπούτνικ. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, εξαπέλυσε επίθεση κατά του πρωθυπουργού σχολιάζοντας όσα είπε στη συνέντευξη τύπου στο πλαίσιο της 86ης ΔΕΘ.

Απαντώντας στο θέμα των συνεργασιών, ο κ. Τσίπρας, υποστήριξε ότι θα προκύψει προοδευτική κυβέρνηση από την πρώτη κάλπη, λέγοντας ότι δεν είναι οι συνεργασίες τερατούργημα. Σχολίασε παράλληλα, το θέμα των υποκλοπών αναφέροντας τις καταγγελίες του Χρήστου Σπίρτζη και την παρακολούθηση του μέσω του λογισμικού Predator. 

«Κύριε πρωθυπουργέ των παρακολουθήσεων και του παρακράτους που ακούσατε καλά τη φωνή του κ. Σπίτρζη, ακούστε από εδώ ότι τελειώσατε. Έως εδώ. Θα σας ταραξουμε στη νομιμότητα με έναν αγώνα διαρκή και ανένδοτο για την υπεράσπιση του κράτους δικαίου», είπε ο κ. Τσίπρας.

Μιλώντας για την ομιλία του πρωθυπουργού στην 86η ΔΕΘ την χαρακτήρισε «πανικόβλητη» λέγοντας ότι θα είναι η τελευταία του.

Αναφερόμενος στα όσα είπε ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι η χώρα χρειάζεται ισχυρή και δημοκρατική κυβέρνηση και όχι κυβερνήτη.

«Πράγματι χρειαζόμαστε σταθερότητα αλλά ο μεγαλύτερος παράγοντας αστάθειας είναι ένας πρωθυπουργός που υπονομεύει τη δημοκρατική σταθερότητα», προσέθεσε.

«Eίναι θράσος να ζητάει ο κ. Μητσοτάκης μια δεύτερη ευκαιρία» είπε θυμίζοντας ότι η παράταξή του κυβερνάει τη χώρα για δεκαετίες.

Απαντώντας στον πρωθυπουργό και στην επίθεση που εξαπέλυσε στον ΣΥΡΙΖΑ τόνισε ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι μεγάλη συμφορά για τα συμφέροντα που λεηλατούν τον ελληνικό λαό. Εμείς έχουμε πυξίδα μόνο το δημόσιο συμφέρον» είπε χαρακτηρίζοντας τον κ. Μητσοτάκης ως «πρωθυπουργό των συμφερόντων».

Σχολιάζοντας τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού είπε ότι «τα περισσότερα δε θα γίνουν ποτέ», σύνθημα και στο σποτάκι του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Αναφερόμενος στο πρόβλημα της στεγαστικής κρίσης αναρωτήθηκε ότι εφόσον το αναγνωρίζει η κυβέρνηση γιατί δεν θα διαθέσει μεγαλύτερο ποσό από αυτό που ανακοίνωσε.

«Διοργανώνει business με την στεγαστική κρίση», ισχυρίστηκε ο κ. Τσίπρας καταγγέλλοντας το πρόγραμμα της κυβέρνησης.

«Δεν άκουσα κάτι για το νέο πτωχευτικό νόμο. Άκουσα όμως για δάνεια σε νέους που θα φέρουν τον εφιάλτη των κόκκινων δανείων σε νέους από 18 ετών», δήλωσε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο Φεστιβάλ Σπούτνικ.

Σχολιάζοντας την ομιλία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ τον κατηγόρησε για πατριδοκαπηλεία λέγοντας πως κατέβηκε στο χαμηλότερο σκαλοπάτι. «Προσπάθησε να ταυτίσει την προσωπική του επιβίωση με το μέλλον της πατρίδας. Παρουσίασε τον εαυτό του όχι ως πρωθυπουργό αλλά ως κυβερνήτη» είπε χαρακτηρίζοντας τον Κυριάκο Μητσοτάκη δικτάτορα.

Κούγιας: Πέντε ερωτήματα στην Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος


Με νέα ανακοίνωση σχολιάζει ο συνήγορος υπεράσπισης της Ρούλας Πισπιρίγκου, Αλέξης Κούγιας, την ανακοίνωση της Ένωσης Εισαγγελέων Ελλάδος, οι οποίοι στήριξαν πλήρως την πρόταση του εισαγγελέα στην πολύκροτη υπόθεση του θανάτου των τριών παιδιών από την Πάτρα.

Αναλυτικά η δήλωση του Αλέξη Κούγια: 

Διάβασα την πριν από λίγη ώρα εκδοθείσα ανακοίνωση της Ενώσεως Εισαγγελέων και θέλω να απαντήσω πολύ προσεκτικά με τα εξής:

Συμφωνώ λέξη προς λέξη με τα όσα στην ανακοίνωσή σας δημοσιοποιείτε.

Θέλω όμως να σας υποβάλω πέντε ερωτήσεις:

Πρώτη ερώτηση: Έχετε ποτέ διαβάσει πρόταση συναδέλφου σας, είτε του πρώτου βαθμού, είτε του δευτέρου βαθμού, είτε του Αρείου Πάγου, ο οποίος, αντί να ασχολείται με τα αποδεικτικά στοιχεία της υποθέσεως και το νομικό χαρακτηρισμό της πράξεως, βάσει των οποίων θα πρέπει να διατυπωθεί η κατηγορία, να κατασκευάζει ο ίδιος ένα πρωτοφανές κίνητρο για την παγκόσμια δικαστική κοινότητα, όπως κατασκεύασε ο συγκεκριμένος Εισαγγελέας, ότι δηλαδή μια μητέρα, η οποία δεν έλειψε ούτε ένα λεπτό από το πλευρό του παιδιού της, από την ώρα που γεννήθηκε, μέχρι την ώρα που έχασε τη ζωή του ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ, του αφαίρεσε τη ζωή, χρησιμοποιώντας μια φαρμακευτική ουσία, την οποία δεν μπορεί να προμηθευτεί κανένας ιδιώτης από πουθενά, γιατί δήθεν με τον τρόπο αυτό ΘΑ ΚΕΡΔΙΖΕ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΗΣ, με τον οποίο είχε προβλήματα;

Δεύτερη ερώτηση: Έχετε ακούσει ή έχετε διαβάσει ποτέ εισαγγελική πρόταση συναδέλφου σας, ο οποίος, αντί να ασχολείται με τα αποδεικτικά στοιχεία, τα οποία αποδεικνύουν κατά την άποψή του την κατηγορία, την οποία θέλει να αποδώσει στην κα κατηγορουμένη, να περιγράφει την προσωπικότητά της με τέτοια επίθετα και με τέτοιους χαρακτηρισμούς που αν αυτό εγένετο σε μια δικαστική αίθουσα, θα δικαιολογούσε απόλυτα την υποβολή μιας αιτήσεως εξαιρέσεως εις βάρος του ως εντελώς προκατειλημμένου κατά της κας κατηγορουμένης, αφού παραβαίνει αυτό, το οποίο επιβάλει ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας, δηλαδή ότι δηλαδή τόσο οι Εισαγγελείς όσο και οι Δικαστές, κατά την άσκηση του λειτουργήματός τους, πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ήρεμοι, νηφάλιοι και να περιορίζονται μόνο στη διερεύνηση της κατηγορίας, όπως ρητώς περιγράφεται στο άρθρο 332 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, όπου η ανάλογη συμπεριφορά Εισαγγελέα είναι πειθαρχικό παράπτωμα;

Τρίτη ερώτηση: Ποια ήταν η αντίδραση και ποια ανακοίνωση έκανε η Ένωσή σας όλους τους έξι σχεδόν μήνες που η εντολέας μου κατακρεουργείται καθημερινά από δήθεν δημοσιογράφους, ιδιώτες μαϊντανούς ιατροδικαστές, συνταξιούχους αστυνομικούς που δεν έχουν συμμετάσχει ούτε καν σε αστυνομική προανάκριση για ένα σοβαρό έγκλημα, ψυχιάτρους και ψυχολόγους, καταρρακώνοντας κάθε λεπτό και κάθε ώρα και κάθε μέρα το τεκμήριο της αθωότητάς της;

Τέταρτη ερώτηση: Ποια θέση παίρνει ή πήρε η Ένωσή σας για την παράνομη δημοσιοποίηση των στοιχείων της δικογραφίας λίγα λεπτά μετά τη λήψη καταθέσεων;

Πέμπτη ερώτηση: Ποια είναι η θέση σας για το γεγονός ότι κανείς Εισαγγελέας και ειδικά η ιδιαίτερα ευαίσθητη γι’ αυτού του είδους τις συμπεριφορές Προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών κα Σωτηρία Παπαγεωργακοπούλου δεν έχει καν διατάξει προανάκριση για τη διαρροή της εισαγγελικής προτάσεως αυτούσιας σε εβδομαδιαία μονοθεματική εφημερίδα, της οποίας ο ιδιοκτήτης είναι συγγενής Δικαστικών Λειτουργών, δημιουργώντας ερωτηματικά, λόγω αυτής της συγγένειάς του, γι’ αυτή την εισαγγελική ανοχή προς το πρόσωπό του, αφού επί μήνες παραβαίνει το νόμο και δημοσιοποιεί επιλεκτικώς στοιχεία της δικογραφίας, όπως έκανε και με την αυτούσια δημοσιοποίηση της εισαγγελικής πρότασης, της οποίας αντίγραφο δικαιούμαστε να έχουμε μόνο εμείς και η πολιτική αγωγή και ουδείς άλλος;

Θα περίμενα ως υπερασπιστής που επί 50 χρόνια συνεργάζεται μαζί σας με έντιμο τρόπο για την απονομή της Δικαιοσύνης και την έκδοση δίκαιων αποφάσεων, να έχει ήδη ασκηθεί εναντίον του συγκεκριμένου προσώπου ποινική δίωξη για παράβαση του νόμου περί προσωπικών δεδομένων με ενεργοποίηση της αυτοφώρου διαδικασίας, εκτός και αν οι πληροφοριοδότες του τυγχάνουν αντίστοιχης προστασίας.

Γνωρίζω προσωπικά το προεδρείο της Ενώσεως Εισαγγελέων, έχω συνυπάρξει σε σημαντικές υποθέσεις τόσο με τον Πρόεδρο κο Μπακέλα, όσο και με την Αντιπρόεδρο κα Μπακαλώνη, αλλά και το Γενικό Γραμματέα κο Σέβη, αλλά δυστυχώς τα μόνα θεσμικά όργανα που μέχρι σήμερα αντέδρασαν σε όλα αυτά τα λαϊκά δικαστήρια, τα οποία καθημερινά κάνουν πλουσιότερους παρουσιαστές και δήθεν δημοσιογράφους, ήταν η Πρόεδρος της Δημοκρατίας κα Σακελλαροπούλου, η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και εντελώς καθυστερημένα, με αφορμή τα όσα επακολούθησαν της απόφασης για το Δημήτριο Λιγνάδη, ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών, του οποίου την παρέμβαση περιμένω και πάλι.

📺Ευρωμπάσκετ 2022: Τρία παιχνίδια της φάσης των «16» έληξαν 94-86!


Απίστευτο και όμως αληθινό. 

Το πρόγραμμα της 2ης ημέρας των νοκ άουτ αγώνων του Ευρωμπάσκετ περιελάμβανε τέσσερα παιχνίδια. Τα τρία έχουν ήδη τελειώσει και σε λίγη ώρα θα ξεκινήσει το Ελλάδα -Τσεχία με την νικήτρια να παίρνει το τελευταίο εισιτήριο για τα προημιτελικά. 

Η είδηση που είναι; Μα, ότι και τα τρία παιχνίδι της Κυριακής που τελείωσαν είχαν το ίδιο αποτέλεσμα. Η Ιταλία κέρδισε με 94-86 την Σερβία και θα παίξει με τη Γαλλία.

Νωρίτερα η Φιλανδία απέκλεισε με 94-86 την Κροατία και θα συναντήσει την Ισπανία και η Πολωνία νίκησε με 94-86 την Ουκρανία και θα δώσει μάχη για την τετράδα με την Σλοβενία. 




📺Απίστευτος… Ποτσέκο: Πήδηξε στην αγκαλιά του Γιάννη για να πανηγυρίσει την πρόκριση της Ιταλίας


Ο προπονητής της Ιταλίας είναι γνωστός για τα έντονα συναισθήματα του και τις αντιδράσεις του πριν, κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά το τέλος των ματς.

Ωστόσο αυτό που έκανε, και φαίνεται στο παρακάτω βίντεο είναι πέρα από κάθε… νου.

Ο… θεούλης Ποτσέκο, κατά την αποχώρηση του από το παρκέ, στον διάδρομο που οδηγεί στα αποδυτήρια, μόλις αντίκρισε τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, έτρεξε και πήδηξε στην αγκαλιά του, φιλώντας στο κεφάλι τον Έλληνα άσο.


📺“Μαγνητίζουν” τα βλέμματα των επισκεπτών της ΔΕΘ τα γεράκια – Όσα πρέπει να ξέρετε για το πτηνό – σύμβολο των ΗΑΕ


Τέσσερα γεράκια, τριών διαφορετικών ειδών, ο πετρίτης, το στεπογέρακο (το παραδοσιακό γεράκι της ερήμου, με το οποίο κυνηγούσανε οι Βεδουίνοι) και δύο ασπρογέρακα, της Βασιλικής Οικογένειας, προσελκύουν το ενδιαφέρον του κόσμου στην 86η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, στο περίπτερο 13, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Οι επισκέπτες της έκθεσης βγαίνουν συνέχεια φωτογραφίες με τα γεράκια που έφτασαν στην Θεσσαλονίκη από τη χώρα της Μέσης Ανατολής. Έχουν αναμφίβολα μία εντυπωσιακή εμφάνιση και ένα καθηλωτικό και μεγάλο άνοιγμα φτερών.



Κάνοντας μια βόλτα από το εν λόγω περίπτερο, ο κόσμος μπορεί να μάθει για την ιερακοθηρία, πώς εύκολο είναι να γίνει κανείς γερακάρης και πώς χρησιμοποιούνται στη σύγχρονη εποχή.



Η ιερακοθηρία, δηλαδή η καθημερινή και άμεση συνεργασία του ανθρώπου με το αρπακτικό, είναι παγκόσμια κληρονομιά, αναγνωρισμένη από την UNESCO, σε πάνω από 100 χώρες σε όλον τον κόσμο. Είναι μια βαθιά ριζωμένη παράδοση που εκκινεί από την εποχή των Βεδουίνων και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Τα γεράκια αποτελούν σύμβολο για τα ΗΑΕ.



Πώς τα γεράκια θεωρούνται πολιτιστική “γέφυρα” μεταξύ Ελλάδας και ΗΑΕ

Στην Ελλάδα τα γεράκια δεν είναι… άγνωστα πτηνά, καθώς υπάρχει μία ιστορία 4.000 χρόνων. Συγκεκριμένα, οι πρώτες αναφορές των εν λόγω πτηνών ήταν από τον Όμηρο και τον Αριστοτέλη, ενώ στα Βυζαντινά χρόνια απέκτησαν ιδιαίτερη άνθιση.

Η σχέση του ανθρώπου με το γεράκι – Πώς χρησιμοποιούνται σήμερα

Ο δόκτωρ Παναγιώτης Ασμάνης, είναι πανευρωπαϊκά αναγνωρισμένος ειδικός στα εξωτικά και άγρια ζώα και υπεύθυνος κτηνίατρος για τα γεράκια στη ΔΕΘ. Μιλώντας για τους “γερακάρηδες”, αυτούς που έχουν δηλαδή άμεση σχέση με τα γεράκια, εξηγεί ότι η σχέση με το πτηνό “είναι τρόπος ζωής”, και συμπλήρωσε πως “θέλει αφοσίωση και αγάπη. Είναι πολύ δύσκολο, δε μπορεί να γίνει ο καθένας γερακάρης. Απαιτεί πολύ χρόνο εκπαίδευσης με τα πτηνά”. Ακόμα σημειώνει πως τα γεράκια αποκτούν ιδιαίτερη σχέση με τον γερακάρη καθώς τον αναγνωρίζουν ως “ταίρι” τους.

Στη σύγχρονη ζωή τα γεράκια χρησιμοποιούνται για να διώχνουν σμήνη άγριων μεταναστευτικών πτηνών από τα αεροδρόμια. Χρησιμοποιούνται ακόμα σε βιοκαλλιέργειες για να μειωθεί η χρήση των φυτοφαρμάκων, για να μην καταλήξουν… στο πιάτο μας.



Να σημειωθεί πως τα γεράκια που θα βρίσκονται αυτές τις μέρες στη ΔΕΘ είναι νομίμως εκτρεφόμενα και έχουν τις απαιτούμενες άδειες από τα αρμόδια υπουργεία.

📺Προελαύνουν οι Ουκρανοί στο Χάρκοβο - Μένουν 50 χιλιόμετρα για να φτάσουν στα σύνορα με τη Ρωσία (Χάρτες)


Οι ουκρανικές δυνάμεις προωθούνται στα βόρεια του Χαρκόβου, εκτός από τα νότια και τα ανατολικά, μία ημέρα αφότου τα αιφνιδιαστικά εδαφικά κέρδη τους ανάγκασαν τους Ρώσους να εγκαταλείψουν το κυριότερο προπύργιό τους στην περιοχή αυτήν.

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι χαιρέτισε την προέλαση αυτή, θεωρώντας ότι είναι δυνητικά μια τομή τον πόλεμο και διαβεβαιώνοντας ότι ο χειμώνας μπορεί να φέρει περισσότερα εδαφικά κέρδη εάν το Κίεβο λάβει περισσότερο ισχυρό εξοπλισμό.

«Στην περιοχή του Χαρκόβου, αρχίσαμε να προωθούμαστε όχι μόνο προς τα νότια και τα ανατολικά αλλά επίσης και προς τα βόρεια. Απομένουν 50 χιλιόμετρα μέχρι τα σύνορα (με τη Ρωσία)» διαβεβαίωσε ο αρχηγός του στρατού, στρατηγός Βαλέρι Ζαλούζνι.

Δείτε το γράφημα με την προέλαση των ουκρανικών δυνάμεων στην περιοχή του Χαρκόβου:


Σύμφωνα με τον στρατηγό, οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας ανακατέλαβαν περισσότερα από 3.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα από τις αρχές του μήνα.


Η πτώση του Ιζιούμ σηματοδοτεί τη χειρότερη ήττα που έχουν υποστεί οι ρωσικές δυνάμεις αφότου απωθήθηκαν από τα περίχωρα του Κιέβου, τον Μάρτιο. Χιλιάδες Ρώσοι στρατιώτες άφησαν πίσω τους τα πυρομαχικά και τον εξοπλισμό τους. Οι Ουκρανοί αξιωματούχοι δεν έχουν επιβεβαιώσει επισήμως την ανακατάληψη του Ιζιούμ, όμως ο προσωπάρχης του προέδρου Ζελένσκι, ο Άντριι Γέρμακ, ανάρτησε μια φωτογραφία με στρατιώτες στα περίχωρα της πόλης και ένα emoji που εικονίζει σταφύλια. Το όνομα της πόλης σημαίνει «σταφίδα».

Ο στρατιωτικός αναλυτής Ολέχ Ζντάνοφ, είπε ότι με τις νίκες αυτές ίσως ανοίξει ο δρόμος για την προώθηση του ουκρανικού στρατού στην περιοχή του Λουγκάνσκ. «Αν δείτε τον χάρτη, είναι λογικό να υποθέσουμε ότι η αντεπίθεση θα συνεχιστεί προς την κατεύθυνση του Σβάτοβο-Στάρομπελσκ και του Σεβεροντονέτσκ-Λισίτσανσκ», εκτίμησε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι Critical Threats και The Study of War έχουν παρουσιάσει ένα χάρτη με την πορεία της ουκρανικής αντεπίθεσης.

Συνελήφθησαν δύο Τούρκοι διακινητές και εννέα μετανάστες στη Ρόδο - Έβγαλαν όπλο στο πλήρωμα του Λιμενικού


Eνώπιον της Εισαγγελέως Υπηρεσίας προσήχθησαν χθες δύο Τούρκοι ηλικίας 35 και 21 ετών που συνελήφθησαν από λιμενικούς του Τμήματος Ασφαλείας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου με την κατηγορία της παράνομης μεταφοράς μεταναστών από το εξωτερικό στην Ελλάδα -που δεν έχουν δικαίωμα εισόδου στο ελληνικό έδαφος- καθώς και για παράνομη είσοδο στην χώρα. Ο 35χρονος κατηγορείται επιπλέον για κατοχή όπλου, οπλοφορία και οπλοχρησία.

Την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου λίγο πριν τις 7.00 το πρωί το λιμενικό ενημερώθηκε τηλεφωνικά από Στρατιωτικό Παρατηρητήριο για την ύπαρξη υπόπτου ταχύπλοου σκάφους που έπλεε με μεγάλη ταχύτητα εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων προερχόμενο από παραλιακή περιοχή του Φετιγιέ προς την θαλάσσια περιοχή της Καλλιθέας.

Περίπου στις 7.15, το σκάφος εντοπίστηκε κοντά σε βραχώδη ακτή να αποβιβάζει μετανάστες  χωρίς να έχουν μαζί τους σωσίβια. Μόλις αντιλήφθηκαν το περιπολικό σκάφος του λιμενικού, οι διακινλητές ξεκίνησαν να σπρώχνουν  με τη βία τους μετανάστες από το ταχύπλοο, ενώ παράλληλα ανέπτυσσε ταχύτητα κινούμενο προς το περιπολικό σκάφος, με σκοπό να διαφύγει. Κατά την διάρκεια της προσπάθειάς του να διαφύγει επιχείρησε να εμβολίσει το σκάφος του λιμενικού κάνοντας επικίνδυνους ελιγμούς.

Τότε ο 35χρονος έβγαλε όπλο και σημάδευσε το πλήρωμα του λιμενικού. Κατόπιν τούτου, οι λιμενικοί προχώρησαν σε ρίψη προειδοποιητικών πυρών σε ασφαλή σημεία. Στη συνέχεια, ο  35χρονος προσάραξε το σκάφος στην βραχώδη ακτή, όπου μαζί με τον 21χρονο πήδηξαν στα βράχια για να διαφύγουν, πετώντας το πιστόλι.

Σε αυτό το σημείο, στελέχη του λιμενικού αποβιβάστηκαν στη στεριά και ακινητοποίησαν τους κατηγορούμενους, ενώ συνέλαβαν και εννέα μετανάστες. Το πιστόλι μάρκας “WALTHER”, διαμετρήματος 7,65mm βρέθηκε στα βράχια και κατασχέθηκε.

Από καταθέσεις μαρτύρων προέκυψε ότι οι μετανάστες  συνεννοήθηκαν για τη μεταφορά τους με κάποιον «Abu Joud» στον οποίο κατέβαλαν το ποσό των 6.000 ευρώ, αλλά και σε κάποιον «Abu Yazan».

Το σημείο εκκίνησής τους ήταν το Φετιγιέ, επίσης αναγνώρισαν δύο από τους συνολικά 11 συληφθέντες ως διακινητές-χειριστές του ταχύπλοου σκάφους με το οποίο μεταφέρθηκαν από την Τουρκία στην Ρόδο.

Οι δύο Τούρκοι ομολόγησαν τα όσα τους αποδίδονται υποστηρίζοντας ότι έλαβαν 3.000 ευρώ έκαστος και ότι ο «Yamac», είναι ο αρμόδιος για τα σκάφη και τα δρομολόγια που μεταφέρουν παράτυπους μετανάστες στην Ελλάδα.

Επίσης, ανέφεραν ότι στο συγκεκριμένο κύκλωμα διακίνησης μεταναστών ως βασικά μέλη στην Τουρκία είναι οι Ramazan, Ozcan και ο Umut και ως αρχηγικό μέλος φέρεται ένας «Mustafa».

Προέκυψε εξάλλου ότι ο 35χρονος είχε κατηγορηθεί ξανά για μεταφορά παράτυπων μεταναστών στην Χίο πριν από έξι χρόνια, στις 02-01-2016.

Πηγή: dimokratiki.gr

📺Γεωργιάδης: Ρεκόρ 30 ετών κατέγραψαν οι επενδύσεις στην Ελλάδα το 2021


Ρεκόρ 30ετίας κατέγραψαν οι  επενδύσεις στη χώρα μας το 2021, όπως ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στο OT Forum στο πλαίσιο της 86ης  ΔΕΘ ενώ τα στοιχεία του α’ εξαμήνου του 2022 δείχνουν ότι πάμε καλύτερα κατά 11% σε σχέση με πέρσι, οπότε τη φετινή χρονιά θα σημειωθεί ρεκόρ εποχών.

Ο υπουργός συνέκρινε και το α΄ εξάμηνο του 2019 επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με το αντίστοιχο του 2022 τονίζοντας ότι φέτος καταγράφεται αύξηση κατά 38%. «Μιλάμε για άλλη Ελλάδα», είπε ο κ. Γεωργιάδης, επισημαίνοντας ότι «οι νόμοι που ψηφίσαμε, τα κίνητρα για επενδύσεις που δόθηκαν, η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών και της φορολόγησης, όλα αυτά λειτουργούν».

H καλύτερη ΔΕΘ
Ο υπουργός Ανάπτυξης εκτίμησε ότι η φετινή ΔΕΘ είναι η καλύτερη όλων των εποχών και εκθείασε ιδιαίτερα το περίπτερο της τιμώμενης χώρας, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «δεν έχει έρθει ποτέ στη χώρα μας τέτοιο  εκθεσιακό περίπτερο».
Αναφερόμενος στην ενεργειακή κρίση, ο κ. Γεωργιάδης υπογράμμισε το γεγονός ότι το φυσικό αέριο είναι αυτή την περίοδο κατά 6,5 φορές ακριβότερο από το πετρέλαιο και για αυτό η κυβέρνηση πλέον προτρέπει τους πολίτες να στραφούν ενόψει του επικείμενο χειμώνα, για θέρμανση, στο πετρέλαιο. Ωστόσο αναφερόμενους και στους 700.000 περίπου πελάτες του φυσικού αερίου τόνισε ότι δεν θα αφεθούν στη μοίρα τους αλλά θα υπάρξει επιδότηση και για αυτούς.

Κάνοντας έναν απολογισμό από την αρχή της θητείας της παρούσας κυβέρνησης, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων είπε ότι κλήθηκε να κυβερνήσει σε «μη κανονικές συνθήκες», και ότι «όλα πήγαν ανάποδα», καθώς τόσο η πανδημία όσο και ο πόλεμος στην Ουκρανία δημιούργησαν πρωτοφανέρωτες συνθήκες για το κυβερνητικό έργο και τη χώρα. Επομένως η κυβέρνηση αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει «μη κανονικά εργαλεία» σε σχέση με την ιδεολογική της τοποθέτηση, προβαίνοντας σε κρατικές επιδοτήσεις και στήριξη νοικοκυριών , επιχειρήσεων και εργαζομένων, ειδικά στην περίοδο της πανδημίας. «Πήγαμε επιθετικά με επιδόματα, επιστρεπτέες προκαταβολές, προγράμματα ΕΣΠΑ και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία» είπε ο Αδ. Γεωργιάδης εξηγώντας γιατί η κυβέρνηση αποφάσισε να παρέμβει το κράτος ώστε να κρατήσει ζωντανή την οικονομία.

Εκτίμησε δε ότι η Ελλάδα τους επόμενους μήνες «θα μας εκπλήξει θετικά» και ότι θα έχει τη μεγαλύτερη μείωση χρέους, το 2022 και το 2023, στην ευρωζώνη.

Όσον αφορά την εκτίμηση για τις επόμενες εκλογές, ο κ. Γεωργιάδης προέβλεψε ότι «στο τέλος της τετραετίας, ο Μητσοτάκης θα κερδίσει τις εκλογές» και μάλιστα ανέφερε πως οι επενδυτές με τους οποίους συνομιλεί κατά καιρούς, έχουν την ίδια πεποίθηση.