Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει ακόμη τη θέσπιση πλαφόν 180 με 200 ευρώ ανά μεγαβατώρα για τις εταιρείες που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και πυρηνικά εργοστάσια.
Πλαφόν 180 με 200 ευρώ ανά μεγαβατώρα εξετάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τις εταιρείες που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και πυρηνικά εργοστάσια, στο πλαίσιο του πακέτου μέτρων έναντι της ενεργειακής κρίσης, σύμφωνα με πηγές τις οποίες επικαλείται το Bloomberg.
Η Κομισιόν, η οποία πρόκειται να παρουσιάσει αύριο ένα άνευ προηγουμένου σχέδιο παρέμβασης στις αγορές ενέργειας, σχεδιάζει επίσης να προτείνει προσωρινή εισφορά για τις εταιρείες πετρελαίου, φυσικού αερίου, άνθρακα και διυλιστηρίων, που θα ανέρχεται τουλάχιστον στο 33% των υπερ-κερδών τους, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
Ως βάση θα χρησιμοποιηθούν τα κέρδη προ φόρων του οικονομικού έτους 2022 που είναι τουλάχιστον 20% υψηλότερα από τον μέσο όρο των τριών ετών από το 2019 και μετά.
Για να μειώσει τη ζήτηση ενέργειας, η Κομισιόν εξετάζει έναν στόχο για περικοπή 10% της συνολικής κατανάλωσης αλλά και έναν υποχρεωτικό στόχο μείωσης της ζήτησης κατά τις ώρες αιχμής κατά 5%.
Οι τελικοί αριθμοί θα πρέπει να εγκριθούν από τους επιτρόπους της ΕΕ που συνεδριάζουν σήμερα, ενώ στη συνέχεια θα απαιτηθεί η έγκριση από τις εθνικές κυβερνήσεις.
Σύμφωνα με το Bloomberg, κάποιες κυβερνήσεις ενδέχεται να πιέσουν για αλλαγές στο σχέδιο της προέδρου της Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, έπειτα και από τις βαθιές διαφωνίες σχετικά με τον τρόπο σχεδιασμού του πακέτου, την περασμένη εβδομάδα.
«Η μονότονη επανάληψη ενός ψέματος δεν το καθιστά αλήθεια», τόνισε ο
κυβερνητικός εκπρόσωπος μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ 100,3 και τους Δημήτρη
Οικονόμου και Άκη Παυλόπουλο.
Για ρητορικό παροξυσμό της Τουρκίας έκανε λόγο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
Γιάννης Οικονόμου, σχολιάζοντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ 100,3 και τους Δημήτρη
Οικονόμου και Άκη Παυλόπουλο τις νέες προκλήσεις του τούρκου υπουργού Άμυνας,
Χουλουσί Ακάρ για την Ελλάδα.
Ο κ. Οικονόμου τόνισε πως πρόκειται για ακρότητες που βασίζονται σε ψέματα, σε
διαστρέβλωση της ιστορίας, της διεθνούς νομιμότητας, των Συνθηκών, της
πραγματικότητας που υπάρχει στο Αιγαίο.
Έστειλε επίσης μήνυμα στην Άγκυρα πως «η μονότονη επανάληψη ενός ψέματος δεν
το καθιστά αλήθεια και αυτό το έχει αντιληφθεί το σύνολο της διεθνούς
κοινότητας».
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ακόμη πως η Ελλάδα απαντά στην Τουρκία με πολύ
αποτελεσματικό τρόπο, κρατώντας κλειστές τις πόρτες στις προκλήσεις και
ανοιχτά τα παράθυρα στο διάλογο.
Τι είπε ο Χουλουσί Ακάρ
Ο Τούρκος υπουργός Άμυνας κατηγόρησε τη χώρα μας για «διπρόσωπη και υποκριτική
πολιτική της Ελλάδας», ενοχλημένος για τη χθεσινή συνάντηση του πρωθυπουργού
με τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν στο Παρίσι, και το αυστηρό μήνυμα που
εστάλη προς την Τουρκία.
«Διδαχθείτε από την ιστορία. Μην μπαίνετε σε νέες περιπέτειες. Κάποιοι
μπορεί να πουν διάφορα στο αυτί σας. Έχετε δει στην ιστορία, ότι αυτά
δεν ισχύουν. Μην επαναλάβετε το ίδιο πράγμα. Να είστε ξύπνιοι» ανέφερε
χαρακτηριστικά ο Ακάρ όπως μεταδίδει ο Μανώλης Κωστίδης.
«Προσπαθούν να αμαυρώσουν την εικόνα της Τουρκίας. Προσπαθούν να
εκμεταλλευτούν και να διαστρεβλώσουν κάθε γεγονός, να επηρεάσουν τρίτους με
ψέματα και συκοφαντίες και να παραπονεθούν για την Τουρκία σε τρίτες χώρες»
υποστήριξε ακόμα.
«Υπό αυτή την έννοια, δεν είναι λάθος να πούμε ότι ακολουθείται μια πραγματικά
διπρόσωπη πολιτική. Υπάρχει μια υποκριτική πολιτική. Αφενός επιμένουμε στο
διάλογο, κάνουν πως το αντιλαμβάνονται και πάνε να απαντήσουν, όμως από την
άλλη μόλις μείνουν μόνοι συνεχίζουν να παραπονιούνται για την Τουρκία,
βασισμένοι σε ψέματα και άρνηση, κάθε φορά που μιλάνε με τρίτες χώρες. Στα
σπίτια τους δεν έχουν καθρέφτη; Ας κοιτάξουν τον καθρέφτη! Κάποτε οι άνθρωποι
κοιτάζουν τον καθρέφτη και βλέπουν την αλήθεια. Και ίσως ντραπούν! Ίσως
ντραπούν! Δεν μπορεί να υπάρχει τέτοια διπρόσωπη στάση τέτοια υποκρισία».
Ο Χουλουσί Ακάρ έφτασε δε στο σημείο να πει ότι «κάνουμε μεγάλη υπομονή. Όμως
παρά τις καλοπροαίρετες προσπάθειες μας δυστυχώς η γειτονική μας Ελλάδα με
κάποιες προβοκατόρικες ενέργειες και δηλώσεις συνεχίζουν να αυξάνουν την
ένταση, και εμείς προσπαθούμε να κάνουμε τα πάντα για να εμποδίσουμε
αυτό».
«Υπάρχουν κάποιοι πολιτικοί στην Ελλάδα που αυξάνουν την ένταση για τους
προσωπικούς τους υπολογισμούς και την εσωτερική πολιτική» δήλωσε μάλιστα,
αφήνοντας αιχμές κατά του κ. Μητσοτάκη και υπουργικών στελεχών.
«Τα αδέλφια μας στη Θράκη»
«Στη Θράκη έχουμε τους ομοεθνείς μας. Δεν αποδέχονται την ύπαρξη των αδελφών
μας εκεί. Λένε ‘είναι μουσουλμάνοι’. Δηλαδή είναι Κινέζοι ή Ιάπωνες; Τα
ονόματά τους είναι τούρκικα, οι διευθύνσεις τους είναι τούρκικές, τα
νεκροταφεία τους είναι τούρκικα, οι ημερομηνίες και οι τίτλοι τους είναι
τουρκικοί. οι συγγενείς τους είναι εδώ. Καταπατούν τα δικαιώματα
και τους νόμους των αδελφών μας στη Δυτική Θράκη και αυτό το αγνοούν» συνέχισε
για τη Θράκη.
«Τα νησιά πρέπει να είναι αποστρατικοποιημένα»
Σε ό,τι αφορά τα νησιά ο Ακάρ σχολίασε ότι «παραχωρήθηκαν τα νησιά όμως
υπάρχουν κάποια καθεστώτα σχετικά με τα νησιά τα οποία πρέπει να
αποστρατικοποιημένα. Κι όμως τα στρατιωτικοποιούν! Συμβαίνει Το πιο περίεργο
πράγμα στον κόσμο . Όσα είναι τα χωρικά ύδατα τόσο πρέπει να είναι ο εναέριος
χώρος. Όμως λένε ‘όχι’, και δηλώνουν πως τα χωρικά τους ύδατα είναι 6 μίλια
αλλά ο εναέριος χώρος 10 μίλια Αυτό δεν γίνεται κατανοητό και κανένας λογικός
δεν το αποδέχεται».
«Κρύβουν στο Λαύριο FETO, PKK/YPG, DAESH, DHKP-C και τους φιλοξενούν.
Από εκεί τους βάζουν να πάνε σε διάφορες χώρες» ισχυρίστηκε δε ο Τούρκος
υπουργός Άμυνας, επαναλαμβάνοντας τα σενάρια για «εκπαίδευση τρομοκρατών»,
παρά τις αλλεπάλληλες και κατηγορηματικές διαψεύσεις της ελληνικής πλευράς.
Tην ίδια στιγμή, έκδηλη είναι η ενόχληση, αλλά και το… παράπονο, ίσως και η
αγωνία, των τουρκικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών F-16 στην έκδοση
Viper όπως αναφέρει ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ στην Κωνσταντινούπολη Μανώλης
Κωστίδης.
"Ενώ οι ΗΠΑ παρεμποδίζουν την Τουρκία, ακόμα και στην παράδοση ανταλλακτικών,
ήδη παρέδωσαν δύο F-16, και θα παραδώσουν άλλα 81" αναφέρει μεταξύ άλλων η
εφημερίδα Μιλιέτ.
Με την κατάθεση του Σπύρου Μπιμπίλα συνεχίζεται σήμερα η δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη. Ο κ. Μπιμπίλας, ο οποίος διατηρούσε φιλική σχέση με τον κατηγορούμενο και την οικογένειά του, ξεκίνησε να καταθέτει στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο λίγο μετά τις 10 το πρωί. «Για πάρα πολλά χρόνια, είχα μεγάλη αγάπη για αυτόν τον άνθρωπο. Όμως τα τελευταία γεγονότα που συνέβησαν με στενοχώρησαν πάρα πολύ για την αγάπη που είχα για αυτή την οικογένεια» είπε ο πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) για να αναφερθεί στη συνέχεια στη γνωριμία του με την ηθοποιό (και την μητέρα της) που κατήγγειλε τον Πέτρο Φιλιππίδη για τον βιασμό της.
«Την πρώτη καταγγέλλουσα την ξέρω από παιδί, γνώριζα τη μητέρα της με την οποία είμαι το ίδιο φίλος όπως και με τον Πέτρο. Είχα καταλάβει πόσο εκπληκτικός άνθρωπος είναι και έχουμε μια μεγάλη αγάπη που κρατάει μέχρι σήμερα. Το κοριτσάκι αυτό ήταν από άλλο γάμο και μεγάλωνε πολύ όμορφα με τον σύντροφό της» ανέφερε ο κ. Μπιμπίλας και συνεχίζοντας κατάθεσε: «Την περίοδο που παίζαμε στο θέατρο «Πόρτα» η μητέρα της έρχονταν να δει τη παράσταση. Είπα στον Πέτρο να τη δει ότι είναι καλή μου φίλη και του είχα κάνει και μια επισήμανση. Του είπα "Πέτρο πρόσεχε μην της την πέσεις, έχει σύντροφο"».
Πρόεδρος; Γιατί το είπατε;
Σπ. Μπιμπίλας: Γιατί ο Πέτρος είχε την τάση να τσιλιμπουρδίζει. Αφού γνωρίστηκαν ήρθε ξανά στο θέατρο με το σύντροφό της τραγουδιστή. Την κόρη της την ήξερα, ήταν πολύ καλό παιδί. Κάποια στιγμή έγινε κοπέλα. Χάθηκαν, κατά διαστήματα, οι επαφές μας μέχρι που έγινε αυτό το αναπάντεχο το 2011.
Συνεχίζοντας ο κ. Μπιμπίλας αναφέρθηκε στη περιβόητη συνάντηση της συζύγου του Πέτρου Φιλιππίδη. Ελπίδας Νίνου, με την μητέρα της πρώτης καταγγέλλουσας: «Στο έργο που έπαιζα τότε, τον Οκτώβρη του 2010, η μητέρα της κοπέλας ήρθε και η Ελπίδα και κάθισε στην άλλη μεριά των θέσεων. Ήταν κατά σύμπτωση. Στο τέλος της παράστασης η Ελπίδα είπε: «θέλω να σας μιλήσω». Άρχισε να μας λέει ένα απίστευτο ότι η καταγγέλλουσα ενοχλεί τον Πέτρο, ότι έχει σχέση μαζί του. Με εξέπληξε πάρα πολύ. Είπα πως είναι δυνατόν; Μας είπε ότι έστελνε μηνύματα στο σύζυγό της. Είχα καταλάβει ότι ο παρακολουθούσε το κινητό του, γιατί είχε καταλάβει ότι κάτι συμβαίνει με το Πέτρο. Της είπα «αφού τον ξέρεις τον Πέτρο κολλάει σε κορίτσια». «Εσύ μου τη σύστησες» μου απάντησε. Δηλαδή, να έχω και τύψεις που γνώρισα μια ηθοποιό στον Πέτρο. Αν ο Πέτρος ήταν εντάξει θα έπρεπε να πάρει τη μητέρα της καταγγέλλουσας και να της πει «η κόρη σου μου ασκεί σεξουαλική πίεση». Όμως δεν έγινε αυτό αλλά το αντίθετο. Όταν είσαι φίλος του τόσα χρόνια ξέρεις την προσωπικότητά του. Ότι την πέφτει σε κορίτσια, εν γνώσει της συζύγου του. Μετά από τόσα πολλά χρόνια δεν μπορώ να θυμάμαι τι άλλο επακριβώς ειπώθηκε σε αυτή τη συζήτηση. Θυμάμαι όμως τη λέξη «διείσδυση» που είχε χρησιμοποιήσει η Ελπίδα. Εγώ της είπα πως ενοχοποιείς το παιδί αφού ξέρεις τον Πέτρο;».
«Ενδεχομένως να φοβόταν»
Σε ερώτηση της έδρας για το λόγο που η καταγγέλλουσα δεν μίλησε όταν, όπως υποστηρίζει, δέχθηκε τις σεξουαλικές επιθέσεις από τον Πέτρο Φιλιππίδη, ο μάρτυρας απάντησε: «Η μικρή δεν μίλησε για όλα αυτά τα γεγονότα, διότι φαντάζομαι γιατί φοβόταν. Η μητέρα της δούλευε με τον Πέτρο και ενδεχομένως να φοβόνταν ότι θα διώξει τη μητέρα της από το θέατρο. Ο Πέτρος γιατί δεν το είπε; Η Ελπίδα μου είχε πει και για άλλες γυναίκες και ο Πέτρος αυτό δεν το γνωρίζει. Έλεγε σε εμένα και σε άλλα πρόσωπα έλεγε πράγματα που την πλήγωνε με την παράκληση να μη το πούμε στον Πέτρο. Εγώ τη συμπονούσα και πολλές φορές της είχα πει να χωρίσει, όμως δεν χώριζε».
Ο κ. Μπιμπίλας ανέφερε ότι η σύζυγος του Πέτρου Φιλιππίδη τον παρακάλεσε να «πιέσει» ώστε «να μάθουμε τι είχε συμβεί». «Εγώ πήρα την μητέρα της καταγγέλλουσας και την ρώτησε τι έγινε με τη μικρή. Μου είπε πως η κόρη της, της απάντησε πως βλέπει τον Πέτρο σαν πατέρα της».
Πρόεδρος: Η πρώτη καταγγέλλουσα έχει καταγγείλει τον Πέτρο Φιλιππίδη για παραβίαση της γενετήσιας σφαίρας της το 2008. Πως το κρίνετε ότι το 2010 τον αποκαλεί σαν πατέρα της;
Σπ. Μπιμπίλας: Αν είχε συμβεί αυτό που καταγγέλλει προφανώς για να κρύψει από τη μητέρα της αυτό που είχε συμβεί. Αυτή είναι η κρίση μου.
Πρόεδρος: Ήσασταν κοντά στον κατηγορούμενο και την οικογένεια του. Ακούσατε ποτέ κάτι στο χώρο του θεάτρου για τον κατηγορούμενο; Γιατί μας είπατε ότι είχε μια τάση να τσιλιμπουρδίζει… Ακούσατε κάτι ώστε ως φίλος να του πείτε «Πέτρο λένε αυτό για εσένα…»…..
Σπ. Μπίμπιλας: Σε κάθε παράσταση ο Πέτρος είχε σχέση με κάποιο από τα κορίτσια, εν γνώσει της Ελπίδας. Δεν χρειαζόταν να μου το πει κάποιος. Ο Πέτρος το είχε σαν κάτι φυσιολογικό στο μυαλό του. Το αν αυτές οι σχέσεις είναι συναινετικές δεν μπορώ να το ξέρω …Μέσα στο θέατρο οι συνθήκες είναι τέτοιες που μπορεί να είναι εξαναγκασμός. Η Ελπίδα ήταν πάντα «μη του πούμε τίποτα», δεν του λέγαμε τίποτα …
Ακόμη ο μάρτυρας ανέφερε πως όταν ξέσπασε η θύελλα των καταγγελιών «ο Πέτρος είχε μεγάλο άγχος για τον αν θα έρθουν άλλες καταγγελίες». Συνεχίζοντας ο κ.Μπιμπίλας ανέφερε: «Μου είπε και για συγκεκριμένο άτομο «πάρτην για να μη μιλήσει». Τότε απογοητεύτηκα πάρα πολύ. Με πήρε τηλέφωνο μια κοπέλα από τον Καναδά και ούρλιαζε. Μου διηγούνταν ένα βιασμό, και ότι είναι σε ψυχολόγους. Για έναν άνθρωπο που αγαπούσα, δηλαδή μια γυναίκα να μου λέει από το τηλέφωνο «Σπύρο ξέρεις ποιος είναι αυτός που λες στη τηλεόραση ότι είναι καλός άνθρωπος; Είναι αυτός που με βίασε».
Κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του, ο κ. Μπιμπίλας ανέφερε ότι δεν γνωρίζει πολύ καλά τις άλλες δυο καταγγέλλουσες πλην της πρώτης που κατηγορεί τον ηθοποιό για βιασμό. Συνεχίζοντας ανέφερε: «Εκείνη την περίοδο ο Πέτρος είχε πολλή εξουσία και πολλοί άνθρωποι για τέτοιους ανθρώπους φοβόνταν να μιλήσουν».
Εισαγγελέας: Πρώτη φορά ακούω τη φράση «εξαναγκαστικά συναινετική». Τι σημαίνει;
Σπ. Μπιμπίλας: Όταν είσαι σε μια παράσταση με άνθρωπο με μεγάλη δύναμη φοβάσαι ….Πολλές εκδιώχθηκαν από παραστάσεις ακόμη και γιατί το ζήτησε η Ελπίδα ….Αν ο Πέτρος τις ήθελε πραγματικά αυτές τις κοπέλες γιατί δεν τις κράταγε; Γιατί τώρα κάποιες από αυτές είναι σε ψυχολόγους, γιατί φύγανε στο εξωτερικό, γιατί χάθηκαν από το θέατρο; Αν έχει τη δύναμη να σηκωθεί και να πει σε αυτά τα κορίτσια ένα συγνώμη.
Πρόεδρος: Γνωρίζετε αν η πρώτη καταγγέλλουσα διατηρούσε μετά κάποιες τυπικές επαφές με τον κατηγορούμενο;
Σπ. Μπιμπίλας: Δεν το ξέρω …
Ακόμη, ο κ. Μπιμπίλας επανέλαβε ότι γνωρίζει πως ο Πέτρος Φιλιππίδης όταν «βλέπει μια κοπέλα και θέλει…». Επίσης, ανέφερε πως του είχαν μεταφέρει «ότι ο Πέτρος ήταν πολύ πιεστικός με κάποιες κοπέλες για να έχουν σεξουαλική σχέση μαζί του…».
Στην υπόθεση των υποκλοπών, αφήνοντας σαφείς αιχμές κατά του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, αναφέρθηκε, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Kontra, η Όλγα Κεφαλογιάννη. Η ίδια έστειλε, παράλληλα, ένα ηχηρό μήνυμα προς το Μέγαρο Μαξίμου για την επίκληση του «απορρήτου», σε ό,τι αφορά το σκάνδαλο.
Ειδικότερα, η βουλευτής και πρώην υπουργός της ΝΔ σημείωσε με σαφήνεια και κατηγορηματικά ότι «όταν θέλουμε να μιλάμε για κάθαρση στον δημόσιο βίο, όταν θέλουμε να μιλάμε για ‘φως’, όταν λέμε ότι δεν πρέπει να υπάρχουν σκιές, τότε το απόρρητο, με πολύ συγκεκριμένες δικλίδες ασφαλείας, θα πρέπει να μπαίνει, αν θέλετε, σε δεύτερη μοίρα, γιατί προέχει η προάσπιση των δημοκρατικών θεσμών, του Συντάγματος, των νόμων, των θεσμών. Και όλοι εμείς που υπηρετούμε τους θεσμούς, θα πρέπει όταν κάτι λέμε να το εννοούμε», σημείωσε με νόημα η Όλγα Κεφαλογιάννη.
Η ίδια τόνισε ακόμα ότι για εκείνη «έχει πολλή σημασία, όταν λέμε ''όλα στο φως'', δεν μπορούμε μετά να οχυρωνόμαστε πίσω από το απόρρητο. Είναι επικίνδυνο για τη Δημοκρατία, κάποιος να επικαλείται το απόρρητο και να θεωρεί ότι είναι εκτός ελέγχου», σημείωσε.
Τέλος, άφησε κάποιες υπόνοιες και για ανθρώπους που ενδεχομένως έχουν γνώση ευαίσθητων πληροφοριών, ενώ δεν θα έπρεπε.
«Μάλιστα, κάποιοι που έχουν λάβει γνώση ευαίσθητων πληροφοριών, χωρίς να έχουν τυπικά αρμοδιότητα για να λαμβάνουν αυτές τις πληροφορίες, αυτοί καλύπτονται από το απόρρητο; Αναρωτιέμαι…», ήταν η αιχμή της Όλγας Κεφαλογιάννη.
Συνεχίζουν να σοκάρουν τα νέα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας για την υπόθεση βιασμού της 23χρονης ΑμεΑ από τον θείο της στον Βόλο.
Η μητέρα του κοριτσιού σοκάρει με αυτά που λέει, τα οποία ωστόσο καταδεικνύουν το ακατάλληλο περιβάλλον στο οποίο ζούσε η 23χρονη κοπέλα.
«Βιασμός έγινε μία φορά στο σπίτι μου στο χωριό. Εγώ είχα πάει στη Λάρισα για ένα χειρουργείο και η κόρη μου όταν επέστρεψα μου είπε ότι βιάστηκε από τον θείο της. Εγώ έδωσα κατάθεση στην αστυνομία και είπα αλήθεια, ενώ η κόρη μου κάλυψε τον αδερφό μου γιατί την απειλούσε. Είπε ότι έλεγε ψέματα μετά. Και έτσι δεν έγινε τίποτα. Πήγα τη βρήκα στο σπίτι της νονάς της για να την πάρω μαζί μου σπίτι μετά την τελευταία καταγγελία που έκανε, αλλά δε θέλει να έρθει κοντά μου. Βέβαια και εδώ δεν περνάμε καλά, γιατί ο σύζυγός μου με χτυπούσε, με απειλούσε ότι θα με σφάξει με μαχαίρι, με κλείδωνε μέσα κλπ», λέει.
«Κι εμένα με βίαζε ο πατέρας μου»
«Έχω πέσει κι εγώ θύμα βιασμού από τον πατέρα μου, όταν ήμουν 4 ετών κορίτσι. Τα είπα στην αστυνομία, αλλά δε με πίστεψαν. Μου έδιναν χάπια και με είχαν νηστική δύο μήνες και με βίαζαν», συνεχίζει η μητέρα της 23χρονης, μιλώντας στο TheNewspaper.gr
Να σημειωθεί ότι λίγα χρόνια πριν τα έξι παιδιά της γυναίκας, με απόφαση των Κοινωνικών Υπηρεσιών μεταφέρθηκαν σε ίδρυμα, καθώς το περιβάλλον κρίθηκε ακατάλληλο.
«Θέλω την κόρη μου πίσω, αλλά εκείνη δε θέλει να έρθει. Δεν την έδιωξα εγώ. Διάβασα ότι έκανε απόπειρα αυτοκτονίας. Μόνη της έφυγε όμως. Την έπιασε κρίση νεύρων. Δεν την έδιωξα εγώ» επιμένει η γυναίκα. «Εγώ την πιστεύω την κόρη μου. Την απειλεί ο αδερφός μου να πει ψέματα, και έτσι στράφηκε εναντίον μου» καταλήγει.
Με τίτλο: «Θρασεία απειλή προς την Τουρκία από τον ανίδεο ΜHΤΣΟ»,
αναφερόμενος στον Κυριάκο Μητσοτάκη, το τουρκικό φιλοκυβερνητικό δίκτυο A
Haber -φανερά ενοχλημένο- παρουσιάζει τα όσα ειπώθηκαν στη χθεσινή συνάντηση
του Έλληνα πρωθυπουργού με τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν στο Παρίσι.
«Ο Μητσοτάκης με θράσος απείλησε την Τουρκία» σχολιάζει το A Haber, τονίζοντας
την απάντηση που έδωσε ο Έλληνας πρωθυπουργός στην πρόσφατη απειλή του Τούρκο
προέδρου πως: «Μία βραδιά μπορεί να έρθουμε ξαφνικά».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε με νόημα πως: «Αυτοί που λένε ότι θα έρθουν
νύχτα, τους περιμένουμε στο φως της ημέρας», ξεκαθαρίζοντας ωστόσο πως το
παράθυρο του διαλόγου παραμένει ανοιχτό.
Επαναλαμβάνοντας το ίδιο μοτίβο περί «κακομαθημένης» Ελλάδας που από πίσω της
κρύβονται ΗΠΑ και Γαλλία, το δημοσίευμα αναφέρε: «Ο κακομαθημένος Κυριάκος
Μητσοτάκης πρωθυπουργός της Ελλάδας που έχει πίσω της στο Αιγαίο και στην
Μεσόγειο καταρχήν τις ΗΠΑ και τη Γαλλία συναντήθηκε στο Μέγαρο Ελιζέ με τον
πρόεδρο της Γαλλίας Εμμανουέλ Μακρόν. Μετά από την συνάντηση, ο Μητσοτάκης που
με άσχημα λόγια στοχευσε την Τουρκία, επέδειξε το θράσος να εκτοξεύσει απειλές
σχετικά με τη δήλωσή του προέδρου Ερντογάν που εννοώντας την Ελλάδα είχε πει
πως “Μία βραδιά μπορεί να έρθουνε ξαφνικά”».
Το A Haber επαναλαμβάνει τα fake news περί «κλειδώματος» των τουρκικών F-16
από τους ελληνικούς S-300 και «παρενόχλησης» τουρκικού πλοίου στο Αιγαίο,
προβάλλοντας και τη δήλωση του Έλληνα πρωθυπουργού για διάλογο με την Τουρκία
στο … φως της ημέρας.
«Ο Έλληνας πρωθυπουργός Μητσοτάκης που απέδειξε την απροσεξία του με το
κλείδωμα των τουρκικών αεροσκαφών από τους S-300 και τελευταία με τα πυρά
παρενόχλησης στο πλοίο “Anatolian” στο Αιγαίο, υποστήριξε πως η Τουρκία
απειλεί την Ελλάδα στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο (…) Ο Μητσοτάκης
δήλωσε: “Περιμένουμε στο φως της ημέρας, αυτούς που λένε ότι θα έρθουν στα
νησιά μας το βράδυ. Εκεί που φαίνεται ξεκάθαρα ποιος έχει το δίκιο και την
αληθινή ισχύ με το μέρος του”»
Ενοχλημένη η Τουρκία για τα F-16 Viper που παρέλαβε η Ελλάδα
Παράλληλα, πολλές είναι οι αντιδράσεις στον τουρκικό Τύπο από την παράδοση των
δύο πρώτων αναβαθμισμένων F16 Viper στην Ελλάδα, η οποία έλαβε χώρα χθες, με
τις τουρκικές εφημερίδες να εκφράζουν έως και παράπονα για τη στάση των ΗΠΑ.
«Ενώ οι ΗΠΑ παρεμποδίζουν την Τουρκία, ακόμα και στην παράδοση ανταλλακτικών,
ήδη παρέδωσαν δύο F-16, και θα παραδώσουν άλλα 81», αναφέρει χαρακτηριστικά η
Milliyet, με την Sozcu να σημειώνει ότι «η Ελλάδα παρέλαβε δύο F-16, τα οποία
εκσυγχρονίστηκαν με την υποστήριξη των ΗΠΑ».
Για «παρέμβαση» των ΗΠΑ «εναντίον της Τουρκίας» κάνει λόγο η A Haber,
σημειώνοντας ότι «μετά τις κρίσεις που συνέβησαν με την Ελλάδα, ήρθε η
παρέμβαση των ΗΠΑ εναντίον της Τουρκίας. Εκσυγχρονίζουν 83 F-16 και ήδη
παραδίδουν τα δύο».
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πρώτα αναβαθμισμένα F-16 Viper έφτασαν στις
εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας στην Τανάγρα τη Δευτέρα,
με την Πολεμική Αεροπορία να ετοιμάζεται να παραλάβει συνολικά 83 μαχητικά που
θα εκσυγχρονιστούν.
Τα δύο πρώτα F-16 Viper θα χρησιμεύσουν ως αεροσκάφη εκπαίδευσης των χειριστών
της Π.Α., ενώ την ίδια στιγμή στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ γίνονται προσπάθειες
να παραδοθούν εντός του 2022 τουλάχιστον έξι ακόμη αεροσκάφη αυτού του τύπου.
Από τα τεχνικά στοιχεία της αναβάθμισης των F-16 Viper, το πλέον σημαντικό
αφορά την εγκατάσταση ραντάρ τύπου AESA, γεγονός το οποίο θα μετατρέψει 83
αεροσκάφη σε πλήρως διαλειτουργικά με F-35.
Περηφάνια, χαρά και συγκίνηση επικράτησαν κατά την ειδική τελετή αναπαράστασης του “αυθεντικού” όρκου του Ιπποκράτη στο θέατρο Φρασκίνι του Πανεπιστημίου της Παβία, τελετής που διεξήχθη με πρωτοβουλία του Παγκόσμιου Ινστιτούτου Ελλήνων Ιατρών και του Προέδρου κ. Γιώργου Πατούλη, Προέδρου του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών (ΙΣΑ) και Περιφερειάρχη Αττικής.
Ενενήντα τρεις νέοι και νέες ιατροί, που αποφοίτησαν από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Παβία παρέλαβαν μαζί με το πτυχίο τους τον πάπυρο με τον όρκο του πατέρα της Ιατρικής στα αρχαία ελληνικά μετά την τελετή απόδοσης του αυθεντικού όρκου του Ιπποκράτη, που αναπαρέστησαν ντυμένοι και ντυμένες στις αυθεντικές στολές με τις οποίες αποδίδεται ο όρκος στο Ασκληπιείο της Κω. Ειδικός απεσταλμένος από την Κω, ο οποίος συμμετέχει στις επίσημες τελετές του Ασκληπιείου, αναπαρέστησε τον Ιπποκράτη στην τελετή της Παβίας, ενώ οκτώ νεαρές φοιτήτριες και μαθήτριες ντύθηκαν ιέρειες με άμφια για το δρώμενο της αυθεντικής αναβίωσης του όρκου του Ιπποκράτη.
Ο θεσμός της αναβίωσης του αυθεντικού όρκου του Ιπποκράτη αποτελεί έναν από τους κύριους στόχους του Παγκόσμιου Ιπποκράτειου Ινστιτούτου Ιατρών και αφορά στην ορκωμοσία αριστευσάντων και αποφοίτων φοιτητών Ιατρικής των πανεπιστημίων του κόσμου, αλλά και ιατρικών συλλόγων διεθνώς, στο Ασκληπιείο της Κω, όπως και σε Ιατρικές Σχολές του εξωτερικού, στο πλαίσιο της ανάδειξης της οικουμενικότητας της Ιπποκράτειας ιατρικής επιστήμης και ιατρικής σκέψης.
Κατά την διάρκεια της επίσκεψης στην Παβία, ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Ιπποκράτειου Ινστιτούτου, Πρόεδρος του ΙΣΑ και Περιφερειάρχης Αττικής Δρ. Γιώργος Πατούλης και ο κοσμήτορας της Ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου της Παβίας, κ. Μάρκο Μπενάτσο, ο Α’ Αντιπρόεδρος κ. Κωνσταντίνος Πάντος, ο Β’ Αντιπρόεδρος κ. Κουσκούκης και ο Γενικός γραμματέας κ. Αντώνιος Πολυδώρου έκαναν τα αποκαλυπτήρια της προτομής του Ιπποκράτη για το πανεπιστήμιο της Παβίας, μιας πρωτοβουλίας του Παγκόσμιου Ιπποκράτειου Ινστιτούτου που επεκτείνεται συμβολικά στις Ιατρικές σχολές της Ευρώπης και του εξωτερικού.
Έγινε επίσης η συμβολική δεντροφύτευση και τοποθετήθηκε ο πλάτανος του Ιπποκράτη στο Βοτανικό κήπο της Παβίας, όπως πραγματοποιείται στις Ιατρικές Σχολές με τις οποίες διασυνδέεται το Παγκόσμιο Ιπποκράτειο Ινστιτούτο, ως ένδειξη της μεταλαμπάδευσης της γνώσης του πατέρα της δυτικής Ιατρικής.
Ο Πρόεδρος ΙΣΑ ΚΑΙ του Παγκόσμιου Ιπποκράτειο Ινστιτούτου Ιατρών, Δρ. Γιώργος Πατούλης απευθυνόμενος στους νέους γιατρούς, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τον κοσμήτορα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Παβίας, τόνισε την αξία της Ηθικής της άσκησης του ιατρικού επαγγέλματος, την οποία μοναδικά αποτυπώνει, όπως είπε, διάμεσου των αιώνων ο όρκος του Ιπποκράτη: «Παρότι μεσολάβησαν τόσοι αιώνες από την καθιέρωσή του, ο Όρκος του Ιπποκράτη συνεχίζει να αποτελεί τον τελειότερο και τον πληρέστερο κώδικα άσκησης της ιατρικής επιστήμης, που αναδεικνύει την ενσυναίσθηση, το ήθος και την αγάπη για τον άνθρωπο, παράλληλα με την δια βίου εκπαίδευση και τελειοποίηση της γνώσης και της Ιατρικής πρακτικής», είπε ο Δρ. Γιώργος Πατούλης στην ομιλία του, υπογραμμίζοντας προς τους αποφοιτήσαντες ότι πλέον από την εκπαίδευση περνούν στην κλινική πράξη. Τόνισε επίσης προς τους νέους γιατρούς ότι «δημιουργήσαμε το Παγκόσμιο Ιπποκράτειο Ινστιτούτο Ιατρών για να ενώσουμε την ιατρική κοινότητα, και σήμερα γίνεστε κρίκος της αλυσίδας αυτής, που ενώνει κράτη, πόλεις και ιατρικές σχολές». Ο Περιφερειάρχης Αττικής και Πρόεδρος του ΙΣΑ υπογράμμισε ότι ο Ιπποκράτης αντιμετώπισε την πρώτη επιδημία της αρχαιότητας, τον λοιμό της Αθήνας, και περιέγραψε με ακρίβεια την έννοια της επιδημίας στην Ιστορία της Δυτικής Ιατρικής, όπως σύγχρονοι κορυφαίοι επιστήμονες σήμερα στις ομιλίες και δημοσιεύσεις του αναδεικνύουν. Ο Δρ. Γιώργος Πατούλης εξέφρασε βαθύ επιστημονικό σεβασμό στους συνάδελφους Ιταλούς ιατρούς της Λομβαρδίας, που έδωσαν σκληρή μάχη για την σωτηρία της ζωής από την αρχή της σύγχρονης πανδημίας. Προσκάλεσε, τέλος, τον πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου της Παβίας κ. Κλαούντιο Λισσι, την Αντιπρύτανη του Πανεπιστημίου της Παβίας, και τον κοσμήτορα της Ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου της Παβίας κ. Μάρκο Μπενάτσο για την ορκωμοσία των Αρίστων Ιατρών στο Ασκληπιείο της Κω στις 22 Οκτωβρίου.
Μετά το πέρας της τελετής οι αποφοιτήσαντες νέοι γιατροί, καθώς και οι Έλληνες γιατροί της Παβίας παρέλαβαν πάπυρο με τον όρκο του Ιπποκράτη στα αρχαία Ελληνικά.
Ο Α’ αντιπρόεδρος του Παγκόσμιου Ινστιτούτου Ελλήνων Ιατρών κ Κωνσταντίνος Πάντος δήλωσε: «Με χαρά και συγκίνηση βρεθήκαμε σήμερα, η ελληνική αντιπροσωπεία από το Παγκόσμιο Ιπποκράτειο Ινστιτούτο Ιατρών στο Πανεπιστήμιο της Παβίας, ένα από τα αρχαιότερα και πιο σημαντικά πανεπιστήμια στον τομέα της έρευνας και της ιατρικής για να μεταλαμπαδεύσουμε στους νέους φοιτητές τις αρχές του πατέρα της δυτικής Ιατρικής, Ιπποκράτη, με την ευχή οι νέοι συνάδελφοι να τηρήσουν τον όρκο που έδωσαν να υπηρετούν ανιδιοτελώς και με σεβασμό τον άνθρωπο».
Την εντυπωσιακή τελετή παρακολούθησαν ο Επίτιμος Πρόξενος της Ελλάδας στο Μιλάνο κ. Νικόλας Σάκκαρης, ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου της Παβίας, κ. Κλαούντιο Λίσσι, και ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας της Παβίας κ. Γιώργος Μπακάγιας.
Το Παγκόσμιο Ιπποκράτειο Ινστιτούτο Ιατρών δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του Πρόεδρου κ. Γιώργου Πατούλη, προέδρου του ΙΣΑ και Περιφερειάρχη Αττικής για να αποτελέσει τον διεθνή κόμβο για τη διασύνδεση των ιατρών, της Ελλάδας και της Ομογένειας, όπως και διεθνών προσωπικοτήτων της Ιατρικής, ώστε να συμβάλλει στην επιστημονική και επαγγελματική εξέλιξη του παγκόσμιου ιατρικού κεφαλαίου, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες για την εγκαθίδρυση της Ιπποκρατικής αντίληψης στην παγκόσμια ιατρική κοινότητα και την προβολή και αναβίωση της φιλοσοφίας του Ιπποκράτη στο παγκόσμιο ιατρικό στερέωμα.
Με νέο δημοσίευμα η τουρκική εφημερίδα Milliyet κάνει λόγο για «κομβόι προσφύγων» που ετοιμάζεται να ξεκινήσει από την Τουρκία για τα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή την Ελλάδα.
Στο δημοσίευμα αναφέρεται η ομάδα δημιουργήθηκε στο Telegram και πλέον μετέχουν 70.000 άτομα κυρίως από την Συρία.
«Ενώ η σταδιακή αύξηση των προσφύγων, στην Τουρκία και η εξάπλωσή τους στη χώρα ήταν αντικείμενο συζήτησης, υποστηρίχθηκε ότι μια ομάδα αιτούντων άσυλο, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν Σύροι, σχεδίαζε μια νηοπομπή για να φτάσει στα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα σχέδια και οι προετοιμασίες για τη συγκρότηση της εν λόγω ομάδας πραγματοποιήθηκαν σε εικονικό περιβάλλον μέσω καναλιού που φέρεται να ιδρύθηκε πριν από περίπου μια εβδομάδα και ακολούθησαν περίπου 70.000 άτομα στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Telegram. Καταγράφεται επίσης ότι οι διοργανωτές του σχεδίου κάλεσαν τους πρόσφυγες να έχουν μαζί τους υπνόσακους, σκηνές, σωσίβια, νερό, κονσέρβες και κουτιά πρώτων βοηθειών» σημειώνεται στο δημοσίευμα.
Οι διοργανωτές δηλώνουν ότι η εν λόγω ομάδα θα χωριστεί σε ομάδες των 50 ατόμων και η καθεμία θα διευθύνεται από έναν επόπτη. Στο μήνυμα που μοιράστηκε μάνατζερ του εν λόγω καναλιού Telegram, αξιοσημείωτη ήταν και η δήλωση «Είμαστε 10 χρόνια στην Τουρκία, είμαστε προστατευμένοι… Αλλά οι δυτικές χώρες θα πρέπει να μοιραστούν αυτό το βάρος».
Με μία νέα λίστα, οι Βρετανικοί Times παροτρύνουν τους αναγνώστες τους να συνεχίσουν τις διακοπές τους, να αποφύγουν τα πολυπληθή μέρη και να προτιμήσουν ελληνικά νησιά που προσφέρουν χαλαρωτικές στιγμές και θυμίζουν τη μαγεία της ελληνικής μυθολογίας.
Ο κατάλογος της βρετανικής εφημερίδας τοποθετεί την Άνδρο στην κορυφή για την αυθεντικότητα της, την εντυπωσιακή φύση, τους καλόκαρδους κατοίκους και τα μονοπάτια. Η λίστα περιλαμβάνει τη Φολέγανδρο για τα ηλιοβασιλέματα, τη Νίσυρο για τη θέα στο ηφαίστειο, τη Σύρο για πολιτιστικές αναζητήσεις και το Μεγανήσι για γαλήνιες αποδράσεις.
Τον «δεκάλογο» των ήρεμων προορισμών συμπληρώνουν η Αλόννησος για την άγρια φύση, η Μήλος για τα μοναδικά τοπία, η Πάτμος για τις πανέμορφες παραλίες και το μυστηριακό κλίμα της, το Αγκίστρι για εκδρομές, αλλά και τα Κύθηρα για το ειδυλλιακό περιβάλλον τους.
«Έχουμε ξεκινήσει μια διαρκή και οργανωμένη προσπάθεια εξωστρέφειας, καθώς η Άνδρος προσφέρει στην μετά-Covid εποχή όσα αναζητά ο Έλληνας αλλά ξένος ταξιδιώτης όπως δραστηριότητες στη φύση, ένα μείγμα ερημικών και οργανωμένων παραλιών και προπάντων, αυθεντική φιλοξενία. Μετά από μία ικανοποιητική σεζόν, οι τουριστικές ροές συνεχίζονται και τον Σεπτέμβριο», δηλώνει ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Δήμου Άνδρου, Νίκος Μουστάκας.
«Η έντονη θρησκευτικότητα, τα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO μαζί με το απαράμιλλο φυσικό κάλλος δημιουργούν ένα συνδυασμό εμπειριών που δεν αφήνουν ασυγκίνητους τους ταξιδιώτες από Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα υποδομής, τουριστικές δράσεις και πολιτιστικές πρωτοβουλίες εμπλουτίζουν το αφήγημα μας και συμβάλλουν στην ενίσχυση της επισκεψιμότητας,» επισημαίνει ο δήμαρχος Πάτμου, Λευτέρης Πέντες.
Τρόμο ένιωσαν οι επιβάτες ενός λεωφορείου στη Θεσσαλονίκη όταν έγιναν μάρτυρες ενός άγριου καβγά μεταξύ του οδηγού και ενός επιβάτη.
Ο εν λόγω επιβάτης εισήλθε στο λεωφορείο χωρίς να φορά μάσκα, και όταν του ζητήθηκε από τον οδηγό να τη φορέσει, τότε εκείνος έξω φρενών για την παρατήρηση που του έγινε, σηκώθηκε πήγε προς το μέρος του οδηγού και τον χτύπησε.
Σε βίντεο που κυκλοφόρησε και τράβηξαν επιβάτες του λεωφορείου, φαίνεται πως για ώρα ο επιβάτης χτυπά τον οδηγό που ανταποδίδει τις μπουνιές.
Το περιστατικό συνεχίστηκε με τον επιβάτη να σηκώνει ένα μπουκάλι και να απειλεί τον οδηγό. Οι επιβάτες έντρομοι ζητούσαν από τον οδηγό να ανοίξει να κατέβουν.
«Εάν σήμερα ή αύριο δεν γίνουν αλλαγές στη στρατηγική, θα αναγκαστώ να μιλήσω με την ηγεσία του υπουργείου Άμυνας και την ηγεσία της χώρας για να τους εξηγήσω την πραγματική κατάσταση στο πεδίο. Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα κατάσταση. Είναι εντυπωσιακό, θα έλεγα». Αν το παραπάνω «τελεσίγραφο» προς την ανώτατη ηγεσία των Ρωσικών Ενόπλων Δυνάμεων -και όχι μόνο- δεν είχε ως αποστολέα το Ραμζάν Καντίροφ, πρωτοπαλίκαρο του Ρώσου Προέδρου, Βλαντιμίρ Πούτιν, που έσπευσε προς βοήθεια του τελευταίου από τις πρώτες ημέρες της «ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης» της Μόσχας στην Ουκρανία, τότε οι πληροφορίες για την «ανακατάληψη» του βορειοανατολικού θεάτρου του πολέμου στην Ουκρανία από τις εγχώριες δυνάμεις δεν θα ήταν το ίδιο βάσιμες, με δεδομένο και τον εν εξελίξει, παράλληλο πόλεμο παραπληροφόρησης, στον οποίο επιδίδεται το Κρεμλίνο.
Ωστόσο, ο Τσετσένος πρώην αντάρτης και νυν ηγέτης της Δημοκρατίας της Τσετσενίας (από το 2007 και εξής) έχει διαγράψει πολλά χιλιόμετρα στα χαρακώματα, ώστε να εκτιμήσει μάλλον ρεαλιστικά το συσχετισμό ισχύος στο πεδίο της μάχης στην παρούσα φάση, έχοντας στρατολογήσει από την πρώτη στιγμή δεκάδες μαχητές που πολεμούν πλάι στα ρωσικά στρατεύματα.
Μολονότι δεν είναι η πρώτη φορά που τοποθετείται δημόσια -και αινιγματικά- απέναντι στην εξέλιξη των στρατιωτικών επιχειρήσεων στην Ουκρανία, η φιλική σχέση, ωστόσο, που διατηρεί από χρόνια με τον Ρώσο Πρόεδρο, Βλαντιμίρ Πούτιν (με τον οποίο συναντήθηκε στις 5 Αυγούστου στο Σότσι), αλλά και η ευρεία απήχησή του στη ρωσική κοινή γνώμη (έχοντας τιμηθεί ως Ήρωας της Ρωσικής Ομοσπονδίας το 2004), προσδίδουν στη γνώμη του ιδιαίτερη βαρύτητα στο πεδίο της εσωτερικής νομιμοποίησης της «ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης», προκαλώντας νέο πονοκέφαλο στο Κρεμλίνο.
Ο Ραμζάρ Καντίροφ, άλλωστε, διαδραματίζει και ρόλο αναμεταδότη της ρωσικής εκδοχής του πολέμου στα κοινωνικά δίκτυα (χωρίς να ελέγχεται απόλυτα από το Κρεμλίνο), όπου διατηρεί χιλιάδες ακολούθους, ενώ δεν φείδεται δημόσιων παρεμβάσεων, συνήθως για να ασκήσει πίεση κατά καιρούς στη Μόσχα, με απώτερο στόχο την ικανοποίηση προσωπικών αιτημάτων του.
Αυτή τη φορά, όμως, ο «χρησμός» Καντίροφ έρχεται τη στιγμή της κορύφωσης της Ουκρανικής αντεπίθεσης, την οποία η ρωσική πλευρά φαίνεται πως αρχικά υποτίμησε, οδηγώντας ακόμη και το ρωσικό Τύπο (αν και ελεγχόμενο) στην παραδοχή σειράς λαθών και προβληματισμού για το τελικό αποτέλεσμα της σύγκρουσης.
Εκτός από τις απώλειες σε πολεμικό υλικό, που ανέρχονται σε 5.800 κομμάτια στρατιωτικού εξοπλισμού για τους Ρώσους, σύμφωνα με τον ιστότοπο του προγράμματος Oryx, το «τελεσίγραφο» Καντίροφ αναδεικνύει πρωτίστως την έλλειψη συντονισμού και αντανακλαστικών από τη φυσική ηγεσία του Ρωσικού στρατού, αφήνοντας παράλληλα ανοιχτό το ενδεχόμενο ο Ρώσος Πρόεδρος να μη διαθέτει την πραγματική εικόνα των πολεμικών γεγονότων.
Όπως ισχυρίζεται ο κ. Καντίροφ, μπορεί να μην έχουν περιέλθει πλήρως σε γνώση του Ρώσου Προέδρου, Βλαντιμίρ Πούτιν τόσο η ανακατάληψη περίπου 40 κατοικημένων περιοχών από τους Ουκρανούς πολεμιστές (μεταξύ των οποίων οι πόλεις Μπαλακλέγια, Ιζιούμ, Βολτσάνσκ), όπως και οι όποιες αστοχίες κατά την εκτέλεση της «ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης» από τα ανώτατα στελέχη των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων, κυρίως σε επίπεδο πληροφοριών και υποστήριξης.
Σχεδόν ταυτόχρονα, με την «προφητεία» Καντίροφ, το τηλεοπτικό κοινό στη Ρωσία έρχεται ξαφνικά αντιμέτωπο με δυσοίωνες εκτιμήσεις -για πρώτη φορά από την έναρξη της σύγκρουσης-, καθώς για «μια πολύ δύσκολη εβδομάδα στο μέτωπο», έκανε λόγο ο παρουσιαστής Ντμίτρι Κισέλιοφ κατά την έναρξη της νυχτερινής του εκπομπής την περασμένη Κυριακή. Μπροστά σε ένα τηλεοπτικό σκηνικό, το οποίο έγραφε τη λέξη «ανασύνταξη», ο κ. Κισέλιοφ δήλωσε ότι οι ρωσικές δυνάμεις εγκατέλειψαν «προηγουμένως απελευθερωμένους οικισμούς» υπό την πίεση «ανώτερων εχθρικών δυνάμεων», με τους Ουκρανούς να έχουν ανακαταλάβει περισσότερα από 6.000.000 στρέμματα από τις αρχές του μήνα, κατά τον Πρόεδρο της χώρας, Βολοντιμίρ Ζελένσκι.
Η επιτυχής προέλαση του Ουκρανικού στρατού τις τελευταίες δύο εβδομάδες συνοδεύτηκε από την καταστροφή κρίσιμων υποδομών από τους Ρώσους, προκαλώντας εκτεταμένες διακοπές ρεύματος, με τις περιοχές Χάρκοβο και Ντόνετσκ να είναι μεταξύ των στόχων που υπέστησαν black out. Για την Όλγα Σκαμπέγιεβα ο βομβαρδισμός από τους Ρώσους ουκρανικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής αποτιμάται ως «σημείο καμπής της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης», καθώς ο ρωσικός στρατός σηματοδοτεί, μέσω του πλήγματος των υποδομών, το οριστικό τέλος της παρουσίας του στην περιοχή. Αντίθετα, αρκετοί ομιλητές εκτιμούν πως η Μόσχα θα εντείνει τη στρατιωτική της δράση το επόμενο διάστημα, με το Ρώσο Πρόεδρο να περιμένει τους Ουκρανούς στο δριμύ ψύχος του χειμώνα, όπως οι πρόγονοί του τον Ναπολέοντα.
Σε κάθε περίπτωση, «έκαναν λάθη και νομίζω ότι θα βγάλουν τα απαραίτητα συμπεράσματα», επισήμανε ο κ. Καντίροφ στο ηχητικό μήνυμά του, όπως μεταδίδει ο Guardian, σε πλήρη δηλαδή αντίθεση με τα όσα δήλωσε ο Βλαντιμίρ Πούτιν στην τελευταία εμφάνισή του, υποστηρίζοντας ότι η Ρωσία δεν είχε «χάσει τίποτα» στην πορεία του πολέμου, η μεγάλη διάρκεια του οποίου τείνει να εξαντλήσει την όποια ανοχή της ρωσικής κοινωνίας.
Ανάμεσα στις γραμμές, ο «πολέμαρχος» Καντίροφ ( ο οποίος συντηρεί και παραστρατιωτική οργάνωση) υπαινίσσεται πως επικρατεί χάος ανάμεσα στην στρατιωτική διοίκηση και όσους μάχονται στην πρώτη γραμμή, τη στιγμή που «αν το Γενικό Επιτελείο της Ρωσίας δεν ήθελε να αποσυρθεί, τα στρατεύματα δεν θα υποχωρούσαν», όπως περιέγραψε, υποστηρίζοντας δηλαδή ότι οι Ρώσοι στρατιώτες «δεν είχαν την κατάλληλη στρατιωτική εκπαίδευση» και αυτό τους οδήγησε σε υποχώρηση.
Πάντως, το Κρεμλίνο δεν σταμάτησε να εκπέμπει εικόνα σαρωτικής επικράτησης παρά την Ουκρανική αντεπίθεση, με τον Εκπρόσωπο Τύπου του, Ντμίτρι Πεσκόφ να αρνείται χθες να απαντήσει άμεσα, όταν ερωτήθηκε εάν ο πρόεδρος Πούτιν διατηρεί την εμπιστοσύνη του στην ηγεσία του στρατού, απαντώντας, στον αντίποδα, γενικόλογα πως η «ειδική επιχείρηση» θα συνεχιστεί έως ότου πετύχει τους στόχους της.
«Φυσικά, οι όποιες ενέργειες του στρατού που εκτελούνται στο πλαίσιο της ειδικής επιχείρησης αναφέρονται στον Ανώτατο Διοικητή», αντέτεινε ο Πεσκόφ, αναφερόμενος στο Ρώσο Πρόεδρο και πρόσθεσε ότι «ο πρόεδρος είναι σε διαρκή επικοινωνία με τον υπουργό Άμυνας και όλους τους στρατιωτικούς διοικητές. Δεν μπορεί να γίνεται κάτι άλλο κατά τη διάρκεια της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης».
Επιχείρηση «κωλοτούμπα»
Η αμηχανία, ωστόσο, την οποία σκόρπισε στη ρωσική κοινή γνώμη η παρέμβαση Καντίροφ αντανακλάται σε χθεσινό δημοσίευμα του TASS, το οποίο επιχειρεί να ανασκευάσει τις όποιες εντυπώσεις της αρχικής δήλωσης του Τσετσένου ηγέτη.
Με τίτλο «Ο Ραμζάν Καντίροφ ανακοινώνει «ενδιαφέρουσα έκπληξη» για τις ουκρανικές πολιτοφυλακές», στο δημοσίευμα από το Γκρόσνι αναφέρεται ότι «σύμφωνα με τον επικεφαλής της Τσετσενίας, όλες οι ενέργειες των μαχητών σχεδιάζονται με ακρίβεια, χωρίς εμπόδια ή καταστάσεις έκτακτης ανάγκης», για να καταλήξει πως «ο επικεφαλής της Τσετσενίας (σ.σ Καντίροφ) σημείωσε ότι η ειδική στρατιωτική επιχείρηση προχωρά με επιτυχία στον τομέα ευθύνης των Τσετσενικών δυνάμεων, χάρη στη γενναιότητα και τον ηρωισμό των Τσετσένων μαχητών, καθώς και στη βελτιστοποιημένη συνεργασία τους με τις μικτές δυνάμεις»
Τον γύρο του Διαδικτύου κάνουν οι πρόσφατες εικόνες της Κιάρα Ντελεβίν
από το αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης.
Το διάσημο μοντέλο εθεάθη εξαθλιωμένο, χωρίς παπούτσια και με αλλοπρόσαλλη
συμπεριφορά, με την εικόνα της να μη θυμίζει σε τίποτα το περιζήτητο μοντέλο
και ηθοποιός, που διεκδικούν οι μεγαλύτεροι οίκοι μόδας.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τον ξένο Τύπο, η 30χρονη Βρετανίδα έφτασε
αργοπορημένη στο αεροδρόμιο. Η εξωτερική της εμφάνιση απέπνεε εξαθλίωση. Χωρίς
παπούτσια, φορώντας κίτρινες κάλτσες και ένα μπλουζάκι με τη Μπρίτνεϊ Σπίαρς,
η Ντελεβίν εθεάθη νευρική και εμφανώς ανίκανη να ελέγξει τις κινήσεις της.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι βρισκόταν σε μεγάλη υπερένταση, περπατούσε
ασταμάτητα, ενώ μιλούσε στο τηλέφωνο. Κάποια στιγμή μάλιστα, της έπεσε το
κινητό από τα χέρια, το έπιασε, αλλά της έπεσε ξανά σε κλάσματα δευτερολέπτων.
Δείτε τα βίντεο
«Είναι εθισμένη στα ναρκωτικά - Γιατί δεν τη βοηθά κάποιος;» - Ανησυχία στα
social media για την υγεία της
Τόσο η εικόνα της, όσο και η συμπεριφορά της έγιναν αντικείμενο συζήτησης στα
social media με τους περισσότερους από τους χρήστες να κάνουν λόγο για εθισμό
στα ναρκωτικά και να ανησυχούν για την υγεία της.
«Έχει σοβαρό θέμα με τον εθισμό», «Γιατί δεν τη βοηθάει κάποιος;», «Είμαστε
μαζί σου» είναι μόνο μερικά από τα σχόλια στο Twitter μετά τα βίντεο και τις
φωτογραφίες της από το αεροδρόμιο.
Το δικό τους καθεστώς οδικής αναρχίας έχουν εγκαθιδρύσει εκατοντάδες ασυνείδητοι λάτρεις της ταχύτητας που συνεχίζουν να κάνουν κατάληψη στους δρόμους, αδιαφορώντας για το αν προκαλέσουν σοβαρό τροχαίο ατύχημα.
Πρόκειται για οδηγούς που συμμετέχουν σε κόντρες ταχύτητας σε διάφορα «στέκια» της πρωτεύουσας και δεν διστάζουν να καταγράψουν τα καμώματά σους στην κάμερα, δημοσιεύοντας το οπτικοακουστικό υλικό στα μέσα κοινωνικής δικτυώσης.
Χαρακτηριστικό δείγμα ασυνείδητης οδηγικής συμπεριφοράς αποτελεί ένα βίντεο που δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ώρες στο Youtube και δείχνει μια ομάδα μοτοσικλετιστών – αποτελούμενη από τουλάχιστον 8 άτομα - η οποία ξεχύνεται στη Λεωφ. Βουλιαγμένης, μετατρέποντας τον δρόμο σε πίστα ταχύτητας. «Στέκι» της αποτελεί το γνωστό στέκι «Μαύρη» στο ύψος της Γλυφάδας.
Αναβάτης μοτοσικλέτας Suzuki Hayabusa, ο οποίος φέρει κάμερα τύπου GoPro, κάποια στιγμή κινείται με πραγματικά ιλλιγιώδη ταχύτητα, με το κοντέρ να γράφει 200 χλμ./ώρα.
Από… κοντά και κάποιοι άλλοι αναβάτες μοτοσικλετών (όπως Ducati και Yamaha) που επιδίδονται σε μια… άτυπη μάχη για το ποιος θα κινηθεί γρηγορότερα.
«Γραμμή εκκίνησης» για τους συμμετέχοντες στους αυτοσχέδιους αγώνες αποτελούν τα φανάρια. Μόλις ανάβουν οι πράσινοι φωτεινοί σηματοδότες, η ομάδα μοτοσικλετιστών «ανοίγει το γκάζι», αδιαφορώντας για τους κινδύνους που εγκυμονούν για τους πολλούς οδηγούς που χρησιμοποιούσαν εκείνη την ώρα τον δρόμο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κόντρες στην Αττική έχουν λάβει αλόγιστες διαστάσεις, γεγονός που δεν έχει περάσει απαρατήρητο από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Τάκη Θεοδωρικάκο, ο οποίος είναι αποφασισμένος να βάλει τέλος σε αυτό το επικίνδυνο φαινόμενο.
«Έχουμε δώσει οδηγίες για συνεχείς ελέγχους όπου παρατηρείται το φαινόμενο να στήνονται αυτοσχέδιες κόντρες, όπως στην παραλιακή της Αθήνας. Όπου βγαίνουν και διασκεδάζουν οι νέοι μας», είχε αναφέρει πρόσφατα ο Υπουργός.
Νομοθετική πρωτοβουλία για την απαγόρευση εμπορίας κακόβουλων λογισμικών παρακολούθησης, όπως του Predator, αναμένεται να φέρει η κυβέρνηση το επόμενο διάστημα. Αυτό προανήγγειλε ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, στη Βουλή.
«Θέλω να υπογραμμίσω πως άλλο πράγμα το ζήτημα των νόμιμων παρακολουθήσεων που γίνονται με τις εγγυήσεις του νόμου, και άλλο ζήτημα οι παρακολουθήσεις με κακόβουλα λογισμικά», τόνισε αρχικά, προσθέτοντας ότι απαιτείται θωράκιση έναντι αυτών των λογισμικών. «Η παρούσα βουλή με νομοθετική πρωτοβουλία που θα φέρουμε και θα είναι εμπροσθοβαρής έχουμε διάθεση με πολύ σκληρές ρυθμίσεις ακόμα και σε απαγόρευση εμπορίας τέτοιων λογισμικών. Θέλουμε να φύγει η γάγγραινα αυτή», σημείωσε με νόημα.
Αντιδράσεις από ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ
Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι κατάντησε την ΕΥΠ μαγαζάκι του επιτελικού παρακράτους για να «παρακολουθείτε πολιτικούς αντιπάλους και δημοσιογράφους». «Μας φέρνετε κύρωση της ΠΝΠ, ένα κουρελόχαρτο σε σχέση με αυτά που έγιναν στη χώρα», τόνισε και επισήμανε ότι η εν λόγω ΠΝΠ έρχεται για επικοινωνιακούς λόγους και για να κρυφτούν οι ευθύνες του κ. Μητσοτάκη για την αθλιότητα, το άρρωστο καθεστώς που έχει εγκαθιδρύσει στη χώρα».
«Εργαλειοποιεί λέει τις υποκλοπές ο Ανδρουλάκης και το ΠΑΣΟΚ. Πρώτη φορά στην πολιτική μου διαδρομή ο θύτης απευθύνεται στο θύμα και μιλά για εργαλειοποίηση ενώ θα έπρεπε στην καλύτερη περίπτωση να σιωπά» τόνισε μάλιστα χαρακτηριστικά ο Χάρης Καστανίδης και τόνισε μάλιστα με νόημα πως «ελπίζω ότι αύριο δε θα χρειαστεί να αποδείξουμε ότι γνωρίζουμε περισσότερα από όσα ξέρει η κυβέρνηση», απάντησε και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Χάρης Καστανίδης.
Η Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε σήμερα, Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου, τα δύο πρώτα μαχητικά F-16 αναβαθμισμένα στην εκδοχή Viper.
Τα αεροσκάφη επανεντάσσονται στην Πολεμική Αεροπορία με αναβαθμισμένες δυνατότητες και είναι όντως από τα πλέον προηγμένα F-16 στην Ευρώπη.
Όπως ανακοίνωσε η αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin, που σε συνεργασία με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) παρέδωσαν σήμερα από κοινού στην Πολεμική Αεροπορία τα δύο πρώτα μαχητικά F-16 Viper, «τα αεροσκάφη επιτρέπουν στην Πολεμική Αεροπορία να αντιμετωπίζει με επιτυχία τις αναδυόμενες απειλές στην περιοχή και να επιχειρεί ως μέρος συμμαχικών αποστολών παγκοσμίως».
Συγκεκριμένα, τα κύρια συστήματα που αναβαθμίζονται στο πλαίσιο του προγράμματος περιλαμβάνουν τα εξής:
- Νέες οθόνες πληροφοριών και απεικόνισης ανάμεσα στα ποδωστήρια
- Νέο APX-126 AIFF με δυνατότητα mod 5
- Ενσωμάτωση SNIPER POD, βλημάτων SASSM και PaveWay II
- Δυνατότητα Link-16
Οι αναβαθμίσεις των F-16 πραγματοποιούνται στην ΕΑΒ υπό τη στενή τεχνική καθοδήγηση από τις ομάδες της Lockheed Martin.
Το προσωπικό της ΕΑΒ που εργάζεται στο πρόγραμμα F-16 Viper αποτελείται από μια κεντρική ομάδα περισσότερων των 21 έμπειρων υπαλλήλων, ενώ έχουν προσληφθεί και εκπαιδευτεί μέχρι στιγμής δεκάδες νέοι υπάλληλοι στη διάρκεια τεσσάρων διαφορετικών φάσεων.
Οι αναβαθμίσεις των F-16 σε Viper, προστίθεται στην ανακοίνωση, έχουν φέρει θέσεις εργασίας και επενδύσεις στην Ελλάδα. Αναλυτικότερα, τα προγράμματα της Lockheed Martin οδήγησαν σε περισσότερες από 350 νέες προσλήψεις στην ΕΑΒ από το 2021, περισσότερες από όσες έχουν πραγματοποιηθεί σε μια ολόκληρη δεκαετία.
Το ιστορικό
Tο πρώτο προς αναβάθμιση F-16 εντάχθηκε στην ΕΑΒ τον Φεβρουάριο του 2020. Το αεροσκάφος ήταν έτοιμο για δοκιμαστικές πτήσεις στις αρχές του 2021. Ακολούθως, πέταξε με προορισμό τις ΗΠΑ για περισσότερες πτητικές και επί εδάφους δοκιμές, που πραγματοποιήθηκαν το Φεβρουάριο του 2021.
Τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2021 εντάχθηκαν και άλλα αεροσκάφη, τα οποία ολοκλήρωσαν τις πτητικές δοκιμές φέτος το καλοκαίρι.
Οι παραδόσεις στην ΕΑΒ συνεχίζονται, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι 12 θέσεις στο υπόστεγο της Τανάγρας είναι κατειλημμένες με αεροσκάφη και εργασίες αναβάθμισης.
Η αναβάθμιση και των 83 αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας σε Viper είναι προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2027.
Το φως της δημοσιότητας βλέπει ένα βίντεο ντοκουμέντο, όπου καταγράφεται η δράση των Τούρκων στρατοχωροφυλάκων στον Έβρο.
Στις εικόνες από κάμερες που μετέδωσε το ΟΡΕΝ, διακρίνεται μία ομάδα τουλάχιστον 50 παράτυπων μεταναστών να κατεβαίνει από το φορτηγό της στρατοχωροφυλακής στα σύνορά μας. Οι μετανάστες οδηγούνται μέχρι το ποτάμι, ώστε να το περάσουν και να μπουν στην ελληνική πλευρά.
Λίγο νωρίτερα, οι Τούρκοι στρατοχωροφύλακες είχαν ψάξει τα πράγματα των μεταναστών και άρπαξαν χρήματα, όπως πολλές φορές έχουν καταγγείλει οι ίδιοι οι μετανάστες όταν συλλαμβάνονται τελικά από τους Έλληνες συνοριοφύλακες.
Στο βίντεο φαίνεται επίσης ο Τούρκος στρατοχωροφύλακας, την ώρα που έχουν κατέβει οι παράτυποι μετανάστες και τους έχει παραλάβει ο διακινητής, εκείνος να κλείνει την πόρτα του φορτηγού και να συνεχίζει την περιπολία του, σαν να μην συμβαίνει τίποτα.
Απεργία - αποχή για τη μη εφαρμογή των υπουργικών αποφάσεων που προβλέπουν ενδοσχολικούς συντονιστές και τους μέντορες κήρυξε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος.
Η Ομοσπονδία δημοσιοποίησε παράλληλα και σχετικό έγγραφο, με το οποίο καλεί την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να αποσύρει τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις.
Η Ομοσπονδία των δασκάλων υπογραμμίζει επίσης ότι καλύπτει πλήρως τους εκπαιδευτικούς στο να μην εφαρμόσουν τις σχετικές αποφάσεις, «με την πλήρη νομική τεκμηρίωση και στήριξη όλων μας των ενεργειών».
Μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση η ΔΟΕ λέει: «Παρ’ όλες τις δυναμικές αντιδράσεις, των εκπαιδευτικών και των γονιών, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. και η κυβέρνηση συνεχίζουν την προσπάθεια να εφαρμοστούν οι αντιεκπαιδευτικοί αυτοί νόμοι και προχωρούν στην υλοποίηση πτυχών της ατομικής αξιολόγησης με την έκδοση των Υπουργικών Αποφάσεων για τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές. Η πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. και συνολικά της Κυβέρνησης δεν είναι η ποιοτική αναβάθμιση των σχολείων, που έχει ως αφήγημα προς την κοινωνία, αλλά η διαμόρφωση ενός ενδοσχολικού δικτύου καθοδήγησης, ελέγχου και εποπτείας, ενός ιεραρχικού θεσμικού πλαισίου ατομικής αξιολόγησης, η υποβάθμιση του συλλόγου διδασκόντων και η ενίσχυση των μονοπρόσωπων οργάνων, η εντατικοποίηση της γραφειοκρατίας, η εμπέδωση κλίματος φόβου, η διαμόρφωση ενός μοντέλου διοικητικής ιεραρχίας πρόθυμων να υλοποιήσουν άκριτα εκπαιδευτικές πολιτικές που βρίσκονται έξω και μακριά από την υπηρέτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου και την διασφάλιση των εργασιακών κεκτημένων των εκπαιδευτικών, η μετακύληση της ευθύνης διαμόρφωσης και λειτουργίας του σχολείου από το κράτος στους εκπαιδευτικούς και η στοχοποίηση του δημόσιου σχολείου έναντι των ιδιωτικών που διαφημίζει η υπουργός παιδείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
Η αποστολή του Μέντορα
Από την φετινή σχολική χρονιά θα εισαχθεί ο θεσμός του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα, ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου. Επίσης, ο Εενδοσχολικός Συντονιστής συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.
Επίσης, σε ότι αφορά στην αξιολόγηση των 160.00 εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων με την οποία η ΔΟΕ δεν συμφωνεί , είχε προτείνει πέρυσι την «φασόν» αξιολόγηση δηλαδή ζητούν από τους εκπαιδευτικούς «να επιμείνουν και να καταθέσουν τα ενιαία κείμενα που έχει στείλει η Δ.Ο.Ε., τόσο για την Αποτίμηση, όσο και για τον Προγραμματισμό, χωρίς τροποποιήσεις ή διαφοροποιήσεις».
Ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμμανουέλ Μακρόν, σε δηλώσεις του λίγο πριν το
δείπνο εργασίας που έχει σήμερα στο Παρίσι με τον πρωθυπουργό Κυριάκο
Μητσοτάκη, χαιρέτισε την στενή συνεργασία της Ελλάδας και της Γαλλίας στους
τομείς της άμυνας και της ασφάλειας, χαρακτηρίζοντας παράλληλα απαράδεκτες τις
προκλήσεις και τις δηλώσεις κατά της εδαφικής ακεραιότητας της Ελλάδας.
Ο Γάλλος πρόεδρος αναφερόμενος στην στρατηγική σύμπραξη Ελλάδας και Γαλλίας
στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας τόνισε ότι βασίζεται στις κοινές
απόψεις των δύο χωρών αναφορικά με τις αρχές της Δημοκρατίας, της ελευθερίας,
του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του σεβασμού του διεθνούς δικαίου
συμπεριλαμβανομένου του δικαίου της θάλασσας.
Ο Εμμανουέλ Μακρόν επισήμανε ότι η συνεργασία Ελλάδας - Γαλλίας στον τομέα της
εξωτερικής πολιτικής και της άμυνας έχει ιδιαίτερη σημασία σε αυτή την κρίσιμη
περίοδο και ότι πρόκειται για μία συνεργασία που έρχεται από μακριά και
πηγαίνει μακριά. Η Γαλλία στηρίζει την Ελλάδα ξεκάθαρα και με
αποφασιστικότητα, τόνισε ο Γάλλος πρόεδρος.
Ο πρόεδρος Μακρόν αναφερόμενος στη συνέχεια στον πόλεμο στην Ουκρανία σημείωσε
την ανάγκη να στηριχθεί το Κίεβο για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί τόσο στο
στρατιωτικό όσο και στον ανθρωπιστικό τομέα. Ο Γάλλος πρόεδρος ανέφερε επίσης
ότι θα συζητήσει με τον Έλληνα πρωθυπουργό θέματα που αφορούν τόσο την
πυρηνική όσο και την ενεργειακή και την επισιτιστική ασφάλεια.
Σε ό,τι αφορά τον τομέα της ενέργειας ανέφερε ότι θα συζητηθεί τόσο το θέμα
των τιμών της όσο και της ανάπτυξης εναλλακτικών πηγών με στόχο την προστασία
του περιβάλλοντος. Τέλος, ο Γάλλος πρόεδρος ευχαρίστησε εκ μέρους της χώρας
του την Ελλάδα για την αλληλεγγύη που επέδειξε και την βοήθεια που προσέφερε
σε σχέση με την αντιμετώπιση των πρωτοφανών πυρκαγιών που έπληξαν αυτό το
καλοκαίρι τη Γαλλία.
Τους περιμένουμε με το φως της ημέρας
Από την πλευρά του ο κ. Μητσοτάκης αναφερόμενος στις συνεχιζόμενες απειλές του
Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν σημείωσε:
«Η πατρίδα μου ξέρει καλά από απειλές στην γειτονιά της . Θα μοιραστώ με τον
πρόεδρο Μακρόν κάποιες σκέψεις για την εντεινόμενη τουρκική προκλητικότητα στο
Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Ευχαριστώ τον Μακρόν για την ξεκάθαρη
στήριξη του στην χώρα μου . Εμείς στις προκλήσεις απαντούμε με ετοιμότητα και
λέμε σε όσους μας απειλούν ότι τάχα θα έρθουν κάποιο βράδυ στα νησιά μας ότι
τους περιμένουμε με το φως της ημέρας εκεί που φαίνεται ποιος έχει μαζί του το
διεθνές δίκαιο .
Η Ελλάδα εκτός από δύναμη αποτροπής είναι και δύναμη συνεργασίας και
συνοψίζοντας σε τρεις λέξεις την ελληνογαλλική συνεργασία θα πω: Μαζί πιο
ισχυροί» .
Ο κ Μητσοτάκης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην συμπλήρωση ενός έτους από
την υπογραφή της πολυεπίπεδης εταιρικής σχέσης ανάμεσα στις δυο χώρες
τονίζοντας ότι συμβάλει στην προώθηση της στρατηγικής αυτονομίας της ΕΕ.
Ο κ. Μητσοτάκης προσέθεσε πως Ελλάδα και Γαλλία συντονίζονται προκειμένου να
βρεθεί ευρωπαϊκή λύση στο ζήτημα της αύξησης των ενεργειακών τιμών διεθνώς και
υπενθύμισε τις προτάσεις που έχει υποβάλλει η Αθήνα για επιβολή πλαφόν στη
τιμή φυσικού αερίου αλλά και για την αποσύνδεση της τιμής ηλεκτρικού ρεύματος
από αυτήν του φυσικού αερίου..
Ολόκληρη η δήλωση Μητσοτάκη έχει ως εξής:
«Κύριε Πρόεδρε, αγαπητέ Emmanuel, με μεγάλη χαρά βρίσκομαι ξανά στο Παρίσι, σε
μία συγκυρία διπλά σημαντική για τις δύο χώρες μας εν μέσω μίας ενεργειακής,
μίας πληθωριστικής επίθεσης που δέχεται η ήπειρός μας από τη ρωσική εισβολή
στην Ουκρανία.
Αλλά και, όπως το αναφέρατε, σχεδόν ένα χρόνο μετά την υπογραφή της
πολυεπίπεδης εταιρικής σχέσης Ελλάδος-Γαλλίας για την αμυντική, γεωπολιτική,
στρατηγική, οικονομική συμπαράταξη των δύο κρατών μας. Είναι μία συμφωνία που
-όπως έχουμε συζητήσει πολλές φορές- ταυτόχρονα υπηρετεί και το κοινό
ζητούμενο της στρατηγικής αυτονομίας της Ευρώπης.
Οι κρίκοι της ιστορίας και του πολιτισμού που μας ενώνουν εδώ και δύο αιώνες
πληθαίνουν συνεχώς. Σφυρηλατούνται πλέον σε πολλά επίπεδα, στις μεγάλες
πολιτικές επιλογές, όσο και στην καθημερινότητα αλλά και στην αντιμετώπιση των
φυσικών καταστροφών.
Πέρυσι, το Παρίσι βοήθησε καθοριστικά την πατρίδα μου στην αντιμετώπιση των
πυρκαγιών στην Ελλάδα. Φέτος, ήταν η σειρά της Αθήνας να δείξει τη δική της
αλληλεγγύη σε ανάλογες μάχες που έδινε η Γαλλία με τις συνέπειες της
κλιματικής κρίσης. Και νομίζω ότι και οι δύο εκφράζουμε την ικανοποίησή μας
για το γεγονός ότι ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Πολιτικής Προστασίας και
Αλληλεγγύης, το rescEU, φαίνεται να βρίσκει το δρόμο του και θα εργαστούμε και
οι δύο ώστε να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο.
Οι δύο χώρες μας συντονίζονται σήμερα και στην άμυνα απέναντι στην εκτίναξη
των διεθνών τιμών στην ενέργεια. Η Ελλάδα ήταν μία από τις πρώτες χώρες που
υποστήριξε μια πιο δυναμική ευρωπαϊκή παρέμβαση στη χονδρική αγορά του φυσικού
αερίου, αλλά και την άμεση αποσύνδεση των τιμών του φυσικού αερίου από τις
τιμές του ηλεκτρισμού και συμφωνούμε μάλιστα και δρομολογούμε και εμείς αυτήν
την μετρημένη κατανάλωση ενέργειας από την πολιτεία και από τους πολίτες, την
ενεργειακή εγκράτεια (sobriété énergétique) όπως την αποκαλούμε και οι δύο στο
εσωτερικό των χωρών μας. Kαι βέβαια και οι δύο χώρες δρομολογούν τα δικά τους
προγράμματα στήριξης προκειμένου οι πολίτες μας, τα νοικοκυριά μας, οι
επιχειρήσεις μας, να μην είναι απροστάτευτοι απέναντι στις μεγάλες αυξήσεις
των τιμών της ενέργειας.
Νομίζω ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει τώρα την ευκαιρία να απαντήσει συντονισμένα
στην απόπειρα της Μόσχας να μετατρέψει την ενέργεια ουσιαστικά σε ένα όπλο, σε
έναν μοχλό αναστάτωσης και πολιτικής αστάθειας σε ευρωπαϊκές χώρες.
Θα συζητήσουμε, ασφαλώς, και για τον πόλεμο στην Ουκρανία. H Ελλάδα και η
Γαλλία, από την πρώτη στιγμή, ταχθήκαμε ανεπιφύλακτα με το πλευρό του
αμυνόμενου. Ταχθήκαμε με το πλευρό της ελευθερίας, με το πλευρό του Διεθνούς
Δικαίου. Όχι μόνο γιατί εκεί δοκιμάζεται το απαραβίαστο των συνόρων και όλες
οι ευρωπαϊκές αξίες, αλλά και γιατί δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να
νομιμοποιηθεί τον 21ο αιώνα ένα τετελεσμένο αυταρχικού δεσποτισμού.
Ένα προηγούμενο, που πρόθυμα θα μπορούσε να μιμηθεί αύριο κάθε τοπικός
ταραξίας και σε άλλες περιοχές του πλανήτη μας. Εξάλλου, η πατρίδα μου ξέρει
καλά από γειτονικές απειλές, γι’ αυτό και θα μοιραστώ με τον Πρόεδρο Macron
σκέψεις για τη συνεχιζόμενη προκλητική στάση της Τουρκίας στο Αιγαίο και στην
Ανατολική Μεσόγειο.
Θέλω να ευχαριστήσω τον Γάλλο Πρόεδρο ακόμα μία φορά για την ξεκάθαρη στήριξή
του στα ελληνικά δίκαια. Και έχω πει ότι η δική μας απάντηση σε αυτήν την
επιθετικότητα είναι η ετοιμότητα.
Θέλω να θυμίσω ότι τα πρώτα γαλλικά Rafale πετούν ήδη στους ελληνικούς
ουρανούς και οι δύο πρώτες φρεγάτες Belharra ναυπηγούνται ήδη στα ναυπηγεία
στη Λοριάν. Αλλά ασπίδα μας δεν είναι μόνο τα όπλα μας, είναι και οι ισχυρές
μας συμμαχίες. Κυρίως, όμως, έχουμε με το μέρος μας τη δύναμη της νομιμότητας
και των επιχειρημάτων μας.
Γι’ αυτό και περιμένουμε όσους απειλούν ότι τάχα θα έρθουν ξαφνικά κάποιο
βράδυ στα νησιά μας, τους περιμένουμε στο φως της ημέρας. Εκεί που φαίνεται
ξεκάθαρα ποιος έχει το δίκιο και την αληθινή ισχύ με το μέρος του.
Παραμένει, συνεπώς, ενεργή η θέση μας ότι κρατάμε κλειστές τις πόρτες μας στις
προκλήσεις αλλά κρατάμε πάντα ανοιχτό το παράθυρο στο διάλογο και στις
συζητήσεις. Η Ελλάδα δεν είναι μόνο δύναμη αποτροπής, είναι πάνω απ’ όλα
δύναμη συνεργασίας.
Η ατζέντα μας, βέβαια, θα περιλαμβάνει και το Μεταναστευτικό, την κατάσταση
στη Μεσόγειο, με ιδιαίτερη αιχμή όσα συμβαίνουν στη Λιβύη, ζητήματα στα οποία
οι θέσεις μας είναι κοινές, αλλά προφανώς και τις διμερείς μας σχέσεις, όπως
και τις θεσμικές αλλαγές που πρέπει να ενισχύσουν το ρόλο της Ευρώπης σε έναν
παγκόσμιο χάρτη όπου τα γεωπολιτικά συμφέροντα αλλάζουν διαρκώς.
Συμπερασματικά, αν θα μπορούσα να συνοψίσω το πνεύμα της συνάντησής μας θα
έλεγα τρεις λέξεις: Μαζί πιο ισχυροί.
Κλείνω ευχαριστώντας εκ νέου τον Πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας για την
πρόσκληση, για τη θερμή του φιλοξενία -όπως πάντα άλλωστε- αλλά πρωτίστως για
το ευρωπαϊκό όραμά του, για την αφοσίωσή του στη δημοκρατία, αλλά και για τη
διαρκή του στήριξη στην Ελλάδα.
Η παρουσία και οι ενέργειές του τιμούν τη Γαλλία και την Ευρώπη αλλά -εάν μου
επιτρέπετε- κι εμένα προσωπικά, καθώς επί πολύ καιρό με τιμά με την πολύτιμη
φιλία του. Ευχαριστώ, αγαπητέ Emmanuel, για τη θερμή σου υποδοχή εδώ, στην
Πόλη του Φωτός».
¨Δεν ξέρω πως του κάθισε του Ερντογάν ότι θα έλθει ξαφνικά και νύχτα. Του είπε κανείς ότι μας αρέσει να ξενυχτάμε μαζί;" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:
Ο πρωθυπουργός έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου λέγοντας στη ΔΕΘ πως θεωρητικά υπάρχει η πιθανότητα να σχηματιστεί κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ και ΜέΡΑ 25 με ψήφο ανοχής του ΚΚΕ. Αν το ΚΚΕ εκλέξει περίπου 20 βουλευτές, απαιτούνται για τον σχηματισμό κυβέρνησης 141 ψήφοι οι οποίοι θα υπάρξουν. Το ερώτημα αν αυτή η λύση συμφέρει στο ΠΑΣΟΚ, είναι άλλο θέμα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ως όφειλε, προειδοποίησε τους πολίτες πως πίσω από την απλή αναλογική κρύβεται μια τερατογένεση.
Τι επεδίωκε με αυτήν την προειδοποίηση; Το είπε και ο ίδιος. Να αποτρέψει τη χαλαρότητα της ψήφου των πρώτων εκλογών. Η βεβαιότητα ύπαρξης και δεύτερων εκλογών μπορεί να οδηγήσει έναν κρίσιμο αριθμό πολιτών είτε να απόσχουν είτε να προκρίνουν την ψήφο διαμαρτυρίας, επανορθώνοντας στις εκλογές με ενισχυμένη αναλογική. Σε όλους αυτούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε πως μπορεί να μην υπάρξουν δεύτερες εκλογές. Μπορεί να σχηματιστεί αυτή η κυβέρνηση-έκτρωμα των κομμάτων της αντιπολίτευσης.
Ο πρωθυπουργός ουσιαστικά έθεσε από τώρα το κεντρικό δίλημμα των εκλογών. Με αυτό θα πορευθεί, στοχεύοντας κυρίως στους ψηφοφόρους που κινούνται στον χώρο της Κεντροαριστεράς και έχουν σαφή αντι-ΣΥΡΙΖΑ στάση. Ήταν από τους πρωτεργάτες του κινήματος «Μένουμε Ευρώπη» και δεν μπορούν να λησμονήσουν τα έργα και τις ημέρες των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Αποτελούν αυτή τη στιγμή κοντά στο 60% της εκλογικής βάσης του ΠΑΣΟΚ και σίγουρα θα πιέσουν την ηγεσία τους να ξεκαθαρίσει τη θέση των συνεργασιών. Όσο θα αρνείται, τόσο θα δίνει το δικαίωμα στον Μητσοτάκη να κρούει συνεχώς τον κώδωνα του κινδύνου για τον κίνδυνο να σχηματιστεί μια κυβέρνηση-τέρας.
Στον βαθμό μάλιστα που ο Α. Τσίπρας και οι συνεργάτες του θα προβάλουν την «προοδευτική» κυβέρνηση τόσο θα επιβεβαιώνεται ο φόβος του Μητσοτάκη.
Συνεπώς, το ΠΑΣΟΚ βρίσκεται, εκ πρώτης όψεως, στο στόχαστρο της Νέας Δημοκρατίας. Μάλιστα ο πρωθυπουργός «κλείδωσε» τον στόχο όταν ανέφερε πως ο Ν. Ανδρουλάκης δύο φορές αρνήθηκε να συναντηθεί μαζί του εθιμοτυπικά.
Ας δούμε όμως τα πράγματα και από μια άλλη οπτική. Μήπως τελικά η όξυνση των σχέσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη με την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ κάνει καλό σε αμφότερους; Μήπως αυτή η αντιδεξιά ρητορεία, όχι μόνον του Ν.Ανδρουλάκη αλλά και στενών συνεργατών του, ανοίγει τον δρόμο για έναν μερικό έστω επαναπατρισμό ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ στο ΠΑΣΟΚ; Διευκολύνει όσους, με αντιδεξιά σύνδρομα, θέλουν να επιστρέψουν στα πάτρια εδάφη;
Γιατί ας μην ξεχνάμε, αυτή τη στιγμή στρατηγικός αντίπαλος της Νέας Δημοκρατίας είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Τη δική του δύναμη θέλει να καθηλώσει και σε αυτό αναμφίβολα βοηθά η παρουσία ενός ισχυρού ΠΑΣΟΚ. Από την άλλη μεριά, επισείοντας το φάντασμα της κυβέρνησης-τέρας, η Νέα Δημοκρατία επιδιώκει να ταρακουνήσει τη δεξιά πτέρυγα της Κεντροαριστεράς ανοίγοντας έναν δίαυλο επικοινωνίας μαζί της πάνω στην αντι-ΣΥΡΙΖΑ βάση.
Στην πολιτική μερικές φορές μια δήλωση, μια θέση, φέρνει στην επιφάνεια αντιθέσεις που ήταν κρυμμένες μέσα στα γεγονότα, απελευθερώνει δυνάμεις προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση, χωρίς να έχει υπάρξει σχεδιασμός προς τούτο. Πάντως από εδώ και μπρος θα πορευθούμε με το φάντασμα της κυβέρνησης-τέρας.